Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3372 din  8 martie 2004

privind aprobarea Planului-cadru de invatamant pentru scoala de arte si meserii - invatamant special

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 972 din 22 octombrie 2004


SmartCity3


    In baza dispozitiilor Legii nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul Hotararii Guvernului nr. 741/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul educatiei, cercetarii si tineretului emite prezentul ordin.

    Art. 1
    (1) Se aproba Planul-cadru de invatamant pentru scoala de arte si meserii - invatamant special, prezentat in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
    (2) Se aproba Instructiunile privind aplicarea Planului-cadru de invatamant pentru scoala de arte si meserii - invatamant special, prezentata in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
    (3) Prezentul plan-cadru de invatamant pentru scoala de arte si meserii - invatamant special se aplica la toate clasele profesionale speciale cu elevi cu deficiente din unitatile de invatamant special, precum si la clasele profesionale speciale compacte, cu elevi cu deficiente, integrate in scoala publica.
    (4) Elevii cu deficiente integrati individual sau in grup/grupa in clase din scoala publica urmeaza planul-cadru de la scoala de arte si meserii aprobat prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 5.723/2003 cu servicii de sprijin pentru clasele a IX-a si a X-a.
    Art. 2
    Incepand cu anul scolar 2004 - 2005, la clasa a IX-a se aplica Planul-cadru de invatamant pentru scoala de arte si meserii - invatamant special si instructiunile privind aplicarea planului-cadru prevazute in anexele nr. 1 si 2 la prezentul ordin.
    Art. 3
    Anii II, III si IV scoala profesionala speciala functioneaza in anul scolar 2004 - 2005 conform planurilor-cadru aprobate prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 3.796/1999.
    Art. 4
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 5
    Directia generala pentru invatamant preuniversitar, inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, si unitatile de invatamant special vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

                 Ministrul educatiei, cercetarii si tineretului,
                              Alexandru Athanasiu

    ANEXA 1 *1)

    *1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

                          PLAN-CADRU DE INVATAMANT
               scoala de arte si meserii - invatamant special

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    N - nr. ore/sapt.
    T - nr. total ore/sapt.
    S - nr. sapt.
    I - Instruire si pregatire practica pentru examenul de absolvire*)

 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Aria curriculara                                                        |
|crt.|                                                                         |
|____|_________________________________________________________________________|
|    Disciplina       |           Alocare ore de studiu                |   I   |
|                     |________________________________________________|       |
|                     |  clasa a IX-a  |  clasa a X-a  | clasa a XI-a  |       |
|                     |________________|_______________|_______________|       |
|                     |   N  | T |  S  |   N  | T |  S |   N  | T |  S |       |
|                     |______|   |     |______|   |    |______|   |    |       |
|                     |TC|CDL|   |     |TC|CDL|   |    |TC|CDL|   |    |       |
|_____________________|__|___|___|_____|__|___|___|____|__|___|___|____|_______|
|  1 | Limba si comunicare                                                     |
|____|_________________________________________________________________________|
| Limba si            |2 |   |   |     |2 |   |   |    |1 |   |   |    |       |
| literatura romana   |  |   |   |     |  |   |   |    |  |   |   |    |       |
|_____________________|__|   |   |     |__|   |   |    |__|   |   |    |       |
| Limba moderna       |1 |   |   |     |1 |   |   |    |- |   |   |    |       |
|_____________________|__|___|___|_____|__|___|___|____|__|___|___|____|_______|
|  2 | Matematica si stiinte                                                   |
|____|_________________________________________________________________________|
| Matematica          |2 |   |   |     |2 |   |   |    |1 |   |   |    |       |
|_____________________|__|   |   |     |__|   |   |    |__|   |   |    |       |
| Fizica-Chimie       |2*|   |   |     |1 |   |   |    |1 |   |   |    |       |
|_____________________|__|   |   |     |__|   |   |    |__|   |   |    |       |
| Elemente de         |1 |   |   |     |1 |   |   |    |- |   |   |    |       |
| Biologie-Ecologie   |  |   |   |     |  |   |   |    |  |   |   |    |       |
|_____________________|__|___|___|_____|__|___|___|____|__|___|___|____|_______|
|  3 | Om si societate                                                         |
|____|_________________________________________________________________________|
| Istorie             |1 |   |   |     |- |   |   |    |- |   |   |    |       |
|_____________________|__|   |   |     |__|   |   |    |__|   |   |    |       |
| Geografie           |1 |   |   |     |- |   |   |    |- |   |   |    |       |
|_____________________|__|   |   |     |__|   |   |    |__|   |   |    |       |
| Religie             |1 |   |   |     |1 |   |   |    |1 |   |   |    |       |
|_____________________|__|   |   |     |__|   |   |    |__|   |   |    |       |
| Educatie            |- |   |   |     |1 |   |   |    |1 |   |   |    |       |
| antreprenoriala     |  |   |   |     |  |   |   |    |  |   |   |    |       |
|_____________________|__|___|___|_____|__|___|___|____|__|___|___|____|_______|
|  4 | Arte                                                                    |
|____|_________________________________________________________________________|
| Arte                |- | 2 | 32|   34|- | 2 | 32|  32|- | 2 | 32|  34|       |
|_____________________|__|___|___|_____|__|___|___|____|__|___|___|____|_______|
|  5 | Educatie fizica si sport                                                |
|____|_________________________________________________________________________|
| Educatie fizica     |1 |   |   |     |1 |   |   |    |1 |   |   |    |       |
|_____________________|__|___|___|_____|__|___|___|____|__|___|___|____|_______|
|  6 | Consiliere si orientare                                                 |
|____|_________________________________________________________________________|
| Consiliere          |1 |   |   |     |1 |   |   |    |1 |   |   |    |       |
| educationala        |  |   |   |     |  |   |   |    |  |   |   |    |       |
|_____________________|__|___|___|_____|__|___|___|____|__|___|___|____|_______|
|  7 | Tehnologii*                                                             |
|____|_________________________________________________________________________|
| Tehnologia          |1 |   |   |     |1 |   |   |    |- |   |   |    |       |
| informatiei         |  |   |   |     |  |   |   |    |  |   |   |    |       |
|_____________________|__|   |   |     |__|   |   |    |__|   |   |    |       |
| Cultura de          |4 |   |   |     |4 |   |   |    |3 |   |   |    |       |
| specialitate        |  |   |   |     |  |   |   |    |  |   |   |    |       |
|_____________________|__|   |   |     |__|   |   |    |__|   |   |    |_______|
|Instruire|saptamanal |12|   |   |     |14|   |   |    |20|   |   |    |-|  -  |
|practica |___________|__|___|___|_____|__|___|___|____|__|___|___|____|_|_____|
|         |comasat    |- |   |   | 2/30|- |   |   |4/30|- | - |   |    |-|14/30|
|_________|___________|__|___|___|_____|__|___|___|____|__|___|___|____|_|_____|
|TOTAL                |30| 2 | 32| 34+2|30| 2 | 32|32+4|30|2  |   |    | | 420 |
|_____________________|__|___|___|_____|__|___|___|____|__|___|___|____|_|_____|
|Total ore/an         | 1148 | - |  -  | 1208 |   |    | 1088 |   |    |  420  |
|_____________________|______|___|_____|______|___|____|______|___|____|_______|

    Legenda:
    TC - trunchi comun
    CDL - curriculum in dezvoltarea locala (se elaboreaza in scoala cu participarea partenerilor sociali, pe baza standardelor ocupationale existente si se studiaza obligatoriu).

    ANEXA 2

                             INSTRUCTIUNI
privind aplicarea Planului-cadru de invatamant pentru scoala de arte si meserii - invatamant special

    1. Prezentul plan-cadru de invatamant pentru scoala de arte si meserii - invatamant special, se aplica de catre toate unitatile de invatamant special, precum si de catre clasele profesionale speciale compacte, integrate in scoala publica.
    2. Pentru elevii cu deficiente usoare si medii, integrati individual sau in grup/grupa in scoala publica, se aplica planul-cadru pentru scolile de arte si meserii. In vederea facilitarii actiunii de adaptare, de integrare si de profesionalizare eficiente, acestia beneficiaza de servicii de sprijin pentru clasele a IX-a si a X-a.
    3. Terapiile specifice se aplica atat la invatamantul special, cat si la cel integrat si sunt normate astfel: o catedra de 16 ore la 150 de elevi, iar activitatea se desfasoara in grup de 2 - 4 elevi, numai cu cei recomandati de catre comisia interna de evaluare continua.
    Acestea cuprind:
    - terapia tulburarilor de limbaj;
    - imbogatirea si vehicularea vocabularului de specialitate;
    - cultura fizica medicala si kinetoterapie;
    - orientarea spatiala si mobilitatea;
    - activitatea de independenta sociala;
    - activitatea de audiologie educationala si audiologie tehnica;
    - structurarea si compensarea limbajului;
    - terapia tulburarilor de comportament.
    4. Meseriile in care sunt profesionalizati elevii din scolile de arte si meserii - invatamant special sunt identice cu cele ale invatamantului public. Selectia lor se face in functie de tipul si de gradul deficientei.
    5. Ariile curriculare "Matematica si stiinte", "Om si societate".
    Continuturile disciplinelor de cultura generala trebuie sa constituie baza culturii profesionale. In acest sens se va insista mai mult pe continutul practic-aplicativ. Prin partea practic-aplicativa a disciplinelor se asigura formarea competentelor profesionale pe baza cunostintelor pentru disciplinele tehnologice corespunzatoare diferitelor domenii. Astfel cunostintele de matematica, fizica, chimie si biologie sunt necesare tuturor domeniilor si, in mod special, domeniului tehnic, al obtinerii si procesarii materialelor, estetica si igiena corpului uman, agricultura, industria alimentara si silvicultura.
    Prin educatie civica si antreprenoriala, istorie si geografie se asigura extinderea competentelor de orientare si integrare socio-profesionala si, in special, de cunoastere a societatii.
    6. Aria curriculara "Tehnologii":
    Disciplinele notate cu un asterisc in anexa nr. 1 sunt obligatorii si sunt repartizate in functie de meserie, de tipul si de gradul deficientei, precum si de dotarea unitatii de invatamant.
    In clasa a IX-a cultura de specialitate este constituita din disciplinele: studiul materialelor si tehnologia meseriei specifice ocupatiei din domeniul in care se pregatesc elevii, aprobate prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 3.796/1999.
    In clasa a X-a si in anul de completare cultura de specialitate se constituie din disciplinele: desen tehnic de specialitate si tehnologia meseriei pentru domeniile: tehnic (mecanic, electric, electromecanic, electronica si automatizari, mecatronica), obtinerea si procesarea materialelor (chimie industriala, industrie usoara, constructii, materiale de constructii, tehnologii poligrafice, prelucrarea lemnului). Pentru celelalte domenii: economic (comert, alimentatie publica si turism), agricultura-industrie alimentara si silvicultura, estetica si igiena corpului uman, cultura de specialitate cuprinde "Utilajul si tehnologia meseriei", specifica domeniului respectiv.
    7. Instruirea practica se va realiza cu clasa intreaga, in ateliere sau in laboratoare dotate corespunzator. Activitatea practica comasata se va desfasura sub supravegherea cadrelor didactice aflate in activitate in ateliere-scoala, in intreprinderile, societatile comerciale etc., cu care unitatea scolara a incheiat contracte sau conventii de colaborare.
    Instruirea comasata poate fi efectuata si in localitatea de domiciliu a elevului, cu conditia existentei unui atelier care desfasoara activitate productiva avand profilul meseriei. Aceasta instruire se desfasoara sub supravegherea stricta atat a patronului, cat si a parintelui elevului.
    In cazurile in care unitatile scolare nu pot asigura practica comasata in timpul anului scolar, elevii pot efectua practica in cadrul diferitelor societati comerciale sau la agenti economici din localitatea de domiciliu, urmand sa prezinte o adeverinta din care sa rezulte faptul ca au efectuat practica comasata obligatorie. In cazul in care nu exista posibilitatea efectuarii acestui tip de practica, aceasta se va realiza prin prelungirea perioadei de "Instruire si pregatire practica pentru examenul de absolvire" cu numarul de zile de practica planificat.
    Semnul "*)" reprezinta o perioada suplimentara de instruire practica (un semestru scolar) pentru finalizarea si consolidarea deprinderilor de munca in cadrul procesului de practica, precum si pentru elaborarea si pregatirea examenului si a lucrarii de absolvire.
    Organizarea si desfasurarea pregatirii practice pentru examenul de absolvire vor fi asigurate de catedrele tehnice de specialitate, in cadrul normei didactice prevazute de Legea nr. 109/2001.
    8. Curriculumul in dezvoltarea locala (CDL):
    CDL se elaboreaza in scoala cu participarea partenerilor locali, pe baza standardelor profesionale existente.
    Extinderea competentelor se va asigura prin includerea unor module sau capitole in cadrul unor continuturi specifice activitatii locale existente. Acestea se realizeaza in orele repartizate prin CDL.
    Etapele elaborarii si aprobarii CDL sunt:
    - elaborarea CDL in cadrul comisiei metodice de specialitate din unitatea de invatamant special, in colaborare cu agentii economici locali;
    - dezbaterea si avizarea in consiliul profesoral si in consiliul de administratie;
      avizarea de catre inspectorul scolar de specialitate din cadrul inspectoratului scolar judetean;
      analiza anuala a finalitatilor si a rezultatelor CDL.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3372/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3372 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3372/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu