Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2494 din 26 august 2010

pentru aprobarea Metodologiei privind atestarea personalului de specialitate din domeniul cercet?rii arheologice si înscrierea sa în Registrul arheologilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL CULTURII SI PATRIMONIULUI NATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 631 din 10 septembrie 2010



In baza prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, cu modificările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 16 lit. j) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/2000 privind protecţia patrimoniului arheologic şi declararea unor situri arheologice ca zone de interes naţional, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul culturii şi patrimoniului naţional emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Metodologia privind atestarea personalului de specialitate din domeniul cercetării arheologice şi înscrierea sa în Registrul arheologilor, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional şi Comisia Naţională de Arheologie vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin orice alte dispoziţii contrare se revocă.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul culturii şi patrimoniului naţional,

Kelemen Hunor

ANEXĂ

METODOLOGIE

privind atestarea personalului de specialitate din domeniul cercetării arheologice si înscrierea sa în Registrul arheologilor

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezenta metodologie cuprinde norme cu privire la procedura de atestare a personalului de specialitate din domeniul cercetării arheologice şi înregistrarea sa în Registrul arheologilor, denumit în continuare Registru, pentru categoriile prevăzute la art. 2.

(2) Atestarea se realizează de către Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, cu avizul Comisiei Naţionale de Arheologie, denumită în continuare Comisia.

Art. 2. - Atestarea persoanelor de specialitate şi înregistrarea acestora în Registru se face pentru următoarele categorii:

a) arheolog debutant;

b) arheolog specialist;

c) arheolog expert.

Art. 3. -Incadrarea în una dintre categoriile enumerate la art. 2 se va face pe baza criteriilor de apreciere profesională şi experienţă practică a solicitantului, prevăzute la art. 7 şi 8.

Art. 4. - Competenţele conferite de atestarea în una dintre categoriile prevăzute la art. 2 se stabilesc după cum urmează:

a) arheolog debutant - are dreptul de a fi membru al unui colectiv de cercetare arheologică;

b) arheolog specialist - are dreptul de a conduce un sector din cadrul unui şantier arheologic sistematic sau preventiv ori din cadrul şantierelor de restaurare a monumentelor istorice. In anumite cazuri, Biroul executiv al Comisiei Naţionale de Arheologie poate aproba conducerea unei cercetări preventive de către un arheolog specialist;

c) arheolog expert - are dreptul de a fi responsabil de şantier arheologic sistematic sau preventiv şi de a conduce cercetări în cadrul şantierelor de restaurare a monumentelor istorice.

Art. 5. - Trecerea de la o categorie la alta este decisă de Comisie şi se realizează prin acumularea punctajului minim necesar pentru categoria imediat superioară, potrivit prezentei metodologii.

CAPITOLUL II

Condiţii de atestare

Art. 6. - (1) Pot solicita atestarea ca arheolog în una dintre categoriile prevăzute la art. 2 persoanele care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii generale:

a) au studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul istorie;

b) sunt absolvenţi ai unei forme de învăţământ postuniversitar, în specializările istorie veche şi arheologie sau istoria Evului Mediu.

(2) De asemenea, pot solicita atestarea şi absolvenţi ai unei forme de învăţământ superior de lungă durată cu specializarea filologie clasică, sub condiţia încadrării în criteriile prevăzute la art. 7 şi 8.

Art. 7. - Criteriile de apreciere profesională avute în vedere la încadrarea în una dintre categoriile enumerate la art. 2 sunt:

a) absolvirea unor forme de învăţământ postuniversitar în istorie veche, arheologie, istoria Evului Mediu;

b) doctorat în istorie;

c) lucrări publicate şi comunicări ştiinţifice susţinute.

Art. 8. - Criteriile de apreciere a experienţei practice avute în vedere la încadrarea în una dintre categoriile enumerate la art. 2 sunt:

a) efectuarea practicii arheologice pe parcursul studiilor;

b) calitatea de membru al unui colectiv de cercetare arheologică;

c) calitatea de responsabil ştiinţific al unui sector din cadrul unui şantier arheologic;

d) calitatea de responsabil ştiinţific de şantier.

Art. 9. - Incadrarea în categoriile prevăzute la art. 2 se stabileşte conform următoarei grile de punctaj:

a) arheolog debutant - minimum 4 puncte acordate în urma evaluării experienţei practice, diploma de masterat;

b)  arheolog specialist - minimum 15 puncte acordate în urma evaluării experienţei practice, doctorand sau doctor în istorie, minimum 7 studii/lucrări de specialitate publicate;

c)  arheolog expert - minimum 25 de puncte acordate în urma evaluării experienţei practice, doctorat în istorie, 15 studii/lucrări de specialitate publicate, o carte.

Art. 10. - Calcularea punctajului corespunzător experienţei practice, prevăzut la art. 9, se stabileşte după cum urmează:

a) 0,5 puncte - pentru fiecare unitate de timp de două săptămâni pe un şantier arheologic pe perioada studiilor superioare de specialitate, adeverite printr-un înscris al responsabilului de şantier;

b) un punct - pentru fiecare unitate de timp de două săptămâni în care a participat pe un şantier arheologic după înscrierea în Registru.

CAPITOLUL III

Procedura de atestare şi înscriere în Registru

Art. 11. -In vederea atestării, persoanele interesate vor depune la secretariatul Comisiei un dosar care va cuprinde:

a) cerere de atestare;

b) copia actului de identitate;

c) memoriu de activitate;

d)   lista lucrărilor publicate şi a comunicărilor ştiinţifice susţinute;

e)  copii legalizate ale diplomelor de licenţă, precum şi ale documentelor ce dovedesc formele de învăţământ postuniversitar absolvite sau documente de echivalare;

f) adeverinţa de înscriere la doctorat;

g) copie a programului de pregătire a doctoratului; h) copie a diplomei de doctor.

Art. 12. - (1) Pentru atestarea ca arheolog debutant dosarul prevăzut la art. 11 va cuprinde în plus două scrisori de recomandare din partea unor experţi sau specialişti cu care a colaborat.

(2) Evidenţa dosarelor de atestare se ţine într-un registru special de către secretariatul Comisiei.

Art. 13. - (1) In cazul în care se constată că dosarul de atestare este întocmit incorect sau este incomplet, Comisia îl va informa pe solicitant cu privire la necesitatea completării acestuia în conformitate cu art. 11, în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de 5 zile calendaristice de la primirea dosarului.

(2) Termenul de depunere a documentelor solicitate potrivit alin. (1) este de 15 zile de la data comunicării.

(3)  Nedepunerea documentelor în termenul prevăzut la alin. (2) va conduce la respingerea solicitării de atestare.

Art. 14. - (1) In urma verificării dosarului, Comisia hotărăşte, prin decizie, acordarea atestării, respectiv respingerea solicitării, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la depunerea dosarului complet. Comisia poate prelungi termenul o singură dată, pentru o perioadă de maximum 15 zile calendaristice.

(2) Decizia de respingere se motivează în scris de către Comisie şi poate fi contestată în termen de 5 zile de la data comunicării.

Art. 15. - (1) Contestaţiile se analizează, în termen de 10 zile de la depunerea lor, de către o comisie numită prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional.

(2) Persoanele nemulţumite de modul de soluţionare a contestaţiilor se pot adresa instanţelor de judecată, în condiţiile legii contenciosului administrativ.

Art. 16. - Dosarele de atestare se pot restitui solicitanţilor respinşi, la cerere.

Art. 17. - (1) In termen de 30 de zile de la data emiterii deciziei privind acordarea atestării, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional va elibera un atestat, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 1.

(2) Atestatul eliberat de Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional are ca efect înscrierea titularului în Registru.

Art. 18. - (1) In baza atestatului, personalul de specialitate îşi confecţionează ştampila individuală, potrivit categoriei pentru care a fost atestat, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 2.

(2) Atestatele şi ştampilele sunt netransmisibile.

Art. 19. - Atestarea se face pentru o perioadă nedeterminată.

Art. 20. - (1) Inscrierea în Registru a persoanelor atestate ca arheologi cu drept de liberă practică în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene se poate face ca urmare a solicitării, însoţită de copii ale documentelor de atestare corespunzătoare pentru una dintre cele 3 categorii prevăzute la art. 2, emise de autorităţile/instituţiile competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în materie în statul respectiv.

(2) In cazul în care este necesară verificarea legalităţii documentelor depuse în vederea înscrierii în Registru de către persoanele prevăzute la alin. (1), secretariatul Comisiei contactează autorităţile competente din statul membru al Uniunii Europene sau Spaţiul Economic European în cauză, prin intermediul Sistemului de informare al pieţei interne (IMI).

Art. 21. - (1) Evidenţa datelor cuprinse în Registru este asigurată de secretariatul Comisiei.

(2) Centrul de Pregătire Profesională în Cultură, prin Institutul de Memorie Culturală - CIMEC, filială cu personalitate juridică, centralizează şi gestionează datele transmise de secretariatul Comisiei cu privire la Registru.

CAPITOLUL IV

Situaţii privind suspendarea sau retragerea atestării

Art. 22. - Comisia poate decide suspendarea sau retragerea atestării, ca urmare a sesizărilor formulate de către specialiştii serviciilor publice deconcentrate ale Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional sau ai direcţiei de specialitate din minister ori de membrii Comisiei.

Art. 23. -Atestarea se suspendă în următoarele situaţii:

a) în cazul în care împotriva persoanei atestate s-a pus în mişcare o acţiune penală în legătură cu activitatea pentru care a fost atestată. In acest caz, suspendarea certificatului de atestare se dispune până la soluţionarea definitivă a cauzei;

b)  când persoanele atestate se fac vinovate de încălcarea Codului deontologic al arheologilor din România;

c) în cazul în care persoanele atestate efectuează cercetări arheologice neautorizate, potrivit legii.

Art. 24. -Atestarea se retrage în următoarele cazuri:

a)  când persoanele atestate se fac vinovate de încălcarea prevederilor Regulamentului săpăturilor arheologice din România;

b) când persoanele atestate au fost suspendate de două ori, iar a treia oară săvârşesc abateri similare celor pentru care s-au dispus suspendările anterioare;

c)  când persoanele atestate validează, prin semnătură şi ştampilă, documente pentru domenii de activitate în care nu au fost atestate sau îşi continuă activitatea în perioada de suspendare;

d)  în cazul condamnării definitive pentru fapta penală în legătură cu activitatea pentru care a fost atestat.

Art. 25. - (1) Sesizarea întocmită de persoanele prevăzute la art. 22 alin. (1) va fi supusă analizei Comisiei, care poate dispune clasarea sesizării, suspendarea sau retragerea atestării, după caz.

(2) Comisia are obligaţia analizării sesizărilor în termen de 30 de zile de la depunerea lor.

Art. 26. - (1) Prin decizia de suspendare Comisia va stabili perioada pentru care se suspendă atestarea, precum şi condiţiile necesare anulării suspendării.

(2) Indeplinirea condiţiilor dispuse potrivit alin. (1) se constată de către Comisie şi determină încetarea suspendării atestării.

Art. 27. - (1) Suspendarea, respectiv retragerea atestării se motivează, în scris, de către Comisie.

(2) Decizia de suspendare sau de retragere a atestării se comunică persoanelor în cauză de către secretariatul Comisiei şi poate fi contestată, în scris, în termen de 5 zile de la comunicare.

Art. 28. -Atestatul suspendat, respectiv retras se predă de către deţinător secretarului Comisiei în termen de 10 zile de la comunicare. Suspendarea, respectiv retragerea atestării se menţionează în Registru.

Art. 29. - (1) Decizia de retragere a atestării are ca efect radierea înscrierii personalului de specialitate atestat din Registru.

(2) Radierea se face în termen de 3 zile de la data emiterii deciziei Comisiei.

Art. 30. - Pierderea calităţii de persoană de specialitate atestată şi înscrisă în Registru poate interveni şi în următoarele situaţii:

a) la cerere, înaintată în scris preşedintelui Comisiei;

b) deces.

CAPITOLUL V

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 31. - (1) Comisia organizează sesiuni de atestare lunar şi anunţă data şi ora de desfăşurare a acestora prin afişare la sediul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional şi/sau pe site-ul propriu.

(2) Comisia se poate reuni şi în afara sesiunilor lunare, în scopul analizării situaţiilor de suspendare sau retragere a atestării, precum şi în alte cazuri.

Art. 32. - (1) Degradarea, distrugerea sau pierderea atestatului ori a ştampilei, după caz, se declară, în scris, la secretariatul Comisiei, în termen de 48 de ore de la constatare şi totodată va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, de către persoana în cauză.

(2) După publicarea anunţului prevăzut la alin. (1), Comisia eliberează un duplicat al certificatului de atestare sau aprobă, după caz, confecţionarea unei noi ştampile, pe baza unei cereri scrise, însoţită de copia anunţului publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.

Art. 33. - (1) Atestatele eliberate până în prezent îşi păstrează valabilitatea.

(2) Personalul de specialitate atestat şi înregistrat în Registru poate solicita Comisiei actualizarea atestatelor.

Art. 34. - Prevederile prezentei metodologii se completează cu dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.

Art. 35. - Anexele nr. 1 şi 2*) fac parte integrantă din prezenta metodologie.

*) Anexele nr. 1 şi 2 sunt reproduse în facsimil.

ANEXA Nr. 1 la metodologie

ANEXA Nr. 2 la metodologie


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2494/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2494 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2494/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu