E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 252 din 16 octombrie 2009

pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat acordat operatorilor economici care presteaza serviciul de interes economic general de producere, transport, distributie si furnizare a energiei termice în sistem centralizat catre populatie

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 715 din 23 octombrie 2009



Având în vedere prevederile art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2009 privind acordarea unor ajutoare de stat operatorilor economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat către populaţie şi ale art. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea preţurilor locale de referinţă pentru energia termică furnizată populaţiei prin sisteme centralizate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, interimar, şi ministrul finanţelor publice emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Schema de ajutor de stat acordat operatorilor economici care prestează serviciul de interes economic general de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice în sistem centralizat către populaţie, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Pogea

Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor, interimar,

Vasile Blaga

ANEXĂ

SCHEMA DE AJUTOR DE STAT

acordat operatorilor economici care prestează serviciul de interes economic general de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice în sistem centralizat către populaţie

CAPITOLUL I

Baza legală

Art. 1. - (1) Prezenta schemă cuprinde condiţiile de acordare a ajutoarelor de stat, pentru acoperirea costurilor înregistrate de către operatorii economici ca urmare a prestării serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat, conform:

a) Ordonanţei Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea preţurilor locale de referinţă pentru energia termică furnizată populaţiei prin sisteme centralizate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

b) Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2009 privind acordarea unor ajutoare de stat operatorilor economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat către populaţie.

(2) Prezenta schemă este exceptată de la obligaţia notificării conform prevederilor Deciziei Comisiei 2005/842/CE din 28 noiembrie 2005 privind aplicarea articolului 86 alineatul (2) din Tratatul CE la ajutorul de stat, sub forma compensaţiei pentru obligaţia de serviciu public, acordat anumitor întreprinderi cărora le-a fost încredinţată prestarea unui serviciu de interes economic general, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 312 din 29 noiembrie 2005.

Art. 2. - Prezenta schemă este elaborată având în vedere următoarele acte normative:

a) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007;

b) Decizia Comisiei 2005/842/CE;

c) Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, cu modificările şi completările ulterioare;

d) Legea nr. 325/2006 a serviciului public de alimentare cu energie termică;

e) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2009;

f) Ordonanţa Guvernului nr. 36/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL II

Scopul şi obiectivele schemei

Art. 3. - Ajutoarele de stat acordate conform prezentei scheme au ca scop asigurarea continuităţii serviciilor de alimentare a populaţiei cu energie termică în sistem centralizat, în condiţii de eficienţă şi siguranţă, prin compensarea costurilor generate de obligaţia de prestare a acestor servicii publice.

Art. 4. - Obiectivele prezentei scheme constau în:

a) compensarea costurilor rezultate din prestarea serviciului de interes economic general în sectorul producerii, transportului, distribuţiei şi furnizării energiei termice în sistem centralizat;

b) desfăşurarea în condiţii de siguranţă şi confort a serviciului public de alimentare cu energie termică, prestat de potenţialii beneficiari ai schemei.

CAPITOLUL III

Domeniul de aplicare/Condiţii de eligibilitate

III.1. Domeniul de aplicare

Art. 5. - Schema de ajutor de stat se aplică operatorilor economici care prestează cel puţin una dintre următoarele componente ale serviciului de interes economic general, respectiv producere, transport, distribuţie şi furnizare de energie termică pentru populaţie în sistem centralizat.

Art. 6. - (1) Producerea, transportul, distribuţia şi furnizarea energiei termice în sistem centralizat reprezintă servicii de interes economic general, respectiv servicii comunitare de utilităţi publice, înţelese ca totalitatea activităţilor de interes public general, desfăşurate la nivelul oraşelor, municipiilor sau judeţelor, sub conducerea, coordonarea şi responsabilitatea autorităţilor administraţiei publice locale, în scopul satisfacerii cerinţelor comunităţilor locale, conform art. 1 alin. (3) din Legea nr. 51/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Serviciile de utilităţi publice fac parte din sfera serviciilor publice de interes general şi au următoarele particularităţi:

a) au caracter economico-social;

b) răspund unor cerinţe şi necesităţi de interes şi utilitate publică;

c) au caracter tehnico-edilitar;

d) au caracter permanent şi regim de funcţionare continuu;

e) regimul de funcţionare poate avea caracteristici de monopol;

f) presupun existenţa unei infrastructuri tehnico-edilitare adecvate;

g) aria de acoperire are dimensiuni locale: comunale, orăşeneşti, municipale sau judeţene;

h) sunt înfiinţate, organizate şi coordonate de autorităţile administraţiei publice locale;

i) sunt organizate pe principii economice şi de eficienţă;

j) pot fi furnizate/prestate de către operatori care sunt organizaţi şi funcţionează fie în baza reglementărilor de drept public, fie în baza reglementărilor de drept privat.

Art. 7. - Operatorii economici care produc, transportă, distribuie şi furnizează energie termică populaţiei în sistem centralizat prestează serviciul public în baza licenţelor emise de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare A.N.R.E., sau de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, denumită în continuare A.N.R.S.C.

Art. 8. - (1) Licenţele prin care sunt încredinţate serviciile publice de interes economic general conţin în mod explicit următoarele elemente:

a) natura, scopul şi durata pentru care se încredinţează prestarea serviciului de interes economic general;

b) întreprinderea prestatoare şi teritoriul implicat;

c) natura drepturilor şi obligaţiilor speciale sau exclusive acordate întreprinderii în cauză;

d) respectarea indicatorilor de performanţă.

(2) Licenţele prevăd obligaţiile ce revin societăţilor care prestează servicii de interes economic general, şi anume: continuitatea în furnizarea serviciului, asigurarea unui acces nediscriminatoriu la serviciul public şi îndeplinirea standardelor de performanţă.

(3) Operatorii economici potenţiali beneficiari ai schemei prestează obligaţia de serviciu public, asigurând funcţionarea efectivă a acestor servicii esenţiale pentru populaţie, instituţii şi operatori economici.

(4) Operatorii economici potenţiali beneficiari ai prezentei scheme au obligaţia de a vinde agentul termic către consumatori (populaţie) la preţul local de facturare la populaţie, stabilit prin hotărâre a consiliului local, ţinând cont de gradul de suportabilitate al consumatorilor, de regulă mult mai mic decât tariful reglementat de autoritatea competentă.

(5) Potrivit Legii nr. 51/2006, cu modificările şi completările ulterioare, alimentarea cu energie termică produsă centralizat reprezintă serviciu de utilitate publică. Organizarea, exploatarea şi funcţionarea serviciilor de utilităţi publice trebuie să asigure:

a) satisfacerea cerinţelor cantitative şi calitative ale utilizatorilor, corespunzător prevederilor contractuale;

b) sănătatea populaţiei şi calitatea vieţii;

c) protecţia economică, juridică şi socială a utilizatorilor;

d) funcţionarea optimă, în condiţii de siguranţă a persoanelor şi a serviciului, de rentabilitate şi eficienţă economică, a construcţiilor, instalaţiilor, echipamentelor şi dotărilor, corespunzător parametrilor tehnologici proiectaţi şi în conformitate cu caietele de sarcini, cu instrucţiunile de exploatare şi cu regulamentele serviciilor;

e) introducerea unor metode moderne de management;

f) introducerea unor metode moderne de elaborare şi implementare a strategiilor, politicilor, programelor şi/sau proiectelor din sfera serviciilor de utilităţi publice;

g) dezvoltarea durabilă, protejarea şi valorificarea domeniului public şi privat al unităţilor administrativ-teritoriale şi protecţia şi conservarea mediului, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;

h) informarea şi consultarea comunităţilor locale beneficiare ale acestor servicii;

i) respectarea principiilor economiei de piaţă, asigurarea unui mediu concurenţial, restrângerea şi reglementarea ariilor de monopol.

III.2. Condiţii de eligibilitate

Art. 9. - (1) Prezenta schemă se aplică operatorilor economici care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) valoarea medie a cifrei de afaceri anuale înregistrate de aceştia, aferentă celor două exerciţii financiare anterioare anului în care a fost încredinţată prestarea serviciului de interes economic general, este mai mică decât echivalentul în lei a 100 milioane euro; cifra de afaceri anuală avută în vedere este cea dinainte de plata obligaţiilor către stat şi trebuie să fie raportată la toate activităţile desfăşurate de operatorul economic căruia i-a fost încredinţată obligaţia prestării serviciului de interes economic general;

b) valoarea compensării anuale pentru serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat este mai mică decât echivalentul în lei a 30 milioane euro, calculată ca medie anuală a compensaţiei acordate pentru perioada 2006-2010.

(2) In scopul determinării pragurilor menţionate la alin. (1), echivalentul în lei se calculează la cursul de schimb mediu anual, comunicat de Banca Naţională a României, valabil pentru fiecare exerciţiu financiar.

Art. 10. -In conformitate cu Decizia Comisiei 2005/842/CE, pentru a beneficia de prevederile prezentei scheme, operatorii economici trebuie să deţină acte necesare, din care să rezulte:

a) natura şi durata obligaţiilor serviciului public;

b) întreprinderea şi teritoriul implicat;

c) natura oricăror drepturi exclusive sau speciale încredinţate întreprinderii;

d) parametrii de calcul, control şi revizuire a compensării.

Art. 11. - Potenţialii beneficiari sunt obligaţi să ţină evidenţa contabilă separată pentru activitatea de prestare a serviciului de interes economic general, în cazul în care aceştia desfăşoară şi alte activităţi economice.

CAPITOLUL IV

Modalităţi de acordare a ajutorului de stat

Art. 12. - (1) Prin ajutorul de stat se vor finanţa numai costurile operatorilor economici cauzate de prestarea serviciilor de interes economic general înregistrate în perioada 2006- 2015.

(2) Măsurile de ajutor de stat constau în:

a) alocarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, către bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale a unor sume care să reprezinte maximum 45% din costurile determinate pentru combustibilul propriu folosit pentru producerea energiei termice destinate populaţiei, conform art. 4 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 36/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

b) alocarea din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale a unor sume pentru acoperirea integrală a diferenţei dintre preţul de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice livrate populaţiei şi preţurile locale de facturare, conform art. 4 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 36/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

c) alocarea de la bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale a unor sume pentru acoperirea pierderilor induse de prestarea serviciilor publice de producţie, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice pentru populaţie, în sistem centralizat, şi neacceptate în preţ/tarif, conform art. 52 din Ordonanţa Guvernului nr. 36/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

d) alocarea de sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prin bugetele locale, în scopul achitării unei părţi din obligaţia de plată pe care o au operatorii economici către furnizorii de gaze naturale şi cărbune, inclusiv transportul, conform art. 1 si 2 din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 110/2009.

(3) Prin obligaţia de plată, conform alin. (2) lit. d), se înţelege obligaţia comercială pe care o are operatorul economic către furnizorii de gaze naturale şi cărbune, inclusiv transportul, înregistrată la data de 1 octombrie 2009 şi neachitată până la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2009. La calculul obligaţiei de plată nu se au în vedere dobânzile, penalităţile, majorările de orice fel.

(4) Ajutorul de stat acordat sub forma măsurilor prevăzute la alin. (2) lit. a) şi b) are în vedere acoperirea diferenţei dintre preţul de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice livrate populaţiei, stabilit de autorităţile de reglementare, şi preţurile locale de facturare, aprobate prin hotărâre a consiliului local.

(5) Ajutorul de stat acordat sub forma măsurilor prevăzute la alin. (2) lit. c) şi d) are în vedere acoperirea tuturor costurilor generate de prestarea serviciului de interes economic general.

Art. 13. - (1) Măsurile de ajutor de stat prevăzute la art. 12 alin. (2) lit. a) pot fi acordate în avans furnizorilor de energie termică pentru populaţie, în vederea asigurării fondurilor necesare constituirii stocurilor de cărbune, păcură şi de combustibil lichid uşor pentru sezonul rece, inclusiv pentru cheltuielile de transport aferente constituirii acestor stocuri.

(2) Valoarea deconturilor justificative pentru alocarea efectivă a sumelor acordate în avans pentru producerea energiei termice furnizate populaţiei se va deduce lunar din avansurile acordate potrivit alin. (1).

(3) Regularizarea definitivă a avansurilor acordate potrivit prevederilor alin. (1), pe baza deconturilor justificative pe luna decembrie a anului curent, se va face până la data de 15 ianuarie a anului următor, respectiv 15 aprilie, pentru avansurile acordate pentru perioada 1 ianuarie-31 martie a fiecărui an.

(4) Sumele acordate conform art. 12 alin. (2) lit. d), rămase neutilizate în scopul în care au fost alocate, se restituie la Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului până la data de 10 decembrie 2009.

CAPITOLUL V

Cuantumul compensării

Art. 14. - (1) Cuantumul alocărilor de ajutor de stat sub forma compensării nu va depăşi suma necesară acoperirii totale a costurilor aferente prestării serviciului de interes economic general.

(2) Cuantumul compensării include toate avantajele acordate de stat din resurse ale statului, ale unităţilor administrativ-teritoriale sau ale altor organisme care administrează surse ale statului ori ale colectivităţilor locale, indiferent de forma acestora.

(3) Costurile luate în calcul la stabilirea cuantumului compensării vor include în general toate costurile efectuate pentru funcţionarea serviciului de interes economic general. Acestea se calculează pe baza principiilor de contabilitate a costurilor general acceptate, după cum urmează:

a) în cazul în care activităţile prestatorului de serviciu se limitează la operarea serviciilor de interes economic general de producere, transport şi distribuţie a agentului termic, prin sisteme centralizate, se pot lua în calcul toate costurile aferente acestuia;

b) în cazul în care prestatorul de serviciu desfăşoară şi alte activităţi, care nu sunt legate de serviciul de interes economic general în cauză, se iau în calcul numai costurile legate de serviciul de interes economic general;

c) costurile alocate serviciului de interes economic general pot acoperi toate costurile variabile ocazionate de asigurarea respectivului serviciu, o contribuţie proporţională la costurile fixe comune atât serviciului de interes economic general, cât şi altor activităţi, în conformitate cu Decizia Comisiei 2005/842/CE;

d) costurile legate de investiţii, cu precădere cele privind infrastructura, pot fi luate în calcul, atunci când acest lucru este necesar pentru funcţionarea serviciului de interes economic general.

(4) Venitul care trebuie luat în considerare include cel puţin întregul venit obţinut din serviciul de interes economic general, In cazul în care întreprinderea în cauză deţine drepturi speciale sau exclusive legate de un alt serviciu de interes economic general care generează un profit ce depăşeşte profitul rezonabil sau beneficiază de alte avantaje acordate de stat, atât profitul suplimentar, cât şi avantajul cuantificat vor fi luate în considerare în calculul veniturilor sale.

Art. 15. -Ajutoarele de stat prevăzute la art. 12 nu sunt acordate pentru compensarea costurilor generate de prestarea altor activităţi decât producerea, transportul, distribuţia şi furnizarea energiei termice, prin sisteme centralizate.

CAPITOLUL VI

Analiza ajutorului de stat sub forma compensării serviciului de interes economic general

Art. 16. - (1) Compensarea nu depăşeşte costurile aferente serviciului de interes economic general.

(2) Veniturile din prestarea serviciilor publice reprezentate de livrarea energiei termice la preţuri/tarife reglementate către consumatori sunt mai mici decât costurile pe care le implică aceste activităţi, astfel încât se înregistrează pierderi din prestarea serviciului public. Intrucât societăţile sunt obligate să ţină contabilitatea de gestiune cu înregistrarea separată a activităţilor desfăşurate, se elimină orice posibilă compensare încrucişată. Pentru fiecare dintre activităţile de alimentare cu energie termică sunt emise licenţe distincte, care prevăd expres obligativitatea contabilităţii de gestiune, cu înregistrare separată pe fiecare activitate de interes economic general (producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice).

(3) In perioada 2006-2010, activitatea de prestare a serviciului public general înregistrează pierderi cauzate de tarifele de producere, transport, distribuţie, furnizare a energie termice stabilite de autorităţile de reglementare pentru energia termică livrată populaţiei şi costurile reale înregistrate în activitatea operatorilor. Se previzionează că şi perioada 2011 - 2015 va fi caracterizată de incapacitatea de acoperire a costurilor determinate de prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică.

(4) In vederea soluţionării situaţiei financiare dificile, cauzate de costurile ridicate din prestarea serviciului de interes economic general, ajutorul de stat prevăzut în prezenta schemă, acordat de la bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale, are în vedere acoperirea acestor costuri.

CAPITOLUL VII

Incredinţarea serviciului

Art. 17. - (1) Potenţialii beneficiari ai ajutorului de stat definit în prezenta schemă sunt atât operatorii economici care au fost selectaţi să îndeplinească obligaţia de serviciu public, pe baza procedurii privind achiziţiile publice, cât şi cei selectaţi prin procedură de achiziţie publică.

(2) Prestarea serviciilor publice are la bază licenţe A.N.R.E. sau A.N.R.S.C. Incredinţarea serviciului se realizează prin hotărâri/decizii ale autorităţii administraţiei publice centrale sau locale.

(3) O analiză a costurilor pe care le-ar fi avut, în desfăşurarea aceluiaşi serviciu, alţi operatori economici, bine manageriaţi, nu este relevantă, întrucât producătorii şi furnizorii ce activează pe piaţă sunt întreprinderi publice, care primesc sprijin din partea statului pentru îndeplinirea obligaţiei de serviciu public de interes general. Situaţia acestora este similară, respectiv costurile reale ale serviciului excedează veniturilor obţinute prin practicarea tarifului aprobat de consiliile locale, iar cauzele care conduc la această stare de fapt sunt asemănătoare.

CAPITOLUL VIII

Durata de aplicare a schemei

Art. 18. - Schema de ajutor de stat se aplică în perioada 2009-2015 pentru compensarea costurilor din prestarea serviciului de interes economic general aferente perioadei 2006-2015.

CAPITOLUL IX

Bugetul schemei de ajutor de stat

Art. 19. - (1) Valoarea totală estimată a ajutorului de stat care va fi acordat în cadrul prezentei scheme este de 10.965.948 mii lei.

(2) Ajutorul de stat reglementat de Ordonanţa Guvernului nr. 36/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă în perioada 2010-2015 şi este estimat la valoarea maximă de 10.805.948 mii lei, astfel:

                                                                                                                                                                                     - mii lei -

2010

2011

2012

2013

2014

2015

Bugetul de stat

Compensarea totală a combustibilului, inclusiv TVA, conform art. 4 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 36/2006 (maximum 45%)

868.232

896.015

921.103

944.130

944.130

944.130

Bugetele locale

832.113

858.741

882.786

904.856

904.856

904.856

(3) Ajutorul de stat reglementat de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2009 se acordă în anul 2009 în sumă de 160.000 mii lei.

Art. 20. - Numărul estimat al beneficiarilor schemei este de maximum 85 de operatori economici, din care 18 beneficiază şi de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2009.

CAPITOLUL X

Autoritatea de implementare şi furnizorii. Procedura de implementare

X.1. Autoritatea de implementare şi furnizorii

Art. 21. - (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor este autoritate de implementare a prezentei scheme.

(2) Furnizori de ajutor de stat pentru măsurile descrise în prezenta schemă sunt unităţile administrativ-teritoriale care deţin sisteme centralizate de asigurare a populaţiei cu energie termică.

X.2. Procedura de implementare pentru măsurile de ajutor de stat acordat de la bugetul de stat în aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 36/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările şi completările ulterioare

Art. 22. - (1) Sumele de la bugetul de stat se acordă prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi se repartizează unităţilor administrativ-teritoriale, prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, proporţional cu cantitatea de energie termică furnizată populaţiei, prin sisteme centralizate.

(2) Valoarea maximă a sumelor alocate de la bugetul de stat se stabileşte, pentru fiecare operator în parte, de către autorităţile de reglementare, în conformitate cu Metodologia de stabilire a preţurilor locale de referinţă şi a sumelor necesare pentru compensarea combustibilului folosit pentru energia termică furnizată populaţiei prin sisteme centralizate, aprobată prin ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 21/514/2006, cu modificările ulterioare.

(3) Sumele efectiv acordate se recalculează în limita sumei aprobate anual prin legea bugetului de stat. Diferenţa nealocată de la bugetul de stat este acoperită integral de la bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale.

X.3. Procedura de implementare pentru măsurile de ajutor de stat prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2009

Art. 23. - (1) Repartizarea sumei de 160.000.000 lei pe unităţi administrativ-teritoriale se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

(2) Sumele provin din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, aprobat prin bugetul de stat pe anul 2009, prin suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale.

X.4. Procedura de implementare la nivelul unităţilor admi n istrativ-teritoriale

Art. 24. - (1) Anual, consiliul local aprobă prin hotărâre sumele pentru acoperirea integrală a diferenţei dintre preţul de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice livrate populaţiei şi preţurile locale de facturare.

(2) Pentru acordarea ajutorului de stat sub formele descrise la capitolul „Modalităţi de acordare a ajutorului de stat", solicitantul va trebui să depună la aparatul de specialitate al primarului unităţii administrativ-teritoriale următoarele documente:

a) copii ale actelor oficiale prin care i s-a încredinţat responsabilitatea pentru funcţionarea serviciului de interes economic general, care trebuie să precizeze:

- natura şi durata obligaţiilor de serviciu public;

- întreprinderea şi teritoriul în cauză;

- natura drepturilor exclusive sau speciale acordate întreprinderii;

- parametrii pentru calculul, controlul şi revizuirea compensaţiei;

- modalităţile de rambursare a eventualei supracompensaţii şi mijloacele de evitare a supracompensaţiei;

b) copii ale bilanţurilor contabile aferente celor două exerciţii financiare anterioare exerciţiului financiarîn care i-a fost atribuit serviciul de interes economic general, precum şi orice alte documente relevante;

c) o declaraţie pe propria răspundere cu privire la sumele primite pentru compensarea cheltuielilor privind prestarea serviciului de interes economic general în perioada 2006-2015, precum şi documentele doveditoare, pe care le stabileşte furnizorul;

d) o declaraţie prin care argumentează că ajutorul de stat intră în componenţa costurilor generate de obligaţia de prestare a serviciilor publice;

e) orice alte documente solicitate de furnizor în scopul clarificării situaţiei concrete a operatorului economic care solicită ajutor de stat.

(3) Pentru a beneficia de măsurile cuprinse în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2009, pe lângă documentele prevăzute la alin. (2), potenţialii beneficiari mai depun:

a) documente din care să rezulte că operatorul economic înregistrează la data de 1 octombrie 2009 obligaţii de plată către furnizorii de gaze naturale şi cărbune, inclusiv transport, neachitate până la data de 12 octombrie 2009;

b) copie a raportării financiare semestriale.

(4) Sumele se acordă beneficiarilor după verificarea în prealabil a tuturor documentelor justificative, astfel încât să se evite o eventuală supracompesare.

(5) Pentru măsurile cuprinse la art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 36/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sumele acordate beneficiarilor sunt virate de către furnizori în conturi tip escrow, deschise la bănci de către operatorul care prestează serviciul de interes economic general.

CAPITOLUL XI

Controlul supracompensării

Art. 25. - Fiecare furnizor va face verificări periodice ori se va asigura că astfel de verificări sunt făcute, pentru a se constata dacă serviciile publice pentru care s-au acordat alocări în cadrul schemei primesc sau nu compensări mai mari decât cuantumul determinat conform prevederilor capitolului „Cuantumul compensării", ceea ce ar conduce la o supracompensare a serviciului.

Art. 26. - In situaţia în care se constată supracompensarea serviciului public, furnizorul va solicita beneficiarului să ramburseze cuantumul aferent acesteia.

Art. 27. - Când valoarea supracompensării nu depăşeşte 10% din valoarea anuală a compensării calculate conform celor menţionate la capitolul „Cuantumul compensării", aceasta poate fi reportată şi scăzută din valoarea compensării aferente anilor următori celui în care s-a înregistrat supracompensarea.

CAPITOLUL XII

Transparenţa şi confidenţialitatea

Art. 28. - Prezenta schemă de ajutor de stat va fi publicată integral pe pagina de internet a Ministerului Administraţiei şi Internelor, la adresa http://www.mai.gov.ro/index07_15_4.htm

CAPITOLUL XIII

Raportare şi monitorizare

Art. 29. - Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin direcţia de specialitate, transmite Consiliului Concurenţei spre informare prezenta schemă, în termen de 15 zile de la data adoptării.

Art. 30. - Ministerul Administraţiei şi Internelor va înfiinţa un registru central al ajutorului de stat pentru operatorii economici care prestează servicii de interes economic general, registru care va conţine informaţii complete despre toate ajutoarele acordate în baza prezentei scheme de ajutor de stat, pe care îl va publica pe pagina de internet www.mai.gov.ro

Art. 31. - Ministerul Administraţiei şi Internelor, în calitate de autoritate responsabilă cu implementarea prezentei scheme de ajutor de stat, transmite Consiliului Concurenţei raportarea anuală privind implementarea schemei, în conformitate cu Regulamentul Consiliului Concurenţei privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, precum şi cu Regulamentul CE nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE.

Art. 32. - Ministerul Administraţiei şi Internelor şi furnizorii păstrează informaţiile aferente acordării ajutorului de stat, conform prezentei scheme, cel puţin 10 ani de la data acordării ultimului ajutor în cadrul acesteia.

Art. 33. - (1) Operatorii economici beneficiari ai prezentei scheme ţin evidenţa specifică a ajutoarelor de care au beneficiat conform prezentei scheme, unor scheme de minimis sau a altor ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de stat şi a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare de stat individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.

(2) Operatorii economici beneficiari ai prezentei scheme care desfăşoară şi alte activităţi în afară de producere, transport şi distribuţie energie termică întocmesc registre de evidenţă separată, care să cuprindă atât costurile şi veniturile legate de acest serviciu, cât şi costurile şi veniturile legate de îndeplinirea altor activităţi.

(3) Operatorii economici beneficiari ai prezentei scheme sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi (2) şi să o păstreze cel puţin 10 ani.

Art. 34. - La cererea scrisă a Comisiei Europene, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi furnizorii vor furniza Comisiei, prin Consiliul Concurenţei, toate informaţiile pe care aceasta le consideră necesare pentru a stabili dacă prezenta schemă de ajutor de stat şi compensaţiile acordate în cadrul acesteia sunt conforme cu Decizia Comisiei 2005/842/CE.

Art. 35. - Furnizorii de ajutor de stat asigură aplicarea prevederilor referitoare la recuperarea ajutoarelor de stat.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 252/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 252 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 252/2009
Ordin 1121 2014
Ordin 47 2011
privind alocarea unor sume pentru compensarea cresterilor neprevizionate ale preturilor combustibililor utilizati pentru producerea energiei termice furnizate populatiei în sistem centralizat corespunzator anului 2011 - trimestrul I, conform Ordonantei Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea preturilor locale de referinta pentru energia termica furnizata populatiei prin sisteme centralizate
Ordin 261 2010
privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, interimar, şi al ministrului finanţelor publice nr. 252/2.917/2009 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat acordat operatorilor economici care prestează serviciul de interes economic general de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice în sistem centralizat către populaţie
Ordin 200 2010
privind modificarea si completarea anexei la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administratiei si internelor, interimar, si al ministrului finantelor publice nr. 252/2.917/2009 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat acordat operatorilor economici care presteaza serviciul de interes economic general de producere, transport, distributie si furnizare a energiei termice în sistem centralizat catre populatie
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu