ORDIN Nr. 20
din 11 ianuarie 2007
privind aprobarea Procedurii
de transmitere a registrului general de evidenta a salariatilor in format
electronic
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 59 din 25 ianuarie 2007
Având în vedere art. 3 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 161/2006 privind întocmirea şi completarea registrului general
de evidenţă a salariaţilor, cu modificările ulterioare,
în baza art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 412/2005
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale
şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de transmitere a
registrului general de evidenţă a salariaţilor în format electronic, prevăzută
în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Inspecţia Muncii şi inspectoratele
teritoriale de muncă vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
ANEXĂ
PROCEDURĂ
de transmitere a registrului general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic
I. Menţiuni cu
privire la înfiinţarea registrului general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic
1. Au obligaţia de a înfiinţa, completa şi transmite
registrul general de evidenţă a salariaţilor în format electronic angajatorii,
persoane fizice sau juridice, astfel cum sunt definiţi la art. 14 alin. (1) din
Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.
2. Entităţile fără personalitate juridică ale
angajatorilor - sucursale, agenţii, reprezentanţe, puncte de lucru, alte sedii
secundare ale angajatorilor - au obligaţia de a înfiinţa, completa şi transmite
registrul general de evidenţă a salariaţilor în format electronic, dacă sunt
îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) au primit delegare de competenţă pentru încadrarea
personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă;
b) au primit delegare de competenţă pentru
înfiinţarea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor în
format electronic.
3. Nu au obligaţia înfiinţării registrului general de
evidenţă a salariaţilor în format electronic angajatorii menţionaţi la art. 2
alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 161/2006 privind întocmirea şi
completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor, cu modificările
ulterioare.
II. Menţiuni cu privire la
completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor în format electronic
1. Registrul general de evidenţă a salariaţilor în
format electronic cuprinde contractele individuale de muncă în vigoare la data
de 31 decembrie 2006, indiferent dacă acestea sunt suspendate sau nu la data de
31 decembrie 2006. Contractele individuale de muncă ale salariaţilor, care au
încetat cu data de 31 decembrie 2006, nu se înregistrează în registrul general
de evidenţă a salariaţilor în format electronic.
2. Registrul general de evidenţă a salariaţilor în
format electronic se completează în ordinea încheierii, modificării sau
încetării contractelor individuale de muncă.
3. Registrul general de evidenţă a salariaţilor în
format electronic se înfiinţează şi se completează de către angajatori cu
ajutorul aplicaţiei informatice distribuite gratuit de Inspecţia Muncii sau cu
ajutorul aplicaţiilor informatice proprii ale angajatorilor.
4. Completarea registrului general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic prin utilizarea aplicaţiei puse la dispoziţie
de Inspecţia Muncii se face în conformitate cu instrucţiunile de utilizare
obţinute de pe pagina de internet a Inspecţiei Muncii www.inspectiamuncii.ro
sau de la sediul inspectoratelor teritoriale de muncă.
5. In cazul în care, pentru înfiinţarea şi
completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor, angajatorii
folosesc aplicaţii informatice proprii de gestiune a salariaţilor, aceste
aplicaţii trebuie să cuprindă şi să furnizeze elemente obligatorii, similar
aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Inspecţia Muncii.
6. Structura şi formatul de fişier aferente
registrului general de evidenţă a salariaţilor în format electronic care
trebuie transmis la inspectoratul teritorial de muncă, în cazul angajatorilor
care utilizează aplicaţii informatice proprii, se pun la dispoziţie de
Inspecţia Muncii. Specificaţiile tehnice ale fişierului pot fi obţinute de pe
pagina de internet a Inspecţiei Muncii www.inspectiamuncii.ro
sau de la sediul inspectoratelor teritoriale de muncă.
III. Menţiuni cu privire la
transmiterea registrului general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic
1. Registrul general de evidenţă a salariaţilor în
format electronic se transmite la inspectoratul teritorial de muncă prin una
dintre modalităţile prevăzute la art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 161/2006, cu modificările ulterioare, şi în conformitate cu procedura stabilită în prezentul
ordin şi cu instrucţiunile de utilizare a aplicaţiilor.
2. Termenele de transmitere a registrului general de
evidenţă a salariaţilor în format electronic sunt următoarele:
a) 20 de zile de la data încheierii primului contract
individual de muncă, pentru angajatorii care la data de 31 decembrie 2006 nu au
salariaţi. In această situaţie se regăsesc angajatorii care nu au avut
salariaţi până la data de 31 decembrie 2006, precum şi angajatorii care au avut
salariaţi, dar ale căror contracte individuale de muncă au încetat anterior datei de 31 decembrie 2006 inclusiv;
b) 30 de zile de la data intrării în vigoare a
Hotărârii Guvernului nr. 161/2006, cu modificările ulterioare, pentru
angajatorii care la data de 31 decembrie 2006 au salariaţi, In această situaţie
se regăsesc angajatorii care la data de 31 decembrie 2006 au în vigoare cel
puţin un contract individual de muncă, indiferent dacă acesta este suspendat
sau nu;
c) 5 zile de la data la care au intervenit modificări
ale elementelor prevăzute la art. 3 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr.
161/2006, cu modificările ulterioare.
3. Registrul general de evidenţă a salariaţilor în
format electronic, completat pe baza aplicaţiei informatice proprii sau
distribuite de Inspecţia Muncii, se transmite la inspectoratul teritorial de
muncă în a cărui rază teritorială angajatorul îşi are sediul sau domiciliul,
după caz.
4. Entităţile fără personalitate juridică ale
angajatorilor au obligaţia de a transmite registrul general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic la inspectoratul teritorial de muncă în a
cărui rază teritorială acestea îşi desfăşoară activitatea.
5. Registrul general de evidenţă a salariaţilor în
format electronic se transmite prin una dintre următoarele modalităţi:
a) transmitere on-line prin intermediul portalului
http://itmonline.inspectiamuncii.ro, pus la dispoziţie
de Inspecţia Muncii;
b) transmitere prin e-mail pe
bază de semnătură electronică;
c) depunerea la sediul inspectoratului teritorial de
muncă în format electronic.
A. Transmiterea on-line prin
intermediul portalului Inspecţiei Muncii
1. Transmiterea on-line se face după solicitarea şi
obţinerea de către angajator a activării accesului la portalul Inspecţiei
Muncii http://itmonline.inspectiamuncii.ro şi obţinerea numelui de utilizator şi a parolei.
2. Activarea accesului şi obţinerea numelui de
utilizator şi a parolei se fac la sediul inspectoratului teritorial de muncă în
a cărui rază teritorială angajatorul îşi are sediul sau domiciliul, în baza
unei împuterniciri semnate şi ştampilate de reprezentantul legal al
angajatorului, însoţită de o copie a certificatului de înmatriculare sau o
copie a actului de identitate, după caz.
3. Activarea accesului şi obţinerea numelui de
utilizator şi a parolei pentru entităţile fără personalitate juridică ale
angajatorilor se fac la sediul inspectoratului teritorial de muncă în a cărui
rază teritorială acestea îşi desfăşoară activitatea, în baza unei împuterniciri
semnate şi ştampilate de reprezentantul legal al entităţii fără personalitate
juridică, însoţită de o copie a următoarelor documente:
a) delegarea de competenţă pentru încadrarea
personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă;
b) delegarea de competenţă pentru înfiinţarea şi
completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic;
c) certificatul de înmatriculare al angajatorului;
d) certificatul fiscal al entităţii fără personalitate
juridică.
4. Modelul de împuternicire poate fi obţinut de pe
pagina de internet a Inspecţiei Muncii www.inspectiamuncii.ro
sau de la sediul inspectoratelor teritoriale de muncă.
5. La solicitarea activării contului de acces
angajatorul poate opta pentru atribuirea aceloraşi nume de utilizator şi parolă
atât pentru depunerea on-line a declaraţiilor fiscale privind stabilirea
comisionului datorat, cât şi pentru transmiterea on-line a registrului general
de evidenţă a salariaţilor în format electronic. Această opţiune se va face în
momentul solicitării activării accesului pentru depunerea/transmiterea on-line.
B. Transmiterea
prin e-mail pe bază de semnătură electronică
1. Angajatorii care deţin semnătură electronică
extinsă, bazată pe un certificat calificat, pot depune registrul general de
evidenţă a salariaţilor în format electronic la adresa de e-mail pusă la
dispoziţie de Inspecţia Muncii.
2. Modalitatea de transmitere prin e-mail şi adresa
de e-mail pot fi obţinute de pe pagina de internet a Inspecţiei Muncii www.inspectiamuncii.ro.
C. Depunerea la sediul inspectoratului teritorial de muncă
1. Transmiterea registrului general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic prin depunerea la sediul inspectoratului
teritorial de muncă se face pe suport CD, dischetă 3,5 inch/1,44 MB sau medii
de stocare USB cu sistem de fişiere FAT/FAT32.
2. Registrul general de evidenţă a salariaţilor în
format electronic, însoţit de o adresă de înaintare semnată şi ştampilată de
către reprezentantul legal, se depune după cum urmează:
a) la sediul inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială persoanele fizice sau juridice îşi
au domiciliul, respectiv sediul;
b) la sediul inspectoratului teritorial de muncă în a
cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea entităţile fără personalitate
juridică.
3. Pentru prima depunere la
sediul inspectoratului teritorial de muncă a registrului general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic, adresa de înaintare este însoţită de o copie
a certificatului de înmatriculare - în cazul angajatorului persoană juridică,
respectiv o copie a actului de identitate - în cazul angajatorului persoană
fizică.
4. Pentru prima depunere la sediul inspectoratului
teritorial de muncă a registrului general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic de către entităţile fără personalitate juridică ale angajatorilor,
adresa de înaintare este însoţită de o copie a următoarelor documente:
a) delegarea de competenţă pentru încadrarea
personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă;
b) delegarea de competenţă pentru înfiinţarea şi
completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic;
c) certificatul de înmatriculare al angajatorului;
d) certificatul fiscal al entităţii fără
personalitate juridică.
5. In cazul modificării elementelor de identificare
ale angajatorului sau ale entităţilor fără personalitate juridică ale acestuia,
depunerea ulterioară a registrului general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic trebuie însoţită de o copie care să ateste efectuarea acestei
modificări.
6. Completarea eronată a registrului general de
evidenţă a salariaţilor în format electronic sau a datelor de identificare ale
angajatorului dă dreptul inspectoratului teritorial de muncă de a refuza
înregistrarea acestuia.