Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4940 din 18 august 2006

privind aprobarea Metodologiei de autorizare, suspendare si anulare a autorizatiei de functionare a parcului stiintific si tehnologic si a Procedurii de admitere in parcul stiintific si tehnologic a agentilor economici

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 801 din 25 septembrie 2006



In temeiul art. 14 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2002 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor ştiinţifice şi tehnologice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 50/2003,

în temeiul art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării,

ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de autorizare, suspendare şi anulare a autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Se aprobă Procedura de admitere în parcul ştiinţific şi tehnologic a agenţilor economici, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Compartimentele de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, persoanele fizice şi juridice prevăzute la art. 1 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 50/2003, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.442/2003 pentru aprobarea Metodologiei de autorizare, suspendare şi anulare a autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic şi a Procedurii de admitere în parcul ştiinţific şi tehnologic a agenţilor economici, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 921 din 22 decembrie 2003.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul educaţiei şi cercetării,

Dumitru Miron,

secretar de stat

ANEXA Nr. 1

METODOLOGIE

de autorizare, suspendare şi anulare a autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Autorizarea, suspendarea şi anularea autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic se realizează în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 14/2002 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor ştiinţifice şi tehnologice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 50/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 70 din 3 februarie 2003, denumită în continuare ordonanţă, şi ale normelor prevăzute în prezenta metodologie.

(2) Obiectivele urmărite prin constituirea parcurilor ştiinţifice şi tehnologice sunt cele prevăzute la art. 2 din ordonanţă.

Art. 2. - (1) Iniţiativa constituirii parcului ştiinţific şi tehnologic aparţine persoanelor juridice şi fizice menţionate la art. 1 alin. (4) din ordonanţă, denumite în continuare asociaţi, care încheie un contract de asociere în participaţiune.

(2) Unul dintre asociaţi este în mod obligatoriu o instituţie de învăţământ superior acreditată şi/sau o unitate de cercetare-dezvoltare.

Art. 3. - Contractul de asociere în participaţiune cuprinde clauze cu privire la:

a)  obiectul contractului de asociere în participaţiune şi durata asocierii;

b)  aportul asociaţilor constând în:

(i) clădiri, cu specificaţia destinaţiei acestora: laboratoare, spaţii de producţie, birouri, utilitare şi altele asemenea;

(ii) terenuri, cu specificaţia destinaţiei acestora: construcţii, drumuri, poduri, parcări, de cultură şi altele asemenea;

(iii) instalaţii şi utilităţi: aducţii, canalizări, energetice, comunicaţii şi altele asemenea;

(iv) dotări specifice importante;

(v) alte valori aduse în participaţiune: capital depus, investiţii în derulare şi altele asemenea;

c)  conducerea şi administrarea asocierii în participaţiune, realizate printr-un consiliu format din persoanele împuternicite de fiecare asociat, precum şi atribuţiile consiliului;

d)   obiectivele şi activităţile specifice ale parcului ştiinţific şi tehnologic, cu nominalizarea domeniilor abordate: echipamente şi sisteme de telecomunicaţii, echipamente de măsură şi control, biotehnologie medicală şi altele asemenea, precum şi a activităţilor specifice: cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică, învăţământ, consultanţă tehnologică, preluarea şi aplicarea rezultatelor cercetării de către agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea în parcul ştiinţific şi tehnologic, inclusiv realizarea, utilizarea în regim de microproducţie sau comercializarea modelelor experimentale, prototipurilor sau a produselor obţinute şi altele asemenea. In cazul mai multor domenii şi tipuri de activităţi se menţionează ponderile acestora în activitatea globală a parcului ştiinţific şi tehnologic;

e)   dotările iniţiale şi prevederile investiţionale, cu precizarea, pe categorii de suprafeţe construite, a necesarului lucrărilor pentru amenajare şi finalizare, astfel încât să poată fi utilizate pentru destinaţia dată. Se menţionează investiţiile pe care fiecare asociat le are în derulare şi cele prevăzute pentru viitor, precum şi sursele pentru realizarea acestora cu destinaţie specifică pentru parcul ştiinţific şi tehnologic. Se precizează politica asocierii în participaţiune privind participarea agenţilor economici din parcul ştiinţific şi tehnologic la amenajarea şi dotările spaţiilor închiriate;

f)   desemnarea societăţii comerciale a cărei activitate exclusivă este administrarea parcului ştiinţific şi tehnologic, denumită în continuare administrator, conform art. 1 alin. (5) din ordonanţă. Intre administrator şi asociaţi se încheie un contract care cuprinde obligatoriu clauze cu privire la drepturile şi obligaţiile administratorului, modul în care acesta îndeplineşte obligaţiile prevăzute în art. 9 din ordonanţă, sursele de venituri, cheltuielile previzionate, pe capitole şi etape, corelate cu planul de afaceri al parcului ştiinţific şi tehnologic, precum şi alte clauze;

g)   repartizarea beneficiilor sau a pierderilor, clauze legate de încetarea contractului, forţa majoră, notificări, soluţionarea litigiilor, alte clauze finale.

CAPITOLUL II

Autorizarea parcului ştiinţific şi tehnologic

Art. 4. - (1) Cererea de autorizare şi documentaţia necesară autorizării parcului ştiinţific şi tehnologic, care sunt întocmite conform ordonanţei şi avizate de fiecare asociat, se depun de către administrator la Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, organul de specialitate al administraţiei publice centrale aflat în subordinea Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

(2)  Documentaţia necesară autorizării parcului ştiinţific şi tehnologic va cuprinde:

a)  opis al documentelor prezentate;

b)   formular de prezentare a parcului ştiinţific şi tehnologic, conform anexei la prezenta metodologie, la care se vor anexa documentele justificative;

c)   copie de pe contractul de asociere în participaţiune, ca act constitutiv al asocierii în participaţiune, cu anexe, conform art. 3 din prezenta metodologie;

d)  copie de pe actul constitutiv al societăţii administrator, cu eventualele modificări ulterioare;

e)  copie de pe certificatul de înregistrare a societăţii administrator, eliberat de oficiul registrului comerţului;

f)  copie de pe contractul încheiat între asociaţi şi administrator;

g)  planul de afaceri pentru funcţionarea parcului ştiinţific şi tehnologic;

h) copie de pe titlurile de proprietate sau de pe alte documente care atestă legalitatea cedării valorilor imobiliare în folosinţa parcului ştiinţific şi tehnologic;

i) declaraţiile asociaţilor privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 din ordonanţă pentru terenul aferent parcului ştiinţific şi tehnologic.

(3)  La documentaţia depusă în vederea autorizării parcului ştiinţific şi tehnologic, administratorul poate anexa orice alte înscrisuri pe care le consideră necesare.

(4)  Documentaţia trebuie îndosariată şi tehnoredactată, iar paginile numerotate. Copiile trebuie să fie lizibile.

Art. 5. - Administratorul va prezenta o evaluare a facilităţilor de care poate beneficia parcul ştiinţific şi tehnologic, precum şi a facilităţilor de care pot beneficia agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea în parcul ştiinţific şi tehnologic, menţionate la art. 10, respectiv la art. 11 din ordonanţă, cu specificarea surselor estimate şi a valorilor aferente.

Art. 6. - (1) In scopul autorizării parcului ştiinţific şi tehnologic se constituie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică o comisie de autorizare şi evaluare a parcurilor ştiinţifice şi tehnologice, denumită în continuare Comisia de autorizare, alcătuită din 5 membri specialişti în domeniul infrastructurii de inovare şi transfer tehnologic, care analizează şi evaluează cererea de autorizare şi documentaţia depuse, şi o comisie de soluţionare a contestaţiilor, formată din 3 membri.

(2)  Comisiile sunt asistate de un secretariat tehnic.

(3)  Membrii comisiilor şi secretariatul tehnic sunt numiţi prin decizie a conducătorului Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică.

Art. 7. - (1) Cererea de autorizare şi documentaţia pentru autorizarea parcului ştiinţific şi tehnologic se depun la secretariatul tehnic al Comisiei de autorizare, asigurat de Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, prin direcţia ce are atribuţii în domeniul infrastructurii de inovare şi transfer tehnologic.

(2)   Comisia de autorizare analizează şi evaluează documentaţia prezentată în vederea autorizării parcului ştiinţific şi tehnologic şi stabileşte dacă aceasta îndeplineşte cumulativ condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (2) şi (3) din ordonanţă.

(3)   In cazul în care Comisia de autorizare constată că documentaţia prezentată este incompletă, solicită administratorului completarea acesteia în termen de 30 de zile.

Art. 8. - (1) In urma analizei şi evaluării documentaţiei, Comisia de autorizare prezintă spre avizare preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, în termen de 45 de zile de la primirea documentaţiei complete, un referat detaliat privind rezultatele analizei efectuate, prin care se propune aprobarea sau respingerea cererii de autorizare a parcului ştiinţific şi tehnologic.

(2)   Respingerea cererii de autorizare a parcului ştiinţific şi tehnologic are la bază unul dintre următoarele motive:

a)   la solicitarea Comisiei de autorizare de completare a documentelor lipsă şi/sau neconforme, administratorul nu a prezentat în termen documentele solicitate;

b)   nu sunt îndeplinite cumulativ condiţiile menţionate la art. 6 alin. (2) şi (3) din ordonanţă.

(3)   Propunerea de respingere a cererii de autorizare a parcului ştiinţific şi tehnologic se comunică de către Comisia de autorizare, în scris, administratorului, în termen de 10 zile de la respingerea cererii, care are drept de contestaţie în termen de 10 zile de la data comunicării. Se stabileşte ca dată a comunicării data poştei de pe confirmarea de primire, la care propunerea de respingere a fost primită de administrator.

Art. 9. - (1) Contestaţiile se depun la secretariatul tehnic al Comisiei de soluţionare a contestaţiilor.

(2)   Analizarea şi soluţionarea contestaţiilor se fac de către Comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(3)   Rezultatul contestaţiei este prezentat preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică spre avizare şi se comunică administratorului în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii acesteia. Decizia de respingere a contestaţiei este finală şi nu sunt admise contestaţii administrative ulterioare.

(4)  In cazul în care este nemulţumit de rezultatul soluţionării contestaţiei, administratorul se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente, în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 10. - Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică acordă, prin decizie, autorizaţia de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic, în termen de 20 de zile de la data avizării referatului prin care Comisia de autorizare propune aprobarea cererii de autorizare.

CAPITOLUL III

Suspendarea şi/sau anularea autorizaţiei de funcţionare a parcurilor ştiinţifice şi tehnologice

Art. 11. - (1) La interval de 2 ani sau atunci când se consideră necesar, Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, prin Comisia de autorizare, evaluează activitatea desfăşurată în parcul ştiinţific şi tehnologic. Evaluarea se bazează pe raportul de activitate întocmit de administratorul parcului ştiinţific şi tehnologic şi avizat de consiliul de conducere al asocierii în participaţiune şi rezultatele constatărilor Comisiei de autorizare în parcul ştiinţific şi tehnologic. Administratorul trebuie să ofere toate informaţiile solicitate.

(2) Vizitele Comisiei de autorizare vor fi anunţate în scris administratorului cu cel puţin 10 zile înainte. Data stabilită poate fi modificată o singură dată.

Art. 12. - Evaluarea activităţii parcului ştiinţific şi tehnologic se referă la menţinerea la nivelul aprobat la autorizare şi respectarea criteriilor prevăzute în documentaţia depusă pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic, urmărindu-se:

a)  stabilitatea structurii asocierii în participaţiune, inclusiv a aportului participativ; se vor analiza schimbările în structura asocierii în participaţiune şi în patrimoniul asociat, diminuări sau creşteri, precum şi respectarea condiţiilor de modificare a componenţei asocierii în participaţiune prevăzute la art. 13 alin. (3) din ordonanţă;

b)   îndeplinirea cantitativă şi calitativă a obiectivelor economico-sociale prevăzute în documentaţia de autorizare;

c)  asigurarea corespunzătoare a locaţiilor şi dotărilor;

d)   situaţia economică a administrării parcului ştiinţific şi tehnologic, prin analiza evoluţiei financiare;

e)   corectitudinea aplicării Procedurii de admitere în parcul ştiinţific şi tehnologic a agenţilor economici;

f)   numărul de agenţi economici care îşi desfăşoară activitatea în parcul ştiinţific şi tehnologic. Art. 13.  - Comisia de autorizare întocmeşte, în termen de 15 zile de la data la care s-a efectuat vizita în parcul ştiinţific şi tehnologic, un raport privind rezultatul evaluării, pe care îl prezintă spre avizare preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, prin care se propune: menţinerea autorizaţiei de funcţionare, suspendarea sau anularea autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic.

Art. 14. - (1) Dacă activitatea desfăşurată în parcul ştiinţific şi tehnologic îndeplineşte criteriile menţionate la art. 12 din prezenta metodologie, Comisia de autorizare propune în raportul de evaluare pe care îl prezintă preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică menţinerea autorizaţiei de funcţionare.

(2) După avizarea raportului de către preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, Comisia de autorizare comunică administratorului, în termen de 10 zile de la data avizării, menţinerea autorizaţiei de funcţionare.

Art. 15. - (1) Comisia de autorizare propune în raportul de evaluare pe care îl prezintă preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică suspendarea autorizaţiei de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic pentru o perioadă de 6 luni, dacă, în urma evaluării activităţii desfăşurate în parcul ştiinţific şi tehnologic, constată îndeplinirea parţială a criteriilor menţionate la art. 12 din prezenta metodologie.

(2) Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică suspendă, prin decizie, autorizaţia de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic pentru o perioadă de 6 luni, cu respectarea termenului prevăzut la art. 13 alin. (1) din ordonanţă.

Art. 16. - (1) Cu 15 zile înainte de data la care expiră perioada de suspendare, Comisia de autorizare reia procedura de evaluare a activităţii parcului ştiinţific şi tehnologic, conform art. 11, 12 şi 13 din prezenta metodologie.

(2) Dacă activitatea desfăşurată în parcul ştiinţific şi tehnologic nu îndeplineşte nici la sfârşitul perioadei de suspendare criteriile menţionate la art. 12 din prezenta metodologie, Comisia de autorizare propune anularea autorizaţiei de funcţionare, conform procedurii menţionate la art. 17 din prezenta metodologie.

Art. 17. - (1) Comisia de autorizare propune în raportul de evaluare pe care îl prezintă preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică anularea autorizaţiei de funcţionare dacă, în urma evaluării activităţii desfăşurate în parcul ştiinţific şi tehnologic, constată retragerea din asocierea în participaţiune a instituţiei de învăţământ superior şi/sau a unităţii de cercetare-dezvoltare ori nerespectarea criteriilor prevăzute la art. 12 din prezenta metodologie.

(2) Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică anulează prin decizie autorizaţia de funcţionare a parcului ştiinţific şi tehnologic, cu respectarea termenului prevăzut la art. 13 alin. (1) din ordonanţă.

Art. 18. - In cazul anulării autorizaţiei de funcţionare, patrimoniul parcului ştiinţific şi tehnologic, precum şi cotele-părţi din beneficiile şi/sau pierderile acestuia se suportă de către parteneri, în conformitate cu clauzele din contractul de asociere în participaţiune.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 19. - Orice comunicare, solicitare sau notificare între Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică şi administrator se realizează sub formă de document scris.

ANEXĂ*) la metodologie

FORMULAR     DE     PREZENTARE     A     PARCULUI      ŞTIINŢIFIC      ŞI TEHNOLOGIC

Denumirea parcului ştiinţific şi tehnologic şi acronimul:

I. INFORMATII PRIVIND OBIECTIVELE PARCULUI

1.

Domeniile tehnologice de activitate (specific tehnologic), ponderi

2.

Activităţi în cadrul domeniilor tehnologice (cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică, învăţământ, consultanţă tehnologică, preluarea şi aplicarea rezultatelor cercetării de către agenţii economici din parc, inclusiv realizarea, utilizarea în regim de microproducţie sau comercializarea modelelor experimentale, prototipurilor sau a produselor obţinute cu acestea etc), ponderi.

3.

Număr minim de agenţi economici care vor funcţiona în parc.

4.

Numărul de specialişti (cercetători, cadre didactice, studenţi, pe domenii) şi locul de muncă actual, care pot colabora cu agenţii economici din parc

*) Anexa la metodologie este reprodusă în facsimil.

5.

Bugetul administratorului prevăzut pentru primii doi ani de funcţionare.

6.

Sursele bugetului administratorului

7.

Efectul economic de piaţă al agenţilor economici din parc estimat pentru al doilea an de funcţionare (cifra de afaceri şi ponderea producţiei rezultată din cercetare)

8.

Facilităţile oferite agenţilor economici din parc (conf art. 11 din ordonanţă)

II.INFORMATII DESPRE ASOCIEREA ÎN PARTICIPATIUNE

Asociaţi: (Se prezintă lista completă a asociaţilor - persoane fizice şi/sau juridice)

Persoane juridice

Adresa, nr. de înregistrare la Oficiul registrul comerţului, cod fiscal, telefon, fax,  e-mail

Domeniul

de activitate

Părti

(%)

Sumă capital

social aportat

Reprezentat

de (terenuri,

construcţii,

capital financiar etc.)

1.

2.

3.

4.

Persoane fizice

Adresa şi telefonul

Cetăţenie

Părti

(%)

Sumă capital social aportat

Reprezentat de

(terenuri,

construcţii,

capital

financiar etc.)

1.

2.

3.

TOTAL

100%

III.INFORMATII DESPRE ADMINISTRATOR

Denumirea administratorului:

Forma juridică a societăţii:

Nr. de înregistrare la Oficiul reg. comerţului.

Codul fiscal sau codul unic de înregistrare:

Codul CAEN:

Adresa sediului social:

Codul poştal:

Telefon:

Fax:

E-mail:

Reprezentantul legal al societăţii:

Relaţia contractuală cu asocierea în participaţiune (contract consolidat, contract cadru etc.)

IV.INFORMAŢII DESPRE PARCUL ŞTIINŢIFIC ŞI TEHNOLOGIC

1.Date despre aria destinată parcului ştiinţific si tehnologic:

Localitatea, judeţul, amplasarea în teritoriu

Suprafeţe construite destinate parcului:

Suprafaţa

(în metri pătraţi)

Starea

fizică a

construcţiei,

amenajări

necesare

Total

din care:

cu amenajări

necesită amenajări

1.

Spaţii destinate cercetării şi valorificării rezultatelor cercetării (laborator, montaj, probe etc):

2.

Spaţii tehnologice

(producţie,

microproducţie, staţii

pilot etc.) utilizate la

data depunerii cererii:

3.

Spaţii tehnologice aflate în conservare la data depunerii cererii:

4.

Spaţii de depozitare:

5.

Birouri:

6.

Total spaţii funcţionale (1-5), din care:

7.

Construcţii cu alte

destinaţii (ca exemplu:

centru logistic, centrală termică, spaţii destinate alimentaţiei, magazine etc.)

8.

Total spaţii construite disponibile pentru parc

NOTĂ:   Precizaţi,   dacă  este  cazul,   construcţii  cu  alte  destinaţii  şi  suprafeţele respective.

Suprafeţele de teren liber:

Suprafaţa

(în metri pătraţi)

9.

destinate uzului comun (căi de acces, parcări, zone verzi etc):

10.

cu alte destinaţii:

NOTĂ: Precizaţi, dacă este cazul, spaţiile de teren liber cărora li s-au stabilit alte destinaţii şi suprafeţele respective.

2.Date despre terenul aferent parcului ştiinţific şi tehnologic:

Suprafaţa totală a terenului destinat parcului ştiinţific şi tehnologic:

Suprafaţa terenului care este proprietatea asocierii în participaţiune:

Destinaţia terenului:

Situaţia terenului care nu este proprietatea asocierii în participaţiune:

Date despre terenul asupra căruia administratorul are drept de folosinţă:

*) Proprietarul terenului:

Suprafaţa

terenului

(în metri

pătraţi)

Din care teren construit

Data până la care administratorul se bucură de folosinţa terenului:

NOTA:

-  se vor specifica suprafeţele aportate de fiecare membru al consorţiului la rubricile marcate cu *).

- se anexează o hartă pe care sunt evidenţiate aceste suprafeţe.

3. Durata minimă a parcului ştiinţific şi tehnologic:

V.ROLUL   ADMINISTRAŢIEI   PUBLICE   LOCALE   PRIVIND   PARCUL ŞTIINŢIFIC ŞI TEHNOLOGIC:

Suprafaţa de teren transmisă în proprietate sau folosinţă parcului de către administraţia locală.

Facilităţi oferite conform art. 10 lit. a), lit. al) şi lit. a2) din ordonanţă

Stimulente oferite agenţilor economici care se vor instala în parcul ştiinţific şi tehnologic

Alte forme de implicare a autorităţilor

locale în constituirea şi funcţionarea

parcului ştiinţific şi tehnologic (dacă este

cazul)

Notă: tabelul se completează în măsura implicării autorităţilor administraţiei publice locale în constituirea parcului ştiinţific şi tehnologic. In situaţia în care aceste autorităţi nu sunt implicate se precizează doar "NU ESTE CAZUL".

ANEXA Nr. 2

PROCEDURA

de admitere în parcul ştiinţific şi tehnologic a agenţilor economici

Art. 1. - Prezenta procedură s-a elaborat în conformitate cu prevederile art. 7 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2002 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor ştiinţifice şi tehnologice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 50/2003, denumită în continuare ordonanţă, şi reglementează modalităţile de admitere in parcul ştiinţific şi tehnologic a agenţilor economici.

Art. 2. - Agenţii economici admişi în parcul ştiinţific şi tehnologic pot fi persoane juridice, indiferent de forma de proprietate şi de forma de organizare, investitori români sau străini, care doresc să desfăşoare activităţi specifice profilului parcului ştiinţific şi tehnologic.

Art. 3. - Indeplinesc criteriile generale de admitere în parcul ştiinţific şi tehnologic toţi agenţii economici menţionaţi la art. 2, care nu se află în una dintre următoarele situaţii:

a)  sunt declaraţi, conform legii, în stare de încetare de plăţi;

b)  plăţile/conturile le sunt blocate conform unei hotărâri judecătoreşti;

c)  se fac vinovaţi de declaraţii inexacte, cu rea-credinţă, cu privire ia informaţiile solicitate de administrator, în vederea admiterii în parc;

d)  au încălcat în mod grav, cu rea-credinţă, prevederile unui alt contract comercial încheiat anterior cu alt partener. Art. 4. - Criteriile specifice pe care trebuie să le îndeplinească agenţii economici pentru admiterea în parcul ştiinţific şi tehnologic sunt:

a)  să desfăşoare activităţi specifice sau complementare, conexe profilului parcului ştiinţific şi tehnologic, conform art. 1 alin. (2) din ordonanţă şi în acord cu domeniile tehnologice pentru care funcţionează parcul;

b)  să dispună de capacitatea calificată a personalului angajat şi atras în colaborare pentru domeniile şi obiectivele în care va acţiona;

c)  să aibă un plan de afaceri elaborat în care să se regăsească activităţi specifice parcului ştiinţific şi tehnologic. Art. 5. - Documentaţia necesară admiterii agenţilor economici în parcul ştiinţific şi tehnologic se depune la administrator şi va cuprinde:

a)  cerere semnată de reprezentantul legal al agentului economic;

b)  fişa de admitere în parcul ştiinţific şi tehnologic a agenţilor economici, conform anexei la prezenta procedură;

c)  actul de înfiinţare a societăţii comerciale;

d)  statutul societăţii comerciale;

e)  dovada înscrierii la registrul comerţului;

f)  planul de afaceri;

g)  bilanţul contabil sau ultima raportare economico-financiară;

h) declaraţie pe propria răspundere că nu se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 3 din prezenta procedură.

Art. 6. - (1) In parcul ştiinţific şi tehnologic pot fi admise societăţi comeciale înfiinţate prin iniţiativa unei persoane fizice sau a unui colectiv care are experienţa activităţii de cercetare, fabricaţie ori servicii în domeniul în care activează parcul şi care vor să desfăşoare activităţi economice conforme cu prevederile ordonanţei.

(2) Pentru admiterea societăţii comerciale în parcul ştiinţific şi tehnologic, iniţiatorul va prezenta administratorului documentaţia menţionată la art. 5 din prezenta procedură.

Art. 7. - In cazul în care documentaţia este incompletă, administratorul va solicita completarea acesteia în termen de 10 zile.

Art. 8. - Administratorul analizează documentaţia prezentată şi selectează solicitările agenţilor economici de admitere în parcul ştiinţific şi tehnologic, conform criteriilor de eligibilitate generale şi specifice menţionate la art. 3 şi 4 din prezenta procedură.

Art. 9. - Fiecare solicitare a agenţilor economici de a fi admişi în parcul ştiinţific şi tehnologic, selectată de administrator conform art. 9 lit. c) din ordonanţă, se evaluează şi se analizează separat de către o comisie formată din:

a)  directorul şi directorul economic ai administratorului parcului ştiinţific şi tehnologic;

b)  reprezentantul fiecărui asociat.

Art. 10. - Rezultatul evaluării comisiei, admis sau respins, va fi comunicat în scris agentului economic, în termen de 30 de zile de la depunerea documentaţiei complete. Agenţilor economici respinşi li se vor comunica şi motivele neadmiterii în parcul ştiinţific şi tehnologic.

Art. 11. - Agenţii economici respinşi pot depune contestaţie la administrator în termen de 5 zile, urmând ca soluţionarea acesteia să se facă de către comisie în termen de 10 zile.

Art. 12. - Administratorul va încheia cu fiecare agent economic admis un contract care va cuprinde obligatoriu clauze privind asigurarea terenului, spaţiilor, dotărilor şi serviciilor necesare desfăşurării activităţii acestuia, precum şi obligaţiile menţionate la art. 9 lit. d) şi facilităţile menţionate la art. 11 din ordonanţă.

ANEXĂ*) la procedură

FIŞA DE ADMITERE A AGENTULUI ECONOMIC ÎN PARCUL ŞTIINŢIFIC ŞI TEHNOLOGIC

1.A. DATE DE IDENTIFICARE A AGENTULUI ECONOMIC*)

1

Denumirea societăţii

2

Adresa societăţii

3

Reprezentantul societăţii

4

Nr.   de   înregistrare   la   Oficiul  registrului comerţului

5

Activitatea prezentă

6

Cifra de afaceri în ultimii doi ani

7

Caracterizarea stării financiare actuale

1 .B. DATE DE IDENTIFICARE A INIŢIATORILOR**)

1

Numele, prenumele, cetăţenia, adresa

2

Calificarea

3

Experienţa în activitatea conexă domeniilor din parc

II. ACTIVITATEA ŞI OBIECTIVELE PREVĂZUTE PENTRU A FI DESFĂŞURATE ÎN PARC

1

Domeniul

2

Activitatea

3

Obiective ţintă

*) Anexa la procedură este reprodusă în facsimil.

4

Ponderea activităţilor agentului economic în activitatea specifică parcului

5

Elemente de evoluţie economică ale planului de afaceri legate de activităţile din parc

III. CAPITALUL SOCIAL**)

1

Capitalul social disponibil

2

Fluxurile  investiţionale  şi  cifra  de  afaceri prevăzute pentru următorii doi ani

IV. EXPERTIZAREA CALIFICĂRII

1

Experienţa societăţii în activităţi specifice parcului sau pe domenii conexe activităţii parcului

2

Personalul de care dispune:

studii:

medii

superioare

doctori

număr:

3

Numărul şi specializările personalului din parc (din asocierea în participaţiune) care va fi atras în activitatea societăţii

4

Numărul   de   tineri   specialişti   atraşi   în activităţile agenţilor economici

NOTĂ:

*) In cazul agenţilor economici înregistraţi şi în activitate;

**) In cazul unui agent economic nou.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4940/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4940 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 4940/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu