Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 528 din 8 iulie 2010

privind modificarea si completarea Reglementarii Aeronautice Civile Romane RACR- HA „Harti aeronautice", editia 2/2008, aprobata prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 673/2008

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 529 din 29 iulie 2010



Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,

în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) şi f) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea Autorităţii Aeronautice Civile Române, cu modificările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:

Art. I. - Reglementarea Aeronautică Civilă Română RACR - HA „Hărţi aeronautice", ediţia 2/2008, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 673/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 471 şi 471 bis din 26 iunie 2008, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La capitolul 1 secţiunea 1.1, după nota de la definiţia „Model digital al cotelor (DEM)" se introduce o nouă definiţie, cu următorul cuprins:

„Navigaţie bazată pe cerinţele de performanţă (PBN). Navigaţie RNAV bazată pe cerinţele de performanţă pentru aeronavele care operează pe o rută ATS, într-o procedură de apropiere instrumentală sau într-un spaţiu desemnat.

Notă. Cerinţele de performanţă sunt exprimate prin specificaţii de navigaţie (specificaţii RNAV, specificaţii RNP), în termeni de acurateţe, integritate, continuitate, disponibilitate şi funcţionalitate, necesare pentru operarea propusă în contextul unui concept particular de spaţiu aerian."

2. La capitolul 1 secţiunea 1.1, definiţia „Obstacol" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Obstacol. Orice obiect fix (temporar ori permanent) sau mobil ori părţi ale acestuia care:

a) sunt localizate pe o suprafaţă destinată pentru mişcarea la sol a aeronavelor; sau

b) se înalţă deasupra unei suprafeţe definite destinate a proteja aeronavele în zbor; sau

c) se găsesc în afara acestor suprafeţe definite şi au fost evaluate ca reprezentând un pericol pentru navigaţia aeriană."

3. La capitolul 1 secţiunea 1.1, după definiţia „Punct de apropiere întreruptă (MAPt)" se introduce o nouă definiţie, cu următorul cuprins:

„Punct de navigaţie. Un loc geografic determinat utilizat pentru definirea unei rute RNAV sau a traiectului de zbor al unei aeronave angajate în zbor RNAV. Punctele de navigaţie sunt identificate după caz:

a) punct de navigaţie la travers (fly-by) - punct de navigaţie care necesită anticiparea virajului pentru a permite interceptarea tangenţială a următorului segment al rutei ori procedurii; sau

b) punct de navigaţie de survol (flyover) - punct de navigaţie la care se iniţiază un viraj pentru interceptarea următorului segment al rutei sau procedurii."

4. La capitolul 1 secţiunea 1.1, definiţia „Punct de raport" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Punct de raport. Un loc geografic determinat faţă de care poate fi raportată poziţia unei aeronave.

Notă. Există 3 categorii de puncte de raport: mijloc de navigaţie aflat la sol, intersecţie şi punct de navigaţie. In contextul acestei definiţii, intersecţia este un punct semnificativ exprimat prin radiale, relevmente şi/sau distanţe faţă de mijloacele de navigaţie aflate la sol. Un punct de raport poate fi indicat ca punct «la cerere» sau «obligat»."

5. La capitolul 1 secţiunea 1.1, definiţia „Punct semnificativ" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Punct semnificativ. Un loc geografic determinat utilizat în definirea unei rute ATS sau a traiectoriei de zbor a unei aeronave, precum şi pentru alte scopuri pentru navigaţia aeriană şi servicii de trafic aerian.

Notă. Există 3 categorii de puncte semnificative: mijloc de navigaţie aflat la sol, intersecţie şi punct de navigaţie. In contextul acestei definiţii, intersecţia este un punct semnificativ exprimat prin radiale, relevmente şi/sau distanţe faţă de mijloacele de navigaţie aflate la sol."

6. La capitolul 1 secţiunea 1.1, după definiţia „Rezoluţie" se introduce o nouă definiţie, cu următorul cuprins:

„RNAV. O metodă de navigaţie care permite operarea aeronavelor pe orice traiect de zbor dorit în cadrul acoperirii mijloacelor de navigaţie aflate la sol ori în spaţiu sau în limita capabilităţilor mijloacelor proprii de la bord ori a unei combinaţii a acestora (RNAV este definită şi ca «navigaţie de suprafata»).

Notă. RNAV include navigaţia bazată pe cerinţele de performanţă cât şi alte metode de navigaţie care nu îndeplinesc condiţiile specifice navigaţiei bazate pe cerinţele de performanţă."

7. La capitolul 1 secţiunea 1.1, după nota de la definiţia „Sistem de supraveghere ATS" se introduce o nouă definiţie, cu următorul cuprins:

„Specificaţie de navigaţie. Un set de cerinţe privind aeronava şi echipajul necesar pentru a sprijini desfăşurarea operaţiunilor de navigaţie aeriană bazată pe cerinţele de performanţă într-un spaţiu aerian definit. Există două feluri de specificaţii de navigaţie:

- Specificaţie privind performanţa de navigaţie cerută (RNP). O specificaţie de navigaţie bazată pe conceptul RNAV care include cerinţele de monitorizare şi de alertare în ceea ce priveşte performanţa şi care este indicată de prefixul RNP, de exemplu RNP 4, RNPAPCH.

- Specificaţie RNAV. O specificaţie de navigaţie bazată pe conceptul RNAV care nu include cerinţele de monitorizare şi de alertare în ceea ce priveşte performanţa şi care este indicată de prefixul RNAV, de exemplu RNAV 5, RNAV 1.

Nota 1. Documentul OACI 9613, Manualul de navigaţie bazată pe cerinţele de performanţă, volumul II, conţine îndrumări detaliate referitoare la specificaţiile de navigaţie.

Nota 2. Termenul RNP, definit anterior ca fiind «o declaraţie a performanţei de navigaţie care este necesară pentru operarea într-un spaţiu aerian definit», a fost eliminat din cadrul acestei reglementări deoarece conceptul RNP a fost înlocuit de conceptul PBN (navigaţie bazată pe cerinţele de performanţă), In cuprinsul acestei reglementări termenul RNP este utilizat doar în contextul specificaţiilor de navigaţie care prevăd cerinţele de monitorizare şi de alertare în ceea ce priveşte performanţa. De exemplu, RNP 4 desemnează cerinţele privind aeronava şi operarea acesteia, incluzând o cerinţă de performanţă laterală de 4 NM, cu monitorizarea şi alertarea la bord în ceea ce priveşte performanţa, cerinţele fiind descrise detaliat în Documentul OACI 9613, Manualul de navigaţie bazată pe cerinţele de performanţă."

8. La capitolul 1 secţiunea 1.1 se elimină din text următoarele definiţii:

- Performanţă de navigaţie cerută (RNP) - inclusiv nota;

- Punct RNAV;

- Tip RNP - inclusiv exemplul.

9. La capitolul 2, secţiunea 2.4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„2.4 Semne convenţionale

2.4.1 Semnele convenţionale utilizate sunt conforme cu cele incluse în «Addenda 2. Semnele convenţionale OACI» din anexa 4 la Convenţia aviaţiei civile internaţionale - Hărţi aeronautice, cu excepţia cazurilor în care, pentru reprezentarea unor caracteristici speciale sau a unor elemente importante pentru aviaţia civilă pentru care nu sunt prevăzute semne convenţionale, poate fi ales orice simbol convenabil, asigurându-se în acelaşi timp că nu va cauza confuzie prin comparaţie cu semnele convenţionale OACI sau nu va afecta lizibilitatea hărţii.

Notă. Mărimea şi evidenţierea semnelor convenţionale, precum şi grosimea şi spaţierea liniilor pot varia în funcţie de scala şi destinaţia hărţii, în raport cu importanţa informaţiilor exprimate prin intermediul acestora.

2.4.2 Pentru reprezentarea mijloacelor de navigaţie aflate la sol, a intersecţiilor şi a punctelor de navigaţie trebuie utilizat acelaşi semn convenţional pe toate hărţile, indiferent de scopul hărţii.

2.4.3 Semnul convenţional utilizat pentru punctele semnificative trebuie să se bazeze pe o ierarhie a semnelor convenţionale selectate în următoarea ordine: mijloc de navigaţie aflat la sol, intersecţie, punct de navigaţie. Un semn convenţional pentru reprezentarea unui punct de navigaţie trebuie utilizat doar atunci când un punct semnificativ particular nu este deja reprezentat ca mijloc de navigaţie aflat la sol sau ca intersecţie.

2.4.4 Prevederile paragrafelor 2.4.2, 2.4.3 şi utilizarea semnelor convenţionale de la poziţia 121 din anexa nr. 2 la RACR - HA se aplică începând cu 18 noiembrie 2010."

10. La capitolul 2 secţiunea 2.15 se introduc două noi paragrafe, paragrafele 2.15.3 şi 2.15.4, cu următorul cuprins:

„2.15.3 In cazul hărţilor de proceduri instrumentale, publicarea unei modificări a declinatiei magnetice trebuie finalizată într-un interval de cel mult 6 cicluri AIRAC.

2.15.4 In cazul zonelor terminale de întindere foarte mare care cuprind mai multe aerodromuri se publică o singură valoare a declinatiei magnetice, rotunjită, astfel încât procedurile instrumentale aferente aerodromurilor să utilizeze aceeaşi valoare."

11. La capitolul 7, secţiunea 7.8 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„7.8 Relevmente, drumuri şi radiale

7.8.1 Relevmentele, drumurile şi radialele trebuie să fie indicate în raport cu nordul magnetic, cu excepţia situaţiei prevăzute la paragraful 7.8.2. Acolo unde relevmentele şi drumurile sunt furnizate suplimentar ca valori reale pentru segmentele de rută RNAV, ele vor fi scrise în paranteză, rotunjite la zeci de grade, de exemplu 290° (294,9° T).

7.8.2 In zonele de latitudine mare în care autoritatea corespunzătoare stabileşte că raportarea la nordul magnetic nu este utilă, se utilizează o altă referinţă, de exemplu nordul geografic sau nordul grilei.

7.8.3 In situaţiile în care relevmentele, drumurile sau radialele sunt date în raport cu nordul geografic ori nordul grilei, acest fapt trebuie indicat în mod clar. Atunci când este utilizat nordul grilei, trebuie indicat meridianul de referinţă al grilei."

12. La capitolul 7 secţiunea 7.9 paragraful 7.9.3 subparagraful 7.9.3.1 punctul 7.9.3.1.1, subpunctul 4) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„4) toate rutele ATS destinate zborului pe rută, inclusiv indicativul de rută, valoarea drumului, rotunjită în grade, pentru ambele direcţii de-a lungul fiecărui segment de rută şi, acolo unde este stabilită, denumirea specificaţiei/specificaţiilor de navigaţie, incluzând orice limitări, precum şi direcţia fluxului de trafic aerian."

13. La capitolul 8, secţiunea 8.8 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„8.8 Relevmente, drumuri şi radiale

8.8.1 Relevmentele, drumurile şi radialele trebuie să fie indicate în raport cu nordul magnetic, cu excepţia situaţiei prevăzute la paragraful 8.8.2. Acolo unde relevmentele şi drumurile sunt furnizate suplimentar ca valori reale pentru segmentele de rută RNAV, ele vor fi scrise în paranteză, rotunjite la zeci de grade, de exemplu 290° (294,9° T).

8.8.2 In zonele de latitudine mare în care autoritatea corespunzătoare stabileşte că raportarea la nordul magnetic nu este utilă, se utilizează o altă referinţă, de exemplu nordul geografic sau nordul grilei.

8.8.3 In situaţiile în care relevmentele, drumurile sau radialele sunt date în raport cu nordul geografic ori nordul grilei, acest fapt trebuie indicat în mod clar. Atunci când este utilizat nordul grilei, trebuie indicat meridianul de referinţă al grilei."

14. La capitolul 8 secţiunea 8.9 paragraful 8.9.4 subparagraful 8.9.4.1 punctul 8.9.4.1.1, după subpunctul 4) se introduce un nou subpunct, subpunctul 41), cu următorul cuprins:

,,41) acolo unde este stabilită, denumirea specificaţiei/ specificaţiilor de navigaţie şi a oricăror limitări;".

15. La capitolul 8 secţiunea 8.9 paragraful 8.9.4 subparagraful 8.9.4.1 punctul 8.9.4.1.1, după subpunctul 14) se introduce un nou subpunct, subpunctul 15), cu următorul cuprins:

„15) indicarea punctelor semnificative de survol (flyover)."

16. La capitolul 9, secţiunea 9.8 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„9.8 Relevmente, drumuri şi radiale

9.8.1 Relevmentele, drumurile şi radialele trebuie să fie indicate în raport cu nordul magnetic, cu excepţia situaţiei prevăzute la paragraful 9.8.2. Acolo unde relevmentele şi drumurile sunt furnizate suplimentar ca valori reale pentru segmentele de rută RNAV, ele vor fi scrise în paranteză, rotunjite la zeci de grade, de exemplu 290° (294,9° T).

Notă. Se poate include pe hartă o notă privind acest aspect.

9.8.2 In zonele de latitudine mare în care autoritatea corespunzătoare stabileşte că raportarea la nordul magnetic nu este utilă, se utilizează o altă referinţă, ca de exemplu nordul geografic sau nordul grilei.

9.8.3 In situaţiile în care relevmentele, drumurile sau radialele sunt date în raport cu nordul geografic sau nordul grilei, acest fapt trebuie indicat în mod clar. Atunci când este utilizat nordul grilei, trebuie indicat meridianul de referinţă al grilei."

17. La capitolul 9 secţiunea 9.9 paragraful 9.9.4 subparagraful 9.9.4.1 punctul 9.9.4.1.1, după subpunctul 7) se introduce un nou subpunct, subpunctul 71), cu următorul cuprins:

,,71) acolo unde este stabilită, denumirea specificaţiei/specificaţiilor de navigaţie şi a oricăror limitări;".

18. La capitolul 9 secţiunea 9.9 paragraful 9.9.4 subparagraful 9.9.4.1 punctul 9.9.4.1.1, după subpunctul 9) se introduce un nou subpunct, subpunctul 10), cu următorul cuprins:

„10) indicarea punctelor semnificative de survol (flyover)."

19. La capitolul 10, secţiunea 10.8 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„10.8 Relevmente, drumuri şi radiale

10.8.1 Relevmentele, drumurile şi radialele trebuie să fie indicate în raport cu nordul magnetic, cu excepţia situaţiei prevăzute la paragraful 10.8.2. Acolo unde relevmentele şi drumurile sunt furnizate suplimentar ca valori reale pentru segmentele de rută RNAV, ele vor fi scrise în paranteză, rotunjite la zeci de grade, de exemplu 290° (294,9° T).

Notă. Se poate include pe hartă o notă privind acest aspect.

10.8.2 In zonele de latitudine mare în care autoritatea corespunzătoare stabileşte că raportarea la nordul magnetic nu este utilă, se utilizează o altă referinţă, ca de exemplu nordul geografic sau nordul grilei.

10.8.3 In situaţiile în care relevmentele, drumurile sau radialele sunt date în raport cu nordul geografic sau nordul grilei, acest fapt trebuie indicat în mod clar. Atunci când este utilizat nordul grilei, trebuie indicat meridianul de referinţă al grilei."

20. La capitolul 10 secţiunea 10.9 paragraful 10.9.4 subparagraful 10.9.4.1 punctul 10.9.4.1.1, după subpunctul 6) se introduce un nou subpunct, subpunctul 61), cu următorul cuprins:

,,61) acolo unde este stabilită, denumirea specificaţiei/specificaţiilor de navigaţie şi a oricăror limitări;".

21. La capitolul 10 secţiunea 10.9 paragraful 10.9.4 subparagraful 10.9.4.1 punctul 10.9.4.1.1, după subpunctul 8) se introduce un nou subpunct, subpunctul 9), cu următorul cuprins:

„9) indicarea punctelor semnificative de survol (flyover)."

22. La capitolul 11, secţiunea 11.9 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„11.9 Relevmente, drumuri şi radiale

11.9.1 Relevmentele, drumurile şi radialele trebuie să fie indicate în raport cu nordul magnetic, cu excepţia situaţiei prevăzute la paragraful 11.9.2. Acolo unde relevmentele şi drumurile sunt furnizate suplimentar ca valori reale pentru segmentele de rută RNAV, ele vor fi scrise în paranteză, rotunjite la zeci de grade, de exemplu 290° (294,9°T).

Notă. Se poate include pe hartă o notă privind acest aspect.

11.9.2 In zonele de latitudine mare în care autoritatea corespunzătoare stabileşte că raportarea la nordul magnetic nu este utilă, se utilizează o altă referinţă, ca de exemplu nordul geografic sau nordul grilei.

11.9.3 In situaţiile în care relevmentele, drumurile sau radialele sunt date în raport cu nordul geografic sau nordul grilei, acest fapt trebuie indicat în mod clar. Atunci când este utilizat nordul grilei, trebuie indicat meridianul de referinţă al grilei."

23. La capitolul 11 secţiunea 11.10 paragraful 11.10.6 subparagraful 11.10.6.1, după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), care va avea următorul cuprins:

,,i) indicarea punctelor semnificative de survol (flyover)."

24. La capitolul 16 secţiunea 16.7, paragraful 16.7.4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„16.7.4 Reperele naturale sau artificiale, precum poduri, linii electrice de înaltă tensiune, instalaţii de funicular şi telecabină permanente, centrale eoliene, mine, forturi, ruine, baraje, conducte, stânci, versanţi abrupţi, faleze, dune de nisip, faruri izolate, faruri navale etc, trebuie reprezentate pe hartă atunci când se consideră că sunt importante pentru navigaţia aeriană la vedere."

25. La capitolul 16 secţiunea 16.9 paragraful 16.9.3, subparagraful 16.9.3.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„16.9.3.2 Liniile electrice de înaltă tensiune, instalaţiile de funicular şi telecabină permanente şi centralele eoliene trebuie reprezentate pe hartă atunci când se consideră că sunt importante pentru navigaţia aeriană la vedere."

26. La anexa nr. 2 la RACR-HA, în tabelul „Mijloace de radionavigaţie", poziţiile 100, 101, 103 şi 107*) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„100

Radiofar nedirecţional

    

101

Radiofar omnidirecţional VHF

   

…………………………………………….

103

Mijloace de radionavigaţie VOR si DME cu acelaşi amplasament (colocate)

  

……………………………………………

107

Mijloace de radionavigaţie VOR şi TACAN VORTAC cu acelaşi amplasament (colocate)

*) Poziţiile 100, 101, 103 şi 107 sunt reproduse în facsimil.

27. La anexa nr. 2 la RACR-HA, în tabelul „Servicii de trafic aerian", poziţiile 121 şi 124*) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

124

-

-"

28. La anexa nr. 2 la RACR-HA, în tabelul „Diverse", după poziţia 140 se introduc două noi poziţii, poziţiile 1401 şi 1402**), cu următorul cuprins:

„1401

Centrală eoliană nebalizată si balizată

1402

Centrale eoliene - grup restrâns şi grup de centrale eoliene pe suprafaţă extinsă, balizate

29. La anexa nr. 6 la RACR-HA „Cerinţele de calitate a datelor aeronautice", tabelul 1 „Latitudini şi longitudini" rândul 6, coloana 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Mijloace de navigaţie, puncte de navigaţie şi intersecţii pe rută, puncte SID/STAR, puncte ale procedurii de aşteptare".

Art. II. - Regia Autonomă „Autoritatea Aeronautică Civilă Română", Regia Autonomă „Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA", precum şi orice alţi agenţi aeronautici certificaţi/autorizaţi să furnizeze servicii de navigaţie aeriană vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,

Radu Mircea Berceanu

*) Poziţiile 121 şi 124 sunt reproduse în facsimil.

**) Poziţiile 1401 şi 1402 sunt reproduse în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 528/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 528 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu