Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 460 din 23 martie 2000

pentru aprobarea Precizarilor privind reflectarea in contabilitatea consiliilor locale si a institutiilor publice de interes local a unor operatiuni

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 155 din 13 aprilie 2000


SmartCity3


    Ministrul finantelor,
    in baza Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare,
    avand in vedere prevederile art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 704/1993 pentru aprobarea unor masuri de executare a Legii contabilitatii nr. 82/1991,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Precizarile privind inregistrarea in contabilitatea consiliilor judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti a incasarilor din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale, potrivit legii, cuprinse in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Se aproba Precizarile privind reflectarea in contabilitatea institutiilor publice finantate din bugetele locale a sumelor primite pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare, cuprinse in anexa nr. 2.
    Art. 3
    Se aproba Precizarile privind inregistrarea in contabilitatea consiliilor judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti a sumelor primite din fondul de tezaur pentru realizarea de investitii publice de interes judetean, cuprinse in anexa nr. 3.
    Art. 4
    Se aproba Planul de conturi pentru consiliile locale orasenesti, municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti pentru reflectarea executiei bugetului local si normele de utilizare a acestuia, in vigoare de la data de 1 ianuarie 2000, precum si monografia principalelor operatiuni privind reflectarea executiei bugetului local, cuprinse in anexa nr. 4.
    Art. 5
    Directia monitorizarea contribuabililor mari va lua masuri pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                          Ministrul finantelor,
                          Decebal Traian Remes

    ANEXA 1
                                 PRECIZARI
privind inregistrarea in contabilitatea consiliilor judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti a incasarilor din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale, potrivit legii

    In aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 216/1999 pentru modificarea Legii nr. 189/1998 privind finantele publice locale, respectiv ale pct. 5 din Normele metodologice ale Ministerului Finantelor nr. 630.703 din 1 februarie 2000, pentru evidentierea in contabilitatea consiliilor judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti a cotei de 10% incasate din impozitul pe venit, potrivit legii, pentru echilibrarea bugetelor comunelor, municipiilor si judetelor in contul deschis la trezoreria statului 30.24 "Disponibil din cote defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale", in Planul de conturi pentru consiliile locale orasenesti, municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti pentru reflectarea executiei bugetului local se introduc urmatoarele conturi:
    - contul 106 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale";
    - contul 335 "Cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale".
    Functia contului 106 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" si functia contului 335 "Cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" sunt prezentate in anexa nr. 4.
    Ca urmare, contul 106 "Mijloace banesti in expeditie" se elimina din planul de conturi.
    Conturile nou-introduse se raporteaza in bilantul contabil pentru "Consilii locale" astfel:
    - contul 106 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", la codul 117 si se aduna la codul 112;
    - contul 335 "Cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", la codul 327 si se aduna la codul 311.

    ANEXA 2

                             PRECIZARI
privind reflectarea in contabilitatea institutiilor publice finantate din bugetele locale a sumelor primite pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare

    Potrivit art. 43 din Legea privind finantele publice locale nr. 189/1998, in cazul in care, la infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare, acestea nu dispun de fonduri suficiente, in baza unor documente temeinic fundamentate consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, pot acorda imprumuturi temporare din bugetul local, pe baza de conventie.
    Imprumuturile acordate in conditiile legii vor fi rambursate integral in termen de un an de la data acordarii.
    In contabilitatea executiei bugetului local imprumuturile temporare acordate se evidentiaza cu ajutorul contului 207 "Imprumuturi temporare acordate potrivit legii", a carui functie este prezentata in anexa nr. 4.
    Sumele primite, potrivit legii, pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare se evidentiaza in contabilitatea institutiilor publice respective cu ajutorul contului 371 "Sume primite pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare".
    Cu ajutorul acestui cont institutiile publice finantate din bugetele locale tin evidenta sumelor primite pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare.
    Contul 371 "Sume primite pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare" este un cont de pasiv. In creditul acestui cont se inregistreaza sumele primite pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare, iar in debit, sumele rambursate.
    Soldul contului reprezinta sumele primite pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare si nerambursate.
    Contul 371 "Sume primite pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare" se crediteaza prin debitul contului:
    120 "Disponibil al institutiei publice finantate din venituri extrabugetare"
    - cu sumele intrate in contul de disponibil reprezentand fonduri primite de la consiliul local pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare.
    Contul 371 "Sume primite pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare" se debiteaza prin creditul contului:
    120 "Disponibil al institutiei publice finantate din venituri extrabugetare"
    - cu sumele iesite din contul de disponibil reprezentand rambursari de fonduri acordate de consiliul local pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare.
    In bilantul contabil pentru "Institutii publice", respectiv "Consilii locale", contul 371 "Sume primite pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare" se raporteaza la codul 431 care se aduna la codul 421.

    Redam mai jos monografia principalelor operatiuni privind primirea, utilizarea si rambursarea imprumuturilor primite:
_____________________________________________________________________________
     Explicatia operatiunii                                  Contul  Contul
                                                             debitor creditor
_____________________________________________________________________________
- sume intrate in contul de disponibil reprezentand fonduri
  primite de la consiliile locale orasenesti, municipale,
  precum si ale sectoarelor municipiului Bucuresti sau de la
  consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului
  Bucuresti, dupa caz, pentru infiintarea unor institutii si
  servicii publice de interes local sau a unor activitati
  finantate integral din venituri extrabugetare              120     371
- incasarea veniturilor proprii din produse livrate, lucrari
  executate, servicii prestate                               120     520.01
- efectuarea cheltuielilor prevazute in bugetul aprobat      420.01  120
- la finele anului inchiderea contului 420.01 "Cheltuieli
  pentru activitatea curenta" se efectueaza numai in limita
  veniturilor proprii realizate in anul respectiv (rulaj
  creditor al contului 520.01)                               520.01  420.01
- la finele anului, delimitarea cheltuielilor efectuate din
  fondurile primite pentru infiintare*)                      420.02  420.01
- rambursarea fondurilor primite pentru infiintare din
  veniturile proprii realizate                               371     120
- pe masura restituirii fondurilor primite, efectuarea
  inregistrarii in contul de cheltuieli pentru activitatea
  curenta a partii de cheltuieli efectuate din fondurile
  primite la infiintare                                      420.01  420.02*)
- la finele anului, inchiderea contului de cheltuieli
  efectuate din venituri proprii si din fonduri primite la
  infiintare                                                 520.01  420.01
_____________________________________________________________________________
    *) Contul 420.02 "Cheltuieli efectuate din fonduri primite pentru infiintare" prezinta sold pana la restituirea completa a fondurilor primite.

    ANEXA 3

                                PRECIZARI
privind inregistrarea in contabilitatea consiliilor judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti a sumelor primite din fondul de tezaur pentru realizarea de investitii publice de interes judetean

    Consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, care au derulat operatiuni de finantare a obiectivelor de investitii prin contul de disponibil al fondului de tezaur (cont 50.08 sau 65.12, dupa caz), potrivit lit. A din anexa la Precizarile Ministerului Finantelor nr. 146.376 din 8 octombrie 1997, vor avea in vedere urmatoarele:
    Incepand cu anul 2000 finantarea obiectivelor de investitii publice de interes judetean din disponibilul fondului de tezaur, pana la utilizare, se efectueaza prin contul 50.02 sau 65.11, dupa caz.
    Consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, care au evidentiat in debitul contului 415 "Cheltuieli pentru investitii in continuare" sume aferente obiectivelor de investitii neterminate, care se deruleaza in anii urmatori, vor efectua inregistrarea:
__________________________________________________________________
            334           =               337.38
    "Fondul de tezaur"         "Sume primite din fondul de tezaur"
__________________________________________________________________

    Prevederile lit. A din anexa la Precizarile Ministerului Finantelor nr. 146.376 din 8 octombrie 1997 se modifica astfel:
______________________________________________________________________________
     Explicatia operatiunii                                  Contul   Contul
                                                             debitor  creditor
______________________________________________________________________________
A. La nivelul consiliilor judetene si al Consiliului General
   al Municipiului Bucuresti
1. Constituirea fondului de tezaur din varsamintele          109      334
   efectuate de unitatile administrativ-teritoriale          (cont
   [operatiune efectuata potrivit art. 63 lit. c) din Legea  50.08
   nr. 72/1996 privind finantele publice]                    sau
                                                             65.12)
2. Incasari din rambursarea imprumuturilor din fondul de
   tezaur, acordate consiliilor locale, potrivit legii       109      201
3. Dobanzi incasate pentru imprumuturi acordate, potrivit
   legii                                                     109      334
4. Alocarea sumelor pentru finantarea unor obiective de
   investitii din fondul de tezaur judetean (al municipiului 434/     109
   Bucuresti) la unitatile administrativ-teritoriale         analitic
                                                             distinct
5. Incasarea sumelor ramase neutilizate la terminarea
   obiectivelor de investitii:
   - in anul in care au fost alocate                         109      434
   - in anii urmatori celui in care au fost acordate         109      334
6. La finele anului, inchiderea contului de cheltuieli       334      434
______________________________________________________________________________

    ANEXA 4

                         PLANUL DE CONTURI
pentru consiliile locale orasenesti, municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti pentru reflectarea executiei bugetului local si normele de utilizare a acestuia, in vigoare de la data de 1 ianuarie 2000
 _____________________________________________________________________________
|    Denumirea contului                 | Clasa | Simbolul contului | Functia |
|                                       |       |___________________| contului|
|                                       |       |  gr. 1  |  gr. 2  |         |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|                                       |   1   |         |         |         |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|DISPONIBIL AL BUGETULUI LOCAL          |       |102*)    |         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|DISPONIBIL DIN FONDUL DE RULMENT AL    |       |         |         |         |
|BUGETULUI LOCAL                        |       |         |102.01*) |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|DISPONIBIL AL BUGETULUI LOCAL LA       |       |         |         |         |
|TREZORERIA STATULUI                    |       |      103|         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|DISPONIBIL DIN FONDUL DE RULMENT AL    |       |         |         |         |
|BUGETULUI LOCAL                        |       |         |   103.01|    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|DISPONIBIL DIN VENITURI CU DESTINATIE  |       |         |         |         |
|SPECIALA                               |       |      104|         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|DISPONIBIL DIN COTE DEFALCATE DIN      |       |         |         |         |
|IMPOZITUL PE VENIT PENTRU ECHILIBRAREA |       |         |         |         |
|BUGETELOR LOCALE                       |       |      106|         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|DISPONIBIL DIN FONDUL DE TEZAUR        |       |      109|         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|CASA                                   |       |       13|         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|                                       |   2   |         |         |         |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|IMPRUMUTURI TEMPORARE DIN FONDUL DE    |       |         |         |         |
|TEZAUR                                 |       |201*)   |         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|IMPRUMUTURI PENTRU INVESTITII          |       |      205|         |    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|IMPRUMUTURI TEMPORARE DIN TREZORERIA   |       |         |         |         |
|STATULUI                               |       |      206|         |    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|IMPRUMUTURI TEMPORARE ACORDATE POTRIVIT|       |         |         |         |
|LEGII                                  |       |      207|         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|DECONTARI CU ORDONATORII DE CREDITE    |       |         |         |         |
|PENTRU FINANTARI DIN BUGETUL LOCAL     |       |211*)    |         |   A/P   |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|DECONTARI DIN CREDITE PENTRU INVESTITII|       |      214|         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|DECONTARI DIN IMPRUMUTURI TEMPORARE DIN|       |         |         |         |
|TREZORERIA STATULUI                    |       |      217|         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|DECONTARI PRIVIND IMPRUMUTURILE        |       |         |         |         |
|TEMPORARE ACORDATE POTRIVIT LEGII      |       |      219|         |    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|                                       |   3   |         |         |         |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|FONDUL DE TEZAUR                       |       |      334|         |    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|COTE DEFALCATE DIN IMPOZITUL PE VENIT  |       |         |         |         |
|PENTRU ECHILIBRAREA BUGETELOR LOCALE   |       |      335|         |    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|EXCEDENTUL VENITURILOR CU DESTINATIE   |       |         |         |         |
|SPECIALA                               |       |      338|         |    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|FONDUL DE RULMENT                      |       |      339|         |    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|FONDUL DE RULMENT DESTINAT ACOPERIRII  |       |         |         |         |
|GOLULUI DE CASA                        |       |         |   339.01|    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|FONDUL DE RULMENT DESTINAT ACOPERIRII  |       |         |         |         |
|DEFINITIVE A DEFICITULUI BUGETAR       |       |         |   339.02|    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|FONDUL DE RULMENT DESTINAT FINANTARII  |       |         |         |         |
|UNOR INVESTITII SAU PENTRU DEZVOLTAREA |       |         |         |         |
|SERVICIILOR PUBLICE LOCALE             |       |         |   339.03|    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|                                       |   4   |         |         |         |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|CHELTUIELI CURENTE ALE BUGETULUI LOCAL |       |      400|         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|CHELTUIELI CU DESTINATIE SPECIALA ALE  |       |         |         |         |
|BUGETULUI LOCAL                        |       |      402|         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|CHELTUIELI DIN FONDUL DE TEZAUR        |       |      434|         |    A    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|                                       |   5   |         |         |         |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|VENITURI CURENTE ALE BUGETULUI LOCAL   |       |      500|         |    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|VENITURI CU DESTINATIE SPECIALA ALE    |       |         |         |         |
|BUGETULUI LOCAL                        |       |      502|         |    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|REZULTATUL EXECUTIEI BUGETARE          |       |       57|         |    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|REZULTATUL EXECUTIEI BUGETARE CURENTE  |       |         |    57.01|    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
|REZULTATUL EXECUTIEI BUGETARE DIN      |       |         |         |         |
|FONDURI CU DESTINATIE SPECIALA         |       |         |    57.02|    P    |
|_______________________________________|_______|_________|_________|_________|
    *) Se utilizeaza de consiliile locale si de Consiliul Judetean Ilfov in care nu functioneaza trezorerii ale statului.
    *) Functioneaza in contabilitatea consiliilor judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti pentru imprumuturi acordate din fondul de tezaur.

    NOTA:
    1. Conturile 402 "Cheltuieli cu destinatie speciala ale bugetului local" si 502 "Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local" se raporteaza in bilantul contabil pentru "Consilii locale", astfel:
    Activ                                                    Cod
    (in subsolul paginii 3 si se aduna la codul 131)
    Cheltuieli cu destinatie speciala ale bugetului local    134
    Pasiv
    (in subsolul paginii 6 si se aduna la codul 311)
    Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local      327
    2. Pentru reflectarea executiei bugetului local consiliile locale comunale deschid partizi corespunzatoare conturilor contabile de la consiliile locale.

    CONTUL 103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta incasarilor si platilor efectuate prin contul de disponibil al bugetului local deschis la trezoreria statului.
    Contul 103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului" este un cont de activ. In debitul acestui cont se inregistreaza incasarile reprezentand veniturile bugetului local, conform prevederilor legale, iar in credit, platile de casa reprezentand cheltuieli ale bugetului local, potrivit legii.
    Soldul debitor al contului reprezinta disponibilitatile banesti ale bugetului local aflate la trezoreria statului.
    In timpul anului contul 103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului" poate prezenta si sold creditor ca urmare a golurilor de casa aparute pe parcursul executiei bugetare.
    Contul 103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului" se debiteaza prin creditul conturilor:
103.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local"
    - cu sumele utilizate la finele anului din fondul de rulment constituit in
      anii precedenti pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar
13 "Casa"
    - cu sumele depuse la trezoreria statului reprezentand veniturile bugetului
      local incasate in numerar
104 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala"
    - cu sumele utilizate la finele anului din excedentul constituit in anii
      precedenti pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar
400 "Cheltuieli curente ale bugetului local"
    - cu sumele primite reprezentand rambursarea imprumuturilor in anul in care
      au fost acordate (concomitent: 219 = 207)
500 "Venituri curente ale bugetului local"
    - cu sumele incasate in contul de disponibil reprezentand venituri proprii
      ale bugetului local, sume si cote defalcate, precum si subventii primite
      de la bugetul de stat;
    - cu imprumuturile primite de la trezoreria statului, de la banci sau de
      la institutii de credit, conform legii;
    - cu sumele primite reprezentand rambursari de imprumuturi in anii urmatori
      celui in care au fost acordate
502 "Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local"
    - cu sumele incasate de bugetul local reprezentand venituri cu destinatie
      speciala.

    Contul 103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului" se crediteaza prin debitul conturilor:
103.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local"
    - la finele anului, cu sumele virate din contul de disponibil, reprezentand
      fondul de rulment propriu constituit la nivelul unitatii
      administrativ-teritoriale (concomitent: 57.01 = 339)
104 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala"
    - la finele anului, cu sumele virate din contul de disponibil reprezentand
      excedentul bugetului local din venituri cu destinatie speciala
      (concomitent: 57.02 = 338)
400 "Cheltuieli curente ale bugetului local"
    - cu platile de casa efectuate din contul de disponibil al bugetului local
      reprezentand cheltuieli curente ale bugetului local (preluate de la
      ordonatorii principali de credite pe baza conturilor de executie);
    - cu valoarea platilor efectuate reprezentand rambursari de imprumuturi in
      anii urmatori celui in care au fost primite;
    - cu valoarea imprumuturilor temporare acordate din bugetul local;
    - cu dobanzi si alte cheltuieli aferente imprumuturilor contractate
402 "Cheltuieli cu destinatie speciala ale bugetului local"
    - cu platile de casa reprezentand cheltuieli cu destinatie speciala ale
      bugetului local - (preluate de la ordonatorii principali de credite pe
      baza conturilor de executie)
500 "Venituri curente ale bugetului local"
    - cu platile efectuate in cursul anului reprezentand rambursarea
      imprumuturilor contractate in anul in care au fost primite;
    - cu restituiri de venituri curente ale bugetului local, potrivit legii
502 "Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local"
    - cu restituiri de venituri cu destinatie speciala ale bugetului local,
      potrivit legii
57.01 "Rezultatul executiei bugetare curente"
    - cu imprumuturi din anii precedenti nerambursate la scadenta.

    CONTUL 103.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta incasarilor si platilor efectuate din disponibilul din fondul de rulment al bugetului local deschis la trezoreria statului.
    Contul 103.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local" este un cont de activ. In debitul acestui cont se inregistreaza sumele repartizate din contul de disponibil al bugetului local pentru constituirea fondului de rulment, potrivit legii, iar in credit, sumele intrate in contul de disponibil al bugetului local, pentru utilizarea fondului de rulment.
    Soldul debitor al contului reprezinta disponibilitatile banesti ale bugetului local din fondul de rulment constituit potrivit legii.

    Contul 103.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local" se debiteaza prin creditul contului:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - la finele anului, cu sumele virate din contul de disponibil reprezentand
      fondul de rulment propriu constituit la nivelul unitatii
      administrativ-teritoriale (concomitent: 57.01 = 339).

    Contul 103.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local" se crediteaza prin debitul contului:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - cu sumele utilizate la finele anului din fondul de rulment constituit in
      anii precedenti pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar.

                         CONTUL 13 "Casa"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta incasarilor si platilor efectuate in numerar.
    Contul 13 "Casa" este un cont de activ. In debitul acestui cont se inregistreaza incasarile efectuate in numerar reprezentand veniturile bugetului local, conform prevederilor legale, iar in credit, virarile efectuate in contul de disponibil al bugetului local la trezoreria statului.
    Soldul debitor al contului reprezinta disponibilitatile banesti ale bugetului local, aflate in casierie, incasate si nedepuse la trezoreria statului.
    Contul 13 "Casa" se debiteaza prin creditul conturilor:
500 "Venituri curente ale bugetului local"
    - cu sumele incasate in numerar reprezentand venituri curente ale bugetului
      local
502 "Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local"
    - cu sumele incasate in numerar reprezentand venituri cu destinatie speciala
      ale bugetului local.

    Contul 13 "Casa" se crediteaza prin debitul contului:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - cu sumele depuse la trezoreria statului reprezentand veniturile bugetului
      local incasate in numerar.

    CONTUL 104 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta disponibilului excedentului constituit din venituri cu destinatie speciala.
    Contul 104 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala" este un cont de activ. In debitul acestui cont se inregistreaza disponibilul excedentului veniturilor cu destinatie speciala, iar in credit, disponibilul utilizat pentru efectuarea de cheltuieli cu destinatie speciala.
    Soldul debitor al contului reprezinta disponibilul din excedentul constituit din venituri cu destinatie speciala.

    Contul 104 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala" se debiteaza prin creditul contului:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - la finele anului, cu sumele virate din contul de disponibil reprezentand
      excedentul bugetului local din venituri cu destinatie speciala
      (concomitent: 57.02 = 338).

    Contul 104 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala" se crediteaza prin debitul contului:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - cu sumele utilizate la finele anului din excedentul constituit in anii
      precedenti pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar.

    CONTUL 106 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru
                echilibrarea bugetelor locale"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta incasarilor si platilor efectuate din contul de disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale.
    Contul 106 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" este un cont de activ. In debitul acestui cont se inregistreaza incasarile reprezentand cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale, conform prevederilor legale, iar in credit, platile efectuate din contul de disponibil reprezentand cote defalcate din impozitul pe venit alocate comunelor, oraselor, municipiilor si judetului, pentru echilibrarea bugetelor locale, potrivit legii.
    Soldul debitor al contului reprezinta disponibilitatile din cote defalcate aflate in contul deschis la trezoreria statului.

    Contul 106 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" se debiteaza prin creditul contului:
335 "Cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale"
    - cu sumele incasate in contul de disponibil deschis la trezoreria statului
      reprezentand cote defalcate din impozitul pe venit, potrivit legii.

    Contul 106 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" se crediteaza prin debitul contului:
335 "Cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale"
    - cu sumele virate din contul de disponibil deschis la trezoreria statului
      reprezentand cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea
      bugetelor locale.

    CONTUL 109 "Disponibil din fondul de tezaur"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta disponibilului constituit, potrivit Legii nr. 72/1996, din varsaminte efectuate din excedentul anual al bugetelor unitatilor administrativ-teritoriale.
    Contul 109 "Disponibil din fondul de tezaur" este un cont de activ. In debitul acestui cont se inregistreaza sumele incasate la fondul de tezaur, iar in credit, imprumuturile acordate temporar din fondul de tezaur, potrivit Legii nr. 72/1996, si sumele acordate pentru realizarea de investitii publice de interes judetean.
    Soldul debitor al contului reprezinta disponibilul din fondul de tezaur constituit.

    Contul 109 "Disponibil din fondul de tezaur" se debiteaza prin creditul conturilor:
201 "Imprumuturi temporare din fondul de tezaur"
    - cu sumele incasate reprezentand imprumuturi rambursate de unitatile
      administrativ-teritoriale carora le-au fost acordate potrivit Legii nr.
      72/1996
334 "Fondul de tezaur"
    - cu sumele incasate reprezentand varsaminte efectuate potrivit Legii nr.
      72/1996 de unitatile administrativ-teritoriale, precum si cu dobanzile
      incasate.

    Contul 109 "Disponibil din fondul de tezaur" se crediteaza prin debitul conturilor:
201 "Imprumuturi temporare din fondul de tezaur"
    - cu sumele acordate din fondul de tezaur unitatilor
      administrativ-teritoriale, potrivit Legii nr. 72/1996
434 "Cheltuieli din fondul de tezaur"
    - cu sumele acordate unitatilor administrativ-teritoriale pentru realizarea
      de investitii publice de interes judetean, cu aprobarea consiliului
      judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

    CONTUL 201 "Imprumuturi temporare din fondul de tezaur"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta imprumuturilor acordate din fondul de tezaur unitatilor administrativ-teritoriale, potrivit Legii nr. 72/1996.
    Contul 201 "Imprumuturi temporare din fondul de tezaur" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza imprumuturile acordate din fondul de tezaur unitatilor administrativ-teritoriale, potrivit Legii nr. 72/1996, iar in credit, imprumuturile rambursate.
    Soldul debitor al contului reprezinta imprumuturile acordate si nerambursate.

    Contul 201 "Imprumuturi temporare din fondul de tezaur" se debiteaza prin creditul contului:
109 "Disponibil din fondul de tezaur"
    - cu sumele acordate din fondul de tezaur unitatilor
      administrativ-teritoriale potrivit Legii nr. 72/1996.

    Contul 201 "Imprumuturi temporare din fondul de tezaur" se crediteaza prin debitul contului:
109 "Disponibil din fondul de tezaur"
    - cu sumele incasate reprezentand imprumuturi rambursate de unitatile
      administrativ-teritoriale carora le-au fost acordate potrivit Legii nr.
      72/1996.

     CONTUL 205 "Imprumuturi pentru investitii"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta imprumuturilor pentru investitii primite de la banci sau de la alte institutii de credit, a imprumuturilor din emisiunea de titluri de valoare etc.
    Contabilitatea analitica a imprumuturilor pentru investitii se tine pe categorii de imprumuturi.
    Contul 205 "Imprumuturi pentru investitii" este un cont de pasiv. In creditul acestui cont se inregistreaza imprumuturile primite, iar in debit, imprumuturile rambursate.
    Soldul creditor al contului reprezinta imprumuturile primite si nerambursate.

    Contul 205 "Imprumuturi pentru investitii" se crediteaza prin debitul contului:
214 "Decontari din credite pentru investitii"
    - cu valoarea imprumuturilor pentru investitii primite (concomitent: 103 =
      500).

    Contul 205 "Imprumuturi pentru investitii" se debiteaza prin creditul contului:
214 "Decontari din credite pentru investitii"
    - cu valoarea imprumuturilor pentru investitii rambursate (concomitent: 500
      = 103, daca imprumutul se ramburseaza in anul in care a fost contractat,
      sau 400 = 103, daca imprumutul se ramburseaza in anii urmatori celui in
      care a fost contractat).

    CONTUL 206 "Imprumuturi temporare din trezoreria statului"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta imprumuturilor temporare din trezoreria statului, efectuate in conditiile legii.
    Contabilitatea analitica a imprumuturilor temporare din trezoreria statului se tine pe categorii de imprumuturi.
    Contul 206 "Imprumuturi temporare din trezoreria statului" este un cont de pasiv. In creditul acestui cont se inregistreaza imprumuturile primite, iar in debit, imprumuturile rambursate.
    Soldul creditor al contului reprezinta imprumuturile primite si nerambursate.

    Contul 206 "Imprumuturi temporare din trezoreria statului" se crediteaza prin debitul contului:
217 "Decontari din imprumuturi temporare la trezoreria statului"
    - cu valoarea imprumuturilor temporare din trezoreria statului primite
      (concomitent: 103 = 500).
    Contul 206 "Imprumuturi temporare din trezoreria statului" se debiteaza prin creditul contului:
217 "Decontari din imprumuturi temporare din trezoreria statului"
    - cu valoarea imprumuturilor temporare din trezoreria statului rambursate
      (concomitent: 500 = 103, daca imprumutul se ramburseaza in anul in care a
      fost contractat, sau 400 = 103, daca imprumutul se ramburseaza in anii
      urmatori celui in care a fost contractat).

    CONTUL 207 "Imprumuturi temporare acordate potrivit legii"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta imprumuturilor temporare acordate din bugetul local pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare si a altor imprumuturi acordate in conditiile legii.
    Contabilitatea analitica a imprumuturilor temporare acordate potrivit legii se tine pe categorii de imprumuturi.
    Contul 207 "Imprumuturi temporare acordate potrivit legii" este un cont de activ. In debitul acestui cont se inregistreaza imprumuturile temporare acordate de consiliile locale potrivit legii, iar in credit, imprumuturile rambursate.
    Soldul debitor al contului reprezinta imprumuturile acordate si nerambursate.
    Contul 207 "Imprumuturi temporare acordate potrivit legii" se debiteaza prin creditul contului:
219 "Decontari privind imprumuturile temporare acordate potrivit legii"
    - cu valoarea imprumuturilor temporare acordate pentru infiintarea unor
      institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati
      finantate integral din venituri extrabugetare si a altor imprumuturi
      acordate in conditiile legii (concomitent: 400 = 103).

    Contul 207 "Imprumuturi temporare acordate potrivit legii" se crediteaza prin debitul contului:
219 "Decontari privind imprumuturile temporare acordate potrivit legii"
    - cu sumele incasate reprezentand valoarea imprumuturilor temporare acordate
      pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local
      sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare si a
      altor imprumuturi acordate in conditiile legii (concomitent: 103 = 400,
      daca imprumutul se ramburseaza in anul in care a fost acordat, sau 103 =
      500, daca imprumutul se ramburseaza in anii urmatori celui in care a fost
      acordat).

    CONTUL 214 "Decontari din imprumuturi pentru investitii"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta decontarilor privind imprumuturile pentru investitii, acordate in conditiile legii.
    Contul 214 "Decontari din imprumuturi pentru investitii" este un cont de activ. In debitul acestui cont se inregistreaza sumele primite, reprezentand imprumuturile pentru investitii, iar in credit, imprumuturile pentru investitii rambursate.
    Soldul debitor al contului reprezinta imprumuturile primite si nerambursate.

    Contul 214 "Decontari din imprumuturi pentru investitii" se debiteaza prin creditul contului:
205 "Imprumuturi pentru investitii"
    - cu valoarea imprumuturilor pentru investitii primite (concomitent: 103 =
      500).

    Contul 214 "Decontari din imprumuturi pentru investitii" se crediteaza prin
debitul contului:
205 "Imprumuturi pentru investitii"
    - cu valoarea imprumuturilor pentru investitii rambursate (concomitent: 500
     = 103, daca imprumutul se ramburseaza in anul in care a fost contractat,
     sau 400 = 103, daca imprumutul se ramburseaza in anii urmatori celui in
     care a fost contractat).

    CONTUL 217 "Decontari din imprumuturi temporare din trezoreria statului"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta decontarilor privind imprumuturile temporare din trezoreria statului, acordate in conditiile legii.
    Contul 217 "Decontari din imprumuturi temporare din trezoreria statului" este un cont de activ. In debitul acestui cont se inregistreaza sumele primite reprezentand imprumuturi din trezoreria statului, iar in credit, imprumuturile rambursate.
    Soldul debitor al contului reprezinta imprumuturile primite si nerambursate.

    Contul 217 "Decontari din imprumuturi temporare din trezoreria statului" se debiteaza prin creditul contului:
206 "Imprumuturi temporare din trezoreria statului"
    - cu valoarea imprumuturilor temporare din trezoreria statului primite
      (concomitent: 103 = 500).
    Contul 217 "Decontari din imprumuturi temporare din trezoreria statului" se crediteaza prin debitul contului:
206 "Imprumuturi temporare din trezoreria statului"
    - cu valoarea imprumuturilor temporare din trezoreria statului rambursate
      (concomitent: 500 = 103, daca imprumutul se ramburseaza in anul in care a
      fost contractat, sau 400 = 103, daca imprumutul se ramburseaza in anii
      urmatori celui in care a fost contractat).

    CONTUL 219 "Decontari privind imprumuturile temporare acordate potrivit
                legii"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta decontarilor privind imprumuturile temporare acordate din bugetul local pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare si alte imprumuturi acordate in conditiile legii.
    Contul 219 "Decontari privind imprumuturile temporare acordate potrivit legii" este un cont de pasiv. In creditul acestui cont se inregistreaza imprumuturile temporare acordate de consiliul local potrivit legii, iar in debit, imprumuturile rambursate.
    Soldul creditor al contului reprezinta imprumuturile acordate si nerambursate.

    Contul 219 "Decontari privind imprumuturile temporare acordate potrivit legii" se crediteaza prin debitul contului:
207 "Imprumuturi temporare acordate potrivit legii"
    - cu valoarea imprumuturilor temporare acordate pentru infiintarea unor
      institutii si servicii publice de interes local sau a unor activitati
      finantate integral din venituri extrabugetare si a altor imprumuturi
      acordate in conditiile legii (concomitent: 400 = 103).
    Contul 219 "Decontari privind imprumuturile temporare acordate potrivit legii" se debiteaza prin creditul contului:
207 "Imprumuturi temporare acordate potrivit legii"
    - cu sumele incasate reprezentand valoarea imprumuturilor temporare acordate
      pentru infiintarea unor institutii si servicii publice de interes local
      sau a unor activitati finantate integral din venituri extrabugetare si a
      altor imprumuturi acordate in conditiile legii (concomitent: 103 = 400,
      daca imprumutul se ramburseaza in anul in care a fost acordat, sau 103 =
      500, daca imprumutul se ramburseaza in anii urmatori celui in care a fost
      acordat).

     CONTUL 334 "Fondul de tezaur"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta fondului de tezaur constituit, potrivit Legii nr. 72/1996, din varsamintele efectuate din excedentul anual al bugetelor unitatilor administrativ-teritoriale.
    Contul 334 "Fondul de tezaur" este un cont de pasiv. In creditul contului se inregistreaza sumele incasate pentru constituirea fondului, iar in debit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate pentru inchiderea contului.
    Soldul creditor al contului reprezinta fondul de tezaur constituit si neutilizat.
    Contul 334 "Fondul de tezaur" se crediteaza prin debitul contului:
109 "Disponibil din fondul de tezaur"
    - cu sumele incasate reprezentand varsaminte efectuate potrivit Legii nr.
      72/1996 de unitatile administrativ-teritoriale, precum si cu dobanzile
      incasate.

    Contul 334 "Fondul de tezaur" se debiteaza prin creditul contului:
434 "Cheltuieli din fondul de tezaur"
    - la finele anului, cu totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului,
      potrivit legii, din fondul de tezaur.

    CONTUL 335 "Cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea
                bugetelor locale"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta sumelor incasate din impozitul pe venit, potrivit legii, pentru echilibrarea bugetelor locale.
    Contul 335 "Cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" este un cont de pasiv. In creditul acestui cont se inregistreaza cotele defalcate, incasate din impozitul pe venit, potrivit legii, iar in debit, sumele alocate bugetelor locale si bugetului judetului, pe baza criteriilor stabilite de lege.
    Soldul creditor al contului reprezinta cotele defalcate din impozitul pe venit, incasate in contul deschis la trezoreria statului si nealocate bugetelor locale.

    Contul 335 "Cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" se crediteaza prin debitul contului:
106 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale"
    - cu sumele incasate in contul de disponibil deschis la trezoreria statului,
      reprezentand cote defalcate din impozitul pe venit, potrivit legii.

    Contul 335 "Cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" se debiteaza prin creditul contului:
106 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale"
    - cu sumele virate din contul de disponibil deschis la trezoreria statului
      reprezentand cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea
      bugetelor locale.

    CONTUL 338 "Excedentul veniturilor cu destinatie speciala"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta excedentului veniturilor cu destinatie speciala constituit, potrivit legii.
    Contul 338 "Excedentul veniturilor cu destinatie speciala" este un cont de pasiv. In creditul contului se inregistreaza sumele repartizate din rezultatul executiei bugetare anuale, reprezentand excedentul veniturilor din fonduri cu destinatie speciala al bugetului local, iar in debit, sumele utilizate din excedentul veniturilor cu destinatie speciala, constituit in anii precedenti, pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar in anul curent.
    Soldul creditor al contului reprezinta excedentul veniturilor cu destinatie speciala, constituit si neutilizat.

    Contul 338 "Excedentul veniturilor cu destinatie speciala" se crediteaza prin debitul contului:
57.02 "Rezultatul executiei bugetare din fonduri cu destinatie speciala"
    - la finele anului, cu sumele repartizate, potrivit legii, din rezultatul
      anual, reprezentand excedentul veniturilor cu destinatie speciala al
      bugetului local (concomitent: 104 = 103).

    Contul 338 "Excedentul veniturilor cu destinatie speciala" se debiteaza prin creditul contului:
57.02 "Rezultatul executiei bugetare din fonduri cu destinatie speciala"
    - la finele anului, cu sumele utilizate din excedentul veniturilor cu
      destinatie speciala constituit in anii precedenti, pentru acoperirea
      definitiva a deficitului bugetar in anul curent (concomitent: 103 = 104).

    CONTUL 339 "Fondul de rulment"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta fondului de rulment constituit potrivit legii din excedentul anual curent al bugetului local.
    Contabilitatea analitica a fondului de rulment constituit se tine pe destinatiile stabilite de lege.
    Contul 339 "Fondul de rulment" este un cont de pasiv. In creditul contului se inregistreaza sumele repartizate din rezultatul executiei bugetare anuale pentru constituirea fondului de rulment, iar in debit, sumele utilizate din fondul de rulment constituit in anii precedenti pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar in anul curent.
    Soldul creditor al contului reprezinta fondul de rulment constituit si neutilizat.

    Contul 339 "Fondul de rulment" se crediteaza prin debitul contului:
57.01 "Rezultatul executiei bugetare curente"
    - la finele anului, cu sumele repartizate, potrivit legii, din excedentul
      anual al bugetului local pentru constituirea fondului de rulment
      (concomitent: 103.01 = 103).

    Contul 339 "Fondul de rulment" se debiteaza prin creditul contului:
57.01 "Rezultatul executiei bugetare curente"
    - la finele anului, cu sumele utilizate din fondul de rulment constituit in
      anii precedenti pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar in anul
      curent (concomitent: 103 = 103.01).

    CONTUL 400 "Cheltuieli curente ale bugetului local"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta platilor efectuate de la bugetul local pe structura bugetului aprobat, potrivit legii.
    Contabilitatea analitica a platilor efectuate din bugetul local se conduce potrivit bugetului aprobat.
    Contul 400 "Cheltuieli curente ale bugetului local" este un cont de activ. In debitul acestui cont se inregistreaza in cursul anului platile efectuate din contul de disponibil al bugetului local, iar in credit, la finele anului, pentru inchiderea contului, totalul platilor efectuate in cursul anului.
    Soldul debitor al contului in cursul anului reprezinta platile efectuate din bugetul local.

    Contul 400 "Cheltuieli curente ale bugetului local" se debiteaza prin creditul contului:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - cu platile de casa efectuate din contul de disponibil al bugetului local,
      reprezentand cheltuieli curente ale bugetului local (preluate de la
      ordonatorii principali de credite pe baza conturilor de executie);
    - cu valoarea platilor efectuate reprezentand rambursari de imprumuturi in
      anii urmatori celui in care au fost primite;
    - cu valoarea imprumuturilor temporare acordate din bugetul local;
    - cu dobanzi si cu alte cheltuieli aferente imprumuturilor contractate.

    Contul 400 "Cheltuieli curente ale bugetului local" se crediteaza prin debitul conturilor:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - cu sumele primite reprezentand rambursarea imprumuturilor in anul in care
      au fost acordate (concomitent: 219 = 207)
57.01 "Rezultatul curent al executiei bugetare"
    - la finele anului, cu totalul platilor efectuate in cursul anului, pentru
      inchiderea contului si stabilirea rezultatului executiei bugetare.

    CONTUL 402 "Cheltuieli cu destinatie speciala ale bugetului local"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta platilor de casa efectuate de la bugetul local pe structura bugetului aprobat, reprezentand cheltuieli cu destinatie speciala, potrivit legii.
    Contabilitatea analitica a platilor efectuate din bugetul local se conduce potrivit bugetului aprobat.
    Contul 402 "Cheltuieli cu destinatie speciala ale bugetului local" este un cont de activ. In debitul acestui cont se inregistreaza in cursul anului platile efectuate din contul de disponibil al bugetului local, reprezentand cheltuieli cu destinatie speciala, iar in credit, la finele anului, pentru inchiderea contului, totalul platilor efectuate in cursul anului.
    Soldul debitor al contului in cursul anului reprezinta cheltuielile cu destinatie speciala efectuate din bugetul local.

    Contul 402 "Cheltuieli cu destinatie speciala ale bugetului local" se debiteaza prin creditul contului:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - cu platile de casa reprezentand cheltuieli cu destinatie speciala ale
      bugetului local (preluate de la ordonatorii principali de credite pe baza
      conturilor de executie).

    Contul 402 "Cheltuieli cu destinatie speciala ale bugetului local" se crediteaza prin debitul contului:
57.02 "Rezultatul executiei din venituri cu destinatie speciala"
    - la finele anului, cu totalul platilor efectuate in cursul anului, pentru
      inchiderea contului si stabilirea rezultatului executiei bugetare.

    CONTUL 434 "Cheltuieli din fondul de tezaur"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta cheltuielilor din fondul de tezaur pentru realizarea de investitii publice de interes judetean, cu aprobarea consiliului judetean si, respectiv, a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
    Contul 434 "Cheltuieli din fondul de tezaur" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza cheltuielile din fondul de tezaur pentru realizarea de investitii publice de interes judetean, iar in credit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate pentru inchiderea contului.
    Soldul contului, inaintea operatiunilor de inchidere a contului, reprezinta totalul cheltuielilor efectuate.

    Contul 434 "Cheltuieli din fondul de tezaur" se debiteaza prin creditul contului:
109 "Disponibil din fondul de tezaur"
    - cu sumele acordate unitatilor administrativ-teritoriale pentru realizarea
      de investitii publice de interes judetean, cu aprobarea consiliului
      judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
    Contul 434 "Cheltuieli din fondul de tezaur" se crediteaza prin debitul contului:
334 "Fondul de tezaur"
    - la finele anului, cu totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului, potrivit legii, din fondul de tezaur.

    CONTUL 500 "Venituri curente ale bugetului local"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta realizarii veniturilor bugetului local pe structura bugetului aprobat, potrivit legii.
    Contabilitatea analitica a veniturilor bugetului local se conduce pe surse de venituri, potrivit bugetului aprobat.
    Contul 500 "Venituri curente ale bugetului local" este un cont de pasiv. In creditul acestui cont se inregistreaza in cursul anului veniturile bugetului local incasate, iar in debit la finele anului, pentru inchiderea contului, totalul veniturilor incasate in cursul anului.
    Soldul creditor al contului, in cursul anului, reprezinta veniturile proprii realizate.

    Contul 500 "Venituri curente ale bugetului local" se crediteaza prin debitul conturilor:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - cu sumele incasate in contul de disponibil reprezentand venituri proprii
      ale bugetului local, sume si cote defalcate, precum si subventii primite
      de la bugetul de stat;
    - cu imprumuturile primite de la trezoreria statului, bancile comerciale sau
      de la institutii de credit, conform legii;
    - cu sumele primite reprezentand rambursari de imprumuturi in anii urmatori
      celui in care au fost acordate
13 "Casa"
    - cu sumele incasate in numerar reprezentand venituri curente ale bugetului
      local.

    Contul 500 "Venituri curente ale bugetului local" se debiteaza prin creditul conturilor:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - cu platile efectuate in cursul anului reprezentand rambursarea
      imprumuturilor contractate in anul in care au fost primite;
    - cu restituiri de venituri curente ale bugetului local, potrivit legii
57.01 "Rezultatul executiei bugetare curente"
    - la finele anului, cu totalul veniturilor proprii incasate in cursul
      anului, pentru inchiderea contului si stabilirea rezultatului executiei
      bugetare.

    CONTUL 502 " Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta realizarii veniturilor cu destinatie speciala ale bugetului local pe structura bugetului aprobat, potrivit legii.
    Contabilitatea analitica a veniturilor bugetului local se conduce pe surse de venituri, potrivit clasificatiei bugetare aprobate.
    Contul 502 "Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local" este un cont de pasiv. In creditul acestui cont se inregistreaza in cursul anului veniturile cu destinatie speciala ale bugetului local realizate, iar in debit, la finele anului, pentru inchiderea contului, totalul veniturilor cu destinatie speciala incasate in cursul anului.
    Soldul creditor al contului, in cursul anului, reprezinta veniturile cu destinatie speciala realizate.

    Contul 502 "Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local" se crediteaza prin debitul conturilor:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - cu sumele incasate de bugetul local reprezentand venituri cu destinatie
      speciala
13 "Casa"
    - cu sumele incasate in numerar reprezentand venituri cu destinatie speciala
      ale bugetului local.

    Contul 502 "Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local" se debiteaza prin creditul conturilor:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - cu restituiri de venituri cu destinatie speciala ale bugetului local,
      potrivit legii
57.02 "Rezultatul executiei din venituri cu destinatie speciala"
    - la finele anului, cu totalul veniturilor cu destinatie speciala incasate
      in cursul anului, pentru inchiderea contului si stabilirea rezultatului
      executiei bugetare.

    CONTUL 57.01 "Rezultatul executiei bugetare curent"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta rezultatului curent al executiei bugetare.
    Contul 57.01 "Rezultatul executiei bugetare curent" este un cont bifunctional. La sfarsitul anului, in creditul acestui cont se inregistreaza totalul veniturilor curente incasate in cursul anului, pentru inchiderea contului de venituri si stabilirea rezultatului executiei bugetare curente, iar in debit, totalul cheltuielilor curente efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli, si sumele repartizate din rezultatul curent al executiei bugetare, potrivit legii.
    Inaintea operatiunii de inchidere a contului la finele anului, soldul creditor reprezinta excedentul curent al executiei bugetare ce urmeaza sa fie repartizat, potrivit legii, iar soldul debitor reprezinta deficitul curent al executiei bugetare care urmeaza sa fie acoperit din sursele prevazute de lege.

    Contul 57.01 "Rezultatul executiei bugetare curent" se crediteaza prin debitul conturilor:
339 "Fondul de rulment"
    - la finele anului, cu sumele utilizate din fondul de rulment constituit in
      anii precedenti pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar in anul
      curent (concomitent: 103 = 103.01)
500 "Venituri curente ale bugetului local"
    - la finele anului, cu totalul veniturilor proprii incasate in cursul
      anului, pentru inchiderea contului si stabilirea rezultatului executiei
      bugetare.

    Contul 57.01 "Rezultatul executiei bugetare curent" se debiteaza prin creditul conturilor:
103 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - cu imprumuturi din anii precedenti nerambursate la scadenta
339 "Fondul de rulment"
    - la finele anului, cu sumele repartizate, potrivit legii, din excedentul
      anual al bugetului local pentru constituirea fondului de rulment
      (concomitent: 103.01 = 103)
400 "Cheltuieli curente ale bugetului local"
    - la finele anului, cu totalul platilor efectuate in cursul anului, pentru
      inchiderea contului si stabilirea rezultatului executiei bugetare.

    CONTUL 57.02 "Rezultatul executiei bugetare fonduri cu destinatie speciala"

    Cu ajutorul acestui cont consiliile locale orasenesti si municipale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti tin evidenta rezultatului curent al executiei bugetare.
    Contul 57.02 "Rezultatul executiei bugetare fonduri cu destinatie speciala" este un cont bifunctional. La sfarsitul anului in creditul acestui cont se inregistreaza totalul veniturilor cu destinatie speciala incasate in cursul anului pentru inchiderea contului de venituri si stabilirea rezultatului executiei bugetare curente, iar in debit, totalul cheltuielilor cu destinatie speciala efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli, si sumele repartizate din rezultatul executiei bugetare din fonduri cu destinatie speciala, potrivit legii.
    Inaintea operatiunii de inchidere a contului la finele anului, soldul creditor reprezinta excedentul din fonduri cu destinatie speciala ce urmeaza sa fie repartizat, potrivit legii, iar soldul debitor reprezinta deficitul din fonduri cu destinatie speciala ce urmeaza sa fie acoperit din sursele prevazute de lege.

    Contul 57.02 "Rezultatul executiei bugetare fonduri cu destinatie speciala" se crediteaza prin debitul conturilor:
338 "Excedentul veniturilor cu destinatie speciala"
    - la finele anului, cu sumele utilizate din excedentul veniturilor cu
      destinatie speciala constituit in anii precedenti, pentru acoperirea
      definitiva a deficitului bugetar in anul curent (concomitent: 103 = 104)
502 "Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local"
    - la finele anului, cu totalul veniturilor cu destinatie speciala incasate
      in cursul anului, pentru inchiderea contului si stabilirea rezultatului
      executiei bugetare.

    Contul 57.02 "Rezultatul executiei bugetare fonduri cu destinatie speciala" se debiteaza prin creditul contului:
338 "Excedentul veniturilor cu destinatie speciala"
    - la finele anului, cu sumele repartizate, potrivit legii, din rezultatul
      anual reprezentand excedentul veniturilor cu destinatie speciala al
      bugetului local (concomitent: 104 = 103)
402 "Cheltuieli cu destinatie speciala ale bugetului local"
    - la finele anului, cu totalul platilor efectuate in cursul anului, pentru
      inchiderea contului si stabilirea rezultatului executiei bugetare.

                             MONOGRAFIE
privind inregistrarea in contabilitate a principalelor operatiuni
________________________________________________________________________________
         Explicatia                                                Contul
         operatiunii                                         -------------------
                                                             debitor    creditor
________________________________________________________________________________
A. Operatiuni privind reflectarea executiei bugetului local
   1. Venituri curente ale bugetului local
      - sume incasate de bugetul local prin trezoreria
        statului sau in numerar, reprezentand venituri
        proprii, sume si cote defalcate, precum si subventii
        primite de la bugetul de stat (capitole si
        subcapitole, cu exceptia cap. 31.02)                  103(13)      500
      - restituiri de venituri curente ale bugetului local,
        potrivit legii (capitole si subcapitole)                 500       103
   2. Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local
      - sume incasate de bugetul local prin trezoreria
        statului sau in numerar, reprezentand venituri cu
        destinatie speciala, potrivit legii (cap. 31.02 pe
        subcapitole de venituri)                              103(13)      502
      - restituiri de venituri cu destinatie speciala ale
        bugetului local, potrivit legii (cap. 31.02 pe
        subcapitole de venituri)                                 502       103
   3. Depunerea veniturilor incasate in numerar la
      trezoreria statului                                        103        13
   4. Cheltuieli curente ale bugetului local
      - cheltuieli ale bugetului local reprezentand plati de
        casa preluate lunar de la ordonatorii principali de
        credite pe baza conturilor de executie (capitole si
        subcapitole, cu exceptia cap. 96.02)                     400       103
   5. Cheltuieli cu destinatie speciala ale bugetului local
      - cheltuieli ale bugetului local reprezentand plati de
        casa preluate lunar de la ordonatorii principali de
        credite pe baza conturilor de executie (cap. 96.02
        pe subcapitole de cheltuieli)                            402       103
   6. Imprumuturi primite
      - imprumuturi pentru investitii primite in conditiile
        legii (subcap. 44.02.01 si 44.02.02)                     103       500
                                                                  concomitent
                                                                 214       205
      - rambursari de imprumuturi pentru investitii in anul
        in care au fost primite (subcap. 44.02.01 si
        44.02.02)                                                500       103
                                                                  concomitent
                                                                 205       214
      - rambursari de imprumuturi pentru investitii in anii
        urmatori celui in care au fost primite (subcap.
        90.02.03 si 90.02.04)                                    400       103
                                                                  concomitent
                                                                 205       214
      - imprumuturi de la trezoreria statului primite in
        conditiile legii (subcap. 45.02.02)                      103       500
                                                                  concomitent
                                                                 217       206
      - rambursari de imprumuturi de la trezoreria statului
        in anul in care au fost primite (cap. 45.02.02)          500       103
                                                                  concomitent
                                                                 206       217
      - rambursari de imprumuturi de la trezoreria statului
        in anii urmatori celui in care au fost primite
        (subcap. 90.02.02)                                       400       103
                                                                  concomitent
                                                                 206       217
      - rambursari de imprumuturi acordate din fondul de
        tezaur (subcap. 90.02.01), respectiv debit cont 950
        "Imprumut din fondul de tezaur de rambursat
        consiliului judetean"                                    400       103
      - plati de dobanzi si alte cheltuieli, potrivit legii
        (cap. 88.02 si 89.02 subcapitolele corespunzatoare)      400       103
   7. Imprumuturi acordate
      - imprumuturi temporare pentru infiintarea unor
        institutii si servicii publice de interes local sau
        a unor activitati finantate integral din venituri
        extrabugetare (subcap. 86.02.09)                         400       103
                                                                  concomitent
                                                                 207       219
      - incasari din rambursarea imprumuturilor temporare
        acordate pentru infiintarea unor institutii si
        servicii publice de interes local sau a unor
        activitati finantate integral din venituri
        extrabugetare in anul in care au fost acordate
        (subcap. 86.02.09)                                       103       400
                                                                  concomitent
                                                                 219       207
      - incasari din rambursarea imprumuturilor temporare
        acordate pentru infiintarea unor institutii si
        servicii publice de interes local sau a unor
        activitati finantate integral din venituri
        extrabugetare in anii urmatori celui in care au fost
        acordate (subcap. 42.02.13)                              103       500
                                                                  concomitent
                                                                 219       207
   8. Determinarea rezultatului executiei bugetare
      - la finele anului, totalul veniturilor curente ale
        bugetului local incasate in cursul anului                500     57.01
      - la finele anului, totalul veniturilor cu destinatie
        speciala incasate in cursul anului                       502     57.02
      - la finele anului, totalul cheltuielilor curente ale
        bugetului local efectuate in cursul anului             57.01       400
      - la finele anului, totalul cheltuielilor cu destinatie
        speciala efectuate in cursul anului                    57.02       402
   9. Repartizarea rezultatului executiei bugetare
   a) repartizarea rezultatului curent al executiei bugetare
      - imprumuturi din anii precedenti nerambursate la
        scadenta                                               57.01       103
      - constituirea fondului de rulment propriu al unitatii
        administrativ-teritoriale                               57.01      339
                                                                  concomitent
                                                              103.01       103
   b) repartizarea rezultatului veniturilor cu destinatie
      speciala                                                 57.02       338
                                                                  concomitent
                                                                 104       103
  10. Incasari din cote defalcate din impozitul pe venit (la
      consiliile judetene)
      - cota de 10% incasata din impozitul pe venit, potrivit
        legii, pentru echilibrarea bugetelor comunelor,
        oraselor, municipiilor si judetelor                      106       335
      - sumele repartizate de consiliile judetene din cota de
        10% pentru echilibrarea bugetelor comunelor, oraselor,
        municipiilor si judetelor (se efectueaza
        inregistrarea: 103 = 500, subcap. 34.02.02)              335       106
  11. Reflectarea in contabilitatea executiei bugetului
      local a destinatiilor fondului de rulment si
      utilizarea fondului de rulment
   a) pe baza aprobarii date prin hotarare a consiliului
      local si a ordinelor de plata emise, rezervarea in
      conturi distincte a sumelor stabilite pe destinatiile
      aprobate de lege
      - fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar
        de casa                                                 339     339.01
      - fondul de rulment destinat acoperirii definitive a
        deficitului bugetar                                     339     339.02
      - fondul de rulment destinat finantarii unor investitii
        sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale       339     339.03
    b) reconstituirea fondului de rulment existent la
       inceputul anului, in cazul in care bugetul local
       inregistreaza excedent din executia curenta a
       bugetului local                                        339.01       339
                                                              339.02       339
                                                              339.03       339
    c) fondul de rulment destinat acoperirii definitive a
       deficitului bugetar                                         %    339.02
                                                              339.01
                                                              339.03
    d) acoperirea definitiva a deficitului rezultat la
       finele exercitiului bugetar                            339.02     57.01
                                                                  concomitent
                                                                 103    103.01
    12. Utilizarea excedentului veniturilor cu destinatie
        speciala
      - excedentul veniturilor cu destinatie speciala,
        utilizat pentru acoperirea definitiva a deficitului
        rezultat la finele exercitiului bugetar                  338     57.02
                                                                  concomitent
                                                                 103       104
________________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 460/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 460 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu