Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 326 din 12 noiembrie 2010

privind publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Memorandumului de întelegere pentru dezvoltarea modalitatilor de cooperare între autoritati privind transportul în siguranta al materialelor radioactive în scopuri civile, semnat la Bucuresti la 16 iulie 2010 si la Londra la 21 iulie 2010

ACT EMIS DE: COMISIA NATIONALA PENTRU CONTROLUL ACTIVITATILOR NUCLEARE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 827 din 10 decembrie 2010



In conformitate cu prevederile art. 35 din Legea nr. 111/1996 privind desfasurarea în siguranta, reglementarea, autorizarea si controlul activitatilor nucleare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare, aprobat prin Hotarârea Guvernului nr. 1.627/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare emite prezentul ordin.

Articol unic. - Se dispune publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Memorandumului de întelegere pentru dezvoltarea modalitatilor de cooperare între autoritati privind transportul în siguranta al materialelor radioactive în scopuri civile, semnat la Bucuresti la 16 iulie 2010 si la Londra la 21 iulie 2010, prevazut în anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

p. Presedintele Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare,

Angelica Preoteasa

ANEXA    

MEMORANDUM DE INTELEGERE

pentru dezvoltarea modalitatilor de cooperare între autoritati privind transportul în siguranta al materialelor radioactive în scopuri civile

(Aderare la Asociatia Autoritatilor Competente)

Partile prezentului memorandum de întelegere (MDI) sunt:

A. Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare (CNCAN), autoritatea competenta din România pentru transportul în siguranta al materialelor radioactive, denumita în continuare Autoritatea din România;

B. Asociatia Autoritatilor Competente pentru Transportul în Siguranta al Materialelor Radioactive1, denumita în continuare Asociatia.

Având în vedere ca:

1. Autoritatea din România este pe deplin constienta de obiectivele cooperarii prevazute în Memorandumul-cadru;

2. Autoritatea din România recunoaste necesitatea si beneficiile unei cooperari extinse cu ceilalti participanti în conformitate cu Memorandumul-cadru;

3. statele participantilor aplica, prin intermediul legilor nationale, Acordul european referitor la transportul rutier international al marfurilor periculoase (ADR), Conventia privind transporturile internationale feroviare (COTIF), anexa B - Reguli uniforme privind contractul de transport international feroviar al marfurilor (CM), anexa 1 - Regulamentul privind transportul international feroviar al marfurilor periculoase (RID), Codul maritim international pentru marfuri periculoase si instructiunile tehnice ale organizatiei internationale a aviatiei civile pentru transportul aerian al marfurilor periculoase în conditii de siguranta (ICAO TI) („Instrumentele relevante" pentru siguranta transportului de materiale radioactive), participantii convin asupra urmatoarelor aspecte:

1 Membrii Asociatiei Autoritatilor Competente pentru Transportul în Siguranta al Materialelor Radioactive sunt:

• Departamentul pentru Transport al Regatului Unit al Marii Britanii si al Irlandei de Nord (Regatul Unit), care actioneaza în numele secretarului de stat pentru transport, a carui adresa este str. Marsham nr. 76, Londra SW1P 4DR. Departamentul pentru Transport al Regatului Unit este autoritatea competenta a Regatului Unit în domeniul transportului de materiale radioactive; si

• autoritatile competente, semnatare ale Memorandumului de întelegere, prezentate la pct. 14 din Memorandumul-cadru (anexa nr. 4) si care sunt înregistrate periodic în registrul central, la care se face referire la pct. 17 din Memorandumul-cadru, de la data semnarii (Registrul; anexa nr. 3).

4. Participantii vor coopera, în conformitate cu Memorandumul-cadru, la nivelul de cooperare si în domeniile detaliate în registrul central (Registru; anexa nr. 3), la care se face referire la pct. 17 din Memorandumul-cadru, supus prevederilor specifice stabilite în continuare.

5. Participantii vor revizui periodic nivelurile de cooperare stabilite în Registru, relevante pentru Autoritatea din România, si le vor modifica în consecinta.

6. Registrul va circula la intervale regulate de timp si de fiecare data când intervine o schimbare semnificativa care trebuie înregistrata în acesta.

7. Este de la sine înteles ca aceasta cooperare privind orice activitate poate continua în cadrul prezentului MDI numai în masura în care aceasta este consimtita de catre toti participantii competenti.

Prevederi specifice

8. Forme de cooperare

Activitatile desfasurate de participanti în cadrul prezentului MDI pot include urmatoarele:

1. întâlniri organizate pentru a discuta despre subiecte tehnice specifice si activitati de cooperare prevazute în anexele nr. 1,2 si 3;

2. vizite individuale sau în echipa ale unuia dintre participanti la sediul celuilalt participant (schimburi de personal);

3. diseminarea informatiilor de la un participant la altul;

4. orice subiecte suplimentare de cooperare stabilite de comun acord.

9. Confidentialitate

Fiecare participant pastreaza confidentialitatea tuturor informatiilor, desemnate ca a fi de natura confidentiala, schimbate între participanti. Participantii nu intentioneaza ca furnizarea de informatii de la un participant la altul sa afecteze confidentialitatea sau proprietatea intelectuala conexa informatiilor si orice parte destinatara care întâmpina dificultati în mentinerea confidentialitatii (de exemplu, orice prevedere din legislatia nationala prin care se solicita diseminarea) va colabora cu participantul emitent în masura în care acest lucru este posibil.

Autoritatile competente convin urmatoarele:

10. Nu se intentioneaza ca prezentul MDI sa produca obligatii legale asupra participantilor.

11. Prin urmare, prezentul MDI nu produce efecte juridice asupra participantilor sau asupra guvernelor participantilor si nu creeaza sau modifica relatiile juridice dintre acestia. Pentru evitarea oricaror confuzii, nicio prevedere cuprinsa în prezentul MDI nu poate fi implementata, daca si în masura în care aceasta este sau devine incompatibila cu obligatiile asumate de oricare dintre statele participantilor în conformitate cu Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, instrumentele relevante sau reglementarile Agentiei Internationale pentru Energie Atomica (AIEA).

12. Prezentul MDI va intra în vigoare dupa semnarea acestuia de catre toti participantii (Autoritatea din România si reprezentantul Asociatiei autorizat sa semneze în numele Asociatiei).

13. Prezentul MDI poate fi terminat în orice moment prin acordul scris al participantilor.

Persoanele ale caror semnaturi apar mai jos certifica prin aceasta faptul ca sunt autorizate sa semneze în numele participantilor respectivi prezentul MDI. Prezentul MDI va fi semnat în dublu exemplar (un exemplar pentru Asociatie si unul pentru viitorul membru).

Anexe

Anexa nr. 1. Prevederi referitoare la modalitatile de cooperare între autoritatile competente privind transportul în siguranta al materialelor radioactive în scopuri civile

Anexa nr. 2. Prevederi privind domeniile de cooperare

Anexa nr. 3. Registrul domeniilor si nivelurilor de cooperare

Anexa nr. 4. Memorandumul-cadru pentru dezvoltarea modalitatilor de cooperare între autoritati privind transportul în conditii de siguranta al materialelor radioactive în scopuri civile

Semnat, în duplicat, la Bucuresti la 16 iulie 2010 si la Londra la 21 iulie 2010, în limba engleza.

Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare din România,

Vajda Borbala,

secretar de stat, presedintele CNCAN

Reprezentantul Asociatiei Autoritatilor Competente pentru Transportul în Siguranta al Materialelor Radioactive,

Steve Whittingham,

presedintele Asociatiei

ANEXA Nr. 1

PREVEDERI

referitoare la modalitatile de cooperare între autoritatile competente privind transportul în siguranta al materialelor radioactive în scopuri civile

Obiective

Obiectivul acestui instrument este înfiintarea unei asociatii a autoritatilor competente cu scopul de a se angaja în activitati comune de colaborare privind transportul materialelor radioactive în scopuri civile.

Domeniul activitatilor autoritatilor competente pentru care se doreste colaborarea este descris în anexa 2 la MDI.

Activitatea initiala a Asociatiei

In etapa initiala, activitatea principala a Asociatiei va consta în identificarea celor mai bune practici si elaborarea de ghiduri comune.

Argument

Principalul argument pentru înfiintarea Asociatiei îl constituie mentinerea unui nivel înalt de siguranta, simultan cu reducerea costurilor si a dificultatilor din industrie si cele ale autoritatilor competente prin:

• promovarea convergentei internationale în interpretarea si aplicarea prevederilor reglementarilor;

• orientarea activitatii spre asigurarea unor reglementari clare si cuprinzatoare;

• simplificarea procedurilor;

• realizarea unei mai bune coordonari între administratii;

• schimbul de personal pentru a se evita duplicarea inutila a activitatii;

• utilizarea mai eficienta a personalului, folosind astfel resursele limitate în acele domenii mai importante pentru siguranta.

Colaborare

Sunt prevazute 3 niveluri de colaborare:

• schimbul de informatii si identificarea/dezvoltarea celor mai bune practici si a ghidurilor;

• activitatea de colaborare, incluzând schimbul de informatii privind sistemele existente:

1. ulterior, dezvoltarea unei abordari comune fie prin implementarea comuna a celor mai bune practici convenite, fie prin

2. schimbul de personal sau prin

3. alcatuirea unor echipe comune pentru anumite activitati (ca efectuarea auditului, participarea la testari sau evaluarea în comun a coletelor);

• recunoasterea reciproca a practicilor. Aceasta se va aplica initial numai unui numar limitat de autoritati competente cu atributii si, respectiv, competente ale personalului, similare, si doar în cadrul anumitor activitati, unde acest lucru este posibil/util.

Intr-o prima faza, ca prioritati, Asociatia va identifica cele mai bune practici si va elabora ghiduri comune.

Auditul va fi efectuat periodic pentru analizarea implementarii efective a reglementarilor. Aceste evaluari vor fi folosite pentru a identifica punctele forte si cele mai bune practici ale autoritatilor competente analizate si pentru a face recomandari, spre analiza, autoritatilor competente.

Acestea vor fi folosite pentru evaluarea nivelurilor de cooperare si pentru identificarea expertilor si observatorilor care sa participe la evaluari comune ale coletelor în baza unor întelegeri care urmeaza sa fie încheiate de comun acord.

Statutul de membru al Asociatiei

Statutul de membru al Asociatiei este deschis fiecarei autoritati competente a Uniunii Europene (UE), dispusa sa coopereze în domeniile mentionate, dupa efectuarea unui audit privind activitatile autoritatii competente care doreste sa adere ia Asociatie în scopul descris mai sus.

Auditul poate fi realizat si ulterior aderarii, în vederea atingerii obiectivelor definite mai sus si actualizarii nivelurilor posibile de cooperare.

Activitatea secretariatului Asociatiei

Asociatia va fi asistata de un secretariat, care va fi autorizat sa semneze în numele Asociatiei. Secretariatul va fi numit prin acordul membrilor Asociatiei. Activitatile Asociatiei vor include, în timp, urmatoarea abordare:

Abordarea generala: identificarea celor mai bune practici si elaborarea de ghiduri

• Schimbul de informatii

• Identificarea/Dezvoltarea celor mai bune practici si ghidurilor comune

• Autoritatile competente vor lua în considerare implementarea recomandarilor/celor mai bune practici.

•Asociatia va determina procedura de actualizare viitoare a ghidurilor relevante.

Dezvoltarea de procese pentru activitatea de colaborare

• Dezvoltarea de procese pentru revizuirea evaluarilor privind siguranta

• Dezvoltarea de procese pentru evaluarea comuna a activitatii de aprobare si autorizare

• Dezvoltarea proceselor de cooperare privind inspectiile si sanctiunile

Dezvoltarea unui proces de evaluare a recunoasterii reciproce a practicilor

Dezvoltarea unor abordari comune privind mentinerea unui nivel înalt de competenta

• Revizuirea necesitatii pentru competente

• Dezvoltarea unui sistem de instruire

Domenii de cooperare în cadrul Asociatiei

Fiecare autoritate competenta poate adera la Asociatie pentru unul sau mai multe dintre urmatoarele domenii (detaliate în anexa nr. 2):

1. Stabilirea de principii, reglementari si ghiduri

2. Stabilirea unui sistem de evaluare si autorizare care sa asigure baza pentru operare

3. Asigurarea sigurantei în timpul transportului

4. Transparenta în comunicare

5. Mentinerea competentei

Un registru central (anexa nr. 3) va înregistra domeniile si nivelurile de cooperare, pe care fiecare autoritate competenta le va stabili pentru cooperarea în cadrul Asociatiei. Registrul va fi actualizat periodic, dupa caz.

Membrii Asociatiei vor stabili prioritatile pentru activitatile de colaborare privind fiecare dintre domeniile asupra carora au convenit cu ceilalti membri ai Asociatiei si care sunt indicate pentru fiecare autoritate competenta în registru.

ANEXA Nr. 2

Prevederi privind domeniile de cooperare

Principiul de reglementare

Participanti

1. Stabilirea de principii, reglementari si ghiduri

1. Stabilirea principiilor si criteriilor de siguranta Stabilirea reglementarilor

Sa implementeze legislatia bazata pe TS-R-1 pentru toate modalitatile de transport

2. Editarea de ghiduri

Sa utilizeze recomandarile si ghidurile AIEA (precum: TS-G-1.1 si alte standarde de securitate conexe) ca baza în elaborarea de ghiduri pentru transportul intern si international:

1. furnizarea reciproca de ghiduri

2. alcatuirea unei liste de subiecte pentru ghiduri care necesita o pozitie comuna (în cazul în care o pozitie comuna este oportuna)

3. colaborarea în sensul elaborarii de ghiduri comune

4. colaborarea pentru mentinerea unor ghiduri comune

Principiul de reglementare

Participanti

3. Dezvoltarea si utilizarea standardelor

Sa se utilizeze standardele ISO sau alte standarde nationale echivalente:

1. schimbul de informatii privind utilizarea standardelor

2. revizuirea standardelor nationale echivalente referitoare la transportul materialelor radioactive (TRAM)

3. promovarea utilizarii standardelor comune, în cazul în care acestea au efecte mutual pozitive

4. Colaborarea în sensul stabilirii de principii, reglementari si standarde acceptate la nivel international

Sa participe activ în activitatea AIEA si Organizatiei Natiunilor Unite (ONU) pentru a stabili si mentine principii, reglementari si standarde acceptate la nivel international

De exemplu:

Legislatia si ghidurile aferente ale Uniunii Europene (UE) si

statelor membre

Reglementarile si ghidurile AIEA

Reglementarile Comisiei Economice pentru Europa a ONU

(UNECE)

Standardele ISO si standardele britanice (BS), standardele

germane (DIN)

Criteriile de evaluare

II. Stabilirea unui sistem de evaluare si autorizare care sa asigure baza pentru operare

1. Utilizarea unui sistem de evaluare si autorizare pentru transportul materialelor radioactive

2. Schimbul de experienta de operare, în mod regulat

3. Identificarea celor mai bune practici

1. Evaluari ale sigurantei

• Necesitatea efectuarii evaluarilor privind siguranta

• Necesitatea revizuirii, când este cazul, a evaluarilor privind siguranta

1. Schimbul de informatii dintre participanti privind procesele în desfasurare pentru evaluarile privind siguranta

2. Dezvoltarea unui proces comun (sau a unor procese reciproc recunoscute) privind activitati (evaluari ale sigurantei) care nu necesita autorizarea si aprobarea coletelor de catre autoritatile competente

3. Stabilirea si utilizarea unui proces comun de revizuire a evaluarilor privind siguranta

2. Sistemul de autorizare

• Necesitatea cererilor de autorizare

• Eliberarea autorizatiilor

• Stabilirea si utilizarea unui proces de revizuire a evaluarilor si de eliberare a autorizatiilor

• Modificarea sau retragerea autorizatiilor, dupa caz

1. Schimbul de informatii referitoare la activitati care necesita cereri de autorizare/aprobare în vigoare

2. Dezvoltarea unui proces comun (sau a unor procese reciproc recunoscute) între participanti pentru subiectele care necesita autorizarea/aprobarea unilaterala/multilaterala

3. Stabilirea si utilizarea unui proces comun pentru activitatile care necesita autorizarea/aprobarea unilaterala/multilaterala

4. Revizuiri periodice (comune sau reciproc recunoscute) ale proceselor de autorizare

3. Ghidul pentru cereri de autorizare

• Asigurarea de ghiduri privind redactarea cererilor de autorizare

• Motivarea respingerii cererilor de autorizare

1. Schimbul reciproc de ghiduri pentru cererile de autorizare

2. Revizuirea conformitatii ghidurilor cu procesele comune de autorizare (II.2)

3. Colaborarea în vederea elaborarii unui ghid, reciproc recunoscut, compatibil cu un proces comun de autorizare (II.2) (Ghidul comun al solicitantilor)

4. Colaborarea în vederea elaborarii si mentinerii unui ghid comun pentru cereri, daca acesta este util

4. Aprobarea sistemelor de asigurare a calitatii

1. Schimbul reciproc de informatii privind:

• cerintele pentru sistemele de asigurare a calitatii

• procesul de audit privind asigurarea calitatii

• procesul de efectuare a testelor-martor, fabricarea coletelor si monitorizarea întretinerii acestora

2. In baza informatiilor anterioare si standardelor aplicabile AIEA, sa colaboreze în vederea realizarii unui/unor sistem(e) reciproc recunoscut(e) pentru:

• cerintele de asigurare a calitatii

• procesul de audit

Principiul de reglementare

Participanti

• testele-martor, fabricarea si întretinerea coletelor

3. Colaborarea în sensul realizarii unui cadru pentru efectuarea în comun de:

• audit

• teste-martor, fabricarea si întretinerea coletelor, atunci când este cazul

• aprobarea sistemelor de asigurare a calitatii

4. In baza schimbului reciproc de informatii (potrivit paragrafelor I.4.1 si I.4.2), sa se identifice cele mai bune practici si activitatile în cazul carora recunoasterea sau colaborarea este utila

De exemplu:

Evaluarea designului

Emiterea aprobarilor

Auditul programelor de asigurare a calitatii

Teste-martor

Supravegherea procesului de fabricatie

III. Asigurarea sigurantei în timpul transportului

1. Utilizarea unui sistem de asigurare a sigurantei în timpul transportului de materiale radioactive

2. Schimbul de experienta de operare cu ceilalti participanti si asociati, în mod regulat

1. Necesitatea gestionarii sigurantei

• Necesitatea furnizarii de informatii si/sau de documente

• Necesitatea ca personalul sa fie calificat si experimentat în mod corespunzator

• Necesitatea pastrarii documentelor înregistrate

1. Schimbul de informatii privind pastrarea documentelor si a înregistrarilor

2. Identificarea celor mai bune practici referitoare la pastrarea documentelor si a înregistrarilor

3. Implementarea celor mai bune practici

4. Revizuirea posibilitatilor de instruire comuna

2. Efectuarea de inspectii

• Necesitatea unor masuri corective

• Necesitatea notificarii privind ocurenta unor evenimente anormale si a informarii publicului, atunci când este cazul

• Analiza experientei de operare, determinarea cauzelor originare/lectiilor învatate si diseminarea informatiilor

1. Schimbul de informatii privind modul în care sunt efectuate inspectiile

2. Identificarea celor mai bune practici

3. Necesitatea existentei unui plan în caz de urgenta

1. Schimbul de informatii privind masurile în caz de urgenta, atunci când este posibil

2. Identificarea celor mai bune practici

3. Identificarea domeniilor în care este oportuna o abordare armonizata

4. Participarea la exercitii comune

4. Aplicarea reglementarilor

Schimbul de informatii privind sistemele de aplicare a reglementarilor, când acest lucru este posibil:

• Identificarea celor mai bune practici

• Identificarea domeniilor în care este oportuna o abordare armonizata

• Dezvoltarea unei abordari armonizate, atunci când este necesar

De exemplu:

Examinarea masurilor de întretinere si reparare

Monitorizarea operatiilor de transport

Actiuni de aplicare a reglementarilor

Investigarea incidentelor

Planificarea în caz de urgenta

Principiul de reglementare

Participanti

IV. Transparenta în comunicare

Comunicarea directa, la nivel înalt, cu Guvernul

Comunicarea cu publicul

Comunicarea cu cei reglementati si alte parti interesate

Informarea cu privire la aparitia unor evenimente anormale

Comunicarea cu alte autoritati de reglementare nationale din

cadrul statelor membre

Comunicarea cu organismele de reglementare straine si cu

organizatiile internationale

1. Sa se comunice referitor la transportul materialelor radioactive

2. Sa se solicite si sa se ia în considerare recomandarile altor participanti referitoare la comunicarea în ceea ce priveste transportul materialelor radioactive, dupa caz (atunci când transportul implica si alti participanti sau asociati)

3. Sa se utilizeze scala INES pentru operatii de transport

De exemplu:

Instruirea si furnizarea informatiilor

Feedbackul catre organismele de reglementare

Informarea/Cooperarea interdepartamentala

V. Mentinerea competentei

Asigurarea calificarii si experientei corespunzatoare a personalului

Asigurarea de resurse suficiente

1. Sa se asigure ca personalul care se ocupa de transportul materialelor radioactive este calificat si experimentat corespunzator si sa i se asigure resurse adecvate

2. Sa sprijine dezvoltarea personalului si sa asigure resursele necesare în timpul activitatii de transport al materialelor radioactive

3. Schimbul de experienta în mod regulat

ANEXA Nr. 3         

Registrul domeniilor si nivelurilor de cooperare România

Principiul de reglementare

1. Stabilirea de principii, reglementari si ghiduri

DA

2. Stabilirea unui sistem de evaluare si autorizare care sa asigure baza pentru operare

DA

3. Asigurarea sigurantei în timpul transportului

DA

4. Transparenta în comunicare

DA

5. Mentinerea competentei

DA

ANEXA Nr. 4

Memorandumul-cadru pentru dezvoltarea modalitatilor de cooperare între autoritati privind transportul în conditii de siguranta al materialelor radioactive în scopuri civile

(Infiintarea unei asociatii a autoritatilor competente)

Autoritatea competenta a Regatului Unit al Marii Britanii si al Irlandei de Nord:

1. în domeniul transportului de materiale radioactive este Departamentul pentru Transport al Regatului Unit al Marii Britanii si al Irlandei de Nord (Regatul Unit), care actioneaza în numele secretarului de stat pentru transport, a carui adresa este str. Marsham nr. 76, Londra SW1P 4DR;

2. a stabilit relatii îndelungate cu majoritatea autoritatilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene (UE);

3. a participat la activitatile Grupului de lucru privind transportul în siguranta al materialelor radioactive (SWG), creat, cu scopul de a functiona ca organism consultativ pentru institutiile UE, de Comisia Europeana, la solicitarea Parlamentului European;

4. recunoaste faptul ca SWG a constituit un forum favorabil pentru cladirea sigurantei si încrederii între autoritatile competente ale UE;

5. totodata, a cooperat cu succes cu autoritatea competenta din Franta în conformitate cu Memorandumul de întelegere, încheiat în data de 24 februarie 2006, privind aprobarea certificatelor pentru transportul materialelor radioactive în conditii de siguranta;

6. recunoaste necesitatea stabilirii unui cadru care sa depaseasca statutul de organism consultativ pentru SWG, precum si domeniul Memorandumului de întelegere cu Franta;

7. recunoscând necesitatea si beneficiile unei cooperari extinse cu alte state, a initiat consultari cu alte autoritati competente ale UE în acest sens;

8. ulterior acestor consultari, a remarcat faptul ca celelalte autoritati competente din statele membre ale UE intentioneaza, în mod similar, sa initieze dezvoltarea unei cooperari viitoare privind transportul în siguranta al materialelor radioactive;

9. doreste astfel sa promoveze si sa dezvolte o cooperare mai strânsa cu celelalte state în domeniul transportului în siguranta al materialelor radioactive în scopuri civile;

10. recunoaste necesitatea dezvoltarii unei structuri corespunzatoare în vederea initierii cooperarii mentionate.

Autoritatea competenta a Regatului Unit a decis astfel:

11. înfiintarea unei structuri-cadru în conformitate cu anexa nr. 1, denumita în continuare Asociatia Autoritatilor Competente, având drept obiectiv extinderea cooperarii privind transportul materialelor radioactive în conditii de siguranta, în domeniile descrise în anexa nr. 2, cu celelalte autoritati competente din statele membre ale UE, care sa adere la o astfel de forma de cooperare.

Autoritatea competenta a Regatului Unit:

12. propune celorlalte autoritati competente din UE sa îsi extinda cooperarea cu privire la politica proprie si la modul în care actioneaza în domeniul transportului în siguranta al materialelor radioactive în scopuri civile, prin aderarea la Asociatia Autoritatilor Competente, în domeniile descrise în anexa nr. 2, care fac obiectul prevederilor specifice detaliate mai jos;

13. doreste sa negocieze cu autoritatile competente ale statelor membre ale UE în acest sens; si

14. drept urmare, intentioneaza sa încheie acorduri internationale, care nu produc efecte juridice, cu aceste state, în forma anexata, cu modificarile de rigoare;

15. recunoaste faptul ca domeniile în care se doreste cooperarea cu alte state, precum si nivelul de cooperare pot varia;

16. recunoaste necesitatea unui registru central în care sa fie înregistrate domeniile si nivelul de cooperare care se aplica celorlalte state;

17. propune înregistrarea periodica a domeniilor si a nivelului de cooperare cu celelalte autoritati competente într-un tabel, în conformitate cu cel anexat (anexa nr. 3 - Registrul); si

18. propune revizuirea si diseminarea periodica a registrului catre autoritatile competente;

19. propune nominalizarea unui reprezentant al Asociatiei Autoritatilor Competente, denumit Secretariatul, care sa fie autorizat sa semneze în numele Asociatiei Autoritatilor Competente si care va sprijini Asociatia Autoritatilor Competente în domeniile relevante.

Prevederi specifice:

20. Nu se intentioneaza ca întelegerile pentru aderarea la Asociatia Autoritatilor Competente, mentionate la alin. 14, sa produca obligatii legale asupra viitorilor membri ai Asociatiei Autoritatilor Competente/participantilor.

21. Prin urmare, întelegerile încheiate în vederea aderarii la Asociatia Autoritatilor Competente nu produc efecte juridice asupra participantilor sau asupra guvernelor participantilor si nu creeaza sau modifica relatiile juridice dintre acestia. Pentru evitarea oricaror confuzii, nicio prevedere inclusa în aceste întelegeri, în vederea aderarii la Asociatia Autoritatilor Competente, nu poate fi aplicata în cazul si în masura în care aceasta este sau devine incompatibila cu obligatiile asumate de oricare dintre statele participantilor în conformitate cu Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, instrumentele relevante2 sau reglementarile AIEA.

22. Confidentialitate:

Fiecare membru/participant al Asociatiei Autoritatilor Competente mentionat la alin. 11 respecta confidentialitatea tuturor informatiilor care sunt desemnate a fi de natura confidentiala, schimbate între participanti. Participantii nu intentioneaza ca schimbul de informatii dintre acestia sa afecteze confidentialitatea sau drepturile de proprietate intelectuala atasate informatiilor, iar partea destinatara care întâmpina dificultati în pastrarea confidentialitatii (de exemplu, orice prevedere din legislatia nationala prin care se solicita diseminarea) va colabora cu participantul emitent în masura în care acest lucru este posibil.

2 „Instrumentele relevante" pentru transportul materialelor radioactive în conditii de siguranta sunt: Acordul european referitor la transportul rutier international al marfurilor periculoase (ADR), Conventia privind transporturile internationale feroviare (COTIF), anexa B - Reguli uniforme privind contractul de transport international feroviar de marfuri (CIM), anexa 1 - Regulamentul privind transportul international feroviar al marfurilor periculoase (RID), Codul maritim international pentru marfuri periculoase si Instructiunile tehnice ale Organizatiei Internationale a Aviatiei Civile pentru transportul aerian al marfurilor periculoase în conditii de siguranta (ICAO TI).


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 326/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 326 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 326/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu