Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 44 din 27 ianuarie 1998

pentru aprobarea Normelor privind protectia mediului ca urmare a impactului drum-mediu inconjurator

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 138 bis  din  6 aprilie 1998


SmartCity3


    In conformitate cu prevederile art. 37 din Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 44/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
    ministrul transporturilor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele privind protectia mediului ca urmare a impactului drum - mediu inconjurator, anexa la prezentul ordin.
    Art. 2
    Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii.

                     Ministrul transporturilor,
                          Traian Basescu


    ANEXA 1

                                    NORME
privind protectia mediului ca urmare a impactului drum-mediu inconjurator

    CAP. 1
    Generalitati

    1.1 Prezentele norme au fost elaborate in conformitate cu art. 37 din Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor.
    1.2 Conform Legii protectiei mediului nr. 137/1995, sunt necesare studii de impact pentru orice lucrare de infrastructura rutiera, care poate avea un impact asupra mediului prin natura, dimensiunea sau amplasarea sa. Procedura de intocmire a studiului de impact si a bilanturilor de mediu se desfasoara conform Ordinului ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 125/1996 pentru aprobarea Procedurii de reglementare a activitatilor economice si sociale cu impact asupra mediului inconjurator.
    1.3 Lucrarile de infrastructura rutiera au impacturi directe si indirecte, pozitive si negative sau cumulate asupra mediului inconjurator. La elaborarea proiectelor se respecta prevederile Legii nr. 137/1995, al carei obiect il constituie reglementarea protectiei mediului, obiectiv de interes public major, pe baza principiilor si elementelor strategice care conduc la dezvoltarea durabila a societatii.
    Definitii:
    - mediu - ansamblul de conditii si elemente naturale ale Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale in interactiune, cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale;
    - factor de impact - componenta a activitatii umane, care produce efecte asupra mediului inconjurator;
    - impact asupra mediului - afectarea caracteristicilor fizico-chimice si structurale ale componentelor naturale ale mediului, reducerea diversitatii si productivitatii biologice a ecosistemelor naturale si antropizate, afectarea echilibrului ecologic si a calitatii vietii, cauzata, in principal, de poluarea apei, atmosferei si solului, supraexploatarea resurselor, gospodarirea si valorificarea lor deficitara, ca si prin amenajarea necorespunzatoare a teritoriului.
    Factorii de impact pot fi:
    - emisii - poluare directa a mediului ca efect al traficului;
    - rezultati - poluare directa a mediului ca efect al activitatii de intretinere si exploatare a infrastructurii rutiere.
    1.4 Modalitatile de implementare a principiilor si elementelor strategice pentru protectia mediului sunt:
    - armonizarea programelor de dezvoltare a drumurilor cu politicile de protectie a mediului;
    - obligativitatea procedurii de evaluare a impactului drumului asupra mediului, in faza initiala a proiectelor, programelor sau activitatilor.
    Evaluarea impactului asupra mediului cuprinde urmatoarele etape:
    a) studiul situatiei existente a factorilor de impact, inaintea inceperii lucrarilor de constructie a drumurilor, va permite administratorului drumului sa prevada in faza de proiectare masurile de protectie necesare. Procesul de evaluare a impactului trebuie sa se desfasoare concomitent cu fazele de proiectare. Documentatiile tehnice pe baza carora se solicita acordul de mediu vor fi avizate de catre administratorul drumului, care verifica urmatoarele:
    - respectarea prevederilor Ordinului ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 125/1996;
    - efectuarea de analize asupra factorilor de mediu pentru situatia existenta in teren;
    - propunerile si recomandarile privind masurile de reducere a impactului generat de noua lucrare, precum si propuneri privind programul de monitorizare pe parcursul executiei si in exploatare;
    b) pe parcursul executiei lucrarilor de drumuri, antreprenorul general este raspunzator de respectarea tuturor conditiilor legate de impactul asupra mediului;
    c) la terminarea lucrarilor de executie a drumurilor, in cadrul lucrarilor de receptie se va verifica realizarea lucrarilor de protectie a mediului, conform documentatiei de proiectare.
    1.5 Cheltuielile aferente masurilor de protectie a mediului, evaluate de proiectant pe baza studiilor de impact - preliminare si finale -, vor fi nominalizate cantitativ si valoric in studiile de fezabilitate intocmite.
    1.6 Concomitent cu elaborarea proiectelor se vor intocmi studii de impact pentru urmatoarele lucrari:
    - de constructie si modernizare a drumurilor;
    - de reparatii capitale ale drumurilor;
    - de reabilitare a drumurilor.

    CAP. 2
    Protectia mediului ca urmare a impactului drum - mediu inconjurator

    Definitie:
    - biodiversitate - variabilitatea organismelor vii din ecosistemele terestre si acvatice si din cadrul complexurilor ecologice din care acestea fac parte; diversitatea cuprinde variabilitatea din cadrul speciilor, intre specii si intre/in cadrul ecosisteme/lor.
    Protejarea unor specii si organisme rare, amenintate cu disparitia, conservarea biodiversitatii si instituirea de arii protejate, precum si masurile stabilite de autoritatea de protectie a mediului sunt prioritare in raport cu alte interese. Autoritatea centrala de protectie a mediului, cu consultarea Academiei Romane si a Comisiei Nationale UNESCO, stabileste criteriile pentru instituirea ariilor protejate si de conservare a biodiversitatii.
    2.1 Protectia apelor si a ecosistemelor acvatice
    2.1.1 La lucrarile de drumuri prevazute la pct. 1.6 se va asigura protectia apelor de suprafata, subterane si a ecosistemelor acvatice, care are ca obiect mentinerea si ameliorarea calitatii si productivitatii naturale ale acestora, in scopul evitarii unor efecte negative asupra mediului, sanatatii umane si bunurilor materiale. Controlul respectarii reglementarilor de protectie a apelor si a ecosistemelor acvatice este organizat si exercitat de catre autoritatile din domeniul mediului, apelor, sanatatii si de alte autoritati, potrivit competentelor legale.
    2.1.2 Conceperea si elaborarea unui traseu de drum se vor realiza prin alegerea solutiei optime, pentru evitarea prejudiciilor ireversibile aduse mediului acvatic de orice tip. Sistemul de scurgere a apelor trebuie sa fie proiectat si intretinut pentru a proteja drumul si terenurile adiacente, sa fie compatibil cu mediul inconjurator. In cazul in care drumul strabate zone umede, se vor executa lucrari specifice pentru eliminarea apelor, pentru a evita fenomenele de baltire. Lucrarile de executie a infrastructurii rutiere vor respecta zonele de protectie sanitara impuse de legislatia in vigoare.
    2.1.3 Pentru protectia faunei acvatice se vor prevedea in proiectele intocmite ca urmare a studiilor de impact masuri conform legislatiei in vigoare, astfel incat lucrarile de drumuri sa nu dauneze faunei acvatice si sa protejeze speciile rare intalnite.
    2.1.4 Executia lucrarilor de infrastructura se va face astfel incat contaminarea potentiala a cursurilor de apa, lacurilor, panzei freatice sa fie evitata. Amplasarea lucrarilor de arta - poduri, viaducte, ziduri de sprijin, tunele - se va face astfel incat sa se evite:
    - modificarea dinamicii scurgerii apelor prin reducerea sectiunilor albiilor;
    - intreruperea scurgerilor apelor subterane.
    2.1.5 Apele de pe suprafata drumului se vor colecta in santurile laterale drumului, prevazute si dimensionate conform legislatiei in vigoare. Evacuarea apelor se face conform reglementarilor din acordul de mediu.
    2.1.6 Deversarea apelor uzate menajere in santurile laterale drumului este interzisa. Evacuarea apelor uzate menajere, provenite de la amenajarile colaterale drumului, neracordate la un sistem de canalizare, se face prin instalatii de preepurare sau fose septice vidanjabile, care trebuie sa fie proiectate si executate conform normativelor in vigoare si amplasate la cel putin 10 m fata de cea mai apropiata locuinta. Instalatiile se executa si se intretin in buna stare de functionare de catre beneficiarul acestor lucrari.
    2.2 Protectia atmosferei
    Definitie:
    - protectia atmosferei urmareste prevenirea, limitarea deteriorarii si ameliorarea calitatii acesteia pentru a evita manifestarea unor efecte negative asupra mediului, sanatatii umane si bunurilor materiale.
    2.2.1 Prin studiul de impact al situatiei existente se identifica poluarea  in lungul unui drum, pe baza estimarii datelor de trafic (numarul, tipul si viteza autovehiculelor).
    Indicatorii calitativi ai emisiilor in atmosfera nu vor depasi valorile rezultate in urma calculelor privind dispersia poluantilor in atmosfera, valori prevazute in acordul de mediu.
    2.2.2 Pentru stabilirea masurilor de protectie impotriva zgomotelor si vibratiilor, prin studiul de impact care se intocmeste se au in vedere urmatoarele aspecte:
    - identificarea zonelor sensibile la zgomot si vibratii, cauza sensibilitatii;
    - identificarea principalelor surse locale de zgomot;
    - verificarea existentei unor reglementari locale in ceea ce priveste nivelul de zgomot si vibratiile, atat in cursul zilei, cat si in cursul noptii;
    - masurarea nivelului de zgomot ambiant existent.
    Nivelul de zgomot masurat, exterior asezarilor umane, va respecta prevederile legislatiei in vigoare. Protectia poate fi realizata prin montarea de panouri fonoabsorbante, imbracaminte antizgomot la trecerea prin apropierea locuintelor. Dimensionarea acestora se realizeaza in functie de conditiile locale si conform standardelor.
    2.3. Protectia solului
    2.3.1 Antreprenorul este obligat ca, inaintea amplasarii santierului, sa obtina acordul de mediu. Amplasamentul organizarii de santier se face, de preferinta, in zone neimpadurite, zone care si-au pierdut total sau partial capacitatea de productie pentru culturi agricole sau silvice, stabilirea acestuia facandu-se pe baza de studii ecologice, avizate de organele de specialitate.
    2.3.2 Antreprenorii lucrarilor de drumuri, lucrari amplasate pe terenuri agricole si forestiere, sunt obligati sa ia masuri de depozitare a stratului de sol fertil decopertat, in vederea refolosirii acestuia, de prevenire a eroziunii solului si de stabilizare permanenta a suprafetelor drumurilor in lucru, in special inaintea perioadei de iarna.
    2.3.3 Pe parcursul desfasurarii lucrarilor de executie a drumurilor, antreprenorul va lua masuri pentru asigurarea stabilitatii solului, coreland lucrarile de constructie cu lucrarile de ameliorare a terenurilor afectate. La executia terasamentelor se va evita folosirea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
    2.3.4 Beneficiarii lucrarilor de investitii, care detin terenuri pe care nu le mai folosesc, vor proceda la redarea acestora in conformitate cu legea privind regimul juridic al drumurilor.
    2.3.5 Drumurile, prin lucrarile de exploatare si intretinere, pot afecta calitatea solului prin modificarea structurii, dereglarea echilibrelor ecosistemelor, modificarea habitatelor, divizarea teritoriului, intreruperea cailor de deplasare a faunei, consumul de teren agricol sau cu alta destinatie productiva. Pe durata exploatarii si intretinerii drumurilor se vor respecta masurile de protectie a mediului in conformitate cu legislatia in vigoare:
    - se vor mentine in buna stare de functionare amenajarile antipoluante si de protectie a mediului;
    - se vor marca zonele sensibile ecologic, cu indicarea regimului de circulatie si prin informarea publicului asupra importantei ecologice a obiectivului;
    - se vor realiza plantatii rutiere pentru protectia solului.
    2.4 Protectia mediului forestier
    In cursul executiei lucrarilor de drumuri si pe durata exploatarii si intretinerii atat antreprenorul general, cat si administratorul drumului vor lua toate masurile de protectie a fondului forestier in conformitate cu cerintele legislatiei in vigoare. Zonele in care s-au depozitat materialele provenite din excavatii vor fi reamenajate la terminarea lucrarilor, conform conditiilor impuse prin acordul de mediu.
    2.5 Protectia siturilor arheologice si istorice
    Prin constructia unui drum se inlesneste accesul la siturile arheologice si istorice existente sau la altele noi, descoperite in timpul lucrarilor de constructii. Pe durata executiei este necesar sa se prevada masuri pentru a se asigura o protectie adecvata a acestora.
    2.6 Protectia zonelor cu valoare peisagistica si a zonelor naturale protejate
    2.6.1 Autorizarea executarii lucrarilor de drumuri in parcuri nationale, rezervatii naturale, precum si in alte zone protejate, de interes national, delimitate conform legii, se face conform aprobarilor legale in vigoare.
    2.6.2 Un traseu de drum nou trebuie sa se incadreze armonios in peisajul inconjurator, sa utilizeze cat mai bine configuratia terenului si perspectivele avantajoase si sa devina chiar o atractie turistica propriu-zisa. Structura constructiilor poate fi aleasa astfel incat prin selectarea materialelor de constructie sa se armonizeze cu ansamblul peisagistic specific zonei.
    2.7 Regimul deseurilor
    2.7.1 Principalele produse generate de activitatea de constructie si intretinere a drumurilor, ce pot fi clasate ca deseuri, sunt materialele rezultate din decapari si din demolari.
    In activitatea de constructie si intretinere a infrastructurilor rutiere se va tine seama de reglementarile in vigoare in colectarea, transportul, depozitarea si reciclarea deseurilor.
    2.7.2 Obligatiile ce rezulta din prevederile Legii nr. 137/1995 sunt urmatoarele:
    - se vor recicla deseurile refolosibile, prin integrarea lor, in masura posibilitatilor, in lucrarile de drumuri, in conformitate cu incercarile de laborator;
    - deseurile ce nu pot fi reciclate prin integrarea in lucrarile de drumuri se vor colecta, depozita si preda centrelor de colectare sau se vor valorifica direct prin predare la diversi consumatori;
    - se vor depozita deseurile ce nu pot fi reciclate numai pe suprafete special amenajate in acest scop;
    - se vor respecta conditiile de refacere a cadrului natural in zonele de depozitare, prevazute in acordul si/sau autorizatia de mediu;
    - intretinerea utilajelor si vehiculelor folosite in activitatea de constructie si intretinere a drumurilor se efectueaza doar in locuri special amenajate, pentru a evita contaminarea mediului.
    2.7.3 In cazul accidentelor in care sunt implicate autovehicule, ridicarea caroseriilor, curatarea locului accidentului de resturi de metal si sticla, decopertarea solului imbibat cu produse petroliere si alte substante periculoase, refacerea vegetatiei, precum si repararea imbracamintei rutiere si lucrarile de consolidare a drumurilor avariate intra in sarcina celor vinovati de producerea incidentului, conform normelor in vigoare privind stabilirea si sanctionarea contravenientilor la normele privind exploatarea si mentinerea in buna stare a drumurilor publice.
    2.8 Protectia mediului uman
    Legea nr. 137/1995 stipuleaza obligativitatea respectarii principiilor ecologice in procesul de dezvoltare social-economica, pentru asigurarea unui mediu de viata sanatos pentru populatie. Amplasarea drumurilor, autostrazilor trebuie sa se faca fara a prejudicia in vreun fel salubritatea, ambientul, spatiile de odihna, tratament si recreere, starea de sanatate si de confort a populatiei. In acest scop se au in vedere urmatoarele:
    - realizarea, dezvoltarea si intretinerea spatiilor verzi - aliniamente de arbori si perdele de protectie, cu rol atat antipoluant - impotriva noxelor, zgomotului -, cat si estetic;
    - folosirea, in masura posibilitatilor, a unor tipuri de imbracaminte rutiera absorbanta fonic;
    - executia, unde este posibil, de piste pentru biciclisti;
    - executia de treceri sigure pentru pietoni;
    - executia de amenajari speciale pentru persoanele cu handicap.

    CAP. 3
    Dispozitii finale

    Prevederile prezentelor norme nu sunt limitative. Protectia mediului inconjurator va respecta intreaga legislatie existenta in domeniu, adaptata la conditiile specifice generate de activitatea de executie si de intretinere a drumurilor.

    CAP. 4
    Referinte

    - Legea nr. 18/1991 - Legea fondului funciar, republicata
    - Legea nr. 98/1992 - Lege pentru ratificarea Conventiei privind protectia Marii Negre impotriva poluarii, semnata la Bucuresti la 21 aprilie 1992
    - Legea nr. 137/1995 - Legea protectiei mediului
    - Legea nr. 26/1996 - Codul silvic
    - Legea nr. 107/1996 - Legea apelor
    - Ordonanta Guvernului nr. 27/1992 privind unele masuri pentru protectia patrimoniului cultural national
    - Ordonanta Guvernului nr. 33/1995 privind masurile pentru colectarea, reciclarea si reintroducerea in circuitul productiv a deseurilor refolosibile de orice fel
    - Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor
    - Hotararea Guvernului nr. 36/1996 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele privind exploatarea si mentinerea in buna stare a drumurilor publice
    - Hotararea Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism
    - Hotararea Guvernului nr. 101/1997 - pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara
    - Ordinul ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 462/1993 pentru aprobarea Conditiilor tehnice privind protectia atmosferei si a Normelor metodologice privind determinarea emisiilor de poluanti atmosferici produsi de surse stationare
      Ordinul ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 125/1996 pentru aprobarea Procedurii de reglementare a activitatilor economice si sociale cu impact asupra mediului inconjurator
      Ordinul ministrului sanatatii nr. 536/1997 pentru aprobarea Normelor de igiena si a recomandarilor privind mediul de viata al populatiei.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 44/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 44 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 44/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu