Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3159 din 12 noiembrie 2009

privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru axele prioritare „Dezvoltare economica si sociala" si „Protectia mediului si pregatirea pentru situatii de urgenta" din cadrul Programului IPA de cooperare transfrontaliera Romania-Serbia

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 807 din 26 noiembrie 2009



In conformitate cu prevederile:

- Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului din 17 iulie 2006 de instituire a unui instrument de asistenţă pentru preaderare (IPA);

- Regulamentului (CE) nr. 718/2007 al Comisiei din 12 iunie 2007 de punere în aplicare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului de instituire a unui instrument de asistenţă pentru preaderare (IPA);

- Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţii Europene, cu modificările şi completările ulterioare;

- Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii,

în temeiul art. 12 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare, şi al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei şi ministrul finanţelor publice emit următorul ordin:

Art. 1. -In cadrul proiectelor finanţate prin axele prioritare „Dezvoltare economică şi socială" şi „Protecţia mediului şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă" din cadrul Programului IPA de cooperare transfrontalieră România-Serbia, sunt considerate eligibile categoriile de cheltuieli care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

a)  respectă reglementările prevăzute în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare;

b) nu sunt finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale;

c) sunt însoţite de documente justificative, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, pe baza cărora cheltuielile să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, certificate şi identificate;

d) sunt necesare implementării proiectelor şi sunt în conformitate cu prevederile contractului de finanţare încheiat între Autoritatea de management şi partenerul lider de proiect, pentru aprobarea operaţiunii, cu respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului din 17 iulie 2006 de instituire a unui instrument de asistenţă pentru preaderare (IPA) şi ale Regulamentului (CE) nr. 718/2007 al Comisiei din 12 iunie 2007 de punere în aplicare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului de instituire a unui instrument de asistenţă pentru preaderare (IPA);

e) sunt efectiv plătite de către beneficiar.

Art. 2. - (1) Cheltuielile prevăzute la art. 1 sunt considerate eligibile dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) sunt efectuate de la data aprobării oficiale a Programului IPA de cooperare transfrontalieră România-Serbia de către Comisia Europeană;

b) sunt efectuate de la data intrării în vigoare a Contractului de finanţare semnat între partenerul lider de proiect şi Autoritatea de management;

(2)  Prin excepţie de la prevederile alin. (1), următoarele categorii de cheltuieli, ce constituie cheltuieli pentru pregătirea proiectelor, efectuate de beneficiar sunt considerate eligibile de la data de 1 ianuarie 2007:

a) cheltuieli pentru elaborarea studiului de fezabilitate, prefezabilitate;

b) cheltuieli pentru elaborarea studiilor de teren;

c)  cheltuieli pentru expertiza tehnică şi, după caz, audit energetic;

d) cheltuieli cu consultanţa pentru elaborarea proiectului - maximum 1% din totalul cheltuielilor eligibile şi nu mai mult de 10.000 euro;

e)  cheltuieli pentru asistenţa privind derularea procedurilor de achiziţii publice;

f) cheltuieli pentru traducerea documentelor;

g)  cheltuieli pentru documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii;

h) cheltuieli pentru elaborarea proiectului tehnic;

i) cheltuieli pentru achiziţia de terenuri - maximum 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale operaţiunii respective;

j) cheltuieli pentru avize, acorduri, autorizaţii;

k) cheltuieli cu taxe şi comisioane bancare de tipul celor prevăzute la art. 16 alin. (1) - maximum 5% din totalul cheltuielilor eligibile;

l) cheltuieli pentru organizarea de întâlniri între partenerii proiectului - cheltuieli cu deplasarea şi cheltuieli pentru organizarea evenimentului, inclusiv cheltuieli pentru cafea, apă, sucuri şi trataţii în valoare de maximum 2% din valoarea cumulată a cheltuielilor cu pregătirea proiectului.

(3) Cheltuielile menţionate la alin. (2) lit. I) sunt eligibile cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare şi a următoarelor condiţii:

a) transport - cel mai scăzut preţ, pe baza analizei a 3 oferte;

b)  cazare - în limitele plafoanelor permise de legislaţia naţională pentru organismele publice;

c) traducere simultană în timpul întrunirilor;

d) diurne - plafoanele permise de legislaţia naţională aplicabilă.

(4) Procedurile de achiziţie derulate pentru efectuarea cheltuielilor menţionate la alin. (2) se derulează în conformitate cu prevederile procedurii specifice de achiziţii publice utilizate în relaţia cu statele nemembre ale Uniunii Europene.

(5) Cheltuielile pentru pregătirea proiectelor sunt eligibile dacă au fost efectuate cu maximum 2 ani înaintea termenului-limită de depunere a cererii de finanţare şi dacă valoarea cumulată nu depăşeşte 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului.

(6) Contribuţia beneficiarului la realizarea operaţiunii trebuie să fie sub formă financiară.

(7)  Cheltuielile pentru pregătirea proiectului prevăzute la art. 2 alin. (2) pot fi declarate de către un beneficiar numai în prima cerere de rambursare a cheltuielilor.

Art. 3. - (1) Sunt eligibile cheltuielile pentru amenajarea terenului şi cheltuielile cu amenajarea terenului pentru protecţia mediului, necesare pentru obiectivul de investiţie.

(2)  Pentru amenajarea terenului sunt considerate eligibile cheltuielile efectuate la începutul lucrărilor, care au ca scop pregătirea amplasamentului pentru derularea proiectului şi care constau în cheltuieli pentru dezasamblări, evacuări materiale rezultate, devieri ale reţelelor de utilităţi din amplasament, drenaje, epuismente - exclusiv cele aferente realizării lucrărilor pentru investiţia de bază, devieri de cursuri de apă.

(3)  In cazul amenajărilor pentru protecţia mediului sunt considerate eligibile cheltuielile efectuate pentru lucrări şi acţiuni de protecţie a mediului, inclusiv pentru refacerea cadrului natural după terminarea lucrărilor.

Art. 4. - Sunt eligibile cheltuielile pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului de investiţie, respectiv pentru: alimentare cu apă, canalizare, drumuri de acces, care se execută pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca aparţinând obiectivului de investiţie, precum şi cheltuielile aferente racordării la reţelele de utilităţi.

Art. 5. - Sunt eligibile cheltuielile pentru organizarea de şantier în scopul realizării obiectivului de investiţie, necesare contractantului în vederea creării condiţiilor de desfăşurare a activităţii de construcţii-montaj.

Art. 6. - (1) Sunt eligibile cheltuielile privind proiectarea şi asistenţa tehnică pentru implementarea proiectelor, cuprinzând cheltuielile pentru studii de teren, obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii, proiectare şi inginerie, organizarea procedurilor de achiziţie, consultanţă şi asistenţă tehnică, altele decât cele prevăzute la art. 2.

(2) Pentru studii de teren, cheltuielile eligibile cuprind cheltuielile pentru studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice şi de stabilitate ale terenului pe care se amplasează obiectivul de investiţie.

(3) Pentru obţinere de avize, acorduri, autorizaţii, cheltuielile eligibile cuprind cheltuielile pentru:

a) obţinerea/prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism;

b) obţinerea/prelungirea valabilităţii autorizaţiei de construire/desfiinţare;

c) obţinerea avizelor şi acordurilor pentru racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termoficare, energie electrică, telefonie etc;

d) obţinerea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă;

e) întocmirea documentaţiei, obţinerea numărului cadastral provizoriu şi înregistrarea terenului în cartea funciară;

f) obţinerea acordului de mediu;

g) obţinerea avizului P.S.I.;

h) alte avize, acorduri şi autorizaţii.

(4) Pentru proiectare şi inginerie cheltuielile eligibile cuprind cheltuielile pentru:

a)  elaborarea tuturor fazelor de proiectare - studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, proiect tehnic şi detalii de execuţie, pentru verificarea tehnică a proiectării şi pentru elaborarea certificatului de performanţă energetică a clădirii, precum şi pentru elaborarea documentaţiilor necesare obţinerii acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor aferente obiectivului de investiţie - documentaţii ce stau la baza emiterii avizelor şi acordurilor impuse prin certificatul de urbanism, documentaţii urbanistice, studii de impact, studii/expertize de amplasament, studii de trafic;

b)  lucrările de intervenţii la construcţii existente sau pentru continuarea lucrărilor la obiective începute şi neterminate, incluzând cheltuielile efectuate pentru expertizarea tehnică, cu condiţia ca aceste clădiri să facă parte integrantă şi inseparabilă din rezultatul operaţiunii;

c) lucrările de creştere a performanţei energetice a clădirilor ca urmare a modernizărilor/reabilitărilor, incluzând cheltuielile pentru efectuarea auditului energetic.

(5)  Pentru organizarea procedurilor de achiziţie cheltuielile eligibile cuprind cheltuielile aferente asistenţei/consultanţei juridice, în scopul elaborării documentaţiei de atribuire şi/sau aplicării procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publică, publicarea anunţurilor de intenţie, de participare şi de atribuire a contractelor, corespondenţă prin poştă, fax, în legătură cu procedurile de achiziţie publică.

(6) Pentru consultanţă cheltuielile eligibile cuprind cheltuielile efectuate, după caz, pentru:

a) servicii de consultanţă la elaborarea studiilor de piaţă, de evaluare etc;

b)  servicii de consultanţă în domeniul managementului execuţiei investiţiei sau administrarea contractului de execuţie.

(7)  Pentru asistenţă tehnică cheltuielile eligibile cuprind cheltuielile efectuate, după caz, pentru:

a) asistenţă tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor, în cazul în care aceasta nu intră în tarifarea proiectului;

b)  plata diriginţilor de şantier, desemnaţi de autoritatea contractantă, autorizaţi conform prevederilor legale pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii, în limita de maximum 10% din valoarea contractului de lucrări.

(8) Cheltuielile prevăzute la alin. (5), (6) şi (7) sunt eligibile în cuantum de maximum 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului.

Art. 7. - (1) Pentru investiţia de bază necesară obiectivului de investiţie sunt considerate eligibile cheltuielile efectuate pentru construcţii şi instalaţii, cheltuielile pentru montajul utilajelor tehnologice, cheltuielile pentru utilaje, echipamente şi funcţionale tehnologice cu montaj, cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor care nu necesită montaj şi a echipamentelor de transport tehnologic, cheltuieli pentru dotări şi cheltuieli pentru active necorporale.

(2)  Cheltuielile se desfăşoară pe obiecte de construcţie, iar delimitarea obiectelor se face de către proiectant; cheltuielile aferente fiecărui obiect de construcţie sunt estimate prin devizul pe obiect.

(3) Cheltuielile eligibile efectuate pentru construcţii şi instalaţii cuprind cheltuielile aferente execuţiei, reabilitării, extinderii şi modernizării obiectelor cuprinse în obiectivul de investiţie: clădiri şi anexe aferente, construcţii speciale, instalaţii aferente construcţiilor, precum instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încălzire, ventilare, climatizare, P.S.I., telecomunicaţii, crearea, modernizarea facilităţilor de acces pentru persoane cu dizabilităţi, reţele de comunicaţii electronice şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului investiţiei.

(4) Cheltuielile eligibile pentru montajul utilajelor tehnologice cuprind cheltuielile aferente montajului utilajelor tehnologice şi al utilajelor incluse în instalaţiile funcţionale, inclusiv reţelele aferente necesare funcţionării acestora.

(5) Cheltuielile pentru utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj cuprind cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor tehnologice, precum şi a celor incluse în instalaţiile funcţionale.

(6) Cheltuielile pentru dotări cuprind cheltuielile pentru procurarea de bunuri care, conform legii, intră în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar, precum: mobilier, echipamente IT, dotări P.S.I., dotări privind protecţia muncii.

(7) Cheltuielile pentru active necorporale cuprind cheltuielile cu achiziţionarea drepturilor referitoare la brevete, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate.

Art. 8. - (1) Sunt eligibile cheltuielile cu achiziţia/închirierea de echipamente, altele decât cele prevăzute la art. 7, în scopul realizării activităţilor de bază ale proiectului şi justificate prin prisma obiectivelor proiectului.

(2) Toate echipamentele trebuie să îndeplinească condiţiile cerute prin proiect şi trebuie să respecte principiul eficienţei economice, energetice şi al impactului negativ redus asupra mediul înconjurător.

Art. 9. - (1) Sunt eligibile cheltuielile specifice, altele decât cele prevăzute la art. 2-8, efectuate în scopul realizării activităţilor de bază ale proiectului pentru:

a) sprijinirea infrastructurii economice şi sociale, regionale şi locale;

b) dezvoltarea turismului, inclusiv întărirea identităţii regionale a regiunii de graniţă ca atracţie turistică;

c) promovarea dezvoltării IMM-urilor;

d) acordarea de sprijin pentru creşterea nivelului de inovare, cercetare şi dezvoltare în regiunea de graniţă;

e)  îmbunătăţirea sistemelor şi abordărilor referitoare la provocările, protecţia şi managementul mediului în context transfrontalier;

f) dezvoltarea şi implementarea unor strategii eficiente pentru managementul deşeurilor şi al apelor uzate;

g)  dezvoltarea unor abordări şi sisteme eficiente pentru pregătirea pentru situaţii de urgenţă.

(2) Cheltuielile eligibile prevăzute la alin. (1) lit. a) cuprind:

a)  cheltuieli pentru elaborarea de studii, strategii, planuri comune privind sprijinirea infrastructurii economice şi sociale, regionale şi locale;

b) cheltuieli pentru organizarea de sesiuni de pregătire profesională, schimburi de experienţă, seminarii, ateliere de lucru, târguri şi expoziţii, crearea de reţele de comunicare, realizarea de campanii de conştientizare în domeniul dezvoltării economice şi sociale.

(3) Cheltuielile eligibile prevăzute la alin. (1) lit. b) cuprind:

a) cheltuieli pentru elaborarea de studii, proiecte-pilot, strategii, planuri comune privind sprijinirea dezvoltării turismului, inclusiv întărirea identităţii regionale;

b)  cheltuieli pentru organizarea de sesiuni de pregătire profesională, schimburi de experienţă, seminarii, ateliere de lucru, târguri şi expoziţii, crearea de reţele de comunicare, realizarea de campanii de conştientizare în domeniul dezvoltării turismului, inclusiv întărirea identităţii regionale;

c) cheltuieli pentru realizarea de produse şi servicii de turism transfrontaliere şi materiale de marketing în domeniul dezvoltării turismului, inclusiv întărirea identităţii regionale.

(4) Cheltuielile eligibile prevăzute la alin. (1) lit. c) cuprind:

a)  cheltuieli pentru elaborarea de studii şi strategii privind dezvoltarea mediului de afaceri;

b)  cheltuieli pentru organizarea de sesiuni de pregătire profesională, crearea de reţele de comunicare, târguri şi expoziţii şi realizarea de campanii de conştientizare în domeniul dezvoltării mediului de afaceri şi cercetare, dezvoltare şi inovare;

c) cheltuieli privind crearea şi facilitarea accesului întreprinzătorilor la informaţii, baze de date şi infrastructura mediului de afaceri;

d)  cheltuieli pentru amenajări şi dotări de spaţii aferente centrelor de informare şi promovare, târgurilor şi expoziţiilor.

(5) Cheltuielile eligibile prevăzute la alin. (1) lit. d) cuprind:

a)  cheltuieli pentru organizarea de sesiuni de pregătire profesională, crearea de reţele de comunicare şi realizarea de campanii de conştientizare în domeniul agriculturii;

b)  cheltuieli pentru realizarea unor studii şi strategii privind dezvoltarea agriculturii şi a mediului de afaceri;

c) cheltuieli pentru promovarea mediului de afaceri, precum şi a activităţilor de cercetare, dezvoltare şi inovare;

d)  cheltuieli pentru realizarea unor activităţi de marketing specifice şi promovare prin intermediul internetului şi alte mijloace electronice;

e) cheltuieli pentru achiziţionarea şi crearea de baze de date.

(6) Cheltuielile eligibile prevăzute la alin. (1) lit. e) cuprind:

a) cheltuieli pentru realizarea unor studii, colectare de date şi creare baze de date, strategii şi planuri comune de acţiune pentru protecţia şi managementul mediului;

b)  cheltuieli pentru organizarea de sesiuni de pregătire profesională, schimburi de experienţă, seminarii, ateliere de lucru, târguri şi expoziţii, crearea de reţele de comunicare, realizarea de campanii de conştientizare în domeniul protecţiei mediului;

c) cheltuieli pentru dezvoltarea unor sisteme de management în domeniul situaţiilor de urgenţă;

d) cheltuieli pentru lucrări în scopul îmbunătăţirii controlului asupra inundaţiilor prin terasamente şi pentru protejarea malurilor apelor curgătoare împotriva eroziunii, reabilitarea ariilor poluate, construcţia de noi facilităţi în vederea reducerii poluării, refacerii/renovării celor existente;

e)   cheltuieli pentru restaurarea habitatelor şi crearea coridoarelor ecologice transfrontaliere.

(7) Cheltuielile eligibile prevăzute la alin. (1) lit. f) cuprind:

a) cheltuieli pentru realizarea unor studii, strategii şi planuri comune de acţiune pentru managementul deşeurilor şi cel al apelor reziduale;

b)  cheltuieli pentru achiziţionarea de servicii de utilitate publică pentru gestionarea deşeurilor;

c) cheltuieli pentru amenajări în scopul protecţiei mediului.

(8) Cheltuielile eligibile prevăzute la alin. (1) lit. g) cuprind:

a) cheltuieli pentru realizarea unor studii, colectare şi baze de date, strategii şi planuri comune de acţiune în domeniul pregătirii pentru situaţii de urgenţă;

b)  cheltuieli pentru organizarea de sesiuni de pregătire profesională, schimburi de experienţă, seminarii, ateliere de lucru, târguri şi expoziţii, crearea de reţele de comunicare, realizarea de campanii de conştientizare în domeniul pregătirii pentru situaţii de urgenţă;

c) cheltuieli pentru dezvoltarea unor sisteme de management în domeniul pregătirii pentru situaţii de urgenţă.

Art. 10. - Sunt eligibile următoarele cheltuieli cu servicii, dacă sunt altele decât cele finanţate în baza prevederilor art. 2 şi 9:

a) servicii IT & C, actualizare şi dezvoltare a aplicaţiilor IT, inclusiv soluţii de securitate a acestora;

b) servicii de traducere şi interpretariat, inclusiv traducerea documentelor elaborate, în concordanţă cu obiectivele proiectului supus finanţării;

c)  instruirea specializată a personalului operativ pentru utilizarea echipamentelor tehnologice, dacă nu este inclusă în preţul de achiziţie al echipamentelor;

d) transportul de materiale, mobilier şi echipamente, dacă nu este inclus în preţul achiziţiei.

Art. 11. - Sunt eligibile cheltuielile privind informarea şi publicitatea pentru proiect, în care se includ: cele pentru panouri publicitare, afişe, broşuri, pliante, reclame media, alte materiale promoţionale, campanii media, evenimente de informare, conferinţe de presă, conform Manualului de identitate vizuală a Programului şi prevederilor acordului încheiat între parteneri şi partenerul lider de proiect, respectiv ale contractului încheiat între partenerul lider de proiect şi Autoritatea de management.

Art. 12. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator aferente persoanelor angajate pentru implementarea proiectului, cu contract individual de muncă, contract individual de muncă cu timp parţial sau act administrativ de numire în funcţia publică, pe durată nedeterminată sau determinată, cu fracţiune de normă sau cu normă întreagă de lucru.

(2) Cheltuielile cu salariile funcţionarilor publici prevăzute la alin. (1) sunt eligibile cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind incompatibilitatea şi la nivelul stabilit de prevederile legale în vigoare aplicabile.

(3)   In cazul cheltuielilor pentru personalul contractual prevăzute la alin. (1), nivelul salariului nu poate fi mai mare decât nivelul salarial practicat în mod obişnuit, înainte de implementarea proiectului, de beneficiarul în cadrul căruia este încadrat.

(4) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) sunt considerate eligibile doar dacă personalul este direct angajat de către organizaţiile partenere prevăzute în lista oficială din cererea de finanţare şi are atribuţii în procesul de gestionare a proiectului, conform fişelor de post.

(5)   Cheltuielile de personal prevăzute la alin. (1) se decontează conform contractului de muncă/actului administrativ de numire sau proporţional cu procentul prevăzut în fişa postului/foaie de prezenţă aferent atribuţiilor specifice gestionării proiectului.

(6)  Timpul de muncă alocat proiectului nu poate depăşi durata normală de lucru, conform prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.

(7)  Cheltuielile aferente orelor suplimentare sunt eligibile dacă sunt efectuate în scopul implementării proiectului, conform fişei de pontaj, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.

Art. 13. - Sunt considerate eligibile cheltuielile efectuate pentru organizarea de întâlniri între partenerii proiectului în scopul implementării operaţiunii - cheltuieli cu deplasarea şi cheltuieli cu organizarea evenimentului, inclusiv cheltuieli pentru cafea, apă, sucuri şi trataţii, în valoare de maximum 2% din valoarea cumulată a cheltuielilor cu pregătirea proiectului, cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare şi a următoarelor condiţii:

a)  transport - cel mai scăzut preţ, pe baza analizei a 3 oferte;

b)  cazare - în limitele plafoanelor permise de legislaţia naţională pentru organismele publice;

c) traducere simultană în timpul întrunirilor;

d)  diurne - plafoanele permise de legislaţia naţională aplicabilă.

Art. 14. - (1) In categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ cheltuielile efectuate pentru închirierea sediului, plata utilităţilor: energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale; telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid şi internet, cheltuielile efectuate pentru achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului, cheltuielile pentru serviciile de întreţinere şi reparaţii echipamente şi autoturisme, cheltuielile de arhivare, birotică şi papetărie. Acestea sunt eligibile dacă se poate demonstra că sunt bazate pe costuri reale.

(2) Cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile dacă îndeplinesc următoarele condiţii:

a)  sunt alocate proporţional proiectului, în conformitate cu metoda de calcul a pro-ratei pentru decontarea cheltuielilor de administraţie elaborată de către Autoritatea de management şi ataşată ca anexă la contractul de finanţare;

b) valoarea totală a acestor cheltuieli nu poate depăşi 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului;

c)   sunt bazate pe costuri reale care se reflectă în contabilitate.

Art. 15. - (1) Cheltuielile diverse şi neprevăzute sunt eligibile pentru lucrările efectuate în scopul implementării proiectului, dacă sunt detaliate în documentele justificative, corespunzător alin. (2) şi doar în limita a 5% din valoarea cheltuielilor eligibile prevăzute la art. 7, în funcţie de natura şi complexitatea lucrărilor.

(2) Din procentul stabilit la alin. (1) se acoperă, după caz, cheltuielile rezultate în urma modificărilor de soluţii tehnice, cantităţi suplimentare de lucrări, utilaje sau dotări ce se impun pe parcursul derulării investiţiei, precum şi cheltuielile de conservare pe parcursul întreruperii execuţiei din cauze independente de autoritatea contractantă.

Art. 16. - (1) Sunt considerate eligibile următoarele categorii de cheltuieli, altele decât cele prevăzute la art. 2 alin (2):

a) comisioane pentru tranzacţiile financiare transnaţionale;

b) comisioane bancare pentru deschiderea şi administrarea conturilor separate necesare pe durata implementării proiectului;

c) taxe notariale, costurile pentru consultanţă juridică, costul expertizei tehnice şi financiare, precum şi costurile de audit sau de contabilitate, în cazul în care acestea sunt direct legate de operaţiunea cofinanţată şi sunt necesare pentru pregătirea sau punerea în aplicare a acesteia.

(2)  TVA aferentă cheltuielilor eligibile este eligibilă dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) nu este recuperabilă prin orice alte mijloace;

b) este stabilit faptul că este suportată de beneficiarul final;

c) este identificată clar în propunerea de proiect.

(3)  Totalul cheltuielilor prevăzute la alin. (1), cumulat cu totalul cheltuielilor de la art. 2 alin. (2) lit. k), nu poate depăşi 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului.

(4)  Prin excepţie de la prevederile art. 16 alin. (2) nu este eligibilă TVA aferentă cheltuielilor generale de administraţie, calculate pe bază de pro-rată, pentru acei beneficiari care desfăşoară atât operaţiuni cu drept de deducere, cât şi operaţiuni fără drept de deducere.

Art. 17. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,

Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Pogea


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3159/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3159 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu