Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3729 din 10.12.2018

privind modalităţile de realizare a controlului exportului şi importului produselor chimice care prezintă risc, precum şi modalităţile de colaborare dintre autorităţi, conform Hotărârii Guvernului nr. 770/2016 privind unele măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul şi importul de produse chimice care prezintă risc
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 107 din 12 februarie 2019



SmartCity1

Având în vedere Referatul de aprobare nr. 98.501 din 6 martie 2017,în temeiul prevederilor art. 2 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 770/2016 privind unele măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul şi importul de produse chimice care prezintă risc, în baza prevederilor art. 6 pct. II subpct. 1 şi art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 19/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul mediului, şi ministrul finanţelor publice emit prezentul ordin. Articolul 1
(1) Produsele chimice care prezintă risc prevăzute în anexa nr. I la Regulamentul (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul şi importul de produse chimice care prezintă risc, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulament, sunt controlate la exportul/importul din/în România.
(2) Produsele chimice care prezintă risc prevăzute la alin. (1) pot fi plasate sub unul dintre regimurile vamale definite potrivit reglementărilor vamale în vigoare. Pentru plasarea acestor produse sub regimul vamal de tranzit nu este necesară prezentarea la biroul vamal a documentelor prevăzute în prezentul ordin.
Articolul 2În înţelesul prezentului ordin, prin produse chimice care prezintă risc se înţelege substanţele şi amestecurile chimice prevăzute în anexa I la Regulament, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 3
(1) Ministerul Mediului, în calitate de autoritate naţională competentă pentru aplicarea prevederilor Regulamentului, emite pentru fiecare importator sau exportator care efectuează una dintre operaţiunile cu produse chimice care prezintă risc prevăzute la art. 1 alin. (2) o dovadă scrisă, denumită adeverinţă, pe baza căreia biroul vamal permite efectuarea formalităţilor de vămuire.
(2) Modelul adeverinţei este prevăzut în anexa nr. 1.
(3) Adeverinţa este valabilă pentru un singur produs chimic care prezintă risc prevăzut în anexa nr. I la Regulament, cu modificările şi completările ulterioare, pentru una sau mai multe ţări de destinaţie şi pentru unul sau mai multe transporturi în ţara respectivă.
(4) Adeverinţa va cuprinde cantitatea totală de produs chimic care prezintă risc şi data până la care aceasta este valabilă. Termenul de valabilitate nu poate să depăşească sfârşitul anului calendaristic în cursul căruia s-a făcut solicitarea.
Articolul 4În cazul în care adeverinţa este emisă pentru un singur transport, lucrătorul vamal din cadrul biroului vamal la care se realizează formalităţile de vămuire a mărfurilor plasate sub unul dintre regimurile vamale prevăzute la art. 1 alin. (2), la sfârşitul operaţiunii de vămuire, vizează şi anexează la declaraţia vamală respectiva adeverinţă în original. Articolul 5
(1) În cazul în care adeverinţa este emisă pentru mai multe transporturi, lucrătorul vamal din cadrul biroului vamal la care se efectuează formalităţile de vămuire înscrie pe versoul adeverinţei numărul şi data declaraţiei vamale, cantitatea de produs periculos introdusă sau scoasă din ţară pentru fiecare transport şi cantitatea neutilizată din adeverinţă, urmărind să nu fie depăşită cantitatea prevăzută în aceasta, sub semnătura şi ştampila personale.
(2) Pentru fiecare transport, lucrătorul vamal anexează la declaraţia vamală o copie faţă-verso a adeverinţei, pe care s-au înscris menţiunile prevăzute la alin. (1), înscriind pe aceasta „conform cu originalul restituit operatorului economic".
(3) Adeverinţa emisă pentru mai multe transporturi este valabilă doar pentru cantitatea de produs periculos menţionată în aceasta. În cazul în care după multiple transporturi cantităţile însumate de produs periculos ating valoarea prevăzută în adeverinţă, originalul adeverinţei se anexează la declaraţia vamală de către lucrătorul vamal.
Articolul 6
(1) În cazul efectuării formalităţilor de vămuire cu substanţe sau amestecuri chimice care nu sunt prevăzute în anexa nr. I la Regulament, cu modificările şi completările ulterioare, plasate sub unul dintre regimurile vamale prevăzute la art. 1 alin. (2), dar care sunt încadrate în Tariful vamal comun la unul dintre codurile tarifare prevăzute în anexa nr. I la Regulament, cu modificările şi completările ulterioare, importatorul sau exportatorul substanţelor ori amestecurilor respective trebuie să anexeze la declaraţia vamală o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că substanţele sau amestecurile respective nu fac obiectul Regulamentului, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Modelul declaraţiei este prevăzut în anexa nr. 2.
(3) În situaţia prevăzută la alin. (1) biroul vamal permite efectuarea formalităţilor vamale cu aceste substanţe sau amestecuri, fără a mai fi necesară o dovadă scrisă eliberată de Ministerul Mediului.
(4) Operatorii economici care au importat sau exportat substanţe ori amestecuri chimice care prezintă risc pe baza declaraţiei pe propria răspundere sunt obligaţi ca, în termen de 10 zile lucrătoare după fiecare import sau export, să informeze autoritatea teritorială a Gărzii Naţionale de Mediu pe a cărei rază teritorială îşi are sediul persoana juridică sau, după caz, domiciliul persoana fizică împuternicită cu privire la operaţiunile efectuate. Informarea se face prin transmiterea unei copii a declaraţiei pe propria răspundere prin poştă, poştă electronică sau fax.
Articolul 7Ministerul Mediului furnizează, la solicitarea autorităţii vamale, informaţii suplimentare care să vină în sprijinul acţiunii de control, prin fax sau poştă electronică. Articolul 8
(1) Birourile vamale pot solicita, prin adresă transmisă prin fax sau poştă electronică, efectuarea unui control de specialitate de către reprezentanţii Gărzii Naţionale de Mediu, în cazul în care există suspiciuni privind concordanţa datelor din documentele prezentate autorităţii vamale.
(2) Garda Naţională de Mediu confirmă prin fax sau poştă electronică, în cadrul termenului stabilit cu autoritatea vamală pentru confirmare, participarea la controlul de specialitate pentru mărfurile supuse vămuirii, nominalizează persoana care participă la control şi întocmeşte nota de constatare.
Articolul 9
(1) La solicitarea transmisa în scris de Ministerul Mediului şi/sau de Garda Naţională de Mediu, Direcţia Generală a Vămilor transmite situaţia privind rezultatele controalelor efectuate de autorităţile vamale referitor la operaţiunile vamale efectuate cu mărfurile care fac obiectul anexei nr. I la Regulament, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Direcţia Generală a Vămilor transmite, până în ultima zi a lunii martie a fiecărui an în curs, către Ministerul Mediului datele şi informaţiile privind numărul de încălcări constatate de autorităţile vamale, precum şi tipul încălcărilor constatate, pentru anul calendaristic anterior, precum şi alte informaţii din sfera sa de atribuţii care să contribuie la completarea anexei la Decizia de punere în aplicare a Comisiei de stabilire a unui format comun pentru transmiterea de informaţii privind funcţionarea procedurilor prevăzute în Regulament, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) La solicitarea Ministerului Mediului, Direcţia Generală a Vămilor prezintă datele statistice disponibile referitoare la tranzitul produselor chimice care prezintă risc, care fac obiectul anexei nr. I, partea 3, la Regulament, cu modificările şi completările ulterioare.
Articolul 10Garda Naţională de Mediu face controale periodice pentru verificarea respectării prevederilor Regulamentului, cu modificările şi completările ulterioare. Rezultatele acestor controale, precum şi sancţiunile aplicate operatorilor economici exportatori/importatori se transmit anual Ministerului Mediului, până cel târziu la sfârşitul lunii martie a anului calendaristic următor. Articolul 11
(1) La solicitarea transmisă în scris de Garda Naţională de Mediu, Direcţia Generală a Vămilor transmite situaţia operaţiunilor vamale care intră sub incidenţa prevederilor Regulamentului, cu modificările şi completările ulterioare, la nivel de declaraţie vamală.
(2) Ministerul Mediului solicită anual Gărzii Naţionale de Mediu situaţia centralizată, aferentă anului anterior, a datelor şi informaţiilor referitoare la cantităţile totale de produse chimice care prezintă risc prevăzute în anexa nr. I la Regulament, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Garda Naţională de Mediu transmite, până în ultima zi a lunii martie a fiecărui an în curs, către Ministerul Mediului datele şi informaţiile primite în temeiul alin. (1), completate şi modificate conform evidenţelor proprii, pentru anul calendaristic anterior.
Articolul 12
(1) Datele şi informaţiile primite de Ministerul Mediului potrivit art. 11 se utilizează pentru întocmirea raportului anual al României, prin completarea anexei la Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/770 a Comisiei de stabilire a unui format comun pentru transmiterea de informaţii privind funcţionarea procedurilor prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul şi importul de produse chimice care prezintă risc, care se transmite Comisiei Europene, potrivit art. 22 din Regulament, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Chestionarul din anexa la Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/770 este prevăzut în anexa nr. 3.
Articolul 13Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 14La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului mediului şi dezvoltării durabile, al ministrului economiei şi finanţelor, al ministrului sănătăţii publice şi al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr. 1.239/1.338/1.460/753/2007 privind modalităţile de realizare a controlului exportului şi importului produşilor chimici periculoşi, precum şi modalităţile de colaborare dintre autorităţi, conform Hotărârii Guvernului nr. 305/2007 privind unele măsuri pentru aplicarea Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 304/2003 privind exportul şi importul produşilor chimici periculoşi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 677 din 4 octombrie 2007. Articolul 15 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 15 zile de la publicare.Viceprim-ministru, ministrul mediului,Graţiela Leocadia Gavrilescu Ministrul finanţelor publice,Eugen Orlando Teodorovici ANEXA Nr. 1MINISTERUL MEDIULUI Direcţia generală deşeuri, situri contaminate şi substanţe periculoase ADEVERINŢĂ Nr. .............. Data ................ Se adevereşte prin prezenta că operatorul economic denumire ........ ................ ................ ........ .............., cu sediul în ........ ................ ................ ........ .........., telefon/fax: ........ ................ ................ ........ .........., număr de înregistrare la oficiul registrului comerţului ........ .........., cod unic de înregistrare (CUI) ........ ................ ........ ........., are permisiunea de a importa/exporta cantitatea de ........ ................ (se trece cantitatea în kg sau tone) din produsul chimic care prezintă risc prevăzut în anexa nr. I la Regulamentul (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul şi importul de produse chimice care prezintă risc, cu modificările şi completările ulterioare [se trec denumirea şi codurile de identificare, inclusiv codul tarifar, conform prevederilor din anexa nr. I la Regulamentul (UE) nr. 649/2012, cu modificările şi completările ulterioare]. Se eliberează prezenta adeverinţă pentru a dovedi autorităţii vamale că exportul/importul produsului chimic care prezintă risc prevăzut în anexa nr. I la Regulamentul (UE) nr. 649/2012, cu modificările şi completările ulterioare, este realizat cu respectarea procedurii de consimţământ prealabil în cunoştinţă de cauză prevăzute de acesta. Adeverinţa este valabilă pentru un singur transport/pentru mai multe transporturi până la data de ........ ..............., pentru biroul vamal ........ ................ ......... . Secretar de stat, ........ ........ .......... Director, ............... ANEXA Nr. 2DECLARAŢIE Subscrisa/Subsemnatul ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............., cu sediul în localitatea ........ ................ ........ ..............., str. ........ ................ ................ ........ nr. .............. (adresa exactă), telefon/fax ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ..........., număr de înregistrare la oficiul registrului comerţului ........ ................ ................ ................ ................ ................ .............., cod unic de înregistrare (CUI) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............., în calitate de (exportator, importator) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ sau (reprezentant/împuternicit al importatorului/exportatorului) ........ ................ ........ ..............., declar pe propria răspundere în numele meu şi al exportatorului/importatorului că substanţa/amestecul/ ........ ................ ........ ......... (denumire, cod CAS pentru substanţa chimică care prezintă risc, cod tarifar) exportată/importată/exportat/importat în cantitate de .............. (kg/tone), pentru a fi utilizată/utilizat în scopul ........ ........ ............., nu face obiectul anexei nr. I la Regulamentul (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul şi importul de produse chimice care prezintă risc, cu modificările şi completările ulterioare. Orice informaţie sau dată prezentată mai sus care nu este conformă cu realitatea se pedepseşte conform prevederilor art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii. Semnătura Data ........ ............ ........ ............ ANEXA Nr. 3CHESTIONAR Secţiunea 1: Informaţii generale 1. Statul membru la care se referă raportul: 2. Numele persoanei de contact principale: 3. Vă rugăm să furnizaţi o adresă de e-mail pentru persoana de contact principală: 4. Perioada de raportare: Secţiunea 2: Informaţii privind autoritatea naţională desemnată [articolul 4 din Regulamentul (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul şi importul de produse chimice care prezintă risc, cu modificările şi completările ulterioare (Regulamentul PIC)] 5. Câte autorităţi naţionale desemnate (AND) există în statul dumneavoastră membru? 6. În cazul în care există mai multe, vă rugăm să precizaţi cum şi-au împărţit responsabilităţile. 7. Care este (sunt) numele autorităţii (autorităţilor) naţionale desemnate? 8. Vă rugăm să oferiţi detalii privind resursele umane (în echivalent normă întreagă) din cadrul AND care se ocupă de punerea în aplicare a Regulamentului PIC. În cazul în care există mai multe autorităţi naţionale desemnate, vă rugăm să specificaţi numărul pentru fiecare AND. 9. AND participă şi la punerea în aplicare a altor acte legislative/convenţii/programe privind produsele chimice la nivelul Uniunii Europene (UE) sau la nivel internaţional?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să precizaţi actele legislative/ convenţia/programul şi modul în care este organizată coordonarea cu alte autorităţi competente din ţara dumneavoastră. 10. Câte notificări de export şi cereri privind un număr de referinţă de identificare (NRI) special au fost acceptate de AND (şi transmise către Agenţia Europeană pentru Produse Chimice (ECHA) pentru procesare ulterioară) în fiecare an?

Notificări de export Cereri privind un NRI special
Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

Secţiunea 3: Sprijin pentru exportatori şi importatori 11. AND a(u) instituit activităţi de sensibilizare şi de informare pentru a ajuta exportatorii şi importatorii să respecte Regulamentul PIC?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să precizaţi care sunt aceste activităţi (sunt posibile mai multe răspunsuri):  Orientări tehnice şi ştiinţifice online (altele decât cele ale ECHA)  Trimitere la paginile de internet ale ECHA privind PIC (procedura de consimţământ prealabil în cunoştinţă de cauză) şi sistemul ePIC  Pagină de internet care oferă informaţii privind Regulamentul PIC  Campanie de sensibilizare  Mijloace de comunicare socială  Vizite la unităţile operatorilor  Adresă de e-mail specifică pentru cerinţele în materie de informare  Serviciu de asistenţă naţional  Ateliere şi evenimente de formare similare  Altele Dacă aţi bifat „Altele", oferiţi detalii. Dacă nu, vă rugăm să precizaţi de ce nu este necesar acest sprijin. 12. Consideraţi că aceste activităţi de sensibilizare şi informare au îmbunătăţit respectarea Regulamentului PIC de către exportatori şi importatori?  Da  Nu Vă rugăm să oferiţi detalii. 13. Care sunt aspectele vizate de primele două cele mai frecvente solicitări de sprijin din partea exportatorilor şi a importatorilor pe care le primeşte (primesc) AND? Vă rugăm să alegeţi două aspecte.  Notificarea de export  Consimţământul explicit  Derogare  NRI special  Raportarea în temeiul articolului 10  Altele Dacă aţi bifat „Altele", oferiţi detalii. 14. Puteţi estima timpul petrecut de AND pentru a oferi acest sprijin?  Până la 10% din volumul de muncă  20% din volumul de muncă  30% din volumul de muncă  40% din volumul de muncă  Peste 40% din volumul de muncă  Imposibil de cuantificat Secţiunea 4: Coordonarea între AND/ECHA şi Comisia Europeană (Comisia) 15. Sunteţi mulţumiţi de coordonarea dintre AND şi Comisie?  Da  Nu Vă rugăm să oferiţi detalii. 16. Vă rugăm să precizaţi domeniile de coordonare care ar putea fi îmbunătăţite, dacă există (sunt posibile mai multe răspunsuri):  Articolul 8 alineatul (5) - export în cazul unei situaţii de urgenţă  Articolul 8 alineatul (7) - informaţiile suplimentare care trebuie furnizate la cerere privind produsele chimice exportate  Articolul 11 alineatul (6) - obligaţia statelor membre de a oferi asistenţă Comisiei pentru a culege informaţii  Articolul 11 alineatul (7) - evaluarea necesităţii de a propune măsuri la nivelul Uniunii  Articolul 11 alineatul (8) - procedura în cazul în care un stat membru adoptă acte normative naţionale cu caracter definitiv  Articolul 13 alineatul (6) - evaluarea necesităţii de a propune măsuri la nivelul Uniunii  Articolul 14 alineatul (1) - obligaţia de a transmite informaţiile primite de la secretariat  Articolul 14 alineatul (5) - oferirea de consultanţă şi asistenţă părţilor importatoare, la cerere  Articolul 14 alineatul (6) - decizia statului membru că nu este necesar un consimţământ explicit  Articolul 14 alineatul (7) - decizia statului membru că exportul poate avea loc  Articolul 14 alineatul (7) - luarea în considerare de către statul membru a posibilelor impacturi asupra sănătăţii sau mediului  Articolul 14 alineatul (8) - revizuirea periodică a valabilităţii unui consimţământ explicit  Articolul 18 alineatul (1) - obligaţia Comisiei, a statelor membre şi a ECHA de a monitoriza respectarea regulamentului de către exportatori  Articolul 20 - schimbul de informaţii  Articolul 21 - asistenţa tehnică  Articolul 23 - actualizarea anexelor  Altele Dacă aţi bifat „Altele", oferiţi detalii. 17. Sunteţi mulţumiţi de coordonarea dintre AND şi ECHA?  Da  Nu Vă rugăm să oferiţi detalii. 18. Vă rugăm să precizaţi domeniile de coordonare care ar putea fi îmbunătăţite, dacă există (sunt posibile mai multe răspunsuri).  Articolul 6 alineatul (1) litera (c) - asistenţă şi consiliere tehnică şi ştiinţifică, precum şi instrumente pentru industrie  Articolul 8 alineatul (7) - informaţiile suplimentare care trebuie furnizate la cerere privind produsele chimice exportate  Articolul 11 alineatul (6) - obligaţia statelor membre de a oferi asistenţă Comisiei pentru a culege informaţii  Articolul 11 alineatul (7) - evaluarea necesităţii de a propune măsuri la nivelul Uniunii  Articolul 13 alineatul (6) - evaluarea necesităţii de a propune măsuri la nivelul Uniunii  Articolul 20 - schimbul de informaţii  Articolul 21 - asistenţa tehnică  Articolul 23 - actualizarea anexelor  Altele Dacă aţi bifat „Altele", oferiţi detalii. Secţiunea 5: Notificările de export transmise părţilor şi altor ţări (Se aplică doar în cazul statelor membre care au procesat notificări de export în perioada de raportare.) 19. Care sunt cerinţele privind informaţiile solicitate în formularul de notificare de export în cazul în care exportatorii au dificultăţi în a furniza informaţiile (sunt posibile mai multe răspunsuri)?  Identitatea substanţei care urmează să fie exportată  Identitatea amestecului care urmează să fie exportat  Identitatea articolului care urmează să fie exportat  Informaţii referitoare la export (de exemplu, datele de contact ale importatorilor)  Informaţii privind pericolele sau riscurile produsului chimic şi măsuri de precauţie  Rezumatul proprietăţilor fizico-chimice, toxicologice şi ecotoxicologice  Informaţii cu privire la măsurile de reglementare finale adoptate de Uniunea Europeană  Informaţii suplimentare furnizate de partea exportatoare  Punerea la dispoziţie a codurilor NC sau a codurilor CUS  Utilizarea preconizată a produsului chimic în ţara importatoare  Rezumatul şi motivele care au stat la baza actului normativ cu caracter definitiv şi data intrării în vigoare  Nu există. Vă rugăm să prezentaţi observaţii suplimentare, dacă este necesar. 20. Care este numărul notificărilor de export care au fost returnate exportatorului pentru motivele menţionate în tabelul de mai jos?

Motiv/Număr pe an Anul 1 Anul 2 Anul 3
Se solicită retransmiterea notificării.
Notificarea este respinsă.

Dacă este relevant, vă rugăm să menţionaţi cele mai frecvente motive pentru solicitarea retransmiterii şi pentru respingerea notificărilor de export: Motive pentru solicitarea retransmiterii notificărilor de export: Motive pentru respingerea notificărilor de export: 21. Aţi întâmpinat dificultăţi în ceea ce priveşte respectarea termenelor pentru a transmite notificările către ECHA?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să oferiţi detalii şi să prezentaţi observaţii suplimentare, dacă este necesar. Articolul 8 alineatul (5) - exportul unui produs chimic în cazul unei situaţii de urgenţă 22. V-aţi confruntat cu o situaţie de urgenţă, în conformitate cu articolul 8 alineatul (5)?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să descrieţi cele mai importante cazuri (de exemplu, produsul chimic utilizat, ţara importatoare, utilizarea preconizată, natura urgenţei). 23. V-aţi confruntat cu dificultăţi în punerea în aplicare a procedurii privind situaţia de urgenţă?  Da  Nu  Această situaţie nu a apărut niciodată. Dacă da, oferiţi detalii. Articolul 8 alineatul (7) - oferirea de informaţii suplimentare disponibile privind produsele chimice exportate 24. Vi s-a solicitat să oferiţi informaţii suplimentare privind produsele chimice exportate părţilor importatoare şi altor ţări?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să specificaţi în ce cazuri (de exemplu, denumirea produsului chimic, detaliile de contact ale importatorului, ţara importatoare, tipul de informaţii suplimentare furnizate). 25. Dacă aţi primit o astfel de cerere, v-aţi confruntat cu dificultăţi în furnizarea acestor informaţii suplimentare?  Da  Nu Dacă da, oferiţi detalii. Articolul 8 alineatul (8) - taxa administrativă pentru notificările de export 26. AND din ţara dumneavoastră solicită o taxă administrativă pentru notificările de export?  Da  Nu  Depinde de AND În cazul în care răspunsul depinde de AND, vă rugăm să oferiţi detalii. În cazul în care se solicită plata unei taxe, vă rugăm să răspundeţi la întrebările 27-30. Dacă nu, continuaţi cu întrebarea 31. 27. Ce valoare are această taxă administrativă (vă rugăm să precizaţi moneda, dacă nu este EUR)? 28. Când intră în vigoare taxa administrativă? 29. Aţi primit reclamaţii din partea exportatorilor cu privire la nivelul taxelor administrative?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să precizaţi tipul de reclamaţii şi numărul lor pentru fiecare an. 30. În opinia dumneavoastră, taxa administrativă a avut un impact asupra numărului de notificări (opţional)?  Da  Nu  Nu ştiu. Dacă da, oferiţi detalii. 31. AND din ţara dumneavoastră solicită o taxă administrativă pentru cererile de consimţământ explicit?  Da  Nu  Depinde de AND Dacă răspunsul depinde de AND, vă rugăm să oferiţi detalii. Dacă se solicită o taxă administrativă, vă rugăm să precizaţi valoarea acesteia (şi moneda, dacă nu este EUR). Secţiunea 6: Informaţii privind exportul şi importul produselor chimice Exportatori (articolul 10) 32. V-aţi confruntat cu întârzieri din partea exportatorilor în ceea ce priveşte prezentarea informaţiilor cu privire la cantitatea de produs chimic (sub formă de substanţă sau de component al unor amestecuri sau articole) livrată către fiecare parte sau către o altă ţară în decursul perioadei de raportare?  Da  Nu  Nu se aplică. Dacă da, vă rugăm să prezentaţi observaţii suplimentare. Importatori (articolul 10) 33. V-aţi confruntat cu întârzieri din partea importatorilor în ceea ce priveşte prezentarea informaţiilor cu privire la cantitatea de produs chimic (sub formă de substanţă sau de component al unor amestecuri sau articole) primită în decursul perioadei de raportare?  Da  Nu  Nu se aplică. Dacă da, vă rugăm să prezentaţi observaţii suplimentare. 34. AND, autorităţile vamale sau alte autorităţi de aplicare a legii din ţara dumneavoastră folosesc datele sau informaţiile privind importurile?  Da  Nu  Nu ştiu. Dacă da, vă rugăm să precizaţi modul în care acestea sunt utilizate. Raportul statelor membre către ECHA 35. V-aţi confruntat cu dificultăţi în ceea ce priveşte raportarea de informaţii agregate prin intermediul ePIC, în temeiul articolului 10 coroborat cu anexa nr. III?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să oferiţi detalii privind dificultăţile întâmpinate. 36. V-aţi confruntat cu întârzieri în ceea ce priveşte prezentarea de informaţii agregate prin intermediul ePIC, în conformitate cu anexa nr. III?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să precizaţi motivele acestor întârzieri. Secţiunea 7: Obligaţii referitoare la exportul de produse chimice, altele decât notificarea de export Comunicarea informaţiilor şi a deciziilor persoanelor interesate aflate în jurisdicţia statului dumneavoastră [articolul 14 alineatul (3)] 37. Cum aţi comunicat informaţiile privind deciziile şi/sau condiţiile ţărilor importatoare persoanelor interesate aflate în jurisdicţia statului dumneavoastră (sunt posibile răspunsuri multiple)?  Prin e-mail  Prin intermediul site-ului de internet  Prin buletine informative  Prin alte mijloace Dacă aţi bifat „Prin alte mijloace", oferiţi detalii. Respectarea de către exportatori a deciziilor din fiecare răspuns privind importul [articolul 14 alineatul (4)] 38. V-aţi confruntat cu probleme în ceea ce priveşte respectarea de către exportatori a răspunsurilor privind importul date de părţi?  Da  Nu Dacă da, oferiţi detalii. Acordarea de sprijin părţilor importatoare [articolul 14 alineatul (5)] 39. Aţi informat şi/sau aţi acordat sprijin părţilor importatoare, la cerere, pentru ca acestea să poată obţine informaţii suplimentare necesare la elaborarea unui răspuns către Secretariatul Convenţiei de la Rotterdam privind procedura de consimţământ prealabil în cunoştinţă de cauză, aplicabilă anumitor produse chimice şi pesticide ce prezintă risc care fac obiectul comerţului internaţional, referitor la importul unui anumit produs chimic?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să furnizaţi detalii. Substanţe care nu pot fi exportate, cu excepţia cazului în care sunt îndeplinite anumite condiţii [articolul 14 alineatul (6)] 40. Aţi pus în aplicare procedura privind consimţământul explicit, în conformitate cu articolul 14 alineatul (6) litera (a), în perioada de raportare?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să precizaţi numărul de cereri de consimţământ explicit şi numărul de răspunsuri primite pentru fiecare an.

Numărul de cereri Numărul de răspunsuri
Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

41. Aţi pus în aplicare procedura privind consimţământul explicit în conformitate cu articolul 14 alineatul (6) litera (b)?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să specificaţi numărul de cereri privind un NRI special pe an pentru care partea importatoare şi-a dat consimţământul pentru import prin răspunsul privind importul publicat în circulara PIC.

Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

42. V-aţi confruntat cu dificultăţi în punerea în aplicare a procedurii privind consimţământul explicit?  Da  Nu  Nu se aplică. Dacă da, oferiţi detalii. 43. A fost necesar să decideţi că nu este nevoie de un consimţământ explicit în cazul produselor chimice menţionate în partea 2 a anexei nr. I care urmează să fie exportate către ţările din Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE)?  Da  Nu  Nu se aplică, deoarece AND din statul dumneavoastră nu a primit o astfel de notificare de export. Dacă da, vă rugăm să precizaţi numărul de cazuri pentru fiecare an.

Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

44. V-aţi confruntat cu dificultăţi atunci când a fost necesar să decideţi că nu este nevoie de un consimţământ explicit în cazul produselor chimice menţionate în partea 2 a anexei nr. I care urmează să fie exportate către ţările OCDE?  Da  Nu  Nu se aplică, deoarece nu a apărut această situaţie. Dacă da, oferiţi detalii. Decizia AND conform căreia exportul poate avea loc la 60 de zile după ce a fost prezentată o cerere de consimţământ explicit [articolul 14 alineatul (7)] 45. Aţi primit cereri de derogare în conformitate cu articolul 14 alineatul (7)?  Da  Nu  Nu se aplică, deoarece nu a fost necesar ca AND din statul dumneavoastră să solicite consimţământul explicit. Dacă da, vă rugăm să precizaţi numărul de cazuri pentru fiecare an.

Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

46. V-aţi confruntat cu dificultăţi la punerea în aplicare a procedurii în temeiul articolului 14 alineatul (7)?  Da  Nu  Nu se aplică, deoarece nu a apărut această situaţie. Dacă da, oferiţi detalii. Valabilitatea consimţământului explicit [articolul 14 alineatul (8)] 47. V-aţi confruntat cu situaţii în care exportul a fost autorizat să continue până la primirea unui răspuns la o nouă cerere de consimţământ explicit în temeiul articolului 14 alineatul (8) al doilea paragraf?  Da  Nu  Nu se aplică, deoarece AND din statul dumneavoastră nu a primit nicio notificare de export prin care să se solicite consimţământul explicit. Dacă da, vă rugăm să precizaţi numărul acestora.

Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

Secţiunea 8: Obligaţii referitoare la importul produselor chimice Decizii de import puse la dispoziţia persoanelor interesate [articolul 13 alineatul (5)] 48. Cum sunt puse la dispoziţia persoanelor interesate din jurisdicţia dumneavoastră deciziile de import ale Uniunii Europene (sunt posibile răspunsuri multiple)?  Prin e-mail  Prin site-urile AND  Prin buletine informative  Prin alte mijloace Dacă aţi bifat „prin alte mijloace", oferiţi detalii. Secţiunea 9: Informaţii privind circulaţia de tranzit Primele informaţii privind circulaţia de tranzit şi cerinţele în materie de termene (articolul 16) 49. A fost necesar să puneţi în aplicare articolul 16 în cursul perioadei de raportare?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să precizaţi numărul de cazuri, părţile la Convenţia de la Rotterdam implicate şi informaţiile solicitate. 50. Cunoaşteţi vreo problemă cu care s-au confruntat exportatorii în ceea ce priveşte punerea în aplicare a articolului 16?  Da  Nu  Nu se aplică, deoarece nu a apărut această situaţie. Dacă da, oferiţi detalii. Secţiunea 10: Cerinţe legate de produsele chimice exportate şi de informaţiile care trebuie să le însoţească 51. Autorităţile naţionale de aplicare a legii din statul dumneavoastră s-au confruntat cu probleme în ceea ce priveşte respectarea cerinţei privind informaţiile care trebuie să însoţească produsele chimice exportate?  Da  Nu  Nu ştiu. Dacă răspunsul este „Da", vă rugăm să răspundeţi la întrebările 52-54 şi să precizaţi dacă aceste probleme privind respectarea au fost legate de următoarele aspecte: 52. Aplicarea cerinţelor de ambalare şi de etichetare în conformitate cu:  Regulamentul (CE) nr. 1.107/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului(1) (Produse de protecţie a plantelor - PPP)(1) Regulamentul (CE) nr. 1.107/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind introducerea pe piaţă a produselor fitosanitare şi de abrogare a directivelor 79/117/CEE şi 91/414/CEE ale Consiliului (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 309 din 24.11.2009, pagina 1).  Regulamentul (UE) nr. 528/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului(2) (Regulamentul privind produsele biocide - BPR)(2) Regulamentul (UE) nr. 528/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului din 22 mai 2012 privind punerea la dispoziţie pe piaţă şi utilizarea produselor biocide (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 167 din 27.06.2012, pagina 1).  Regulamentul (CE) nr. 1.272/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului(3) (Regulamentul CLP)(3) Regulamentul (CE) nr. 1.272/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi a amestecurilor, de modificare şi de abrogare a directivelor 67/548/CEE şi 1999/45/CE, precum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.907/2006 (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 353 din 31.12.2008, pagina 1).  Altele Dacă aţi bifat „Altele", oferiţi detalii. 53. Aplicarea cerinţelor privind fişa cu date de securitate în conformitate cu:  Regulamentul (CE) nr. 1.907/2006 (REACH)  Altele Dacă aţi bifat „Altele", vă rugăm să oferiţi detalii. 54. Obligaţia de a furniza informaţii:  Pe etichetă, în una sau mai multe limbi oficiale/limbi principale ale ţării de destinaţie  Pe fişele cu date de securitate, în una sau mai multe limbi oficiale/limbi principale ale ţării de destinaţie 55. V-aţi confruntat cu probleme în ceea ce priveşte respectarea cerinţelor privind informarea şi etichetarea în legătură cu produsele exportate?  Da  Nu  Nu se aplică. Dacă da, vă rugăm să precizaţi dacă aceste probleme privind respectarea cerinţelor au fost legate de:  Aplicarea normelor de puritate în temeiul legislaţiei Uniunii (de exemplu, PPP şi BPR)  Optimizarea containerelor pentru a evita apariţia unor stocuri perimate  Data expirării  Condiţiile de depozitare menţionate pe etichetă  Altele Dacă aţi bifat „Altele", oferiţi detalii. Secţiunea 11: Asistenţă tehnică (opţional) Cooperare 56. Aţi cooperat cu ţări în curs de dezvoltare, cu ţări cu economie în tranziţie sau cu organizaţii neguvernamentale pentru a îmbunătăţi gestionarea produselor chimice şi, în special, pentru a pune în aplicare Convenţia de la Rotterdam?  Da  Nu Dacă da, despre ce tip de cooperare a fost vorba (sunt posibile răspunsuri multiple)?  Informaţii tehnice  Promovarea schimburilor de experţi  Sprijin pentru crearea sau menţinerea AND  Expertiză tehnică pentru identificarea preparatelor de pesticide periculoase  Expertiză tehnică pentru pregătirea notificărilor către secretariat  Altele Dacă aţi bifat „Altele", oferiţi detalii. Vă rugăm să specificaţi ţările care au beneficiat de această cooperare. Consolidarea capacităţilor 57. Aţi participat la proiecte/activităţi internaţionale de consolidare a capacităţilor în materie de gestionare a produselor chimice sau aţi acordat sprijin ONG-urilor implicate în astfel de activităţi?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să descrieţi aceste activităţi. Secţiunea 12: Punerea în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 649/2012 Informaţii generale 58. Care sunt autorităţile de aplicare a legii implicate în punerea în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 649/2012 în statul dumneavoastră membru?  Autorităţile vamale  Alte autorităţi de aplicare a legii În cazul în care sunt implicate alte autorităţi de aplicare a legii, vă rugăm să precizaţi care sunt acestea. 59. Dacă este cazul, vă rugăm să precizaţi cu ce alte acte legislative ale UE se ocupă autorităţile de aplicare a legii (altele decât autorităţile vamale):  Regulamentul (CE) nr. 1.907/2006  Regulamentul (CE) nr. 1.272/2008  Regulamentul (UE) nr. 528/2012  Regulamentul (CE) nr. 1.107/2009  Altele Dacă aţi bifat „Altele", oferiţi detalii. 60. Autorităţile de aplicare a legii dispun de resursele corespunzătoare (opţional)?  Da  Nu Vă rugăm să oferiţi detalii. 61. Inspectorii sau alte persoane responsabile de aplicarea legii urmează în mod regulat cursuri de formare privind Regulamentul (UE) nr. 649/2012?  Da  Nu Dacă da, vă rugăm să oferiţi detalii (de exemplu, tipul de formare, subiectele acoperite, frecvenţa formării). Dacă nu, vă rugăm să precizaţi de ce persoanele respective nu urmează în mod regulat cursuri de formare. Strategia de punere în aplicare 62. Autoritatea din care faceţi parte (sau orice altă autoritate relevantă) are o strategie de punere în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 649/2012?  Da  Nu Vă rugăm să precizaţi după cum urmează: 62. (a) Dacă da, această strategie de punere în aplicare a fost deja implementată?  Da  Nu Vă rugăm să oferiţi detalii. 62. (b) Dacă nu, există planuri privind dezvoltarea unei strategii de punere în aplicare?  Da  Nu Vă rugăm să oferiţi detalii. Raportarea activităţilor de aplicare a legii 63. Vă rugăm să menţionaţi activităţile de aplicare a legii efectuate în statul dumneavoastră membru (sunt posibile răspunsuri multiple).  Controale de conformitate  Vizite la faţa locului  Eşantionare  Altele Dacă aţi bifat „Altele", oferiţi detalii. 64. Vă rugăm să indicaţi numărul total de controale oficiale privind exporturile, cum ar fi inspecţiile sau investigaţiile, sau alte măsuri de asigurare a aplicării legii luate de autorităţile de aplicare a legii care au inclus Regulamentul (UE) nr. 649/2012 sau prin care acesta a fost pus în aplicare în cursul perioadei de raportare.

Autorităţi vamale Inspectori Altele
Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

Vă rugăm să oferiţi detalii suplimentare, dacă este necesar. 65. Vă rugăm să indicaţi numărul total de controale oficiale privind importurile, cum ar fi inspecţiile sau investigaţiile, sau alte măsuri de asigurare a aplicării legii luate de autorităţile de aplicare a legii care au inclus Regulamentul (UE) nr. 649/2012 sau prin care acesta a fost pus în aplicare în cursul perioadei de raportare.

Autorităţi vamale Inspectori Altele
Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

Vă rugăm să oferiţi detalii suplimentare, dacă este necesar. Competenţele autorităţilor de aplicare a legii 66. Vă rugăm să descrieţi măsurile care pot fi luate de către autorităţile de aplicare a legii pentru a asigura respectarea Regulamentului (UE) nr. 649/2012 (de exemplu, sechestrare, scrisoare de somaţie, suspendarea activităţii). Detalii cu privire la încălcări 67. Numărul de încălcări ale Regulamentului (UE) nr. 649/2012 constatate de către:

Autorităţi vamale Inspectori Altele
Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

68. Tipul de încălcări constatate de autorităţile vamale, precum şi cifrele respective pe an:

Încălcarea detectată Anul 1 Anul 2 Anul 3
Cerinţe în materie de etichetare
Fişele cu date de securitate
Data expirării produsului chimic
Produsul chimic nu este în conformitate cu notificarea de export.
Altele - a se adăuga în rândurile goale

69. Tipul de încălcări constatate de inspectori, precum şi cifrele respective pe an:

Încălcarea detectată Anul 1 Anul 2 Anul 3
Cerinţe în materie de etichetare
Fişele cu date de securitate
Data expirării produsului chimic
Produsul chimic nu este în conformitate cu notificarea de export.
Altele - a se adăuga în rândurile goale

Sancţiuni 70. Descrieţi regimul de sancţiuni în cazul încălcării Regulamentului (UE) nr. 649/2012 (de exemplu, sancţiuni administrative/penale, dispoziţie generală sau sancţiuni specifice pentru infracţiuni specifice). 71. Câte încălcări ale Regulamentului (UE) nr. 649/2012 au condus la sancţiuni în cursul perioadei de raportare?

Numărul de sancţiuni
Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

Colaborare 72. Există un schimb periodic de informaţii între AND şi autorităţile de aplicare a legii?  Da  Nu Vă rugăm să oferiţi detalii. 73. Aveţi sugestii privind modul în care ar putea fi îmbunătăţită colaborarea între AND şi autorităţile de aplicare a legii? 74. Există un schimb periodic de informaţii între AND şi membrul (membrii) din ţara dumneavoastră al (ai) Forumului pentru schimbul de informaţii privind aplicarea („forumul")?  Da  Nu Vă rugăm să oferiţi detalii. 75. AND este mulţumită de colaborarea cu membrii forumului?  Da  Nu Dacă nu, vă rugăm să oferiţi detalii. 76. Aveţi sugestii privind modul în care ar putea fi îmbunătăţită colaborarea între AND şi membrii forumului? Rolul forumului pentru schimbul de informaţii privind aplicarea [„forumul", a se vedea articolul 18 alineatul (2)] 77. AND este mulţumită de activităţile desfăşurate de forum (opţional)?  Da  Nu  Nicio experienţă legată de activităţile forumului Dacă nu, vă rugăm să oferiţi detalii. 78. Aveţi sugestii privind modul în care ar putea fi îmbunătăţite activităţile forumului în ceea ce priveşte punerea în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 649/2012 (opţional)? Secţiunea 13: Aspecte legate de tehnologia informaţiei AND şi sistemul ePIC 79. Sistemul ePIC este uşor de utilizat de către AND, în special în ceea ce priveşte: (a) Notificările de export (articolul 8)?  Da  Nu  Nicio experienţă Dacă nu, vă rugăm să precizaţi problema (problemele) întâlnită (întâlnite). (b) Cererile de consimţământ explicit (articolul 14)?  Da  Nu  Nicio experienţă Dacă nu, vă rugăm să precizaţi problema (problemele) întâlnită (întâlnite). (c) Cererile privind un NRI special [articolul 19 alineatul (2)]?  Da  Nu  Nicio experienţă Dacă nu, vă rugăm să precizaţi problema (problemele) întâlnită (întâlnite). (d) Derogările [articolul 14 alineatele (6) şi (7)]?  Da  Nu  Nicio experienţă Dacă nu, vă rugăm să precizaţi problema (problemele) întâlnită (întâlnite). (e) Raportarea în temeiul articolului 10?  Da  Nu Dacă nu, vă rugăm să precizaţi problema (problemele) întâlnită (întâlnite). (f) Alte proceduri PIC?  Da  Nu  Nicio experienţă Vă rugăm să precizaţi natura procedurii şi problema (problemele) întâlnită (întâlnite), dacă este cazul. Exportatorii şi sistemul ePIC 80. Acolo unde este posibil, vă rugăm să furnizaţi observaţii din partea exportatorilor cu privire la uşurinţa utilizării sistemului ePIC pentru (opţional): (a) Notificările de export  Uşor de folosit.  Nu este uşor de folosit. În cazul în care nu este uşor de folosit, vă rugăm să precizaţi problema (problemele) întâlnită (întâlnite). (b) Cererile privind un NRI special  Uşor de folosit  Nu este uşor de folosit. În cazul în care nu este uşor de folosit, vă rugăm să precizaţi problema (problemele) întâlnită (întâlnite). (c) Derogările [articolul 14 alineatele (6) şi (7)]  Uşor de folosit  Nu este uşor de folosit. În cazul în care nu este uşor de folosit, vă rugăm să precizaţi problema (problemele) întâlnită (întâlnite). (d) Raportarea în temeiul articolului 10  Uşor de folosit  Nu este uşor de folosit. În cazul în care nu este uşor de folosit, vă rugăm să precizaţi problema (problemele) întâlnită (întâlnite). (e) Gestionarea amestecurilor/articolelor prin intermediul ePIC  Uşor de folosit  Nu este uşor de folosit. În cazul în care nu este uşor de folosit, vă rugăm să precizaţi problema (problemele) întâlnită (întâlnite). (f) Sistemul ePIC în general  Uşor de folosit  Nu este uşor de folosit. În cazul în care nu este uşor de folosit, vă rugăm să precizaţi problema (problemele) întâlnită (întâlnite). Autorităţile vamale, alte autorităţi de aplicare a legii şi sistemul ePIC (opţional) 81. Autorităţile vamale din ţara dumneavoastră folosesc sistemul ePIC?  Da  Nu Dacă nu, vă rugăm să explicaţi modul în care exporturile de produse chimice supuse procedurii PIC sunt monitorizate de autorităţile vamale din ţara dumneavoastră. 82. Din informaţiile pe care le deţineţi, autorităţile vamale consideră că sistemul ePIC este uşor de folosit?  Da  Nu  Nu există informaţii disponibile. 83. Din informaţiile pe care le deţineţi, autorităţile vamale consideră că sistemul ePIC constituie un instrument adecvat pentru a le sprijini să controleze aplicarea Regulamentului (UE) nr. 649/2012?  Da  Nu  Nu există informaţii disponibile. 84. Din informaţiile pe care le deţineţi, alte autorităţi de aplicare a legii folosesc sistemul ePIC?  Da  Nu  Nu există informaţii disponibile. 85. Din informaţiile pe care le deţineţi, aceste alte autorităţi de aplicare a legii consideră că sistemul ePIC este uşor de folosit?  Da  Nu  Nu există informaţii disponibile. 86. Din informaţiile pe care le deţineţi, aceste alte autorităţi de aplicare a legii consideră că sistemul ePIC constituie un instrument adecvat pentru a controla aplicarea Regulamentului (UE) nr. 649/2012?  Da  Nu  Nu există informaţii disponibile. Secţiunea 14: Comentarii suplimentare 87. Vă rugăm să furnizaţi orice alte informaţii sau comentarii legate de funcţionarea procedurilor prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 649/2012 pe care le consideraţi relevante în cadrul raportării menţionate la articolul 22.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3729/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3729 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu