Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.4924 din 29.08.2013

privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2013-2014
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 570 din 06 septembrie 2013




În baza prevederilor art. 94 alin. (2) lit. e) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul naţional de învăţământ, cu modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Calendarul de desfăşurare a evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2013-2014, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIIIa se desfăşoară în anul şcolar 2013-2014 în conformitate cu Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, prevăzută în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.801/2010 privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, şi cu prevederile prezentului ordin. Articolul 3 (1) Se aprobă Programa pentru limba şi literatura slovacă maternă, valabilă pentru evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2013-2014. Programa este prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.(2) Programele pentru disciplinele la care se susţine evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2013-2014, altele decât cea menţionată la alin. (1), sunt cele aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.801/2010. Articolul 4 (1) Comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIIIa vor/va asigura dotarea cu camere funcţionale de supraveghere video a sălilor de clasă din unităţile de învăţământ în care se desfăşoară probele pentru evaluarea naţională pentru elevii clasei a VIII-a, a sălilor în care se descarcă şi se multiplică subiectele, precum şi a sălilor în care se preiau, se evaluează şi se depozitează lucrările scrise.(2) Activitatea de monitorizare a desfăşurării evaluării naţionale prin intermediul camerelor de supraveghere se va desfăşura în conformitate cu o procedură stabilită de Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale.(3) Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale poate elabora şi alte instrucţiuni/proceduri, în vederea bunei organizări şi desfăşurări a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a. Articolul 5 (1) Candidatul major şi părinţii/reprezentanţii legali ai candidatului minor pot solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale să vadă lucrarea/lucrările proprie/proprii a/ale propriului copil numai după afişarea rezultatelor finale după contestaţii. La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoţit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal.(2) Solicitarea de vizualizare, menţionată la alin. (1), nu poate conduce la reevaluarea şi/sau modificarea notelor acordate lucrării/lucrărilor.(3) Cu excepţia candidatului sau a părinţilor/reprezentanţilor legali ai acestuia, pot solicita să vadă lucrarea/lucrările doar membrii comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale sau ai Comisiei Naţionale de Organizare a Evaluării Naţionale, în scopul reevaluării acesteia/acestora, conform prevederilor art. 6 alin. (10) şi ale art. 9 alin. (25) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, menţionată la art. 2. Articolul 6Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie
ANEXA Nr. 1CALENDARUL de desfăşurare a evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2013-2014

13 iunie 2014 Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16-18 iunie 2014 Înscrierea la evaluarea naţională
23 iunie 2014 Limba şi literatura română - probă scrisă
24 iunie 2014 Limba şi literatura maternă - probă scrisă
25 iunie 2014 Matematica - probă scrisă
27 iunie 2014 Afişarea rezultatelor (până la ora 16,00)
27 iunie 2014 Depunerea contestaţiilor (orele 16,00-20,00)
28 iunie-30 iunie 2014 Rezolvarea contestaţiilor
1 iulie 2014 Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

ANEXA Nr. 2PROGRAMA pentru disciplina limba şi literatura slovacă maternă Evaluarea naţională pentru elevii clasei a VIII-a 2014 LIMBA SLOVACĂ A. Fonetică Sunetele (vocale, consoane, diftongi). Mutaţia sunetelor. Silaba: împărţirea cuvintelor în silabe. Legea ritmică. Cuvinte selectate B. Lexicologie Cuvântul. Sensul cuvântului şi sensul gramatical al cuvântului. Îmbogăţirea vocabularului (formarea cuvintelor, împrumuturile). Diferenţierea vocabularului după diferite criterii (fondul de bază al vocabularului, masa vocabularului, neologismele, arhaismele, sinonimele, antonimele, omonimele, cuvintele polisemantice etc.) C. Morfologia Părţile de vorbire: flexibile (substantive, adjective, pronume, numerale, verbe), neflexibile (adverbe, prepoziţii, conjuncţii, particule, interjecţii). Categoriile gramaticale ale părţilor de vorbire (în conformitate cu programa şcolară) D. Sintaxa Propoziţia simplă şi compusă. Părţile de propoziţie. Fraza: coordonată, subordonată. Tipurile de propoziţii în fraza coordonată şi subordonată. Elementele de legătură. Topica şi punctuaţia Cerinţe:

recunoaşterea categoriilor fenomenelor date;

aplicarea cunoştinţelor în cuvinte şi propoziţii scurte;

menţionarea exemplelor: cuvinte, propoziţii scurte, redactarea textelor scurte, în care să se manifeste fenomenul solicitat;

analiza morfologică a părţilor de vorbire şi a categoriilor respective în baza textului dat;

formarea de propoziţii cu părţile de vorbire date;

determinarea predicatelor, a elementelor de legătură, segmentarea frazei în propoziţii, determinarea felurilor de propoziţii, a frazei şi marcarea raporturilor dintre părţile de propoziţie/dintre propoziţii;

determinarea funcţiei sintactice a cuvintelor marcate;

aplicarea cunoştinţelor din sintaxă în propoziţii, formularea propoziţiilor simple şi a frazelor.TEXTE LITERARE Clasa a V-a: Medicína (Janko Jesenský), Pod starou slivkou (Pavol Bujtár), Čakanka (Ľudmila Podjavorinská). Clasa a VI-a: Na chlieb (Jozef Gregor Tajovský), Katarína - ľudová balada, Krotiteľ (Ľudo Ondrejov), Sitniansky vatrár (Jozef Horák). Clasa a VII-a: Prvé hodinky (Jozef Gregor Tajovský), Išli hudci horou (ľudová balada), Doktor (Janko Jesenský), Zuzanka Hraškovie (Pavol Országh Hviezdoslav). Clasa a VIII-a: Ťapákovci (Božena Slančíková Timrava), Statky- zmätky (Jozef Gregor Tajovský), Aneta (Pavol Bujtár). NOŢIUNI DE TEORIE LITERARĂ Opera literară. Epica. Lirica. Povestire, schiţă, nuvelă, roman. Creaţia populară, povestea, cântecul. Acţiunea literară, fazele acţiunii. Personajul literar. Mijloace şi procedee artistice: epitetul, personificarea, metafora, hiperbola, descrierea, naraţiunea, dialogul, monologul. Elemente de prozodie: versul, strofa, rima, ritmul. COMPUNEREA Reproducerea conţinutului. Redactarea planului de idei. Reproducerea acţiunii cu stabilirea fazelor acţiunii. Caracteristica personajului. Vorbirea directă şi indirectă. Texte funcţionale. BIBLIOGRAFIE Gramatika slovenského jazyka (Gramatica limbii slovace), Editura Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2003 Pravidlá slovenského pravopisu (Îndreptar ortografic slovac). Synonymický slovník (Dicţionar de sinonime). Krátky slovník slovenského jazyka (Dicţionar explicativ al limbii slovace). Sedlák, Imrich şi col, Dejiny slovenskej literatúry (Istoria literaturii slovace), volumul I şi II, Martin - Bratislava, 2009. Manualele în vigoare (clasele V-VIII). PROGRAMA pentru disciplina limba şi literatura slovacă maternă Evaluarea naţională pentru elevii clasei a VIII-a 2014 SLOVENSKÝ JAZYK A. Hláskoslovie Hlásky (samohlásky, spoluhlásky, dvojhlásky). Spodobovanie. Slabika: rozdeľovanie slov na slabiky. Rytmický zákon. Vybrané slová. B. Náuka o slove Slovo. Vecný a gramatický význam slova. Obohacovanie slovnej zásoby (tvorenie slov, pôžičky, rozširovanie významov). Diferenciácia slovnej zásoby podľa rôznych kritérií (základný slovný fond, masa slovníka, neologizmy, archaizmy, synonymá, antonymá, homonymá, viacvýznamové slová atď). C. Morfológia Slovné druhy: ohybné (podstatné mená, prídavné mená, zámená, číslovky, slovesá), neohybné slová (príslovky, predložky, spojky, častice, citoslovcia). Gramatické kategórie slovných druhov (podľa učebných osnov). D. Syntax Jednoduchá a zložená veta. Vetné členy. Súvetie: priraďovacie a podraďovacie. Druhy viet v podraďovacom a priraďovacom súvetí. Spojovacie výrazy. Slovosled, vetosled a interpunkcia. Požiadavky:

spoznať jednotlivé uvedené kategórie javov;

aplikovať vedomosti v slovách, krátkych vetách;

uviesť príklady: slová, krátke vety, zostaviť krátke texty, v ktorých sa vyskytne požadovaný jav;

morfologický rozbor slovných druhov a príslušných kategórií na základe východiskového textu;

tvorenie viet s danými slovnými druhmi;

určiť prísudky, spojovacie výrazy, segmentácia súvetia na vety, určiť druhy viet, súvetie a označiť vzťahy medzi vetnými členmi/vetami;

určiť syntaktickú funkciu označených slov;

aplikovať vedomosti zo syntaxe vo vetách, tvoriť jednoduché vety a súvetia.LITERÁRNE ČLÁNKY V. ročník: Medicína (Janko Jesenský), Pod starou slivkou (Pavol Bujtár), Čakanka (Ľudmila Podjavorinská). VI. ročník: Na chlieb (Jozef Gregor Tajovský), Katarína - ľudová balada, Krotiteľ (Ľudo Ondrejov), Sitniansky vatrár (Jozef Horák). VII. ročník: Prvé hodinky (Jozef Gregor Tajovský), Išli hudci horou (ľudová balada), Doktor (Janko Jesenský), Zuzanka Hraškovie (Pavol Országh Hviezdoslav). VIII. ročník: Ťapákovci (Božena Slančíková Timrava), Statky- zmätky (Jozef Gregor Tajovský), Aneta (Pavol Bujtár). POJMY Z LITERÁRNEJ TEÓRIE Literárne dielo. Epika. Lyrika. Poviedka, črta, novela, román. Ľudová slovesnosť, rozprávka, pieseň. Literárny sujet. Fázy sujetu. Literárna postava. Umelecké prostriedky a postupy: epiteton, personifikácia, metafora, hyperbola, opis, rozprávanie, dialóg, monológ. Prvky verša: verš, sloha, rým, rytmus. SLOHOVÉ CVIČENIA Reprodukcia obsahu. Zostavenie osnovy z hlavných myšlienok. Reprodukcia sujetu s určením jednotlivých fáz. Charakteristika postavy. Priama a nepriama reč. Praktické písomnosti. ŠTUDIJNÁ LITERATÚRA Gramatika slovenského jazyka. Pravidlá slovenského pravopisu. Synonymický slovník. Krátky slovník slovenského jazyka. Sedlák, Imrich a kolektív, Dejiny slovenskej literatúry, I. a II. zväzok, Martin - Bratislava, 2009. Učebnice podľa ktorých sa vyučovalo v 5.-8. ročníku.



COMENTARII la Ordinul 4924/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4924 din 2013
Comentarii la alte acte
maryann alfredo maryann a comentat Legea 165 2013
    Atenție vă rog !!! aveți nevoie de un împrumut de urgență? Ofer o garanție de bază non și non împrumut comision în avans la un interes scăzut de 2%, tot ce trebuie să faceți pentru a obține împrumut este de a înregistează la noi! contactati-ma prin (maryannalfredo@outlook.com)
maryann alfredo maryann a comentat Hotărârea 32 2015
    Atenție vă rog !!! aveți nevoie de un împrumut de urgență? Ofer o garanție de bază non și non împrumut comision în avans la un interes scăzut de 2%, tot ce trebuie să faceți pentru a obține împrumut este de a înregistează la noi! contactati-ma prin (maryannalfredo@outlook.com)
ANONIM a comentat Decretul 346 2015
    Credit de nevoi personale este parte a creditelor de consum. Caracteristica de credit de nevoi personale nu este alocat un anumit proiect și, prin urmare, utilizarea sa este gratuit. Cu toate acestea, principiul este la fel ca alte creanțe, o organizație plătește o anumită sumă trebuie să plătească în fiecare lună cu interes. Potrivit creditorilor, credit de nevoi personale pot fi, de asemenea, numit: credit clasic, credit de nevoi personale, împrumut rambursabil sau credit de nevoi personale. Dar, indiferent de denumirea utilizată, sunt aceleași condiții care vor fi disponibile pentru you.Contact ne pentru cererile dvs. de împrumut privat $ 5000-5000000 pentru cei care au nevoie de finanțare, toplimitedloanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Credit de nevoi personale este parte a creditelor de consum. Caracteristica de credit de nevoi personale nu este alocat un anumit proiect și, prin urmare, utilizarea sa este gratuit. Cu toate acestea, principiul este la fel ca alte creanțe, o organizație plătește o anumită sumă trebuie să plătească în fiecare lună cu interes. Potrivit creditorilor, credit de nevoi personale pot fi, de asemenea, numit: credit clasic, credit de nevoi personale, împrumut rambursabil sau credit de nevoi personale. Dar, indiferent de denumirea utilizată, sunt aceleași condiții care vor fi disponibile pentru you.Contact ne pentru cererile dvs. de împrumut privat $ 5000-5000000 pentru cei care au nevoie de finanțare, toplimitedloanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Cuantum - 2015
    Buna Ziua, Acest lucru este de a informa publicul larg care domnul Amer, un creditor împrumut privat are deschide o oportunitate financiar pentru toată lumea care are nevoie de orice ajutor financiar. Ne da afară împrumut la rata dobânzii de 2% pentru persoane fizice, firme si companii sub un punct de vedere si starea clare și ușor de înțeles. contactati-ne astăzi prin e-mail la: (ameraligeorge@gmail.com)
ANONIM a comentat OUG 3 2015
    oug 3/2015 Cerintele APIA 2015 sant primul pas al distrugerii agriculturii romanesti.Dupa multe tergiversari si antirzieri a iesit ceva ce ne aminteste de legi de prin 1950.UE a trimis sprijin financiar pentru plati directe pentru suprafete de teren si pentru animale,eligibile bineanteles.Ai nostri au conditiona in proportii stricte posesia terenului si a animalelor fara a analiza posibilitatile de asociere cu sau fara personalitate juridica,in practica lucru greu de realizat.de exemplu ai pasune(pajiste) si nu ai animale pici de la plata,ai animale si nu ai teren tot asa.Multa lume este in situatia asta iar fara srijin financiar, existent,se va ajunge la imposibilitatea platii impozitelor si continuarea muncii in agricultura.
ANONIM a comentat Ordin 3512 2008
    Am intrebarea urmatoare: in cazul unei pensii sistate din 2011 pana acum s-a platit toata suma acumulata si neplatita prin casieria Casei de Pensii pe o suma mai mare de 11000 lei(suma acumulata din pensii sistate la plata pe o perioada de 4 ani).Pensionarul ma fost placat in strainatate si nu are cont deschis la nici o banca si in 2 zile placa din tara. Daca nu ecorect cum am procedat cum putea pensionarul sa intre in posesia drepturilor de pensie sisitate? Astept raspuns va rog la adresa de mail :secretariat@cpbrc.ro
ANONIM a comentat OUG 3 2015
    OUG 3/2015 DOAMNE AJUTA Parca nu-mi vine sa cred ca cei ce lucreaza la coada vacii vor primii si sprijin prin plati directe.M-asi bucura mult ca cea ce am inteles eu sa fie si real. Oare nu este un vis? Intrebare Pasiunea unde pasiuneaza animalele mele este intabulata pe o asociatie composesorala a carui membru sint si eu. Intre mine ca persoana fizica si tot eu ca membra a asociatiei composesorale trebuie sa existe vreun contract daca sint una si aceeasi persoana. Multumesc
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Ponta ce lege este asta cine sunt arendasii mafiotii politici ,de la cine primesti comenzi noi care am achitat pretul terenului luom creante iar smecherii tai teren sugeamiai pula si tu si ti care sustin legea
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Care este interesul Zegrean cand a cumparat CHIORU LA NANA de ce nu sa aplicat aceasta lege BAI FUTONGURA PE MATA MOARTA DE HANDICAPAT MOTORIU
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 4924/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu