Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 59 din 27 februarie 2002

pentru modificarea Ordinului ministrului industriei si resurselor nr. 113/2001 privind aprobarea unor reglementari tehnice pentru recipiente-butelii

ACT EMIS DE: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 217 din  1 aprilie 2002


SmartCity3


    Ministrul industriei si resurselor,
    in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, cu completarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului industriei si resurselor nr. 113/2001 privind aprobarea unor reglementari tehnice pentru recipiente-butelii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 463 bis din 14 august 2001, se inlocuieste cu anexa la prezentul ordin.
    Art. 2
    Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    Ministrul industriei si resurselor,
                             Dan Ioan Popescu

    ANEXA 1

                           REGLEMENTARI TEHNICE
cu privire la prevederi comune pentru recipiente-butelii si metode de verificare a acestora - RT 76/767

    Definitii si principii de baza
    Art. 1
    In sensul prezentelor reglementari tehnice, prin recipient sub presiune se intelege orice recipient transportabil in care se poate obtine sau dezvolta o presiune mai mare de 0,5 bar la un fluid (gaze comprimate, lichefiate sau dizolvate sub presiune).
    Prezentele reglementari tehnice se aplica urmatoarelor categorii de recipiente sub presiune:
    a) recipiente-butelii pentru gaz din otel fara sudura;
    b) recipiente-butelii pentru gaz din otel nealiat sudate;
    c) recipiente-butelii pentru gaz din aluminiu nealiat si aliaje cu aluminiu fara sudura.
    Art. 2
    Prezentele reglementari tehnice nu se aplica:
    a) recipientelor sub presiune special proiectate pentru intrebuintarea in domeniul nuclear, care prin avariere ar putea cauza emisii radioactive;
    b) recipientelor sub presiune destinate instalarii in interiorul navelor maritime sau aeriene ori pentru propulsia acestora;
    c) conductelor si retelelor de conducte.
    Art. 3
    Cerintele pentru proiectare si fabricatie, pentru inspectie, testare si, unde este necesar, metodele de utilizare pentru categoriile de recipiente sub presiune prevazute la art. 1, precum si pentru echipamentul auxiliar al categoriei de recipiente sub presiune, dupa caz, sunt cuprinse in reglementari tehnice specifice categoriilor.
    In reglementari tehnice specifice categoriilor trebuie indicat daca recipientul se supune aprobarii de model CS sau verificarii CS, daca se supune ambelor proceduri sau nu se supune nici uneia dintre acestea.
    Totodata aceste reglementari tehnice specifice categoriilor trebuie sa indice:
    a) in ce conditii si intervalul de timp in care se acorda aprobarea de model CS, precum si marcajele care se fixeaza pe recipientele sub presiune in aceste cazuri;
    b) marcajul de identificare pentru fiecare recipient sub presiune;
    c) conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca diferitele modele ale unui recipient aprobat, pentru a primi aceeasi aprobare de model.
    Art. 4
    In sensul prezentelor reglementari, urmatorii termeni se definesc astfel:
    a) recipient sub presiune tip CS - orice recipient-butelie proiectat si fabricat astfel incat sa satisfaca cerintele cuprinse in reglementarile tehnice specifice categoriei sale;
    b) recipient sub presiune tip CE - orice recipient-butelie proiectat si fabricat astfel incat sa satisfaca cerintele cuprinse in reglementarile europene specifice categoriei sale;
    c) reglementari specifice recipientului - reglementari tehnice specifice categoriilor de recipiente sub presiune prevazute la art. 1;
    d) organism de inspectie - organismul desemnat de Ministerul Industriei si Resurselor, in calitate de autoritate de stat in domeniu, pentru evaluarea categoriilor de recipiente sub presiune prevazute la art. 1 inaintea introducerii pe piata si/sau punerii in functiune;
    e) organism de control - Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat - ISCIR-SP, structura responsabila pentru controlul respectarii prevederilor prezentului ordin.
    Art. 5
    Se admit introducerea pe piata si punerea in functiune a recipientelor sub presiune care:
    a) satisfac cerintele prezentelor reglementari tehnice si cerintele reglementarilor specifice recipientelor; si
    b) poarta marcajele aplicabile categoriilor specifice de recipiente prevazute in anexele nr. 1.A si 1.B si sunt insotite de certificatul pentru aprobarea de model CS; sau
    c) poarta marcajele aplicabile categoriilor specifice de recipiente sub presiune tip CE si sunt insotite de certificatul pentru aprobarea de model CE.
    Art. 6
    Procedurile pentru aprobarea de model CS si de verificare CS, descrise in prezentele reglementari tehnice, aplicabile in Romania, sunt echivalente cu procedurile de aprobare de model CE si verificare CE, conform reglementarilor europene.

    Aprobarea de model CS
    Art. 7
    Atunci cand intr-o reglementare specifica recipientului este prevazuta aprobarea de model CS, aceasta se va executa:
    a) inainte de verificarea CS, atunci cand aceasta este ceruta;
    b) inainte de introducerea pe piata si punerea in functiune, atunci cand nu este ceruta verificarea CS.
    Art. 8
    (1) La cererea oricarui producator sau a reprezentantului sau autorizat, persoana juridica cu sediul in Romania, organismul de inspectie, in baza unui raport de inspectie, poate sa emita un certificat pentru aprobarea de model CS pentru orice tip de recipient sub presiune care satisface cerintele prevazute in reglementarile specifice recipientului.
    (2) Cererea pentru obtinerea certificatului pentru aprobarea de model CS va fi inaintata unui singur organism de inspectie, conform prevederilor pct. 1 din anexa nr. 1.A.
    (3) Intr-un interval de maximum 15 zile de la data depunerii cererii pentru obtinerea certificatului pentru aprobarea de model CS organismul de inspectie trebuie sa raspunda solicitantului:
    a) daca cererea este acceptata; sau
    b) daca solicitantul trebuia sa aduca completari in scopul acceptarii cererii; sau
    c) daca cererea este respinsa.
    (4) Dupa acceptarea cererii pentru obtinerea certificatului pentru aprobarea de model CS, intr-un interval de maximum 90 de zile, organismul de inspectie trebuie sa efectueze verificarile si sa intocmeasca un raport de inspectie, in baza caruia emite, dupa caz, certificatul pentru aprobarea de model CS. Daca in timpul verificarilor organismul de inspectie constata ca sunt necesare modificari si/sau completari, intervalul stabilit pentru eliberarea certificatului se mareste in mod corespunzator.
    Art. 9
    Organismul de inspectie emite, refuza emiterea sau retrage certificatul pentru aprobarea de model CS conform prevederilor cuprinse in prezentul capitol si la pct. 1 si 2 din anexa nr. 1.A.
    Art. 10
    Daca rezultatele examinarii prevazute la pct. 2 din anexa nr. 1.A sunt satisfacatoare, organismul de inspectie emite un certificat pentru aprobarea de model CS, care va fi inaintat solicitantului. Daca aceasta aprobare se refera la un recipient care este supus verificarii CS, producatorul trebuie sa aplice pe recipient marcajul aprobarii prevazute la pct. 3.1 din anexa nr. 1.A inainte de a avea loc verificarea.
    Art. 11
    Cerintele referitoare la certificat si la marcajul aprobarii de model CS sunt prevazute in anexa nr. 1.A.
    Art. 12
    In cazul in care pentru o categorie de recipiente sub presiune care satisfac cerintele unor reglementari specifice recipientului nu este prevazuta aprobarea de model CS, a fost inaintata o solicitare pentru verificarea CS, producatorul, pe propria raspundere, inainte de a avea loc verificarea CS, va aplica pe recipientele sub presiune din categoria respectiva marcajul special prevazut la pct. 3.2 din anexa nr. 1.A.
    Art. 13
    Atunci cand conditiile din reglementarile specifice recipientului, dupa cum este prevazut la art. 3, inceteaza a mai fi respectate, organismul de inspectie retrage certificatul pentru aprobarea de model CS.
    Art. 14
    Atunci cand organismul de control constata ca tipul de recipient sub presiune caruia i s-a acordat certificatul pentru aprobarea de model CS nu este conform modelului, poate actiona dupa cum urmeaza:
    a) propune mentinerea aprobarii de model CS in cazul in care diferentele constatate sunt minime sau nu prezinta nici un pericol pentru siguranta; stabileste un termen pentru eliminarea diferentelor constatate;
    b) stabileste impreuna cu producatorul masurile necesare in procesul de fabricatie si termenul convenit pentru realizarea acestora;
    c) solicita retragerea aprobarii de model CS in cazul in care schimbarile constatate constituie un pericol pentru securitatea persoanelor si/sau a proprietatii ori in situatia in care producatorul nu s-a conformat cerintelor prevazute la lit. a) si b);
    d) solicita retragerea de pe piata si/sau interzice punerea pe piata a produselor neconforme cu modelul aprobat.
    Art. 15
    Daca organismul de control constata ca nu trebuia acordat certificatul pentru aprobarea de model CS, solicita organismului de inspectie retragerea acestuia.
    Art. 16
    Atunci cand apare o disputa cu privire la oportunitatea retragerii unui certificat pentru aprobare de model CS sunt necesare consultari intre organismul de inspectie care a efectuat verificarile si a eliberat certificatul si organismul de control. Solutionarea disputei se va face pe baza consultarilor intre organisme, informand Ministerul Industriei si Resurselor cu privire la solutia adoptata.

    Verificarea CS
    Art. 17
    Verificarea CS serveste la stabilirea faptului ca un recipient sub presiune este conform cerintelor cuprinse in reglementarile specifice recipientului; aceasta se atesta prin marcajul de verificare CS.
    Art. 18
    Atunci cand un recipient sub presiune este supus verificarii CS, organismul de inspectie verifica daca:
    a) - recipientul sub presiune apartine unei categorii supuse aprobarii de model CS si, in acest caz, daca acesta corespunde modelului aprobat si poarta marcajul aprobarii CS;
    - recipientul sub presiune apartine unei categorii exceptate de la aprobarea de model CS si, in acest caz, daca acesta satisface cerintele din reglementarile specifice recipientului;
    b) recipientul sub presiune satisface cerintele prevazute in reglementarile specifice cu privire la efectuarea incercarilor si aplicarea marcajelor si inscriptiilor specifice.
    Art. 19
    Producatorul nu poate refuza accesul reprezentantilor organismului de inspectie si al reprezentantilor organismului de control in locurile de productie, daca acest acces este important pentru efectuarea sarcinilor atribuite organismelor respective.
    Art. 20
    Dupa efectuarea verificarii CS a unui recipient sub presiune in conditiile prevazute la art. 18 si 19 si in anexa nr. 1.B, organismul de inspectie va aplica pe recipient marcajul de verificare CS partiala sau finala, conform pct. 3 din anexa nr. 1.B, care contine forma si caracteristicile marcajelor de verificare CS.
    Art. 21
    Daca prevederile unor reglementari specifice recipientului se refera la emiterea unui certificat de verificare CS, in care sa fie descrise verificarile efectuate si rezultatele lor, organismul de inspectie va emite un astfel de certificat.
    Art. 22
    Cand o reglementare specifica unei categorii de recipiente nu prevede verificarea CS, producatorul, dupa ce a verificat daca fiecare recipient sub presiune satisface cerintele respectivei reglementari si, dupa caz, daca este conform modelului aprobat, trebuie sa aplice pe propria raspundere:
    a) marcajul prevazut la pct. 5.3 din anexa nr. 1.A, acolo unde este necesara aprobarea de model CS; sau
    b) marcajul prevazut la pct. 5.4 din anexa nr. 1A, atunci cand nu este necesara aprobarea de model CS.

    Prevederi comune pentru aprobarea de model CS si verificarea CS
    Art. 23
    Marcajele prevazute in prezentele reglementari tehnice sau in reglementarile specifice recipientelor si echipamentelor auxiliare ale acestora trebuie sa fie aplicate in mod vizibil, usor lizibil si durabil pe fiecare recipient si echipament auxiliar al acestuia.
    Art. 24
    Este interzisa aplicarea pe recipientele sub presiune si pe echipamentele auxiliare ale acestora a marcajelor asemanatoare cu marcajul aprobarii de model CS, care pot fi confundate cu acest marcaj.

    Clauza derogatorie
    Art. 25
    In cazul in care proiectul si metodele de fabricatie ale unui recipient sub presiune nu corespund tuturor prevederilor reglementarilor specifice, se considera respectate prevederile art. 5 daca recipientul sub presiune asigura un grad echivalent de securitate.
    Art. 26
    Fiecare reglementare specifica recipientului trebuie sa contina prevederile de la care se admit derogari si/sau prevederile de la care nu se admit derogari.
    Art. 27
    Pentru acordarea unei derogari se procedeaza astfel:
    1. a) producatorul sau reprezentantul autorizat, persoana juridica cu sediul in Romania, adreseaza solicitare pentru derogare organismului de inspectie desemnat;
    b) solicitarea se face pe propria raspundere si va contine solutii adecvate, motivate corespunzator din punct de vedere tehnic, care sa nu afecteze siguranta in functionare a recipientului si sa excluda pericolul accidentelor;
    c) se constituie o comisie speciala din care fac parte principalii factori interesati (proiectant, producator, montator sau reparator, proprietar sau utilizator si, dupa caz, Inspectia Muncii, unitati de cercetare si proiectare, unitati de invatamant superior de specialitate), care intocmeste un raport ce se inainteaza organismului de inspectie;
    2. organismul de inspectie desemnat, pe baza raportului intocmit de comisia speciala, acorda derogarea solicitata;
    3. documentatia necesara obtinerii derogarii, prevazuta la pct. 1 lit. b), se transmite organismelor de inspectie insotita de o copie in limba romana, dupa caz.

    Adaptarea la progresul tehnic
    Art. 28
    In scopul adaptarii la progresul tehnic in vederea eliminarii barierelor in calea comertului cu recipiente sub presiune, Ministerul Industriei si Resurselor va actualiza prevederile prezentului ordin.

    Clauza de securitate
    Art. 29
    Cand organismul de control constata ca unul sau mai multe recipiente sub presiune constituie un pericol pentru securitatea persoanelor si/sau proprietatii, chiar daca satisfac prevederile prezentelor reglementari tehnice si ale reglementarilor specifice recipientului, acesta trebuie sa ia masurile necesare de interzicere temporara de la introducerea pe piata a recipientelor sau sa impuna conditii speciale recipientelor in cauza.
    Organismul de control va informa Ministerul Industriei si Resurselor cu privire la faptele constatate si despre decizia luata in legatura cu acestea.
    Art. 30
    In cazul in care se considera ca sunt necesare modificari de natura tehnica in textul reglementarilor, acestea vor face obiectul unor amendamente la respectivele reglementari.
    Art. 31
    In cazul in care s-a facut uz de clauza de securitate prevazuta la art. 29, aceasta va fi mentinuta pana cand modificarile reglementarilor intra in vigoare.

    Prevederi pentru recipientele-butelii sub presiune tip CE din import
    Art. 32
    Nu se pot interzice sau restrange introducerea pe piata si punerea in functiune a recipientelor sub presiune tip CE provenite din import, daca acestea respecta conditiile descrise la art. 5 si sunt fabricate intr-un stat membru al Uniunii Europene.
    Art. 33
    Atunci cand organismul de control are motive bine intemeiate sa considere ca unul sau mai multe recipiente sub presiune provenite din import constituie un pericol pentru populatie sau mediu, cu toate ca poarta marcajul CE specific si sunt insotite de certificatul pentru aprobare de model CE, va interzice punerea pe piata si/sau in functiune in Romania. In aceasta situatie organismul de control va face uz de clauza de securitate.

    Dispozitii finale
    Art. 34
    In urma actiunilor intreprinse de organismul de control, in conformitate cu prevederile prezentelor reglementari tehnice si ale reglementarilor specifice recipientului, din care rezulta refuzul aprobarii de model CS sau refuzul de a aplica marcajul de verificare CS, retragerea aprobarii ori interzicerea vanzarii sau folosirii recipientelor sub presiune tip CS, in decizia sa organismul de control va indica motivele exacte care stau la baza unei astfel de decizii. Decizia va fi adusa la cunostinta partii in cauza, care, in acelasi timp, va fi informata cu privire la posibilitatile de remediere, conform reglementarilor in vigoare.
    Art. 35
    Ministerul Industriei si Resurselor desemneaza organismele de inspectie, avand in vedere criteriile minime specificate in anexa nr. 1.C.
    Art. 36
    In conditiile nerespectarii criteriilor minime prevazute in anexa nr. 1.C Ministerul Industriei si Resurselor trebuie sa retraga desemnarea organismului de inspectie sau, dupa caz, sa suspende ori sa limiteze desemnarea.
    Art. 37
    Anexele nr. 1.A "Aprobarea de model CS", nr. 1.B "Verificarea CS" si nr. 1.C "Criteriile minime care trebuie avute in vedere la numirea organismului de inspectie" fac parte integranta din prezentele reglementari tehnice.

    ANEXA 1.A
    la reglementarile tehnice

                         APROBAREA DE MODEL CS

    1. Solicitarea aprobarii de model CS
    1.1. Cererea si corespondenta referitoare la aprobarea de model CS vor fi intocmite in limba romana, in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania. Documentele care se anexeaza la cerere se redacteaza sau se traduc, dupa caz, in limba romana.
    1.2. Cererea trebuie sa contina urmatoarele informatii:
    - denumirea si sediul firmei producatoare, ale reprezentantului sau autorizat, persoana juridica cu sediul in Romania, si locul sau locurile de fabricatie a recipientelor;
    - categoria recipientului;
    - scopul utilizarii sau utilizarile nepermise;
    - caracteristicile tehnice;
    - denumirea comerciala, daca exista, sau tipul.
    1.3. Cererea trebuie sa fie insotita de doua copii de pe dosarul tehnic care va cuprinde in special urmatoarele:
    1.3.1. o descriere care include:
    - specificatiile materialelor, metodele de constructie si calculele de rezistenta ale recipientului;
    - orice dispozitive de siguranta utilizate;
    - locurile unde se vor fixa marcajele pentru aprobare si pentru verificare specificate in prezentele reglementari tehnice, precum si celelalte marcaje prevazute in reglementarile specifice recipientului;
    1.3.2. desenele de ansamblu si, cand este cazul, desenele de executie ale elementelor/reperelor importante ale proiectului;
    1.3.3. orice alte informatii indicate in reglementarile specifice recipientului;
    1.3.4. o declaratie prin care se certifica faptul ca nu s-a mai facut nici o alta solicitare pentru acelasi model de recipient.
    2. Examinarea pentru aprobarea de model CS
    2.1. Examinarea pentru aprobarea de model CS va fi facuta pe baza planurilor si, cand este cazul, pe recipiente mostra sau prototip.
    Examinarea va cuprinde:
    a) verificarea calculelor proiectului, metodelor de fabricatie si de executie, precum si a materialelor;
    b) cand este cazul, verificarea dispozitivelor de securitate, a aparatelor de masurat si a metodelor de instalare.
    3. Certificatul si marcajul pentru aprobarea de model CS
    3.1. Certificatul mentionat la art. 11 din reglementarile tehnice trebuie sa contina concluziile examinarii modelului si va indica orice conditii, conform art. 3 din reglementarile tehnice, la care poate fi supusa aprobarea. Certificatul trebuie sa fie insotit de descrierile si desenele necesare pentru a identifica modelul si, cand este cazul, pentru a explica cum functioneaza.
    Marcajul pentru aprobarea CS mentionat la art. 11 din reglementarile tehnice va fi o litera epsilon stilizata, care contine:
    - in partea superioara, numarul alocat reglementarilor tehnice specifice categoriei, in ordinea cronologica a adoptarii, majusculele RO pentru Romania si anul acordarii aprobarii de model CS; numarul reglementarilor specifice recipientelor sunt atribuite de Ministerul Industriei si Resurselor in ordinea adoptarii acestora;
    - in partea inferioara, numarul aprobarii de model CS.
    Un exemplu al acestui marcaj este indicat la pct. 5.1.
    3.2. Marcajul descris la art. 12 din reglementarile tehnice, reprezentat de litera epsilon inversata simetric fata de axa verticala, contine in partea superioara aceleasi informatii cerute la pct. 3.1 primul alineat si in partea inferioara numarul de referinta al categoriei care nu este supusa aprobarii de model CS, daca se specifica astfel in reglementarile specifice recipientului.
    Un exemplu al acestui marcaj este indicat la pct. 5.2.
    3.3. Marcajul mentionat la art. 4 lit. a) din reglementarile tehnice este acelasi cu marcajul pentru aprobarea de model CS, inconjurat de un hexagon.
    Un exemplu al acestui marcaj este indicat la pct. 5.3.
    3.4. Marcajul mentionat la art. 4 lit. b) din reglementarile tehnice este marcajul exceptarii de la aprobarea de model CS, inconjurat de un hexagon.
    Un exemplu al acestui marcaj este indicat la pct. 5.4.
    4. Inregistrarea certificatului pentru aprobarea de model CS
    Evidenta certificatelor pentru aprobarea de model CS se va tine intr-un registru special constituit la Ministerul Industriei si Resurselor.
    5. Marcaje referitoare la aprobarea de model CS
    5.1. Marcajul pentru aprobarea de model CS (vezi pct. 3.1)
    Exemplu:

     __ 1-RO 01       Aprobare de model CS acordata de Romania in anul 2001,
    (_                conform primelor reglementari specifice recipientului.
    (__ 28            Numarul aprobarii de model CS.

    5.2. Marcajul exceptarii de la aprobarea de model CS (vezi pct. 3.2)
    Exemplu:

                      Recipient construit in Romania si care nu este supus
    1-RO 01 __        aprobarii de model CS, conform primelor reglementari
            _ )       specifice recipientului.
         28 __)       Numarul de referinta al categoriei exceptate de la
                      aprobarea de model CS, daca asa este indicat in
                      reglementarea specifica recipientului.

    5.3. Marcajul pentru aprobarea de model CS si exceptarea de la verificarea CS (vezi pct. 3.3)
    Exemplu:

   _______________    Aprobarea de model CS acordata de Romania in anul 2001,
  /  __ 1-RO 01   \   conform primelor reglementari specifice recipientului.
 /  (_             \
 \  (__ 28         /  Numarul aprobarii de model CS.
  \_______________/

    5.4. Marcajul exceptarii de la aprobarea de model CS si de la verificarea CS (vezi pct. 3.4)
    Exemplu:

   _______________    Recipient construit in Romania si care nu este supus
  /  1-RO 01  __  \   aprobarii de model CS, conform primelor reglementari
 /            _ )  \  specifice recipientului.
 \         28 __)  /  Numarul de referinta al categoriei exceptate de la
  \_______________/    aprobarea de model CS, daca asa este indicat in
                      reglementarea specifica recipientului.

    5.5. Reglementarile specifice recipientului trebuie sa cuprinda indicatii privind locul si dimensiunile marcajelor referitoare la aprobarea de model CS.
    Daca nu se indica altfel in reglementarile tehnice specifice, literele si numerele din fiecare marcaj trebuie sa aiba cel putin 5 mm inaltime.

    ANEXA 1.B
    la reglementarile tehnice

                            VERIFICAREA CS

    1. Date generale
    1.1. Verificarea CS poate fi efectuata in una sau mai multe etape.
    1.2. In functie de prevederile cuprinse in reglementarile specifice recipientului se procedeaza astfel:
    1.2.1. Verificarea CS se efectueaza intr-o singura etapa numai pe recipientele care constituie un intreg atunci cand parasesc fabrica, adica recipientele care, teoretic, pot fi transferate la locul de instalare a acestora fara a fi necesar ca mai intai sa fie demontate.
    1.2.2. Verificarea recipientelor care nu sunt livrate dintr-o bucata se efectueaza in doua sau mai multe etape.
    1.2.3. Verificarea trebuie sa asigure in special faptul ca recipientul este conform modelului aprobat sau, in cazul recipientelor exceptate de la aprobarea de model CS, ca este conform cerintelor indicate in respectivele reglementari specifice recipientului.
    2. Continutul verificarii CS
    2.1. In functie de prevederile cuprinse in reglementarile specifice recipientului, verificarea CS va cuprinde:
    - examinarea caracteristicilor materialelor;
    - verificarea calculelor proiectului, a metodei de fabricatie, a executiei si a materialelor folosite;
    - o examinare interioara, care consta intr-o verificare a componentelor interioare si a sudurii;
    - o incercare la presiune;
    - verificarea tuturor dispozitivelor de siguranta si a aparatelor de masurat montate pe recipient;
    - o examinare exterioara a diferitelor parti ale recipientului;
    - o incercare de performanta atunci cand aceasta este prevazuta in reglementari specifice recipientului.
    3. Marcajele pentru verificarea CS
    3.1. Descrierea marcajelor pentru verificarea CS
    3.1.1. In functie de prevederile cuprinse in reglementarile specifice recipientului, marcajele pentru verificarea CS care sunt aplicate conform pct. 3.3 vor fi dupa cum urmeaza:
    3.1.1.1. marcajul pentru verificarea CS finala va fi compus din doua stampile:
    3.1.1.1.1. prima stampila consta din litera "e", care contine:
    - in partea superioara, majusculele care identifica statul in care se efectueaza verificarea, RO pentru Romania, impreuna cu unul sau doua numere care identifica o subdiviziune teritoriala, cand este cazul;
    - in partea inferioara, stampila organismului de inspectie impreuna cu stampila inspectorului, daca este cazul;
    3.1.1.1.2. a doua stampila consta din data verificarii inscrisa intr-un hexagon, descris cu precizia ceruta de reglementarile specifice recipientului;
    3.1.1.2. marcajul pentru verificarea CS partiala va consta numai din prima stampila*1).
------------
    *1) Nota explicativa pentru marcajul CS al verificarii finale si pentru marcajul CS al verificarii partiale.
    Daca un recipient nu se poate asambla la locul de fabricatie sau daca prin transportare pot fi afectate caracteristicile acestuia, verificarea CS trebuie efectuata dupa cum urmeaza:
    - verificarea recipientului la locul de fabricatie de catre un organism de certificare care, daca recipientul este conform cerintelor CS, va aplica stampila "e" descrisa la pct. 3.1.1.1.1, care este cunoscuta ca marcajul pentru verificarea CS partiala;
    - verificarea finala a recipientului la locul instalarii de catre un organism de certificare care, daca recipientul este conform cerintelor CS, va aplica stampila descrisa la pct. 3.1.1.1.2 si care, impreuna cu marcajul pentru verificarea CS partiala, formeaza marcajul pentru verificarea CS finala.

    3.2. Forma si dimensiunile marcajelor
    3.2.1. Un exemplu al stampilelor descrise la pct. 3.1.1.1.1 si 3.1.1.1.2 este ilustrat in figurile 1 si 2 de mai jos.
    Reglementarile specifice recipientului trebuie sa indice locul unde se amplaseaza si dimensiunile marcajelor pentru verificarea CS. Daca nu se indica altfel in reglementarile specifice, literele si numerele fiecarui marcaj trebuie sa aiba cel putin 5 mm inaltime.
    3.3. Aplicarea marcajelor
    3.3.1. Marcajul pentru verificarea CS finala va fi aplicat in pozitia ceruta pe recipient, cand acesta a fost verificat final si s-a constatat ca este conform cerintelor CS.
    3.3.2. Cand verificarea se efectueaza in mai mult de o faza, marcajul pentru verificarea CS partiala va fi aplicat la locul de fabricatie pe recipient sau pe o componenta a recipientului care este conform cerintelor CS in acea faza a procedurii de verificare si in locul special indicat pentru poansonare sau in orice alt loc indicat in reglementarile specifice recipientului.
    3.4. Pentru recipientele tip CE provenite din import majusculele cuprinse in continutul marcajelor care identifica statul membru al Uniunii Europene care a acordat aprobarea de model CE sau a efectuat verificarea CE sunt: B pentru Belgia, D pentru Germania, DK pentru Danemarca, EL pentru Grecia, F pentru Franta, I pentru Italia, IRL pentru Irlanda, L pentru Luxemburg, NL pentru Olanda, UK pentru Marea Britanie.

    Figura 1, reprezentand exemplu de marcaj pentru verificarea CS partiala, se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 217 din 1 aprilie 2002, la pagina 7.

    Figura 2, reprezentand exemplu de marcaj pentru verificarea CS finala, se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 217 din 1 aprilie 2002, la pagina 7.

    ANEXA 1.C
    la reglementarile tehnice

                           CRITERIILE MINIME
    care trebuie avute in vedere la numirea organismului de inspectie

    1. Organismul de inspectie, directorul sau si personalul responsabil pentru executarea incercarilor de verificare trebuie sa fie altii decat proiectantul, producatorul, furnizorul sau instalatorul de recipiente pe care acestia le inspecteaza si altii decat reprezentantii autorizati ai acestora. Ei nu se vor implica direct in proiectarea, constructia, comercializarea sau intretinerea acestor recipiente si nici nu vor reprezenta partile angajate in aceste activitati. Aceasta nu exclude posibilitatea schimburilor de informatii tehnice intre producator si organismul de certificare.
    2. Organismul de inspectie si personalul acestuia trebuie sa execute incercarile de verificare cu cel mai inalt grad de integritate profesionala si competenta tehnica si trebuie sa fie independenti de orice presiuni si stimulente, indeosebi financiare, din partea unor persoane sau grupuri de persoane care au interes in rezultatul verificarii si care ar putea influenta decizia acestora sau rezultatele verificarilor.
    3. Organismul de inspectie trebuie sa aiba la dispozitie personalul necesar si sa dispuna de dotarile necesare care sa ii permita indeplinirea in bune conditii a sarcinilor sale administrative si tehnice legate de verificare; de asemenea, trebuie sa aiba acces la echipamentul necesar pentru verificari speciale.
    4. Personalul organismului de inspectie trebuie sa aiba:
    - o pregatire temeinica tehnica si profesionala;
    - cunostinte satisfacatoare ale cerintelor incercarilor care trebuie executate si experienta adecvata pentru aceste incercari;
    - abilitatea de a emite certificate, inregistrari si rapoarte de autentificare a performantelor incercarilor.
    5. Trebuie garantata impartialitatea personalului de inspectie. Remunerarea personalului nu trebuie sa fie dependenta de numarul de incercari executate si nici de rezultatul acestora.
    6. Organismul de inspectie trebuie sa incheie o asigurare de raspundere civila daca raspunderea pentru incercari nu este asumata de catre stat pe baza dreptului roman sau pentru incercarile care nu sunt efectuate direct de catre stat.
    7. Personalul de inspectie este obligat sa pastreze secretul profesional cu privire la informatiile dobandite in exercitarea sarcinilor acestuia care decurg din respectarea prevederilor prezentului ordin sau ale altor reglementari, cu exceptia situatiei in care informatiile sunt solicitate de Ministerul Industriei si Resurselor in calitate de autoritate de stat in domeniu.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 59/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 59 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu