Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.377 din 29.06.2017

privind punerea în aplicare a Regulamentului de procedură al Consiliului Concurenţei
ACT EMIS DE: Consiliul Concurentei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 601 din 26 iulie 2017



SmartCity1

În baza prevederilor art. 19 alin. (4) lit. d), ale art. 26 alin. (1) şi ale art. 27 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, preşedintele Consiliului Concurenţei emite următorul ordin: Articolul 1În urma adoptării în plenul Consiliului Concurenţei se pune în aplicare Regulamentul de procedură al Consiliului Concurenţei, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 101/2012 privind punerea în aplicare a Regulamentului de organizare, funcţionare şi procedură al Consiliului Concurenţei, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 113 din 14 februarie 2012, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 3Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurenţei vor urmări punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin. Articolul 4 Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Marius Chiriţoiu ANEXĂREGULAMENT de procedură al Consiliului Concurenţei În temeiul art. 26 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Concurenţei adoptă prezentul regulament. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1(1) Consiliul Concurenţei, autoritate administrativă autonomă în domeniul concurenţei, îşi desfăşoară activitatea potrivit prevederilor Legii concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea concurenţei, ale Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurenţei neloiale, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, cu modificările ulterioare, şi ale prezentului regulament.(2) În temeiul prevederilor art. 14 alin. (2) şi ale art. 21 alin. (1) din Legea concurenţei, prezentul regulament stabileşte cadrul procedural în vederea instrumentării şi soluţionării de către Consiliul Concurenţei a cazurilor privind posibile încălcări ale Legii concurenţei, a celor privind analiza unui anumit sector economic potrivit art. 25 alin. (1) lit. g) din Legea concurenţei, a notificărilor de concentrări economice, precum şi orice acte adresate Consiliului Concurenţei.(3) Consiliul Concurenţei se consideră legal învestit cu soluţionarea unei cereri, plângeri, sesizări, notificări sau oricăror altor acte la data înregistrării acestora la registratura generală a Consiliului Concurenţei, la sediul central din Bucureşti. Articolul 2Instrumentarea şi soluţionarea plângerilor şi ale sesizărilor privind practici de concurenţă neloială transmise spre analiză şi soluţionare Consiliului Concurenţei se realizează potrivit prevederilor Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurenţei neloiale, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului privind procedura de constatare şi sancţionare a practicilor de concurenţă neloială, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 561/2014, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 3Notificările măsurilor de ajutor de stat, informările privind ajutoarele de stat şi orice alte cereri transmise Consiliului Concurenţei în temeiul legislaţiei privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat sunt analizate în cadrul direcţiei de specialitate care formulează propuneri motivate, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare. Capitolul IIProceduri de funcţionare Articolul 4(1) Plângerile şi sesizările referitoare la posibile încălcări ale Legii concurenţei, notificările de concentrări economice, precum şi orice alte acte adresate Consiliului Concurenţei, după înregistrarea în registrul corespunzător, sunt transmise preşedintelui Consiliului Concurenţei.(2) Plângerile, sesizările, cererile şi orice alte acte depuse la sediile locale ale Consiliului vor fi trimise în vederea înregistrării la registratura generală a Consiliului Concurenţei, în aceeaşi zi, sau cel mai târziu în următoarea zi lucrătoare.(3) Preşedintele Consiliului Concurenţei repartizează spre soluţionare actele prevăzute la alin. (1) şi (2), după caz, directorului general, secretarului general, direcţiilor, serviciilor şi compartimentelor, potrivit atribuţiilor acestora. (4) Etapele procedurale prin care Consiliul Concurenţei soluţionează notificările de concentrări economice, plângerile şi sesizările referitoare la posibile încălcări ale Legii concurenţei sunt, după caz, următoarele: examinarea preliminară, efectuarea investigaţiei, adoptarea deciziei şi urmărirea aplicării măsurilor.(5) În cazul întâlnirilor dintre reprezentanţii Consiliului Concurenţei şi reprezentanţii legali ai întreprinderilor/ autorităţilor/instituţiilor publice sau reprezentanţii împuterniciţi ai acestora organizate în legătură cu analizele preliminare ori investigaţiile Consiliului Concurenţei sunt întocmite procese-verbale în care sunt consemnate succint: iniţiatorul întâlnirii, participanţii la întâlnire, scopul acesteia şi aspectele discutate. Procesele-verbale sunt semnate doar de reprezentanţii Consiliului Concurenţei şi reprezintă documente interne. În cadrul investigaţiilor sau în alte situaţii asemănătoare în care se obţin declaraţii/interviuri se impune ca toate persoanele prezente la respectiva întâlnire să semneze procesul-verbal, acesta putând fi folosit ca material probatoriu. Secţiunea 1Procedura de examinare preliminară Articolul 5(1) Procedura examinării preliminare cuprinde următoarele faze:a)analiza efectuată de către direcţia de resort; b)formularea de propuneri şi transmiterea acestora directorului general în vederea aprobării şi înaintării către plen, comisie sau preşedintele Consiliului Concurenţei, după caz. (2) Informaţiile privind posibilele încălcări ale Legii concurenţei, transmise Consiliului Concurenţei de către avertizorii de concurenţă, definiţi conform prevederilor art. 35 din Legea concurenţei, pot fi comunicate prin intermediul platformei electronice, fax, poştă sau pot fi depuse la registratura generală a Consiliului Concurenţei, atât în etapa examinării preliminare, cât şi în etapa desfăşurării investigaţiei. Articolul 6În urma analizei unei plângeri, propunerea direcţiei, respectiv a Serviciului carteluri, privind respingerea acesteia sau declanşarea unei investigaţii se înaintează spre aprobare directorului general. Propunerea se transmite ulterior unei comisii desemnate de preşedintele Consiliului Concurenţei, prin ordin, potrivit prevederilor art. 19 alin. (2) din Legea concurenţei. Articolul 7Comisia Consiliului Concurenţei desemnată potrivit prevederilor art. 19 alin. (2) din Legea concurenţei, examinând nota întocmită de direcţiile de resort sau Serviciul carteluri şi aprobată de directorul general, poate, după caz: a)să hotărască declanşarea unei investigaţii având ca obiect posibila încălcare a dispoziţiilor art. 5, 6, 8 şi 13 din Legea concurenţei, precum şi a dispoziţiilor art. 101 şi 102 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, după caz, ca urmare a soluţionării unei plângeri. Hotărârea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei comisiei şi se înaintează preşedintele Consiliului Concurenţei în vederea emiterii ordinului corespunzător; b)să respingă, prin decizie, plângerea, atunci când nu sunt suficiente temeiuri de fapt şi de drept pentru a justifica declanşarea unei investigaţii, după ce autorului plângerii i s-a dat posibilitatea să îşi prezinte punctul de vedere scris şi, dacă este cazul şi verbal, iar acesta nu este de natură a schimba concluziile analizei preliminare; c)să retransmită nota direcţiei de resort sau Serviciului carteluri, în vederea completării acesteia, cu respectarea termenelor prevăzute de lege; d)să supună dezbaterii Plenului Consiliului Concurenţei, în situaţia în care cel puţin un membru al comisiei solicită motivat acest lucru, propunerea direcţiei de resort privind soluţionarea unei plângeri, plenul hotărând respingerea plângerii sau declanşarea unei investigaţii; e)să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile prevăzute la art. 53 lit. a)-c), art. 54 şi art. 55 alin. (1) lit. d) şi e) din Legea concurenţei şi să aplice dispoziţiile art. 58 şi 59 din aceeaşi lege. Articolul 8
(1) În vederea soluţionării prin decizie a unei cereri formulate potrivit prevederilor art. 13 alin. (8) din Legea concurenţei anterior declanşării investigaţiei, precum şi în cazul emiterii unei decizii potrivit art. 47 alin. (2) din Legea concurenţei, direcţia de resort cu atribuţii în acest sens va înainta concluziile şi propunerile aprobate de directorul general preşedintelui Consiliului Concurenţei, pentru a fi supuse dezbaterii plenului.
(2) Potrivit prevederilor art. 19 alin. (4) din Legea concurenţei, plenul poate delega, în funcţie de complexitatea cazului, exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 19 alin. (4) lit. b) din Legea concurenţei unei comisii formate din 3 membri ai acestuia.
Articolul 9
(1) Direcţiile de resort sau Serviciul carteluri cu aprobarea directorului general şi informarea plenului pot iniţia cercetări preliminare şi, în urma analizei efectuate, pot formula propuneri în sensul declanşării, din oficiu, de investigaţii pentru:a)posibila încălcare a prevederilor art. 5, 6, 8 şi 13 din Legea concurenţei, precum şi a dispoziţiilor art. 101 şi 102 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, după caz; b)analiza unui anumit sector economic sau a unui anumit tip de acord în diferite sectoare, potrivit prevederilor art. 25 alin. (1) lit. g) din Legea concurenţei.
(2) Propunerile direcţiilor de resort, respectiv ale Serviciului carteluri, prevăzute la alin. (1) sunt transmise spre aprobare directorului general şi apoi preşedintelui Consiliului Concurenţei, care le înaintează plenului în vederea examinării.
(3) Investigaţiile din oficiu privind aplicarea prevederilor art. 5, 6, 8, 13 şi art. 47 alin. (3) din Legea concurenţei, precum şi a prevederilor art. 101 şi 102 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, după caz, şi investigaţiile privind un anumit sector economic sau un anumit tip de acord în diferite sectoare, prevăzute de art. 25 alin. (1) lit. g) din Legea concurenţei, sunt declanşate prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei, ca urmare a hotărârii plenului. La propunerea motivată a unui membru al plenului, în urma unei hotărâri a Plenului Consiliului Concurenţei, poate fi declanşată o investigaţie a autorităţii de concurenţă, din oficiu, prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei.
Articolul 10În urma cercetării preliminare efectuate, direcţiile de resort, respectiv Serviciul carteluri pot formula în nota întocmită potrivit prevederilor art. 5 şi 8 din regulament, dacă este cazul, şi propuneri referitoare la aplicarea art. 25 alin. (1) lit. h), i), k), l), m), n) şi art. 55 alin. (3) din Legea concurenţei.
Secţiunea a 2-aEfectuarea investigaţiilor Articolul 11
(1) Consiliul Concurenţei dispune, atunci când există suficient temei de fapt şi de drept, efectuarea de investigaţii, după cum urmează:a)la primirea unei plângeri formulate potrivit art. 33 alin. (1) lit. b) din Legea concurenţei; b)din oficiu.
(2) Investigaţia declanşată din oficiu va fi dispusă prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei pe baza hotărârii Plenului Consiliului Concurenţei.
(3) Investigaţia declanşată în urma unei plângeri, potrivit art. 33 alin. (1) lit. b) din Legea concurenţei, are la bază hotărârea comisiei desemnate pentru cazul respectiv sau hotărârea plenului, după caz.
(4) Consiliul Concurenţei dispune, din oficiu, declanşarea unei investigaţii privind un anumit sector economic sau un anumit tip de acord în diferite sectoare, potrivit prevederilor art. 25 alin. (1) lit. g) din Legea concurenţei.
(5) În vederea utilizării raţionale a resurselor pentru declanşarea şi efectuarea investigaţiilor, Consiliul Concurenţei poate prioritiza cazurile în funcţie de potenţialul impact asupra concurenţei efective, de interesul general al consumatorilor sau de importanţa strategică a sectorului economic vizat.
Articolul 12
(1) Preşedintele desemnează un raportor dintre inspectorii de concurenţă, ori de câte ori dispune declanşarea unei investigaţii.
(2) Raportorul este numit prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei, la propunerea directorului general, ulterior consultării directorului direcţiei de resort/şefului Serviciului carteluri. Nota prin care sunt desemnaţi membrii echipei de investigaţie conform propunerii directorului direcţiei de resort, respectiv a şefului Serviciului carteluri va fi aprobată de directorul general.
(3) Atribuţiile raportorului sunt următoarele:a)elaborează un calendar al acţiunilor preconizate în cadrul investigaţiei şi coordonează echipa de investigaţie; b)propune şi motivează efectuarea de inspecţii şi elaborează actele necesare în acest scop; c)analizează, centralizează şi inventariază întreaga documentaţie a dosarului de investigaţie; d)analizează caracterul confidenţial al informaţiilor obţinute în cadrul investigaţiei, pe baza motivărilor transmise de părţile implicate/întreprinderi/autorităţi/instituţii publice; e)formulează potrivit prevederilor Legii concurenţei, după caz, propuneri privind acordarea derogării de la regula instituită la art. 13 alin. (8), adoptarea de măsuri interimare, potrivit art. 50 alin. (1), adoptarea de măsuri în temeiul dispoziţiilor art. 48, iniţierea şi acceptarea de angajamente, potrivit art. 49, propuneri privind aplicarea politicii de clemenţă în cadrul investigaţiei, potrivit art. 55 alin. (3), precum şi propuneri privind aplicarea dispoziţiilor art. 57 alin. (2) din Legea concurenţei; f)formulează, după caz, propuneri privind acordarea accesului la informaţii confidenţiale, potrivit art. 45 alin. (4) din Legea concurenţei şi propuneri privind stabilirea caracterului protejat al comunicărilor dintre întreprinderi şi avocat, potrivit art. 38 alin. (8) din Legea concurenţei; g)elaborează raportul asupra investigaţiei şi propune măsurile corespunzătoare; h)informează Direcţia relaţii externe şi comunicare la momentul deschiderii investigaţiei şi transmite acesteia proiectul de raport pentru a fi trimis Comisiei Europene, în cazul în care sunt aplicabile prevederile art. 101 şi 102 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene; i)depune la Cabinetul preşedintelui Consiliului Concurenţei raportul de investigaţie, anexele la acesta cuprinzând principalele documente care au stat la baza propunerilor din raport, opisul anexelor şi opisul actelor din dosarul de investigaţie, în vederea organizării de audieri, potrivit prevederilor art. 44 alin. (1) din Legea concurenţei, şi pentru stabilirea termenului de transmitere a observaţiilor; j)propune preşedintelui convocarea pentru audiere a întreprinderilor sau asociaţiilor de întreprinderi supuse investigaţiei, dacă este cazul; k)transmite raportul şi convocările pentru audieri părţilor în cauză, primeşte şi analizează observaţiile acestora; l)propune preşedintelui desemnarea de experţi şi/sau audierea autorului plângerii, la cererea acestuia, precum şi a oricărei persoane fizice sau juridice care declară că deţine date şi informaţii relevante pentru stabilirea adevărului în cauza investigată; m)elaborează proiectele de ordine privind accesul la documente, date şi informaţii din dosarul cauzei, care sunt calificate secret de afaceri ori alte informaţii confidenţiale; n)asigură acordarea accesului la dosarul de investigaţie cu sprijinul direcţiilor din subordinea secretarului general; o)prezintă şi susţine raportul în faţa plenului sau a comisiei, după caz, în cadrul şedinţei de audiere sau în şedinţa de prezentare a raportului; p)completează investigaţia şi raportul, din dispoziţia plenului sau a comisiei, conform recomandărilor acestora; q)instrumentează orice alte acte necesare procedurii de investigaţie; r)după finalizarea investigaţiei, atunci când nu este desemnat un alt inspector din cadrul direcţiei, transmite spre executare şi urmăreşte aplicarea deciziilor Consiliului Concurenţei pentru cazul respectiv, cu excepţia plăţii amenzilor contravenţionale, şi prezintă plenului, comisiei sau preşedintelui, după caz, o informare în acest sens; s)după finalizarea investigaţiei, atunci când nu este desemnat un alt inspector din cadrul direcţiei pentru urmărirea aplicării deciziei în cazul respectiv, propune comisiei desemnate de preşedintele Consiliului Concurenţei aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 55 alin. (1) lit. d) şi e) din Legea concurenţei; t)colaborează cu secretarul de şedinţă în vederea motivării şi redactării deciziei conform deliberării plenului.
(4) Propunerile formulate de raportor potrivit alin. (3) lit. e) se transmit preşedintelui Consiliului Concurenţei, pentru a fi supuse dezbaterii plenului sau comisiei, după caz, în vederea emiterii deciziilor corespunzătoare.
(5) În cazul în care raportorul propune închiderea unei investigaţii în temeiul dispoziţiilor art. 43 alin. (1) din Legea concurenţei, raportul de investigaţie este înaintat preşedintelui pentru a fi supus dezbaterii Plenului Consiliului Concurenţei.
(6) În cazul în care raportorul propune închiderea unei investigaţii declanşate la plângere, raportul de investigaţie este înaintat preşedintelui, care va dispune dacă este necesară audierea sau dacă se va solicita părţilor implicate să îşi exprime opţiunea cu privire la organizarea de audieri.
(7) Membrii echipei de investigaţie au următoarele atribuţii:a)colaborează cu raportorul pentru soluţionarea cazului investigat, în scopul îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la alin. (3) lit. c), k) şi p); b)participă la întocmirea raportului asupra investigaţiei şi propun măsuri de comun acord cu raportorul; c)participă la completarea investigaţiei şi/sau raportului şi la efectuarea oricăror altor activităţi solicitate de raportor, inclusiv în faza accesului la dosar şi a organizării audierilor.
Articolul 13Pentru o mai bună administrare a activităţii Consiliului Concurenţei, la propunerea raportorului, o investigaţie poate fi conexată la o altă investigaţie anterioară, atunci când între acestea există o strânsă legătură de părţi, obiect şi cauză, investigaţiile vizând fapte ale aceloraşi întreprinderi/asociaţii de întreprinderi sau împreună cu altele ori fapte care denotă aceeaşi rezoluţie contravenţională. De asemenea, la propunerea raportorului, Consiliul Concurenţei poate dispune disjungerea unei investigaţii, rezultând două sau mai multe investigaţii, după caz, atunci când este posibilă finalizarea analizei unora din faptele investigate fără a afecta restul investigaţiei pentru care este necesară continuarea analizei. Articolul 14
(1) Prevederile art. 12 alin. (1), (2) şi (3) lit. a), c), d), f), g) m), n), o) şi p) se aplică şi investigaţiilor privind un anumit sector economic sau un anumit tip de acord în diferite sectoare, declanşate de Consiliul Concurenţei, potrivit art. 25 alin. (1) lit. g) din Legea concurenţei.
(2) Rapoartele prin care se finalizează investigaţiile prevăzute la alin. (1) sunt supuse analizei Plenului Consiliului Concurenţei.
Secţiunea a 3-aSolicitarea de informaţii, luarea declaraţiei şi intervievarea Articolul 15
(1) În scopul îndeplinirii atribuţiilor de serviciu inspectorii de concurenţă pot solicita informaţiile şi documentele care le sunt necesare indicând temeiul legal, scopul, termenele de transmitere a informaţiilor şi sancţiunile prevăzute de Legea concurenţei potrivit dispoziţiilor art. 34 din Legea concurenţei.
(2) Documentele transmise Consiliului Concurenţei vor fi certificate pentru conformitate de întreprinderea şi/sau asociaţia de întreprinderi căreia i-au fost solicitate.
(3) Întreprinderea şi/sau asociaţia de întreprinderi va/vor identifica, prin adresa de înaintare, motivat, datele şi documentele în care consideră că există informaţii calificate drept secrete de afaceri sau alte informaţii confidenţiale.
Articolul 16
(1) În scopul îndeplinirii atribuţiilor legale, inspectorii de concurenţă, cu excepţia debutanţilor, pot lua declaraţii oricărei persoane fizice sau reprezentantului legal al persoanei juridice, care consimte acest lucru.
(2) Înainte de declaraţie, persoana în cauză va fi informată cu privire la intenţia de a se înregistra sau consemna declaraţia, fiind indicate totodată temeiul legal, scopul acesteia, precum şi faptul că a fost exprimat acordul părţii.
(3) Declaraţia va fi consemnată în scris sau înregistrată, o copie fiind furnizată persoanei care a dat respectiva declaraţie. Dacă este cazul, se va stabili un termen în care persoana să poată comunica orice corectură care trebuie făcută în explicaţiile date în cadrul declaraţiei.
(4) În scopul îndeplinirii atribuţiilor legale, inspectorii de concurenţă, cu excepţia debutanţilor, pot să intervieveze orice persoană fizică sau juridică care a consimţit acest lucru, potrivit dispoziţiilor art. 37 din Legea concurenţei.
(5) În vederea realizării interviurilor prevăzute la alin. (4), inspectorii de concurenţă transmit o solicitare scrisă persoanei sau persoanelor ce urmează a fi intervievate, indicând temeiul legal, scopul, data şi locul derulării interviului, precum şi sancţiunile prevăzute de Legea concurenţei.
(6) Interviul poate fi realizat prin orice mijloace, inclusiv pe cale electronică, va fi înregistrat pe suport audio-video, iar împrejurările realizării interviului vor fi consemnate într-un proces-verbal, semnat de toţi participanţii.
(7) Pe baza înregistrărilor audio-video realizate în cadrul interviurilor se va efectua o transcriere a acestora. Transcrierea, însoţită de înregistrarea propriu-zisă, va fi transmisă persoanelor intervievate, pentru a verifica acurateţea înregistrării şi transcrierii. Transcrierea, semnată de toţi participanţii la interviu, va fi inclusă în dosarul Consiliului Concurenţei.
Secţiunea a 4-aExercitarea puterilor de inspecţie Articolul 17
(1) Inspectorii de concurenţă, cu excepţia debutanţilor, sunt abilitaţi să efectueze inspecţii şi pot proceda la efectuarea de inspecţii conform ordinului emis de către preşedintele Consiliului Concurenţei şi a autorizării judiciare date prin încheiere judecătorească.
(2) Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei, respectiv cererea de autorizare judiciară au la bază nota întocmită de raportor în care sunt prezentate indiciile referitoare la posibilitatea descoperirii de documente sau informaţii necesare realizării investigaţiilor.
Articolul 18
(1) O copie certificată a ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei de investigaţie împreună cu copia certificată a ordinului de inspecţie şi a autorizării judiciare vor fi înmânate de inspectorii de concurenţă abilitaţi întreprinderii sau asociaţiei de întreprinderi supuse inspecţiei ori, după caz, persoanei fizice la domiciliul căreia are loc inspecţia.
(2) În cazul în care comunicarea nu se poate face, în persoană, reprezentantului legal sau, în lipsa acestuia, oricărui angajat al întreprinderii respective, aceasta se poate efectua şi prin telefax, poştă electronică ori prin alte mijloace care asigură transmiterea textului ordinului şi autorizării judiciare, precum şi confirmarea expedierii acestuia. În această situaţie, comunicarea ordinului de inspecţie şi a documentelor aferente acestuia se socoteşte îndeplinită la data şi ora înscrise pe copia imprimată a confirmării expedierii. În ipoteza în care comunicarea nu se poate face prin niciuna dintre modalităţile prevăzute mai sus, inspectorii de concurenţă vor proceda la afişarea ordinului de inspecţie, a autorizării judiciare şi a ordinului de declanşare a investigaţiei la amplasamentul destinat inspecţiei, întocmind în acest sens un proces-verbal de afişare, în care vor fi indicate data şi ora afişării.
(3) Inspectorii de concurenţă au obligaţia de a se legitima înainte de începerea propriu-zisă a inspecţiei.
Articolul 19
(1) Inspecţiile se desfăşoară în timpul programului obişnuit de lucru în prezenţa reprezentantului întreprinderii ori asociaţiei de întreprinderi inspectate sau a persoanei desemnate de către acesta. În lipsa unui program de lucru prestabilit sau în situaţia unui program de lucru zilnic mai mic de 8 ore, inspecţia se va efectua în intervalul orar 8,00-18,00.
(2) Inspecţia nu poate continua, în afara programului de lucru sau a intervalului orar prevăzut la alin. (1), decât cu acordul scris al reprezentantului întreprinderii ori asociaţiei de întreprinderi inspectate sau a persoanei desemnate de către acesta.
Articolul 20În realizarea inspecţiei, inspectorii de concurenţă pot solicita asistenţă din partea Poliţiei. Solicitarea de asistenţă poate interveni anterior inspecţiei în condiţiile în care există indicii privind o posibilă opoziţie la inspecţie sau pe parcursul acesteia. Articolul 21Întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi poate fi asistată pe parcursul inspecţiei de avocatul său. Consultarea acestuia poate avea loc şi prin telefon. Cu toate acestea, prezenţa avocatului nu este obligatorie, lipsa sa neputând constitui motiv de amânare a începerii sau continuării inspecţiei. Articolul 22
(1) Inspectorii de concurenţă au dreptul de a intra în orice spaţiu, pe orice teren şi în orice mijloc de transport pe care întreprinderea ori asociaţia de întreprinderi supuse inspecţiei le deţine legal şi/sau îşi desfăşoară activitatea şi de a inspecta conţinutul fiecărui loc de depozitare a documentelor.
(2) Inspectorii de concurenţă au dreptul să examineze orice documente, registre, acte financiar-contabile şi comerciale sau alte evidenţe legate de activitatea întreprinderii ori asociaţiilor de întreprinderi, indiferent de locul în care sunt depozitate şi de suportul fizic sau electronic pe care sunt păstrate, şi să ridice ori să obţină în orice formă copii sau extrase ale acestora.
(3) Inspectorii de concurenţă au dreptul, pe durata desfăşurării inspecţiei, să solicite schimbarea parolei/blocarea unor conturi de utilizator şi/sau de e-mail.
Articolul 23Întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi inspectată are următoarele obligaţii: a)să permită inspectorilor de concurenţă, fără întârziere, începerea şi derularea inspecţiei; b)să faciliteze, pe întreaga durată a inspecţiei, accesul la toate documentele şi informaţiile necesare îndeplinirii misiunii inspectorilor de concurenţă; c)să furnizeze într-o formă completă documentele, informaţiile, înregistrările şi evidenţele solicitate, precum şi orice lămuriri necesare, fără a putea opune caracterul confidenţial; d)să pună la dispoziţie şi să asigure accesul la toate echipamentele şi programele folosite, inclusiv la cele care nu se află fizic în spaţiul inspectat, dar pot fi accesate din acel spaţiu, să furnizeze parolele şi cheile de criptare/decriptare necesare, inclusiv cele de administrator local şi/sau de reţea şi să asigure suportul necesar inspectorilor, inclusiv pentru rularea softwareului specific, calcularea valorii „hash" şi transferul fişierelor considerate relevante de pe un echipament pe altul pentru a fi apoi copiate pe CD/DVD sau listate. Prin valoare „hash" se înţelege un algoritm matematic aplicat informaţiei digitale, cum ar fi fişier, HDD (Hard Disk Drive) fizic, memorie flash, PDA (Personal Digital Assistant), card SIM (Subscriber Identity Module) etc. Articolul 24
(1) Comunicările dintre întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi inspectată şi avocatul său, realizate în cadrul şi în scopul exclusiv al exercitării dreptului la apărare al întreprinderii sau asociaţiei de întreprinderi, respectiv după deschiderea procedurii administrative potrivit prevederilor Legii concurenţei ori anterior deschiderii procedurii administrative, cu condiţia ca aceste comunicări să aibă legătură cu obiectul procedurii, nu pot fi prelevate ori folosite ca probă în cursul procedurilor desfăşurate de Consiliul Concurenţei.
(2) Dovada încadrării unui document în categoria prevăzută la alin. (1) revine întreprinderii sau asociaţiei de întreprinderi inspectate. În situaţia în care întreprinderile sau asociaţiile de întreprinderi nu prezintă dovezi suficiente în susţinerea caracterului protejat al unei comunicări, inspectorii de concurenţă care efectuează inspecţia vor sigila şi vor ridica comunicarea respectivă în dublu exemplar. Un exemplar sigilat va fi depus la instanţa de contencios administrativ competentă, în măsura în care întreprinderea atacă decizia preşedintelui Consiliului Concurenţei, luată potrivit prevederilor art. 38 alin. (10) din Legea concurenţei.
(3) În procesul-verbal de constatare şi inventariere încheiat la finalizarea inspecţiei se va stabili termenul în care întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi trebuie să transmită autorităţii de concurenţă probele şi explicaţiile de natură a demonstra caracterul protejat al comunicărilor prevăzute la alin. (1).
(4) Preşedintele Consiliului Concurenţei va decide de urgenţă, pe baza probelor şi argumentelor prezentate, dacă documentul respectiv poate beneficia de confidenţialitatea comunicărilor dintre avocat şi clientul său potrivit prevederilor art. 38 alin. (8) din Legea concurenţei. Decizia preşedintelui Consiliului Concurenţei poate fi contestată potrivit prevederilor art. 38 alin. (10) din Legea concurenţei.
Articolul 25
(1) Inspectorii de concurenţă pot solicita reprezentanţilor sau membrilor personalului întreprinderii ori asociaţiei de întreprinderi supuse inspecţiei explicaţii referitoare la fapte şi documente care au legătură cu obiectul inspecţiei şi pot consemna sau înregistra explicaţiile respective, o copie fiind furnizată întreprinderii sau asociaţiei de întreprinderi inspectate.
(2) În cazul în care s-au cerut explicaţii unui membru al personalului întreprinderii sau asociaţiei de întreprinderi care nu este sau nu era autorizat de întreprindere ori de asociaţia de întreprinderi să dea explicaţii în numele acesteia, în procesul-verbal de constatare şi inventariere încheiat la finalizarea inspecţiei se va stabili un termen până la care întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi poate să rectifice, să modifice sau să completeze explicaţiile date de membrul personalului. Rectificările, modificările sau completările se adaugă la răspunsurile consemnate sau înregistrate potrivit prevederilor art. 38 alin. (1) lit. c) din Legea concurenţei.
Articolul 26
(1) Activitatea de inspecţie nu se limitează la documentele clasice, putând fi verificate şi ridicate orice informaţii stocate/arhivate în mediul electronic, indiferent de suportul pe care se află (telefon mobil, tabletă, Personal Digital Assistant, laptop etc.) sau de locul în care sunt stocate/arhivate (server extern, cloud etc.).
(2) La inspectarea echipamentelor electronice de calcul, de comunicaţii, a echipamentelor şi/sau mediilor de stocare/ arhivare se pot folosi pentru examinare echipamente şi/sau software specifice. Întreprinderea/Asociaţia de întreprinderi are obligaţia ca la inspectarea echipamentelor electronice de calcul, de comunicaţii, a echipamentelor şi/sau mediilor de stocare/ arhivare să desemneze persoane care să asiste inspectorii de concurenţă şi să le ofere suportul necesar. Lipsa acestor persoane nu poate constitui motiv de amânare a începerii sau continuării inspectării respectivelor echipamente şi/sau medii de stocare/arhivare.
(3) Activitatea de verificare a informaţiilor stocate în mediul electronic se efectuează prin accesul la echipamentul vizat, previzualizarea documentelor în format electronic, copierea sau tipărirea celor selectate, astfel:a)informaţiile relevante pentru investigaţia în cauză, selectate de către echipa de inspecţie, vor fi copiate pe două CD-uri/DVD-uri sau tipărite în două exemplare, un exemplar fiind păstrat de inspectorii de concurenţă, iar al doilea fiind înmânat reprezentantului întreprinderii ori asociaţiei de întreprinderi inspectate sau a persoanei desemnate de către acesta; b)pentru fişierele copiate electronic se va calcula valoarea „hash". Această copie se realizează pe mediu digital de stocare a informaţiei, de obicei pe HDD fizic sau pe DVD, folosind echipamente şi/sau software specifice.
(4) Prin imagine/copie forensic se înţelege o copie „bit-cu-bit" a unui suport informatic, cum ar fi HDD fizic, memorie flash, PDA, card SIM etc., care include şi spaţiile neutilizate şi nealocate. Această copie se realizează cu echipamente şi/sau software specifice.
(5) Pe parcursul inspecţiei se poate proceda la copierea de date utilizând echipamente şi proceduri forensic, fără a fi necesară vizualizarea în prealabil a documentelor, în situaţii precum:a)volumul mare şi/sau complexitatea datelor stocate/ arhivate în mediul electronic şi/sau numărul/dispersia mare a echipamentelor pe care sunt stocate/arhivate aceste date; b)constatarea existenţei unor date alterate, a riscului ca datele stocate în mediul electronic să fi fost alterate sau a riscului de alterare ulterioară a datelor stocate în mediul electronic; c)întreruperea funcţionării echipamentelor pe care sunt stocate/arhivate datele în format electronic ar perturba semnificativ activitatea curentă a întreprinderii/asociaţiei de întreprinderi; d)lipsa personalului care poate asigura accesul la echipamentele vizate; e)echipamentul ar fi putut fi folosit în activităţi ce privesc scopul inspecţiei.Într-o astfel de situaţie, mediul digital de stocare a informaţiei obţinut utilizând echipamente şi/sau proceduri forensic (denumită HDD original) se sigilează la faţa locului.
(6) Echipamentele şi/sau software specifice utilizate de Consiliul Concurenţei pe parcursul derulării inspecţiilor sunt precizate prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(7) Consiliul Concurenţei oferă întreprinderii posibilitatea de a identifica motivat, într-un termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data ridicării HDD original, informaţiile ce pot face obiectul protecţiei oferite comunicărilor dintre întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi investigate şi avocatul acesteia, precum şi a celor cu caracter personal.
(8) Ulterior inspecţiei, imaginea/copia forensic obţinută şi sigilată în timpul inspecţiei (HDD original) urmează a fi prelucrată la sediul Consiliului Concurenţei, în cadrul laboratorului forensic, în prezenţa reprezentanţilor întreprinderii, de o echipă de inspectori de concurenţă, abilitaţi cu puteri de inspecţie prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei, în baza unei autorizări judiciare, după cum urmează:a)se realizează o clonă a HDD original (denumită HDD copie). HDD original va fi sigilat şi ataşat dosarului de investigaţie, cel puţin până la finalizarea acesteia sau până la soluţionarea în instanţă, dacă este cazul; b)pe HDD copie se examinează prima facie informaţiile furnizate de întreprindere care pot face obiectul protecţiei oferite comunicărilor dintre întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi investigate şi avocatul acesteia, precum şi cele considerate a avea caracter personal. În cazul în care informaţiile sunt de acest fel, acestea vor fi excluse. Informaţiile care se consideră că nu au fost corect încadrate de întreprindere vor fi salvate separat pe CD/DVD, în două exemplare. CD-urile/DVD-urile vor fi sigilate şi se va proceda potrivit prevederilor art. 24 din regulament, iar până la soluţionarea litigiului, aceste informaţii vor fi excluse; c)informaţiile rămase se exportă pe HDD copie de lucru. HDD copie va fi sigilat şi ataşat dosarului de investigaţie, până la finalizarea acesteia sau până la soluţionarea în instanţă, dacă este cazul; d)pentru ca informaţiile cu privire la care se invocă protecţia oferită comunicărilor dintre întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi investigate şi avocatul acesteia sau a informaţiilor cu caracter personal să fie luate în considerare ca atare, întreprinderile vor furniza, pentru fiecare element în parte, întrun format tabelar, următoarele:

(i) elemente de identificare:

pentru fişiere: calea (path), inclusiv calea în interiorul arhivei, în cazul arhivelor RAR, ZIP etc. pentru e-mail: informaţii unice de identificare pentru fiecare, şi anume: calea arhivă e-mail şi calea în interiorul arhivei e-mail, subiectul, data trimiterii e-mail-ului de forma AAAA-LL-ZZ HH:MM:SS şi adresele de e-mail de corespondenţă (to, from, cc);

(ii) elemente de localizare contextuală:

autorii documentelor şi/sau, în cazul corespondenţei, adresele de corespondenţă electronice ale persoanelor care au purtat corespondenţa, calitatea/funcţiile şi responsabilităţile acestora, scopul corespondenţei şi/sau al întocmirii documentelor, data şi ora corespondenţei/documentului şi contextul în care a fost purtată şi/sau în care au fost întocmite.
(9) După obţinerea HDD copie de lucru, procesarea, indexarea şi căutarea datelor în acesta se vor face fără a fi necesară prezenţa reprezentanţilor întreprinderii.
(10) Informaţiile în format electronic, relevante pentru investigaţia în cauză, selectate şi reţinute de inspectorii de concurenţă, vor fi extrase din HDD copie de lucru în prezenţa reprezentanţilor întreprinderii, în prealabil fiind verificată valoarea hash a HDD copie de lucru. Aceste informaţii vor fi copiate pe CD/DVD, în două exemplare, un exemplar fiind păstrat de inspectorii de concurenţă, iar al doilea fiind înmânat reprezentanţilor întreprinderii ori asociaţiei de întreprinderi inspectate. Informaţiile relevante pentru investigaţia în cauză vor fi consemnate într-un proces-verbal de constatare şi inventariere a informaţiilor, semnat de inspectorii de concurenţă din echipa de inspecţie şi de reprezentanţii întreprinderii ori ai asociaţiei de întreprinderi inspectate. La finalul procedurii, HDD copie de lucru va fi sigilat şi ataşat dosarului de investigaţie, cel puţin până la finalizarea acesteia sau până la soluţionarea în instanţă, dacă este cazul.
(11) În cadrul activităţii forensic, Consiliul Concurenţei poate folosi specialişti din cadrul altor instituţii şi autorităţi naţionale sau din statele membre ale Uniunii Europene.
Articolul 27În procesul-verbal de constatare şi inventariere încheiat la finalizarea inspecţiei se va stabili un termen în care întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi să identifice, motivat, documentele sau acele părţi ale documentelor în care consideră că există secrete de afaceri sau alte informaţii confidenţiale. Întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi va transmite şi o variantă neconfidenţială distinctă a acelor documente sau părţi de documente despre care consideră că prezintă secrete de afaceri sau alte informaţii confidenţiale. Articolul 28
(1) În vederea evitării riscului distrugerii unor documente relevante pentru investigaţii, inspectorii de concurenţă vor proceda la aplicarea de sigilii în cadrul inspecţiilor desfăşurate de Consiliul Concurenţei în situaţia nefinalizării inspecţiei în ziua în care aceasta a început, precum şi în orice alte situaţii în care se justifică această măsură. Inventarele şi punerile de sigilii se fac conform dispoziţiilor Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură penală.
(2) Întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi inspectată are obligaţia să asigure integritatea sigiliilor aplicate până la ridicarea acestora de către inspectorii de concurenţă. În cazul înlăturării sau distrugerii sigiliilor, inspectorii de concurenţă vor proceda potrivit prevederilor art. 61 din Codul de procedură penală în vederea sesizării organelor de cercetare penală cu privire la săvârşirea infracţiunii de rupere de sigilii prevăzută de art. 260 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Punerea de sigilii, respectiv ridicarea acestora se consemnează în procese-verbale care vor fi anexate procesului-verbal de constatare şi inventariere, încheiat potrivit art. 38 alin. (2) din Legea concurenţei.
Secţiunea a 5-aAcordarea unui tratament favorabil întreprinderilor care recunosc săvârşirea unei fapte anticoncurenţiale Articolul 29Plenul Consiliului Concurenţei apreciază în ce măsură este oportun să examineze disponibilitatea întreprinderilor implicate în faptele investigate de se angaja în discuţii privind o posibilă recunoaştere a acestora anterior comunicării raportului de investigaţie, sens în care Consiliul Concurenţei va transmite acestora o solicitare prin care stabileşte un termen de minimum 15 zile în care întreprinderile să îşi exprime, în scris, intenţia de a se angaja în discuţii privind posibila recunoaştere a faptelor investigate. Articolul 30Întreprinderile interesate de acordarea unui tratament favorabil ca urmare a recunoaşterii săvârşirii unei fapte anticoncurenţiale vor urma procedura prevăzută la capitolul IV din Instrucţiunile privind individualizarea sancţiunilor pentru contravenţiile prevăzute la art. 55 din Legea concurenţei nr. 21/1996, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 694/2016. Secţiunea a 6-aAudierea Articolul 31După primirea raportului de investigaţie, preşedintele Consiliului Concurenţei decide dacă este necesară organizarea unei şedinţe de audieri pentru dezbaterea acestuia. În situaţia în care preşedintele Consiliului Concurenţei nu decide organizarea de audieri, se solicită părţilor implicate, la momentul trimiterii raportului de investigaţie, ca, odată cu transmiterea observaţiilor scrise, să comunice dacă doresc ca raportul să fie dezbătut în cadrul unei audieri. Preşedintele Consiliului Concurenţei poate desemna experţi şi poate admite audierea autorului plângerii, la solicitarea acestuia, precum şi a oricărei persoane fizice sau juridice care declară că deţine date şi informaţii relevante pentru stabilirea adevărului în cauza investigată. Articolul 32
(1) O copie a raportului este transmisă spre luare la cunoştinţă părţilor implicate care sunt supuse investigaţiei şi li se acordă un termen de minimum 30 de zile în care să îşi formuleze observaţiile. Dacă apreciază că este util în interesul investigaţiei, la cerere, Consiliul Concurenţei transmite persoanelor a căror audiere a fost admisă potrivit art. 31 o copie a raportului.
(2) Data până la care trebuie trimise observaţiile, respectiv data audierii, după caz, sunt fixate de preşedintele Consiliului Concurenţei. În cazuri bine justificate, data audierii poate fi modificată, cu încunoştinţarea părţilor, fără a fi prejudiciate drepturile procedurale ale acestora.
Articolul 33
(1) În termen de 3 zile lucrătoare de la stabilirea datei audierii şi a formulei de audiere, respectiv în plen sau în comisie, o copie a raportului de investigaţie, principalele documente care au stat la baza propunerii din raport (anexele la raport), opisul acestora şi opisul actelor din dosarul de investigaţie vor fi înaintate de la Cabinetul preşedintelui la Compartimentul asistenţă plen în scopul multiplicării şi transmiterii acestora, împreună cu programarea datei audierii, către membrii plenului sau ai comisiei, după caz, precum şi directorului general. La solicitarea membrilor plenului sau ai comisiei, precum şi a directorului general, Compartimentul asistenţă plen va pune la dispoziţia acestora întregul dosar de investigaţie.
(2) Dezbaterea cazului are loc în cadrul şedinţei de audiere. Audierile se organizează şi se desfăşoară potrivit procedurii stabilite în Regulamentul privind desfăşurarea audierilor şi adoptarea deciziilor în cadrul Consiliului Concurenţei, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 509/2015.
Secţiunea a 7-aDeciziile adoptate de Consiliul Concurenţei Articolul 34
(1) Plenul Consiliului Concurenţei adoptă următoarele decizii:a)decizii privind încălcarea art. 5, 6, 8 şi 13 din Legea concurenţei, precum şi a dispoziţiilor art. 101 şi 102 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene; b)decizii privind compatibilitatea concentrărilor economice cu mediul concurenţial normal, potrivit art. 47 alin. (2) şi (4) din Legea concurenţei, pe baza propunerii direcţiei de resort, respectiv a raportorului; c)decizii de retragere a beneficiului exceptării pentru înţelegerile, deciziile asociaţiilor de întreprinderi sau practicile concertate cărora li se aplică prevederile unuia dintre regulamentele europene de exceptare pe categorii, potrivit prevederilor art. 29 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1/2003; d)decizii de închidere a investigaţiilor potrivit prevederilor art. 43 alin. (2) din Legea concurenţei.
(2) În alte cazuri, Plenul Consiliului Concurenţei adoptă decizii, după cum urmează:a)decizii privind măsurile interimare, în temeiul art. 50 din Legea concurenţei, ca urmare a propunerilor formulate de raportor şi după ascultarea punctelor de vedere ale celor faţă de care urmează să se adopte măsurile; b)decizii de acceptare a angajamentelor întreprinderilor, formulate în temeiul art. 49 din Legea concurenţei; c)decizii privind acordarea derogării de la regula instituită la art. 13 alin. (6) din Legea concurenţei, potrivit prevederilor art. 13 alin. (8) din aceeaşi lege, pe baza propunerilor direcţiei de resort sau, după caz, a raportorului în cazurile în care s-a declanşat investigaţia; d)decizii prin care se dispun măsuri de restabilire a situaţiei anterioare în materia concentrărilor economice, potrivit prevederilor art. 48 din Legea concurenţei; e)deciziile prevăzute la art. 58 din aceeaşi lege, dacă întreprinderea nu s-a conformat unei decizii a Plenului Consiliului Concurenţei; f)decizii de respingere a plângerilor, atunci când cel puţin un membru al comisiei solicită motivat să supună dezbaterii Plenului Consiliului Concurenţei propunerea direcţiei de resort, respectiv a Serviciului carteluri, privind soluţionarea unei plângeri şi plenul hotărăşte respingerea plângerii; g)decizie de impunere a măsurilor necesare, adecvate şi proporţionale pentru remedierea disfuncţionalităţilor pieţei.
Articolul 35Comisiile Consiliului Concurenţei, pe baza propunerilor direcţiilor de resort, ale Serviciului carteluri sau, după caz, ale raportorului, adoptă: a)decizii de respingere a plângerilor privind o practică anticoncurenţială, potrivit prevederilor art. 41 alin. (2) din Legea concurenţei; b)decizii de constatare şi aplicare a sancţiunilor pentru contravenţiile prevăzute la art. 53 lit. a)-c), art. 54 , art. 55 alin. (1) lit. d) şi e) din Legea concurenţei; c)decizii de obligare la plata de amenzi cominatorii, potrivit prevederilor art. 59 din Legea concurenţei; d)deciziile prevăzute la art. 58 din Legea concurenţei, dacă întreprinderea nu s-a conformat unei decizii a Comisiei Consiliului Concurenţei. Articolul 36
(1) Preşedintele Consiliului Concurenţei emite, pe baza propunerilor raportorului, decizii privind caracterul protejat al comunicărilor dintre întreprinderi şi avocat, în temeiul dispoziţiilor art. 38 alin. (10) din Legea concurenţei.
(2) Preşedintele Consiliului Concurenţei emite ordine, după cum urmează:a)ordine prin care desemnează componenţa comisiilor Consiliului Concurenţei pentru fiecare caz în parte; b)ordine prin care pune în aplicare hotărârea plenului de delegare a atribuţiilor prevăzute la art. 19 alin. (4) din Legea concurenţei; c)ordine prin care dispune pornirea de investigaţii desfăşurate în baza legii ca urmare a analizei realizate de plen sau comisie; d)ordine prin care dispune efectuarea de inspecţii şi abilitează cu puteri de inspecţie, pentru fiecare caz în parte, inspectorii de concurenţă, la propunerea raportorului şi cu aprobarea directorului general; e)ordine prin care soluţionează cererile privind consultarea, precum şi obţinerea unor copii sau extrase ale documentelor, datelor şi informaţiilor din dosarul cauzei care sunt confidenţiale, la propunerea raportorului, potrivit prevederilor art. 45 alin. (4) din Legea concurenţei; f)ordine prin care sunt închise investigaţii, potrivit prevederilor art. 43 alin. (1) din Legea concurenţei ca urmare a analizei realizate de plen sau comisie.
(3) Preşedintele Consiliului Concurenţei emite ordine prin care pune în aplicare, suspendă sau abrogă reglementările adoptate de Consiliul Concurenţei.
(4) În realizarea atribuţiilor sale prevăzute de lege şi în scopul organizării desfăşurării activităţii autorităţii de concurenţă, preşedintele Consiliului Concurenţei emite ordine prin care dispune măsuri sau aplică sancţiuni.
Secţiunea a 8-aLucrările Consiliului Concurenţei în plen şi în comisii Articolul 37
(1) În exercitarea atribuţiilor Consiliului Concurenţei în plen se aplică principiul colegialităţii, potrivit legii.
(2) Plenul se întruneşte la solicitarea preşedintelui, conform unui program periodic, stabilit pentru fiecare lună în avans. Ordinea de zi şi materialele aferente sunt comunicate cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data şedinţei. Pentru lucrările complexe, precum rapoarte de investigaţie, concentrări pentru care nu se aplică procedura simplificată, analiza propunerilor de angajamente, măsuri interimare, materialele incluse pe ordinea de zi vor fi comunicate cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data şedinţei. În cazurile ce necesită o soluţionare urgentă, preşedintele poate solicita întrunirea plenului în regim de urgenţă, caz în care pot fi stabilite alte termene pentru comunicarea ordinii de zi şi a materialelor aferente.
(3) La lucrările în plen, cu excepţia deliberărilor, pot fi invitaţi directorul general, conducătorii direcţiilor implicate, secretarul general, secretarul general adjunct, directorul Direcţiei juridic-contencios, precum şi alte persoane a căror prezenţă este necesară.
(4) Lucrările în plen se consemnează în procesul-verbal/minuta de şedinţă, întocmit(ă) de persoanele nominalizate de preşedintele Consiliului Concurenţei şi semnat(ă) de toţi membrii plenului care au participat la şedinţă. În procesul-verbal/minuta de şedinţă se consemnează cvorumul, desfăşurarea lucrărilor, votul, hotărârile adoptate şi opiniile separate, dacă este cazul.
(5) Plenul Consiliului Concurenţei se întruneşte valabil în prezenţa majorităţii membrilor în funcţie, dar nu mai puţin de 3 dintre aceştia şi adoptă hotărâri cu votul majorităţii membrilor prezenţi, dintre care unul trebuie să fie preşedintele sau reprezentantul său desemnat. Fiecare membru dispune de un vot, iar, în caz de paritate de voturi, prevalează soluţia votată de preşedinte.
(6) În cazuri urgente, participarea la şedinţele de plen a unui membru al plenului care nu este prezent în instituţie din motive obiective poate avea loc şi prin mijloace de comunicare la distanţă care să întrunească condiţiile tehnice necesare pentru identificarea celui ce participă şi care, totodată, garantează securitatea comunicării.
(7) Deliberările plenului nu sunt publice. Soluţiile adoptate în cazurile investigate vor fi anunţate prin intermediul comunicărilor publicate pe pagina web a instituţiei.
Articolul 38(1) În vederea deliberării şi adoptării deciziilor prevăzute de Legea concurenţei, preşedintele Consiliului Concurenţei va desemna o comisie pentru fiecare caz în parte. Fiecare comisie este formată din 3 membri ai Plenului Consiliului Concurenţei. Preşedintele Consiliului Concurenţei stabileşte componenţa comisiei pentru fiecare caz în parte şi îl desemnează pe unul dintre membri pentru a conduce lucrările acesteia.(2) În caz de absenţă ori de indisponibilitate a unuia dintre membrii comisiei prevăzute la alin. (1), preşedintele Consiliului Concurenţei va stabili, prin ordin, o nouă componenţă a comisiei respective.(3) Lucrările comisiei sunt conduse de membrul plenului desemnat în acest sens de către preşedintele Consiliului Concurenţei, care convoacă fiecare comisie, şi se consemnează în procesul-verbal/minuta de şedinţă. Programul deliberărilor, precum şi materialele ce vor fi analizate se transmit tuturor membrilor cu cel puţin două zile înainte de întrunirea comisiei. Soluţiile adoptate în cazurile investigate vor fi anunţate prin intermediul comunicărilor publicate pe pagina web a instituţiei.(4) Comisia se întruneşte valabil în prezenţa celor 3 membri şi adoptă hotărâri cu majoritate de voturi. Articolul 39Potrivit prevederilor art. 19 alin. (5) din Legea concurenţei, exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 19 alin. (4) lit. a), b) şi c) din aceeaşi lege poate fi delegată unei comisii de soluţionare formate din 3 membri ai Plenului Consiliului Concurenţei. Articolul 40Deciziile adoptate în plen sau comisii vor fi comunicate destinatarilor însoţite de o adresă de înaintare semnată de preşedintele Consiliului Concurenţei.
Capitolul IIIDispoziţii finale Articolul 41(1) Persoanelor ce exercită o funcţie de demnitate publică sau o funcţie publică de specialitate în Consiliul Concurenţei li se aplică dispoziţiile referitoare la incompatibilităţile şi interdicţiile prevăzute în legislaţia aplicabilă funcţiei publice şi funcţionarilor publici şi în Legea concurenţei. În acest sens, timp de 3 ani după încetarea ocupării funcţiei în cadrul Consiliului Concurenţei, acestea nu pot să îşi desfăşoare activitatea şi nu pot acorda consultanţă de specialitate în sectorul privat dacă aceasta se circumscrie activităţii exercitate în ultimii 3 ani la autoritatea de concurenţă.(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) trebuie să se abţină de la participarea la investigarea cazurilor în care au un interes direct sau indirect, având obligaţia de a-l informa pe şeful ierarhic superior şi pe preşedinte, după caz, despre această situaţie.(3) Persoanelor care ocupă funcţii publice generale în cadrul Consiliului Concurenţei le sunt aplicabile dispoziţiile referitoare la incompatibilităţi şi interdicţii din legislaţia referitoare la funcţia publică şi funcţionarii publici. Articolul 42Prezentul regulament este pus în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 377/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 377 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 377/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu