Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.4924 din 29.08.2013

privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2013-2014
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 570 din 06 septembrie 2013




În baza prevederilor art. 94 alin. (2) lit. e) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul naţional de învăţământ, cu modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Calendarul de desfăşurare a evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2013-2014, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIIIa se desfăşoară în anul şcolar 2013-2014 în conformitate cu Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, prevăzută în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.801/2010 privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, şi cu prevederile prezentului ordin. Articolul 3 (1) Se aprobă Programa pentru limba şi literatura slovacă maternă, valabilă pentru evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2013-2014. Programa este prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.(2) Programele pentru disciplinele la care se susţine evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2013-2014, altele decât cea menţionată la alin. (1), sunt cele aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.801/2010. Articolul 4 (1) Comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIIIa vor/va asigura dotarea cu camere funcţionale de supraveghere video a sălilor de clasă din unităţile de învăţământ în care se desfăşoară probele pentru evaluarea naţională pentru elevii clasei a VIII-a, a sălilor în care se descarcă şi se multiplică subiectele, precum şi a sălilor în care se preiau, se evaluează şi se depozitează lucrările scrise.(2) Activitatea de monitorizare a desfăşurării evaluării naţionale prin intermediul camerelor de supraveghere se va desfăşura în conformitate cu o procedură stabilită de Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale.(3) Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale poate elabora şi alte instrucţiuni/proceduri, în vederea bunei organizări şi desfăşurări a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a. Articolul 5 (1) Candidatul major şi părinţii/reprezentanţii legali ai candidatului minor pot solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale să vadă lucrarea/lucrările proprie/proprii a/ale propriului copil numai după afişarea rezultatelor finale după contestaţii. La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoţit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal.(2) Solicitarea de vizualizare, menţionată la alin. (1), nu poate conduce la reevaluarea şi/sau modificarea notelor acordate lucrării/lucrărilor.(3) Cu excepţia candidatului sau a părinţilor/reprezentanţilor legali ai acestuia, pot solicita să vadă lucrarea/lucrările doar membrii comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale sau ai Comisiei Naţionale de Organizare a Evaluării Naţionale, în scopul reevaluării acesteia/acestora, conform prevederilor art. 6 alin. (10) şi ale art. 9 alin. (25) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, menţionată la art. 2. Articolul 6Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie
ANEXA Nr. 1CALENDARUL de desfăşurare a evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2013-2014

13 iunie 2014 Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16-18 iunie 2014 Înscrierea la evaluarea naţională
23 iunie 2014 Limba şi literatura română - probă scrisă
24 iunie 2014 Limba şi literatura maternă - probă scrisă
25 iunie 2014 Matematica - probă scrisă
27 iunie 2014 Afişarea rezultatelor (până la ora 16,00)
27 iunie 2014 Depunerea contestaţiilor (orele 16,00-20,00)
28 iunie-30 iunie 2014 Rezolvarea contestaţiilor
1 iulie 2014 Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

ANEXA Nr. 2PROGRAMA pentru disciplina limba şi literatura slovacă maternă Evaluarea naţională pentru elevii clasei a VIII-a 2014 LIMBA SLOVACĂ A. Fonetică Sunetele (vocale, consoane, diftongi). Mutaţia sunetelor. Silaba: împărţirea cuvintelor în silabe. Legea ritmică. Cuvinte selectate B. Lexicologie Cuvântul. Sensul cuvântului şi sensul gramatical al cuvântului. Îmbogăţirea vocabularului (formarea cuvintelor, împrumuturile). Diferenţierea vocabularului după diferite criterii (fondul de bază al vocabularului, masa vocabularului, neologismele, arhaismele, sinonimele, antonimele, omonimele, cuvintele polisemantice etc.) C. Morfologia Părţile de vorbire: flexibile (substantive, adjective, pronume, numerale, verbe), neflexibile (adverbe, prepoziţii, conjuncţii, particule, interjecţii). Categoriile gramaticale ale părţilor de vorbire (în conformitate cu programa şcolară) D. Sintaxa Propoziţia simplă şi compusă. Părţile de propoziţie. Fraza: coordonată, subordonată. Tipurile de propoziţii în fraza coordonată şi subordonată. Elementele de legătură. Topica şi punctuaţia Cerinţe:

recunoaşterea categoriilor fenomenelor date;

aplicarea cunoştinţelor în cuvinte şi propoziţii scurte;

menţionarea exemplelor: cuvinte, propoziţii scurte, redactarea textelor scurte, în care să se manifeste fenomenul solicitat;

analiza morfologică a părţilor de vorbire şi a categoriilor respective în baza textului dat;

formarea de propoziţii cu părţile de vorbire date;

determinarea predicatelor, a elementelor de legătură, segmentarea frazei în propoziţii, determinarea felurilor de propoziţii, a frazei şi marcarea raporturilor dintre părţile de propoziţie/dintre propoziţii;

determinarea funcţiei sintactice a cuvintelor marcate;

aplicarea cunoştinţelor din sintaxă în propoziţii, formularea propoziţiilor simple şi a frazelor.TEXTE LITERARE Clasa a V-a: Medicína (Janko Jesenský), Pod starou slivkou (Pavol Bujtár), Čakanka (Ľudmila Podjavorinská). Clasa a VI-a: Na chlieb (Jozef Gregor Tajovský), Katarína - ľudová balada, Krotiteľ (Ľudo Ondrejov), Sitniansky vatrár (Jozef Horák). Clasa a VII-a: Prvé hodinky (Jozef Gregor Tajovský), Išli hudci horou (ľudová balada), Doktor (Janko Jesenský), Zuzanka Hraškovie (Pavol Országh Hviezdoslav). Clasa a VIII-a: Ťapákovci (Božena Slančíková Timrava), Statky- zmätky (Jozef Gregor Tajovský), Aneta (Pavol Bujtár). NOŢIUNI DE TEORIE LITERARĂ Opera literară. Epica. Lirica. Povestire, schiţă, nuvelă, roman. Creaţia populară, povestea, cântecul. Acţiunea literară, fazele acţiunii. Personajul literar. Mijloace şi procedee artistice: epitetul, personificarea, metafora, hiperbola, descrierea, naraţiunea, dialogul, monologul. Elemente de prozodie: versul, strofa, rima, ritmul. COMPUNEREA Reproducerea conţinutului. Redactarea planului de idei. Reproducerea acţiunii cu stabilirea fazelor acţiunii. Caracteristica personajului. Vorbirea directă şi indirectă. Texte funcţionale. BIBLIOGRAFIE Gramatika slovenského jazyka (Gramatica limbii slovace), Editura Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2003 Pravidlá slovenského pravopisu (Îndreptar ortografic slovac). Synonymický slovník (Dicţionar de sinonime). Krátky slovník slovenského jazyka (Dicţionar explicativ al limbii slovace). Sedlák, Imrich şi col, Dejiny slovenskej literatúry (Istoria literaturii slovace), volumul I şi II, Martin - Bratislava, 2009. Manualele în vigoare (clasele V-VIII). PROGRAMA pentru disciplina limba şi literatura slovacă maternă Evaluarea naţională pentru elevii clasei a VIII-a 2014 SLOVENSKÝ JAZYK A. Hláskoslovie Hlásky (samohlásky, spoluhlásky, dvojhlásky). Spodobovanie. Slabika: rozdeľovanie slov na slabiky. Rytmický zákon. Vybrané slová. B. Náuka o slove Slovo. Vecný a gramatický význam slova. Obohacovanie slovnej zásoby (tvorenie slov, pôžičky, rozširovanie významov). Diferenciácia slovnej zásoby podľa rôznych kritérií (základný slovný fond, masa slovníka, neologizmy, archaizmy, synonymá, antonymá, homonymá, viacvýznamové slová atď). C. Morfológia Slovné druhy: ohybné (podstatné mená, prídavné mená, zámená, číslovky, slovesá), neohybné slová (príslovky, predložky, spojky, častice, citoslovcia). Gramatické kategórie slovných druhov (podľa učebných osnov). D. Syntax Jednoduchá a zložená veta. Vetné členy. Súvetie: priraďovacie a podraďovacie. Druhy viet v podraďovacom a priraďovacom súvetí. Spojovacie výrazy. Slovosled, vetosled a interpunkcia. Požiadavky:

spoznať jednotlivé uvedené kategórie javov;

aplikovať vedomosti v slovách, krátkych vetách;

uviesť príklady: slová, krátke vety, zostaviť krátke texty, v ktorých sa vyskytne požadovaný jav;

morfologický rozbor slovných druhov a príslušných kategórií na základe východiskového textu;

tvorenie viet s danými slovnými druhmi;

určiť prísudky, spojovacie výrazy, segmentácia súvetia na vety, určiť druhy viet, súvetie a označiť vzťahy medzi vetnými členmi/vetami;

určiť syntaktickú funkciu označených slov;

aplikovať vedomosti zo syntaxe vo vetách, tvoriť jednoduché vety a súvetia.LITERÁRNE ČLÁNKY V. ročník: Medicína (Janko Jesenský), Pod starou slivkou (Pavol Bujtár), Čakanka (Ľudmila Podjavorinská). VI. ročník: Na chlieb (Jozef Gregor Tajovský), Katarína - ľudová balada, Krotiteľ (Ľudo Ondrejov), Sitniansky vatrár (Jozef Horák). VII. ročník: Prvé hodinky (Jozef Gregor Tajovský), Išli hudci horou (ľudová balada), Doktor (Janko Jesenský), Zuzanka Hraškovie (Pavol Országh Hviezdoslav). VIII. ročník: Ťapákovci (Božena Slančíková Timrava), Statky- zmätky (Jozef Gregor Tajovský), Aneta (Pavol Bujtár). POJMY Z LITERÁRNEJ TEÓRIE Literárne dielo. Epika. Lyrika. Poviedka, črta, novela, román. Ľudová slovesnosť, rozprávka, pieseň. Literárny sujet. Fázy sujetu. Literárna postava. Umelecké prostriedky a postupy: epiteton, personifikácia, metafora, hyperbola, opis, rozprávanie, dialóg, monológ. Prvky verša: verš, sloha, rým, rytmus. SLOHOVÉ CVIČENIA Reprodukcia obsahu. Zostavenie osnovy z hlavných myšlienok. Reprodukcia sujetu s určením jednotlivých fáz. Charakteristika postavy. Priama a nepriama reč. Praktické písomnosti. ŠTUDIJNÁ LITERATÚRA Gramatika slovenského jazyka. Pravidlá slovenského pravopisu. Synonymický slovník. Krátky slovník slovenského jazyka. Sedlák, Imrich a kolektív, Dejiny slovenskej literatúry, I. a II. zväzok, Martin - Bratislava, 2009. Učebnice podľa ktorých sa vyučovalo v 5.-8. ročníku.


COMENTARII la Ordinul 4924/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4924 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 50 1990
    Buna ziua am lucrat la S.C. ROMAN S.A Brasov ca strungar in perioada 15-07-1977 pana in 29-11-1996 am primit o adeverinta ca ma incadrez in grupa a-II-a de munca cf HG 50/90 Anexa 2 pozitia 34-44 dar Casa de Pensii Brasov nu a luat-o in considerare ati putea sa-mi spuneti de ce ?Va multumesc
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    Se poate beneficia de amnistitia fiscala ,ca bugetar,daca a fost calculat gresit salariul,din orice motiv?(de exemplu:incadrarea)
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți din Europa, Canada, Asia, America de sau Anglia în căutarea pentru un împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 3 până la 6 zile lucratoare. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Ești pe lista neagră sau are rata de credit scăzut? Credite Easy și consultant financiar este aici pentru a face împrumut ușor pentru tine. Urgent să ne contactați astăzi la directloanlending@outlook.com pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    sunt salariat la o societate cu capital integral de stat , beneficiez de amnistia fiscala , conf. legii 124/2014?
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Ai nevoie de un investitor? Ai nevoie de afaceri sau credite de nevoi personale? Ne da afarã de împrumut la orice individ și societate la rata dobânzii de 3% pe an. Pentru mai multe informații, contactați-ne prin e-mail: lilwc4@hotmail.com NOTA: Inainte răspunsul doar la acest e-mail: lilwc4@hotmail.com Vă mulțumim pentru timpul acordat. 2014 SPA ®
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți din Europa, Canada, Asia, America de sau Anglia în căutarea pentru un împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 3 până la 6 zile lucratoare. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Ești pe lista neagră sau are rata de credit scăzut? Credite Easy și consultant financiar este aici pentru a face împrumut ușor pentru tine. Urgent să ne contactați astăzi la mrspennyryan@gmail.com pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    Sunt funtionar public cu studii superioare ,inspector principal intr-o primarie de municipiu si am salariul970 lei. Dupa punerea in aplicare a legii 124/2014, voi ramane cu 750lei pe luna. Face-ti ceva domnilor guvermanti ca acesta nu este salariu cu care sa intretii o familie cu doi copii la scoala. Treziti-va la realitate si uitati-va si la funcionarii care au venituri mai mici decat minimul pe economie.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    cei care au platit deja,cum pot sa-si recupereze sumele platite?
ANONIM a comentat Legea 112 2014
    NU INTELEG MOTIVUL SUSPENDARII! UNDE POT INTREBA?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    problema financiară este problema majoră în lume acum, așa Management World Finance, ne-a recomandat să ofere împrumuturi la rata dobânzii de ieftine pentru a rezolva toate problemele financiare, în cazul în care aveți nevoie de un împrumut pentru a achita facturile sau să achite datoriile, contactati-ma acum prin e-mail: johnlutherloanfirm1@outlook.com multumesc
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 4924/2013
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu