Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3518 din 13 martie 2006

privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului de ocupare a functiilor de inspector scolar de specialitate/inspector scolar de la inspectoratele scolare

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 267 din 24 martie 2006



In temeiul art.  142,  art.  143 alin.  (1) şi  (2) şi al art.  144   alin.  (1) din  Legea învăţământului  nr. 84/1995,

republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 25, 26,   28, 29, 30 şi 31 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea  şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării,

ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului de ocupare a funcţiilor de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar de la inspectoratele şcolare, cuprinsă în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 4.958/1999 privind Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru funcţiile de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar.

Art. 3. - Direcţia generală managementul resurselor umane din Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi inspectoratele şcolare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei şi cercetării,

Mihail Hărdău

ANEXA

METODOLOGIA

de organizare şi desfăşurare a concursului de ocupare a funcţiilor de   inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar de la inspectoratele şcolare

CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE

ART. 1. Prezenta metodologie este elaborată în baza prevederilor art. 143, alin.(1) şi (2), art.144, alin.(2) din Legea invăţământului nr.84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 25 lit. a, art.26 alin. (1), (2) şi (3), art. 28 alin. (1), art. 29 alin.(l) şi (3), art. 30 şi art. 31 din Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.

ART. 2. (1) La concursul pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar de la inspectoratele şcolare poate candida personalul didactic care îndeplineşte, cumulativ, următoarele condiţii:

a)     a absolvit o instituţie de învăţământ superior de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă;

b)    este titular în învăţământul preuniversitar, are cel puţin gradul didactic II şi o vechime la catedră în specialitate de cel putin opt ani;

c)     a obţinut calificativul anual "foarte bine" în ultimii 3 ani şi nu a fost sancţionat disciplinar în anul şcolar curent;

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

d)    nu a fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni sau nu a fost lipsit de dreptul de a ocupa un post didactic prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;

e)     este apt  din punct de vedere medical;

f)     are apreciere/recomandare (aceasta vizează calităţile profesionale, manageriale şi morale conform indicatorilor prevăzuţi în anexa 5) din partea Consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ unde funcţionează, din partea Consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar unde este încadrat, din partea organului de conducere al instituţiei, în cazul în care îşi desfăşoară activitatea în condiţiile prevăzute în art. 101 alin. (l)-(3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, modificată şi completată;

g)    la data susţinerii concursului, mai are cel puţin patru ani până la împlinirea vârstei standard de pensionare;

(2)  Funcţiile de inspector şcolar de specialitate pentru învăţământul preşcolar şi primar se pot ocupa, prin excepţie privind condiţiile de studii, de personalul didactic cu pregătire pentru treptele de învăţământ menţionate, care a desfăşurat activităţi metodice în cadrul liceului pedagogic şi al casei corpului didactic ori a condus activităţi metodice la nivel şcolar sau interşcolar.

(3) Pot participa la concursul pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar şi cadrele didactice care au dobândit şi o altă specialitate de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă, a căror vechime totală este de cel puţin 8 ani, în conformitate cu alin. (1) lit.b) din prezenta metodologie.

CAPITOLUL II

ORGANIZAREA CONCURSULUI PENTRU FUNCŢIILE DE INSPECTOR ŞCOLAR DE SPECIALITATE/INSPECTOR ŞCOLAR

ART. 3. Concursul pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar se organizează de către inspectoratul şcolar.

ART. 4. (1) Inspectoratul şcolar are obligaţia de a anunţa în presa centrală şi locală şi pe site-ul său, cu cel puţin 30 zile înainte, organizarea concursului, menţionând locul unde sunt afişate toate informaţiile necesare înscrierii şi participării la concurs.

(2)  Inspectoratul şcolar afişează, la sediul propriu şi pe site-ul său, cu cel puţin 30 de zile înaintea primei probe de concurs, lista posturilor vacante de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar, fişa postului , tematica şi bibliografia de concurs , perioada de înscriere, metodologia de concurs (inclusiv anexele 1-7) şi lista documentelor necesare înscrierii la concurs.

(3)   înscrierea la concurs se încheie cu 15 zile înainte de prima zi a sesiunii de concurs. Sunt acceptate la înscriere numai dosarele candidaţilor care întrunesc integral condiţiile din prezenta metodologie.

(4)  Inspectoratul şcolar afişează la sediul său, în cel mult trei zile de la data încheierii înscrierilor la concurs, graficul desfăşurării concursului, cu specificarea programului zilnic şi a locului de desfăşurare, precum şi lista candidaţilor înscrişi, vizată de consilierul juridic al inspectoratului şcolar.

(5)   Inspectoratul şcolar solicită Ministerului Educaţiei şi Cercetării - Direcţia Generală Managementul Resurselor Umane, respectiv instituţiilor de învăţământ superior, nominalizarea reprezentanţilor în comisiile de concurs cu cel puţin 9 zile înainte de prima zi a sesiunii de concurs. Concomitent, inspectoratele şcolare transmit Ministerului Educaţiei şi Cercetării - Direcţia Generală Managementul Resurselor Umane graficul de desfăşurare a concursului.

*Fişa, postului va fi elaborată de inspectoratul şcolar, pe baza fişei-cadru (anexa 10), pentru fiecare post vacantat, publicat pentru concurs.

Tematica si bibliografia pentru concurs se elaborează de comisia prevăzută la art.9 pe baza bibliografiei minimale realizate de MEdC ( anexa 11)

(6) Orice modificare, din motive obiective, a programului de desfăşurare a concursului este adusă la cunoştinţa candidaţilor şi observatorilor, în scris, cu cel putin 48 ore înaintea desfăşurării acestuia, de către persoanele împuternicite din cadrul inspectoratului şcolar. In situaţii excepţionale, când termenul de 48 de ore nu poate fi respectat, constatarea imposibilităţii desfăşurării concursului se consemnează, de secretarul comisiei de concurs sau de un membru al acesteia, într-un proces verbal semnat de comisia de concurs şi de observatori.

(7) Ministerul Educaţiei şi Cercetări - Direcţia Generală Managementul Resurselor Umane avizează reprogramarea concursului în baza comunicării inspectoratului şcolar, însoţită de copia procesului verbal de constatare a imposibilităţii desfăşurării concursului la data convenită.

ART. 5. (1) In vederea organizăm şi desfăşurării concursului, inspectorul şcolar general constituie, prin decizie, potrivit legii şi prezentei metodologii, următoarele:

1)    comisia   de   înscriere   la   concurs,   cu   30   zile   înainte   de   prima   probă   a concursului;

2)    comisia de elaborare a subiectelor pentru concurs,  cu 30 zile înainte de prima probă a concursului;

3)    comisia de concurs, cu 2 zile înainte de prima probă a concursului;

(2) Inspectorul şcolar general asigură confidenţialitatea privind componenta comisiei de elaborare a subiectelor pentru concurs

ART. 6.    (1) Comisia de înscriere are următoarea componenţă:

preşedinte    -    inspectorul    şcolar    general    adjunct    cu    atribuţii    privind managementul educaţional, evaluare şi dezvoltare instituţională; membrii      - inspectorul şcolar pentru managementul resurselor umane/inspectorul şcolar pentru management educaţional, evaluare şi dezvoltare instituţională/reprezentant al compartimentului "Plan - şcolarizare, reţea şcolară, normare-salanzare";

consilierul    juridic    al    inspectoratului    şcolar    judetean/al municipiului Bucureşti.

(2) La derularea lucrărilor comisiei de înscriere participă, în calitate de observatori,   câte  un   reprezentant  desemnat  de   federaţiile   reprezentative  la nivel  de ramură   învăţământ,    care    au   organizaţie    sindicală   în   judeţul    respectiv/municipiul Bucureşti.

ART. 7.     Dosarul de înscriere cuprinde următoarele documente, numerotate pe fiecare filă şi consemnate într-un opis:

1)    cerere de înscriere în care se menţionează şi limba modernă de circulaţie internaţională pentru care optează;

2)    curriculum vitae (redactat după modelul de CV european -   anexa nr. 1), susţinut cu documente doveditoare anexate;

3)    copii certificate "conform cu originalul"  de către conducerea unităţii de învăţământ/instituţiei de la care provine candidatul, ale:

a)  certificatului de naştere şi, dacă este cazul, certificatului de    căsătorie;

b)    actului de titularizare în unitatea de învăţământ;

c)      adeverinţelor/certificatelor/diplomelor de acordare a gradelor didactice/a titlului ştiinţific de doctor;

d)  documentului (carnetului de muncă/documentului echivalent) conform cu   art.34 alin.(5) din Legea nr.53/2003  privind Codul Muncii, cu modificările şi  completările ulterioare, eliberat de unitatea de învăţământ/instituţia, de la care provine candidatul, completat la zi; e) hotărârilor judecătoreşti, pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive;

4)   copii legalizate ale actelor de studii (diplomă, diplomă de licenţă, foi matricole etc); legalizarea acestora se face la notariat sau la alte autorităţi investite cu acest drept;

5)   adeverinţă de vechime la catedră, în specialitate, în original;

6)   adeverinţă cu calificativele din ultimii trei ani, în original;

7)    diplomă/atestat pentru predarea în învăţământul special, în cazul candidaţilor la funcţia de inspector şcolar de specialitate pentru învăţământul special;

8)  recomandare/aviz pentru anumite posturi/specialităti (teologie, minorităti ş.a.);

9)  adeverinţa medicală (în original), eliberată în conformitate cu prevederile art. 4 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, modificată şi completată;

10)  cazier judiciar în original;

11)   declaraţie pe propria răspundere că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică;

12)  opisul dosarului, în două exemplare pe care se va consemna numărul total de file; un exemplar se restituie, cu semnătura persoanei care a depus dosarul şi a preşedintelui comisiei de înscriere.

ART. 8. (1) Dosarul de înscriere la concurs se depune la registratura inspectoratului şcolar judeţean/municipiului Bucureşti şi este înaintat comisiei de înscriere, care verifică dacă sunt îndeplinite toate condiţiile de înscriere şi dacă acesta conţine toate documentele prevăzute la art. 7.

(2)  In caz de respingere, comisia va consemna într-un proces verbal, sub semnătură, motivele respingem acestuia şi le va comunica, în sens, candidatului.

(3)  Eventualele contestaţii privind respingerea dosarului se adresează şi se soluţionează de către inspectorul şcolar general.

ART. 9. (1) Comisia pentru elaborarea subiectelor de concurs este formată din:

- preşedinte - inspectorul şcolar general adjunct cu atribuţii privind managementul şi evaluarea instituţională; - membri - inspectori şcolari/inspectori şcolari de specialitate ce nu participă la concurs sau profesori/metodişti, recunoscuţi pentru autoritatea profesională şi morală, dintre care un inspector şcolar de   specialitate/ metodist /profesor pentru fiecare limbă    străină aleasă de candidaţi;

(2)   Secretariatul comisiei este asigurat de un inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar/ reprezentant al compartimentului "Plan şcolarizare, reţea şcolară, normare-salarizare".

(3)   Comisia are următoarele atrinbuţii:

elaborează   tematica   si   bibliografia  pentru   concurs   pe   baza  bibliografiei  minimale realizate de MEdC ( anexa 11) elaborează :

- un număr de (20 x nr. candidaţi) itemi privind legislaţia şcolară.

- un număr de (4 x nr. candidaţi) itemi privind managementul educaţional.

- pentru fiecare limbă străină aleasă de candidaţi un număr de (6 x nr. candidaţi) itemi privind managementul educaţional, traduşi în limba respectivă selectează, pentru fiecare limbă străină, un număr de seturi distincte, egal cu (2 x nr. candidaţi). Fiecare set reprezintă un test-grilă care va fi transcris pe suport magnetic (dischetă). Fiecare test-grilă (dischetă) va grupa itemii elaboraţi după cum urmează:

-  10 itemi privind legislaţia şcolară;

-   2 itemi privind managementul educaţional;

-   3 itemi privind managementul educaţional, în limba străină respectivă. (4)   Conţinuturile  testelor  elaborate   sunt  strict  secrete,  înregistrate   (în Microsoft Word) pe dischete parolate, protejate la scriere şi numerotate. Membrii comisiei de elaborare a subiectelor vor da o declaraţie de confidenţialitate privind caracterul secret al subiectelor. Preşedintele comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs ia toate măsurile pentru securizarea subiectelor şi răspunde în caz de desecretizare. Inainte de începerea concursului, preşedintele comisiei pentru elaborarea subiectelor predă dischetele cu teste preşedintelui comisiei de concurs, care preia responsabilitatea menţinem secretizăm acestora şi, de asemenea, răspunde în caz de desecretizare. Subiectele concursului se aleg, prin tragere la sorţi, de către candidaţi, dintre testele aflate pe dischete.

ART. 10. (1) Comisia de concurs are următoarea componentă:

-   preşedinte    - inspectorul şcolar general;

-   membri        - un reprezentant sau un delegat al M.Ed.C;

- un profesor/conferenţiar universitar din profilul postului sau din departamentul pentru pregătirea personalului didactic, desemnat de rectorul instituţiei de învăţământ superior la care acesta este titular;

(2)    Secretariatul comisiei este asigurat de un inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar/reprezentant al compartimentului "Plan şcolarizare, reţea şcolară, normare-salarizare".

(3)  La desfăşurarea concursului participă, în calitate de observatori, câte un reprezentant desemnat de federaţiile reprezentative la nivel de ramură învăţământ care au organizaţie sindicală în judeţul respectiv/municipiul Bucureşti.

(4)    Inspectoratul şcolar invită, în sens, observatorii să asiste la desfăşurarea concursului cu cel puţin 48 ore înainte de data desfăşurării acestuia. Neprezentarea observatorilor, deşi au fost invitaţi în termen, nu afectează legalitatea desfăşurării concursului.

(5)    Secretarul şi observatorii participă la activităţile comisiei, dar nu se implică în examinarea şi evaluarea candidaţilor. Observatorii au dreptul de a consemna observaţiile, cu privire la corectitudinea organizării şi desfăşurăm concursului, în procesul verbal menţionat la art.  18 din prezenta metodologie. Dacă, în derularea concursului, observatori sesizează preşedintelui comisiei vicii de procedură sau de organizare, erori sau abuzuri referitoare la evaluarea candidaţilor, acesta are obligaţia de a remedia deîndată neajunsurile sesizate.

(6) Observatorii nu au dreptul de a face sesizări privind corectitudinea organizării şi desfăşurării concursului după încheierea acestuia, decât în situaţia în care nu s-a dat curs sesizării şi / sau nu li s-a permis consemnarea în procesul verbal.

CAPITOLUL III

PROBELE DE CONCURS

Art.11.      (1)  Concursul pentru ocuparea posturilor de inspector de specialitate/inspector şcolar, cuprinde următoarele probe:

a)    Evaluarea curriculum-ului vitae

b)    Aprecierea recomandării Consiliului de administraţie

c)    Inspecţia specială la clasă

d)    Proba practică (asistenţa la o oră, analiza lecţiei, întocmirea procesului verbal de inspecţie)

e)     Interviu.    Prin interviu se testează cunoştinţele de legislaţie şcolară şi management educaţional ale candidaţilor prin:

A.    Susţinerea unui test-grilă folosind calculatorul. Transmiterea la o adresă electronică a rezultatelor testului - grilă.

B.    Interviu în fata comisiei de concurs.

(2)  Proba A a interviului se realizează pe baza seturilor de subiecte (teste grilă) întocmite de comisia de elaborare a subiectelor. Proba B verifică cunoştinţele din domeniul specific funcţiei pentru care candidează concurentul, prin întrebări şi analize de risc. De asemenea, candidatul va prezenta o proiecţie managerială pe direcţiile prioritare de dezvoltare ale disciplinei/domeniului ale căror activităţi doreşte să le coordoneze.

(3)   Toate cele cinci probe sunt obligatorii.

CAPITOLUL IV

DESFĂŞURAREA CONCURSULUI

ART. 12. Evaluarea curriculum-ului vitae se face în plenul comisiei de concurs, pe baza documentelor din dosarul de înscriere. Analiza şi evaluarea rezultatelor obţinute în educaţie şi formare, a aptitudinilor şi competentelor personale se realizează pe baza itemilor şi punctajului din anexa 2 la prezenta metodologie. Punctajul maxim al probei este de 30 puncte (10 puncte/membru de comisie), iar punctajul de promovare a probei este de 21 puncte (minim 7 puncte/membru de comisie).

ART. 13. Aprecierea recomandăm Consiliului de administraţie din unitatea şcolară/instituţia de la care provine candidatul se face în plenul comisiei de concurs, pe baza documentelor din dosarul de înscriere folosind fişa de apreciere din anexa nr. 3. Pe baza recomandării Consiliului de Administraţie, comisia de concurs va stabili dacă persoana aflată în concurs îndeplineşte criteriile de competenţă profesională şi de moralitate. Rezultatul probei se consemnează prin admis sau respins, hotărârea luându-se prin consens.

ART. 14. Evaluarea inspecţiei speciale la clasă, a proiectării şi realizării lecţiei de către candidat, se face, în plenul comisiei, conform fişei de evaluare a lecţiei din anexa nr. 4. Punctajul maxim este de 30 puncte (10 puncte/membru), iar punctajul de promovare este de 24 puncte.

ART. 15. Evaluarea probei practice (asistenţa la o oră, analiza lecţiei, întocmirea procesului verbal de inspecţie) se face în plenul comisiei, conform fişei de evaluare din anexa nr. 5. Punctajul maxim este de 30 puncte (10 puncte/membru de comisie), iar punctajul de promovare este de 24 puncte.

ART.16 (1) Pentru proba de susţinere a unui test - grilă, prevăzută la art. 11 alin. (1) lit. e)-A se utilizează computerul şi se va folosi imprimanta pentru listarea rezultatelor testului-grilă. Punctajul maxim este de 30 puncte - 10 puncte/membru de comisie - (0,50 puncte/item si 2,50 puncte pentru expediere electronică) şi se centralizează conform anexei 6. Punctajul minim de promovare a probei A este de 21 puncte (7 puncte/membru de comisie).

(2) Evaluarea probei de interviu în faţa comisiei de concurs, prevăzută la art. 11 alm.(l) lit.e)-B, se face în plenul comisiei de concurs utilizând fişa de evaluare din anexa nr. 7. Punctajul maxim al probei este de 30 puncte (10 puncte/membru de comisie), iar punctajul de promovare a probei B este de 21 puncte (minim 7 puncte /membru de comisie).

ART. 17. (1) Punctajul total maxim este de 150 puncte iar punctajul minim de promovare a concursului este de 111 puncte, cu condiţia promovării fiecărei probe în parte.

(2)  Punctajul probelor pentru fiecare candidat este înscris în borderoul de notare prevăzut în anexa nr. 8.

(3)    Este declarat reuşit la concurs candidatul promovat care a obţinut cel mai mare punctaj total.

(4)  In caz de egalitate de punctaj, se vor compara, în ordine, rezultatele obţinute la probele: inspecţia specială la clasă, proba practică, interviu, curriculum vitae. Dacă un candidat a obţinut la una din probele luate în ordinea prezentată anterior un punctaj mai mare, acel candidat este declarat reuşit.

ART. 18. Secretarul comisiei de concurs întocmeşte procesul verbal în care consemnează desfăşurarea şi rezultatele concursului, precum şi menţiunile în cazul persoanelor desemnate ca observatori. Procesul verbal este semnat de comisia de concurs şi de persoanele desemnate ca observatori.

ART. 19. (1) Succesiunea şi programarea pe zile a probelor de concurs se stabileşte de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.

(2) In cazul desfăşurării tuturor probelor de concurs pe parcursul unei singure zile, punctajele obţinute de fiecare candidat la cele 4 probe şi punctajul total se afişează la sediul inspectoratului şcolar după încheierea concursului, în aceeaşi zi.

(3) In cazul desfăşurării probelor de concurs pe parcursul mai multor zile, punctajul acordat fiecărui candidat se afişează la finalul fiecărei zile de concurs pentru probele susţinute în ziua respectivă.

CAPITOLUL V

DEPUNEREA ŞI REZOLVAREA CONTESTAŢIILOR

ART. 20. Eventualele contestaţii, cu privire la hotărârile comisiei de concurs, se adresează, în scris, ministrului educaţiei şi cercetării şi se depun la registratura inspectoratului şcolar, în termen de 5 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor concursului.

ART. 21. Inspectoratul şcolar, după încheierea perioadei de depunere a contestaţiilor, trimite, spre soluţionare, contestaţiile împreună cu documentaţia concursului, la Ministerul Educaţiei şi Cercetării - Direcţia Generală Managementul Resurselor Umane.

ART. 22. (1) Hotărârea ministrului educaţiei şi cercetării este definitivă şi este transmisă în sens, inspectoratului şcolar şi contestatarului. Aceasta poate fi atacată numai prin procedura contenciosului administrativ.

(2)     Rezultatele    finale    ale    concursului     se    afişează    în    ordine descrescătoare la sediul inspectoratului şcolar.

CAPITOLUL VI

DISPOZIŢII FINALE

ART. 23. (1) Numirea inspectorilor şcolari de specialitate/inspectori şcolari, declaraţi reuşiţi la concurs, în urma soluţionării contestaţiilor, se face de către inspectorul şcolar general, cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

(2) O dată cu emiterea deciziei de numire, inspectorul şcolar general încheie contractul de management educaţional cu inspectorul şcolar de specialitate/ inspectorul şcolar (anexa 9).

ART. 24. Informaţiile false cuprinse în curriculumul vitae sau în declaraţiile pe propria răspundere observate de comisiile de înscriere sau de concurs, prevăzute la art.5, înaintea sau în timpul desfăşurării concursului, atrag eliminarea candidatului din concurs şi sesizarea organelor competente, iar cele dovedite după finalizarea concursului conduc la invalidarea rezultatelor acestuia şi validarea următorului candidat drept câştigător sau după caz, reprogramarea concursului.

ART. 25. (1) Sesizările care vizează nerespectarea condiţiilor de înscriere la concurs, potrivit prevederilor art. 2 sau referitoare la valabilitatea documentelor de la dosarul de înscriere la concurs, potrivit art.7, dovedite înaintea sau în timpul concursului atrag eliminarea candidatului din concurs, iar cele dovedite după finalizarea concursului conduc la invalidarea rezultatelor acestuia şi validarea următorului candidat drept câştigător sau după caz, reprogramarea concursului.

(2) Candidatul şi persoanele responsabile, membre ale comisiilor prevăzute la art. 5, care au încălcat prevederile prezentei metodologii se sancţionează potrivit legii.

ART. 26. (1) Persoanele, care au printre candidaţi soţ, soţie, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv, nu pot face parte din comisiile prevăzute la art.5 şi nu pot fi desemnate ca observatori.

(2)  Membrii comisiilor, precum şi persoanele desemnate ca observatori, înainte de desfăşurarea concursului, vor declara pe propria răspundere că nu au în rândul candidaţilor rude sau afini până la gradul IV inclusiv, ori relaţii conflictuale cu vreun candidat.

(3)  In cazul în care inspectorul şcolar general este sub incidenţa alin.(l) din prezentul articol, comisia de concurs este numită de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

ART. 27. In toate situaţiile în care contractul de management educaţional încetează, inspectorul şcolar general emite decizie de eliberare din funcţie pentru inspectorii şcolari/inspectorii şcolari de specialitate numiţi pari decizia sa, cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

ART.   28.      Anexele 1-11 fac parte integranta din prezenta metodologie.

ANEXA NR. 1

Model de Curriculum Vitae European

< numele aplicantului >

Curriculum vitae

*Notă

Inlocuiţi rubrica (numele aplicantului cu propriul nume)

**Notă

Toate textele scrise cu aceste caractere au rol informativ şi nu apar în CV

***Notă

Textul dintre () va fi înlocuit cu informaţiile cerute

INFORMAŢII PERSONALE

Nume

(Nume, prenume)

Adresă

(numărul, strada, cod poştal, oraş, tara)

Telefon

Fax

E-mail

Naţionalitate

Data naşterii

(ziua, luna, anul)

EXPERIENŢĂ PROFESIONALĂ

*Perioada (de la - până la)

(Menţionaţi pe rând fiecare experienţă profesională pertinentă, începând cu cea mai recentă dintre acestea)

*Numele şi adresa angajatorului

*Tipul activităţii sau sectorul de activitate

*Funcţia sau postul ocupat

*Principalele activităţi şi responsabilităţi

EDUCAŢIE ŞI FORMARE

*Perioada (de la - până la)

(Descrieţi separat fiecare formă de învăţământ şi program de formare profesională urmate, începând cu cea mai recentă)

*Numele şi tipul instituţiei de învăţământ şi al organizaţiei profesionale prin care s-a realizat formarea profesională

*Domeniul studiat/aptitudini ocupaţionale

*Tipul calificării/diploma obţinută

*Nivelul de clasificare a formei de instruire /invăţământ

APTITUDINI ŞI COMPETENŢE PERSONALE dobândite în cursul vieţii şi carierei dar care nu sunt recunoscute neapărat printr-un certificat sau o diplomă

Limba maternă

Limbi străine cunoscute

* abilitatea de a citi

* abilitatea de a scrie

* abilitatea de a vorbi

(Enumeraţi limbile cunoscute şi indicaţi nivelul: excelent, bine, satisfăcător)

Aptitudini şi competente artistice Muzică, desen, pictură, literatură etc.

(Descrieti aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-ati dobândit)

Aptitudini şi competenţe sociale

Locuiţi şi munciţi cu alte persoane, într-un mediu multicultural. ocupaţi o poziţie în care comunicarea este

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-aţi dobândit)

importantă sau desfăşuraţi o activitate în care munca de echipă este esenţială, (de exemplu cultură, sport, etc.)

Aptitudini şi competente organizatorice De exemplu coordonaţi sau conduceţi activitatea altor persoane, proiecte şi gestionaţi bugete; la locul de muncă, în acţiuni voluntare (de exemplu în domenii culturale sau sportive) sau la domiciliu.

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi în ce context le-ati dobândit)

Aptitudini şi competenţe tehnice

(utilizare calculator, anumite tipuri de echipamente, maşini

etc.)

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi în ce context le-aţi dobândit)

Permis de conducere

Alte aptitudini şi competente

Competente care nu au mai fost menţionate anterior

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi în ce context le-ati dobândit)

INFORMAŢII SUPLIMENTARE

(Indicaţi alte informaţii utile şi care nu au fost menţionate, de exemplu persoane de contact, referinţe, etc.)

ANEXE

(Enumeraţi documentele ataşate CV-ului, dacă este cazul).

ANEXA NR. 2

Concursul pentru ocuparea postului de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar

Numele şi prenumele candidatului_____________________

Data_____________________

EVALUARE CURRICULUM VITAE

Nr. crt.

Criterii

Punctaj maxim

Punctaj realizat

1

Studii

0,75

Cursuri postuniversitare/Masterat

0,25

Doctorat

0,5

2

Participare la stagii de formare /perfecţionare

2,5

a) Gradul I:

1

- obţinut prin parcurgerea probelor, potrivit Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare

1

- obţinut prin echivalare cu doctoratul

0,75

b) Participarea la stagii de formare/de perfecţionare  în  specialitate şi/sau în managementul educaţional

1,5

- locale, regionale, naţionale*

1,25

- internaţionale

0,25

3

Experienţă în activitate dovedită în:

2

-funcţii de conducere, îndrumare şi control în MEdC şi I.S.J., responsabil cerc pedagogic

1

-director/director adjunct, membru în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ

0,75

- responsabil de comisie metodică, şef de catedră, profesor metodist

0,25

4.

Lucrări/de management educaţional sau de specialitate publicate cu ISBN/ISSN Articole de management educaţional sau de specialitate

1

0,75

5

Iniţiere, coordonare, participarea la proiecte pilot, la proiecte de reforma învăţământului, la proiecte  comunitare, la proiecte  de  integrare  europeană, la  alte proiecte la nivel local, naţional, internaţional**

1,5

6

Limbi moderne cunoscute, atestate prin documente emise de o autoritate în materie pentru cei care au diplomă, ca specializare, o limbă străină, este suficientă prezentarea copiei legalizate de pe diplomă

0,75

7

Cunoştinţe de operare pe calculator evaluabile pe baza documentelor prezentate

0,75

TOTAL

10

*    Se va acorda punctajul maxim pentru stagii însumând cel puţin 100 de ore din programe acreditate

şi/sau avizate de M.Ed.C

** Se va acorda punctajul maxim pentru coordonatorii de proiect.

EXAMINATOR____________________________

SEMNĂTURA_____________________________

ANEXA NR. 3

Concursul pentru ocuparea postului de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar

Numele şi prenumele candidatului___________________

Data___________________

APRECIEREA RECOMANDĂRII CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE

Nr. 

crt.

Criterii

1.

CRITERII DE COMPETENTĂ PROFESIONALĂ

•        Pregătirea ştiinţifică de specialitate

•        Calitatea documentelor de proiectare

•        Calitatea metodelor, tehnicilor şi procedeelor utilizate în activitatea profesională

•         Calitatea instrumentelor de evaluare folosite

•         Preocupări pentru activităţi extracurriculare

2.

CRITERII DE COMPETENTĂ MANAGERIALĂ:

•         Calităţi dovedite în sfera managementului grupului

•         Participarea  la procesul decizional la nivelul unităţii

•         Stilul managerial practicat

•         Formarea şi întreţinerea spiritului de echipă

3.

CONDUITĂ PROFESIONALĂ ŞI MORALĂ

•         Eficienţa comunicăm formale şi informale

•         Capacitatea de relationare cu colegii şi comunitatea

•         Interes pentru dezvoltarea profesională proprie

•         Respectarea deontologiei profesionale

ADMIS / RESPINS

EXAMINATOR_________________________

SEMNĂTURA__________________________

ANEXA NR. 4

Concursul pentru ocuparea postului de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar

Numele şi prenumele candidatului_____________________

Data_____________________

FIŞA DE EVALUARE A LECŢIEI INSPECŢIA SPECIALA LA CLASĂ

Analiză

Aspecte evaluate: criterii

Punctaj Maxim      Realizat

Lecţie

Aspecte formale

(documente, documentaţie, materiale didactice disponibile)

1

Proiectare - motivare

(relationarea    intra-    şi    interdisciplmară,    intra-    şi    cross-curnculară,  perspectiva în  raport  cu  unitatea  de  învăţare, relevanta pentru viată a conţinuturilor)

1

Conţinut ştiintifico-aplicativ

(obiectivizare,         structurare,         sistematizare,         coerentă, consistenţă)

1

Metode şi mijloace didactice

(varietate, oportunitate, originalitate, eficienţă)

1

Climat psihopedagogie

(ambient specific disciplinei, motivaţie pentru lecţie)

1

Elevii -dominante vizate

Achiziţii cognitive, verbalizate/nonverbalizate

(calitate, cantitate, relationare, operationalizare)

1

Deprinderi de activitate intelectuală individuală şi în echipă

(operaţii logice, mecanisme de analiză şi sinteză, consecventă, seriozitate, dorinţa de autodepăşire, colegialitate,  responsabilitate   şi  răspundere,   flexibilitate  în asumarea rolurilor)

1

Atitudine fată de şcoală - statutul şi rolul la oră

(pozitivă - colaborator, indiferentă - spectator)

1

Profesorul - dominante vizate

Competente profesionale şi metodice

(de     cunoaştere    -    gradul    de     stăpânire,    organizare     şi prelucrare a informaţiei, de execuţie - rapiditatea, precizia acţiunilor şi   distributivitatea atenţiei, de comunicare - fluiditatea,   concizia   şi   acurateţea   discursului,   captarea   şi păstrarea   interesului    elevilor,    abilitatea   pentru   activitate diferenţiată)

1

Competente sociale şi de personalitate

(sociabilitate, degajare, registre diverse de limba), echilibru emoţional, rezistentă la stress, ingeniozitate, flexibilitate, fermitate, tolerantă, rigurozitate, obiectivitate, disponibilitate)

1

TOTAL

10

EXAMINATOR_____________________

SEMNĂTURA

ANEXA NR. 5

Concursul pentru ocuparea postului de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar

Numele şi prenumele candidatului_______________________

Data_______________________

FIŞA DE EVALUARE A PROBEI PRACTICE (asistentă la oră, analiza lecţiei, întocmirea procesului verbal de inspecţie)

Evaluare

Indicatori de evaluare

Punctaj

Maxim

Acordat

Analiza proiectării si desfăşurării lecţiei

Aspecte formale Proiectare -motivare Conţinut ştiinţifico-aplicativ Metode si mijloace didactice Climat psihopedagogie

5

Analiza activităţilor elevilor

Achiziţii cognitive, verbalizate/nonverbalizate

Deprinderi de activitate intelectuală individuală şi în echipă

Atitudine faţă de şcoală - statutul şi rolul la oră

3

Analiza activităţilor profesorului

Competente profesionale si metodice Competente sociale şi de personalitate

2

Total

10

*Se va urmări cum candidatul evaluează lecţia, elevii şi profesorul după fişa de evaluare a lecţiei - anexa 4 -inspecţia specială la clasă.

EXAMINATOR___________________

SEMNĂTURA_________________

ANEXA NR. 6

Concursul pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar

Numele şi prenumele candidatului_________________________________

Data_______________

INTERVIU - PROBA A (Rezultatele la testul grilă)

Itemi test grilă

Punctaj alocat

Punctaj obţinut

1

0,50

2

0,50

3

0,50

4

0,50

5

0,50

6

0,50

7

0,50

8

0,50

9

0,50

10

0,50

11

0,50

12

0,50

13

0,50

14

0,50

15

0,50

Total grilă

7,50

Transmiterea electronică a rezultatelor testului

2,50

Total

10

EXAMINATOR_____________________

SEMNĂTURA__________________

ANEXA NR. 7

Concursul pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar

Numele şi prenumele candidatului.................

Data..........

INTERVIU - PROBA B (Evaluarea interviului în fata comisiei)

Nr. crt.

Domenii

Punctaj maxim*

Punctaj obţinut

5

1

Aspecte referitoare la legislaţia şcolară:

- Cunoaşterea legislaţiei din domeniul învăţământului şi a metodologiilor specifice postului

- Cunoaşterea documentelor de reglementare a inspecţiei şcolare

3,5

2

Aspecte referitoare la managementul educaţional (M.E.):

- Cunoaşterea conceptelor de bază în M.E., cultură organizatională, formarea şi conducerea echipelor, conducerea reuniunilor de lucru, elaborarea, gestionarea şi evaluarea documentelor manageriale

- Competenţe personale în: identificarea activităţilor, priontăţilor concrete necesare atingerii obiectivelor stabilite, modele de alocare a resurselor umane şi non-umane, alegerea, delegarea, construcţia echipelor de lucru, capacitate de relaţionare, comunicare formală şi informală, capacitate de negociere, de argumentare, de convingere

4,5

3

Trăsături de personalitate:

- Capacitate de percepţie globală şi sinteză, de adaptare, prezenţă de spirit, structuri caracteriale, etos, atitudini favorabile schimbării /inovării, empatie, disponibilitate şi rezistentă la efort şi stres

2

Total punctaj

10

Punctajul maxim va fi defalcat de către comisia de concurs.

EXAMINATOR_____________________

SEMNĂTURA_____________________

ANEXA NR 8

Concursul pentru ocuparea postului de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar

Numele şi prenumele candidatului____________________

Data___________________

BORDEROU DE NOTARE

Nr. crt.

Proba

Examinator 1

Examinator 2

Examinator 3

Total

1

Evaluarea curriculum-ului vitae

2

Aprecierea   recomandării   Consiliului de administraţie

3

Inspecţia specială la clasă

4

Proba    practică    (asistentă    la    oră, analiza lecţiei,  întocmirea procesului verbal de inspecţie)

5

Interviu:

Proba A

Testul grilă

Transmiterea electronică

Proba B

Interviul  în   fata  comisiei de concurs

Total interviu

Total general

Examinatori:

1.   Preşedinte___________________________

2.   Reprezentant M.Ed.C_________________

3.   Prof./Conf. Dr._______________________

ANEXA NR.9

CONTRACT   DE   MANAGEMENT EDUCAŢIONAL

I. PĂRŢILE CONTRACTANTE

1.    Domnul (Doamna)  ....................................................    în calitate de

INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL, reprezentând INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI ......................./ISMB cu sediul în   ............................,   str......................................., nr..............

si

2.   Domnul (Doamna).......................................................................

cetăţean român domiciliat în ..................................str................................

nr......jud......................având actul de identitate ......... seria......... nr..........

eliberat de.............................................în calitate de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar al ...............................................,   numit  în   funcţie   prin   decizia  nr..........   a Inspectorului   Şcolar   General   al   Inspectoratului   Şcolar  Judeţean       ..................., denumit în continuare INSPECTOR.

II.  OBIECTUL CONTRACTULUI

Inspectorul Şcolar General încredinţează inspectorului coordonarea, îndrumarea si controlul activităţilor din unitătile/institutiile de învăţământ ale judetului, în specialitatea/domeniul său de competentă, în concordantă cu strategia şi direcţiile de dezvoltare a învăţământului preuniversitar, stabilite prin obiectivele politicii naţionale în domeniul educaţiei.

III.  DURATA CONTRACTULUI

Prezentul contract se încheie pe o perioadă determinată de 4 ani, începând cu data emitem deciziei de numire în funcţie.

IV. ATRIBUŢIILE, DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE INSPECTORULUI

A.          Atribuţiile inspectorului sunt cele prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a inpectoratelor şcolare, aprobat prin ordin al ministrului şi cele prevăzute în fişa postului.

B.          Inspectorul are următoarele drepturi:

1.     Rezervarea catedrei pe care este titular, în perioada executării contractului.

2.    Plata drepturilor băneşti prevăzute de Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic cu modificănle şi completările ulterioare, care stau la baza drepturilor cuvenite privind asigurările sociale şi pensia.

3.    Indemnizaţia de conducere stabilită pentru activitatea de îndrumare şi control, se stabileşte conform prevederilor legale.

4.    Durata concediului de odihnă anual se stabileşte conform prevederilor legale, în vigoare.

5.    Să participe la programe de perfecţionare în domeniul managementului educaţional.

6.    Să primească distincţiile şi premiile prevăzute de art.112 şi art.113 din Legea 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.

7.    Să participe la programe de perfecţionare în domeniul managementului educaţional.

8.    Decontarea cheltuielilor de cazare, diurnă, transport şi a altor cheltuieli stabilite de normele legale, cu documente justificative, pentru deplasările în interes de serviciu în ţară şi în străinătate.

C.         Inspectorul are următoarele obligaţii:

1.    Să desfăşoare activitatea de îndrumare şi control, conform fişei postului.

2.    Să elaboreze, la nivelul I.Ş.J., planurile manageriale în concordantă cu obiectivele politicii educaţionale din judeţ.

3.    Să asigure, prin activitatea de monitorizare şi evaluare, realizarea planului managerial propus.

4.    Să asigure calitatea educaţiei la specialitatea / domeniul în care îşi exercită atributiile.

5.    Să coordoneze utilizarea eficientă a bazei didactico-materiale şi să contribuie la dezvoltarea şi modernizarea acesteia.

6.    Să prezinte semestrial sau după caz, la solicitarea inspectorului şcolar general, stadiul realizării planului managerial la disciplina / compartimentul de care răspunde.

7.    Să asigure organizarea activităţilor de perfecţionare a personalului didactic de specialitate, în conformitate cu prevederile Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.

V.  DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE INSPECTORULUI ŞCOLAR GENERAL

1.    Să solicite inspectorului aplicarea politicii educaţionale din judeţul

......................../municipiul    Bucureşti,    în    domeniul    său    de    competentă,    în

concordanţă cu strategia şi direcţiile de dezvoltare a învăţământului preuniversitar, stabilite prin obiectivele politicii naţionale în domeniul educaţiei.

2.    Să asigure inspectorului libertatea în organizarea şi coordonarea întregii activităţi ale specialităţii/compartimentului de care răspunde, singurele limitări fiind cele prevăzute de reglementările legale.

3.    Să asigure inspectorului drepturile prevăzute în prezentul contract.

4.    Să asigure inspectorului condiţiile legale pentru îndeplinirea obligaţiilor cuprinse în prezentul contract.

VI.  LOIALITATEA ŞI CONFIDENŢIALITATEA

Inspectorul e obligat să folosească întreaga capacitate de muncă în interesul procesului educaţional, în aplicarea reformei, comportându-se în activitate cu probitate morală şi profesională.

Inspectorului îi sunt interzise orice activităţi contrare politicii Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

Pe durata prezentului contract, inspectorul este obligat să păstreze cu rigurozitate confidenţialitatea asupra datelor şi informaţiilor care nu sunt destinate publicităţii sau care sunt prezentate cu acest caracter de minister sau de inspectoratul şcolar judetean/al municipiului Bucureşti.

Această obligaţie se prelungeşte pentru o perioadă de 2 ani de la încetarea contractului de management.

VII. RĂSPUNDEREA PÂRTILOR

Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor din prezentul contract, părţile răspund potrivit legii. Forţa majoră apără părţile de răspundere.

Răspunderea inspectorului este angajată pentru nerespectarea prevederilor legale ale prezentului contract sau măsurilor luate de inspectorul şcolar general.

Inspectorul răspunde administrativ, material şi penal, după caz, pentru daunele produse prin orice act al său, contrar intereselor învăţământului, prin acte de gestiune imprudentă, prin utilizarea abuzivă sau neglijentă a puterilor conferite.

In cazul în care sunt indicii privind săvârşirea unei infracţiuni în legătură cu executarea contractului, de fapte de corupţie (dare şi luare de mită, trafic de influentă, primirea de foloase necuvenite) şi de complicitate la acestea sau fapte ce atentează la bunele moravuri, inspectorul şcolar general are obligaţia să sesizeze organele competente şi să suspende contractul de management educaţional.

VIII. MODIFICAREA CONTRACTULUI

Părţile vor adapta contractul numai corespunzător reglementărilor legale intervenite ulterior încheierii acestuia şi care îi sunt aplicabile.

IX. ÎNCETAREA CONTRACTULUI

Prezentul contract încetează prin:

a)     expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;

b)    eliberarea din funcţie a inspectorului de către inspectorul şcolar general, cu avizul M.Ed.C, în cazul obţinerii calificativului NESATISFACATOR, ca urmare a evaluării anuale sau în urma controlului/inspecţiei efectuate de inspectorul şcolar general al judeţului /al municipiului Bucureşti sau de către Ministerul Educaţiei şi Cercetăm;

c)     renunţarea inspectorului la mandatul încredinţat, în situaţia neasigurării condiţiilor prevăzute în contract, ori în alte condiţii întemeiate;

d)    acordul părţilor;

e)     decesul sau punerea sub interdicţie judecătorească a inspectorului;

f)     reorganizarea structurii instituţiei;

g)    pensionare

X.  LITIGII

Litigii izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract, nerezolvate pe cale administrativă sau admimstrativ-junsdictională, sunt de competenta instanţelor judecătoreşti.

XI.  ALTE CLAUZE

Inspectorul are dreptul să solicite mediere, consultantă şi alte măsuri de protecţie din partea inspectorului şcolar general, în soluţionarea situaţiilor conflictuale cu persoane fizice sau juridice.

La încetarea contractului, inspectorului 1 se va aproba trecerea pe postul (catedra) rezervat la numirea în funcţie.

XII.   DISPOZIŢII FINALE

Prevederile prezentului contract se completează cu dispoziţiile Legii nr. 84/1995, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii 53/2003 privind Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare şi ale altor acte normative în vigoare.

ANEXA NR. 10

FIŞA-CADRU

pentru inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar

DENUMIREA POSTULUI - Inspector şcolar de specialitate/inspector

                                                     şcolar pentru....................................

Grad profesional al ocupaţiei postului - inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar Nivelul postului -îndrumare şi control

DESCRIEREA POSTULUI:

1.   Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:

-     Studii superioare de lungă durată cu diplomă de licenţă sau diplomă echivalentă

-    Titular în învăţământul preuniversitar, cu gradul didactic II şi o vechime în la catedră de cel puţin 8 ani

-     Calificativul "Foarte bine" în ultimii 3 ani şi recomandarea Consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ/Consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar/organului de conducere al instituţiei în care îşi desfăşoară activitatea

-     Perfecţionări obligatorii corespunzătoare etapei de carieră

-     Cunoştinţe operare computer

-     Cunoaşterea unei limbi moderne de circulaţie internaţională

2.    Complexitatea operaţiunilor specifice postului:

-     Cunoaşterea aprofundată a domeniului său specific de încadrare

-     Cunoaşterea actelor normative specifice inspecţiei şcolare

-     Cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei învăţământului preuniversitar: management educaţional, managementul resurselor umane, evaluare şi dezvoltare instituţională, calitatea educaţiei, descentralizarea sistemului de învăţământ ş.a.

-       Acordarea de consultanţă de specialitate

-       Desfăşurarea, monitorizarea şi controlul activităţilor şi acţiunilor la nivelul specialităţii / domeniului său specific la nivel local, judeţean şi naţional

-       Utilizarea competentelor de analiză - diagnoză - prognoză şi de evaluare a stării învăţământului

3.    Responsabilitate implicată de post privind:

-     organizarea, managementul, controlul-venficarea şi comunicarea în domeniul de competenţă;

-     corectitudinea   şi   aplicabilitatea   documentelor   elaborate    şi   corectitudine   în aplicarea prevederilor actelor normative;

-     soluţionarea stărilor conflictuale:

-     propunerile decizionale.

4.    Sfera de relaţii (comunicare/relationare)

A.) Ierarhice:

-   de subordonare:

-  Inspectorul  şcolar general  şi inspectorul  şcolar general adjunct pentru management şcolar.

- Directorul general/directorul/inspectorii din M.Ed.C.

-   de coordonare:

- a cadrelor didactice de specialitate din teritoriu. B) Funcţionale:

- cu personalul direcţiilor de specialitate din M.Ed.C, C.N.D.I.P.T., C.N.F.P.P.;

- cu inspectam din inspectoratul şcolar, C.C.D., conducerile unităţilor de învăţământ. C) De colaborare:

cu  alti  furnizori  de  educaţie  si  de  formare,   structuri  consultative  din învăţământ, sindicate, O.N.G-uri.

ATRIBUŢII PE DOMENII DE COMPETENTĂ

I.          Dezvoltare instituţională

Unitatea de competentă

Atribuţii

Stabilirea strategiei de dezvoltare instituţională la nivel local şi judeţean

Identifică nevoile de dezvoltare ale fiecărei unităţi de învăţământ colaborând cu organismele abilitate şi cu factorii de decizie la nivel local şi judeţean

Consiliază conducerile unităţilor de învăţământ în vederea elaborării de proiecte şi programe de dezvoltare instituţională, inclusiv realizarea ofertei educaţionale şi a cărţii de identitate a fiecărei unităţi şcolare

Asigurarea dezvoltării curriculum-ului în funcţie de nevoile de formare locală, zonală şi judeţeană

Proiectează curriculumul la nivel local şi consiliază conducerile unităţilor de învăţământ pe probleme de proiectare a curriculum-ului la decizia şcolii

Asigurarea concordantei alocării resurselor (umane, materiale, financiare,

informaţionale etc.) în funcţie de programele de dezvoltare instituţională

Susţine şi fundamentează, împreună cu alte compartimente de specialitate ale inspectoratului şcolar, programele de dezvoltare instituţională, prin alocarea resurselor necesare pentru realizarea lor

Consiliază şi sprijină dezvoltarea culturii organizaţionale a unităţii de învăţământ în asigurarea transparentei procesului educaţional, pentru dezvoltarea capacităţii de relationare a unităţii de învăţământ cu mediul cultural, social şi economic specific comunităţii

II. Evaluare instituţională

Evaluarea activităţilor

din cadrul

compartimentului /

specialităţii

Elaborează graficul inspecţiilor şcolare şi efectuează cel puţin 9 zile lunar de  inspecţii  în   domeniul   curricular  /   domeniul   său   de   competenţă  la unităţile de învăţământ de stat şi particulare

Elaborează criterii de monitorizare şi evaluare a calităţii managementului educaţional    şi    asigură    consiliere    pentru    dezvoltarea    capacităţii    de autoevaluare a unităţii de învăţământ

Redactează  rapoarte,  informări,  procese  verbale,   studii   şi  programe   de măsuri de valorificare a activităţii de evaluare instituţională

Coordonează activitatea de evaluare a activităţii directorilor unităţilor de învăţământ preuniversitar şi asigură evaluarea acestora, conform legislaţiei în vigoare

Participă în comisiile pentru acordarea salariilor şi gradaţiilor de merit, a recompenselor (ordine, distincţii, decoraţii) şi în cele de anchetă constituite în vederea cercetăm abaterilor săvârşite  de cadre  didactice, personal de conducere, îndrumare şi control.

Asigurarea     calităţii     în învăţământul

preuniversitar

Indrumă şi verifică activitatea comisiilor de asigurare a calităţii din şcoli şi întocmeşte sinteze, analize, recomandări privind autoevaluarea unităţilor de

învăţământ preuniversitar

Monitorizează şi evaluează strategiile şi procedurile de asigurare a calităţii din unităţile de învăţământ, în conformitate cu politica MEdC şi ARACIP, şi în consens cu strategia IŞJ de asigurare a calităţii.

III. Management

Monitorizarea funcţionăm structurilor instituţionale, administrative şi manageriale din şcoli

Realizează baza de date şi valorifică informaţiile cuprinse în cadrul acesteia în vederea luăm deciziilor în concordantă cu realităţile specifice mediului educaţional

îndrumă, asistă, monitorizează şi evaluează procesul de predare - învăţare -evaluare sau din activitatea din domeniul său de competentă din unităţile de învăţământ preuniversitar în vederea asigurării calităţii actului educaţional

Monitorizează progresul şi disfunctiile apărute în desfăşurarea activităţilor proiectate

Verifică respectarea în teritoriu a legislaţiei generale şi specifice, a ordinelor şi instrucţiunilor MEdC şi IŞJ, propune măsuri pentru asigurarea legalităţii

IV. Relatii-Comunicare

Menţinerea legăturilor inspectoratului şcolar cu M.Ed.C.  şi cu unităţile şcolare

Optimizează fluxul informaţional între M.Ed.C. şi unităţile şcolare şi transmite direcţiilor de specialitate din M.Ed.C. propunerile şi măsurile de îmbunătăţire a activităţii din teritoriu

Reprezentarea inspectoratului şcolar în relaţii publice

Dezvoltă şi menţine legăturile cu autorităţile şi partenerii sociali precum şi cu organizaţii neguvernamentale şi instituţii de specialitate

Consilierea şi facilitarea schimbului de informaţii

Consiliază şi consultă personalul din subordine, cadrele didactice din unităţile de învăţământ în vederea îmbunătăţirii performantelor de comunicare

Soluţionează prompt şi eficient corespondenţa primită (sesizări, reclamaţii, memorii)

Mediază conflictele şi stările tensionate din subsistemul învăţământului preuniversitar judeţean

V. Formare profesională

Perfecţionarea activităţii proprii

Participă la programele de formare continuă în management educaţional, inspecţie şcolară şi de specialitate, alese pe baza nevoilor proprii.

Asigurarea dezvoltării/ formării profesionale a personalului din subordine

Identifică şi analizează nevoia de formare a personalului didactic.

Elaborează politica de dezvoltare a resursei umane din subordine. Crează cadrul   formării continue a personalului didactic şi a managerilor de unităţi  de  învăţământ,  propune/facilitează  accesul   cadrelor  didactice  la programe/activităţi de perfecţionare/formare.

Asigură realizarea şi dezvoltarea culturii organizationale prin schimburi de

experienţă, stagii, module de formare pentru manageri de proiect, personal

de conducere, îndrumare şi control şi asigură transferul de bune practici

Postul:                                               Inspector şcolar general

Numele şi prenumele:

Semnătura:

Data:

ANEXA NR. 11

Concursul pentru ocuparea postului de inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar

BIBLIOGRAFIE minimală

Nr. crt.

Actul juridic/ metodologia/bibliografia

Conţinut

1.

LEGEA nr. 84/1995, cu modificările şi completările ulterioare

LEGEA INVĂŢĂMÂNTULUI.

2.

LEGEA nr. 128/1997, cu

modificările şi completările ulterioare

Statutul personalului didactic

3.

Programul de guvernare 2005-2008

Capitolul V. Politica în domeniul educaţiei

4.

LEGEA nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare

Codul muncii.

5.

Contractul colectiv de muncă unic la nivel de ramură învăţământ

6.

Ordonanţa de Urgentă a Guvernului 75/2005

Privind asigurarea calităţii în educaţiei

7.

O.M.E.N. nr. 4682/28.09.1998

Regulamentul de organizare şi desfăşurare a inspecţiei şcolare.

Metodologia de aplicare a regulamentului de organizare şi desfăşurare a inspecţiei

şcolare.

8.

O.M.Ed.C. nr. 4925/8.09.2005

Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar

9.

OM.Ed.C nr. 3224/1996

Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratelor şcolare

10.

Institutul de Ştiinte ale Educaţiei

Management educaţional pentru instituţiile de învăţământ (Serban Iosifescu-coord.), Bucureşti, 2001

 


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3518/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3518 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu