ORDIN Nr. 162
din 22 februarie 2010
pentru modificarea Ordinului
ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 131/2010 privind
aprobarea modelului Contractului de finantare pentru Programul operational
sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru
cererea de propuneri de proiecte nr. 88 „Burse doctorale" si cererea de
propuneri de proiecte nr. 89 „Programe postdoctorale"
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 199 din 30 martie 2010
Având în vedere:
- Decizia CE 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a
programului operaţional de ajutor comunitar din partea Fondului Social
European în conformitate cu obiectivul „Convergenţă" în România;
- Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu
modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 privind
controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor
de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind
controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu
modificările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările
ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul
instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor
structurale;
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la
exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Ordinul ministrului economiei şi
finanţelor nr. 911/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare
a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare
a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi
cofinanţării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul
naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în
gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru
obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea,
lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor
publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea
angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Ordinul ministrului muncii, familiei şi
egalităţii de şanse şi al ministrului economiei şi
finanţelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate
şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor
finanţate prin Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea
resurselor umane 2007-2013";
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale
şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009;
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
2.548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor
Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea
financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru
obiectivul convergenţă;
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
31/2010 privind aprobarea Manualului de identitate vizuală pentru
instrumentele structurale 2007-2013 în România;
în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr.
11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii,
Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei şi protecţiei
sociale emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului muncii, familiei şi
protecţiei sociale nr. 131/2010 privind aprobarea modelului Contractului
de finanţare pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea
resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru cererea de propuneri de
proiecte nr. 88 „Burse doctorale" şi cererea de propuneri de proiecte
nr. 89 „Programe postdoctorale", publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 137 şi 137 bis din 2 martie 2010, se modifică
după cum urmează:
1. Anexa se modifică şi se
înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
2. Anexa nr. 7 la modelul Contractului de
finanţare pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea
resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru cererea de propuneri de
proiecte nr. 88 „Burse doctorale" şi cererea de propuneri de proiecte
nr. 89 „Programe postdoctorale" se modifică şi se
înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
3. Anexa nr. 8 la modelul Contractului de
finanţare pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea
resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru cererea de propuneri de
proiecte nr. 88 „Burse doctorale" şi cererea de propuneri de proiecte
nr. 89 „Programe postdoctorale" se modifică şi se
înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.
Art. II. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. III. - Ministerul Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale, prin Direcţia generală Autoritatea de
management pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor
umane", va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. IV. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei
sociale,
Mihai Constantin Şeitan
ANEXA Nr. 1 (Anexă la Ordinul nr. 131/2010)
Investeşte în oameni!
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea
Resurselor Umane 2007-2013
Axa prioritară nr. .............
Domeniul major de intervenţie...............
CONTRACT DE FINANŢARE
Numărul de identificare al contractului:
POSDRU/.../..../...../......
Titlul proiectului:
„......................................."
Nr. de înregistrare AMPOSDRU:
Cererea de finanţare nr................ din data
de ............... a fost aprobată în data de ............... pentru o
finanţare nerambursabilă în valoare
de............................lei.
Preambul
Baza legală pentru acordarea finanţării:
• Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea
Resurselor Umane 2007-2013, aprobat prin Decizia CE 5.811/22.11.2007, denumit
în continuare POSDRU;
• Regulamentul CE nr. 1.083/2006 pentru stabilirea
prevederilor generale pentru Fondul European pentru Dezvoltarea Regională,
Fondul Social European şi Fondul de Coeziune, cu modificările şi
completările ulterioare;
• Regulamentul CE nr. 1.081/2006 privind Fondul Social
European (FSE), cu modificările ulterioare;
• Regulamentul CE nr. 1.828/2006 pentru stabilirea
regulilor de implementare a Regulamentului CE nr. 1.083/2006 pentru stabilirea
prevederilor generale pentru Fondul European pentru Dezvoltarea Regională,
Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi a Regulamentului CE
nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul
European de Dezvoltare Regională! cu modificările ulterioare;
• Regulamentul CE nr. 1.605/2002 privind regulamentul
financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, cu
modificările ulterioare;
• Regulamentul CE nr. 2.342/2002 privind stabilirea
normelor de aplicare a Regulamentului financiar CE nr. 1.605/2002, cu
modificările şi completările ulterioare;
• Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale
şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu
modificările ulterioare;
• Hotărârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul
instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor
structurale;
• Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind
regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul
operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu
modificările şi completările ulterioare;
• Ordinul ministrului muncii, familiei şi
egalităţii de şanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri
de delegare de funcţii privind implementarea Programului
operaţional'sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013", cu
modificările şi completările ulterioare;
• Ordinul comun MMFES/MEF nr. 3/185/2008 pentru
stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile
în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional
sectorial „Dezvoltarea resurselor umane'2007-2013";
• Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
2.548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor
Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea
financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru
obiectivul convergenţă, cu modificările şi
completările ulterioare;
• Ordinul ministrului'finantelor publice nr. 31/2010
privind aprobarea Manualului de identitate vizuală pentru instrumentele
structurale 2007-2013 în România;
• celelalte reglementări comunitare şi
naţionale aplicabile.
Sursele de finanţare nerambursabilă
Contribuţia publică naţională la
finanţarea acordată
|
........................Lei
|
Contribuţia comunitară la finanţarea acordată
- FSE
|
........................Lei
|
CONDIŢII GENERALE ŞI SPECIALE
Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei
Sociale (MMFPS), Direcţia generală Autoritatea de management
pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane"
denumită în continuare AMPOSDRU, cu sediul în Calea Plevnei nr.
46-48, sectorul 1, Bucureşti, România, cod poştal: 010222, telefon:
(+40) 0213150209, fax: (+40) 0213150206, poşta electronică: posdru@fseromania.ro,
cod fiscal 4266669, prin reprezentant legal......................, pe de o
parte,
şi
...................................., cu sediul în
str....................., localitatea............., judeţul....., cod
poştal........, telefon............., fax......., poştă
electronică.........., cod fiscal................, în calitate de
Beneficiar, prin reprezentant legal.........,......, pe de altă parte, au
convenit următoarele:
Articolul 1 - Obiectul contractului
(1) Obiectul acestui contract îl reprezintă
acordarea finanţării nerambursabile de către AMPOSDRU pentru
implementarea Proiectului intitulat
„.....................................", asa cum este descris în anexa nr.
1 - Cererea de finanţare, denumit în continuare Proiect.
(2) Beneficiarului i se va acorda finanţarea
nerambursabilă în termenii şi în condiţiile stabilite în
prezentul contract şi în anexele acestuia pe care Beneficiarul
declară că le cunoaşte şi le acceptă.
(3) Cererea de finanţare depusă de
Beneficiar, aprobată ca urmare a procesului de evaluare şi
selecţie, devine anexa 1 la prezentul contract.
(4) Beneficiarul acceptă finanţarea
nerambursabilă şi se angajează să implementeze proiectul pe
propria răspundere, în conformitate cu prevederile cuprinse în prezentul
contract şi cu legislaţia comunitară şi
naţională.
Articolul 2 - Durata contractului
(1) Prezentul contract de finanţare intră în
vigoare la data semnării de către reprezentantul legal al AMPOSDRU,
după ce contractul a fost semnat, în prealabil, de către
reprezentantul legal al Beneficiarului.
(2) Data de începere a implementării Proiectului
va fi prima zi lucrătoare a lunii următoare datei intrării în
vigoare a contractului. In situaţii bine justificate ca urmare a
solicitării Beneficiarului, AMPOSDRU poate decide prelungirea acestui
termen sau începerea implementării proiectului la data semnării
contractului de către părţi.
(3) Perioada maximă de implementare a Proiectului
este 36 de luni.
(4) După expirarea perioadei de implementare se
menţine obligaţia Beneficiarului, în conformitate cu art. 90 din
Regulamentul CE nr. 1.083/2006 pentru stabilirea prevederilor generale privind
Fondul European pentru Dezvoltarea Regională, Fondul Social European
şi Fondul de Coeziune, de a păstra până la data de 31.12.2021
şi de a pune la dispoziţia AMPOSDRU, OIMECTS, Autorităţii
de Certificare şi Plată, Autorităţii de Audit, Comisiei
Europene, Oficiului European de Luptă Anti-Fraudă, Curţii
Europene de Conturi, precum şi oricărui alt organism abilitat să
efectueze verificări asupra modului de utilizare a finanţării
nerambursabile toate documentele corespunzătoare utilizării
finanţării, cu posibilitatea prelungirii acestui termen până la
închiderea oficială a Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea
resurselor umane 2007-2013".
Articolul 3 - Finanţarea Proiectului
(1) Valoarea totală eligibilă a proiectului
este estimată la.....................lei, aşa după cum
rezultă din tabelul de mai jos, în care sunt evidenţiate elementele
care compun valoarea totală a Proiectului:
Valoarea totală a Proiectului
|
Valoarea totală
eligibilă a Proiectului,
din care:
|
Valoarea eligibilă a
finanţării
nerambursabile acordate din FSE
|
Valoarea eligibilă a
finanţării nerambursabile acordate din bugetul naţional
|
Contribuţia eligibilă a
Beneficiarului
|
Valoarea
neeligibilă a Proiectului
|
(lei)
|
(lei)
|
(lei)
|
(%)
|
(lei)
|
(%)
|
(lei)
|
(%)
|
(lei)
|
1 =2+9
|
2=3+5+7
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) AMPOSDRU acordă o finanţare
nerambursabilă în sumă maximă de....................lei,
echivalentă cu.....% din valoarea totală eligibilă a
Proiectului, prevăzută la art. 3 alin. (1).
(3) AMPOSDRU va restitui sumele reprezentând
contravaloarea TVA plătite de Beneficiar/partener din categoriile de
beneficiari prevăzute la art. 15 alin. (1) din O.U.G. nr. 64/2009, TVA
aferentă cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului
finanţat din POSDRU, în valoare totală estimată
de................lei.
(4) Valoarea cheltuielilor generale de
administraţie va fi acordată în procent de .....% din valoarea
totală a costurilor directe eligibile, mai puţin cheltuielile de tip
FEDR.
(5) La finalizarea perioadei de implementare a
Proiectului, finanţarea nerambursabilă acordată de AMPOSDRU va
fi limitată la valoarea obţinută prin aplicarea procentului
prevăzut la art. 3 alin. (2), cheltuielilor totale eligibile validate.
Articolul 4 - Eligibilitatea cheltuielilor efectuate
în cadrul Proiectului
Cheltuielile angajate pe perioada de implementare a
Proiectului sunt eligibile în condiţiile stabilite de: Hotărârea
Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor
efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele
operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare,
de Ordinul comun al ministrului muncii, familiei şi egalităţii
de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr.
3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei
cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin
POSDRU, cu modificările şi completările ulterioare, de Ghidul
solicitantului, de prezentul contract, de instrucţiunile AMPOSDRU,
precum şi de alte dispoziţii legale aplicabile.
Articolul 5 - Acordarea prefinanţării
(1) Beneficiarul poate depune o cerere de
prefinanţare la OIMECTS în nume propriu sau în numele
partenerului/partenerilor, în condiţiile respectării cadrului legal
specific, potrivit formatului standard stabilit în anexa 5 - Cerere de
prefinanţare.
(2) Beneficiarii care au calitatea de ordonatori de
credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat
şi ai bugetelor fondurilor speciale şi entităţile aflate în
subordine sau în coordonare, finanţate integral din bugetele acestora, nu
pot solicita sume cu titlu de prefinanţare, aceste fonduri fiindu-le
asigurate integral din bugetul propriu.
(3) Sumele aferente prefinanţării se
transferă Beneficiarului care nu se încadrează în categoriile
prevăzute la art. 5 alin. (2), în baza următoarelor documente:
a) cererea de prefinanţare (anexa 5);
b) formularul de identificare financiară (anexa
6) şi comunicarea/convenţia emisă de Trezoreria Statului/banca
comercială privind deschiderea unui cont special al Proiectului.
(4) In cazul proiectelor implementate în parteneriat,
beneficiarii menţionaţi la art. 5 alin. (2) pot solicita acordarea de
prefinanţare în numele partenerilor care sunt îndreptăţiţi
să solicite prefinanţare, conform art. 2 alin. (3) lit. d) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009.
(5) Sumele primite conform art. 5 alin. (4) sunt virate
de către Beneficiar partenerului/partenerilor, în termen de maximum 3 zile
lucrătoare de la data încasării, în conturile partenerului/
partenerilor. Beneficiarul are obligaţia transmiterii unei notificări
scrise atât partenerilor, cât şi AMPOSDRU cu privire la efectuarea
viramentului în conturile partenerilor, în termen de maximum 3 zile
lucrătoare de la data virării, notificare la care anexează o
copie a ordinului de plată şi a extrasului de cont.
(6) In cazul proiectelor implementate în parteneriat,
liderul de parteneriat (beneficiarul) are obligaţia deschiderii unui cont
de disponibilităţi în vederea primirii de la AMPOSDRU atât a sumelor
aferente prefinanţării, cât şi a celor aferente rambursării
cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului şi restituirii
contravalorii TVA plătite. In situaţia în care partenerul
transnaţional este o persoană juridică înregistrată fiscal
într-un alt stat membru al Uniunii Europene şi nu are un cont deschis la o
instituţie de credit din România, aceste sume sunt virate de către
liderul de parteneriat în termen de maximum 6 zile lucrătoare de la data
încasării, într-un cont deschis pe numele partenerului la o
instituţie de credit din străinătate prin intermediul unui cont
propriu al liderului de parteneriat deschis la o instituţie de credit din
România.
(7) In situaţia în care Beneficiarului i s-au
acordat sume cu titlu de prefinanţare, în termen de cel mult un an de la
data semnării contractului de finanţare, Beneficiarul are
obligaţia prezentării unui contract de achiziţie de
bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări încheiat cu un
operator economic.
(8) In cazul în care Beneficiarul nu face dovada
încheierii unui contract de furnizare de bunuri/prestare de
servicii/execuţie de lucrări cu un operator economic, în termen de
cel mult un an de la data semnării contractului de finanţare, acesta
are obligaţia restituirii prefinanţării primite.
(9) In cazul proiectelor finanţate din cadrul
axelor prioritare 1-5 ale POSDRU, prefinanţarea se acordă într-o
singură tranşă sau în mai multe, în funcţie de durata de
implementare a Proiectului, în procent de 30% din valoarea totală
eligibilă a contractului de finanţare, excluzând contribuţia
proprie a Beneficiarului, aferentă fiecărui an de implementare a
Proiectului, după cum este stabilit în anexa 2 - Bugetul proiectului.
(10) Numărul tranşelor de prefinanţare
acordate conform art. 5 alin. (9) sunt stabilite după cum urmează:
a) proiect cu durată de implementare de până
la un an inclusiv: o tranşă de prefinanţare;
b) proiect cu durată de implementare între un an
şi 2 ani inclusiv: două tranşe de prefinanţare;
c) proiect cu durata de implementare între 2 şi 3
ani: 3 tranşe de prefinanţare.
(11) Prefinanţarea se va plăti în lei, în
contul special deschis în conformitate cu prevederile prezentului contract
şi cu prevederile O.U.G. nr. 64/2009, cu modificările ulterioare,
şi ale Ordinului M.F.P. nr. 2.548/2009, cu modificările şi
completările ulterioare, şi utilizat exclusiv pentru Proiect, de
către beneficiar, conform anexei 6 - Formular de identificare
financiară.
Beneficiarul şi partenerii săi au
obligaţia să deschidă conturi dedicate pentru primirea sumelor
aferente prefinanţării, precum şi conturi pentru primirea
rambursării cheltuielilor efectuate în cadrul Proiectului, în conformitate
cu prevederile art. 14 alin. (2)-(4), respectiv art. 34 şi 35 din Ordinul
M.F.P. nr. 2.548/2009, cu modificările şi completările
ulterioare.
(12) O nouă tranşă anuală de
prefinanţare va putea fi acordată după recuperarea a cel
puţin 70% din tranşa anuală de prefinanţare
anterioară.
(13) Suma reprezentând diferenţa dintre dobânda
acumulată în contul menţionat la art. 5 alin. (11) corespunzător
sumelor din prefinanţare rămase disponibile în cont şi valoarea
impozitelor aferente şi a comisioanelor de gestionare a contului se
raportează AMPOSDRU şi se deduc din sumele rambursate beneficiarilor
până la plata finală inclusiv.
Articolul 6 - Recuperarea prefinanţării
(1) Sumele acordate cu titlu de prefinanţare se
vor recupera prin deducerea din fiecare cerere de rambursare intermediară
solicitată a unui procent de 35% (pentru axele prioritare 1-5) din
valoarea cheltuielilor eligibile validate de OIMECTS, după caz
(excluzându-se contribuţia proprie a Beneficiarului şi contravaloarea
TVA). Cu ocazia transmiterii ultimei cereri de rambursare intermediară,
OIMECTS va putea aplica un procent de recuperare a prefinanţării
diferit de cel menţionat anterior, astfel încât suma aferentă
prefinanţării acordate să fie recuperată integral înainte
de depunerea cererii finale de rambursare.
(2) La data prezentării fiecărei cereri de
rambursare intermediară, Beneficiarul va trebui să previzioneze
fondurile disponibile care să acopere necesarul de finanţare a
activităţilor prevăzute în cererea de finanţare la pct. 1.5
„Graficul activităţilor" pentru următoarele 3 luni de
implementare a Proiectului, luând în considerare prevederile art. 7 alin. (1).
(3) Dacă prefinanţarea nu a fost
recuperată integral înainte de depunerea cererii finale de rambursare,
diferenţa rămasă nerecuperată trebuie plătită de
către Beneficiar în contul AMPOSDRU, în termen de 15 zile calendaristice
de la notificarea transmisă de către AMPOSDRU. Beneficiarul este
obligat să transmită o copie a ordinului de plată către
AMPOSDRU, în termen de 5 zile lucrătoare de la data efectuării
plăţii.
(4) In cazul acordării unei noi tranşe anuale
de prefinanţare în condiţiile prevăzute la art. 5 alin. (12),
recuperarea noii tranşe anuale de prefinanţare se va realiza numai
după recuperarea integrală a tranşei de prefinanţare
acordate anterior.
(5) Beneficiarul are obligaţia restituirii
prefinanţării acordate atât lui, cât şi
partenerului/partenerilor acestuia şi este unicul responsabil pentru recuperarea
prefinanţării acordate partenerului/partenerilor, în situaţia în
care nicio cerere de rambursare intermediară nu a fost depusă în
termen de 6 (şase) luni de la data primirii acesteia de către
Beneficiar şi/sau de către partener/parteneri. In această
situaţie AMPOSDRU poate dispune rezilierea contractului.
(6) Prefinanţarea va fi utilizată exclusiv
pentru implementarea activităţilor din cadrul Proiectului în
conformitate cu prevederile contractului de finanţare şi ale
eventualelor acte adiţionale ulterioare.
Articolul 7 - Rambursarea cheltuielilor efectuate în
cadrul Proiectului şi rambursarea finală
(1) Beneficiarul are obligaţia de a completa
şi de a transmite OIMECTS graficul estimativ privind depunerea cererilor
de rambursare (anexa 7), în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii
de prefinanţare sau în termen de maximum 90 de zile de la data
prevăzută la art. 2 alin. (2), în cazul în care Beneficiarul nu
depune cerere de prefinanţare.
(2) Beneficiarul are obligaţia, în cazul
modificării graficului estimativ privind depunerea cererilor de rambursare
transmis iniţial, să transmită în scris OIMECTS, cu celeritate,
noile sale previziuni.
(3) In cazul în care Beneficiarul nu respectă
prevederile art. 7 alin. (1) şi (2), OIMECTS îşi rezervă dreptul
de a prelungi termenul de rambursare cu o perioadă corespunzătoare
neîndeplinirii acestei obligaţii.
(4) Beneficiarul va transmite prima cerere de
rambursare intermediară în maximum 6 luni de la data primirii
prefinanţării sau în maximum 6 luni de la data începerii
implementării Proiectului. In caz contrar, AMPOSDRU poate rezilia
contractul de finanţare.
Luând în considerare prevederile art. 6 alin. (1),
cererile de rambursare intermediară vor fi transmise OIMECTS atunci când
valoarea cheltuielilor angajate şi plătite de Beneficiar şi
partenerii săi reprezintă cel puţin:
a) pentru proiectele cu durata de până la un an
inclusiv: 15% din valoarea totală eligibilă a Proiectului;
b) pentru proiectele cu durata între un an şi 2
ani inclusiv: 10% din valoarea totală eligibilă a Proiectului;
c) pentru proiectele cu durata între 2 ani şi 3
ani inclusiv: 5% din valoarea totală eligibilă a Proiectului.
(5) Cererea de rambursare intermediară a
cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul Proiectului va fi transmisă
OIMECTS separat pe ani calendaristici, conform formatului standard prezentat în
anexa 8 - Cerere de rambursare a cheltuielilor.
(6) In cazuri excepţionale, ce vizează
implementarea continuă şi fără întrerupere a Proiectului,
Beneficiarul va putea transmite o cerere de rambursare intermediară
şi atunci când cheltuielile declarate reprezintă un procent mai mic
decât cel stabilit din valoarea totală eligibilă a Proiectului,
conform art. 7 alin. (4), cu o justificare adecvată privind
condiţiile de implementare a Proiectului, în conformitate cu art. 6 alin.
(1); OIMECTS îşi rezervă dreptul de a nu accepta cererea de
rambursare respectivă dacă va considera că justificarea
transmisă de Beneficiar privind condiţiile de implementare a
Proiectului nu este fundamentată suficient.
(7) AMPOSDRU va face transferul sumelor aferente
plăţilor în contul deschis de către Beneficiar, în sistemul
Trezoreriei Statului, în cazul în care Beneficiarul are calitatea de
instituţie publică, indiferent de sistemul de finanţare şi
de subordonare sau, pentru celelalte categorii de beneficiari, la banca
comercială pentru care au optat.
(8) Suma
prefinanţării/prefinanţărilorşi a plăţilor
intermediare nu poate să depăşească 95% din valoarea
eligibilă a contractului.
(9) Beneficiarul va transmite OIMECTS, după caz,
cererile de rambursare însoţite de Evidenţa cheltuielilor (anexa 15),
de Raportul privind constatările factuale emis de auditorul financiar
independent şi de Raportul tehnic şi financiar (anexa 11).
(10) In funcţie de categoria de risc
stabilită pentru proiect de către AMPOSDRU, Beneficiarul, pe baza
solicitărilor OIMECTS, după caz, va transmite documentele-suport
justificative solicitate. Prin excepţie, pentru prima cerere de rambursare
intermediară, Beneficiarul va transmite toate documentele-suport
justificative de natură financiară.
(11) Documentele originale pe baza cărora se
înregistrează în contabilitate cheltuielile efectuate în cadrul
Proiectului vor avea aplicată de către responsabilul financiar
ştampila cu menţiunea „Solicitat rambursare FSE - POSDRU ID nr.
xxxx" şi „Numărul de identificare al contractului, în vederea
evitării dublei finanţări".
(12) Cererea de rambursare finală va fi
transmisă la OIMECTS, după caz, în termen de 30 de zile de la
finalizarea perioadei de implementare a Proiectului, aşa cum a fost
definită la art. 2.
(13) Odată cu transmiterea fiecărei cereri
de rambursare intermediară sau finală, Beneficiarul va transmite la
OIMECTS, după caz, un raport privind constatările factuale aferente
cererilor de rambursare respective, emis de către un auditor financiar
independent şi autorizat în condiţiile legii. Cererea de rambursare
cu menţiunea anterioară „Transmis spre auditare" va fi
semnată şi datată de către auditorul financiar independent.
(14) Auditorul financiar, independent şi autorizat
în condiţiile legii, verifică faptul că toate cheltuielile
declarate de Beneficiar în cererea de rambursare intermediară sau
finală sunt reale, înregistrate corect şi eligibile în conformitate
cu prevederile contractului de finanţare şi prevederile legale în
vigoare şi emite un raport privind constatările factuale în
conformitate cu formatul standard furnizat de AMPOSDRU. Sunt exceptate de la
verificare cheltuielile aferente valorilor forfetare şi
finanţărilor la rate forfetare.
(15) Raportul privind constatările factuale,
întocmit de către auditor şi transmis odată cu cererea de
rambursare intermediară sau finală, va viza toate cheltuielile
declarate de Beneficiar care nu au fost verificate prin raportul/rapoartele
anterior/anterioare de verificare a cheltuielilor.
(16) Beneficiarul trebuie să pună la
dispoziţia auditorului financiar independent şi autorizat în
condiţiile legii toate documentele şi/sau informaţiile
solicitate şi să asigure toate condiţiile pentru verificarea
cheltuielilor de către acesta.
(17) Auditorul financiar independent va fi selectat
cu respectarea condiţiilor prevederilor legislaţiei în vigoare
privind achiziţiile publice sau ale instrucţiunilor emise de
AMPOSDRU, în cazul în care Beneficiarul nu reprezintă autoritate
contractantă în sensul legislaţiei naţionale privind atribuirea
contractelor de achiziţie publică.
Prin excepţie, pentru beneficiarii instituţii
publice care au constituit la nivelul instituţiei o structură
specializată de audit intern, auditorul financiar poate fi reprezentat de
către şeful/auditorul intern desemnat din cadrul acestei structuri
pentru a verifica faptul că toate cheltuielile declarate de Beneficiar în
cererea de rambursare intermediară şi finală sunt reale,
înregistrate corect şi eligibile în conformitate cu prevederile
contractului de finanţare.
Prin decizia administrativă a conducătorului
instituţiei publice se poate angaja şi un auditor financiar
independent, care va fi selectat din cadrul membrilor activi ai Camerei
Auditorilor Financiari din România, pentru a verifica faptul că toate
cheltuielile declarate de Beneficiar în cererea de rambursare intermediară
şi finală au fost efectuate în conformitate cu prevederile
contractului de finanţare.
(18) Auditorul financiar va fi selectat din cadrul
membrilor activi ai Camerei Auditorilor Financiari din România cu o
conduită profesională corespunzătoare, respectiv nu a fost
sancţionat pentru abateri disciplinare în ultimii 3 ani.
(19) In situaţia rezilierii contractului de
servicii încheiat cu auditorul financiar independent, Beneficiarul va transmite
la OIMECTS, după caz, o notificare, conform art. 9.A alin. (15) lit. g),
şi va justifica motivele care au condus la luarea acestei decizii.
(20) In cazul în care activităţile
Proiectului necesită efectuarea de plăţi în valută,
Beneficiarul va solicita spre rambursare contravaloarea în lei a
plăţii, la cursul Băncii Naţionale a României din data
întocmirii documentelor de plată în valută.
(21) AMPOSDRU va rambursa categoriilor de beneficiari
prevăzuţi la art. 15 alin. (1) din O.U.G. nr. 64/2009 privind
gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea
acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările
ulterioare, sumele aferente contravalorii TVA plătite, aferente
cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul Proiectului.
(22) AMPOSDRU va efectua rambursarea TVA plătite,
aferentă cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul Proiectului în termen
de maximum 45 (patruzecişicinci) de zile de la data înregistrării
cererii de rambursare a TVA la OIMECTS, după caz.
(23) Beneficiarii şi partenerii care nu
intră sub incidenţa aplicării dispoziţiilor art. 15 din
O.U.G. nr. 64/2009, cu modificările ulterioare, au obligaţia
respectării prevederilor Codului fiscal ce vizează deducerea TVA
şi a legislaţiei naţionale în vigoare.
(24) Beneficiarii şi partenerii
prevăzuţi la art. 15 alin. (1) din O.U.G. nr. 64/2009, cu
modificările ulterioare, care potrivit Legii nr. 571/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, îşi exercită
dreptul de deducere a TVA aferentă cheltuielilor eligibile efectuate în
cadrul proiectelor finanţate din POSDRU, au obligativitatea restituirii la
bugetul de stat în termen de 3 zile lucrătoare de la data încasării
acestora a sumelor reprezentând TVAdedusă, a cărei contravaloare a
fost plătită de AMPOSDRU.
Articolul 8 - Informarea şi publicitatea
Proiectului
(1) Beneficiarul are obligaţia de a respecta
prevederile regulamentelor comunitare şi ale legislaţiei
naţionale în vigoare cu privire la măsurile de informare şi
publicitate.
(2) Beneficiarul are obligaţia de a:
a) asigura vizibilitatea adecvată,
transparenţa şi promovarea corespunzătoare a Proiectului, a
obiectivelor şi rezultatelor obţinute;
b) asigura resursele bugetare corespunzătoare
pentru activităţile şi produsele de informare şi
comunicare;
c) notifica în mod clar şi prin mijloace adecvate
faptul că proiectul implementat a fost selectat în cadrul Programului
Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013,
cofinanţat din Fondul Social European;
d) asigura permanent informarea tuturor
părţilor implicate în Proiect cu privire la finanţarea
obţinută şi la rezultatele proiectului, cu menţionarea
faptului că acordarea cofinanţării s-a realizat prin Programul
Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane din Fondul Social
European;
e) asigura că orice document, inclusiv
certificatele de participare sau diplomele obţinute în cadrul Proiectului,
va include un paragraf sau o menţiune care să facă referire la
faptul că proiectul este cofinanţat prin Programul Operaţional
Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 din Fondul Social European;
f) asigura informarea opiniei publice prin mijloace
de informare adecvate privind asistenţa financiară
nerambursabilă obţinută din fondurile europene.
(3) Toate măsurile de informare şi
publicitate care vor fi implementate în cadrul proiectului vor respecta
prevederile Manualului de identitate vizuală pentru POSDRU 2007-2013,
anexa 13, şi vor include următoarele:
a) logoul Uniunii Europene, în conformitate cu
standardele grafice prevăzute de regulamentele comunitare, cu textul
„UNIUNEA EUROPEANĂ";
b) logoul Guvernului României, cu textul „GUVERNUL
ROMÂNIEI, MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Şl PROTECŢIEI SOCIALE,
AMPOSDRU";
c) emblema Fondului Social European cu textul „Fondul
Social European, POSDRU 2007-2013";
d) logoul Instrumentelor Structurale în România cu
textul „Instrumente Structurale 2007-2013";
e) declaraţia „Proiect cofinanţat din Fondul
Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea
Resurselor Umane 2007-2013" însoţită de expresia
„Investeşte în oameni!".
Articolul 9 - Obligaţiile părţilor A.
Obligaţiile Beneficiarului
(1) Beneficiarul trebuie să asigure managementul
şi implementarea Proiectului în concordanţă cu prevederile
acestui contract, ale legislaţiei comunitare şi naţionale
şi cu instrucţiunile emise de AMPOSDRU, cu maximum de profesionalism
şi eficienţă, şi în conformitate cu cele mai bune practici
în domeniu.
(2) Beneficiarul va fi singurul
răspunzător în faţa AMPOSDRU pentru implementarea proiectului
atât pentru acţiunile sau inacţiunile sale, cât şi ale
partenerului/partenerilor.
(3) Beneficiarul are obligaţia de a solicita
punctul de vedere oficial al AMPOSDRU sau OIMECTS, după caz, cu privire la
orice aspect survenit în implementarea Proiectului de natură să
afecteze buna implementare a acestuia, precum şi în orice situaţie în
care apar neclarităţi cu privire la clauzele prezentului contract.
(4) Beneficiarul este obligat să respecte
prevederile cuprinse în cererea de finanţare şi să asigure
conformitatea cu legislaţia şi politicile Uniunii Europene şi
naţionale, în special cele privind achiziţiile/achiziţiile
publice, egalitatea de şanse şi nediscriminarea, informarea şi
publicitatea, concurenţa loială, dezvoltarea durabilă şi
ajutorul de stat, acolo unde este cazul.
(5) Beneficiarul are obligaţia de a utiliza
fondurile transferate de către AMPOSDRU prin conturile deschise pentru
Proiect prin care se vor efectua plăţile aferente implementării
Proiectului.
(6) Beneficiarul va deschide conturi de proiect în
sistemul Trezoreriei Statului, în cazul în care face parte din categoria
instituţii publice prevăzute la art. 5 şi 6 din O.U.G. nr.
64/2009, cu modificările ulterioare, indiferent de sistemul de
finanţare şi de subordonare.
(7) Beneficiarul este obligat să utilizeze
fondurile din contul/conturile Proiectului exclusiv pentru plăţile
necesare implementării activităţilor Proiectului, în
conformitate cu anexa 1 - Cererea de finanţare.
(8) Beneficiarul trebuie să ţină o
evidenţă contabilă analitică distinctă pentru Proiect,
utilizând conturi analitice distincte pentru reflectarea tuturor
operaţiunilor referitoare la implementarea Proiectului, în conformitate cu
dispoziţiile legale. Inregistrările contabile aferente Proiectului
vor fi realizate de către un contabil/contabil autorizat/expert contabil
în condiţiile legii, care va semna şi data documentele contabile
aferente operaţiunilor din cadrul Proiectului.
Documentele originale pe baza cărora se
înregistrează în contabilitatea Beneficiarului cheltuielile efectuate în
cadrul Proiectului vor fi ştampilate cu menţiunea „Solicitat
rambursare FSE - POSDRU ID nr. xxxx" şi „Numărul de identificare
al contractului în vederea evitării dublei finanţări".
(9) Contabilul/Contabilul autorizat/Expertul contabil
organizează o evidenţă contabilă distinctă a
Proiectului, folosind conturi analitice distincte.
Pentru beneficiarii instituţii publice care au
constituit la nivelul instituţiei un compartiment de contabilitate,
aceştia pot decide, în vederea organizării evidenţei contabile
distincte a Proiectului, desemnarea unui contabil din cadrul compartimentului
respectiv al instituţiei publice.
Prin excepţie, prin act administrativ,
conducătorul instituţiei publice va putea achiziţiona un
contabil autorizat/expert contabil pentru a asigura contabilitatea Proiectului,
în conformitate cu prevederile naţionale privind atribuirea contractelor
de achiziţii publice.
(10) Beneficiarii care nu se încadrează în
categoria de beneficiari prevăzuţi la art. 9A alin. (9) şi care
au constituit la nivelul entităţii un compartiment de contabilitate
vor desemna în vederea organizării evidenţei contabile distincte a
Proiectului, folosind conturi analitice distincte, un contabil/contabil
autorizat/expert contabil din cadrul compartimentului care are raporturi
juridice de muncă ori civile anterioare sau ulterioare momentului semnării
contractului de finanţare.
Prin excepţie, în situaţia în care la nivelul
entităţii nu este constituit un compartiment de contabilitate,
beneficiarul va putea achiziţiona un contabil autorizat/expert contabil
pentru a asigura evidenţa contabilă distinctă a Proiectului, în
conformitate cu prevederile naţionale privind atribuirea contractelor de
achiziţii publice sau ale instrucţiunilor privind achiziţiile
din cadrul Proiectului emise de AMPOSDRU.
(11) Contabilul autorizat/Expertul contabil, în
cazul achiziţionării de servicii prevăzut la art. 9Aalin. (9)
şi (10), va fi selectat de către Beneficiar din cadrul membrilor
activi ai Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor
Autorizaţi din România.
(12) In vederea efectuării reconcilierii contabile
între conturile contabile ale AMPOSDRU şi cele ale Beneficiarului pentru
operaţiunile gestionate în cadrul Proiectului, beneficiarii au
obligaţia transmiterii unei notificării cu privire la reconcilierea
contabilă conform formularului-standard prevăzut în legislaţia
în vigoare în termen de 30 de zile de la plata cererii de rambursare finale.
(13) Beneficiarul are obligaţia de a include în
echipa de management a Proiectului un expert cu studii juridice aflat în
raporturi juridice de muncă sau civile cu Beneficiarul sau un consilier
juridic angajat al Beneficiarului sau de către Beneficiar, în cadrul
Proiectului, care să asigure consultanţă specializată
Beneficiarului în vederea conformării cu toate prevederile legale
aplicabile, aferente implementării activităţilor Proiectului.
(14) In situaţia în care implementarea Proiectului
presupune achiziţionarea de bunuri, servicii sau execuţia de
lucrări, Beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile
legislaţiei naţionale privind achiziţiile publice sau ale
instrucţiunilor privind achiziţiile emise de AMPOSDRU.
(15) Beneficiarul are obligaţia de a notifica în
scris OIMECTS, cu cel puţin 15 (cincisprezece) zile înainte de data la
care doreşte ca modificarea să producă efecte, în
următoarele situaţii:
a) modificări intervenite în bugetul estimat al
Proiectului în limita a 15% între capitole bugetare, cu excepţia
cheltuielilor generale de administraţie, cu justificarea detaliată a
motivelor care au condus la aceasta;
b) schimbarea adresei sediului social al
beneficiarului;
c) schimbarea contului special deschis pentru Proiect;
d) înlocuirea sau introducerea de membri în echipa de
management sau a experţilor pe termen lung din cadrul echipei de
implementare a Proiectului;
e) înlocuirea reprezentantului legal;
f) modificarea planului de implementare a
activităţilor;
g) înlocuirea auditorului.
(16) Orice notificare transmisă de Beneficiar
către OIMECTS, în conformitate cu art. 9 A alin. (15), va fi
considerată valabilă numai dacă a fost făcută în scris
în conformitate cu anexa 9 - Notificare pentru modificarea contractului,
semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal.
Beneficiarul va considera notificarea aprobată tacit dacă în termen
de 15 (cincisprezece) zile de la data înregistrării la sediul AMPOSDRU nu
sunt formulate obiecţiuni cu privire la modificarea solicitată.
(17) Beneficiarul are obligaţia de a solicita
încheierea unui act adiţional la contractul de finanţare, în
conformitate cu anexa 10 -Act adiţional în următoarele situaţii:
a) orice modificare intervenită în bugetul
estimat al Proiectului, care depăşeşte limita a 15% între
capitole bugetare, cu excepţia cheltuielilor generale de
administraţie, cu justificarea detaliată a motivelor care au condus
la aceasta;
b) includerea de noi activităţi eligibile
şi/sau introducerea unor noi categorii de participanţi în
conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului aferent Proiectului
finanţat care să contribuie la atingerea rezultatelor şi
obiectivului specific al Proiectului;
c) modificarea duratei de implementare a Proiectului
în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (3);
d) suspendarea executării contractului.
(18) Beneficiarul va solicita AMPOSDRU încheierea unui
act adiţional pentru aspectele menţionate la art. 9 A alin. (17) cu
cel puţin 30 (treizeci) de zile înainte de data la care doreşte ca
modificarea să producă efecte, cu excepţia solicitării de
încheiere a unui act adiţional privind prelungirea perioadei de
implementare prevăzută la art. 2 alin. (3) care va fi realizată
cu respectarea termenului prevăzut la art. (12) alin. (2). Actul
adiţional va fi considerat valabil numai dacă a fost făcut în
conformitate cu anexa 10-Act adiţional, semnat şi ştampilat de
către reprezentantul legal. Un act adiţional nu poate avea scopul sau
efectul de a produce schimbări în contract care ar pune în discuţie
decizia de acordare a finanţării nerambursabile sau care ar fi
contrare principiului tratamentului egal al solicitanţilor.
(19) In orice altă situaţie care nu a fost
enunţată la art. 9A alin. (15) şi (17), Beneficiarul are
obligaţia de a solicita AMPOSDRU sau OIMECTS, după caz, un punct de
vedere oficial.
(20) Beneficiarul are obligaţia de a raporta
stadiul implementării Proiectului prin transmiterea de Rapoarte tehnice
şi financiare (anexa 11 - Raport tehnic şi financiar), în
conformitate cu art. 7 alin. (9). Beneficiarul are obligaţia de a
completa, în format electronic, Formularul individual de înregistrare a
grupului-ţintă (anexa 16 - Formular individual de înregistrare a grupului-ţintă),
care va fi verificat cu ocazia vizitelor la faţa locului de către
OIMECTS.
(21) Beneficiarul are obligaţia de a respecta
prevederile Directivei CE/95/46 privind protecţia persoanelor fizice în
ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera
circulaţie a acestor date, transpusă în legislaţia
naţională prin Legea nr. 677/2001, precum şi prevederile
Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi
protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice,
transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 506/2004.
Beneficiarul va informa persoanele din grupul-ţintă al Proiectului
despre obligativitatea sa de a furniza datele lor personale, cu respectarea
dispoziţiilor legale menţionate. In acest sens, participanţii
sau reprezentanţii lor legali vor semna o declaraţie de
consimţământ prin care îşi dau acordul cu privire la utilizarea
şi prelucrarea datelor personale.
(22) Beneficiarul are obligaţia de a asigura
accesul neîngrădit al autorităţilor naţionale cu
atribuţii de verificare, control şi audit al serviciilor Comisiei
Europene, al Curţii Europene de Conturi, al reprezentanţilor
serviciului specializat al Comisiei Europene - Oficiul European pentru Lupta
Antifraudă - OLAF, precum şi al reprezentanţilor Departamentului
pentru Luptă Antifraudă - DLAF, AMPOSDRU şi OIMECTS, în limitele
competenţelor care le revin, în cazul în care aceştia efectuează
verificări/ controale/audit la faţa locului şi solicită
declaraţii, documente, informaţii.
(23) In vederea efectuării
activităţilor prevăzute la art. 9A alin. (22), Beneficiarul se
angajează să acorde neîngrădit dreptul de acces la locurile
şi spaţiile unde se implementează sau a fost implementat Proiectul
în conformitate cu art. 2 alin. (2), art. 9A alin. (24) şi (27), inclusiv
acces la sistemele informatice, şi să pună la dispoziţie
documentele solicitate privind gestiunea tehnică şi financiară a
Proiectului atât pe suport de hârtie, cât şi în format electronic.
Documentele trebuie să fie uşor accesibile, îndosariate şi
arhivate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006,
astfel încât să permită verificarea lor.
Beneficiarul este obligat să informeze AMPOSDRU
şi OIMECTS, după caz, cu privire la locaţia arhivării
documentelor, în termen de 3 (trei) zile de la transmiterea solicitării.
(24) Beneficiarul are obligaţia de a păstra
în condiţii corespunzătoare şi adecvate toate documentele
originale, inclusiv documentele contabile, privind activităţile
şi cheltuielile eligibile în vederea asigurării unei piste de audit
adecvate, în conformitate cu regulamentele comunitare şi naţionale.
Toate documentele vor fi păstrate până la 31 decembrie 2021, cu
posibilitatea prelungirii acestui termen până la închiderea oficială
a POSDRU.
(25) In cazul nerespectării prevederilor art. 9A
alin. (22),(23) şi (24), Beneficiarul este obligat să restituie
întreaga sumă primită, aferentă Proiectului, reprezentând
asistenţa financiară nerambursabilă din cofinanţarea FSE,
cofinanţarea prin bugetul naţional şi finanţarea
contravalorii taxei pe valoare adăugată plătite din fonduri de
la bugetul de stat, după caz, inclusiv dobânzile şi/sau
penalităţile aferente.
(26) Beneficiarul este obligat şi responsabil de
declararea pe propria răspundere, atât pentru el, cât şi pentru
partener/ parteneri, că finanţarea obţinută pentru
implementarea Proiectului nu se suprapune cu alte finanţări primite
din bugetul de stat sau alte bugete ale Comunităţii Europene, conform
anexei 12 - Declaraţie privind evitarea dublei finanţări,
şi să comunice cu celeritate la AMPOSDRU orice modificări
survenite pe parcursul implementării Proiectului.
(27) Beneficiarul şi partenerul/partenerii
săi se obligă să menţină destinaţia şi
să asigure exploatarea şi mentenanţa echipamentelor
achiziţionate şi a lucrărilor efectuate în cadrul Proiectului pe
o perioadă de cel puţin 3 (trei) ani după finalizarea
Proiectului. In cazul nerespectării acestei obligaţii, Beneficiarul
se obligă să restituie contravaloarea echipamentelor
achiziţionate şi a lucrărilor efectuate în cadrul Proiectului,
de către el şi de către partener.
(28) Beneficiarul îşi va asuma integral
răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe
parcursul implementării Proiectului. AMPOSDRU şi OIMECTS va fi
degrevată de orice responsabilitate pentru prejudiciile cauzate
terţilor din culpa Beneficiarului.
(29) Beneficiarul va asigura în implementarea
Proiectului respectarea prevederilor privind măsurile de informare şi
publicitate în conformitate cu prevederile art. 8 din prezentul contract.
B. Obligaţiile AMPOSDRU şi OIMECTS
(1) OIMECTS are obligaţia de a informa
Beneficiarul, în timp util, cu privire la orice decizie luată care poate
afecta implementarea Proiectului.
(2) OIMECTS are obligaţia de a informa
Beneficiarul cu privire la rapoartele, concluziile şi recomandările
care au impact asupra Proiectului acestuia, formulate de către Comisia
Europeană şi de orice altă autoritate competentă.
(3) AMPOSDRU sau OIMECTS, după caz, are
obligaţia de a sprijini Beneficiarul prin furnizarea informaţiilor
sau clarificărilor pe care acesta le consideră necesare pentru
implementarea Proiectului.
(4) AMPOSDRU va efectua transferul
prefinanţării, în condiţiile prevăzute în prezentul
contract de finanţare, în termen de maximum 15 (cincisprezece) zile de la
data înregistrării cererii de prefinanţare la OIMECTS. Termenul de 15
(cincisprezece) zile se suspendă în cazul în care beneficiarul nu trimite
cererea de prefinanţare cu respectarea condiţiilor din prezentul contract.
(5) AMPOSDRU va efectua rambursarea cheltuielilor în
termen de maximum 45 (patruzecişicinci) de zile de la data
înregistrării cererii de rambursare la AMPOSDRU. Termenul de 45
(patruzecişicinci) de zile se suspendă în cazul în care Beneficiarul
nu trimite cererea de rambursare cu respectarea condiţiilor din prezentul
contract.
Cheltuielile din contribuţia comunitară,
declarate prin cererile de rambursare de către beneficiarii care au
calitatea de ordonator de credite al bugetului de stat, bugetul
asigurărilor sociale de stat sau al bugetelor fondurilor speciale sau de
către beneficiarii care reprezintă entităţi aflate în
subordinea sau în coordonarea acestuia şi care sunt finanţaţi
integral de la bugetele acestuia, vor fi virate de către AMPOSDRU, ca
venituri la bugetul din care a fost finanţat proiectul respectiv. In acest
sens, AMPOSDRU va transmite notificări privind validarea cheltuielilor
efectuate din contribuţia comunitară la finanţarea
acordată.
(6) OIMECTS are obligaţia verificării
operaţiunilor efectuate pentru implementarea Proiectului atât prin
efectuarea de verificări administrative, tehnice şi financiare, cât
şi prin verificări la faţa locului, anunţate sau organizate
ad-hoc, în vederea asigurării unei monitorizări judicioase a
derulării Proiectului.
(7) OIMECTS monitorizează implementarea
Proiectului în vederea asigurării legalităţii,
regularităţii, conformităţii şi realităţii
tuturor activităţilor aferente implementării Proiectului care
face obiectul prezentului contract de finanţare.
(8) OIMECTS are obligaţia de a efectua
verificarea la faţa locului a activităţilor aferente
implementării Proiectului, în conformitate cu prevederile art. 9 B alin.
(7), asigurând cel puţin o vizită de monitorizare pentru fiecare an
de implementare a Proiectului.
(9) AMPOSDRU sau OIMECTS, după caz, are
obligaţia de a răspunde la o solicitare prevăzută la art. 9
A alin. (19) în termen de maximum 15 (cincisprezece) zile de la primirea
acesteia.
(10) AMPOSDRU va informa despre data închiderii
oficiale/parţiale a POSDRU prin intermediul mijloacelor publice de
informare.
Articolul 10 - Subcontractarea şi cesiunea
(1) In cazul subcontractării unor
activităţi din cadrul Proiectului, responsabilitatea totală
revine în exclusivitate Beneficiarului, în conformitate cu dispoziţiile
legale.
(2) Valoarea maximă care va face obiectul
subcontractării nu poate depăşi 30% din valoarea contractului.
(3) Prezentul contract, precum şi toate drepturile
şi obligaţiile decurgând din implementarea acestuia nu pot face
obiectul cesiunii.
Articolul 11 - Nereguli
(1) Prin neregulă se înţelege orice
abatere de la legalitate, regularitate şi conformitate în raport cu
dispoziţiile legale naţionale şi/sau comunitare, precum şi
cu prevederile contractelor ori ale altor angajamente legale încheiate în baza acestor
dispoziţii, care prejudiciază bugetul general al
Comunităţii Europene şi/sau bugetele administrate de aceasta ori
în numele ei, precum şi bugetele din care provine cofinanţarea
aferentă printr-o cheltuială necuvenită.
(2) Constatarea neregulilor şi recuperarea
sumelor plătite necorespunzător se realizează conform
prevederilor legale în domeniu, respectiv Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003
privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a
fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, cu
modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea
Guvernului nr. 1.306/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003.
(3) In cazul sumelor plătite necorespunzător
de către AMPOSDRU, Beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele
respective în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data primirii notei de
debit de la AMPOSDRU, în conformitate cu dispoziţiile legale. Incepând cu
ziua a 16-a (şaisprezecea) se vor calcula majorări de întârziere în
procentul stabilit conform dispoziţiilor legale în vigoare la data
respectivă pentru fiecare zi de întârziere.
(4) Comisioanele bancare ocazionate de rambursarea
sumelor datorate AMPOSDRU cad în sarcina exclusivă a Beneficiarului.
Articolul 12 - Modificări şi
completări la contract
(1) Orice modificare a contractului se va face cu
acordul ambelor părţi, prin aprobarea unei notificări sau prin
încheierea unui act adiţional, cu excepţia modificărilor
determinate de schimbări în legislaţia naţională şi
europeană care vor fi efectuate de AMPOSDRU fără a fi necesar în
prealabil acordul Beneficiarului.
(2) Beneficiarul trebuie să informeze AMPOSDRU
sau OIMECTS, după caz, despre orice situaţie care poate determina
întârzierea executării contractului în termen de 5 (cinci) zile de la data
luării la cunoştinţă despre aceasta. Beneficiarul poate
solicita, cu cel puţin 60 de zile înainte de sfârşitul perioadei de
implementare a Proiectului, prelungirea duratei de implementare a Proiectului,
cu respectarea duratei maxime de implementare a Proiectului specificată în
Ghidul solicitantului, fără a afecta bugetul Proiectului.
Beneficiarul va transmite solicitarea însoţită de documente
justificative.
(3) Orice modificare a valorii totale a Proiectului nu
poate conduce la creşterea valorii totale eligibile a Proiectului,
menţionată la art. 3, efectuându-se exclusiv prin majorarea valorii
neeligibile a Proiectului.
(4) Beneficiarul este obligat să transmită,
împreună cu solicitarea de modificare a Contractului, şi documentele
din care să reiasă angajamentul acestuia că va asigura, din
resurse proprii, pe toată durata implementării Proiectului, fondurile
suplimentare necesare, rezultate din majorarea valorii neeligibile a
Proiectului, precum şi disponibilitatea acestor fonduri.
(5) In situaţii bine justificate, atunci când
există dificultăţi în selectarea numărului de persoane
propus de Beneficiar în cadrul grupului/grupurilor-ţintă, aşa
cum a fost specificat în cadrul Cererii de finanţare, anexa 1 la prezentul
contract, Beneficiarul va putea solicita o reducere a indicatorilor
propuşi pentru grupul/grupurile-ţintă, într-un procent de
maximum 25% din valoarea stabilită iniţial pentru fiecare
grup-ţintă, acolo unde este cazul. Această reducere a
numărului de persoane din cadrul grupului/grupurilor-ţintă va
determina şi o reducere corespunzătoare a valorii totale eligibile a
Proiectului.
Articolul 13 - Forţa majoră
(1) Prin forţă majoră se
înţelege acel eveniment imprevizibil, insurmontabil şi imposibil de
înlăturat, independent de voinţa părţilor, intervenit
după data semnării contractului, care împiedică executarea în
tot sau în parte a contractului şi care exonerează de răspundere
partea care o invocă.
(2) Pot constitui cauze de forţă majoră
evenimente cum ar fi: calamităţile naturale (cutremure,
inundaţii, alunecări de teren), război, revoluţie, embargo.
(3) Partea care invocă forţa majoră are
obligaţia de a notifica celeilalte părţi cazul de
forţă majoră, în termen de 5 (cinci) zile de la data
apariţiei, şi de a dovedi existenţa situaţiei de
forţă majoră, în termen de cel mult 15 (cincisprezece) zile, în
baza unui certificat eliberat de autorităţile competente. De
asemenea, are obligaţia de a comunica data încetării situaţiei
de forţă majoră în termen de 5 (cinci) zile.
(4) Părţile au obligaţia de a lua orice
măsuri care le stau la dispoziţie, în vederea limitării
consecinţelor acţiunii de forţă majoră.
(5) Dacă partea care invocă forţa
majoră nu procedează la notificarea începerii şi încetării
cazului de forţă majoră, în condiţiile şi termenele
prevăzute, va suporta toate daunele provocate celeilalte părţi
prin lipsa de notificare.
(6) Executarea contractului va fi suspendată de
la data apariţiei cazului de forţă majoră pe perioada de
acţiune a acesteia, fără a prejudicia drepturile ce se cuvin
părţilor.
(7) In cazul în care forţa majoră
şi/sau efectele acesteia obligă la suspendarea executării
prezentului contract pe o perioadă mai mare de 3 (trei) luni,
părţile se vor întâlni într-un termen de cel mult 10 (zece) zile de la
expirarea acestei perioade, pentru a conveni asupra modului de continuare,
modificare sau reziliere a contractului.
Articolul 14 - Incetarea şi suspendarea
contractului
(1) In situaţia în care Beneficiarul, din motive
imputabile acestuia, nu a început implementarea Proiectului în termen de 3
(trei) luni de la data precizată la art. 2 alin. (2), contractul se
consideră reziliat de drept.
(2) AMPOSDRU va rezilia contractul dacă se
constată neconcordanţă între starea de fapt dovedită
şi cele declarate de către Beneficiar în Cererea de finanţare,
referitor la faptul că Proiectul nu face obiectul unei alte
finanţări din fonduri publice naţionale şi/sau comunitare
şi/sau nu a mai beneficiat de finanţare din alte programe
naţionale sau comunitare. In acest caz, Beneficiarul este obligat să
restituie integral sumele primite.
(3) In cazul nerespectării prevederilor
prezentului contract de către Beneficiar, AMPOSDRU poate dispune
rezilierea contractului. In situaţia rezilierii, Beneficiarul va fi
obligat la restituirea în întregime a sumelor deja primite în cadrul
contractului din asistenţa financiară nerambursabilă, la plata
de majorări de întârziere şi/sau daune interese.
(4) Anterior rezilierii contractului, AMPOSDRU poate
suspenda plăţile ca o măsură de precauţie, după
notificarea prealabilă a Beneficiarului.
(5) In cazul în care prezentul contract este reziliat
din culpa Beneficiarului, acesta va fi exclus de la participarea la
selecţia publică de proiecte şi neacordarea finanţării
nerambursabile pentru o perioadă de 2 (doi) ani.
(6) In cazul unor situaţii determinate de
condiţii speciale care pot afecta grav implementarea Proiectului, altele
decât cazul de forţă majoră, AMPOSDRU va putea suspenda temporar
executarea contractului pe o perioadă de maximum 3 luni la solicitarea
Beneficiarului, în baza unui memoriu justificativ însoţit de documente
relevante, cu respectarea duratei maxime prevăzute în art. 2 (3) din
contractul de finanţare.
(7) Prezentul contract de finanţare încetează
de drept, fără a mai fi necesară intervenţia unui tribunal
arbitrai/unei instanţe judecătoreşti, la data rezilierii
acestuia de către AMPOSDRU sau, după caz, la data prevăzută
la art. 2 din prezentul contract de finanţare.
Articolul 15 - Legea aplicabilă
(1) Prevederile prezentului contract vor fi
interpretate, înţelese şi aplicate în conformitate cu legislaţia
comunitară şi/sau cea naţională în vigoare.
(2) Contractul este guvernat de legea română.
Articolul 16 - Anexele contractului
(1) Următoarele documente sunt anexate la prezentul
contract şi constituie parte integrantă a contractului:
Anexa 1 Cererea de finanţare;
Anexa 2 Bugetul proiectului;
Anexa 3 Acord de parteneriat;
Anexa 4 CV-urile echipei de management şi ale
experţilor pe termen lung;
Anexa 5 Cerere de prefinanţare (model);
Anexa 6 Formular de identificare financiară
(model);
Anexa 7 Graficul estimativ privind depunerea
cererilor de rambursare (model);
Anexa 8 Cerere de rambursare a cheltuielilor
(model);
Anexa 9 Notificare pentru modificarea contractului
(model);
Anexa 10 Act adiţional (model);
Anexa 11 Raport tehnic şi financiar (model);
Anexa 12 Declaraţie privind evitarea dublei
finanţări (model);
Anexa 13 Manual de identitate vizuală pentru
POSDRU 2007-2013;
Anexa 14 Lista de achiziţii publice (model);
Anexa 15 Evidenţa cheltuielilor (model);
Anexa 16 Formular individual de înregistrare a
grupului-ţintă (model).
(2) In cazul unor neconcordanţe între prevederile
anexelor şi cele din contract, prevederile contractului prevalează.
(3) In cazul unor neconcordanţe între prevederile
anexelor la contractul de finanţare, prevederile anexei 1 - Cererea de
finanţare prevalează, cu excepţia situaţiei în care nu se
dispune altfel prin act administrativ.
Articolul 17 - Dispoziţii finale
(1) Proprietatea, titlurile şi drepturile de
proprietate intelectuală şi industrială privind rezultatele
Proiectului, raportările şi alte documente legate de acesta vor
rămâne Beneficiarului. Beneficiarul va acorda AMPOSDRU dreptul de a
utiliza gratuit şi după cum consideră necesar toate documentele
rezultate în urma Proiectului, oricare ar fi forma acestora, dacă nu se
încalcă drepturile existente de proprietate industrială şi
intelectuală.
(2) AMPOSDRU îşi rezervă dreptul de a aproba
o solicitare de modificare a procentului stabilit la art. 10 alin. (2) numai în
situaţia în care consideră acest lucru ca fiind oportun.
(3) AMPOSDRU îşi rezervă dreptul de a reduce
parţial sau total finanţarea dacă această diminuare este
cauzată de dificultăţi în cadrul bugetului de stat. In acest
sens, semnarea contractului de finanţare nu reprezintă în mod automat
obligaţia necondiţionată a AMPOSDRU de a finanţa până
la finalizarea Proiectului valoarea angajată în cazul menţionat mai
sus. Riscul financiar asumat de beneficiar va fi luat în calcul la semnarea
contractului, la modificarea sau prelungirea acestuia. Acordarea prezentei
finanţări nu presupune obligaţia AMPOSDRU de a acorda şi
alte finanţări similare în viitor.
(4) AMPOSDRU îşi rezervă dreptul de a
diminua corespunzător finanţarea acordată în situaţia în
care indicatorii tehnici ai Proiectului prevăzuţi în Cererea de
finanţare sunt neîndepliniţi şi/sau nerealizaţi conform cererii
de finanţare aprobate.
(5) In cazul în care una dintre prevederile prezentului
contract nu mai produce efecte juridice, celelalte prevederi rămân
valabile, iar părţile semnatare vor proceda în aşa fel încât
să înlocuiască clauza fără efecte juridice cu una permisă
de lege, care să aibă scopul avut de clauza ce nu mai produce efecte
juridice.
(6) Termenul zi reprezintă ziua
calendaristică, dacă nu se specifică în mod distinct.
(7) In eventualitatea unui litigiu între AMPOSDRU
şi Beneficiar, survenit în executarea acestui contract, se vor depune
toate diligentele pentru soluţionarea acestuia pe cale amiabilă. In
situaţia în care nu se poate ajunge la o înţelegere pe cale
amiabilă în termen de 30 (treizeci) de zile de la data solicitării uneia
dintre părţile semnatare, litigiul se supune spre soluţionare
instanţei judecătoreşti competente din România.
(8) Prezentul contract constituie titlu executoriu.
(9) Prezentul contract este condiţionat de
primirea din partea Solicitantului a bugetului Proiectului (anexa 2) la contractul
de finanţare.
Dacă Solicitantul nu transmite AMPOSDRU anexa 2 -
Bugetul proiectului în termen de 10 zile lucrătoare de la data
semnării contractului sau se constată că Solicitantul
şi/sau partenerii au furnizat informaţii false, contractul devine nul
şi neavenit.
(10) Având în vedere începerea anului universitar
2009-2010 aferent studiilor universitare de doctorat la data de 1 octombrie
2009, prin excepţie de la dispoziţiile art. 2 alin. 2 din contract,
toate cheltuielile efectuate începând cu data de 1 octombrie 2009 şi
declarate ca fiind „eligibile" vor fi rambursate numai după intrarea
în vigoare a modificărilor Ordinului comun MMFES/MEF nr. 3/185/2008 pentru
stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile
în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional
sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013".
(11) Prezentul contract a fost încheiat în 2
(două) exemplare originale în limba română, un exemplar pentru
AMPOSDRU şi un exemplar pentru Beneficiar.
Autoritatea de management pentru Programul
operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane,
Reprezentant legal,
Semnătura
Beneficiar,
Reprezentant legal,
Semnătura
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 7 la modelul contractului de
finanţare prevăzut în anexa la Ordinul nr. 131/2010)
GRAFIC ESTIMATIV PRIVIND DEPUNEREA CERERILOR DE
RAMBURSARE
Investeşte în oameni!
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea
Resurselor Umane 2007-2013
Axa prioritară.............
Domeniul major de intervenţie...............
Numărul de identificare al contractului:
POSDRU/Call/DMI/G(S)/ID proiect
Titlul proiectului:.............
Data transmiterii:
GRAFIC ESTIMATIV PRIVIND DEPUNEREA CERERILOR DE
RAMBURSARE (Versiune xxx)
Cerere de rambursare
|
Cheltuieli efectuate în perioada
|
Total cheltuieli
efectuate
în intervalul de timp
menţionat
|
Total cheltuieli
efectuate/ Valoarea
totală eligibilă
a proiectului
|
Total cheltuieli aferente
finanţării
nerambursabile
ce vor fi declarate
în cererea
de rambursare
|
Suma estimată a fi
solicitată în cererea de rambursare (după deducerea contravalorii
prefinanţării din sursa FSE), astfel:
|
Data depunerii
cererii de rambursare la OI MECTS
|
Estimare contravaloare TVA de
restituit, aferentă cheltuielilor eligibile
|
Valoarea
rambursabilă din
FSE
|
Valoarea
rambursabilă
din bugetul naţional
|
Cofinanţarea proprie
|
Număr
|
Luna/An - Luna/An
|
lei
|
%
|
lei
|
lei
|
lei
|
lei
|
Luna/An
|
lei
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
ANUL DE IMPLEMENTARE Nr. 1
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANUL DE IMPLEMENTARE Nr. 2
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANUL DE IMPLEMENTARE Nr. 3
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cerere finală de rambursare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[semnătura]
[ştampila]
[nume şi prenume]
[funcţia]
Tranşa de prefinanţare
Număr
|
Suma solicitată lei
|
Data estimativă a
solicitării
Luna/An
|
11
|
12
|
13
|
Transa 2
|
|
|
Transa 3
|
|
|
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 8 la modelul contractului de
finanţare prevăzut în anexa la Ordinul nr. 131/2010)
Nr. înreg.
(Beneficiar)/Data
................/................................
Nr. înreg.(Ol MECTS)/Data
................/................................
Investeşte în oameni!
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea
Resurselor Umane 2007-2013
Axa prioritară nr..............
Domeniul major de intervenţie...............
Titlul proiectului:.............
Numărul de identificare al contractului:
POSDRU/Call/DMI/G (S)/ID proiect
Cerere de rambursare
Nr...............
Numele
Beneficiarului:...............................................................................
Adresa
Beneficiarului:.................................................................................
CUI/CIF:..........................................
Nr. telefon/fax:...................................
Adresă e-mail:....................................
Perioada de referinţă: de la...../...../.........până la...../....../........
Tip cerere: intermediară/finală
Subsemnatul/a, .................................., prin
prezenta cerere de rambursare solicit suma totală de1 (nume
reprezentant legal).................. lei, reprezentând cheltuielile efectuate
în perioada declarată, atât în calitate de Beneficiar, cât şi de
către partenerii din proiectul cu finanţare prin POSDRU.
- lei -
Valoarea totală a Cererii de
rambursare2
|
din care:
|
Deducerea prefinanţării
acordate beneficiarului/
partenerilor
|
Cheltuieli solicitate spre
rambursare
|
Valoare rambursabilă din FSE
|
Valoare rambursabilă din
bugetul naţional
|
Cofinanţarea beneficiarului
|
1=A+B
|
2 = (1-4)*%FSE
|
3 = (1-4)*%BN
|
4 = 1*%CP
|
5 = (2+3)*35%
|
6 = 1-4-5
|
|
|
|
|
|
|
din care:
|
|
|
|
|
|
A. Sume reprezentând plăţile efectuate de către
Beneficiar (A = A1 sau A = A2)
|
A.1. Sume transmise spre validare, reprezentând cheltuielile
efectuate de către Beneficiar, finanţat integral de la bugetul de
stat/bugetul asigurărilor sociale de stat/bugetul fondurilor
speciale/bugetele locale:
|
- în anul calendaristic curent:
|
|
|
|
|
|
|
- în anul calendaristic precedent:
|
|
|
|
|
|
|
A2. Sume reprezentând plăţile efectuate de
către Beneficiar, care nu este finanţat integral din bugetul de
stat/bugetul asigurărilor sociale de stat/bugetul fondurilor speciale
|
|
|
|
|
|
|
B. Sume reprezentând plăţile efectuate de către
partener/parteneri (B = B1 + B2)
|
B.1. Sume reprezentând plăţile efectuate de către
partenerul/partenerii Beneficiarului, care este finanţat/sunt
finanţaţi integral din bugetul de stat/bugetul asigurărilor
sociale de stat/bugetul fondurilor speciale (care vor primi spre rambursare
doar sumele aferente FSE)
|
|
|
|
|
|
|
B.2. Sume reprezentând plăţile efectuate de către
partenerul/partenerii Beneficiarului, care se încadrează în alte
categorii decât cei finanţaţi integral din bugetul de stat/bugetul
asigurărilor sociale de stat/bugetul fondurilor speciale
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
Rândurile B1 şi/sau B2 se vor completa, de la caz
la caz, în funcţie de tipul partenerilor implicaţi în implementarea
activităţilor Proiectului.
1 Se preia suma
totală din tabel, primul rând, coloana 6 „Cheltuieli eligibile solicitate
spre rambursare".
2 Se preia suma din
Evidenţa cheltuielilor pe ani calendaristici şi pe parteneri, coloana
8 „Valoarea cheltuielii".
Plata va fi efectuată de către AMPOSDRU, în
următoarele conturi distincte ale Beneficiarului:
contul bancar:.................................3
deschis la:.......................................CUI/CIF (aferent titularului
de cont)..............
contul bancar:.................................4
deschis la:.......................................CUI/CIF (aferent titularului
de cont)..............
contul bancar:.................................5
deschis la:.......................................CUI/CIF (aferent titularului
de cont)..............
In calitate de Beneficiar declar următoarele:
A. Cererea de rambursare se bazează doar pe
cheltuieli efectuate.
B. Cheltuielile solicitate sunt eligibile şi au
survenit în perioada de eligibilitate.
C. Contribuţia pentru cofinanţare este
determinată în conformitate cu prevederile contractului de finanţare.
D. Proiectul nu este finanţat prin alte
instrumente ale Comisiei Europene şi nici prin alte instrumente
naţionale de cofinanţare decât cele precizate în contractul de
finanţare.
E. Toate tranzacţiile sunt înregistrate în
sistemul contabil si suma cerută corespunde cu datele din documentele
contabile.
F. Cerinţele în ceea ce priveşte publicitatea
au fost îndeplinite în conformitate cu prevederile din contractul de
finanţare.
G. Regulile privind achiziţiile publice şi
oportunităţi egale au fost respectate.
H. Suma solicitată este în conformitate cu
prevederile contractului de finanţare şi ale contractelor de
achiziţie publică.
I. Progresul fizic şi financiar al Proiectului
face obiectul monitorizării, incluzând verificările la faţa
locului.
J. Toate documentele-suport sunt înregistrate în
conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale.
K. Declar că prezenta cerere de rambursare a fost
completată cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal, cu privire la
falsul în declaraţii.
L. Declar că toate documentele originale aşa
cum sunt definite în lista de anexe sunt păstrate de instituţie,
ştampilate, semnate şi sunt la dispoziţia consultării în
scopul auditului.
M. Sunt conştient de faptul că, în cazul
nerespectării prevederilor contractuale sau în cazul fondurilor solicitate
nejustificat din cadrul acestei cereri de rambursare, este posibil să nu
se plătească, să fie corectate sau să se recupereze sumele
plătite nejustificat.
In calitate de Beneficiar, certific faptul că
totalul cheltuielilor solicitate prin intermediul acestei cereri de rambursare
sunt eligibile şi sunt realizate în vederea îndeplinirii scopului
Proiectului şi în concordanţă cu legislaţia în vigoare.
Totodată, se certifică faptul că documentele anexate sunt
conforme, iar orice fel de informaţie descoperită ca fiind
incorectă sau falsă va atrage reţinerea sumelor sau neplata
acestora.
Lista anexe
Număr
|
Titlul anexei
|
|
Raport tehnic şi financiar
|
|
Evidenţa cheltuielilor pe ani calendaristici şi pe
parteneri
|
|
Facturi/Documente justificative
|
|
Extrase de cont
|
[semnătura]
[ştampila]
[nume şi prenume]
[funcţia]
A se completa de către instituţii
oficiale:
Data primirii de către Ol MECTS:
|
Observaţii:
|
Nume/Semnătura:
Responsabil
.......................................................................(data..........)
|
Verificat si aprobat
.......................................................................(data..........)
|
3 Se înscrie codul
IBAN al contului precizat în Comunicarea deschiderii contului de la Trezoreria
Statului/instituţii de credit /bănci comerciale (formularul de
identificare financiară).
4 Se înscrie codul
IBAN al contului precizat în Comunicarea deschiderii contului de venit la
buget, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor din POSDRU
(formularul de identificare financiară) - anul calendaristic curent.
5 Se înscrie codul
IBAN al contului precizat în Comunicarea deschiderii contului de venit la buget,
în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor din POSDRU
(formularul de identificare financiară) - anul calendaristic precedent.