ORDIN Nr. 1628
din 8 septembrie 2010
pentru aprobarea schemei de
ajutor de minimis, denumita „Ajutor de minimis pentru sprijinirea proiectelor
de cercetare în parteneriat"
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 651 din 20 septembrie 2010
Având în vedere prevederile
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale
în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 137/2007, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea
Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru
perioada 2006-2013,
în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificările ulterioare,
ministrul economiei,
comerţului şi mediului de afaceri emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă schema de ajutor de minimis, denumită „Ajutor de minimis pentru sprijinirea
proiectelor de cercetare în parteneriat", aferentă Programului operaţional
sectorial „Creşterea competitivităţii economice", axa prioritară 2
„Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare",
operaţiunea 2.1.1 „Proiecte de cercetare în parteneriat între universităţi/instituţii de
cercetare-dezvoltare şi întreprinderi", prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Ion Ariton
ANEXA
AJUTOR DE MINIMIS
pentru sprijinirea proiectelor de cercetare în parteneriat
I. Dispoziţii
generale
Art. 1. - (1) Prezenta reglementare instituie o schemă
de ajutor de minimis, denumită
„Ajutor de minimis pentru
sprijinirea proiectelor de cercetare în parteneriat", aferentă Programului
operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", axa
prioritară 2 „Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologică şi
inovare", operaţiunea 2.1.1 „Proiecte de cercetare în parteneriat între
universităţi/instituţii de cercetare-dezvoltare şi
întreprinderi".
(2) Acordarea ajutorului de minimis în cadrul
acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de
minimis stipulate în Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15
decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88
din tratat în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28
decembrie 2006.
(3) Schema se aplică pe
întregul teritoriu al României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
(4) Prezenta schemă de ajutor de minimis nu intră sub
incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană în conformitate cu
prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei.
(5) Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de
Afaceri - Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial
„Creşterea competitivităţii economice" - reprezintă autoritatea publică
furnizoare de ajutor de minimis şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului -
Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică - organismul intermediar
pentru cercetare - reprezintă administratorul schemei de ajutor de minimis. Plăţile se fac prin Unitatea de plată din cadrul Ministerului
Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
II. Obiectivele schemei
Art. 2. - Prezenta schemă are
ca obiective:
• încurajarea parteneriatului
dintre universităţi/institute de cercetare-dezvoltare şi întreprinderi pentru
intensificarea activităţilor de cercetare-dezvoltare în sprijinul
întreprinderilor;
• generarea de rezultate de interes economic şi stimularea transferului rezultatelor cercetării şi
cunoştinţelor ştiinţifice în mediul economic;
• stimularea întreprinderilor
pentru obţinerea de produse, servicii, tehnologii noi prin valorificarea
rezultatelor de cercetare-dezvoltare, ca prim factor pentru creşterea competitivităţii
lor.
III. Baza legală
Art. 3. - Prezenta schemă este elaborată în
conformitate cu:
• Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei;
• Programul operaţional
sectorial „Creşterea competitivităţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei nr. 3.472 din 12 iulie 2007.
IV. Domeniul de aplicare
Art. 4. - In cadrul prezentei scheme se acordă sprijin
financiar beneficiarilor ce activează în toate sectoarele, cu excepţia:
a) întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în
sectoarele pescuit şi acvacultura, reglementate de Regulamentul (CE) nr.
104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a
pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultura, publicat în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21
ianuarie 2000;
b) întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în
producţia primară a produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în anexa nr. 1
la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene (Tratatul
CE);
c) întreprinderilor care îşi
desfăşoară activitatea în transformarea (procesarea) şi comercializarea
produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, în
următoarele cazuri:
• când valoarea ajutorului este stabilită pe baza
preţului sau a cantităţii produselor în cauză achiziţionate de la producătorii
primari ori introduse pe piaţă de întreprinderile în cauză;
• când ajutorul este
condiţionat de transferarea lui parţială sau integrală către producătorii
primari;
d) activităţilor legate de export către ţări terţe sau
către state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate,
ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau
destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) activităţilor care favorizează folosirea mărfurilor
naţionale în locul celor importate;
f) întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în
sectorul cărbunelui, în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 al
Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria
cărbunelui;
g) achiziţiei de vehicule de transport rutier de
mărfuri de către întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în
numele terţilor;
h) întreprinderilor în dificultate, conform Liniilor
directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi
restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial
al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.
V. Definiţii
Art. 5. -In sensul prezentei scheme, următorii termeni
se definesc astfel:
a) produse agricole -
produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, cu excepţia produselor
pescăreşti;
b) transformarea (procesarea) produselor agricole - o operaţiune asupra produsului agricol în urma căreia rezultă de
asemenea un produs agricol, cu excepţia activităţilor agricole necesare
preparării unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare;
c) comercializarea produselor agricole - deţinerea ori expunerea în vederea vânzării, oferirea spre
vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia
primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau operatori, a
oricărei activităţi constând în prepararea unui produs în vederea primei
vânzări; o vânzare de către un producător primar către consumatorii finali este
considerată comercializare în cazul în care se desfăşoară în localuri
distincte, rezervate acestei activităţi;
d) cercetare industrială - cercetare sau investigaţie critică planificată în scopul
dobândirii de cunoştinţe şi competenţe noi pentru elaborarea unor noi produse,
procese ori servicii sau pentru realizarea unei îmbunătăţiri semnificative a
produselor, proceselor ori serviciilor existente; cuprinde crearea de părţi
componente pentru sisteme complexe, care este necesară pentru cercetarea
industrială, în special pentru validarea tehnologiilor generice, cu excepţia
prototipurilor;
e) dezvoltare experimentală - dobândirea, combinarea, modelarea şi utilizarea unor cunoştinţe
şi competenţe existente de ordin ştiinţific, tehnologic, de afaceri şi din alte
domenii relevante, în scopul producerii unor planuri, aranjamente sau proiecte
pentru produse, procese ori servicii noi, modificate sau îmbunătăţite. Acestea
mai pot include, de exemplu, alte activităţi care vizează definirea
conceptuală, planificarea şi documentarea noilor produse, procese sau servicii.
Activităţile pot cuprinde elaborarea de schiţe, desene, planuri şi alte documentaţii, numai dacă acestea nu sunt
destinate uzului comercial. Dezvoltarea de prototipuri şi proiecte-pilot cărora
li se poate da o utilizare comercială este, de asemenea, inclusă, în cazul în
care prototipul este în mod obligatoriu produsul comercial final şi fabricarea
sa este prea costisitoare pentru ca acesta să fie utilizat exclusiv în scopuri
demonstrative şi de validare. In cazul unei utilizări comerciale ulterioare a
proiectelor demonstrative sau proiectelor-pilot, orice venit generat de o
astfel de utilizare trebuie dedus din costurile eligibile. Producţia
experimentală şi testarea produselor, proceselor şi serviciilor sunt, de
asemenea, eligibile, cu condiţia ca aceste produse, procese şi servicii să nu
poată fi utilizate sau transformate pentru utilizare în aplicaţii industriale
ori în activităţi comerciale. Dezvoltarea experimentală nu include modificările
de rutină sau periodice aduse produselor, liniilor de producţie, proceselor de
producţie, serviciilor existente şi altor operaţiuni în desfăşurare, chiar dacă
astfel de modificări constituie îmbunătăţiri;
f) instituţii de cercetare - instituţii de drept public sau privat care au ca obiect principal
de activitate cercetarea-dezvoltarea ori care sunt instituţii de învăţământ
superior, organizate în conformitate cu art. 7 sau 8 din Ordonanţa Guvernului
nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi
completările ulterioare;
g) întreprinderi mici şi
mijlocii sau IMM -
întreprinderile care respectă criteriile prevăzute în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutor compatibile cu
piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general
de exceptare pe categorii de ajutoare). In prezenta schemă microîntreprinderile
sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici;
h) întreprinderi mari -
întreprinderile care nu îndeplinesc criteriile prevăzute în anexa I la
Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei;
i) întreprindere aflată în
dificultate - în cazul în care beneficiarul este o
întreprindere mică sau mijlocie, înseamnă întreprinderea care îndeplineşte
următoarele condiţii:
1. în cazul unei societăţi cu răspundere limitată,
atunci când mai mult de jumătate din capitalul social a dispărut, peste un
sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau
2. în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte
din asociaţi răspunde nelimitat pentru datoriile întreprinderii, atunci când
mai mult de jumătate din capitalul propriu a dispărut, aşa cum reiese din
contabilitatea societăţii, peste un sfert din acest
capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau
3. indiferent de tipul
societăţii, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile prevăzute de
legislaţia naţională privind procedura insolvenţei;
4. o IMM cu o vechime de mai puţin de 3 ani nu se consideră
a fi în dificultate în această perioadă în sensul prezentei scheme, cu excepţia
cazului în care îndeplineşte condiţiile prevăzute la pct. 3;
j) întreprindere aflată în
dificultate - în cazul în care beneficiarul este o
întreprindere mare, înseamnă întreprinderea care fie
se regăseşte în una dintre situaţiile prevăzute la lit. i) pct. 1, 2 sau 3, fie
prezintă simultan simptome obişnuite ale unei întreprinderi aflate în
dificultate, cum ar fi: creşterea pierderilor, scăderea cifrei de afaceri,
creşterea volumului stocurilor, supracapacitate, scăderea fluxului de numerar,
îndatorare crescută, creşterea sarcinilor financiare şi scăderea sau dispariţia
valorii activului net.
VI. Condiţii de
eligibilitate pentru activităţi şi beneficiari
Art. 6. - (1) Activităţile
eligibile în cadrul prezentei scheme de ajutor de
minimis sunt:
• cercetare industrială;
• dezvoltare experimentală;
• obţinerea şi validarea drepturilor de proprietate
industrială pentru beneficiarii tip „întreprinderi mici şi mijlocii."
(2) Proiectele trebuie să
vizeze activităţi de cercetare industrială şi/sau de dezvoltare experimentală,
efectuate de una sau mai multe instituţii de cercetare, pentru şi în numele
beneficiarului prezentei scheme, în vederea realizării unui
produs/proces/serviciu nou ori îmbunătăţit. Proiectele nu implică activităţi de
cercetare-dezvoltare în colaborare între beneficiarul schemei şi instituţiile de cercetare-dezvoltare.
(3) Activităţile de cercetare-dezvoltare din cadrul
proiectului vor fi achiziţionate de beneficiarul prezentei scheme în
conformitate cu instrucţiunile de achiziţii pentru beneficiarii operatori
economici privaţi ai POS-CCE, aprobate de către Autoritatea de Management a
POS-CCE.
(4) Beneficiarul prezentei
scheme va avea dreptul de proprietate asupra rezultatelor proiectului şi va
suporta riscul unui eventual eşec al rezultatelor proiectului.
Art. 7. - Criteriile de eligibilitate pentru beneficiarii prezentei scheme sunt următoarele:
• beneficiarii sunt
întreprinderi mari sau întreprinderi mici şi mijlocii, în conformitate cu
definiţiile prevăzute la art. 5 lit. g) şi h), cu ori fără activitate de
cercetare-dezvoltare menţionată în statut, dar activitatea principală nu este
activitate de cercetare-dezvoltare. Este considerată întreprindere orice entitate
care desfăşoară o activitate economică, indiferent de forma juridică a
acesteia;
• beneficiarii trebuie să fie
înregistraţi şi să desfăşoare activităţi în România, să nu fie în stare de
faliment ori lichidare, să nu aibă afacerile administrate de un judecător-sindic
sau activităţile sale comerciale să fie suspendate ori să facă obiectul unui
aranjament cu creditorii sau să fie într-o situaţie similară cu cele
anterioare, reglementată prin lege;
• beneficiarii nu sunt obiect
al unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene
privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa
comună sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta
a fost deja executată şi ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobânda
de recuperare aferentă;
• beneficiarii nu sunt „întreprinderi aflate în
dificultate" în conformitate cu definiţia
prevăzută la art. 5 lit. i) şi j);
• valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate aceleiaşi
întreprinderi pe o perioadă de 3 ani consecutivi, respectiv 2 ani fiscali
precedenţi şi anul fiscal în curs, cumulată cu valoarea alocării financiare
acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depăşeşte
echivalentul în lei a 200.000 euro (echivalentul în lei a 100.000 euro în cazul
întreprinderilor care activează în sectorul transportului rutier);
• beneficiarii îndeplinesc şi alte condiţii specificate
în cererea de propuneri de proiecte (apel) şi Ghidul solicitantului, fără a
aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de
minimis.
VII. Modalitatea de acordare a ajutorului de
minimis
Art. 8. - (1) Măsurile de sprijin de care vor beneficia
întreprinderile se acordă în baza unei cereri de finanţare, însoţită de
documentele solicitate în cererea de propuneri de proiecte şi în Ghidul
solicitantului.
(2) Măsurile de sprijin
acordate în cadrul prezentei scheme constau în alocări financiare
nerambursabile din fonduri structurale (Fondul European de Dezvoltare
Regională) şi naţionale.
(3) Administratorul prezentei scheme de ajutor de
minimis va informa în scris întreprinderile beneficiare cu privire la
cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme
şi caracterul de minimis al acestuia.
(4) Valoarea totală1 a ajutorului de minimis acordat unui beneficiar în baza acestei scheme nu poate depăşi la
data semnării contractului de finanţare echivalentul în lei a 200.000 euro.
(5) Valoarea totală a
ajutorului de minimis acordat
în baza prezentei scheme unui beneficiar care îşi desfăşoară activitatea în
sectorul transportului rutier nu poate depăşi la data semnării contractului de
finanţare echivalentul în lei a 100.000 euro.
Art. 9. -Ajutorul de minimis va reprezenta maximum 90% din valoarea totală a cheltuielilor
eligibile ale proiectului. Restul de minimum 10% din cheltuielile eligibile ale
proiectului va fi susţinut din fondurile proprii ale beneficiarului.
Art. 10. -In cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui beneficiar pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi
(indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul a fost
acordat din surse naţionale ori comunitare), cumulată cu valoarea alocării
financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte
pragul de minimis menţionat
la art. 8, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar
pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte aceste plafoane.
VIII. Cheltuieli eligibile
Art. 11. - Cheltuielile eligibile în cadrul prezentei
schemei sunt cele prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului economiei şi
finanţelor nr. 3.345/2008 pentru aprobarea listelor de cheltuieli eligibile
pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunilor 2.1.1 „Proiecte de
cercetare în parteneriat între universităţi/instituţii de cercetare-dezvoltare
şi întreprinderi", 2.1.2. „Proiecte CD de înalt nivel ştiinţific la care
vor participa specialişti din străinătate" şi 2.3.3 „Promovarea inovării
în cadrul întreprinderilor" ale axei prioritare 2 „Competitivitate prin
cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare" din cadrul Programului
operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" 2007-2013, cu
modificările şi completările ulterioare, respectiv:
- Cheltuieli pentru
activităţile de cercetare industrială/ dezvoltare experimentală;
- Cheltuieli pentru obţinerea
şi validarea drepturilor de proprietate industrială (cu excepţia
întreprinderilor mari).
IX. Durata schemei
Art. 12. - Prezenta schemă se aplică de la data
publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I,
până la data de 31 decembrie 2013.
X. Bugetul schemei
Art. 13. - Bugetul prezentei scheme este de maximum 100
milioane lei, defalcat estimativ, după cum urmează:
|
An
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
TOTAL
|
|
Lei
|
20.000.000
|
40.000.000
|
30.000.000
|
10.000.000
|
100.000.000
|
Art. 14. - Numărul estimat de beneficiari de ajutor de minimis este de maximum 200.
XI. Modalitatea de implementare a schemei
Art. 15. - (1) Fiecare
solicitant care depune o cerere de finanţare în cadrul prezentei scheme trebuie
obligatoriu să se înscrie în prealabil în Registrul potenţialilor contractori,
care se accesează pe pagina www.rpc.ancs.ro
1 Plafoanele
ajutorului de minimis sunt exprimate ca
subvenţie în numerar. Cifrele folosite exprimă valori brute, adică înainte de
deducerea oricărui impozit sau a altei taxe.
(2) Solicitantul va da o
declaraţie pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat pe
parcursul precedenţilor 2 ani fiscali, precum şi în anul fiscal în curs.
(3) Solicitantul va da o declaraţie pe propria
răspundere că nu a beneficiat de ajutoare din alte surse publice pentru
aceleaşi costuri eligibile.
(4) Administratorul schemei de minimis verifică validitatea datelor înscrise în Registrul potenţialilor
contractori, concordanţa acestora cu declaraţiile date de beneficiar şi
îndeplinirea tuturor condiţiilor impuse prin efectul prezentei scheme (domeniul
de aplicare, eligibilitatea activităţilor, cheltuielilor, beneficiarilor,
condiţiile de acordare a ajutorului), precum şi a celorlalte criterii de
eligibilitate pentru beneficiar şi proiect prevăzute în Ghidul solicitantului.
(5) Evaluarea propunerilor de proiecte
se face în concordanţă cu criteriile prevăzute în cererea de propuneri de
proiecte (apel). Criteriile de evaluare pentru proiectele finanţate prin
prezenta schemă vizează: relevanţa ştiinţifică şi impactul economic al
proiectului; calitatea şi maturitatea proiectului; sustenabilitatea şi
capacitatea de operare.
(6) Administratorul schemei de ajutor de minimis va încheia contracte de finanţare doar cu solicitanţii care au
obţinut la evaluare un punctaj peste pragul de calitate stabilit în cererea de propuneri de proiecte.
(7) Administratorul schemei de minimis va acorda
ajutorul de minimis după ce va verifica, pe
baza declaraţiei pe propria răspundere a solicitantului, că prin acordarea
finanţării nerambursabile în cadrul prezentei scheme nu se depăşeşte pragul de minimis.
(8) Detalierea modalităţii de derulare a prezentei
scheme se găseşte în Ghidul solicitantului aferent operaţiunii 2.1.1 „Proiecte
de cercetare în parteneriat între universităţi/instituţii de
cercetare-dezvoltare şi întreprinderi", acesta
fiind publicat pe site-ul www.ancs.ro
XII. Reguli privind
raportarea şi monitorizarea ajutorului de minimis
Art. 16. - (1) Administratorul prezentei scheme de
minimis va informa în scris beneficiarii schemei cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi
caracterul de minimis al
acestuia2.
(2) Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe pagina Ministerului Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului -Autoritatea Naţională pentru Cercetare
Ştiinţifică - Organismul intermediar pentru cercetare, la adresa www.ancs.ro, şi pe pagina Ministerului
Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri la adresawww.minind.ro
Art. 17. - Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei
scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile
Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat pus în
aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
Art. 18. - Furnizorul de ajutor de minimis păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza
prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare
specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să
conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor
impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de minimis.
Art. 19. - (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se
impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă ori prin
legislaţia naţională sau europeană aplicabilă la momentul respectiv.
(2) Furnizorul are obligaţia de
a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzute de
Regulamentul pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei
nr. 175/2007, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel
naţional.
(3) In cazul în care există îndoieli serioase cu
privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să
solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la
faţa locului.
(4) In cazul în care furnizorul nu are date definitive
privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite valori
estimative.
(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile
legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări se raportează până la data
de 31 martie a anului următor anului de raportare.
(6) Furnizorul va transmite
spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de
la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de
stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 20. - Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va
transmite Comisiei Europene, prin intermediul
Consiliului Concurenţei, în termen de 20 de zile lucrătoare sau într-un termen
mai lung stabilit în cerere, toate informaţiile pe care Comisia le consideră
necesare pentru a evalua dacă au fost respectate condiţiile prevăzute în
Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei, în special valoarea totală a
ajutorului de minimis primit
de o întreprindere.
Art. 21. -Administratorul prezentei scheme are
obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de minimis, în formatul şi în termenul
solicitate de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea
îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina
furnizorului conform art. 17-20.
2 Aşa cum este
prevăzut la art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006.