ORDIN Nr. 4856
din 31 august 2009
privind aprobarea
planurilor-cadru de învatamant pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera
vocationala, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri
culturale, cursuri de zi
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 668 din 6 octombrie 2009
In conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr.
84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi
al Hotărârii Guvernului nr. 231/2007 de înfiinţare a Centrului Naţional pentru
Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar,
ministrul educaţiei,
cercetării şi inovării emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Planul-cadru de învăţământ, pentru
liceu, clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic,
specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, prevăzut în anexa nr. 1,
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă disciplinele de specialitate din
curriculumul diferenţiat pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională,
profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale. Lista
acestor discipline şi alocările orare corespunzătoare sunt prevăzute în anexa
nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Prevederile prezentului ordin se aplică,
începând cu anul şcolar 2009-2010, la clasele a IX-a-a XII-a, ciclurile
inferior şi superior ale liceului, filiera vocaţională, profil artistic,
specializarea conservare-restaurare bunuri culturale.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 5. - Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli,
performanţă şi programe, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor
şi relaţia cu Parlamentul, Direcţia generală buget-finanţe, patrimoniu şi
investiţii, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar, inspectoratele şcolare judeţene şi al
municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ duc la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,
Ecaterina Andronescu
ANEXA Nr. 1
PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT
pentru ciclul inferior al liceului, filiera
vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri
culturale
Aria curriculară/ Disciplina
|
Clasa a IX-a
|
Clasa a X-a
|
TC
|
CD
|
TC+CD
|
CDŞ
|
TC
|
CD
|
TC+CD
|
CDŞ
|
LIMBA ŞI COMUNICARE
|
6
|
-
|
6
|
|
6
|
-
|
6
|
|
Limba şi literatura română
|
3
|
-
|
3
|
3
|
-
|
3
|
Limba modernă 1
|
2
|
-
|
2
|
2
|
-
|
2
|
Limba modernă 2
|
1
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII
|
6
|
-
|
6
|
6
|
-
|
6
|
Matematică
|
2
|
-
|
2
|
2
|
-
|
2
|
Fizică
|
2
|
-
|
2
|
2
|
-
|
2
|
Chimie
|
1
|
-
|
1
|
|
-
|
1
|
Biologie
|
1
|
-
|
1
|
|
-
|
1
|
OM ŞI SOCIETATE
|
4
|
-
|
4
|
4
|
-
|
4
|
Istorie
|
1
|
-
|
1
|
|
-
|
1
|
Geografie
|
1
|
-
|
1
|
|
-
|
1
|
Socioumane/Educaţie pentru societate
|
1
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
Socioumane
|
-
|
-
|
-
|
|
-
|
1
|
Religie
|
1
|
-
|
1
|
|
-
|
1
|
ARTE
|
-
|
10
|
10
|
-
|
10
|
10
|
Educaţie muzicală
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
1
|
Educaţie vizuală
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
1
|
Educaţie artistică specializată
|
-
|
8
|
8
|
1*
|
-
|
8
|
8
|
1*
|
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
|
1
|
-
|
1
|
|
1
|
-
|
1
|
|
Educaţie fizică
|
1
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
CONSILIERE ŞI ORIENTARE
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
TEHNOLOGII
|
2
|
-
|
2
|
2
|
-
|
2
|
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor
|
2
|
-
|
2
|
1
|
-
|
1
|
Educaţie antreprenorială
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
1
|
Total ore/săptămână TC/CD/CDŞ
|
19
|
10
|
29
|
1
|
19
|
10
|
29
|
1
|
Total ore/săptămână TC+CD+CDŞ
|
30
|
30
|
TC = trunchi comun; CD = curriculum diferenţiat; CDŞ =
curriculum la decizia şcolii.
* In clasele a IX-a şi a X-a, ora din CDŞ se alocă
pentru educaţie artistică specializată.
PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT
pentru ciclul superior al liceului, filiera
vocationala, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri
culturale
Aria curriculară/ Disciplina
|
Clasa a XI-a
|
Clasa a XII-a
|
TC
|
CD
|
TC+CD
|
CDŞ
|
TC
|
CD
|
TC+CD
|
CDŞ
|
LIMBA ŞI COMUNICARE
|
7
|
-
|
7
|
2-3
|
7
|
-
|
7
|
2-3
|
Limba şi literatura română
|
3
|
-
|
3
|
3
|
-
|
3
|
Limba modernă 1
|
2
|
-
|
2
|
2
|
-
|
2
|
Limba modernă 2
|
2
|
-
|
2
|
2
|
-
|
2
|
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII
|
-
|
2
|
2
|
-
|
2
|
2
|
Matematică
|
-
|
2
|
2
|
-
|
2
|
2
|
OM ŞI SOCIETATE
|
4
|
-
|
4
|
4
|
-
|
4
|
Istorie
|
1
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
Geografie
|
1
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
Socioumane
|
1
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
Religie
|
1
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
ARTE
|
-
|
11
|
11
|
-
|
11
|
11
|
Educaţie artistică specializată
|
-
|
11
|
11
|
-
|
11
|
11
|
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
1
|
Educaţie fizică
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
1
|
CONSILIERE ŞI ORIENTARE
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
TEHNOLOGII
|
-
|
2
|
2
|
-
|
2
|
2
|
Procesarea computerizată a imaginii*
|
-
|
2
|
2
|
-
|
2
|
2
|
Total ore/săptămână TC/CD/CDŞ
|
11
|
16
|
27
|
2-3
|
11
|
16
|
27
|
2-3
|
Total ore/săptămână TC+CD+CDŞ
|
29-30
|
29-30
|
TC = trunchi comun; CD = curriculum diferenţiat; CDŞ =
curriculum la decizia şcolii
* Se studiază pe grupe formate din 8-12 elevi.
ANEXA Nr. 2
CURRICULUM DIFERENŢIAT
pentru clasele a IX-a şi a X-a filiera vocationala,
profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale
Nr. crt.
|
Denumirea disciplinei
|
Clasa
a IX-a
|
Clasa
a X-a
|
1.
|
Studiul formelor şi desenul
|
2
|
2
|
2.
|
Studiul formelor şi al culorii
|
2
|
2
|
3.
|
Studiul formelor şi al volumului
|
2
|
2
|
4.
|
Bazele ştiinţifice ale conservării şi restaurării*
|
2
|
2
|
5.
|
Istoria artelor şi arhitecturii
|
1
|
1
|
6.
|
Materiale şi tehnici utilizate în conservare-restaurare
|
2
|
2
|
TOTAL:
|
11
|
11
|
* Alocarea orară este după cum urmează:
- o oră se alocă noţiunilor teoretice (cu întreaga
clasă);
- o oră se alocă aplicaţiilor practice (atelier de
specialitate) care se vor efectua pe grupe de 8-12 elevi. Orele din CDŞ vor fi
alocate specialităţii.
Aceste ore vor fi alocate atelierelor de specialitate
şi se vor efectua pe grupe de 8-12 elevi.
CURRICULUM DIFERENŢIAT
pentru clasele a XI-a şi a XII-a, filiera
vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri
culturale
Nr. crt.
|
Denumirea disciplinei
|
Clasa
a XI-a
|
Clasa
a XII-a
|
1.
|
Atelier de specialitate (teorie şi tehnici de conservare-
restaurare)*
|
6
|
6
|
2.
|
Evidenţa şi expertizarea patrimoniului
|
2
|
-
|
3.
|
Investigaţia patrimoniului
|
-
|
2
|
4.
|
Istoria artelor şi arhitecturii
|
1
|
1
|
5.
|
Tehnici de expoziţie (expunere)
|
1
|
-
|
6.
|
Legislaţia patrimoniului
|
1
|
-
|
7.
|
Marketing cultural
|
-
|
1
|
8.
|
Managementul patrimoniului
|
-
|
1
|
9.
|
Chimia aplicată în conservare şi restaurare
|
1
|
1
|
10.
|
Biologia aplicată în conservare şi restaurare
|
1
|
1
|
TOTAL:
|
13
|
13
|
* La atelierul de specialitate (teorie şi tehnici de
conservare-restaurare), noţiunile teoretice trebuie să nu depăşească în pondere
30% din totalul orelor alocate.
Două ore din CDŞ sunt alocate specialităţii.