Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 261 din 10 martie 2005

privind stabilirea categoriilor de obligatii fiscale pentru care organul fiscal transmite contribuabililor, prin posta, formularele de declaratii

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 246 din 24 martie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
    avand in vedere prevederile art. 79 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Pentru indeplinirea obligatiei de declarare a veniturilor realizate in anul fiscal 2004, se aproba transmiterea prin posta de catre organul fiscal catre contribuabili, persoane fizice, a unui pachet informational continand urmatoarele:
    a) formularul 200 "Declaratie de venit global", cod 14.13.01.13;
    b) formularul 202 "Declaratie speciala privind veniturile din activitati independente", cod 14.13.01.13/4;
    c) formularul 203 "Declaratie speciala privind veniturile din cedarea folosintei bunurilor", cod 14.13.01.13/3;
    d) ghidul pentru completarea si depunerea declaratiilor de venit pentru anul 2004;
    e) scrisoarea adresata contribuabililor, semnata de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
    f) plicul "CR", destinat transmiterii declaratiilor de venit de catre contribuabili;
    g) plicul exterior pentru transmiterile in regim "Infadres Fiscal" ale documentelor pachetului informational catre contribuabili.
    Art. 2
    Modelele si continutul formularelor adaptate pentru trimiterea/primirea prin posta, precum si cele ale ghidului pentru completarea si depunerea declaratiilor de venit pentru anul 2004, ale scrisorii semnate de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, ale plicului "CR" destinat transmiterii declaratiilor de catre contribuabili si ale plicului exterior transmis contribuabililor in sistem "Infadres Fiscal" sunt prezentate in anexa la prezentul ordin.
    Art. 3
    Costurile postale pentru transmiterile in regim "Infadres Fiscal" cu indicatia "recomandat", precum si costurile postale pentru transmiterile returate sunt suportate de Ministerul Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
    Costurile postale pentru trimiterile sosite cu indicatia speciala "CR" - recomandat, la unitatile fiscale destinatare, de la contribuabili, sunt suportate de catre directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, din bugetele proprii.
    Art. 4
    Anexa*) face parte integranta din prezentul ordin.
------------
    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

    Art. 5
    Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia economica si administrativa, Directia generala a tehnologiei informatiei, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si unitatile lor subordonate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 6
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                       Ministrul finantelor publice,
                               Ionel Popescu

    ANEXA 1

    Numar de operator de date cu caracter personal - 1067
                                                               __________
                                                             /   ROMANIA  \
                                                            |     _____    |
                                                            |    | MFP |   |
    200                DECLARATIE DE VENIT GLOBAL           |    |_____|   |
                                   _ _ _ _                  |  MINISTERUL  |
                             Anul |2|0|0|4|                 |  FINANTELOR  |
                                  |_|_|_|_|                 |    PUBLICE   |
                                                             \____________/
                                                                            _
                                                  Declaratie rectificativa |_|
                                                  Se completeaza cu X in cazul
                                                  declaratiilor rectificative

  A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
________________________________________________________________________________
                                     Initiala
    Nume      R/000001/CT            tatalui          Cod numeric personal
    _________________________________________     __  _________________________
   | POPESCU                        | A      |   |  ||1 2 1 0 4 1 1 1 3 1 2 1 5|
   |________________________________|________|   |__||_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
    Prenume                                       Modalitati de restituire a
    _________________________________________     diferentelor de impozit pe
   | VASILE                                  |    venit*)
 a |_________________________________________|     _
 d  Strada                           Nr.          |_| Numerar, prin unitatea de
 r  _________________________________________         trezorerie
 e | Stefan cel Mare                | 57     |     _
 s |________________________________|________|    |_| Mandat postal
 a  Bloc Scara Etaj Ap. Judet/Sector               _
    _________________________________________     |_| Virament bancar
   | M17| C   | 1  | 25| CONSTANTA           |
   |____|_____|____|___|_____________________|     ____________________________
    Localitate                     Cod postal     | Banca .................... |
    _________________________________________     | Nr. cont ................. |
   | MUNICIPIUL CONSTANTA         |          |    |____________________________|
   |______________________________|__________|
              __________        _____________     Persoana trimisa in misiune
    Telefon: |__________| Fax: |_____________|    permanenta in strainatate
             ________________________________     Perioada de la: __/__/____
    E-mail: |________________________________|                la: __/__/____

    *) Se bifeaza in functie de situatia dorita.
________________________________________________________________________________
                                           |
  B. VENIT DIN ACTIVITATI INDEPENDENTE     |
                                           |                           - lei -
  B1. Comerciale                           |
      Determinat in sistem real, pe baza   |
      datelor din evidenta contabila       |  _________________________________
                                           | | 1.|                             |
  1. Venit net ........................... | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |  _________________________________
                                           | | 2.|                             |
  2. Pierdere fiscala .................... | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |
  B2. Profesii libere                      |
      Determinat in sistem real, pe baza   |
      datelor din evidenta contabila       |  _________________________________
                                           | | 3.|                             |
  3. Venit net ........................... | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |  _________________________________
                                           | | 4.|                             |
  4. Pierdere fiscala .................... | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |  _________________________________
  B3. Stabilit pe baza normelor de venit   | | 5.|                             |
  5. Norma de venit ...................... | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |  _________________________________
  B4. Drepturi de proprietate intelectuala | | 6.|                             |
  6. Venit net ........................... | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |  _________________________________
                                           | | 7.|                             |
  7. Pierdere fiscala .................... | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |
  C. VENIT NET DIN SALARII                 |
                                           |  _________________________________
  8. Venit net din salarii, realizat la    | | 8.|                             |
     functia de baza ....................  | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |  _________________________________
  9. Venit net din salarii, realizat in    | | 9.|                             |
     afara functiei de baza .............  | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |
  10. Venit net din salarii primite din    |  _________________________________
      strainatate pentru activitatea       | |10.|                             |
      desfasurata in Romania ............. | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |
  D. VENIT NET DIN CEDAREA FOLOSINTEI      |
     BUNURILOR                             |  _________________________________
                                           | |11.|                             |
  11. Venit net .......................... | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |
  E. VENIT DIN STRAINATATE                 |  _________________________________
                                           | |12.|                             |
  12. Venit .............................. | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |  _________________________________
                                           | |13.|                             |
  13. Pierdere fiscala ................... | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |
  F. VENITURI SCUTITE LA PLATA IMPOZITULUI |
     PE VENIT                              |
                                           |  _________________________________
  14. Venit net din activitati             | |14.|                             |
      independente ....................... | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                           |  _________________________________
  15. Pierdere fiscala din activitati      | |15.|                             |
      independente ....................... | |___|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
___________________________________________|____________________________________
 ______________________________________________________________________________
| Nota. Se vor anexa copiile declaratiilor speciale si fiselor fiscale pe baza |
|       carora s-a completat prezenta declaratie                               |
|______________________________________________________________________________|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  Va rugam sa introduceti declaratia         Destinatar:
     in plic astfel incat datele din         Administratia Finantelor Publice
     chenarul alaturat sa fie ----->         a municipiului Constanta
     vizibile in fereastra plicului:
                                             Str.: Gheorghe Doja nr.: 3
  Aveti obligatia depunerii declaratiei
     de venit global, deoarece in anul       Cod postal: 1275
     2004 ati obtinut venit din salarii      Localitatea: Constanta
     si din activitati independente.         Judet: Constanta

                                             Oficiul postal: Constanta 1
  cod 14.13.01.13
                                     TIPARIT LA C.N. "IMPRIMERIA NATIONALA" S.A.

    PAG. 2

________________________________________________________________________________

  G. DEDUCERI

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |      Tip deducere      | Suma|          Documente justificative         |
|crt.|                        |-lei-|                                          |
|____|________________________|_____|__________________________________________|
| 0  |           1            |  2  |                   3                      |
|____|________________________|_____|__________________________________________|
|  1 | Deduceri personale     |     |                                       _  |
|    | suplimentare           |     | Certificat de casatorie ............ |_| |
|    |                        |     |                                       _  |
|    |                     _  |     | Certificat de nastere (copii) ...... |_| |
|    | Copii ............ |_| |     |                                          |
|    |                     _  |     | Certificat comisie expertiza          _  |
|    | Sot/Sotie ........ |_| |     | medicala ........................... |_| |
|    |                        |     |                                          |
|    | Alti membri de      _  |     | Decizie de pensionare pentru          _  |
|    | familie .......... |_| |  X  | cazurile de invaliditate ........... |_| |
|    |                        |     |                                          |
|    |                        |     | Adeverinta de venit pentru persoana   _  |
|    |                        |     | aflata in intretinere .............. |_| |
|    |                        |     |                                       _  |
|    |                        |     | Declaratie pe propria raspundere ... |_| |
|    |                        |     |                   _                   _  |
|    |                        |     | Altele: ........ |_| Altele: ....... |_| |
|    |                        |     |                   _                   _  |
|    |                        |     | ................ |_| ............... |_| |
|____|________________________|_____|__________________________________________|
|  2 | Cheltuieli pentru      |     |                                       _  |
|    | reabilitarea           |     | Documente de plata ................. |_| |
|    | locuintei de        _  |     |                                       _  |
|    | domiciliu ........ |_| |     | Alte documente prevazute de lege ... |_| |
|    |                        |     |                   _                   _  |
|    |                        |     | ................ |_| ............... |_| |
|    |                        |     |                   _                   _  |
|    |                        |     | ................ |_| ............... |_| |
|____|________________________|_____|__________________________________________|
|  3 | Prime de asigurare     |     |                                       _  |
|    | pentru locuinta     _  |     | Documente de plata ................. |_| |
|    | de domiciliu ..... |_| |     |                                       _  |
|    |                        |     | Alte documente prevazute de lege ... |_| |
|    |                        |     |                   _                   _  |
|    |                        |     | ................ |_| ............... |_| |
|    |                        |     |                   _                   _  |
|    |                        |     | ................ |_| ............... |_| |
|____|________________________|_____|__________________________________________|
|  4 | Cotizatia de sindicat  |     |                                       _  |
|    | platita conform        |     | Documente de plata ................. |_| |
|    | legislatiei in      _  |     |                                          |
|    | materie .......... |_| |     |                                          |
|____|________________________|_____|__________________________________________|
________________________________________________________________________________

  H. DESTINATIA SUMEI REPREZENTAND 1% DIN IMPOZITUL PE VENITUL ANUAL DATORAT
     _
  1 |_| Bursa privata      Contract         Suma platita     Documente de plata
        conform Legii      nr./data                - lei -   nr./data
        nr. 376/2004   _________________   _______________   __________________
                      |_________________| |_______________| | ................ |
                                                            | ................ |
                                                            | ................ |
                                                            | ................ |
                                                            |__________________|
     _
  2 |_| Sponsorizare entitate nonprofit conform art. 90 alin. (2) din Legea
        nr. 571/2003

  Suma ...................... (lei)

  Denumire entitate    Cod de identificare fiscala   Cont bancar (IBAN)
  nonprofit            al entitatii nonprofit
  ____________________ ___________________________   _________________________
 |____________________|___________________________| |_________________________|
________________________________________________________________________________

  I. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL
                                  ___   ______________________________________
     Cod de identificare fiscala |___| |______________________________________|

     Nume, prenume/Denumire ..................................................
     Adresa: Judet ............... Sector ....... Localitate .................
             Strada .............. Nr. ... Bloc ... Scara ... Etaj ... Ap. ...
             Cod postal .......... Telefon ........ Fax ........ E-mail ......
________________________________________________________________________________

    Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele inscrise in acest formular sunt corecte si complete.

  Semnatura                            | Semnatura
  contribuabil _          data _       | reprezentant             data _
                |               |      | fiscal                         |
                v               v      |                                v
                ..............  ...... | .............................  ......
                                       |
________________________________________________________________________________

  Loc rezervat organului fiscal          Nr. inregistrare .....................
                                         Data .................................
________________________________________________________________________________

    Numar de operator de date cu caracter personal - 1067
                                                                 _________
                                                               /  ROMANIA  \
                                                              |    _____    |
    202              DECLARATIE SPECIALA PRIVIND              |   | MFP |   |
                VENITURILE DIN ACTIVITATI INDEPENDENTE        |   |_____|   |
                               _ _ _ _                        |  MINISTERUL |
                         Anul |_|_|_|_|                       |  FINANTELOR |
                                                              |   PUBLICE   |
                                                               \___________/
                                                                            _
                                                  Declaratie rectificativa |_|
                                                  Se completeaza cu X in cazul
                                                  declaratiilor rectificative

  A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI

                        Initiala                      Cod numeric personal/Numar
     Nume               tatalui   Prenume             de identificare fiscala
 ____________________________________________    __   _________________________
|                      |        |             | |  | |                         |
|______________________|________|_____________| |__| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
 ______________________________________________________________________________
|   Judet                           Sector         Localitate                  |
|A  _________________________________________________________________________  |
|d |______________________________|________|_________________________________| |
|r  Strada                          Nr.    Bloc   Scara   Etaj    Ap.          |
|e  _________________________________________________________________________  |
|s |______________________________|_______|______|_______|_______|___________| |
|a              _________           ________       _________          _______  |
|   Cod postal |_________| Telefon |________| Fax |_________| E-mail |_______| |
|______________________________________________________________________________|
________________________________________________________________________________

  B. DATE DESPRE ACTIVITATEA DESFASURATA

  1. Natura veniturilor:             _
                Venituri comerciale |_|       _
                Venituri din profesii libere |_|                   _
                Venituri din drepturi de proprietate intelectuala |_|
                                                                       _ _ _ _
  2. Obiectul principal de activitate ...................... Cod CAEN |_|_|_|_|

  3. Forma de organizare:   _
                Individual |_|                  _
                Asocieri intre persoane fizice |_|                          _
                Asocieri intre persoane fizice si persoane juridice romane |_|

  4. Locul principal de desfasurare a activitatii ............................
  5. Autorizatie/Contract nr. ........... Data ....../....../.................
     Organ emitent ...........................................................
  6. Data inceperii activitatii ......./......./................
  7. Data incetarii activitatii ......./......./................
________________________________________________________________________________

  C. VENIT NET
                                                    __________________________
                                                   | 1. |                     |
  1. Venit brut .................................. |____|_____________________|
                                                    __________________________
  2. Cheltuieli deductibile ...................... | 2. |                     |
     (rd. 2.1. sau rd. 2.2. + rd. 2.3. +           |____|_____________________|
     rd. 2.4. + rd. 2.5., dupa caz)
                                                    __________________________
                                                   |2.1.|                     |
     2.1. Cheltuieli deductibile ................. |____|_____________________|
                                                    __________________________
                                                   |2.2.|                     |
     2.2. Cheltuieli forfetare (60%) ............. |____|_____________________|
                                                    __________________________
                                                   |2.3.|                     |
     2.3. Cheltuieli forfetare (70%) ............. |____|_____________________|
                                                    __________________________
     2.4. Sume ce revin organismelor de gestiune   |2.4.|                     |
          colectiva .............................. |____|_____________________|
                                                    __________________________
     2.5. Contributii sociale obligatorii          |2.5.|                     |
          platite ................................ |____|_____________________|
                                                    __________________________
  3. Venit net (rd. 1 - rd. 2),                    | 3. |                     |
     din care .................................... |____|_____________________|
                                                    __________________________
     3.1. Venit net aferent activitatilor cu regim |3.1.|                     |
          de retinere la sursa ................... |____|_____________________|
                                                    __________________________
                                                   | 4. |                     |
  4. Pierdere fiscala (rd. 2 - rd. 1) ............ |____|_____________________|
________________________________________________________________________________

  D. VENIT SCUTIT LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT
                                                    __________________________
                                                   | 1. |                     |
  1. Venit net/Pierdere fiscala .................. |____|_____________________|
________________________________________________________________________________

  E. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL

     Nume, prenume/Denumire ..................................................
     Adresa: Judet ............... Sector ....... Localitate .................
             Strada .............. Nr. ... Bloc ... Scara ... Etaj ... Ap. ...
             Cod postal .......... Telefon ........ Fax ........ E-mail ......
                                 ___   _________________
    Cod de identificare fiscala |___| |_________________|
________________________________________________________________________________

    Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele inscrise in acest formular sunt corecte si complete.

  Semnatura                            | Semnatura
  contribuabil _          data _       | reprezentant             data _
                |               |      | fiscal                         |
                v               v      |                                v
                ..............  ...... | .............................  ......
                                       |
________________________________________________________________________________

  Loc rezervat organului fiscal          Nr. inregistrare .....................
                                         Data .................................

  cod 14.13.01.13/4

                                     TIPARIT LA C.N. "IMPRIMERIA NATIONALA" S.A.

 ______________________________________________________________________________
|                                FORMULARUL 202                                |
|     "DECLARATIE SPECIALA PRIVIND VENITURILE DIN ACTIVITATI INDEPENDENTE"     |
|______________________________________________________________________________|

    Declaratia nu se completeaza de catre contribuabilii care au desfasurat activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit.
    Declaratia se completeaza pentru fiecare loc de realizare a venitului si pentru fiecare categorie de venit, bifand casuta corespunzatoare uneia din urmatoarele categorii de venituri: activitati comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuala.
    Contribuabilii care obtin venituri din drepturi de proprietate intelectuala de la mai multi platitori depun o singura declaratie speciala.

    CAP. A
    Date de identificare ale contribuabilului

    Adresa - se inscrie adresa domiciliului fiscal.
    Cod numeric personal/Numar de identificare fiscala - se inscrie codul numeric personal din cartea de identitate, respectiv din buletinul de identitate al fiecarui contribuabil sau numarul de identificare fiscala atribuit de catre Ministerul Finantelor Publice cu ocazia inregistrarii fiscale, dupa caz. In cazul contribuabililor care sunt platitori de taxa pe valoare adaugata, codul numeric personal/numarul de identificare fiscala va fi precedat de litera "R".

    CAP. B
    Date privind activitatea desfasurata

    rd. 1. Natura veniturilor- se bifeaza una din casutele corespunzatoare categoriei de venit realizat.
    rd. 2. Obiectul principal de activitate - se inscrie denumirea activitatii principale generatoare de venituri, desfasurata de contribuabil, precum si codul CAEN al activitatii desfasurate.
    rd. 3. Forma de organizare - se bifeaza una din casutele corespunzatoare modului de desfasurare a activitatii.
    rd. 4. Locul principal de desfasurare a activitati - se completeaza adresa locului principal de desfasurare a activitatii. In cazul in care activitatea se desfasoara prin mai multe puncte de lucru, se completeaza adresa locului principal de desfasurare a activitatii.
    rd. 5. Autorizatie/contract - se inscriu numarul documentului care atesta dreptul dvs. de a desfasura activitate independenta potrivit legii, data emiterii acestuia, precum si denumirea organului care l-a eliberat. Pentru contribuabilii care desfasoara activitati in baza unui contract de agent se inscriu numarul si data contractului.
    rd. 6., 7. Data inceperii/incetarii activitati - se completeaza de catre contribuabilii care isi incep/inceteaza activitatea in cursul anului fiscal.
    Persoanele fizice autorizate care inceteaza activitatea in cursul anului vor inscrie data depunerii autorizatiei de functionare la organul emitent.

    CAP. C
    Venit net

    I. Activitate desfasurata in mod individual
    C1. In cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati comerciale si venituri din exercitarea unei profesii libere, determinate in sistem real.
    Se completeaza pe baza datelor din evidenta contabila.
    rd. 1. Venit brut - se inscrie suma reprezentand veniturile totale in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura incasate in anul fiscal 2004, atat din activitatea de baza, cat si din activitati adiacente.
    rd. 2. Cheltuieli deductibile - se preia suma de la rd. 2.1.
    rd. 2.1. Cheltuieli deductibile - se inscrie suma reprezentand cheltuielile efectuate in vederea realizarii venitului, cu conditia sa fie efectuate in interesul direct al activitatii, sa corespunda unor cheltuieli efective, sa fie justificate cu documente si sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite.
    rd. 3. Venit net - se inscrie suma reprezentand diferenta dintre venitul brut si cheltuielile aferente deductibile, daca venitul brut este mai mare decat cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd. 2 din rd. 1.
    rd. 3.1. Venit net aferent activitatilor cu regim de retinere la sursa - se inscrie partea din venitul net aferent activitatilor independente pentru care platile anticipate s-au realizat prin stopaj la sursa, inclusiv veniturile obtinute dintr-o asociere cu o persoana juridica.
    rd. 4. Pierdere fiscala - se inscrie suma reprezentand diferenta dintre cheltuielile deductibile si venitul brut, daca venitul brut este mai mic decat cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd. 1 din rd. 2.
    C2. In cazul persoanelor care realizeaza venituri din valorificarea sub orice forma a drepturilor de proprietate intelectuala.
    Se completeaza pe baza datelor din evidenta contabila sau pe baza documentelor eliberate de platitorii de venit.
    rd. 1. Venit brut - se inscrie suma reprezentand veniturile totale in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura realizate din valorificarea sub orice forma a drepturilor de proprietate intelectuala, din toate sursele, in anul fiscal 2004.
    La stabilirea veniturilor brute din drepturi de proprietate intelectuala se au in vedere atat sumele incasate in cursul anului, cat si retinerile in contul platilor anticipate efectuate cu titlu de impozit si contributiile obligatorii, retinute de platitorii de venit.
    rd. 2. Cheltuieli deductibile - se inscrie suma de la rd. 2.1 sau suma rezultata din insumarea cheltuielilor de la rd. 2.2, 2.3, 2.4 si 2.5, dupa caz.
    rd. 2.1. Cheltuieli deductibile - se completeaza in situatia in care ati optat pentru determinarea venitului net in sistem real, pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla. Se inscrie suma reprezentand cheltuielile totale efectuate in vederea realizarii venitului, cu conditia sa fie efectuate in interesul direct al activitatii, sa corespunda unor cheltuieli efective, sa fie justificate cu documente si sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite, inclusiv contributiile obligatorii datorate conform legii.
    rd. 2.2. Cheltuieli forfetare (60%) - se completeaza in situatia in care ati realizat venituri din drepturi de proprietate intelectuala, altele decat drepturile de autor aferente operelor de arta monumentala.
    rd. 2.3. Cheltuieli forfetare (70%) - se completeaza in situatia in care ati realizat venituri din drepturi de autor aferente operelor de arta monumentala.
    rd. 2.4. Sume ce revin organismelor de gestiune colectiva - se completeaza in cazul veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala transmise prin succesiune, veniturilor din exercitarea dreptului de suita, veniturilor reprezentand remuneratia compensatorie pentru copia privata. Se inscrie suma totala platita organismelor de gestiune colectiva sau altor platitori care, conform legii, au atributii de colectare si de repartizare a veniturilor intre titularii de drepturi.
    rd. 2.5. Contributii sociale obligatorii platite - se completeaza numai in situatia in care venitul net se determina pe baza de cote forfetare de cheltuieli, cu suma reprezentand contributiile sociale obligatorii platite.
    rd. 3. Venit net - se inscrie suma reprezentand diferenta dintre venitul brut si cheltuielile deductibile aferente, respectiv din rd. 1 se scade rd. 2.
    rd. 4. Pierdere fiscala - se completeaza numai de catre contribuabilii care determina venitul net/pierderea in sistem real, si care in anul fiscal 2004 au inregistrat pierderi. Se inscrie suma reprezentand diferenta dintre cheltuielile deductibile efective si venitul brut, daca venitul brut este mai mic decat cheltuielile deductibile, respectiv se scade din rd. 2, rd. 1.

    II. Activitate desfasurata intr-o forma de asociere

    C3. In cazul asocierilor dintre persoane fizice, care nu dau nastere unei persoane juridice, se vor completa doar rd. 3 si rd. 4 din declaratie, dupa cum urmeaza:
    rd. 3. Venit net - se preia suma inscrisa in col. 5 sau col. 6, dupa caz, randul corespunzator contribuabilului, din tabelul de la capitolul E din Declaratia anuala de venit pentru asociatiile fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice, reprezentand venitul net din asociere, realizat in anul fiscal 2004, supus impozitului pe venit si distribuit asociatului, conform contractului.
    rd. 4. Pierdere fiscala - se preia suma inscrisa in col. 8, randul corespunzator contribuabilului, din tabelul prevazut de la capitolul E din Declaratia anuala de venit pentru asociatiile fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice, reprezentand pierderea fiscala din asociere realizata in anul fiscal 2004 si distributia asociatului, conform contractului.
    C4. In cazul asocierilor constituite intre persoane fizice si persoane juridice romane, care nu dau nastere unei persoane juridice, se vor completa rd. 1, rd. 2 (cu rd. 2.5), rd. 3 si rd. 3.1 sau rd. 4, dupa caz, dupa cum urmeaza:
    rd. 1. Venit brut - se inscrie suma reprezentand profitul/venitul cuvenit persoanei fizice, determinat cu respectarea regulilor stabilite in legislatia privind impozitul pe profit/venitul microintreprinderilor.
    rd. 2. Cheltuieli deductibile - se preia suma de la rd. 2.5.
    rd. 2.5. Contributii sociale obligatorii platite - se inscrie suma reprezentand contributiile sociale obligatorii platite de/pentru persoana fizica in calitate de asociat.
    rd. 3. Venit net - se inscrie suma reprezentand diferenta dintre venitul brut si contributiile sociale obligatorii platite, respectiv dintre suma inscrisa la rd. 1 si suma inscrisa la rd. 2.
    rd. 3.1. Venit net aferent activitatilor cu regim de retinere la sursa - se preia suma de la rd. 3.
    rd. 4. Pierdere fiscala - se inscrie suma reprezentand pierderea fiscala a persoanei fizice, determinata cu respectarea regulilor stabilite in legislatia privind impozitul pe profit/venitul microintreprinderilor.

    CAP. D
    Venit scutit la plata impozitului pe venit

    Se completeaza de catre contribuabilii care realizeaza in anul fiscal 2004 venituri din activitati independente scutite la plata impozitului pe venit, conform legislatiei specifice.
    rd. 1. Venit net/Pierdere fiscala - pentru completare se anuleaza cu o linie una dintre expresiile "venit net" sau "pierdere fiscala", in functie de rezultatul activitatii independente desfasurate in perioada de scutire si se inscrie, dupa caz, suma reprezentand venitul net/pierdere fiscala.

    Numar de operator de date cu caracter personal - 1067
                                                                 _________
                                                               /  ROMANIA  \
                                                              |    _____    |
    203            DECLARATIE SPECIALA PRIVIND                |   | MFP |   |
            VENITURILE DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR       |   |_____|   |
                               _ _ _ _                        |  MINISTERUL |
                         Anul |_|_|_|_|                       |  FINANTELOR |
                                                              |   PUBLICE   |
                                                               \___________/
                                                                            _
                                                  Declaratie rectificativa |_|
                                                  Se completeaza cu X in cazul
                                                  declaratiilor rectificative

  A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI

                        Initiala                      Cod numeric personal/Numar
 Nume                   tatalui   Prenume             de identificare fiscala
 ____________________________________________    __   _________________________
|                      |        |             | |  | |                         |
|______________________|________|_____________| |__| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
 ______________________________________________________________________________
|   Judet                           Sector         Localitate                  |
|A  _________________________________________________________________________  |
|d |______________________________|________|_________________________________| |
|r  Strada                          Nr.     Bloc   Scara   Etaj    Ap.         |
|e  _________________________________________________________________________  |
|s |______________________________|_______|______|_______|_______|___________| |
|a              _________           ________       _________          _______  |
|   Cod postal |_________| Telefon |________| Fax |_________| E-mail |_______| |
|______________________________________________________________________________|
________________________________________________________________________________

  B. DATE PRIVIND CONTRACTUL INCHEIAT INTRE PARTI

  1. Numele si prenumele (denumirea) persoanei careia
     i se cedeaza dreptul de folosinta a bunului .............................
  2. Contract de inchiriere/arendare nr. ............... Data ..../..../......
  3. Data inceperii realizarii venitului ......../......./....................
  4. Data incetarii realizarii venitului ......../......./....................
  5. Date de identificare ale bunului ........................................
                                      ........................................
                                  _                    _
  6. Natura bunului: Constructii |_|           Altele |_|

  7. Determinarea venitului net:
                  _                                     _
     Sistem real |_|      Cote forfetare de cheltuieli |_|
________________________________________________________________________________

  C. VENIT NET DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR
                                                                        - lei -

                                                C1. CONSTRUCTII C2. ALTE BUNURI
                                                 ______________________________
  1. Contravaloarea chiriei/arendei, conform    |1.1|          |2.1|           |
     contractului ............................. |___|__________|___|___________|
  2. Cheltuieli ce cad, conform dispozitiilor
     legale, in sarcina proprietarului,
     uzufructuarului sau a altui detinator
     legal, daca sunt efectuate de cealalta      ______________________________
     parte contractanta, prevazute in           |1.2|          |2.2|           |
     contract ................................. |___|__________|___|___________|
                                                 ______________________________
  3. Venit brut*) (rd. 1.1 + rd. 1.2, respectiv |1.3|          |2.3|           |
     rd. 2.1 + rd. 2.2) ....................... |___|__________|___|___________|
                                                 ______________________________
  4. Cheltuieli deductibile (rd. 1.3 x 50%,     |1.4|          |2.4|           |
     respectiv rd. 2.3 x 30%) ................. |___|__________|___|___________|
                                                 ______________________________
  5. Venit net (rd. 1.3 - rd. 1.4, respectiv    |1.5|          |2.5|           |
     rd. 2.3 - rd. 2.4) ....................... |___|__________|___|___________|
                                                 ______________________________
                                                | 6.|                          |
  6. Total venit net (rd. 1.5 + rd. 2.5) ...... |___|__________________________|

    *) Persoanele care au optat pentru stabilirea venitului net in sistem real completeaza rd. 3 si rd. 4 pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla.
________________________________________________________________________________

  D. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL

     Nume, prenume/Denumire ..................................................
     Adresa: Judet ............... Sector ....... Localitate .................
             Strada .............. Nr. ... Bloc ... Scara ... Etaj ... Ap. ...
             Cod postal .......... Telefon ........ Fax ........ E-mail ......
                                  ___   _________________
     Cod de identificare fiscala |___| |_________________|
________________________________________________________________________________

    Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele inscrise in acest formular sunt corecte si complete.

  Semnatura                            | Semnatura
  contribuabil _          data _       | reprezentant             data _
                |               |      | fiscal                         |
                v               v      |                                v
                ..............  ...... | .............................  ......
                                       |
________________________________________________________________________________
  Loc rezervat organului fiscal          Nr. inregistrare .....................
                                         Data .................................

  Cod 14.13.01.13/3

                                     TIPARIT LA C.N. "IMPRIMERIA NATIONALA" S.A.

________________________________________________________________________________

 ______________________________________________________________________________
|                                FORMULARUL 203                                |
|  "DECLARATIE SPECIALA PRIVIND VENITURILE DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR"   |
|______________________________________________________________________________|

    Declaratia se completeaza si se depune daca realizati venituri in bani si/sau in natura provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute in calitate de proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, numai in cazul in care contractul de inchiriere/arendare incheiat intre parti, indeplineste cel putin una din urmatoarele conditii:
    - este exprimat in valuta;
    - contine clauze cu privire la suportarea, de catre chirias, a cheltuielilor ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina proprietarului, uzufructuarului sau altui detinator legal;
    - cuprinde alte clauze care nu sunt evaluabile la momentul incheierii contractului.
    In situatia in care ati obtinut venituri din cedarea folosintei bunurilor din mai multe surse, respectiv contracte de inchiriere, veti depune cate o declaratie speciala pentru fiecare sursa.
    In cazul cedarii folosintei bunurilor detinute in comun, fiecare coproprietar va completa si va depune cate o declaratie, corespunzator cotei care ii revine din proprietate.

    CAP. A
    Date de identificare ale contribuabilului

    Adresa - se inscrie adresa domiciliului fiscal.
    Cod numeric personal/Numar de identificare fiscala - se inscrie codul numeric personal din cartea de identitate, respectiv din buletinul de identitate al fiecarui contribuabil sau numarul de identificare fiscala atribuit de catre Ministerul Finantelor Publice cu ocazia inregistrarii fiscale, dupa caz. In cazul contribuabililor care sunt platitori de taxa pe valoare adaugata, codul numeric personal/numarul de identificare fiscala va fi precedat de litera "R".

    CAP. B
    Date privind contractul incheiat intre parti

    rd. 1. Numele si prenumele (denumirea) persoanei careia i se cedeaza dreptul de folosinta a bunului - se completeaza numele si prenumele (denumirea) persoanei careia i s-a cedat dreptul de folosinta a bunului, conform contractului incheiat intre parti.
    rd. 2. Contract de inchiriere/arendare - se completeaza astfel:
    - se elimina din text cuvantul "inchiriere" sau "arendare", in functie de natura contractului incheiat intre parti;
    - se inscrie numarul sub care a fost inregistrat la organul fiscal contractul incheiat intre parti, precum si data inregistrarii acestuia.
    rd. 3. Data inceperii realizarii venitului - se inscrie data prevazuta pentru inceperea derularii contractului incheiat intre parti.
    rd. 4. Data incetarii realizarii venitului - se inscrie data prevazuta pentru incetarea contractului incheiat intre parti.
    Rubricile de la pct. 3 si 4 se completeaza numai daca evenimentele respective se produc in cursul anului pentru care se depune declaratia speciala.
    rd. 5. Date de identificare ale bunului - se inscriu datele de identificare ale bunului a carui folosinta este cedata. De exemplu:
    a) pentru imobile (cladiri, terenuri): adresa completa (strada, numar, bloc, etaj, apartament), suprafata totala, din care inchiriata;
    b) pentru autovehicule: tipul, anul de fabricatie, numarul de inmatriculare, seria motorului, seria sasiului;
    c) alte bunuri: denumirea bunului, descrierea detaliata, cu identificarea principalelor caracteristici care individualizeaza bunul.
    rd. 6. Natura bunului - se bifeaza casuta corespunzatoare naturii bunului a carui folosinta a fost cedata.
    In cazul contractelor care au ca obiect atat inchirierea de constructii, cat si inchirierea de alte bunuri (terenuri, masini si utilaje agricole etc.), se vor bifa ambele casute.
    In situatia in care in contractul de inchiriere nu se mentioneaza distinct chiria aferenta constructiei si cea aferenta terenului sau altor bunuri, contribuabilul va bifa numai casuta "Altele".
    Constructiile sunt definite conform Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.

    CAP. C
    Venit net din cedarea folosintei bunurilor

    Se completeaza coloana C1 "Constructii" in cazul contractelor care au ca obiect inchirierea de constructii, respectiv coloana C2 "Alte bunuri", in cazul contractelor care au ca obiect inchirierea altor bunuri.
    In situatia in care in contractul de inchiriere nu se mentioneaza distinct chiria aferenta constructiei si cea aferenta terenului sau a altor bunuri, se va completa numai coloana C2.
    rd. 1. Contravaloarea chiriei/arendei conform contractului - se inscrie contravaloarea (in lei) a chiriei aferente constructiilor (rd. 1.1) si/sau contravaloarea (in lei) a chiriei/arendei aferenta altor bunuri (rd. 2.1), prevazute in contractul incheiat intre parti pentru anul fiscal 2004, indiferent de momentul platii acestora.
    In situatia in care chiria/arenda reprezinta echivalentul in lei al unei valute, venitul brut anual se determina pe baza chiriei/arendei lunare evaluate la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din ultima zi a fiecarei luni, corespunzator lunilor din perioada de impunere.
    In situatia in care arenda se achita in natura, evaluarea in lei a acesteia se face pe baza preturilor medii ale produselor agricole, conform Normelor metodologice date in aplicarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
    Randul 1 nu se completeaza de catre contribuabilii care au optat pentru determinarea venitului net in sistem real.
    rd. 2. Cheltuieli ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui detinator legal, daca sunt efectuate de cealalta parte contractanta, prevazute in contract - se inscrie suma totala (in lei) a cheltuielilor aferente constructiilor (rd. 1.2) si/sau aferente altor bunuri (rd. 2.2) ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui detinator legal, dar care, potrivit clauzelor contractului, sunt efectuate de cealalta parte contractanta.
    Randul 2 nu se completeaza de catre contribuabilii care au optat pentru determinarea venitului net in sistem real.
    rd. 3. Venit brut - se inscrie suma calculata prin majorarea chiriei/arendei cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui detinator legal, daca sunt efectuate de cealalta parte contractanta, respectiv se completeaza rd. 1.3 prin insumarea datelor inscrise la rd. 1.1 si rd. 1.2, si/sau rd. 2.3 prin insumarea datelor inscrise la rd. 2.1 si rd. 2.2. In venitul brut se includ si eventualele daune platite potrivit unor clauze contractuale, in cazul rezilierii contractelor inainte de termen.
    In cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net in sistem real se inscrie totalitatea veniturilor incasate ca urmare a cedarii folosintei bunului.
    rd. 4. Cheltuieli deductibile - se inscrie suma rezultata din aplicarea unei cote forfetare de cheltuieli de 50% la venitul brut (rd. 1.3), in cazul constructiilor, si/sau suma rezultata din aplicarea unei cote forfetare de cheltuieli de 30% la venitul brut (rd. 2.3), in cazul altor bunuri.
    In cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net in sistem real si conduc evidenta contabila in partida simpla, se inscrie suma reprezentand cheltuieli deductibile efectuate in vederea realizarii venitului (col. C1 sau col. C2, dupa caz).
    rd. 5. Venit net - se inscrie suma reprezentand diferenta dintre venitul brut si cheltuielile deductibile aferente, respectiv dintre datele inscrise la rd. 1.3 si datele inscrise la rd. 1.4, in cazul constructiilor, si/sau diferenta dintre datele inscrise la rd. 2.3 si datele inscrise la rd. 2.4, in cazul altor bunuri.
    rd. 6. Total venit net - se inscrie suma obtinuta prin cumularea sumelor inscrise la rd. 1.5 si rd. 2.5.

    Stimate contribuabil,

    Agentia Nationala de Administrare Fiscala, din subordinea Ministerului Finantelor Publice, are ca obiectiv principal colectarea veniturilor bugetului de stat. Realizarea obiectivului nu poate fi facuta in bune conditii fara participarea dvs. voluntara la indeplinirea obligatiilor fiscale care va revin. In acest sens Agentia este preocupata sa va puna la dispozitie servicii moderne si usor de utilizat.
    Agentia Nationala de Administrare Fiscala aplica sistemul de transmitere/primire prin posta a declaratiilor de venit, astfel incat dvs. sa va puteti indeplini obligatiile de declarare a veniturilor realizate in anul 2004 intr-un mod cat mai simplu.
    Utilizand acest sistem veti economisi o parte din timpul dvs. deoarece nu mai trebuie sa va deplasati la sediul Administratiei Finantelor Publice pentru a depune declaratia.
    Pentru utilizarea acestui sistem, tot ce trebuie sa faceti dvs. este sa completati formularele, conform instructiunilor incluse in pachetul informational primit, iar apoi sa le introduceti in plicul destinat transmiterii si sa-l depuneti pana la data de 15 mai 2005 inclusiv, la cel mai apropiat oficiu postal. Recipisa, pe care o veti primi la depunerea plicului, constituie dovada respectarii obligatiei de declarare a veniturilor realizate in anul fiscal 2004.
    Va recomandam ca, pentru transmiterea declaratiilor prin posta, in sistem recomandat, sa utilizati plicul cu indicatia "CR" primit, acesta fiind un plic special, pentru care nu trebuie sa achitati taxele postale. In cazul in care veti utiliza un alt plic, taxele postale vor fi suportate de dvs.
    Pentru informatii suplimentare, va puteti adresa Biroului de Asistenta a Contribuabililor de la unitatea fiscala in raza careia aveti domiciliul.
    Speram ca acest sistem de transmitere prin posta a declaratiilor de venit sa constituie un mijloc eficient de usurare a obligatiilor dvs. in calitate de contribuabil la bugetul de stat.

                                PRESEDINTELE
                   AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA,
                               Sebastian BODU

 ______________________________________________________________________________
|                                                      ______________________  |
|  EXPEDITOR:                                         |          C.R.        | |
|                                                     |      POSTA ROMANA    | |
|  ..................................                 | Nr. 103/DEP/001/2005 | |
|                                                     |    Valabil - 2005 -  | |
|  ..................................                 |                      | |
|                                                     |    SE TAXEAZA LA     | |
|  ..................................                 |      DESTINATIE      | |
|                                                     |______________________| |
|  ..................................                                          |
|                                                                              |
|  ..................................                                          |
|                                                                              |
|    R ....................                                                    |
|                                                                              |
|                                            ________________________________  |
|        AGENTIA NATIONALA DE               |                                | |
|        ADMINISTRARE FISCALA               |                                | |
|                                           |                                | |
|         Impozitul pe venit                |                                | |
|                                           |________________________________| |
|______________________________________________________________________________|

 ______________________________________________________________________________
|                                                    ______________________    |
|        EXPEDITOR: AGENTIA NATIONALA DE            |         T.P.         |   |
|                   ADMINISTRARE FISCALA            |    POSTA ROMANA      |   |
|        Str. Apolodor nr. 17, Sector 5,            | Nr. 103/DEP/300/2005 |   |
|        Bucuresti, cod postal 050741               |   Valabil - 2005 -   |   |
|                                                   |______________________|   |
|                                                                              |
|        INFADRES FISCAL                                                       |
|         ________________________________                                     |
|        |                                |                                    |
|        |                                |                                    |
|        |                                |                                    |
|        |                                |                                    |
|        |________________________________|                                    |
|                                                                              |
|                                                                              |
|                                                     AGENTIA NATIONALA DE     |
|                                                     ADMINISTRARE FISCALA     |
|                                                                              |
|                                                      Impozitul pe venit      |
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|

    GHID PENTRU COMPLETAREA SI DEPUNEREA DECLARATIILOR DE VENIT PENTRU ANUL 2004

    Stimate contribuabil,

    Agentia Nationala de Administrare Fiscala va trimite acest pachet informational cu declaratiile de venit de completat, pentru ca din informatiile existente in baza noastra de date reiese ca ati obtinut in anul 2004 venituri care se globalizeaza si pentru care aveti obligatia declararii veniturilor.
    Pentru a completa in mod corect formularele de declaratii, va rugam sa cititi cu atentie indrumarile de mai jos, care va vor ajuta, de asemenea, sa stabiliti daca aveti sau nu obligatia sa depuneti declaratia de venit global si/sau declaratii speciale.

    I. TREBUIE SA DEPUN DECLARATIA DE VENIT GLOBAL - formularul 200?

 ______________________________________________________________________________
|                      AVETI OBLIGATIA                |   NU AVETI OBLIGATIA   |
| de a depune Declaratia daca in anul 2004 va aflati  | de a depune Declaratia |
| in cel putin una din urmatoarele situatii:          | daca in anul 2004 ati  |
|                                                     | indeplinit cumulativ   |
|                                                     | urmatoarele conditii:  |
|_____________________________________________________|________________________|
| - daca ati lucrat la un singur angajator o perioada | - ati lucrat la un     |
| mai mica de un an;                                  | singur angajator, cu   |
| - daca ati lucrat la un singur angajator tot anul   | functie de baza, pe    |
| (1.01 - 31.12.2004), insa angajatorul nu v-a        | intreaga perioada a    |
| regularizat FF1;                                    | anului fiscal (de la   |
| - daca ati lucrat la mai multi angajatori in cursul | 01.01 - 31.12.2004) si |
| anului 2004;                                        | nu ati obtinut si alte |
| - daca ati obtinut venituri asimilate salariilor    | venituri care se       |
| (ex. indemnizatii ca membru al unui consiliu de     | globalizeaza (din      |
| administratie, ca cenzor, ca asociat unic etc.);    | activitati             |
| - daca ati obtinut salarii din strainatate pentru   | independente, salarii  |
| activitatea desfasurata in Romania;                 | sau cedarea folosintei |
| - daca ati obtinut venituri din activitati          | bunurilor);            |
| independente din categoria:                         | - angajatorul v-a      |
|     - activitatilor comerciale (fapte de comert,    | regularizat Fisa       |
|     prestari de servicii, altele decat cele din     | fiscala 1, caz in care |
|     profesii libere, activitati desfasurate in baza | sunt completate toate  |
|     unei conventii civile, practicarea unei         | randurile la cap. VI   |
|     meserii);                                       | "Date referitoare la   |
|     - profesiilor libere (exercitarea profesiilor   | regularizarea          |
|     de medic, avocat, notar, auditor, expert        | impozitului" din       |
|     contabil, contabil autorizat, consultant de     | formularul FF1;        |
|     plasament in valori mobiliare, arhitect etc.);  |                        |
|     - drepturilor de proprietate intelectuala       |                        |
|     (brevete de inventie, desene si modele, mostre, |                        |
|     marci de fabrica si comert, drepturi de autor   |                        |
|     si drepturi conexe dreptului de autor si altele |                        |
|     asemenea);                                      |                        |
| - daca ati obtinut venituri din cedarea folosintei  |                        |
| bunurilor (ex.: din arenda sau inchirieri de        |                        |
| constructii sau alte bunuri);                       |                        |
| - daca ati obtinut venituri din strainatate ca      |                        |
| urmare a desfasurarii unor activitati in            |                        |
| strainatate: activitati independente si/sau cedarea |                        |
| folosintei bunurilor;                               |                        |
| - daca ati obtinut venituri din activitati          |                        |
| independente scutite la plata impozitului pe venit. |                        |
|_____________________________________________________|________________________|
 _____________________________________________________|________________________
|    ATENTIE! Daca mai aveti nelamuriri referitoare la obligatia depunerii     |
|             declaratiei, va puteti adresa organului fiscal de domiciliu,     |
|             pentru clarificarea situatiei dvs. fiscale.                      |
|______________________________________________________________________________|

    II. CUM COMPLETEZ DECLARATIA DE VENIT GLOBAL?

    CAP. A
    DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI

    -> in situatia in care formularul 200 "Declaratie de venit global" are completate eronat datele dvs. de identificare, va rugam sa le corectati, pentru a corespunde datelor inscrise in documentul dvs. de identitate (buletin sau carte) la momentul depunerii declaratiei, caz in care anexati copie dupa buletinul sau cartea de identitate.
    -> in situatia in care aveti deschis un cont curent sau cont de card, va rugam sa completati numarul de cont si banca, pentru a ne da posibilitatea sa va viram in acest cont eventualele diferente de impozit de restituit, fara a mai fi necesara deplasarea dvs. la unitatile de trezorerie sau la oficiile postale.

    CAP. B
    VENIT NET DIN ACTIVITATI INDEPENDENTE

    -> completati intai formularul 202 "Declaratie speciala privind veniturile din activitati independente", in functie de categoria venitului obtinut, conform instructiunilor de completare de pe verso-ul declaratiei;
    -> completati dupa aceea capitolul B din formularul 200 "Declaratie de venit global", astfel:
 ______________________________________________________________________________
| - in rd. 1 sau rd. 2 - pentru veniturile comerciale; | preluand datele       |
|______________________________________________________| referitoare la        |
| - in rd. 3 sau rd. 4 - pentru veniturile din         | venitul net sau       |
|                        profesii libere;              | pierderea fiscala din |
|______________________________________________________| declaratiile speciale |
| - in rd. 6 sau rd. 7 - pentru veniturile din drepturi|                       |
|                        de proprietate intelectuala.  |                       |
|______________________________________________________|_______________________|
| - in rd. 5 - numai in situatia in care ati desfasurat| preluand suma         |
|              activitati independente, fiind impusi pe| reprezentand norma de |
|              baza normelor de venit                  | venit corespunzatoare |
|                                                      | perioadei lucrate din |
|                                                      | Decizia de plati      |
|                                                      | anticipate primita de |
|                                                      | la organul fiscal     |
|______________________________________________________|_______________________|

    CAP. C
    VENIT NET DIN SALARII

    -> veti inscrie in randurile de "venit net din salarii realizat la [...]" sumele preluate din fisele fiscale FF1 si FF2, astfel:
 ______________________________________________________________________________
| - in rd. 8 - "[...] la functia de baza" | suma din rd. 13.1 al cap. V        |
|                                         | "Calculul impozitului pe veniturile|
|                                         | din salarii" din FF1               |
|_________________________________________|____________________________________|
| - in rd. 9 - "[...] in afara functiei   | suma preluata din rd. 13.1 al      |
|   de baza"                              | cap. III "Calculul impozitului pe  |
|                                         | veniturile din salarii, altele     |
|                                         | decat cele de la functia de baza"  |
|                                         | din FF2                            |
|_________________________________________|____________________________________|
| - in rd. 8 sau in rd. 9 - daca ati      | totalul rezultat din adunarea      |
|   lucrat la mai multi angajatori        | sumelor din fisele fiscale de      |
|                                         | acelasi fel (FF1 sau FF2)          |
|_________________________________________|____________________________________|

    Daca nu ati primit astfel de fise pana in ultima zi a lunii februarie 2005 sau la plecarea dvs. din unitate, va rugam sa le solicitati de la angajator.

    -> veti inscrie in rd. 10 - "Venit net din salarii primite din strainatate pentru activitatea desfasurata in Romania" suma rezultata prin cumularea venitului net declarat lunar, preluat din rd. 3 din "Declaratia privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre persoanele fizice romane cu domiciliul in Romania care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania" - cod 14.13.01.13/5.

    CAP. D
    VENIT NET DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR

    -> completati intai formularul 203 "Declaratie speciala privind veniturile din cedarea folosintei bunurilor" pentru fiecare bun inchiriat/arendat, in conditiile si conform instructiunilor de completare tiparite pe verso-ul declaratiei;
    -> completati dupa aceea rd. 11 "Venit net" preluand datele referitoare la venitul net astfel:
 ______________________________________________________________________________
| - ati realizat venituri din cedarea folosintei | din declaratia speciala     |
| bunurilor in conditiile mentionate in          |                             |
| instructiunile tiparite pe verso-ul            |                             |
| formularului 203?                              |                             |
|________________________________________________|_____________________________|
| - ati realizat venituri din cedarea folosintei | din decizia de plati        |
| bunurilor fara sa indepliniti nici una din     | anticipate                  |
| conditiile mentionate in instructiunile        |                             |
| tiparite pe verso-ul formularului 203?         |                             |
|________________________________________________|_____________________________|
| - ati realizat venituri din inchirierea sau    | totalul rezultat din        |
| arendarea mai multor bunuri?                   | cumularea venitului net, din|
|                                                | toate declaratiile speciale |
|                                                | 203 si/sau toate deciziile  |
|                                                | de plati anticipate         |
|________________________________________________|_____________________________|

    CAP. E
    VENIT DIN STRAINATATE

    -> completati intai formularul 201 "Declaratie speciala privind veniturile din strainatate"
    -> completati dupa aceea capitolul E din formularul 200, astfel:
       - preluand datele referitoare la venit (in rd. 12) sau pierdere fiscala (in rd. 13) din declaratia speciala;
       - daca ati realizat venituri din mai multe tari sau din mai multe surse atunci veti inscrie suma rezultata din adunarea venitului/pierderii fiscale, din toate declaratiile speciale privind veniturile din strainatate, depuse pentru anul fiscal 2004.

    CAP. F
    VENITURI SCUTITE DE LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT

    -> completati intai rd. 1 din cap. D al formularului 202 "Declaratie speciala privind veniturile din activitati independente", conform instructiunilor de completare de pe verso-ul declaratiei;
    -> completati dupa aceea rd. 14 sau rd. 15 din capitolul F al formularului 200 "Declaratie de venit global" cu sumele reprezentand venitul net sau pierderea fiscala, din formularul 202 - capitolul D;

    CAP. G
    DEDUCERI

    Se completeaza numai in cazul in care dvs. solicitati acordarea de catre organul fiscal a uneia sau mai multora dintre deducerile mentionate, inscriind "X" in:
    - casuta corespunzatoare tipului de deducere solicitat din col. 1 "Tip deducere";
    - casutele corespunzatoare documentelor prezentate pentru acordarea deducerilor din col. 3 "Documente justificative".
    Documentele justificative care trebuie prezentate pentru acordarea deducerilor sunt:
 ______________________________________________________________________________
| - deducerile   | copii legalizate de pe documentele justificative care       |
| personale      | atesta dreptul la deduceri personale suplimentare, numai    |
| suplimentare   | daca acestea nu v-au fost acordate de catre angajator       |
|________________|_____________________________________________________________|
|                |                                    _                        |
| - cheltuielile | - devizul de lucrari intocmit de    |  din care sa reiasa   |
| pentru         | persoana fizica/juridica autorizata |  materialele specifice|
| reabilitarea   | sau                                 |  achizitionate si     |
| locuintei de   | - declaratie pe propria raspundere   > categoriile de       |
| domiciliu      | in cazul realizarii lucrarilor in   |  lucrari executate,   |
|                | regie proprie                       |  exprimate in unitati |
|                |                                    _|  fizice si valorice;  |
|                | - documentele justificative care                            |
|                | atesta plata                       _                        |
|                | - documentele justificative         |                       |
|                | privind plata cheltuielilor         |  in cazul lucrarilor  |
|                | si                                   > executate la partile |
|                | - repartizarea acestora pe          |  comune ale           |
|                | fiecare proprietar                 _|  condominiului        |
|                | - actul de proprietate;                                     |
|                | - actul de identitate;                                      |
|                | - actele de stare civila, dupa caz.                         |
|________________|_____________________________________________________________|
| - prime de     | - documentele justificative care atesta plata primelor;     |
| asigurare      | - contractul de asigurare;                                  |
| pentru locuinta| - documentul de atestare a platii primei de asigurare;      |
| de domiciliu   | - actul de proprietate;                                     |
|                | - actele de stare civila, dupa caz.                         |
| - cotizatia de | - documentele justificative care atesta plata acesteia      |
| sindicat       | sau                                                         |
|                | - sumele se preiau din copia Fisei fiscale 1 - in cazul     |
|                | retinerii pe statul de plata                                |
|________________|_____________________________________________________________|

    CAP. H
    DESTINATIA SUMEI REPREZENTAND 1% DIN IMPOZITUL PE VENITUL ANUAL DATORAT

    Se completeaza numai daca ati platit in anul 2004 sume reprezentand burse private si/sau daca optati pentru virarea unei sume din impozitul pe venitul anual datorat pentru entitati nonprofit, inscriind dupa caz, la pct. 1 si/sau pct. 2, datele prevazute in rubricile respective ale declaratiei.
    Daca suma cumulata aferenta celor doua optiuni depaseste limita de 1% din impozitul anual datorat, atunci suma luata in calcul este limitata la nivelul acestui plafon avand prioritate cheltuielile efectuate cu bursele private.

    III. CUM TREBUIE SA PROCEDEZ PENTRU DEPUNEREA DECLARATIILOR?

    Plicul cu declaratiile de venit trebuie trimis la administratia finantelor publice in raza careia aveti domiciliul.
    Veti introduce in plicul primit in pachetul informational, pe care este inscris indicativul CR, cate un exemplar din formularele completate:
    -> formularul 200 "Declaratie de venit global", pretiparit, astfel incat in fereastra plicului sa fie vizibila adresa administratiei finantelor publice, tiparita in chenarul colorat din partea de jos a acestui formular;
    -> formularele de declaratii speciale in copie sau in original, dupa caz;
    -> formularele de fise fiscale, in copie;
    -> documente justificative (copii legalizate sau fotocopii) bifand, daca este cazul, casutele corespunzatoare din cap. G si H ale formularului "200".
    Celalalt exemplar din formularele completate se pastreaza de dvs., impreuna cu recipisa primita de la oficiul postal la care ati depus plicul cu declaratiile.
    In situatia in care realizati venituri (cu exceptia salariilor) din mai multe surse, (exemple de sursa: un contract de inchiriere, locul de desfasurare a activitatii independente), aveti obligatia depunerii unei declaratii speciale pentru fiecare sursa de venit la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa respectiva. Aceste declaratii speciale se pot depune la organul fiscal corespunzator, fie prin posta, cu scrisoare recomandata, achitand taxele postale, fie direct la registratura acestuia.
    In situatia in care ati desemnat, in conditiile legii, un reprezentant fiscal, declaratiile de venit pot fi completate si depuse de catre acesta. Numai in aceasta situatie veti completa capitolul cuprinzand datele de identificare ale reprezentantului fiscal pe fiecare formular de declaratie de venit.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 261/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 261 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 261/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu