ORDIN Nr. 4940
din 18 august 2006
privind aprobarea
Metodologiei de autorizare, suspendare si anulare a autorizatiei de functionare
a parcului stiintific si tehnologic si a Procedurii de admitere in parcul
stiintific si tehnologic a agentilor economici
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 801 din 25 septembrie 2006
In temeiul art. 14 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2002
privind constituirea şi funcţionarea parcurilor ştiinţifice şi tehnologice,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 50/2003,
în temeiul art. 10 alin. (5)
din Hotărârea Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Educaţiei şi Cercetării,
ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Metodologia de autorizare,
suspendare şi anulare a autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi
tehnologic, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Se aprobă Procedura de admitere în parcul
ştiinţific şi tehnologic a agenţilor economici, prevăzută în anexa nr. 2 care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Compartimentele de specialitate din cadrul
Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, persoanele fizice şi
juridice prevăzute la art. 1 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2002,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 50/2003, vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Pe data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi
tineretului nr. 5.442/2003 pentru aprobarea Metodologiei de autorizare,
suspendare şi anulare a autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi
tehnologic şi a Procedurii de admitere în parcul ştiinţific şi tehnologic a
agenţilor economici, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 921 din 22 decembrie 2003.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul educaţiei şi cercetării,
Dumitru Miron,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
METODOLOGIE
de autorizare, suspendare
şi anulare a autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Autorizarea, suspendarea şi anularea
autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic se realizează
în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 14/2002 privind
constituirea şi funcţionarea parcurilor ştiinţifice şi tehnologice, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 50/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 70 din 3 februarie 2003, denumită în
continuare ordonanţă, şi ale normelor prevăzute în prezenta metodologie.
(2) Obiectivele urmărite prin constituirea parcurilor
ştiinţifice şi tehnologice sunt cele prevăzute la art. 2 din ordonanţă.
Art. 2. - (1) Iniţiativa constituirii parcului
ştiinţific şi tehnologic aparţine persoanelor juridice şi fizice menţionate la
art. 1 alin. (4) din ordonanţă, denumite în continuare asociaţi, care încheie un contract de asociere în
participaţiune.
(2) Unul dintre asociaţi este în mod obligatoriu o
instituţie de învăţământ superior acreditată şi/sau o unitate de
cercetare-dezvoltare.
Art. 3. - Contractul de asociere în participaţiune
cuprinde clauze cu privire la:
a) obiectul contractului de asociere în participaţiune
şi durata asocierii;
b) aportul asociaţilor constând în:
(i) clădiri, cu specificaţia destinaţiei acestora:
laboratoare, spaţii de producţie, birouri, utilitare şi altele asemenea;
(ii) terenuri, cu specificaţia
destinaţiei acestora: construcţii, drumuri, poduri, parcări, de cultură şi altele asemenea;
(iii) instalaţii şi utilităţi: aducţii, canalizări,
energetice, comunicaţii şi altele asemenea;
(iv) dotări specifice importante;
(v) alte valori aduse în
participaţiune: capital depus, investiţii în derulare şi altele asemenea;
c) conducerea şi administrarea asocierii în
participaţiune, realizate printr-un consiliu format din persoanele
împuternicite de fiecare asociat, precum şi atribuţiile consiliului;
d) obiectivele şi activităţile specifice ale parcului
ştiinţific şi tehnologic, cu nominalizarea domeniilor abordate: echipamente şi
sisteme de telecomunicaţii, echipamente de măsură şi control, biotehnologie
medicală şi altele asemenea, precum şi a activităţilor specifice: cercetare
ştiinţifică, dezvoltare tehnologică, învăţământ, consultanţă tehnologică,
preluarea şi aplicarea rezultatelor cercetării de către agenţii economici care
îşi desfăşoară activitatea în parcul ştiinţific şi tehnologic, inclusiv
realizarea, utilizarea în regim de microproducţie sau comercializarea modelelor
experimentale, prototipurilor sau a produselor obţinute şi altele asemenea. In
cazul mai multor domenii şi tipuri de activităţi se menţionează ponderile
acestora în activitatea globală a parcului ştiinţific şi tehnologic;
e) dotările iniţiale şi prevederile investiţionale,
cu precizarea, pe categorii de suprafeţe construite, a necesarului lucrărilor
pentru amenajare şi finalizare, astfel încât să poată fi utilizate pentru
destinaţia dată. Se menţionează investiţiile pe care fiecare asociat le are în
derulare şi cele prevăzute pentru viitor, precum şi sursele pentru realizarea
acestora cu destinaţie specifică pentru parcul ştiinţific şi tehnologic. Se
precizează politica asocierii în participaţiune privind participarea agenţilor
economici din parcul ştiinţific şi tehnologic la amenajarea şi dotările
spaţiilor închiriate;
f) desemnarea societăţii comerciale a cărei
activitate exclusivă este administrarea parcului ştiinţific şi tehnologic,
denumită în continuare administrator, conform art. 1 alin. (5) din ordonanţă. Intre administrator şi
asociaţi se încheie un contract care cuprinde obligatoriu clauze cu privire la
drepturile şi obligaţiile administratorului, modul în care acesta îndeplineşte
obligaţiile prevăzute în art. 9 din ordonanţă, sursele de venituri,
cheltuielile previzionate, pe capitole şi etape, corelate cu planul de afaceri
al parcului ştiinţific şi tehnologic, precum şi alte clauze;
g) repartizarea beneficiilor
sau a pierderilor, clauze legate de încetarea contractului, forţa majoră,
notificări, soluţionarea litigiilor, alte clauze finale.
CAPITOLUL II
Autorizarea parcului ştiinţific şi tehnologic
Art. 4. - (1) Cererea de autorizare şi documentaţia
necesară autorizării parcului ştiinţific şi tehnologic, care sunt întocmite
conform ordonanţei şi avizate de fiecare asociat, se depun de către
administrator la Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, organul de
specialitate al administraţiei publice centrale aflat în subordinea
Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
(2) Documentaţia necesară autorizării parcului
ştiinţific şi tehnologic va cuprinde:
a) opis al documentelor prezentate;
b) formular de prezentare a parcului ştiinţific şi
tehnologic, conform anexei la prezenta metodologie, la care se vor anexa
documentele justificative;
c) copie de pe contractul de asociere în
participaţiune, ca act constitutiv al asocierii în participaţiune, cu anexe,
conform art. 3 din prezenta metodologie;
d) copie de pe actul constitutiv al societăţii
administrator, cu eventualele modificări ulterioare;
e) copie de pe certificatul de înregistrare a
societăţii administrator, eliberat de oficiul registrului comerţului;
f) copie de pe contractul încheiat
între asociaţi şi administrator;
g) planul de afaceri pentru funcţionarea parcului
ştiinţific şi tehnologic;
h) copie de pe titlurile de proprietate sau de pe alte
documente care atestă legalitatea cedării valorilor imobiliare în folosinţa
parcului ştiinţific şi tehnologic;
i) declaraţiile asociaţilor privind îndeplinirea
condiţiilor prevăzute la art. 4 din ordonanţă pentru terenul aferent parcului
ştiinţific şi tehnologic.
(3) La documentaţia depusă în vederea autorizării
parcului ştiinţific şi tehnologic, administratorul poate anexa orice alte
înscrisuri pe care le consideră necesare.
(4) Documentaţia trebuie îndosariată şi
tehnoredactată, iar paginile numerotate. Copiile trebuie să fie lizibile.
Art. 5. - Administratorul va prezenta o evaluare a facilităţilor de care poate beneficia parcul ştiinţific şi
tehnologic, precum şi a facilităţilor de care pot beneficia agenţii economici
care îşi desfăşoară activitatea în parcul ştiinţific şi tehnologic, menţionate
la art. 10, respectiv la art. 11 din ordonanţă, cu specificarea surselor
estimate şi a valorilor aferente.
Art. 6. - (1) In scopul autorizării parcului ştiinţific
şi tehnologic se constituie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cercetare
Ştiinţifică o comisie de autorizare şi evaluare a parcurilor ştiinţifice şi
tehnologice, denumită în continuare Comisia de
autorizare, alcătuită din 5 membri specialişti în
domeniul infrastructurii de inovare şi transfer tehnologic, care analizează şi
evaluează cererea de autorizare şi documentaţia depuse, şi o comisie de
soluţionare a contestaţiilor, formată din 3 membri.
(2) Comisiile sunt asistate de un secretariat tehnic.
(3) Membrii comisiilor şi secretariatul tehnic sunt
numiţi prin decizie a conducătorului Autorităţii Naţionale pentru Cercetare
Ştiinţifică.
Art. 7. - (1) Cererea de autorizare şi documentaţia
pentru autorizarea parcului ştiinţific şi tehnologic se depun la secretariatul
tehnic al Comisiei de autorizare, asigurat de Autoritatea Naţională pentru
Cercetare Ştiinţifică, prin direcţia ce are atribuţii în domeniul
infrastructurii de inovare şi transfer tehnologic.
(2) Comisia de autorizare analizează şi evaluează
documentaţia prezentată în vederea autorizării parcului ştiinţific şi
tehnologic şi stabileşte dacă aceasta îndeplineşte cumulativ condiţiile
prevăzute la art. 6 alin. (2) şi (3) din ordonanţă.
(3) In cazul în care Comisia de autorizare constată
că documentaţia prezentată este incompletă, solicită administratorului
completarea acesteia în termen de 30 de zile.
Art. 8. - (1) In urma analizei
şi evaluării documentaţiei, Comisia de autorizare prezintă spre avizare
preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, în termen de
45 de zile de la primirea documentaţiei complete, un referat detaliat privind
rezultatele analizei efectuate, prin care se propune aprobarea sau respingerea
cererii de autorizare a parcului ştiinţific şi tehnologic.
(2) Respingerea cererii de autorizare a parcului
ştiinţific şi tehnologic are la bază unul dintre următoarele motive:
a) la solicitarea Comisiei de
autorizare de completare a documentelor lipsă şi/sau neconforme,
administratorul nu a prezentat în termen documentele solicitate;
b) nu sunt îndeplinite cumulativ condiţiile
menţionate la art. 6 alin. (2) şi (3) din ordonanţă.
(3) Propunerea de respingere
a cererii de autorizare a parcului ştiinţific şi tehnologic se comunică de
către Comisia de autorizare, în scris, administratorului, în termen de 10 zile
de la respingerea cererii, care are drept de contestaţie în termen de 10 zile
de la data comunicării. Se stabileşte ca dată a comunicării data poştei de pe
confirmarea de primire, la care propunerea de respingere a fost primită de
administrator.
Art. 9. - (1) Contestaţiile se depun la secretariatul
tehnic al Comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Analizarea şi soluţionarea contestaţiilor se fac
de către Comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Rezultatul contestaţiei este prezentat
preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică spre avizare
şi se comunică administratorului în termen de maximum 30 de zile de la data
depunerii acesteia. Decizia de respingere a contestaţiei este finală şi nu sunt
admise contestaţii administrative ulterioare.
(4) In cazul în care este nemulţumit de rezultatul
soluţionării contestaţiei, administratorul se poate adresa instanţei de
contencios administrativ competente, în conformitate cu prevederile Legii
contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 10. - Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
Cercetare Ştiinţifică acordă, prin decizie, autorizaţia de funcţionare a
parcului ştiinţific şi tehnologic, în termen de 20 de zile de la data avizării
referatului prin care Comisia de autorizare propune aprobarea cererii de
autorizare.
CAPITOLUL III
Suspendarea şi/sau anularea autorizaţiei de
funcţionare a parcurilor ştiinţifice şi tehnologice
Art. 11. - (1) La interval de 2 ani sau atunci când se
consideră necesar, Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, prin
Comisia de autorizare, evaluează activitatea desfăşurată în parcul ştiinţific
şi tehnologic. Evaluarea se bazează pe raportul de activitate întocmit de
administratorul parcului ştiinţific şi tehnologic şi avizat de consiliul de
conducere al asocierii în participaţiune şi rezultatele constatărilor Comisiei
de autorizare în parcul ştiinţific şi tehnologic. Administratorul trebuie să
ofere toate informaţiile solicitate.
(2) Vizitele Comisiei de autorizare vor fi anunţate în
scris administratorului cu cel puţin 10 zile înainte. Data stabilită poate fi
modificată o singură dată.
Art. 12. - Evaluarea activităţii parcului ştiinţific şi
tehnologic se referă la menţinerea la nivelul aprobat la autorizare şi
respectarea criteriilor prevăzute în documentaţia depusă pentru obţinerea
autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic, urmărindu-se:
a) stabilitatea structurii asocierii în
participaţiune, inclusiv a aportului participativ; se vor analiza schimbările
în structura asocierii în participaţiune şi în patrimoniul asociat, diminuări
sau creşteri, precum şi respectarea condiţiilor de modificare a componenţei
asocierii în participaţiune prevăzute la art. 13 alin. (3) din ordonanţă;
b) îndeplinirea cantitativă şi calitativă a
obiectivelor economico-sociale prevăzute în documentaţia de autorizare;
c) asigurarea corespunzătoare a locaţiilor şi
dotărilor;
d) situaţia economică a administrării parcului
ştiinţific şi tehnologic, prin analiza evoluţiei financiare;
e) corectitudinea aplicării Procedurii de admitere în
parcul ştiinţific şi tehnologic a agenţilor economici;
f) numărul de agenţi economici care îşi desfăşoară
activitatea în parcul ştiinţific şi tehnologic. Art. 13. - Comisia de
autorizare întocmeşte, în termen de 15 zile de la data la care s-a efectuat vizita în parcul ştiinţific şi
tehnologic, un raport privind rezultatul evaluării, pe care îl prezintă spre
avizare preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, prin
care se propune: menţinerea autorizaţiei de funcţionare, suspendarea sau
anularea autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic.
Art. 14. - (1) Dacă activitatea desfăşurată în parcul
ştiinţific şi tehnologic îndeplineşte criteriile menţionate la art. 12 din
prezenta metodologie, Comisia de autorizare propune în raportul de evaluare pe
care îl prezintă preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică
menţinerea autorizaţiei de funcţionare.
(2) După avizarea raportului de către preşedintele
Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, Comisia de autorizare
comunică administratorului, în termen de 10 zile de la data avizării,
menţinerea autorizaţiei de funcţionare.
Art. 15. - (1) Comisia de autorizare propune în
raportul de evaluare pe care îl prezintă preşedintelui Autorităţii Naţionale
pentru Cercetare Ştiinţifică suspendarea autorizaţiei de funcţionare a parcului
ştiinţific şi tehnologic pentru o perioadă de 6 luni, dacă, în urma evaluării
activităţii desfăşurate în parcul ştiinţific şi tehnologic, constată
îndeplinirea parţială a criteriilor menţionate la art. 12 din prezenta
metodologie.
(2) Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cercetare
Ştiinţifică suspendă, prin decizie, autorizaţia de funcţionare a parcului
ştiinţific şi tehnologic pentru o perioadă de 6 luni, cu respectarea termenului
prevăzut la art. 13 alin. (1) din ordonanţă.
Art. 16. - (1) Cu 15 zile înainte
de data la care expiră perioada de suspendare, Comisia de autorizare reia
procedura de evaluare a activităţii parcului ştiinţific şi tehnologic, conform
art. 11, 12 şi 13 din prezenta metodologie.
(2) Dacă activitatea desfăşurată în parcul ştiinţific
şi tehnologic nu îndeplineşte nici la sfârşitul perioadei de suspendare
criteriile menţionate la art. 12 din prezenta metodologie, Comisia de
autorizare propune anularea autorizaţiei de funcţionare, conform procedurii
menţionate la art. 17 din prezenta metodologie.
Art. 17. - (1) Comisia de autorizare propune în
raportul de evaluare pe care îl prezintă preşedintelui Autorităţii Naţionale
pentru Cercetare Ştiinţifică anularea autorizaţiei de funcţionare dacă, în urma
evaluării activităţii desfăşurate în parcul ştiinţific şi tehnologic, constată
retragerea din asocierea în participaţiune a instituţiei de învăţământ superior
şi/sau a unităţii de cercetare-dezvoltare ori nerespectarea criteriilor
prevăzute la art. 12 din prezenta metodologie.
(2) Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cercetare
Ştiinţifică anulează prin decizie autorizaţia de funcţionare a parcului
ştiinţific şi tehnologic, cu respectarea termenului prevăzut la art. 13 alin.
(1) din ordonanţă.
Art. 18. - In cazul anulării autorizaţiei de funcţionare,
patrimoniul parcului ştiinţific şi tehnologic, precum şi cotele-părţi din
beneficiile şi/sau pierderile acestuia se suportă de către parteneri, în
conformitate cu clauzele din contractul de asociere în participaţiune.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 19. - Orice comunicare, solicitare sau notificare
între Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică şi administrator se
realizează sub formă de document scris.
ANEXĂ*) la metodologie
FORMULAR DE PREZENTARE A PARCULUI ŞTIINŢIFIC ŞI TEHNOLOGIC
Denumirea parcului ştiinţific şi tehnologic şi
acronimul:
I. INFORMATII PRIVIND OBIECTIVELE PARCULUI
1.
|
Domeniile tehnologice de activitate (specific tehnologic), ponderi
|
|
2.
|
Activităţi în cadrul domeniilor tehnologice (cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică, învăţământ,
consultanţă tehnologică, preluarea şi aplicarea rezultatelor cercetării de
către agenţii economici din parc, inclusiv realizarea, utilizarea în regim de
microproducţie sau comercializarea modelelor experimentale, prototipurilor
sau a produselor obţinute cu acestea etc), ponderi.
|
|
3.
|
Număr minim de agenţi economici care vor funcţiona în parc.
|
|
4.
|
Numărul de specialişti (cercetători, cadre didactice, studenţi,
pe domenii) şi locul de muncă actual, care pot colabora cu agenţii economici
din parc
|
|
*) Anexa la metodologie este reprodusă în facsimil.
5.
|
Bugetul administratorului prevăzut pentru primii doi ani de
funcţionare.
|
|
6.
|
Sursele bugetului administratorului
|
|
7.
|
Efectul economic de piaţă al agenţilor economici din parc estimat
pentru al doilea an de funcţionare (cifra de afaceri şi ponderea producţiei
rezultată din cercetare)
|
|
8.
|
Facilităţile oferite agenţilor economici din parc (conf art. 11
din ordonanţă)
|
|
II.INFORMATII DESPRE ASOCIEREA ÎN PARTICIPATIUNE
Asociaţi: (Se prezintă lista completă a asociaţilor -
persoane fizice şi/sau juridice)
Persoane juridice
|
Adresa, nr. de înregistrare la
Oficiul registrul comerţului, cod fiscal, telefon, fax, e-mail
|
Domeniul
de activitate
|
Părti
(%)
|
Sumă capital
social aportat
|
Reprezentat
de (terenuri,
construcţii,
capital financiar etc.)
|
1.
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
Persoane fizice
|
Adresa şi telefonul
|
Cetăţenie
|
Părti
(%)
|
Sumă capital social aportat
|
Reprezentat de
(terenuri,
construcţii,
capital
financiar etc.)
|
1.
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
TOTAL
100%
|
|
|
III.INFORMATII DESPRE ADMINISTRATOR
Denumirea administratorului:
|
|
Forma juridică a societăţii:
|
|
Nr. de înregistrare la Oficiul reg. comerţului.
|
|
Codul fiscal sau codul unic de înregistrare:
|
|
Codul CAEN:
|
|
Adresa sediului social:
|
|
Codul poştal:
|
|
Telefon:
|
|
Fax:
|
|
E-mail:
|
|
Reprezentantul legal al societăţii:
|
|
Relaţia contractuală cu asocierea în participaţiune (contract
consolidat, contract cadru etc.)
|
|
IV.INFORMAŢII DESPRE PARCUL ŞTIINŢIFIC ŞI TEHNOLOGIC
1.Date despre aria destinată parcului ştiinţific si
tehnologic:
Localitatea, judeţul, amplasarea în teritoriu
|
|
Suprafeţe construite destinate
parcului:
|
Suprafaţa
(în metri pătraţi)
|
Starea
fizică a
construcţiei,
amenajări
necesare
|
|
Total
|
din care:
|
cu amenajări
|
necesită amenajări
|
1.
|
Spaţii destinate cercetării şi valorificării rezultatelor cercetării
(laborator, montaj, probe etc):
|
|
|
|
|
2.
|
Spaţii tehnologice
(producţie,
microproducţie, staţii
pilot etc.) utilizate la
data depunerii cererii:
|
|
|
|
|
3.
|
Spaţii tehnologice aflate în conservare la data depunerii
cererii:
|
|
|
|
|
4.
|
Spaţii de depozitare:
|
|
|
|
|
5.
|
Birouri:
|
|
|
|
|
6.
|
Total spaţii funcţionale (1-5), din care:
|
|
|
|
|
7.
|
Construcţii cu alte
destinaţii (ca exemplu:
centru logistic, centrală termică, spaţii
destinate alimentaţiei, magazine etc.)
|
|
|
8.
|
Total spaţii construite disponibile pentru parc
|
|
|
NOTĂ: Precizaţi, dacă este cazul, construcţii
cu alte destinaţii şi suprafeţele respective.
|
Suprafeţele de teren liber:
|
Suprafaţa
(în metri pătraţi)
|
9.
|
destinate uzului comun (căi de acces, parcări, zone verzi etc):
|
|
10.
|
cu alte destinaţii:
|
|
NOTĂ: Precizaţi, dacă este cazul, spaţiile de teren
liber cărora li s-au stabilit alte destinaţii şi suprafeţele respective.
2.Date despre terenul aferent parcului ştiinţific şi
tehnologic:
Suprafaţa totală a terenului destinat parcului ştiinţific şi
tehnologic:
|
|
Suprafaţa terenului care este proprietatea asocierii în
participaţiune:
|
|
Destinaţia terenului:
|
|
|
|
Situaţia terenului care nu este proprietatea asocierii în
participaţiune:
|
|
Date despre terenul asupra căruia administratorul are
drept de folosinţă:
*) Proprietarul terenului:
|
Suprafaţa
terenului
(în metri
pătraţi)
|
Din care teren construit
|
|
|
|
|
|
|
Data până la care administratorul se bucură de folosinţa
terenului:
|
|
NOTA:
- se vor specifica suprafeţele aportate de fiecare
membru al consorţiului la rubricile marcate cu *).
- se anexează o hartă pe care sunt evidenţiate aceste
suprafeţe.
3. Durata minimă a parcului ştiinţific şi tehnologic:
|
|
V.ROLUL ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE PRIVIND
PARCUL ŞTIINŢIFIC ŞI TEHNOLOGIC:
Suprafaţa de teren transmisă în proprietate sau folosinţă
parcului de către administraţia locală.
|
|
Facilităţi oferite conform art. 10 lit. a), lit. al) şi lit. a2)
din ordonanţă
|
|
Stimulente oferite agenţilor economici care se vor instala în
parcul ştiinţific şi tehnologic
|
|
Alte forme de implicare a autorităţilor
locale în constituirea şi funcţionarea
parcului ştiinţific şi tehnologic (dacă este
cazul)
|
|
Notă: tabelul se completează în măsura implicării
autorităţilor administraţiei publice locale în constituirea parcului ştiinţific
şi tehnologic. In situaţia în care aceste autorităţi nu sunt implicate se
precizează doar "NU ESTE CAZUL".
ANEXA Nr. 2
PROCEDURA
de admitere în parcul ştiinţific şi tehnologic a
agenţilor economici
Art. 1. - Prezenta procedură s-a elaborat în
conformitate cu prevederile art. 7 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2002
privind constituirea şi funcţionarea parcurilor ştiinţifice şi tehnologice,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 50/2003, denumită în
continuare ordonanţă, şi reglementează modalităţile de admitere in
parcul ştiinţific şi tehnologic a agenţilor economici.
Art. 2. - Agenţii economici
admişi în parcul ştiinţific şi tehnologic pot fi persoane juridice, indiferent
de forma de proprietate şi de forma de organizare, investitori români sau
străini, care doresc să desfăşoare activităţi specifice profilului parcului
ştiinţific şi tehnologic.
Art. 3. - Indeplinesc criteriile generale de admitere
în parcul ştiinţific şi tehnologic toţi agenţii economici menţionaţi la art. 2,
care nu se află în una dintre următoarele situaţii:
a) sunt declaraţi, conform legii, în stare de încetare
de plăţi;
b) plăţile/conturile le sunt blocate conform unei
hotărâri judecătoreşti;
c) se fac vinovaţi de declaraţii inexacte, cu
rea-credinţă, cu privire ia informaţiile solicitate de administrator, în
vederea admiterii în parc;
d) au încălcat în mod grav, cu rea-credinţă, prevederile
unui alt contract comercial încheiat anterior cu alt partener. Art. 4. -
Criteriile specifice pe care trebuie să le îndeplinească agenţii economici
pentru admiterea în parcul
ştiinţific şi tehnologic sunt:
a) să desfăşoare activităţi specifice sau complementare,
conexe profilului parcului ştiinţific şi tehnologic, conform art. 1 alin. (2)
din ordonanţă şi în acord cu domeniile tehnologice pentru care funcţionează
parcul;
b) să dispună de capacitatea calificată a personalului
angajat şi atras în colaborare pentru domeniile şi obiectivele în care va
acţiona;
c) să aibă un plan de afaceri elaborat în care să se
regăsească activităţi specifice parcului ştiinţific şi tehnologic. Art. 5. -
Documentaţia necesară admiterii agenţilor economici în parcul ştiinţific şi
tehnologic se depune la
administrator şi va cuprinde:
a) cerere semnată de reprezentantul legal al agentului
economic;
b) fişa de admitere în parcul ştiinţific şi tehnologic
a agenţilor economici, conform anexei la prezenta procedură;
c) actul de înfiinţare a societăţii comerciale;
d) statutul societăţii comerciale;
e) dovada înscrierii la registrul comerţului;
f) planul de afaceri;
g) bilanţul contabil sau ultima raportare
economico-financiară;
h) declaraţie pe propria răspundere că nu se află în
una dintre situaţiile prevăzute la art. 3 din prezenta procedură.
Art. 6. - (1) In parcul ştiinţific şi tehnologic pot fi
admise societăţi comeciale înfiinţate prin iniţiativa unei persoane fizice sau
a unui colectiv care are experienţa activităţii de cercetare, fabricaţie ori
servicii în domeniul în care activează parcul şi care vor să desfăşoare
activităţi economice conforme cu prevederile ordonanţei.
(2) Pentru admiterea societăţii comerciale în parcul
ştiinţific şi tehnologic, iniţiatorul va prezenta administratorului
documentaţia menţionată la art. 5 din prezenta procedură.
Art. 7. - In cazul în care documentaţia este
incompletă, administratorul va solicita completarea acesteia în termen de 10
zile.
Art. 8. - Administratorul
analizează documentaţia prezentată şi selectează solicitările agenţilor
economici de admitere în parcul ştiinţific şi tehnologic, conform criteriilor
de eligibilitate generale şi specifice menţionate la art. 3 şi 4 din prezenta
procedură.
Art. 9. - Fiecare solicitare a
agenţilor economici de a fi admişi în parcul ştiinţific şi tehnologic,
selectată de administrator conform art. 9 lit. c) din ordonanţă, se evaluează
şi se analizează separat de către o comisie formată din:
a) directorul şi directorul economic ai
administratorului parcului ştiinţific şi tehnologic;
b) reprezentantul fiecărui asociat.
Art. 10. - Rezultatul evaluării comisiei, admis sau
respins, va fi comunicat în scris agentului economic, în termen de 30 de zile
de la depunerea documentaţiei complete. Agenţilor economici respinşi li se vor
comunica şi motivele neadmiterii în parcul ştiinţific şi tehnologic.
Art. 11. - Agenţii economici respinşi pot depune
contestaţie la administrator în termen de 5 zile, urmând ca soluţionarea
acesteia să se facă de către comisie în termen de 10 zile.
Art. 12. - Administratorul va încheia cu fiecare agent
economic admis un contract care va cuprinde obligatoriu clauze privind
asigurarea terenului, spaţiilor, dotărilor şi serviciilor necesare desfăşurării
activităţii acestuia, precum şi obligaţiile menţionate la art. 9 lit. d) şi
facilităţile menţionate la art. 11 din ordonanţă.
ANEXĂ*) la procedură
FIŞA DE ADMITERE A AGENTULUI ECONOMIC ÎN PARCUL
ŞTIINŢIFIC ŞI TEHNOLOGIC
1.A. DATE DE IDENTIFICARE A AGENTULUI ECONOMIC*)
1
|
Denumirea societăţii
|
|
2
|
Adresa societăţii
|
|
3
|
Reprezentantul societăţii
|
|
4
|
Nr. de înregistrare la Oficiul registrului comerţului
|
|
5
|
Activitatea prezentă
|
|
6
|
Cifra de afaceri în ultimii doi ani
|
|
7
|
Caracterizarea stării financiare actuale
|
|
1 .B. DATE DE IDENTIFICARE A INIŢIATORILOR**)
1
|
Numele, prenumele, cetăţenia, adresa
|
|
2
|
Calificarea
|
|
3
|
Experienţa în activitatea conexă domeniilor din parc
|
|
II. ACTIVITATEA ŞI OBIECTIVELE
PREVĂZUTE PENTRU A FI DESFĂŞURATE ÎN PARC
1
|
Domeniul
|
|
2
|
Activitatea
|
|
3
|
Obiective ţintă
|
|
*) Anexa la procedură este reprodusă în facsimil.
4
|
Ponderea activităţilor agentului economic în activitatea
specifică parcului
|
|
5
|
Elemente de evoluţie economică ale planului de afaceri legate de
activităţile din parc
|
|
III. CAPITALUL SOCIAL**)
1
|
Capitalul social disponibil
|
|
2
|
Fluxurile investiţionale şi cifra de afaceri prevăzute
pentru următorii doi ani
|
|
IV. EXPERTIZAREA CALIFICĂRII
1
|
Experienţa societăţii în activităţi specifice parcului sau pe
domenii conexe activităţii parcului
|
|
2
|
Personalul de care dispune:
|
studii:
|
medii
|
superioare
|
doctori
|
număr:
|
|
|
|
3
|
Numărul şi specializările personalului din parc (din asocierea în
participaţiune) care va fi atras în activitatea societăţii
|
|
4
|
Numărul de tineri specialişti atraşi în activităţile
agenţilor economici
|
|
NOTĂ:
*) In cazul agenţilor economici înregistraţi şi în
activitate;
**) In cazul unui agent economic nou.