ORDIN
Nr. 552 din 14 aprilie 2005
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de autorizare si
efectuare a transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora,
aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si
locuintei nr. 1.842/2001, cu modificarile si completarile ulterioare
ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI
TURISMULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 341 din 21 aprilie 2005

In temeiul prevederilor art. 12 lit. i) din Ordonanta Guvernului nr.
19/1997 privind transporturile, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare, ale art. 4 alin. (3) lit. m), o) si p) din Ordonanta Guvernului nr.
44/1997 privind transporturile rutiere, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 105/2000, cu modificarile ulterioare, precum si ale art. 5 alin.
(4) din Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu modificarile si
completarile ulterioare,
ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul
ordin:
Art. 1
Normele metodologice de autorizare si efectuare a transporturilor rutiere
si a activitatilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul ministrului
lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.842/2001, publicat in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 58 din 28 ianuarie 2002, cu
modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum
urmeaza:
1. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) Vizarea anuala a licentei de transport rutier public sau a licentei de
transport rutier in interes propriu, precum si, dupa caz, a exemplarelor de
serviciu ale acestora este conditionata de mentinerea valabilitatii
documentelor care au stat la baza eliberarii acestora.
(2) In cazul in care documentele care au stat la baza eliberarii licentei
de transport rutier sunt in termen de valabilitate si nu prezinta modificari, nu
mai este necesara prezentarea acestora cu ocazia vizarii anuale a licentei de
transport rutier, deoarece continutul acestora se regaseste in baza de date a
Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. In acest caz vizarea licentei de transport
rutier se face doar pe baza unei declaratii pe propria raspundere din partea
operatorului de transport rutier, prin care se confirma lipsa modificarilor in
documentele care au stat la baza acordarii licentei.
(3) Verificarea de fond a activitatii operatorului de transport rutier se
face o data la doi ani, cu ocazia vizarii licentei de transport rutier."
2. Alineatele (2) si (4) ale articolului 10 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Licenta de transport rutier public sau licenta de transport
rutier in interes propriu se suspenda de agentia teritoriala a Autoritatii
Rutiere Romane - A.R.R. emitenta.
.........................................................................
(4) Perioadele de suspendare sunt:
- o luna, in cazul primei suspendari;
- 3 luni, la a doua suspendare."
3. Alineatul (1) al articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11
(1) Anularea licentei de transport rutier public sau a licentei de
transport rutier in interes propriu se efectueaza de catre agentia teritoriala
a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. emitenta, in urmatoarele cazuri:
a) dupa a doua suspendare;
b) cand vehiculele din administrarea operatorului de transport rutier sunt
utilizate la transportul de produse de contrabanda, droguri, arme si munitii, materiale
radioactive, la treceri ilegale de persoane peste frontiera, din vina dovedita
a administratorului acestuia sau a persoanei desemnate sa conduca permanent si
efectiv activitatea de transport rutier;
c) in cazurile de accidente rutiere grave, soldate cu victime omenesti sau
cu deteriorarea grava a mediului inconjurator, datorate nerespectarii de catre
operatorul de transport rutier a normelor legale de organizare si desfasurare a
activitatii sau a normelor tehnice de intretinere a vehiculelor din
administrarea sa;
d) cand se constata falsificarea documentelor de transport de catre
administratorul operatorului de transport rutier sau de catre persoana
desemnata sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport rutier si
utilizarea lor la efectuarea transporturilor;
e) cand se constata ca operatorul de transport rutier a obtinut licenta de
transport rutier public sau licenta de transport rutier in interes propriu in
baza unor documente falsificate sau ca urmare a prezentarii unor date eronate;
f) cand se constata ca declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 9
alin. (2) nu corespunde realitatii."
4. La articolul 11, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat,
alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) In cazul in care operatorul de transport rutier isi inceteaza
activitatea de transport rutier sau agentul economic se desfiinteaza, acesta va
preda licenta de transport rutier, in termen de 15 zile, la agentia teritoriala
a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. emitenta, iar pozitia din Registrul
operatorilor de transport rutier se radiaza."
5. Alineatele (2) si (4) ale articolului 14 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Autorizatia de transport rutier in interes propriu se suspenda de
catre agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. emitenta.
.........................................................................
(4) Perioadele de suspendare sunt:
- o luna, in cazul primei suspendari;
- 3 luni, la a doua suspendare."
6. Alineatul (1) al articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
(1) Anularea autorizatiei de transport rutier in interes propriu se
efectueaza de catre agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R.
emitenta, in urmatoarele cazuri:
a) dupa a doua suspendare;
b) cand vehiculele din administrarea operatorului de transport rutier sunt
utilizate la transportul de produse de contrabanda, droguri, arme si munitii
sau materiale radioactive, din vina dovedita a administratorului acestuia sau a
persoanei desemnate sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport
rutier;
c) in cazurile de accidente rutiere grave, soldate cu victime omenesti sau
cu deteriorarea grava a mediului inconjurator, datorate nerespectarii de catre
operatorul de transport rutier a normelor legale de organizare si desfasurare a
activitatii sau a normelor tehnice de intretinere a vehiculelor din
administrarea sa;
d) cand se constata falsificarea documentelor de transport de catre
administratorul operatorului de transport rutier sau de catre persoana
desemnata sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport rutier si
utilizarea lor la efectuarea transporturilor;
e) cand se constata ca operatorul de transport rutier a obtinut autorizatia
de transport rutier in interes propriu in baza unor documente falsificate sau
ca urmare a prezentarii unor date eronate;
f) cand se constata ca declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 9
alin. (2) nu corespunde realitatii."
7. La articolul 15, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat,
alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) In cazul in care operatorul de transport rutier isi inceteaza
activitatea de transport rutier sau agentul economic se desfiinteaza, acesta va
preda autorizatia de transport rutier, in termen de 15 zile, la agentia
teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. emitenta, iar pozitia din
Registrul operatorilor de transport rutier se radiaza."
8. Alineatul (2) al articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Masura suspendarii sau anularii se aplica de catre agentia
teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. care a emis licenta de
executie pentru activitati conexe transportului rutier."
9. La capitolul III, titlul B, subtitlul B1, se introduce un nou articol,
articolul 27^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 27^1
Transportul rutier public de persoane prin servicii regulate, servicii
regulate speciale si transportul rutier de persoane prin servicii ocazionale se
efectueaza numai cu autocare, autobuze sau microbuze, pe baza documentelor
specifice corespunzatoare acestor tipuri de transport rutier."
10. Alineatul (1) al articolului 29 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 29
(1) Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic
national cuprinde:
a) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic judetean;
b) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic interjudetean intre doua judete limitrofe;
c) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate intre
municipiul Bucuresti si judetul Ilfov;
d) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic interjudetean."
11. Alineatele (1), (3), (4) si (6) ale articolului 30 vor avea urmatorul
cuprins:
"Art. 30
(1) Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic national se intocmeste pe o perioada de 3 ani de catre Autoritatea
Rutiera Romana - A.R.R., pe baza analizarii solicitarilor consiliilor judetene
si ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti, care vor comunica
punctele de imbarcare/debarcare, altele decat autogarile, ale operatorilor de
transport rutier, si pe baza programului de transport rutier de persoane prin
servicii regulate deja existent, cu obligativitatea consultarii organizatiilor
patronale reprezentative din domeniul transporturilor rutiere, si se aproba:
a) pentru traseele judetene, de catre consiliul judetean respectiv;
b) pentru traseele interjudetene intre doua judete limitrofe, de catre
consiliile judetene respective;
c) pentru traseele intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, de catre
Consiliul General al Municipiului Bucuresti si Consiliul Judetean Ilfov;
d) pentru traseele interjudetene, de catre Autoritatea Rutiera Romana -
A.R.R.
.........................................................................
(3) Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic national poate fi suplimentat, in perioada de valabilitate, cu noi curse
pentru traseele deja existente, in urmatoarele cazuri:
a) pentru traseele judetene, precum si pentru traseele situate intre
municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, numai la cererea detinatorului de
licenta de executie pentru traseu aferenta traseului respectiv;
b) pentru traseele interjudetene si interjudetene limitrofe, numai in
urmatoarele conditii:
- cursa solicitata este intre doua curse consecutive, atat pe tur, cat si
pe retur, ale aceluiasi operator de transport rutier;
- cursa solicitata este pe un traseu acoperit cu o singura cursa atribuita
deja operatorului de transport rutier solicitant;
- cursa solicitata este pe un traseu unde mai multi operatori de transport
efectueaza curse de transport de persoane prin servicii regulate, solicitantul
fiind unul din respectivii operatori de transport rutier care a primit in
prealabil acordul celorlalti operatori de transport rutier.
(4) In perioada de valabilitate a programului de transport rutier de
persoane prin servicii regulate in trafic judetean, interjudetean intre doua
judete limitrofe, precum si intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov,
Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. poate include noi trasee, cu conditia ca
aceste trasee sa nu se suprapuna cu alte trasee deja existente, pe baza
solicitarilor consiliilor judetene sau ale Consiliului General al Municipiului
Bucuresti. Traseele incluse de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. in programul
de transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic judetean,
interjudetean intre doua judete limitrofe, precum si intre municipiul Bucuresti
si judetul Ilfov vor fi aprobate de consiliile judetene sau, dupa caz, de
Consiliul General al Municipiului Bucuresti si vor fi oferite public.
.........................................................................
(6) Traseele sau cursele din programul de transport rutier de persoane prin
servicii regulate in trafic national, ramase nesolicitate, vor fi oferite
public de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., in termen de 60 de zile de la
data atribuirii, procedura de atribuire a acestora fiind aceeasi cu procedura
initiala de atribuire."
12. Alineatele (2), (3) si (4) ale articolului 32 vor avea urmatorul
cuprins:
"(2) Transportul rutier de persoane prin servicii regulate in trafic
judetean, precum si intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov se efectueaza
pe baza licentelor de executie pentru traseu, eliberate intr-un numar egal cu
numarul de autovehicule necesare pentru efectuarea traseului, ale caror caiete
de sarcini cuprind toate cursele aferente traseului respectiv, prevazute in
programul de transport aferent.
(3) Transportul rutier de persoane prin servicii regulate in trafic
interjudetean si interjudetean intre doua judete limitrofe se efectueaza pe
baza licentei de executie pentru traseu atribuite pentru fiecare cursa, caietul
de sarcini al acesteia cuprinzand toate cursele atribuite unui operator de
transport rutier pentru traseul respectiv.
(4) Pentru efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii
regulate in trafic judetean, precum si intre municipiul Bucuresti si judetul
Ilfov operatorii de transport rutier se pot asocia in vederea asigurarii
parcului necesar de autovehicule active si de rezerva, pentru efectuarea
tuturor curselor aferente unui traseu sau unei grupe de trasee din programul de
transport. In situatia in care licenta de executie pentru traseu se atribuie
unei asociatii de operatori de transport rutier, membrii acesteia vor prezenta
agentiei teritoriale a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R., in termen de 10
zile de la atribuire, turnusul dupa care se vor efectua cursele. Neprezentarea
turnusului in termenul stabilit duce la pierderea licentei de executie pentru
traseu, aceasta fiind atribuita, in ordinea punctajului, urmatorului solicitant
rezultat in urma procedurii de atribuire."
13. Dupa alineatul (3) al articolului 32 se introduce un nou alineat,
alineatul (3^1), cu urmatorul cuprins:
"(3^1) In cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate
in trafic international, caietul de sarcini al licentei de executie pentru
traseu cuprinde toate cursele necesare pentru acoperirea traseului
respectiv."
14. Alineatele (1) si (2) ale articolului 33 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 33
(1) In vederea efectuarii transportului rutier de persoane prin servicii
regulate, licenta de executie pentru traseu se atribuie solicitantului, care
poate fi:
- un operator de transport rutier sau o asociatie de operatori de transport
rutier, in cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic judetean, precum si intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.
- un operator de transport rutier, in cazul transportului rutier de
persoane prin servicii regulate in trafic interjudetean sau interjudetean intre
doua judete limitrofe.
(2) In situatia in care pentru obtinerea licentei de executie pentru un
traseu sau a licentei de executie pentru traseu pentru una sau mai multe curse
aferente aceluiasi traseu exista mai multi solicitanti care indeplinesc
conditiile cerute, atribuirea se face pe baza de punctaj, solicitantului care
intruneste punctajul cel mai mare atribuindu-i-se licenta de executie pentru
traseu pentru traseul sau cursele solicitate."
15. Dupa alineatul (4) al articolului 34 se introduc doua noi alineate,
alineatele (5) si (6), care vor avea urmatorul cuprins:
"(5) Autovehiculul utilizat ca rezerva trebuie sa fie de acelasi tip
(autobuz/microbuz) cu autovehiculele cu care se vor efectua cursa, traseul sau
grupa de trasee si poate fi nominalizat ca rezerva pe toate cursele/traseele
solicitate de catre operatorul de transport rutier/asociatia de operatori de
transport rutier, indiferent de programul de transport din care fac parte
cursele/traseele respective.
(6) In cazul in care operatorul de transport rutier/asociatia de operatori
de transport rutier solicita curse/trasee pentru care sunt prevazute ambele
tipuri de autovehicule (autobuz/microbuz), acesta trebuie sa detina ca
autovehicule de rezerva cate unul din fiecare tip."
16. Articolul 34^2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 34^2
(1) In cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic judetean, o licenta de executie pentru traseu se poate solicita daca:
- operatorul de transport rutier public are in localitatea cap de traseu
din care este prevazuta plecarea curselor pe traseul respectiv sau, in cazul
grupelor de trasee, pentru fiecare dintre traseele care compun grupa de trasee
sediul, o filiala, o sucursala sau un punct de lucru.
- unul dintre membrii asociati, in cazul asociatiilor de operatori de
transport rutier public, are in localitatea cap de traseu din care este
prevazuta plecarea curselor pe traseul respectiv sau, in cazul grupelor de
trasee, pentru fiecare dintre traseele care compun grupa de trasee sediul, o
filiala, o sucursala sau un punct de lucru.
(2) In cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate intre
municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, o licenta de executie pentru traseu se
poate solicita daca:
- operatorul de transport rutier public are sediul sau detine exemplar de
serviciu al licentei de transport rutier public in una dintre localitatile cap
de traseu;
- unul dintre membrii asociati, in cazul asociatiilor de operatori de
transport rutier public, are sediul sau detine exemplar de serviciu al licentei
de transport rutier public in una dintre localitatile cap de traseu;
(3) In cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate in
trafic interjudetean si interjudetean intre doua judete limitrofe, o licenta de
executie pentru traseu se poate solicita daca operatorul de transport rutier
public are sediul sau detine exemplar de serviciu al licentei de transport
rutier public in una dintre localitatile cap de traseu."
17. Litera b) a alineatului (1) al articolului 41 va avea urmatorul
cuprins:
"b) in cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate
in trafic interjudetean, inclusiv intre doua judete limitrofe, precum si intre
municipiul Bucuresti si judetul Ilfov de catre:
- agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. in a carei raza
se afla localitatea cap de traseu de plecare in cursa, daca operatorul de
transport rutier public are sediul in acel judet;
- agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. in a carei raza
se afla localitatea cap de traseu de plecare in cursa, daca operatorul de
transport rutier public are deschis in acel judet un punct de lucru, o filiala
sau o sucursala pentru care a obtinut exemplar de serviciu al licentei de
transport rutier public si nu isi are sediul in unul dintre cele doua judete in
care se gasesc capetele de traseu;
- agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. in a carei raza
se afla localitatea cap de traseu de plecare (tur) in cursa, daca operatorul de
transport rutier public detine exemplare de serviciu ale licentei de transport
rutier public in ambele judete in care se gasesc capetele de traseu;"
18. Alineatele (1) si (2) ale articolului 69 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 69
(1) Data la care se desfasoara sedinta de atribuire a licentelor de
executie pentru traseu in cazul transportului rutier de persoane prin servicii
regulate in trafic judetean, interjudetean, interjudetean intre doua judete
limitrofe si intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, precum si data-limita
de inregistrare a solicitarii se stabilesc de Autoritatea Rutiera Romana -
A.R.R. si se comunica operatorilor de transport rutier public, cu cel putin 60
de zile inainte, prin afisare la sediile agentiilor teritoriale ale Autoritatii
Rutiere Romane - A.R.R.
(2) In cazul in care programul de transport rutier de persoane prin
servicii regulate in trafic judetean si interjudetean intre doua judete
limitrofe, precum si intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov nu a fost
aprobat de consiliul judetean pana la data solicitata de Autoritatea Rutiera
Romana - A.R.R. prin agentiile sale teritoriale, se considera ca acesta nu a
fost acceptat si va ramane in vigoare vechiul program."
19. Alineatul (2) al articolului 71 va avea urmatorul cuprins:
"(2) In conditiile in care capacitatea autogarilor este depasita
(numar de plecari/sosiri, stationari la peron), precum si in cazul traseelor in
trafic judetean si interjudetean intre doua judete limitrofe, inclusiv intre
municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, pentru care sunt prevazute in caietul de
sarcini mai mult de 15 curse zilnic, Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.
solicita consiliilor locale, respectiv Consiliului General al Municipiului
Bucuresti, amplasarea capetelor de traseu si/sau a opririlor in tranzit in alte
puncte de imbarcare/debarcare care indeplinesc conditiile minime de siguranta
rutiera si de confort."
20. Anexele nr. 11.a) si 11.b) la normele metodologice se inlocuiesc cu
anexele nr. 1 - 2 care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. va duce la indeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Gheorghe Dobre
ANEXA 1
[Anexa nr. 11.a) la normele metodologice]
CRITERIILE
de evaluare si punctajele care se acorda in cazul atribuirii curselor in trafic
interjudetean, inclusiv intre doua judete limitrofe (inclusiv intre municipiul
Bucuresti si judetul Ilfov) si a traseelor in trafic judetean
1. Vechimea parcului de autovehicule:
- Anul de fabricatie (AF) este acelasi cu anul atribuirii (AA) - 18 puncte;
- AF = AA - 1 - 18 puncte;
- AF = AA - 2 - 16 puncte;
- AF = AA - 3 - 14 puncte;
- AF = AA - 4 - 12 puncte;
- AF = AA - 5 - 10 puncte;
- AF = AA - 6 - 9 puncte;
- AF = AA - 7 - 8 puncte;
- AF = AA - 8 - 3 puncte;
- AF = AA - 9 - 2 puncte;
- AF = AA - 10 - 1 punct.
2. In functie de structura parcului de autovehicule utilizat pentru
executarea acelei curse sau traseu, se acorda:
- 10 puncte pentru fiecare autovehicul aflat in proprietate sau detinut cu
contract de leasing;
- 3 puncte pentru fiecare autovehicul detinut cu contract de inchiriere.
3. Daca operatorul de transport rutier a detinut in mod neintrerupt licenta
de executie pentru traseu sau grupa de trasee pe acel traseu:
- 5 ani sau mai mult - 15 puncte;
- intre 4 si 5 ani - 13 puncte;
- intre 3 si 4 ani - 11 puncte;
- intre 2 si 3 ani - 9 puncte;
- intre 1 si 2 ani - 7 puncte;
- 6 luni inclusiv, dar mai putin de 1 an - 2 puncte.
Nu se acorda puncte pentru executarea de transport de persoane prin
servicii regulate speciale. Pentru traseele pe care s-au efectuat curse care nu
au un caracter permanent pe tot cuprinsul anului, vechimea neintrerupta pe
aceste trasee se calculeaza identic. In aceasta situatie vechimea neintrerupta
calculata este valabila numai pentru cursele cu caracter sezonier si nu se ia
in considerare pentru cursele cu caracter permanent. De asemenea, vechimea
neintrerupta calculata pentru traseu pentru cursele cu caracter permanent nu
este valabila pentru cursele cu caracter sezonier.
4. Gradul de confort al autovehiculelor, respectiv autobuze sau microbuze,
clasificate pe:
- stele: - 5 puncte;
- categorii I - 5 puncte;
II - 3 puncte;
III - 1 punct;
IV - 0 puncte.
ANEXA 2
[Anexa nr. 11.b) la normele metodologice]
METODOLOGIA DE PUNCTARE
1. La criteriul nr. 1 din anexa nr. 11.a) se acorda puncte pentru fiecare
autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului, cumulandu-se punctele,
fara a se lua in calcul autovehiculul sau autovehiculele de rezerva. Punctele
se cumuleaza si apoi se face media aritmetica. Numarul de ani se stabileste in
functie de anul fabricatiei inscris in certificatul de inmatriculare sau in
cartea de identitate a autovehiculului, fara a se lua in considerare luna din
an.
2. La criteriul nr. 2 din anexa nr. 11.a) se acorda puncte pentru fiecare
autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului, fara a se lua in
calcul autovehiculul sau autovehiculele de rezerva. Punctele se cumuleaza si
apoi se face media aritmetica.
3. La acordarea punctelor in functie de criteriul nr. 3 din anexa nr. 11.a)
se procedeaza astfel:
a) La acordarea punctelor pentru vechimea pe traseu sau pe grupa de trasee
se vor lua in consideratie ziua, luna si anul de cand operatorul de transport
rutier a detinut licenta de executie pentru traseul sau grupa de trasee
respectiva. Aceeasi modalitate de stabilire a vechimii pe traseu sau grupa de
trasee se aplica si in cazul in care operatorul de transport rutier a facut
parte dintr-o asociatie de operatori de transport rutier care a detinut licenta
de executie pentru traseul sau pentru grupa de trasee in cauza.
b) In cazul asociatiilor de operatori de transport rutier, cu sau fara
personalitate juridica, fiecarui membru asociat i se acorda punctajul in
functie de numarul de autovehicule cu care participa in cadrul asociatiei si de
vechimea pe care membrul asociat o are pe traseu sau pe grupa de trasee
respectiva.
Exemplu:
A) In cazul solicitarii unui traseu:
Asociatia de operatori de transport este formata din 3 membri - A, B si C -
care participa in cadrul asociatiei cu autovehicule, astfel: A cu 5
autovehicule, B cu 3 autovehicule si C cu 2 autovehicule.
Vechimea neintrerupta pe traseu a membrilor asociati este: A - intre 5 si 6
ani; B - intre 3 si 4 ani; C - 3 luni.
Punctajul pe care membrii asociati il obtin pe traseul respectiv, conform
criteriului 3, este:
A = 15 x 5 : 10 = 7,5 puncte;
B = 11 x 3 : 10 = 3,3 puncte;
C = 0 x 2 : 10 = 0 puncte.
Punctajul asociatiei se calculeaza, in cazul exemplului prezentat, A + B +
C = 10,8 puncte.
B) In cazul solicitarii unei grupe de trasee:
Grupa de trasee cuprinde 2 trasee X si Y.
Asociatia de operatori de transport este formata din 2 membri - A si B -
care participa in cadrul asociatiei cu autovehicule, astfel: A cu 5
autovehicule, B cu 3 autovehicule.
Vechimea pe traseu a membrilor asociati este de:
A - pe traseul X, intre 5 si 6 ani, iar pe traseul Y nu are vechime;
B - pe traseul X, intre 1 si 2 ani, iar pe Y, intre 3 si 4 ani;
Punctajul pe care membrii asociati il obtin pentru grupa de trasee, conform
criteriului 3, este:
A = (15 + 0) x 5 : 8 = 9,38 puncte;
B = (7 + 11) x 3 : 8 = 6,75 puncte.
Punctajul obtinut de asociatie pe grupa de trasee, conform criteriului 3,
este calculat ca medie aritmetica a punctajelor obtinute de membrii asociati si
va fi, in cazul exemplului prezentat, 16,13 puncte : 2 = 8,06 puncte.
c) Pentru traseele pe care se efectueaza curse care nu au un caracter
permanent pe tot cuprinsul anului, vechimea se calculeaza astfel: 1 sezon = 1
an.
4. La criteriul nr. 4 din anexa nr. 11.a) se acorda puncte pentru fiecare
autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului, fara a se lua in
calcul autovehiculul sau autovehiculele de rezerva. Punctele se cumuleaza si
apoi se face media aritmetica.
5. Punctajul obtinut pentru fiecare dintre criteriile de evaluare
mentionate in anexa nr. 11.a) se cumuleaza, obtinandu se punctajul general.
6. In caz de egalitate de puncte la punctajul general, licenta de executie
pentru traseu sau grupa de trasee se atribuie operatorului de transport rutier
sau asociatiei de operatori de transport rutier care a obtinut punctajul cel
mai mare la criteriul nr. 3 din anexa nr. 11.a), iar in cazul in care
egalitatea se mentine, operatorului de transport rutier sau asociatiei de
operatori de transport rutier care a obtinut punctajul cel mai mare la
criteriul nr. 1 din anexa nr. 11.a) sau, in cazul in care egalitatea se
mentine, operatorului de transport rutier sau asociatiei de operatori de
transport rutier care a obtinut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 2 din
anexa nr. 11.a). In cazul in care egalitatea se mentine, licenta de executie
pentru traseu sau grupa de trasee se acorda in mod echitabil solicitantilor.