ORDIN
Nr. 359 din 19 mai 2003
privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2003 al
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Turism (I.N.C.D.T.), aflat in
coordonarea Ministerului Turismului
ACT EMIS DE: MINISTERUL TURISMULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 411 din 12 iunie 2003

In temeiul Hotararii Guvernului nr. 24/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Turismului, al Legii nr. 292/2002 privind stabilirea
modalitatii de aprobare a bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutelor
nationale de cercetare-dezvoltare, precum si al art. 24 alin. (2) din Ordonanta
Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea
tehnologica,
ministrul turismului emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2003 al Institutului
National de Cercetare-Dezvoltare in Turism (I.N.C.D.T.), aflat in coordonarea
Ministerului Turismului, prevazut in anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 2
(1) Cheltuielile totale aferente veniturilor inscrise in bugetul de
venituri si cheltuieli al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in
Turism (I.N.C.D.T.) reprezinta limite maxime si nu pot fi depasite decat in
cazuri justificate si numai cu aprobarea prin ordin al ministrului turismului,
dupa obtinerea avizului Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale si al
Ministerului Finantelor Publice.
(2) In cazul in care in executie se inregistreaza depasiri sau nerealizari
ale veniturilor aprobate, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism
(I.N.C.D.T.) va efectua cheltuieli in functie de realizarea veniturilor, cu
incadrarea in indicatorii de eficienta aprobati.
Art. 3
Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage raspunderea
contraventionala in conditiile legii.
Art. 4
Directia generala economica, administrativa si resurse umane si Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare in Turism (I.N.C.D.T.) vor duce la indeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 5
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul turismului,
Dan Matei-Agathon
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
MINISTERUL TURISMULUI
INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE IN TURISM - I.N.C.D.T.
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI PE ANUL 2003
- mii lei -
______________________________________________________________________________
| SPECIFICATIE |Nr. | Anul 2002 | Anul 2003 |
|
| |rd. | Buget | Prevederi | %
|
| | | aprobat | |
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| A | 0 | 1 | 2 | 3
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| I. VENITURI TOTALE, din care: | 01 | 6.848.000| 7.600.000|
111,0|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 1. Venituri din exploatare, din care: | 02 | 6.795.000| 7.540.000|
111,0|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| a) Venituri din activitatea de baza*1) | 03 | 6.770.000| 7.490.000|
110,6|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| b) Venituri din alte activitati | 04 | 25.000| 50.000|
200,0|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 2. Venituri financiare | 05 | 53.000| 60.000|
113,2|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 3. Venituri extraordinare | 06 | - | - | -
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| II. CHELTUIELI TOTALE, din care: | 07 | 6.265.000| 7.135.000|
113,9|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 1. Cheltuieli de exploatare, total, din| | | |
|
| care: | 08 | 6.265.000| 7.130.000|
113,8|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| a) Cheltuieli materiale | 09 | 372.439| 435.005|
116,8|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| b) Cheltuieli de personal, din care: | 10 | 4.166.788| 5.273.095|
126,6|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| - cheltuieli cu salariile | 11 | 2.920.000| 3.660.000|
125,3|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| - contributii pentru asigurari sociale | | | |
|
| de stat | 12 | 582.382| 793.636|
136,3|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| - contributii pentru asigurarile de | | | |
|
| somaj | 13 | 133.606| 121.259|
90,7|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| - contributii pentru asigurarile sociale| | | |
|
| de sanatate | 14 | 204.400| 256.200|
125,3|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| - tichete de masa | 15 | 268.000| 442.000|
165,0|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| c) Cheltuieli de exploatare privind | | | |
|
| amortizarea si provizioanele | 16 | 114.273| 91.600|
80,1|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| d) Cheltuieli prevazute de art. 32 din | | | |
|
| Legea bugetului de stat pe anul 2003 | | | |
|
| nr. 631/2002 | 17 | 17.500| 25.000|
142,8|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| e) Cheltuieli de protocol | 18 | 24.000| 25.000|
104,2|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| f) Cheltuieli de reclama si publicitate | 19 | - | - | -
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| g) Cheltuieli cu sponsorizarea | 20 | - | - | -
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| h) Alte cheltuieli | 21 | 1.570.000| 1.280.300|
81,5|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 2. CHELTUIELI FINANCIARE, din care: | 22 | - | 5.000| -
|
| - cheltuieli privind dobanzile | | - | - | -
|
| - alte cheltuieli financiare | | - | 5.000| -
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 3. CHELTUIELI EXTRAORDINARE | 23 | - | - | -
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| III. REZULTAT BRUT (profit/pierdere) | 24 | 583.000| 465.000|
79,8|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| IV. ALTE CHELTUIELI DEDUCTIBILE | 25 | | |
|
| STABILITE POTRIVIT LEGII | | - | - | -
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| V. ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN | 26 | - | - | -
|
| ANII PRECEDENTI | | | |
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| VI. IMPOZIT PE PROFIT | 27 | 148.715| 120.050|
80,7|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| VII. PROFITUL DE REPARTIZAT ramas dupa | | | |
|
| acoperirea pierderilor contabile | | | |
|
| din anii precedenti (potrivit | | | |
|
| Ordonantei Guvernului nr. 57/2002),| | | |
|
| din care: | 28 | 434.285| 344.950|
79,4|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| a) pentru cointeresarea personalului | | | | |
| angajat | 29 | 86.857| 68.990|
79,4|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| b) pentru finantarea dezvoltarii | | | |
|
| institutului, in conformitate cu | | | |
|
| planul de investitii si dotari | | | |
|
| aprobat de organul administratiei | | | |
|
| centrale coordonator | 30 | 260.571| 206.970|
79,4|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| c) pentru desfasurarea activitatii | | | |
|
| curente | 31 | 86.857| 68.990|
79,4|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| d) varsaminte la buget | 32 | - | - | -
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| VIII. SURSE DE FINANTARE A | | | |
|
| INVESTITIILOR, din care: | 33 | 179.668| 260.571|
145,0|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 1. Surse proprii | 34 | 179.668| 260.571|
145,0|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 2. Alocatii de la bugetul de stat pentru| | | |
|
| investitii | 35 | - | - | -
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 3. Credite bancare pentru investitii, | | | |
|
| din care: | 36 | - | - | -
|
| - interne | 37 | - | - | -
|
| - externe | 38 | - | - | -
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 4. Alte surse | 39 | - | - | -
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| IX. CHELTUIELI PENTRU INVESTITII, | | | |
|
| din care: | 40 | 179.668| 260.571|
145,0|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 1. Investitii, inclusiv investitii in | | | |
|
| curs la finele anului | 41 | 179.668| 260.571|
145,0|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 2. Rambursari rate aferente creditelor | | | |
|
| pentru investitii, din care: | 42 | - | - | -
|
| - interne | 43 | - | - | -
|
| - externe | 44 | - | - | -
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| X. DATE DE FUNDAMENTARE | | | |
|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 1. Venituri totale | 45 | 6.848.000| 7.600.000|
111,0|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 2. Costuri totale | 46 | 6.265.000| 7.135.000|
113,9|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 3. Rezultate (+) | 47 | 583.000| 465.000|
79,8|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 4. Numar mediu de personal, total | | | |
|
| institut, din care: | 48 | 28| 31|
110,7|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| - numar mediu personal de | | | |
|
| cercetare-dezvoltare | 49 | 24| 26|
108,3|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 5. Castigul mediu lunar pe salariat, | | | |
|
| total institut*) | 50 | 6.516.296| 7.609.842|
116,8|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 6. Castigul mediu lunar pe personal de | | | |
|
| cercetare-dezvoltare | 51 | 6.540.870| 7.866.667|
120,3|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 7. Rentabilitatea (rd. 47/rd. 46 x 100) | 52 | 9,3| 6,5| 69,9|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 8. Productivitatea muncii pe total | | | |
|
| personal - mii lei/pers. | | | |
|
| (rd. 45/rd. 48) | 53 | 244.571| 245.161|
100,2|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
| 9. Rata rentabilitatii financiare | | | |
|
| (rd. 28 x 100/capital propriu) | 54 | 213,18| 58,6|
27,5|
|_________________________________________|____|___________|___________|_______|
*1) Veniturile realizate din contractele de cercetare incheiate cu
Ministerul Educatiei si Cercetarii sunt in suma de 4.993,5 mil. lei, din care:
1.300 mil. lei - contract nr. 3A01/08.08.2002 cu S.C. IPA S.A. (programul
AMTRANS); 1.550 mil. lei - contract nr. 82/01.11.2002 cu I.C.I. (programul
INFOSOC); 138,5 mil. lei - contract nr. 69/2001 cu USAMV (programul AGRAL);
375,0 mil. lei - contract cu AMCSIT (programul RELANSIN); 1.630 mil. lei -
contract pentru finantarea Programului Nucleu TURISM al I.N.C.D.T.
*) Castigul mediu lunar pe salariat este calculat fara influenta sumelor
prevazute pentru plata indemnizatiilor membrilor Consiliului de Administratie,
a directorului general si a drepturilor banesti ale persoanelor angajate pe
baza de conventie civila de prestari servicii.
NOTA:
In cheltuielile cu salariile pe anul 2003 s-au cuprins si:
- suma de 470.000 mii lei reprezentand indemnizatiile membrilor consiliului
de administratie;
suma de 435.000 mii lei reprezentand drepturile banesti ale directorului
general;
suma de 15.457 mii lei reprezentand drepturile banesti ale persoanelor
angajate pe baza de conventie civila de prestari servicii in perioada
01.01.2003 28.02.2003.