În temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, al art. II alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale şi al art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă modelul şi conţinutul formularului „Declaraţie privind opţiunea pentru depunerea lunară a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“, cod MFP 14.13.03.01/d.u., prevăzut în anexa nr. 1. Articolul 2Instrucţiunile de completare a formularului de la art. 1 sunt prevăzute în anexa nr. 2. Articolul 3Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de arhivare a formularului de la art. 1 sunt prevăzute în anexa nr. 3. Articolul 4Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 6Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar ANEXA Nr. 1*) *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. Nr de operator de date cu caracter personal 759 Cod M.F.P 14.13.03.01/d.u. ANEXA Nr. 2INSTRUCŢIUNI de completare a formularului „Declaraţie privind opţiunea pentru depunerea lunară a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“ Formularul „Declaraţie privind opţiunea pentru depunerea lunară a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“ se completează de către plătitorii de venituri din salarii şi asimilate salariilor prevăzuţi la art. 58 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, care au obligaţia depunerii trimestriale a declaraţiei 112, dar care optează pentru depunerea lunară a acesteia, potrivit art. II alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale. Formularul „Declaraţie privind opţiunea pentru depunerea lunară a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“ se depune la organul fiscal competent, până la data de 25 septembrie 2011 inclusiv. Formularul se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute:
– un exemplar, semnat şi ştampilat conform legii, se depune la unitatea fiscală, direct la registratură sau la poştă, prin scrisoare recomandată;
– un exemplar se păstrează de către contribuabil.Completarea formularului se face astfel: Rubrica „I. Date de identificare a contribuabilului“ Caseta „Cod de identificare fiscală“ se completează cu codul de identificare fiscală utilizat pentru completarea şi depunerea formularului 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“. Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta. Caseta „Denumire/Nume, Prenume“ se completează cu denumirea contribuabilului. Caseta „Domiciliu fiscal“ se completează cu adresa domiciliului fiscal al contribuabilului. ATENŢIE! În cazul în care declaraţia este completată de către împuternicitul/reprezentantul legal/reprezentantul fiscal al contribuabilului, se vor trece datele de identificare ale contribuabilului pe care îl reprezintă. Rubrica „II. Reprezentare prin“ Se marchează cu „X“ în cazul în care, în relaţiile cu organul fiscal, contribuabilul este reprezentat prin împuternicit/reprezentant legal/reprezentant fiscal şi se înscriu numărul şi data înregistrării la organul fiscal, de către împuternicit, a actului de împuternicire, în formă autentică şi în condiţiile prevăzute de lege, sau numărul şi data înregistrării deciziei de aprobare a calităţii de reprezentant fiscal, după caz. Caseta „Date de identificare“ se completează cu datele de identificare ale împuternicitului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal. ANEXA Nr. 3Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de arhivare a formularului Denumirea formularului: „Declaraţie privind opţiunea pentru depunerea lunară a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“ 1. Cod MFP: 14.13.03.01/d.u. 2. Format: A4/t1 3. Caracteristici de tipărire:
– pe o singură faţă;
– se poate utiliza echipament informatic pentru editare.4. U.M.: set (două file) 5. Se difuzează: gratuit. 6. Se utilizează: la declararea privind opţiunea pentru depunerea lunară a „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“ 7. Se întocmeşte:
– în două exemplare;
– de către contribuabil sau de reprezentantul fiscal/împuternicit/reprezentantul legal.8. Circulă:
– originalul la organul fiscal;
– copia la contribuabil.9. Se arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.