ORDIN Nr. 32
din 4 februarie 2011
pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 65/2011 privind
reglementarea unor masuri financiare temporare pentru stimularea gradului de
absorbtie a fondurilor alocate pentru agricultura aferente schemelor de plati
directe si pentru masuri de piata în agricultura
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 127 din 21 februarie 2011
Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei
generale buget-finanţe şi fonduri europene din Ministerul Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale nr. 100.221 din 3 februarie 2011,
în temeiul prevederilor art. 5 din Hotărârea Guvernului
nr. 65/2011 privind reglementarea unor măsuri financiare temporare pentru
stimularea gradului de absorbţie a fondurilor alocate pentru agricultură
aferente schemelor de plăţi directe şi pentru măsuri de piaţă în agricultură,
în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (5) din
Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri
aflate în subordinea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a
Hotărârii Guvernului nr. 65/2011 privind reglementarea unor măsuri financiare
temporare pentru stimularea gradului de absorbţie a
fondurilor alocate pentru agricultură aferente schemelor de plăţi directe şi
pentru măsuri de piaţă în agricultură, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin. Art. 2. - Prezentul ordin se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Valeriu Tabără
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 65/2011
privind reglementarea unor măsuri financiare temporare pentru stimularea gradului de
absorbţie a fondurilor alocate pentru agricultură aferente schemelor de plăţi
directe şi
pentru măsuri de piaţă în agricultură
Art. 1. - (1) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale, denumit în continuare M.A.D.R., gestionează sumele alocate temporar din venituri din privatizare
potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 65/2011 privind reglementarea unor
măsuri financiare temporare pentru stimularea gradului de absorbţie a
fondurilor alocate pentru agricultură aferente schemelor de plăţi directe şi
pentru măsuri de piaţă în agricultură prin contul de disponibil deschis la
Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti:
54.04.03.31 „Disponibil de la bugetul de stat sau din alte surse reprezentând
prefinantare şi fonduri în cazul indisponibilităţilor temporare F.E.G.A.",
cod IBAN RO51TREZ70054040331xxxxx, CUI 4221187.
(2) M.A.D.R. virează sumele încasate potrivit
prevederilor alin. (1) în contul 54.04.03.31 „Disponibil de la bugetul de stat
sau din alte surse reprezentând prefinantare şi fonduri în cazul
indisponibilităţilor temporare F.E.G.A."] cod IBAN RO51TREZ70054040331xxxxx,
CUI 16517187, deschis pe numele Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură, denumită în continuare A.P.I.A., la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a
Municipiului Bucureşti. Din sumele astfel încasate A.P.I.A. efectuează plăţile corespunzătoare
în conturile beneficiarilor schemelor de plată şi a măsurilor de piaţă în
agricultură.
Art. 2. - (1) A.P.I.A., ca autoritate responsabilă
pentru implementarea schemelor de plăţi directe pentru agricultură şi a
măsurilor de piaţă, având ca' sursă de finanţare Fondul European de Garantare
Agricolă, centralizează cererile de plată depuse de beneficiari, iar după
verificarea şi certificarea acestora solicită M.A.D.R. sumele necesare
efectuării plăţilor, conform
anexei nr. 1. A.P.I.A. transmite această solicitare, spre ştiinţă, Ministerului
Finanţelor Publice, denumit în continuare M.F.P., - Direcţia generala de trezorerie şi datorie publică.
(2) M.A.D.R. centralizează la
începutul fiecărei zile cererile de plată transmise de către A.P.I.A. în ziua
anterioară şi solicită M.F.P., o singură dată pe zi, virarea sumelor alocate
din venituri obţinute din privatizare pentru asigurarea fondurilor necesare
efectuării cheltuielilor aferente schemelor de plată directă pe suprafaţă şi
măsurilor de piaţă în agricultură.
(3) M.F.P virează sumele în
termen de 5 zile lucrătoare de la data fiecărei solicitări a M.A.D.R., până la
concurenta sumei de 3.000.000 mii lei, în contul M.A.D.R. prevăzut la art. 1 alin. (1).
(4) M.A.D.R., prin Direcţia
generală buget-finanţe şi fonduri europene, denumită în continuare D.G.B.F.F.E., virează sumele în contul
A.P.I.A. prevăzut la art. 1 alin. (2), în termen de 3 zile lucrătoare de la
data primirii acestora de la M.F.P.
(5) In termenul prevăzut la
art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2011, M.A.D.R., prin
D.G.B.F.F.E., are obligaţia să vireze echivalentul în lei al sumelor încasate
de la Comisia Europeană în contul deschis pe numele acestuia la Activitatea de
Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti - 54.04.01.31
„Disponibil din fonduri externe nerambursabile
F.E.G.A.", cod IBAN RO35TREZ70054040131xxxxx, CUI 4221187.
(6) In cadrul aceluiaşi termen de 5 zile, prevăzut la
art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.65/2011, sumele încasate în contul
prevăzut la alin. (5) se virează în contul 65.01.01 „Decontări în contul
trezoreriei centrale - operaţiuni proprii", cod IBAN
RO24TREZ999650101xxxxxxx, deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală,
CUI 8609468, în scopul reconstituirii veniturilor din privatizare din contul
curent general al Trezoreriei Statului, până la incidenţa sumei acordate
conform Hotărârii Guvernului nr. 65/2011.
(7) M.A.D.R. transmite lunar M.F.P. - Direcţia generală
de trezorerie şi datorie publică, în termen de 10 zile
calendaristice de la sfârşitul fiecărei luni
calendaristice, modul de utilizare a sumelor alocate, conform anexei nr. 2.
(8) A.P.I.A. transmite lunar M.F.P. - Direcţia generală
de trezorerie şi datorie publică previziuni pe cel puţin 3 luni privind plăţile ce se vor efectua din suma de 3.000.000 mii lei.
Art. 3. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1
la normele metodologice
AGENŢIA DE PLĂTI SI INTERVENŢIE PENTRU AGRICULTURA
Nr.................../.....................
Solicitare de fonduri conform Hotărârii Guvernului
nr. 65/2011 privind reglementarea unor măsuri financiare temporare pentru
stimularea gradului de absorbţie a fondurilor alocate pentru agricultură
aferente schemelor de plăţi directe şi pentru măsuri de piaţă în agricultură
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI
DEZVOLTĂRII RURALE
Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene
In atenţia domnului director general
Vă transmitem alăturat situaţia centralizatoare în vederea
virării sumelor necesare efectuării cheltuielilor aferente schemelor de plată
implicate în derularea Fondului European de Garantare Agricolă, conform
Hotărârii Guvernului nr. 65/2011 privind reglementarea unor măsuri financiare
temporare pentru stimularea gradului de absorbţie a fondurilor
alocate pentru agricultură aferente schemelor de plăţi
directe şi pentru măsuri de piaţă în agricultură în sumă totală
de......................lei.
- lei -
Nr. crt.
|
Denumirea schemei de plată
|
Suma
|
1.
|
Schema de plată directă unică pe suprafaţă
|
|
2.
|
Schema de plată separată pentru zahăr
|
|
3.
|
Măsuri de piaţă
|
|
|
TOTAL:
|
|
Directorul general al Agenţiei de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură,
.........................................
(semnătura si stampila)
ANEXA Nr. 2
la normele metodologice
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI
DEZVOLTĂRII RURALE
Direcţia generală buget-finante si fonduri europene
Nr. ............../....................
Situaţia utilizării sumelor alocate conform
Hotărârii Guvernului nr. 65/2011 privind reglementarea unor măsuri financiare temporare
pentru stimularea gradului de absorbţie a fondurilor alocate pentru agricultură aferente schemelor de plăţi
directe şi pentru măsuri de piaţă în agricultură, pentru luna..............2011
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică
In atenţia domnului director general
- lei -
Nr. crt.
|
Denumirea schemei de plată
|
Sumele alocate
|
Sumele plătite
|
Sumele neutilizate
|
1.
|
Schema de plată directă unică pe suprafaţă
|
|
|
|
2.
|
Schema de plată separată pentru zahăr
|
|
|
|
3.
|
Măsuri de piaţă
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene Director general,
....................................
(semnătura şi ştampila)