E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 261 din 30 martie 2010

privind aprobarea organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare ale Institutului National de Sanatate Publica Bucuresti

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 228 din 12 aprilie 2010



Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei planificarea sistemului sanitar şi politici salariale nr. CSA. 3.137/2010,

având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.414/2009 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Sănătate Publică,

în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii,

ministrul sănătăţii emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă organigrama Institutului Naţional de Sănătate Publică Bucureşti, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Sănătate Publică Bucureşti, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziţii contrare.

Art. 4. - Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii şi Institutul Naţional de Sănătate Publică Bucureşti vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii,

Cseke Attila

ANEXA Nr. 11)

ORGANIGRAMA

Institutului National de Sănătate Publică

* RSI-IT = Regulament Sanitar Internaţional şi Informare Toxicologică; PNI=Program Naţional de Imunizare; IN=infecţie nosocomiala; ITS=boli cu transmitere sexuală; TB=tuberculozâ; HIV=infecţia HIV/SIDA

1) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 2

REGULAMENTUL

de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional de Sănătate Publică

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Institutul Naţional de Sănătate Publică, denumit în continuare Institutul, este instituţie publică cu personalitate juridică, înfiinţată prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional şi Hotărârea Guvernului nr. 1.414/2009 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Sănătate Publică, în subordinea Ministerului Sănătăţii.

(2) Institutul are sediul în municipiul Bucureşti, str. Dr. Leonte nr. 1-3, sectorul 5.

Art. 2. - (1) Institutul desfăşoară asistenţă de sănătate publică, coordonând tehnic şi metodologic activitatea de specialitate în domeniul fundamentării, elaborării şi implementării strategiilor privitoare la prevenirea îmbolnăvirilor, controlul bolilor transmisibile şi netransmisibile şi a politicilor de sănătate publică din domeniile specifice, la nivel naţional şi regional.

(2) Obiectivele principale ale activităţii Institutului sunt:

a) prevenirea, supravegherea şi controlul bolilor transmisibile şi netransmisibile;

b) monitorizarea sănătăţii în relaţie cu mediul;

c) evaluarea sănătăţii ocupaţionale în relaţie cu mediul de muncă;

d) monitorizarea stării de sănătate;

e) promovarea sănătăţii şi educaţia pentru sănătate;

f) elaborarea reglementărilor în domeniul sănătăţii publice;

g) asigurarea managementului sănătăţii publice;

h) dezvoltarea serviciilor de sănătate publică specifice.

Art. 3. - In vederea realizării obiectivelor menţionate la art. 2, Institutul exercită următoarele atribuţii generale:

a) asigură îndrumarea tehnică şi metodologică a reţelei naţionale de sănătate publică, în specialităţile medicale de epidemiologie, igienă şi sănătate publică;

b) participă la elaborarea strategiilor şi politicilor din domeniul de competenţă;

c) elaborează proiecte de acte normative, norme, metodologii şi instrucţiuni privind domeniile specifice din cadrul sănătăţii publice;

d) efectuează expertize, oferă asistenţă tehnică şi realizează servicii de sănătate publică, la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;

e) supraveghează starea de sănătate a populaţiei, bolile transmisibile şi netransmisibile, pentru identificarea problemelor de sănătate comunitară;

f) asigură sistemul de supraveghere epidemiologică, precum şi de alertă precoce şi răspuns rapid şi participă la schimbul de informaţii în cadrul reţelei europene de supraveghere epidemiologică în domeniul bolilor transmisibile;

g) participă la efectuarea de investigaţii epidemiologice de teren, din propria iniţiativă, la solicitarea Ministerului Sănătăţii sau a direcţiilor de sănătate publică;

h) elaborează metodologia, instrumentele şi indicatorii de monitorizare şi evaluare a serviciilor şi programelor de sănătate publică, de promovare a sănătăţii şi de educaţie pentru sănătate;

i) participă la procesul de învăţământ medical de specializare şi perfecţionare în domeniile specifice ale Institutului; organizează cursuri acreditate de educaţie medicală continuă şi perfecţionare profesională în domeniul specific;

j) desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare în domeniul sănătăţii publice şi al managementului sănătăţii publice în cadrul programelor naţionale de sănătate;

k) colectează, analizează şi diseminează date statistice privind sănătatea publică;

l) asigură existenţa unui sistem informaţional şi informatic integrat pentru managementul reţelei naţionale de sănătate publică;

m) asigură funcţia de punct focal pentru Regulamentul sanitar internaţional şi organizează serviciul de permanenţă 24/7 cu personal din structurile cu atribuţii;

n) asigură activitatea economico-financiară, administrativă şi juridică a Institutului şi a centrelor naţionale şi regionale de sănătate publică.

Art. 4. - (1) Institutul asigură implementarea şi monitorizarea programelor naţionale de sănătate pentru care este desemnat - singur sau în colaborare - coordonator naţional, desfăşurând activităţile prevăzute în cadrul acestora.

(2) Institutul centralizează şi analizează indicatorii fizici, de eficienţă şi de rezultat ai programelor de sănătate publică la nivel regional şi naţional şi le transmite Ministerului Sănătăţii.

(3) Institutul participă la realizarea şi derularea sistemului informaţional din domeniul asistenţei de sănătate publică din cadrul programelor naţionale de sănătate prin: elaborarea structurii bazelor de date, a metodologiei culegerii şi transmiterii datelor, validarea datelor, analiza şi interpretarea informaţiilor, elaborarea rapoartelor şi a sintezelor naţionale privind starea de sănătate a populaţiei în relaţie cu principalii determinanţi.

(4) La solicitarea Ministerului Sănătăţii, Institutul prezintă rapoarte preliminare sau de etapă. Rezumatele sintezelor sunt publice, se afişează pe website-ul propriu şi sunt comunicate, după caz, organismelor competente.

Art. 5. - In vederea realizării obiectivelor, Institutul colaborează cu Ministerul Sănătăţii şi direcţiile de sănătate publică, Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti, Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii Bucureşti, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino" Bucureşti, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, instituţiile de învăţământ superior medicale, organismele profesionale, cu celelalte autorităţi şi instituţii de nivel central sau local, asociaţii profesionale, alte organisme naţionale şi internaţionale reprezentate prin reţelele specifice ale Comunităţii Europene şi Organizaţia Mondială a Sănătăţii.

Art. 6. - (1) La nivel teritorial, activitatea Institutului se realizează prin 3 centre naţionale şi 6 centre regionale de sănătate publică.

(2)  Centrele naţionale, care asigură coordonarea profesională specifică pe plan naţional a Institutului, sunt:

a) Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT);

b) Centrul Naţional de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar (CNMRMC);

c) Centrul Naţional de Evaluare şi Promovare a Stării de Sănătate (CNEPSS).

(3) Centrele regionale de sănătate publică, care asigură coordonarea şi execuţia profesională la nivel regional a Institutului, sunt:

a) Centrul Regional de Sănătate Publică Bucureşti (CRSPB), cu sediul în str. Dr. Leonte nr. 1-3, Bucureşti;

b) Centrul Regional de Sănătate Publică Cluj (CRSPC), cu sediul în str. Louis Pasteur nr. 6, Cluj-Napoca;

c) Centrul Regional de Sănătate Publică laşi (CRSPI), cu sediul în str. Victor Babeş nr. 14, laşi;

d) Centrul Regional de Sănătate Publică Timişoara (CRSPT), cu sediul în bd. Dr. Victor Babeş nr. 16-18, Timişoara;

e) Centrul Regional de Sănătate Publică Târgu Mureş (CRSPM), cu sediul în str. Gh. Marinescu nr. 40, Târgu Mureş;

f) Centrul Regional de Sănătate Publică Sibiu (CRSPS), cu sediul în Str. Luptei nr. 21, Sibiu.

(4) Centrele naţionale şi centrele regionale de sănătate publică sunt organizate în structura Institutului, fără personalitate juridică.

CAPITOLUL II

Conducerea şi structura organizatorică

Art. 7. - Structura organizatorică a Institutului se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.

Art. 8. - (1) In cadrul Institutului funcţionează un consiliu de coordonare care are rolul de a aproba principalele direcţii de acţiune în domeniile de strategie, organizare şi funcţionare a Institutului.

(2) Conducerea executivă a Institutului este asigurată de un director general şi de un director general adjunct economic.

Art. 9. - (1) Conducerea executivă a centrelor naţionale este asigurată de câte un director.

(2) Conducerea executivă a centrelor regionale de sănătate publică este asigurată de câte un director coordonator.

SECŢIUNEA 1

Consiliul de coordonare (CdC)

Art. 10. - (1) Consiliul de coordonare este format din 11 membri, inclusiv preşedintele.

(2) Preşedintele şi ceilalţi membri ai Consiliului de coordonare sunt numiţi din rândul propriilor angajaţi din structurile Institutului, prin ordin al ministrului sănătăţii, şi nu sunt remuneraţi.

(3) Consiliul de coordonare se întruneşte, în şedinţă ordinară, cel puţin o dată la 3 luni, precum şi ori de câte ori este nevoie, în şedinţe extraordinare, la cererea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi. Cheltuielile de deplasare, după caz, de cazare ale membrilor Consiliului de coordonare şi invitaţilor săi sunt suportate din bugetul Institutului, după caz, ale instituţiilor/organismelor profesionale care acceptă delegarea.

(4) Şedinţele Consiliului de coordonare se desfăşoară numai în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi, fiind conduse de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către un alt membru al consiliului, delegat în scris de către preşedinte.

(5) Hotărârile Consiliului de coordonare se iau cu majoritatea simplă.

(6) La şedinţele Consiliului de coordonare pot fi invitaţi, cu drept de opinie, dar fără drept de vot, şefii unor structuri din cadrul Institutului când se analizează structura respectivă sau necesitatea o impune.

(7) Pentru luarea unor decizii complexe, Consiliul de coordonare poate atrage în activitatea de analiză membrii Comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii sau ale societăţilor profesionale cu reprezentare naţională, consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate.

Art. 11. - (1) Atribuţiile Consiliului de coordonare:

a) avizează proiectele de regulament de organizare şi funcţionare şi structura organizatorică ale Institutului şi le înaintează spre aprobare Ministerului Sănătăţii;

b) avizează proiectul de buget de venituri şi cheltuieli al Institutului propus de directorul general şi directorul general adjunct economic;

c) analizează realizarea indicatorilor din programele naţionale de sănătate care se desfăşoară în Institut şi structurile de specialitate din judeţe şi municipiul Bucureşti şi propune măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii;

d) aprobă lista investiţiilor Institutului propusă de directorul general şi o propune Ministrului Sănătăţii spre aprobare;

e) aprobă strategia de dezvoltare pe termen mediu şi lung, precum şi proiectele şi programele de cercetare-dezvoltare ce urmează a fi desfăşurate în cadrul Institutului;

f) analizează periodic derularea exerciţiului bugetar şi eficienţa cheltuielilor Institutului, stabilind măsuri pentru continuarea activităţii în condiţii de echilibrare a bugetului, pe baza propunerilor directorului general adjunct economic;

g) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit dispoziţiilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de Institut;

h) analizează şi avizează proiectul bilanţului contabil anual care se depune la Ministerul Sănătăţii în vederea aprobării;

i) aprobă atribuţiile structurilor din cadrul Institutului şi elaborează propuneri Ministerului Sănătăţii pentru organizarea şi funcţionarea structurilor de specialitate din reţeaua naţională de epidemiologie, igienă şi sănătate publică;

j) aprobă închirierea de spaţii şi de alte bunuri aflate în administrarea Institutului, cu avizul Ministerului Sănătăţii;

k) aprobă scoaterea din funcţiune şi valorificarea, în condiţiile legii, a bunurilor din patrimoniul Institutului;

l) analizează şi avizează propunerile de declasare şi casare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar din cadrul Institutului;

m) înaintează Ministerului Sănătăţii propuneri privind actualizarea cuantumurilor tarifelor percepute pentru prestaţiile efectuate de Institut (determinări, examene, analize şi altele), pe bază de contract, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, conform prevederilor legale în vigoare;

n) analizează oportunitatea şi posibilitatea încheierii contractelor de cercetare şi a contractării de fonduri externe;

o) aprobă participarea Institutului ca partener în cadrul unor proiecte internaţionale, în cooperare cu instituţii sau organisme din alte ţări sau reţele profesionale internaţionale, în special din Uniunea Europeană;

p) elaborează şi supune spre aprobare directorului general metodologia internă a Institutului referitoare la numirea în funcţiile de directori de centre naţionale şi directori de centre regionale, precum şi componenţa comisiei de evaluare;

q) mediază litigiile profesionale, financiare şi de organizare a activităţilor din Institut;

r) participă la evaluarea activităţii structurilor şi persoanelor din conducerea Institutului şi elaborează propuneri pentru deciziile directorului general, după caz, ale ministrului sănătăţii.

(2) Consiliul de coordonare exercită orice alte atribuţii care îi revin din prevederile legale, precum şi din dispoziţiile Ministerului Sănătăţii.

SECŢIUNEA a 2-a

Directorul general (DG)

Art. 12. - Directorul general este ordonator de credite şi asigură conducerea executivă a Institutului.

Art. 13. - Directorul general este numit prin ordin al ministrului sănătăţii, în condiţiile legii.

Art. 14. -In exercitarea atribuţiilor sale, directorul general emite decizii.

Art. 15. - Directorul general poate delega o parte din atribuţiile sale, pe perioada în care absentează motivat, unui director din cadrul Institutului care are expertiza necesară realizării acestora.

Art. 16. -In subordinea nemijlocită a directorului general se află, în condiţiile legii:

a) centrele naţionale;

b) centrele regionale de sănătate publică;

c) Biroul RSI (Regulamentul sanitar internaţional) şi informare toxicologică;

d) Biroul acreditare/calitate;

e) Secretariat biocide;

f) Biroul RUNOS;

g) Biroul juridic;

h) Compartimentul audit intern;

i) Biroul achiziţii publice;

j) Secretariat/Comunicare.

Art. 17. - Directorul general adjunct economic, directorii centrelor naţionale şi directorii coordonatori ai centrelor regionale de sănătate publică se subordonează nemijlocit directorului general al Institutului, îndeplinind atribuţiile specifice funcţiilor, pe cele înscrise în fişa postului, precum şi pe cele stabilite de către directorul general.

Art. 18. -Atribuţiile directorului general:

a) reprezintă Institutul în raporturile cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie;

b) încheie acte juridice în numele şi pe seama Institutului, cu consultarea Consiliului de coordonare, după caz, aprobată sau dispusă de Ministerul Sănătăţii;

c) răspunde, împreună cu directorul general adjunct economic, pentru modul de administrare a întregului patrimoniu, pentru integritatea acestuia, precum şi pentru modul de utilizare a mijloacelor financiare ale Institutului, potrivit legii;

d) angajează şi utilizează fondurile în condiţiile creditelor bugetare aprobate, pe baza bunei gestiuni financiare;

e) numeşte, prin decizie, directorii centrelor naţionale şi directorii coordonatori ai centrelor regionale de sănătate publică, cu avizul Consiliului de coordonare; la data numirii acestora, orice alt act anterior de numire este revocat de drept;

f) aprobă regulamentul intern al Institutului;

g) asigură negocierea contractului colectiv de muncă, în condiţiile legii;

h) aprobă fişele de post pentru toţi angajaţii Institutului, stabilind atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul centrelor, secţiilor, compartimentelor, birourilor şi serviciilor;

i) propune spre avizare Consiliului de coordonare proiectul de regulament de organizare şi funcţionare;

j) selectează, angajează, promovează, premiază, sancţionează şi eliberează din funcţie personalul Institutului, cu respectarea dispoziţiilor legale;

k) aprobă comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante, conform prevederilor legale;

l) respectă atribuţiile prevăzute de legislaţia finanţelor publice pentru ordonatorii de credite;

m) stabileşte şi dispune aplicarea de măsuri în vederea asigurării securităţii angajaţilor Institutului în timpul desfăşurării activităţilor specifice;

n) stabileşte şi urmăreşte realizarea atribuţiilor de serviciu ale personalului angajat; la nivelul centrelor naţionale şi regionale, secţiilor, compartimentelor, serviciilor şi birourilor din Institut;

o) asigură şi aprobă încadrarea salarială conform prevederilor legale şi volumul, eficienţa şi utilitatea activităţii prestate şi evaluate;

p) aprobă rapoartele periodice ale structurilor din cadrul Institutului;

q) emite dispoziţii obligatorii pentru directorii centrelor naţionale şi directorii coordonatori ai centrelor regionale şi le deleagă competenţe profesionale şi administrative;

r) aprobă metodologiile şi procedurile Institutului;

s) aprobă propunerile pentru premierea personalului;

t) alte atribuţii date în competenţa sa de actele normative în vigoare.

SECŢIUNEA a 3-a

Directorul general adjunct economic (DGAE)

Art. 19. - Directorul general adjunct economic asigură conducerea activităţii economice a Institutului.

Art. 20. - Directorul general adjunct economic este numit prin ordin al ministrului sănătăţii, în condiţiile legii.

Art. 21. -In subordinea nemijlocită a directorului general adjunct economic se află:

a) Biroul buget-finanţe;

b) Biroul contabilitate;

c) Serviciul administrativ, tehnic şi mentenanţă.

Art. 22. -Atribuţiile directorului general adjunct economic:

a) asigură şi răspunde de buna organizare şi desfăşurare a activităţii financiare a Institutului, în conformitate cu dispoziţiile legale;

b) organizează contabilitatea în cadrul unităţii, în conformitate cu dispoziţiile legale, şi răspunde de efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile;

c) asigură întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a balanţelor de verificare şi a bilanţurilor anuale şi trimestriale;

d) propune defalcarea pe trimestre a indicatorilor financiari aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli;

e) asigură executarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Institutului, urmărind realizarea indicatorilor financiari aprobaţi şi respectarea disciplinei contractuale şi financiare;

f) angajează unitatea prin semnătură, alături de directorul general, în toate operaţiunile patrimoniale, având obligaţia, în condiţiile legii, de a refuza pe acelea care contravin dispoziţiilor legale;

g) evaluează, prin bilanţul contabil, eficienţa indicatorilor specifici;

h) asigură îndeplinirea, în conformitate cu dispoziţiile legale, a obligaţiilor Institutului către bugetul de stat, al asigurărilor sociale de stat, trezorerie şi terţi;

i) asigură plata integrală şi la timp a drepturilor băneşti cuvenite personalului încadrat al Institutului;

j) asigură întocmirea, circuitul şi păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor contabile;

k) organizează evidenţa tuturor creanţelor şi obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin Institutului din contracte, protocoale, programe şi alte acte similare, urmărind realizarea la timp a acestora;

l) ia măsuri pentru prevenirea pagubelor şi urmăreşte recuperarea lor;

m) asigură aplicarea dispoziţiilor legale privitoare la gestionarea valorilor materiale şi ia măsuri pentru ţinerea la zi şi corectă a evidenţelor gestionării;

n) răspunde de îndeplinirea atribuţiilor ce revin Biroului buget-finanţe şi Biroului contabilitate cu privire la exercitarea controlului financiar preventiv şi al asigurării integrităţii patrimoniului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;

o) îndeplineşte formele de scoatere din evidenţă a bunurilor de orice fel, în cazurile şi condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale;

p) prin Serviciul administrativ, tehnic şi mentenanţă întocmeşte şi prezintă studii privind optimizarea măsurilor de bună gospodărire a resurselor materiale şi băneşti, de prevenire a formării de stocuri peste necesar, în scopul administrării cu eficienţă maximă a patrimoniului unităţii şi a sumelor încasate în baza contractelor de furnizare şi servicii;

q) organizează şi ia măsuri de realizare a perfecţionării profesionale a cadrelor financiar-contabile din subordine;

r) participă la întocmirea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli împreună cu biroul buget-finanţe;

s) organizează la termenele stabilite şi cu respectarea dispoziţiilor legale inventarierea mijloacelor materiale din Institut, urmărind definitivarea, potrivit legii, a rezultatelor inventarierii;

t) asigură şi răspunde de confruntarea evidenţelor analitice cu cele sintetice;

u) răspunde de întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a dărilor de seamă contabile;

v) asigură măsurile de păstrare, manipulare şi folosire a formularelor cu regim special;

w) participă efectiv la efectuarea operaţiunii de casare;

x) asigură şi răspunde de păstrarea arhivei contabile curente, a notelor contabile, a statelor de plată a salariilor, a ajutoarelor de boală etc;

y) acţionează pentru îndeplinirea prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al Institutului, iniţiind programe şi măsuri eficiente pentru o bună gestiune, în condiţiile reglementărilor legale în vigoare;

z) deleagă responsabilităţi financiar-contabile şi administrativ-tehnice structurilor regionale de sănătate publică, conform legii;

aa) prezintă Consiliului de coordonare, spre analiză şi avizare, situaţia economico-financiară a Institutului.

SECŢIUNEA a 4-a

Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT)

Art. 23. - Conducerea executivă a CNSCBT este asigurată de un director.

Art. 24. -In subordinea nemijlocită a directorului CNSCBT se află:

a) Compartimentul supraveghere şi control boli cu prevenire prin vaccinare şi PNI (Program Naţional de Imunizare);

b) Compartimentul supraveghere boli transmise prin apă, aliment şi zoonoze;

c) Compartimentul supraveghere infecţii transmise prin sânge, IN, ITS, HIV, TB şi alte boli prioritare;

d) Compartimentul statistică şi informatică, management programe boli transmisibile.

Art. 25. - CNSCBT asigură coordonarea profesională specifică a Institutului, a reţelei naţionale de supraveghere epidemiologică şi controlul bolilor transmisibile, exercitând următoarele atribuţii generale:

a) asigură funcţia de coordonare tehnică profesională a structurilor de specialitate de la nivelul CRSP şi asigură suportul tehnic profesional structurilor de specialitate din DSPJ;

b) coordonează metodologic, pe baza programelor naţionale specifice, reţeaua naţională de supraveghere şi control al bolilor transmisibile;

c) asigură gestionarea de informaţii în cadrul sistemului de raportare a bolilor transmisibile şi asigură transmiterea acestora către Centrul European de Control al Bolilor (ECDC);

d) verifică informaţii legate de evenimente naţionale şi internaţionale din domeniul bolilor transmisibile;

e) propune obiectivele şi activităţile programelor din domeniul supravegherii epidemiologice a bolilor transmisibile;

f) colaborează cu organizaţii naţionale şi internaţionale în probleme de supraveghere a bolilor transmisibile asigurând funcţia de structură competentă pentru Centrul European de Control al Bolilor (ECDC) pentru domeniile de supraveghere, evaluare de risc, detectare de ameninţări şi training;

g) elaborează şi derulează programe de perfecţionare profesională în domeniul supravegherii bolilor transmisibile;

h) asigură secretariatul Comitetului Naţional de Vaccinologie şi asigură şi coordonarea tehnică a Programului Naţional de Imunizări;

i) elaborează ghiduri metodologice în domeniile de competenţă;

j) desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare prin contractarea de proiecte de cercetare în domeniul bolilor transmisibile;

k) participă, alături de Biroul RSI şi informare toxicologică, la elaborarea şi implementarea planurilor de acţiune pentru situaţii de urgenţă, în domeniul de competenţă;

l) colaborează cu laboratoarele de referinţă din Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino" pentru diagnosticul de laborator al bolilor transmisibile, precum şi pentru derularea în comun de studii epidemiologice în domeniul bolilor transmisibile;

m) evaluează tendinţele bolilor transmisibile, la nivel naţional, şi recomandă Ministerului Sănătăţii măsuri de control ale acestora;

n) coordonează activităţile de control al focarelor de boală transmisibilă şi al epidemiilor, în situaţii epidemiologice de interes naţional si internaţional;

o) asigură transmiterea informaţiilor rezultate din analiza datelor colectate de la nivelul judeţelor către Ministerul Sănătăţii, precum şi către furnizorii acestor date;

p) asigură coordonarea metodologică a sistemului de alertă precoce şi răspuns rapid în domeniul bolilor transmisibile în colaborare cu secţiile de epidemiologie din CRSP şi serviciile de epidemiologie din DSP judeţene şi a municipiului Bucureşti;

q) elaborează şi implementează metodologii noi de supraveghere a bolilor transmisibile;

r) organizează instruiri pentru personalul din direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti în domeniul supravegherii bolilor transmisibile şi al alertei precoce;

s) propune şi realizează studii de seroprevalenţă, împreună cu secţiile de epidemiologie din centrele regionale de sănătate publică;

t) evaluează realizările la acoperirea vaccinală pentru toate vaccinurile şi grupele de vârstă prevăzute în calendarul naţional de vaccinare;

u) participă la elaborarea de acte normative şi alte reglementări legale din domeniul de activitate;

v) întocmeşte şi transmite raportul anual solicitat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii privind vaccinările şi bolile transmisibile;

w) gestionează registrul electronic naţional de boli transmisibile;

x) verifică şi validează datele transmise de direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi centrele de sănătate publică regionale;

y) transmite datele privind bolile transmisibile în formatul solicitat de Centrul European de Control al Bolilor în cadrul programului TESSy (The Epidemiological Surveillance System).

Art. 26. -Atribuţiile directorului CNSCBT:

a) conduce şi organizează activitatea CNSCBT;

b) supervizează şi evaluează activitatea personalului CNSCBT;

c) decide referitor la activitatea desfăşurată de personal;

d) informează directorul general al Institutului cu privire la activitatea desfăşurată;

e) asigură colaborarea cu alte structuri din cadrul Institutului, inclusiv cu secţiile de epidemiologie din CRSP, precum şi cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino", în domeniul specific;

f) asigură relaţiile interinstituţionale (reţele internaţionale de specialitate, proiecte de cercetare);

g) reprezintă CNSCBT la nivel naţional şi internaţional şi/sau deleagă reprezentanţi din cadrul CNSCBT şi CRSP;

h) coordonează şi îndrumă activitatea centrelor regionale de sănătate publică în domeniile de responsabilitate, după caz, şi a direcţiilor de sănătate publică;

i) notifică evenimentele raportate şi asigură sprijinul metodologic şi profesional pentru centrele regionale de sănătate publică şi direcţiile de sănătate publică;

j) participă la elaborarea de norme/reglementări în domeniul de responsabilitate;

k) participă la lucrări de analiză şi sinteză solicitate de către Ministerul Sănătăţii;

l) se deplasează în teritoriu în situaţii de urgenţă sau la solicitarea direcţiilor de sănătate publică pentru a acorda sprijin metodologic acestora;

m) coordonează colective de lucru pentru intervenţie operativă în teren;

n) participă la conferinţe, congrese, cu lucrări de specialitate;

o) răspunde la solicitările conducerii Institutului, în domeniul specific;

p) răspunde de îndeplinirea la termen a lucrărilor şi sarcinilor încredinţate, de calitatea lucrărilor, acţiunilor şi prestaţiilor efectuate;

q) îndeplineşte alte sarcini profesionale în domeniul de specialitate primite de la directorul general.

SECŢIUNEA a 5-a

Centrul Naţional de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar (CNMRMC)

Art. 27. - Conducerea executivă a CNMRMC este asigurată de un director.

Art. 28. -In subordinea nemijlocită a directorului CNMRMC se află:

a) Compartimentul igiena mediului şi apă potabilă;

b) Compartimentul igiena alimentaţiei şi nutriţiei;

c) Compartimentul sănătate ocupaţională şi mediul de muncă;

d) Compartimentul igiena radiaţiilor naturale şi profesionale;

e) Compartimentul informatică şi management programe sănătate în relaţie cu mediul.

Art. 29. - CNMRMC asigură coordonarea profesională specifică pe plan naţional, exercitând următoarele atribuţii generale:

a) coordonează tehnic şi metodologic elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor de sănătate;

b) identifică priorităţile de monitorizare a sănătăţii în relaţie cu mediul;

c) coordonează şi participă la elaborarea metodologiilor de monitorizare şi supraveghere a sănătăţii în relaţie cu mediul;

d) participă la elaborarea strategiilor privitoare la prevenirea îmbolnăvirilor, supravegherea şi controlul bolilor asociate determinanţilor din mediu;

e) coordonează programul de studii şi cercetări pentru evaluarea sănătăţii în relaţie cu mediul;

f) realizează Raportul anual privind starea de sănătate a populaţiei în relaţie cu factorii de mediu;

g) identifică priorităţile de monitorizare a sănătăţii în relaţie cu mediul;

h) coordonează şi participă la elaborarea metodologiilor de monitorizare şi supraveghere a sănătăţii în relaţie cu mediul;

i) participă la elaborarea strategiilor privitoare la prevenirea îmbolnăvirilor, supravegherea şi controlul bolilor asociate determinanţilor din mediu;

j) coordonează programul de studii şi cercetări pentru evaluarea sănătăţii în relaţie cu mediul;

k) elaborează şi actualizează indicatorii sănătăţii în relaţie cu mediul;

l) analizează şi diseminează rezultatele şi cunoştinţele referitoare la determinanţii sănătăţii în relaţie cu mediul şi propune recomandări pentru intervenţii specifice;

m) efectuează, oferă asistenţă tehnică şi realizează servicii de sănătate publică la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;

n) participă la elaborarea de proiecte de acte normative;

o) coordonează participarea la programe internaţionale şi stabileşte parteneriate cu instituţii cu preocupări similare din alte ţări în vederea efectuării de studii şi cercetări comparative şi a schimbului de experienţă şi informaţii;

p) propune şi, după caz, asigură reprezentarea domeniului de activitate în relaţie cu partenerii instituţionali naţionali şi internaţionali;

q) efectuează şi avizează, în colaborare cu secţiile de specialitate din structura CRSP, studiile şi referatele de impact asupra sănătăţii în relaţie cu mediul;

r) evaluează furnizorii de instruire în domeniul cunoştinţelor fundamentale de igienă;

s) participă la sistemul de răspuns rapid pentru domeniile chimic şi radiologie;

t) realizează baza de date privind bolile profesionale la nivel naţional;

u) furnizează datele privind sănătatea în relaţie cu mediul conform indicatorilor ENHIS;

v) coordonează activitatea laboratoarelor de toxicologie industrială şi realizează registrul laboratoarelor abilitate;

w) coordonează tehnic şi metodologic elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor de sănătate specifice.

Art. 30. -Atribuţiile directorului CNMRMC:

a) conduce şi organizează activitatea CNMRMC;

b) supervizează şi evaluează activitatea personalului CNMRMC şi a secţiilor de specialitate din structura CRSP;

c) ia decizii referitoare la activitatea desfăşurată de personal;

d) informează directorul general al Institutului cu privire la activitatea desfăşurată;

e) asigură colaborarea cu alte structuri din cadrul Institutului, inclusiv centrele regionale de sănătate publică, precum şi cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino", în domeniul specific;

f) reprezintă Institutul în relaţiile interinstituţionale (reţele internaţionale de specialitate, proiecte de cercetare), din domeniul de competenţă, cu aprobarea directorului general;

g) reprezintă CNMRMC la nivel naţional şi internaţional şi/sau deleagă reprezentanţi din cadrul CNMRMC şi CRSP;

h) coordonează şi îndrumă activitatea centrelor regionale de sănătate publică în domeniile de responsabilitate, după caz, şi a direcţiilor de sănătate publică;

i) ia notă de evenimentele raportate şi asigură sprijinul metodologic şi profesional pentru centrele regionale de sănătate publică şi direcţiile de sănătate publică;

j) participă la elaborarea de norme/reglementări în domeniul de responsabilitate;

k) participă la lucrări de analiză şi sinteză solicitate de către Ministerul Sănătăţii;

l) se deplasează în teritoriu în situaţii de urgenţă sau la solicitarea direcţiilor de sănătate publică pentru a acorda sprijin metodologic acestora;

m) coordonează colective de lucru pentru intervenţie operativă în teren;

n) participă la conferinţe, congrese, cu lucrări de specialitate;

o) răspunde la solicitările conducerii Institutului, în domeniul specific;

p) răspunde de îndeplinirea la termen a lucrărilor şi sarcinilor încredinţate, de calitatea lucrărilor, acţiunilor şi prestaţiilor efectuate;

q) îndeplineşte alte sarcini profesionale în domeniul de specialitate primite de la directorul general.

SECŢIUNEA a 6-a

Centrul Naţional de Evaluare şi Promovare a Stării de Sănătate (CNEPSS)

Art. 31. - Conducerea executivă a CNEPSS este asigurată de un director.

Art. 32. -In subordinea nemijlocită a directorului CNEPSS se află:

a) Compartimentul evaluarea sănătăţii şi BNT prioritare;

b)  Compartimentul sănătatea copiilor, tinerilor şi colectivităţilor de învăţământ;

c) Compartimentul promovarea sănătăţii şi educaţie pentru sănătate;

d) Compartimentul informatică şi management programe sănătate şi promovarea sănătăţii.

Art. 33. - CNEPSS asigură coordonarea profesională specifică pe plan naţional a Institutului, exercitând următoarele atribuţii generale:

a) coordonează tehnic şi metodologic elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor de sănătate din domeniul specific;

b) identifică priorităţile de monitorizare a sănătăţii populaţiei şi grupurilor specifice în conformitate cu indicatorii stării de sănătate în vigoare din România şi solicitate de Comisia Europeană;

c) participă la elaborarea metodologiilor de monitorizare şi supraveghere şi evaluare a sănătăţii în relaţie cu mediul;

d) participă la studii şi cercetări pentru evaluarea sănătăţii în relaţie cu mediu;

e) realizează Raportul anual privind starea de sănătate a populaţiei în relaţie cu principalii determinanţi;

f) coordonează metodologic la nivel naţional monitorizarea dezvoltării fizice şi a supravegherii stării de sănătate a copiilor şi tinerilor din colectivităţi şi a condiţiilor igienico-sanitare din unităţile de ocrotire, educare şi instruire pentru copii şi tineri pentru identificarea riscurilor pentru sănătatea copiilor;

g) elaborează normele de referinţă naţionale privind nivelul de dezvoltare fizică a copiilor şi tinerilor, utilizate pentru depistarea tulburărilor de creştere;

h) organizează, gestionează baza de date şi elaborează Raportul anual privind sănătatea copiilor şi tinerilor;

i) actualizează şi implementează indicatorii sănătăţii publice;

j) analizează şi diseminează rezultatele şi cunoştinţele referitoare la determinanţii sănătăţii şi propune recomandări pentru intervenţii specifice;

k) efectuează expertize, oferă asistenţă tehnică şi realizează servicii de sănătate publică la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;

l) participă la elaborarea de proiecte de acte normative;

m) oferă programe de educaţie continuă;

n) propune şi realizează anchete şi studii specifice în vederea îndeplinirii misiunii de supraveghere şi evaluare a stării de sănătate a populaţiei;

o) participă la programe internaţionale şi stabileşte parteneriate cu instituţii cu preocupări similare din alte ţări în vederea efectuării de studii şi cercetări comparative şi a schimbului de experienţă şi informaţii;

p) propune şi, după caz, asigură reprezentarea domeniului de activitate în relaţie cu partenerii instituţionali naţionali şi internaţionali;

q) asigură diseminarea cunoştinţelor ştiinţifice bazate pe dovezi prin elaborarea şi publicarea de materiale informative şi educaţionale;

r) pune în aplicare reglementările specifice prevăzute în alte acte normative aplicabile domeniului;

s) implementează campanii de informare, educare, comunicare cu privire la teme din domeniul de competenţă, cu avizul Ministerului Sănătăţii;

t) elaborează ghiduri metodologice în domeniile de competenţă.

Art. 34. -Atribuţiile directorului CNEPSS:

a) conduce şi organizează activitatea CNEPSS;

b) supervizează şi evaluează activitatea personalului CNEPSS;

c) ia decizii referitoare la activitatea desfăşurată de personal;

d) informează directorul general al Institutului cu privire la activitatea desfăşurată;

e) asigură colaborarea cu alte structuri din cadrul Institutului, inclusiv centrele regionale de sănătate publică, precum şi cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino", în domeniul specific;

f) asigură relaţiile interinstituţionale (reţele internaţionale de specialitate, proiecte de cercetare);

g) reprezintă Institutul la nivel naţional şi internaţional şi/sau deleagă reprezentanţi din cadrul CNEPSS, cu acordul directorului general;

h) coordonează şi îndrumă activitatea centrelor regionale de sănătate publică în domeniile de responsabilitate, după caz, şi a direcţiilor de sănătate publică;

i) ia notă de evenimentele raportate şi asigură sprijinul metodologic şi profesional pentru centrele regionale de sănătate publică şi direcţiile de sănătate publică;

j) participă la elaborarea de norme/reglementări în domeniul de responsabilitate;

k) participă la lucrări de analiză şi sinteză solicitate de către Ministerul Sănătăţii;

l) se deplasează în teritoriu în situaţii de urgenţă sau la solicitarea direcţiilor de sănătate publică pentru a acorda sprijin metodologic acestora;

m) coordonează colective de lucru pentru intervenţie operativă în teren;

n) participă la conferinţe, congrese, cu lucrări de specialitate;

o) răspunde la solicitările conducerii Institutului, în domeniul specific;

p) răspunde de îndeplinirea la termen a lucrărilor şi sarcinilor încredinţate, de calitatea lucrărilor, acţiunilor şi prestaţiilor efectuate;

q) îndeplineşte alte sarcini profesionale în domeniul de specialitate primite de la directorul general.

SECŢIUNEA a 7-a

Centrele regionale de sănătate publică (CRSP)

Art. 35. - CRSP-urile asigură realizarea, pe structurile de specialitate aprobate conform organigramei, a atribuţiilor Institutului la nivel regional-teritorial.

Art. 36. - Conducerea executivă a CRSP-urilor este asigurată de un director coordonator.

Art. 37. -In cadrul CRSP funcţionează:

a) Secţia de epidemiologie a bolilor transmisibile, Secţia de sănătate în relaţie cu mediul şi Secţia de evaluare şi promovare a sănătăţii la CRSP Bucureşti, Cluj, laşi şi Timişoara, respectiv Secţia de sănătate în relaţie cu mediul şi Compartimentul de evaluare şi promovare a sănătăţii la CRSP Târgu Mureş şi Secţia de evaluare şi promovare a sănătăţii la CRSP Sibiu;

b) Serviciul economic care se subordonează din punct de vedere administrativ directorului coordonator al CRSP şi din punctul de vedere al activităţii de specialitate directorului general adjunct economic şi compartimentelor de specialitate din cadrul Institutului;

c) în cadrul Serviciului economic se organizează următoarele compartimente: RUNOS, financiar-contabilitate şi administrativ, tehnic şi mentenanţă.

Art. 38. - Directorul general poate delega competenţe directorilor coordonatori pentru structurile din cadrul CRSP.

Art. 39. - (1) Atribuţiile CRSP-urilor:

a) asigură execuţia profesională la nivel regional a activităţii Institutului, în domeniile specifice;

b) efectuează expertize, oferă asistenţa tehnică şi realizează servicii de sănătate publică, la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;

c) se subordonează, în funcţie de domeniul de specialitate al secţiilor componente, directorilor centrelor naţionale ale Institutului, ducând la îndeplinire dispoziţiile directorilor centrelor naţionale;

d) intervine operativ în teren, prin structurile sale de specialitate.

(2) Atribuţiile secţiilorde epidemiologie a bolilor transmisibile (Bucureşti, Cluj, laşi, Timişoara):

a) coordonează supravegherea bolilor transmisibile prevăzute în reglementările legale în vigoare prin culegerea, validarea, analiza, interpretarea şi raportarea datelor epidemiologice, la nivel regional;

b) implementează metodologiile naţionale de supraveghere şi control al bolilor transmisibile la nivel regional şi raportează la CNSCBT datele solicitate;

c) evaluează tendinţele bolilor transmisibile, la nivel regional;

d) gestionează baza de date din registrul regional de boli transmisibile;

e) coordonează activităţile de control al focarelor de boală transmisibilă şi al epidemiilor, în situaţii epidemiologice de interes regional;

f) asigură transmiterea informaţiilor rezultate din analiza datelor colectate de la nivelul judeţelor către furnizorii acestor date;

g) asigură coordonarea metodologică a sistemului de alertă precoce şi răspuns rapid la nivel regional;

h) organizează instruiri pentru personalul din direcţiile de sănătate publică judeţene în domeniul supravegherii bolilor transmisibile şi al alertei precoce, la nivel regional, şi participă la instruirile de interes naţional;

i) propune şi realizează studii de seroprevalenţă, împreună cu CNSCBT;

j) monitorizează cazurile de boli infecţioase de interes regional, măsurile întreprinse şi propune acţiuni specifice;

k) experţii desemnaţi participă la evaluarea dosarelor de produse biocide depuse la Secretariatul tehnic pentru produse biocide;

l) derulează studii de seroepidemiologie în concordanţă cu situaţiile epidemiologice existente, cu coordonarea CNSCBT;

m) efectuează testări microbiologice şi serologice în conformitate cu metodologiile de supraveghere şi la solicitarea direcţiilor de sănătate publică judeţene;

n) participă în investigarea focarelor de boală transmisibilă la nivel regional;

o) la nivelul CRSP Bucureşti în secţia de epidemiologie funcţionează şi un compartiment de vectori care are următoarele atribuţii:

- asigură supravegherea vectorilor şi determinarea speciilor şi a nivelului de infestare;

- determinarea speciilor şi a nivelului de infestare pentru artropode şi rozătoare generatoare de disconfort sau vectoare în domeniul bolilor transmisibile;

- activităţi de consultanţă în domeniul supravegherii şi combaterii vectorilor, precum şi în domeniul substanţelor biocide.

(3) Atribuţiile secţiilor sănătate în relaţie cu mediul (Bucureşti, Cluj, laşi, Timişoara, Târgu Mureş):

a) participă la identificarea priorităţilor de monitorizare a sănătăţii în relaţie cu mediul;

b) participă la elaborarea metodologiilor de monitorizare şi supraveghere a sănătăţii în relaţie cu mediul;

c) participă la elaborarea strategiilor privitoare la prevenirea îmbolnăvirilor în relaţie cu mediul;

d) supravegherea şi controlul bolilor asociate determinanţilor din mediu;

e) participă la programul de studii şi cercetări pentru evaluarea sănătăţii în relaţie cu mediu;

f) efectuează studii şi referate de evaluare a impactului asupra stării de sănătate a populaţiei în relaţie cu mediul;

g) participă la realizarea Raportului anual privind starea de sănătate a populaţiei în relaţie cu factorii de mediu;

h) analizează şi diseminează rezultatele şi cunoştinţele referitoare la determinanţii sănătăţii şi propune recomandări pentru intervenţii specifice;

i) participă la elaborarea proiectelor de acte normative;

j) organizează şi oferă programe de educaţie continuă;

k) propune şi realizează anchete şi studii specifice în vederea îndeplinirii misiunii de supraveghere şi evaluare a stării de sănătate a populaţiei;

l) participă la programe internaţionale şi stabileşte parteneriate cu instituţii cu preocupări similare din alte ţări în vederea efectuării de studii şi cercetări comparative şi a schimbului de experienţă şi informaţii;

m) pune în aplicare reglementările specifice prevăzute în alte acte normative aplicabile domeniului;

n) efectuează expertize, oferă asistenţă tehnică şi realizează servicii de sănătate publică la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;

o) participă la sistemul de răspuns rapid pentru domeniile chimic şi radiologie;

p) participă la realizarea bazei de date privind bolile profesionale la nivel naţional;

q) participă la evaluarea laboratoarelor de toxicologie industrială şi contribuie la realizarea registrului laboratoarelor abilitate.

(4) Atribuţiile secţiilor evaluarea şi promovarea sănătăţii (Bucureşti, Cluj, laşi, Timişoara, Sibiu) şi ale Compartimentului evaluarea şi promovarea sănătăţii (Târgu Mureş):

a) coordonează tehnic şi metodologic activitatea regională în domeniu;

b) participă la identificarea priorităţilor de evaluare şi promovare a sănătăţii populaţiei şi grupurilor specifice;

c) participă la elaborarea metodologiilor de monitorizare şi supraveghere a sănătăţii populaţiei şi grupurilor specifice;

d) participă la elaborarea strategiilor privitoare la prevenirea îmbolnăvirilor, supravegherea şi controlul bolilor asociate determinanţilor sănătăţii;

e) participă la programul de studii şi cercetări pentru evaluarea şi promovarea sănătăţii;

f) participă la realizarea Raportului anual privind starea de sănătate a populaţiei;

g) analizează şi diseminează rezultatele şi cunoştinţele referitoare la determinanţii sănătăţii şi propune recomandări pentru intervenţii specifice;

h) participă la elaborarea proiectelor de acte normative;

i) organizează şi oferă programe de educaţie continuă;

j) propune şi realizează anchete şi studii specifice în vederea îndeplinirii misiunii de supraveghere şi evaluare a stării de sănătate a populaţiei;

k) participă la programe internaţionale şi stabileşte parteneriate cu instituţii cu preocupări similare din alte ţări în vederea efectuării de studii şi cercetări comparative şi a schimbului de experienţă şi informaţii;

l) pune în aplicare reglementările specifice prevăzute în alte acte normative aplicabile domeniului;

m) efectuează expertize, oferă asistenţă tehnică şi realizează servicii de sănătate publică la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;

n) participă la elaborarea de ghiduri metodologice în domeniile de competenţă;

o) oferă suport ştiinţific în elaborarea planului de management al instituţiei şi a direcţiei strategice de dezvoltare;

p) evaluează starea de sănătate a copiilor şi tinerilor şi propun acţiuni specifice în domeniu.

Art. 40. -Atribuţiile directorilor coordonatori ai CRSP-urilor:

a) asigură coordonarea activităţii CRSP;

b) informează directorul general al Institutului cu privire la activitatea desfăşurată;

c) asigură colaborarea cu alte structuri din cadrul Institutului, în domeniul specific;

d) raportează evenimentele deosebite şi solicită sprijinul metodologic şi profesional al centrelor naţionale;

e) răspund la solicitările conducerii Institutului, în domeniul specific;

f) răspund de îndeplinirea la termen a lucrărilor şi sarcinilor încredinţate, de calitatea lucrărilor, acţiunilor şi prestaţiilor efectuate;

g) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de către directorul general al Institutului.

SECŢIUNEA a 8-a

Biroul RSI, informare toxicologică

Art. 41. -Atribuţiile Biroului:

a) asigură funcţia de Punct Focal Naţional pentru Regulamentul Sanitar Internaţional 2005, primeşte şi transmite informaţii privind evenimentele biologice, chimice şi radionucleare cu posibil impact asupra sănătăţii publice, de interes naţional şi internaţional;

b) asigură notificarea şi transmiterea informaţiei către Punctul de Contact pentru Regulamentul Sanitar Internaţional 2005 al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, precum şi alte reţele europene;

c) asigură legătura operativă, respectiv transmiterea şi primirea de informaţii, cu toate autorităţile competente pentru punerea în aplicare a prevederilor RSI 2005, prioritar cu Inspectoratul General pentru Situaţii de urgenţă, precum şi cu direcţiile de sănătate publică responsabile cu supravegherea şi răspunsul în domeniul sănătăţii publice, cu furnizorii de servicii de sănătate şi cu alte structuri desemnate, cu informarea directorului general;

d) colaborează cu Centrul Operativ de Situaţii de Urgenţă din Ministerul Sănătăţii;

e) participă la gestionarea de informaţii în cadrul reţelei europene de supraveghere epidemiologică în domeniul bolilor transmisibile EWRS (Early Warning and Reponse System) împreună cu Centrul Naţional pentru Supravegherea şi Controlul Bolilor Transmisibile; participă, ca structură specifică a Institutului la activitatea sistemelor HEDIS, RASBICHAT, MEDISYS;

f) în situaţia alertelor internaţionale, evaluează informaţiile primite de la OMS referitoare la evenimente care ameninţă sănătatea publică şi care evoluează pe teritoriul altui stat, utilizează instrumentul de decizie prevăzut în anexa nr. 2 la RSI 2005 în vederea analizei riscului de sănătate publică pentru România şi recomandă Ministerului Sănătăţii implementarea măsurilor de sănătate publică de răspuns atunci când este cazul, după informarea directorului general;

g) notifică şi se consultă cu Punctul de Contact pentru Regulamentul Sanitar Internaţional 2005 al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii despre evenimentele ce pot constitui o urgenţă de sănătate publică de importanţă internaţională apărute pe teritoriul României şi asigură schimbul de informaţii notificate şi avizate de conducerea Institutului;

h) solicită colaborarea cu structurile Institutului în vederea verificării informaţiilor;

i) colaborează şi se asigură că toate sectoarele relevante vor primi informaţiile primite de la Punctul de Contact pentru Regulamentul Sanitar Internaţional ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, necesare pentru îndeplinirea funcţiilor statului membru în conformitate cu prevederile Regulamentului Sanitar Internaţional 2005;

j) stabileşte canale de comunicare eficiente şi funcţionale cu autorităţile competente (desemnate prin Hotărârea Guvernului nr. 758/2009 pentru punerea în aplicare a Regulamentului sanitar internaţional 2005, anexa nr. 1) pentru a primi şi consolida intrările de date ce îi sunt necesare pentru analiza evenimentelor şi riscurilor de sănătate publică naţională;

k) colaborează cu autorităţile responsabile din punctele de intrare desemnate (aeroporturi, porturi, puncte de intrare terestră);

l) propune şi participă la efectuarea unor studii speciale în cazul unor situaţii epidemice;

m) participă la elaborarea de reglementări legale în domeniul de responsabilitate;

n) gestionează Registrul Naţional de Informare Toxicologică.

SECŢIUNEA a 9-a

Biroul acreditare/calitate

Art. 42. -Atribuţiile Biroului:

a) iniţiază, coordonează şi urmăreşte punerea în aplicare a procedurilor de bune practici în toate departamentele şi domeniile de activitate ale Institutului, atât în domeniile de activitate de specialitate, cât şi domeniile financiar-contabil, administrativ şi achiziţii, resurse umane, juridic, secretariat, după aprobarea lor de către Consiliul de coordonare;

b) iniţiază, coordonează şi urmăreşte punerea în aplicare a unor modalităţi de comunicare eficientă şi transparenţa între compartimente atât la nivelul centrelor regionale, cât şi la nivelul întregului Institut, cu respectarea procedurilor de bune practici;

c) efectuează controlul calităţii prin urmărirea realizării activităţilor incluse în planul Institutului şi a evaluării acestei activităţi din punct de vedere tehnic şi al respectării criteriilor de calitate;

d) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii Institutului în vederea asigurării conformităţii criteriilor de calitate;

e) participă la întocmirea Raportului anual al activităţii Institutului;

f) solicită funcţionarea eficientă şi permanent actualizată a bibliotecii institutului prin acces la biblioteci virtuale de mare performanţă din domeniul sănătăţii prin accesul la publicaţii legislative in folio şi on-line, la standarde naţionale şi internaţionale din domeniu, la date statistice in folio şi on-line şi la un fond de carte bogat şi actual;

g) ţine evidenţa planurilor, rapoartelor şi sintezelor naţionale, studiilor, proiectelor, bazelor de date, materialelor informative de sănătate publică elaborate în Institut;

h) prezintă directorului general şi Consiliului de coordonare rapoarte periodice cu privire la calitatea activităţilor desfăşurate în Institut şi propuneri de îmbunătăţire;

i) asigură activităţi de secretariat în organizarea, pregătirea, desfăşurarea şi finalizarea manifestărilor ştiinţifice desfăşurate în Institut.

SECŢIUNEA a 10-a

Secretariatul tehnic pentru produse biocide

Art. 43. - (1) Secretariatul tehnic pentru produse biocide este organismul executiv al Comisiei Naţionale pentru Produse Biocide ce funcţionează pe lângă Ministerul Sănătăţii, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţă a produselor biocide, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Secretariatul tehnic pentru produse biocide funcţionează, din punct de vedere administrativ, în cadrul Institutului, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi structurii organizatorice a Institutului, acesta din urmă asigurând doar suportul tehnic, logistic pentru Secretariat în relaţie cu Comisia.

(3) Directorul general al Institutului nu are nicio responsabilitate cu privire la conţinutul documentelor specifice emise de Comisie sau secretariat (avize sau documente accesorii acestora) în relaţie cu terţii.

Art. 44. -Atribuţiile Secretariatului tehnic pentru produse biocide, conform Ordinului ministrului sănătăţii, al ministrului mediului şi gospodăririi apelor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 1.182/1.277/114/2005 pentru aprobarea componenţei Comisiei Naţionale pentru Produse Biocide şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, cu modificările ulterioare, sunt:

a) asigură baza tehnico-administrativă pentru îndeplinirea atribuţiilor Comisiei;

b) primeşte de la solicitanţi documentele necesare pentru autorizarea şi înregistrarea produselor biocide;

c) informează corect, complet şi în termen legal solicitanţii despre cerinţele pentru obţinerea autorizaţiilor sau înregistrărilor;

d) repartizează spre analiză şi evaluare dosarele tehnice către experţi;

e) înaintează Comisiei rezultatele procesului de evaluare pentru luarea deciziilor;

f) întocmeşte documentele necesare pentru activitatea curentă a Comisiei;

g) elaborează şi administrează Registrul naţional al produselor biocide şi publică anual lista produselor autorizate;

h) organizează şi asigură arhivarea documentelor (autorizaţii, înregistrări sau alte documente eliberate de Comisie) pe o perioadă de 10 ani;

i) pune la dispoziţia solicitanţilor formatul standardizat al formularului pentru notificarea produselor biocide în vederea realizării inventarului la nivel naţional al tuturor produselor biocide plasate deja pe piaţă;

j) asigură recepţia şi prelucrarea formularelor de notificare în cadrul inventarului naţional al produselor biocide;

k) întocmeşte şi gestionează baza de date electronică atât pentru produsele biocide inventariate, cât şi pentru cele noi;

l) îndeplineşte orice alte activităţi solicitate de autoritatea competentă.

SECŢIUNEA a 11-a

Biroul RUNOS

Art. 45. -Atribuţiile Biroului RUNOS:

a) întocmirea statului de personal şi a statului de funcţii conform normelor de structură aprobate de Ministerul Sănătăţii;

b) executare şi centralizare pentru lucrările solicitate de către Ministerul Sănătăţii, Institutul Naţional de Statistică etc;

c) informează conducerea şi centrele naţionale şi regionale asupra dispoziţiilor cu caracter normativ transmise de Ministerul Sănătăţii, în problemele de personal-salarizare, şi semnalează sarcinile ce le revin potrivit acestor dispoziţii;

d) organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante sau pentru promovarea în grade sau trepte profesionale superioare, care sunt de competenţa Institutului şi în conformitate cu legislaţia în vigoare;

e) întocmirea statelor de plată a salariilor pentru personalul contractual al unităţii;

f) întocmirea declaraţiilor lunare (contribuţiile pentru asigurări sociale, şomaj etc);

g) întocmirea situaţiilor lunare (monitorizarea cheltuielilor de personal, recapitulaţie pentru Trezorerie);

h) întocmirea raportărilor statistice lunare, trimestriale, semestriale şi anuale;

i) executarea de lucrări în legătură cu diverse evidenţe de personal solicitate;

j) întocmirea fişelor fiscale;

k) întocmirea de adeverinţe la solicitarea salariaţilor;

l) întocmirea dosarelor de pensionare pentru salariaţii Institutului;

m) întocmirea formelor de încadrare, a contractelor individuale de muncă, a actelor adiţionale la contractele individuale de muncă, după caz, conform prevederilor legale;

n) întocmirea documentelor de detaşare şi a celor de delegare pe funcţii, la propunerea conducerii Institutului;

o) întocmirea documentaţiei legale pentru deplasările în străinătate în interesul serviciului;

p) coordonează elaborarea fişelor posturilor de către şefii ierarhici pentru personalul din subordine conform reglementărilor legale;

q) planificarea şi evidenţa concediilor de odihnă;

r) evidenţa concediilor medicale şi a concediilor fără plată;

s) coordonează activitatea specifică de RUNOS desfăşurată în centrele regionale;

t) stabileşte atribuţiunile şi activităţile specifice RUNOS la nivelul CRSP.

SECŢIUNEA a 12-a

Biroul juridic

Art. 46. -Atribuţiile Biroului juridic:

a) avizează, la cererea directorului general, actele cu caracter juridic ale Institutului;

b) studiază legislaţia şi informează conducerea şi persoanele interesate din Institut cu privire la modificările legislative şi implicaţiile pentru activitatea acestora, prelucrând cu aceştia modificările apărute;

c) concepe şi propune spre aprobare proiectele de contracte de prestări de servicii care au ca obiect activităţile specifice Institutului;

d) redactează, verifică şi avizează contractele civile, comerciale sau alte acte juridice încheiate între instituţie şi terţi, persoane fizice sau juridice, conform legislaţiei în vigoare şi intereselor Institutului;

e) urmăreşte respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice;

f) verifică şi vizează actele de drept al muncii (contractele individuale sau colective de muncă, decizii);

g) vizează deciziile date de directorul general cu privire la activitatea instituţiei;

h) redactează şi transmite adrese, notificări şi concilieri debitorilor care nu şi-au onorat obligaţiile contractuale datorate instituţiei;

i) întocmeşte constatări şi propune luarea măsurilor necesare în vederea întăririi ordinii şi disciplinei, prevenirea încălcării legilor şi a oricăror altor abateri;

j) colaborează cu Serviciul administrativ, tehnic şi mentenanţă cu privire la respectarea obligaţiilor contractuale de către furnizori sau clienţi;

k) acordă consultanţă şi consiliere în orice altă problemă de natură juridică în care este implicat Institutul;

l) poate fi cooptat în cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică doar cu statut de expert, în condiţiile art. 73 din normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 925/2006;

m) acordă asistenţă juridică şi CRSP din structura Institutului;

n) în considerarea specificului activităţii desfăşurate, obligaţiile personalului juridic sunt unele de diligentă, nu de rezultat.

SECŢIUNEA a 13-a

Compartimentul audit intern

Art. 47. - (1) Atribuţiile Compartimentului audit intern:

a) elaborează norme metodologice specifice Institutului;

b) elaborează proiectul planului anual de audit public intern;

c) efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Institutului sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;

d) raportează periodic asupra constatărilor, concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile sale de audit;

e) elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern;

f) în cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat directorului general;

g) auditul public intern se exercită asupra tuturor activităţilor desfăşurate într-o entitate publică, inclusiv asupra activităţilor entităţilor subordonate, cu privire la formarea şi utilizarea fondurilor publice, precum şi la administrarea patrimoniului public;

h) ori de câte ori în efectuarea auditului intern sunt necesare cunoştinţe de strictă specialitate, auditorul intern poate decide asupra oportunităţii contractării de servicii de expertiză sau consultanţă din afara Institutului.

(2) Structura de audit auditează:

a) angajamentele bugetare şi cele legale din care derivă direct sau indirect obligaţii de plată, inclusiv din fondurile comunitare;

b) plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;

c) sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;

d) sistemul de luare a deciziilor;

e) sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme.

SECŢIUNEA a 14-a

Biroul buget-finanţe

Art. 48. -Atribuţiile Biroului buget-finanţe:

a) pe baza bugetului aprobat, întocmeşte cererea deschiderii de credite şi dispoziţii bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare activităţilor cuprinse în bugetul Institutului;

b) întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Institutului;

c) asigură onorarea la timp şi corectă a obligaţiilor financiare ale instituţiei către terţi şi ale acestora faţă de instituţie, cu respectarea priorităţilor, potrivit legii;

d) asigură documentele şi sumele necesare pentru deplasările efectuate de personalul propriu în interes de serviciu;

e) întocmeşte ordinele de plată pentru efectuarea viramentelor privind impozitul pe salarii, contribuţia pentru pensia suplimentară, contribuţia pentru constituirea fondului pentru plata ajutorului de şomaj, contribuţia de asigurări sociale şi contribuţia de asigurări de sănătate;

f) întocmeşte săptămânal situaţia încasărilor şi situaţia facturilor neachitate şi o prezintă directorului general adjunct economic;

g) întocmeşte dispoziţii de plată către casierie în vederea acordării de avansuri şi dispoziţii de încasare către casierie în vederea achitării de către angajat a avansurilor neconsumate debitelor datorate, penalităţi la deconturi;

h) verifică încadrarea tuturor plăţilor efectuate în fondurile prevăzute cu această destinaţie;

i) întocmeşte propunerile de rectificare a bugetului Institutului, de modificare a alocaţiilor trimestriale, de virări de credite, de repartizare pe trimestre şi de utilizare a bugetului;

j) întocmeşte situaţiile statistice;

k) transmite Biroului juridic situaţia debitorilor care nu şi-au onorat obligaţiile contractuale datorate Institutului;

l) organizează evidenţa analitică a debitorilor şi creditorilor şi a furnizorilor Institutului, în aşa fel încât să se cunoască în permanenţă situaţia reală a acestora;

m) organizează evidenţa analitică a cheltuielilor de investiţii pe obiective în conformitate cu listele de investiţii anexe;

n) stabileşte şi asigură implementarea activităţilor descentralizate la nivelul CRSP şi verifică-evaluează activităţile restante.

SECŢIUNEA a 15-a

Biroul contabilitate

Art. 49. -Atribuţiile Biroului contabilitate:

a) asigură evidenţa contabilă, sintetică şi analitică a mijloacelor fixe, pe locuri de folosinţă, a obiectelor de inventar în magazii şi în folosinţă, precum şi a materialelor pe gestiuni şi pe feluri de materiale, în scopul păstrării integrităţii patrimoniului unităţii, a mijloacelor băneşti, a decontărilor interne cu terţii debitori, cu terţii creditori, înregistrarea fondurilor, cheltuielilor, veniturilor, alte operaţii economice, cu respectarea Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, şi a normelor legale emise de Ministerul Finanţelor Publice;

b) întocmeşte raportul privind contul de execuţie al bugetului Institutului;

c) efectuează operaţiile de punctaj între informaţiile înregistrate în contabilitatea sintetică şi informaţiile înregistrate în contabilitatea analitică;

d) întocmeşte situaţii lunare privind salariile şi alte drepturi legale şi organizează efectuarea plăţilor, reprezentând drepturile salariale ale personalului Institutului, precum şi orice alte încasări şi plăţi, în baza documentelor legal întocmite şi vizate de cei în drept;

e) urmăreşte execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;

f) trimestrial, întocmeşte darea de seamă, pe care o depune la termenele fixate la Ministerul Sănătăţii, împreună cu referatul explicativ asupra bilanţului contabil;

g) organizează şi asigură urmărirea execuţiei bugetare pentru toate activităţile finanţate din bugetul de stat, precum şi pentru activităţile finanţate din venituri proprii;

h) stabileşte şi asigură implementarea activităţilor descentralizate la nivelul CRSP şi verifică-evaluează activităţile restante.

SECŢIUNEA a 16-a

Biroul achiziţii publice

Art. 50. -Atribuţiile Biroului achiziţii publice:

a) elaborează programul anual al achiziţiilor publice, pe baza necesităţilor şi priorităţilor comunicate de celelalte structuri ale Institutului;

b) elaborează sau, după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire ori, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs;

c) organizează desfăşurarea procedurilor de achiziţie şi a achiziţiei directe, conform reglementărilor legale în vigoare, recepţia bunurilor achiziţionate, precum şi repartiţia acestora către structurile solicitante;

d) participă în comisiile de întocmire, evaluare, negociere şi atribuire a contractelor de achiziţie publică;

e) îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, conform legislaţiei în vigoare;

f) aplică şi finalizează procedurile de atribuire;

g) constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice.

SECŢIUNEA a 17-a

Secretariat/Comunicare

Art. 51.-Atribuţii:

a) asigură evidenţa centrelor regionale de sănătate publică: denumire, nominalizarea conducerilor, adresele complete şi numerele de telefon/fax;

b) asigură evidenţa contactelor de la instituţiile din sistemul sanitar: denumirea, nominalizarea conducerilor, adresele complete şi numerele de telefon/fax;

c) înregistrează lucrările transmise de Institut către petenţi şi alte autorităţi, precum şi cele primite la conducerea direcţiei şi ţine evidenţa repartizării acestora, urmărind rezolvarea lor în termenele stabilite;

d) înscrie în registrul specific persoanele venite în audienţă la conducerea Institutului, problemele prezentate de către acestea şi soluţiile date;

e) înregistrează şi ţine evidenţa lucrărilor primite sau transmise prin fax;

f) asigură transmiterea corespondenţei de la Institut, inclusiv modul de trimitere;

g) întocmeşte evidenţa deplasărilor în teren ale salariaţilor Institutului;

h) urmăreşte şi sprijină soluţionarea legală şi în termen a cererilor, petiţiilor;

i) asigură desfăşurarea optimă a activităţii de relaţii publice;

j) informaţiile care constituie secrete de stat şi de serviciu vor fi accesate şi gestionate conform standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate;

k) asigură relaţia cu mass-media;

l) gestionează arhiva Institutului, conform legii;

m) îndeplineşte şi alte sarcini dispuse de conducerea Institutului.

SECŢIUNEA a 18-a

Serviciul administrativ, tehnic şi mentenanţă

Art. 52. - (1) Atribuţiile Serviciului administrativ, tehnic şi mentenanţă:

a) asigură urmărirea derulării contractelor de prestare servicii necesare bunei desfăşurări a activităţii Institutului şi legătura permanentă cu toţi prestatorii de servicii;

b) asigură evidenţa şi buna funcţionare a parcului auto al Institutului (revizii-reparaţii, întocmirea raportărilor lunare a consumului de combustibil, extras din foile de parcurs, urmărirea menţinerii consumului de combustibil în conformitate cu prevederile legale);

c) centralizarea referatelor de necesitate emise de secţii, compartimente, laboratoare, colective, birouri şi servicii pentru achiziţii de rechizite, birotică şi papetărie, aparatură, mobilier etc;

d) elaborează proceduri de lucru pentru achiziţii curente la nivelul CRSP, în condiţiile legii;

e) întocmirea documentaţiei privind aprobarea listei pentru investiţii şi obţinerea aprobărilor de la ordonatorul principal de credite;

f) verifică şi certifică facturile emise de furnizorii de servicii din punctul de vedere al valorii, precum şi specificaţiile de calcul în concordanţă cu documentaţiile ce stau la baza contractului;

g) recepţia tuturor serviciilor prestate de furnizorii de servicii, întocmirea proceselor-verbale de recepţie şi avizarea acestora de către comisia de recepţie;

h) recepţia tuturor produselor achiziţionate conform procedurilor legale;

i) întocmirea NIR-urilor şi gestionarea bunurilor în magazia Institutului;

j) eliberarea bunurilor din magazie către toate structurile Institutului;

k) acţionează pentru asigurarea şi urmărirea derulării tuturor contractelor de furnizări/servicii/lucrări necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii Institutului;

l) primirea corespondenţelor prin poştă, poşta rapidă şi prin curieri, analiza şi distribuirea pe secţii şi compartimente, înregistrarea tuturor documentelor la zi în caietul de evidenţă specială;

m) relaţii cu publicul şi informaţii la solicitări directe şi telefonice;

n) păstrarea şi utilizarea, în conformitate cu prevederile legale, a ştampilelor din dotare;

o) repartizarea cu operativitate a documentelor.

(2) In cadrul Serviciului administrativ, tehnic şi mentenanţă funcţionează depozitul de chimicale şi arhiva.

CAPITOLUL III

Bugetul de venituri şi cheltuieli

Art. 53. - (1) Activitatea financiară a Institutului se desfăşoară pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat de ordonatorul principal de credite.

(2) Proiectul de buget de venituri şi cheltuieli se elaborează de către Biroul buget-finanţe împreună cu directorul general adjunct economic, se avizează de către Consiliul de coordonare şi se înaintează spre aprobare Ministerului Sănătăţii.

Art. 54. - (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Institutului se asigură, în condiţiile legii, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii.

(2) In exercitarea atribuţiilor care îi revin, Institutul efectuează expertize, oferă asistenţă tehnică şi realizează servicii de sănătate publică, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, pe bază de contracte de prestări servicii, conform Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 1.414/2009.

(3) Tarifele percepute pentru prestaţiile (determinări, examene, analize şi altele) prevăzute la alin. (2), conforme cu Ordinul ministrului sănătăţii nr. 37/2006 privind tarifele pentru prestaţiile efectuate de direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de institutele de sănătate publică, cu modificările ulterioare, se încasează, utilizează şi contabilizează de către Institut, potrivit prevederilor art. 65 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.

(4) Veniturile realizate sunt repartizate spre utilizare pe baza contribuţiei efective la realizarea venitului şi acoperirea nevoilor prioritare ale Institutului, conform aprobării Consiliului de coordonare, ordonatorului de credite, în condiţiile prevederilor legale în vigoare.

(5) Institutul participă în cadrul contractelor de cercetare, programelor şi proiectelor cu finanţare externă, beneficiind de fondurile alocate în acest sens.

(6) Institutul poate primi şi utiliza donaţii şi sponsorizări, în condiţiile legii.

CAPITOLUL IV

Angajarea şi salarizarea personalului

Art. 55. - (1) Incadrarea funcţiilor de director general şi director general adjunct economic se face prin concurs sau examen, conform legii. Numirea şi eliberarea din aceste funcţii se face prin ordin al ministrului sănătăţii.

(2) Incadrarea funcţiilor de directori ai centrelor naţionale şi directori coordonatori ai centrelor regionale se face prin decizie a directorului general, cu avizul Consiliului de coordonare, pe bază de concurs organizat de Institut, în condiţiile legii. La numire, directorii şi directorii coordonatori vor încheia cu directorul general contracte de management, avizate de Consiliul de coordonare.

(3) Ocuparea funcţiilor de medic şef secţie din CRSP se face prin concurs organizat de Institut, în condiţiile legii. La numire, medicii şefi secţii vor încheia cu directorul coordonator contracte de management, avizate de Consiliul de coordonare.

(4) Coordonatorii compartimentelor din centrele naţionale, respectiv din secţiile CRSP au atribuţiuni reglementate prin fişa postului.

(5) Până la ocuparea prin concurs, numirea interimară în funcţii de directori, directori coordonatori şi medic şef secţie se face prin decizia directorului general, cu avizul Consiliului de coordonare.

(6) Eliberarea din funcţiile de conducere pentru funcţiile prevăzute la alin. (2) şi (3) se face prin decizie a directorului general, cu avizul consiliului coordonator, după evaluarea rezultatelor activităţii angajate prin contractul de management sau alte situaţii prevăzute de lege.

(7) Incadrarea celorlalte posturi vacante ale Institutului se face prin concurs sau examen, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare.

Art. 56. - (1) Personalul Institutului are drepturile care decurg din legislaţia muncii, precum şi din prevederile contractului individual de muncă.

(2) Personalul Institutului este format din personal contractual, încadrat pe funcţii de conducere sau execuţie, conform specialităţilor prevăzute în reglementările specifice personalului încadrat în unităţile sanitare publice.

Art. 57. - Salarizarea personalului Institutului se face potrivit prevederilor legale în vigoare privind salarizarea personalului din unităţile bugetare plătit din fonduri publice.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 58. - (1) Pe baza prevederilor prezentului regulament se completează şi se actualizează fişele de post ale salariaţilor Institutului şi se emit deciziile de numire în funcţiile de conducere.

(2) Orice modificare şi completare a prezentului regulament de organizare şi funcţionare al Institutului se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 261/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 261 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu