Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 46 din 27 ianuarie 1998

pentru aprobarea Normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 138 bis  din  6 aprilie 1998


SmartCity3


    In conformitate cu prevederile art. 67 din Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 44/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
    ministrul transporturilor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice, anexa la prezentul ordin.
    Art. 2
    Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii.

                        Ministrul transporturilor,
                              Traian Basescu


    ANEXA 1

                         NORME TEHNICE
    privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice

    CAP. 1
    Generalitati

    1.1. Prezentele norme au fost elaborate in conformitate cu principiile generale enuntate in Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile si in temeiul art. 67 din Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor.
    1.2. Normele stabilesc criteriile de clasificare tehnica a drumurilor, in functie de traficul actual si de perspectiva.
    Clasele tehnice servesc pentru clasificarea retelei de drumuri publice actuale in vederea planificarii si proiectarii lucrarilor de modernizare si imbunatatire a conditiilor de circulatie, precum si pentru lucrarile de constructii noi.
    1.3. Prevederile prezentelor norme tehnice nu se aplica:
    - strazilor;
    - drumurilor inchise circulatiei publice.
    1.4. Clasificarea tehnica se face independent de incadrarea in categoriile functionale si administrative.

    CAP. 2
    Clasificarea tehnica a drumurilor

    2.1. Clasificarea tehnica dupa intensitatea traficului se face in V clase, conform prescriptiilor din tabelul nr. 1.
    Clasificarea tehnica a retelei actuale se face pe baza intensitatii traficului rezultat din datele ultimului recensamant de circulatie.
    Pentru planificarea si proiectarea lucrarilor de modernizare, imbunatatire a conditiilor de circulatie, precum si pentru constructiile noi de drumuri, clasificarea tehnica se face dupa intensitatea traficului de perspectiva. Perioada de perspectiva recomandata este de 15 ani.
    2.2. Traficul de perspectiva pentru clasificarea tehnica a drumului public se estimeaza pe baza datelor de trafic obtinute din recensamintele efectuate pe acel drum, completate, dupa caz, cu anchete tip origine - destinatie, la care se aplica coeficientii de evolutie a traficului in perspectiva, stabiliti pe baza datelor specifice de dezvoltare socio-economica a tarii si/sau a zonei traversate de drum.

    Tabelul nr. 1
____________________________________________________________________________
                          Caracteristicile traficului
Clasa    Denumirea    Intensitatea            Intensitatea        Tipul
tehnica  intensitatii medie zilnica           orara de            drumului
a        traficului   anuala                  calcul              recomandat
drumului
public                   Exprimata in numar de vehicule

                    Etalon     Efective     Etalon     Efective
                 (Autoturisme) (Fizice)  (Autoturisme) (Fizice)
____________________________________________________________________________
0         1           2            3           4           5        6
____________________________________________________________________________
I      Foarte
       intens    > 21.000    > 16.000     > 3.000     > 2.200  Autostrazi
II     Intens    11.001 -     8.001 -     1.401 -     1.000 -  Drumuri cu
                 21.000      16.000       3.000       2.200    patru benzi
                                                               de circulatie
III    Mediu      4.501 -     3.501 -       550 -       400 -  Drumuri cu
                 11.000       8.000       1.400       1.000    doua benzi de
                                                               circulatie
IV     Redus      1.000 -       750 -       100 -        75 -
                  4.500       3.500         550         400
V      Foarte
    redus       < 1.000       < 750       < 100        < 75
____________________________________________________________________________

    Observatii:
    - Intensitatea orara de calcul este traficul orar care, in cursul unui an, este depasit timp de 50 de ore.
    - Limitele din tabel pentru vehiculele efective sunt stabilite in ipoteza unui trafic de perspectiva, avand autocamioane pana la 30% .
    - Clasa tehnica este data de intensitatea traficului in coloanele 2 - 5. In cazul in care rezulta clase tehnice diferite, incadrarea drumului se face pe baza unei analize aprofundate, tinandu-se seama de intensitatea orara de calcul in vehicule-etalon, in functie de toate elementele care determina capacitatea de circulatie a drumurilor (coloana 4).
    - La incadrarea drumurilor in clasele I si II se vor avea in vedere, in afara aspectelor strict tehnice, si aspectele privind protectia mediului, conservarea patrimoniului, politica de dezvoltare generala a teritoriului, eliminarea disfunctionalitatilor existente pentru realizarea unei interconectari si interoperabilitati cu retelele magistrale europene.
    - Pentru drumurile care se incadreaza in clasa tehnica V, avand in vedere si categoria lor functionala in cadrul retelei de drumuri, se poate prevedea o singura banda de circulatie, cu conditia asigurarii unor platforme de incrucisare la o distanta care sa asigure vizibilitatea la intalnirea cu vehiculele din sens opus, dar nu mai mare de 250 - 300 m.
    2.3. Vehiculul-etalon de calcul al intensitatii traficului rutier este autoturismul.
    Echivalarea numarului de vehicule fizice in vehicule-etalon (autoturism) se face prin multiplicarea numarului vehiculelor fizice de diferite categorii, recenzate cu coeficienti de echivalare, in conformitate cu reglementarile in vigoare.
    2.4. Vitezele de proiectare pentru diferitele clase tehnice ale drumurilor publice vor fi cele prevazute in tabelul nr. 2.

    Tabelul nr. 2
 ___________________________________________
| Clasa          Vitezele de proiectare,    |
| tehnica a      in km/h, in regiune de     |
| drumului    ----------------------------- |
|               ses       deal      munte   |
|___________________________________________|
|    I          120        100        80    |
|    II         100         80        60    |
|    III         80         50        40    |
|    IV          60         40        30    |
|    V           50         40        25    |
|___________________________________________|

    Observatii:
    - In conditii grele de desfasurare a traseului si/sau acolo unde conditiile de mediu adiacente drumului o impun, in vederea neafectarii resurselor istorice si estetice si pentru evitarea unor lucrari costisitoare, pe baza unui calcul tehnico-economic, vitezele de proiectare prevazute in tabelul nr. 2 se pot reduce dupa cum urmeaza:
    - la clasa tehnica I: la 100 km/h, in regiune de ses, si la 80 km/h, in regiune de deal;
    - la clasele tehnice II - IV: pana la viteza clasei tehnice imediat inferioare;
    - la clasa tehnica V: la 40 km/h, in regiune de ses, si la 25 km/h, in regiune de deal.
    2.5. Vitezele de proiectare se aplica atat constructiilor noi, cat si la modernizarea, consolidarea sau reabilitarea drumurilor.

    CAP. 3
    Dispozitii finale

    3.1. Incadrarea drumurilor in clase tehnice se face pentru drumurile existente de catre unitatile care le administreaza, iar pentru drumurile noi, de catre unitatile care le vor administra dupa darea lor in exploatare.
    Incadrarea drumurilor in clase tehnice va fi revizuita periodic, cu ocazia prelucrarii datelor rezultate in urma recensamintelor circulatiei, avandu-se in vedere si realizarile obtinute pe baza planificarilor anterioare, precum si evolutia importantei si a functiei drumurilor in ansamblul retelei si in strategia de dezvoltare a acesteia.
    3.2. Incadrarea drumului in clase tehnice se va face pe sectoare cat mai lungi, cu caracteristici uniforme.
    - Sectorul de incadrare nu trebuie sa fie mai scurt decat distanta dintre doua localitati urbane sau dintre doua intersectii cu drumuri de aceeasi clasa sau de clasa tehnica superioara si trebuie sa aiba minimum 20 km lungime.
    Intensitatea traficului ce serveste la incadrare este cea care caracterizeaza cel putin 60% din lungimea sectorului de incadrare.
    3.3. Intrarile in orase, precum si alte sectoare scurte cu trafic intens sau foarte intens se incadreaza in clasa tehnica a drumului a carui continuitate o asigura acestea.
    La aceste sectoare se va tine seama de caracteristicile traficului de perspectiva, introducandu se numarul de benzi de circulatie suplimentare necesare.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 46/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 46 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 46/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu