Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 162 din 22 februarie 2010

pentru modificarea Ordinului ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 131/2010 privind aprobarea modelului Contractului de finantare pentru Programul operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 88 „Burse doctorale" si cererea de propuneri de proiecte nr. 89 „Programe postdoctorale"

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 199 din 30 martie 2010



Având în vedere:

- Decizia CE 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a programului operaţional de ajutor comunitar din partea Fondului Social European în conformitate cu obiectivul „Convergenţă" în România;

- Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările ulterioare;

- Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare;

- Hotărârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale;

- Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificările şi completările ulterioare;

-  Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 911/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi cofinanţării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi completările ulterioare;

-  Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";

- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009;

- Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă;

- Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 31/2010 privind aprobarea Manualului de identitate vizuală pentru instrumentele structurale 2007-2013 în România;

în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin:

Art. I. - Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 131/2010 privind aprobarea modelului Contractului de finanţare pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 88 „Burse doctorale" şi cererea de propuneri de proiecte nr. 89 „Programe postdoctorale", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 137 şi 137 bis din 2 martie 2010, se modifică după cum urmează:

1. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.

2. Anexa nr. 7 la modelul Contractului de finanţare pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 88 „Burse doctorale" şi cererea de propuneri de proiecte nr. 89 „Programe postdoctorale" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.

3. Anexa nr. 8 la modelul Contractului de finanţare pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 88 „Burse doctorale" şi cererea de propuneri de proiecte nr. 89 „Programe postdoctorale" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.

Art. II. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. III. - Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin Direcţia generală Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane", va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. IV. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Mihai Constantin Şeitan

ANEXA Nr. 1 (Anexă la Ordinul nr. 131/2010)

Investeşte în oameni!

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Axa prioritară nr. .............

Domeniul major de intervenţie...............

CONTRACT   DE   FINANŢARE

Numărul de identificare al contractului:

POSDRU/.../..../...../......

Titlul proiectului: „......................................."

Nr. de înregistrare AMPOSDRU:

Cererea de finanţare nr................ din data de ............... a fost aprobată în data de ............... pentru o finanţare nerambursabilă în valoare de............................lei.

Preambul

Baza legală pentru acordarea finanţării:

• Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, aprobat prin Decizia CE 5.811/22.11.2007, denumit în continuare POSDRU;

•  Regulamentul CE nr. 1.083/2006 pentru stabilirea prevederilor generale pentru Fondul European pentru Dezvoltarea Regională, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune, cu modificările şi completările ulterioare;

• Regulamentul CE nr. 1.081/2006 privind Fondul Social European (FSE), cu modificările ulterioare;

• Regulamentul CE nr. 1.828/2006 pentru stabilirea regulilor de implementare a Regulamentului CE nr. 1.083/2006 pentru stabilirea prevederilor generale pentru Fondul European pentru Dezvoltarea Regională, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi a Regulamentului CE nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională! cu modificările ulterioare;

• Regulamentul CE nr. 1.605/2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, cu modificările ulterioare;

• Regulamentul CE nr. 2.342/2002 privind stabilirea normelor de aplicare a Regulamentului financiar CE nr. 1.605/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

• Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările ulterioare;

• Hotărârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale;

• Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare;

•  Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de funcţii privind implementarea Programului operaţional'sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013", cu modificările şi completările ulterioare;

•  Ordinul comun MMFES/MEF nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane'2007-2013";

• Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare;

• Ordinul ministrului'finantelor publice nr. 31/2010 privind aprobarea Manualului de identitate vizuală pentru instrumentele structurale 2007-2013 în România;

• celelalte reglementări comunitare şi naţionale aplicabile.

Sursele de finanţare nerambursabilă

Contribuţia publică naţională la finanţarea acordată

........................Lei

Contribuţia comunitară la finanţarea acordată - FSE

........................Lei

CONDIŢII GENERALE ŞI SPECIALE

Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale (MMFPS), Direcţia generală Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane" denumită în continuare AMPOSDRU, cu sediul în Calea Plevnei nr. 46-48, sectorul 1, Bucureşti, România, cod poştal: 010222, telefon: (+40) 0213150209, fax: (+40) 0213150206, poşta electronică: posdru@fseromania.ro, cod fiscal 4266669, prin reprezentant legal......................, pe de o parte,

şi

...................................., cu sediul în str....................., localitatea............., judeţul....., cod poştal........, telefon............., fax......., poştă electronică.........., cod fiscal................, în calitate de Beneficiar, prin reprezentant legal.........,......, pe de altă parte, au convenit următoarele:

Articolul 1 - Obiectul contractului

(1) Obiectul acestui contract îl reprezintă acordarea finanţării nerambursabile de către AMPOSDRU pentru implementarea Proiectului intitulat „.....................................", asa cum este descris în anexa nr. 1 - Cererea de finanţare, denumit în continuare Proiect.

(2) Beneficiarului i se va acorda finanţarea nerambursabilă în termenii şi în condiţiile stabilite în prezentul contract şi în anexele acestuia pe care Beneficiarul declară că le cunoaşte şi le acceptă.

(3) Cererea de finanţare depusă de Beneficiar, aprobată ca urmare a procesului de evaluare şi selecţie, devine anexa 1 la prezentul contract.

(4)  Beneficiarul acceptă finanţarea nerambursabilă şi se angajează să implementeze proiectul pe propria răspundere, în conformitate cu prevederile cuprinse în prezentul contract şi cu legislaţia comunitară şi naţională.

Articolul 2 - Durata contractului

(1)  Prezentul contract de finanţare intră în vigoare la data semnării de către reprezentantul legal al AMPOSDRU, după ce contractul a fost semnat, în prealabil, de către reprezentantul legal al Beneficiarului.

(2) Data de începere a implementării Proiectului va fi prima zi lucrătoare a lunii următoare datei intrării în vigoare a contractului. In situaţii bine justificate ca urmare a solicitării Beneficiarului, AMPOSDRU poate decide prelungirea acestui termen sau începerea implementării proiectului la data semnării contractului de către părţi.

(3)  Perioada maximă de implementare a Proiectului este 36 de luni.

(4)  După expirarea perioadei de implementare se menţine obligaţia Beneficiarului, în conformitate cu art. 90 din Regulamentul CE nr. 1.083/2006 pentru stabilirea prevederilor generale privind Fondul European pentru Dezvoltarea Regională, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune, de a păstra până la data de 31.12.2021 şi de a pune la dispoziţia AMPOSDRU, OIMECTS, Autorităţii de Certificare şi Plată, Autorităţii de Audit, Comisiei Europene, Oficiului European de Luptă Anti-Fraudă, Curţii Europene de Conturi, precum şi oricărui alt organism abilitat să efectueze verificări asupra modului de utilizare a finanţării nerambursabile toate documentele corespunzătoare utilizării finanţării, cu posibilitatea prelungirii acestui termen până la închiderea oficială a Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013".

Articolul 3 - Finanţarea Proiectului

(1) Valoarea totală eligibilă a proiectului este estimată la.....................lei, aşa după cum rezultă din tabelul de mai jos, în care sunt evidenţiate elementele care compun valoarea totală a Proiectului:

Valoarea totală a Proiectului

Valoarea totală

eligibilă a Proiectului,

din care:

Valoarea eligibilă a finanţării

nerambursabile acordate din FSE

Valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordate din bugetul naţional

Contribuţia eligibilă a Beneficiarului

Valoarea

neeligibilă a Proiectului

(lei)

(lei)

(lei)

(%)

(lei)

(%)

(lei)

(%)

(lei)

1 =2+9

2=3+5+7

3

4

5

6

7

8

9

(2) AMPOSDRU acordă o finanţare nerambursabilă în sumă maximă de....................lei, echivalentă cu.....% din valoarea totală eligibilă a Proiectului, prevăzută la art. 3 alin. (1).

(3) AMPOSDRU va restitui sumele reprezentând contravaloarea TVA plătite de Beneficiar/partener din categoriile de beneficiari prevăzute la art. 15 alin. (1) din O.U.G. nr. 64/2009, TVA aferentă cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului finanţat din POSDRU, în valoare totală estimată de................lei.

(4)  Valoarea cheltuielilor generale de administraţie va fi acordată în procent de .....% din valoarea totală a costurilor directe eligibile, mai puţin cheltuielile de tip FEDR.

(5)  La finalizarea perioadei de implementare a Proiectului, finanţarea nerambursabilă acordată de AMPOSDRU va fi limitată la valoarea obţinută prin aplicarea procentului prevăzut la art. 3 alin. (2), cheltuielilor totale eligibile validate.

Articolul 4 - Eligibilitatea cheltuielilor efectuate în cadrul Proiectului

Cheltuielile angajate pe perioada de implementare a Proiectului sunt eligibile în condiţiile stabilite de: Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, de Ordinul comun al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU, cu modificările şi completările ulterioare, de Ghidul solicitantului, de prezentul contract, de    instrucţiunile AMPOSDRU, precum şi de alte dispoziţii legale aplicabile.

Articolul 5 - Acordarea prefinanţării

(1)  Beneficiarul poate depune o cerere de prefinanţare la OIMECTS în nume propriu sau în numele partenerului/partenerilor, în condiţiile respectării cadrului legal specific, potrivit formatului standard stabilit în anexa 5 - Cerere de prefinanţare.

(2)  Beneficiarii care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale şi entităţile aflate în subordine sau în coordonare, finanţate integral din bugetele acestora, nu pot solicita sume cu titlu de prefinanţare, aceste fonduri fiindu-le asigurate integral din bugetul propriu.

(3) Sumele aferente prefinanţării se transferă Beneficiarului care nu se încadrează în categoriile prevăzute la art. 5 alin. (2), în baza următoarelor documente:

a) cererea de prefinanţare (anexa 5);

b)   formularul de identificare financiară (anexa 6) şi comunicarea/convenţia emisă de Trezoreria Statului/banca comercială privind deschiderea unui cont special al Proiectului.

(4)   In cazul proiectelor implementate în parteneriat, beneficiarii menţionaţi la art. 5 alin. (2) pot solicita acordarea de prefinanţare în numele partenerilor care sunt îndreptăţiţi să solicite prefinanţare, conform art. 2 alin. (3) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009.

(5) Sumele primite conform art. 5 alin. (4) sunt virate de către Beneficiar partenerului/partenerilor, în termen de maximum 3 zile lucrătoare  de   la  data  încasării,  în   conturile   partenerului/ partenerilor. Beneficiarul are obligaţia transmiterii unei notificări scrise atât partenerilor, cât şi AMPOSDRU cu privire la efectuarea viramentului în conturile partenerilor, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data virării, notificare la care anexează o copie a ordinului de plată şi a extrasului de cont.

(6) In cazul proiectelor implementate în parteneriat, liderul de parteneriat (beneficiarul) are obligaţia deschiderii unui cont de disponibilităţi în vederea primirii de la AMPOSDRU atât a sumelor aferente prefinanţării, cât şi a celor aferente rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului şi restituirii contravalorii TVA plătite. In situaţia în care partenerul transnaţional este o persoană juridică înregistrată fiscal într-un alt stat membru al Uniunii Europene şi nu are un cont deschis la o instituţie de credit din România, aceste sume sunt virate de către liderul de parteneriat în termen de maximum 6 zile lucrătoare de la data încasării, într-un cont deschis pe numele partenerului la o instituţie de credit din străinătate prin intermediul unui cont propriu al liderului de parteneriat deschis la o instituţie de credit din România.

(7) In situaţia în care Beneficiarului i s-au acordat sume cu titlu de prefinanţare, în termen de cel mult un an de la data semnării contractului de finanţare, Beneficiarul are obligaţia prezentării unui contract de achiziţie de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări încheiat cu un operator economic.

(8) In cazul în care Beneficiarul nu face dovada încheierii unui contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări cu un operator economic, în termen de cel mult un an de la data semnării contractului de finanţare, acesta are obligaţia restituirii prefinanţării primite.

(9) In cazul proiectelor finanţate din cadrul axelor prioritare 1-5 ale POSDRU, prefinanţarea se acordă într-o singură tranşă sau în mai multe, în funcţie de durata de implementare a Proiectului, în procent de 30% din valoarea totală eligibilă a contractului de finanţare, excluzând contribuţia proprie a Beneficiarului, aferentă fiecărui an de implementare a Proiectului, după cum este stabilit în anexa 2 - Bugetul proiectului.

(10)  Numărul tranşelor de prefinanţare acordate conform art. 5 alin. (9) sunt stabilite după cum urmează:

a)  proiect cu durată de implementare de până la un an inclusiv: o tranşă de prefinanţare;

b)  proiect cu durată de implementare între un an şi 2 ani inclusiv: două tranşe de prefinanţare;

c) proiect cu durata de implementare între 2 şi 3 ani: 3 tranşe de prefinanţare.

(11) Prefinanţarea se va plăti în lei, în contul special deschis în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu prevederile O.U.G. nr. 64/2009, cu modificările ulterioare, şi ale Ordinului M.F.P. nr. 2.548/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi utilizat exclusiv pentru Proiect, de către beneficiar, conform anexei 6 - Formular de identificare financiară.

Beneficiarul şi partenerii săi au obligaţia să deschidă conturi dedicate pentru primirea sumelor aferente prefinanţării, precum şi conturi pentru primirea rambursării cheltuielilor efectuate în cadrul Proiectului, în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (2)-(4), respectiv art. 34 şi 35 din Ordinul M.F.P. nr. 2.548/2009, cu modificările şi completările ulterioare.

(12)  O nouă tranşă anuală de prefinanţare va putea fi acordată după recuperarea a cel puţin 70% din tranşa anuală de prefinanţare anterioară.

(13) Suma reprezentând diferenţa dintre dobânda acumulată în contul menţionat la art. 5 alin. (11) corespunzător sumelor din prefinanţare rămase disponibile în cont şi valoarea impozitelor aferente şi a comisioanelor de gestionare a contului se raportează AMPOSDRU şi se deduc din sumele rambursate beneficiarilor până la plata finală inclusiv.

Articolul 6 - Recuperarea prefinanţării

(1) Sumele acordate cu titlu de prefinanţare se vor recupera prin deducerea din fiecare cerere de rambursare intermediară solicitată a unui procent de 35% (pentru axele prioritare 1-5) din valoarea cheltuielilor eligibile validate de OIMECTS, după caz (excluzându-se contribuţia proprie a Beneficiarului şi contravaloarea TVA). Cu ocazia transmiterii ultimei cereri de rambursare intermediară, OIMECTS va putea aplica un procent de recuperare a prefinanţării diferit de cel menţionat anterior, astfel încât suma aferentă prefinanţării acordate să fie recuperată integral înainte de depunerea cererii finale de rambursare.

(2)   La data prezentării fiecărei cereri de rambursare intermediară, Beneficiarul va trebui să previzioneze fondurile disponibile care să acopere necesarul de finanţare a activităţilor prevăzute în cererea de finanţare la pct. 1.5 „Graficul activităţilor" pentru următoarele 3 luni de implementare a Proiectului, luând în considerare prevederile art. 7 alin. (1).

(3)  Dacă prefinanţarea nu a fost recuperată integral înainte de depunerea cererii finale de rambursare, diferenţa rămasă nerecuperată trebuie plătită de către Beneficiar în contul AMPOSDRU, în termen de 15 zile calendaristice de la notificarea transmisă de către AMPOSDRU. Beneficiarul este obligat să transmită o copie a ordinului de plată către AMPOSDRU, în termen de 5 zile lucrătoare de la data efectuării plăţii.

(4) In cazul acordării unei noi tranşe anuale de prefinanţare în condiţiile prevăzute la art. 5 alin. (12), recuperarea noii tranşe anuale de prefinanţare se va realiza numai după recuperarea integrală a tranşei de prefinanţare acordate anterior.

(5)  Beneficiarul are obligaţia restituirii prefinanţării acordate atât lui, cât şi partenerului/partenerilor acestuia şi este unicul responsabil pentru recuperarea prefinanţării acordate partenerului/partenerilor, în situaţia în care nicio cerere de rambursare intermediară nu a fost depusă în termen de 6 (şase) luni de la data primirii acesteia de către Beneficiar şi/sau de către partener/parteneri. In această situaţie AMPOSDRU poate dispune rezilierea contractului.

(6) Prefinanţarea va fi utilizată exclusiv pentru implementarea activităţilor din cadrul Proiectului în conformitate cu prevederile contractului de finanţare şi ale eventualelor acte adiţionale ulterioare.

Articolul 7 - Rambursarea cheltuielilor efectuate în cadrul Proiectului şi rambursarea finală

(1) Beneficiarul are obligaţia de a completa şi de a transmite OIMECTS graficul estimativ privind depunerea cererilor de rambursare (anexa 7), în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de prefinanţare sau în termen de maximum 90 de zile de la data prevăzută la art. 2 alin. (2), în cazul în care Beneficiarul nu depune cerere de prefinanţare.

(2)  Beneficiarul are obligaţia, în cazul modificării graficului estimativ privind depunerea cererilor de rambursare transmis iniţial, să transmită în scris OIMECTS, cu celeritate, noile sale previziuni.

(3) In cazul în care Beneficiarul nu respectă prevederile art. 7 alin. (1) şi (2), OIMECTS îşi rezervă dreptul de a prelungi termenul de rambursare cu o perioadă corespunzătoare neîndeplinirii acestei obligaţii.

(4)  Beneficiarul va transmite prima cerere de rambursare intermediară în maximum 6 luni de la data primirii prefinanţării sau în maximum 6 luni de la data începerii implementării Proiectului. In caz contrar, AMPOSDRU poate rezilia contractul de finanţare.

Luând în considerare prevederile art. 6 alin. (1), cererile de rambursare intermediară vor fi transmise OIMECTS atunci când valoarea cheltuielilor angajate şi plătite de Beneficiar şi partenerii săi reprezintă cel puţin:

a) pentru proiectele cu durata de până la un an inclusiv: 15% din valoarea totală eligibilă a Proiectului;

b)  pentru proiectele cu durata între un an şi 2 ani inclusiv: 10% din valoarea totală eligibilă a Proiectului;

c) pentru proiectele cu durata între 2 ani şi 3 ani inclusiv: 5% din valoarea totală eligibilă a Proiectului.

(5)   Cererea de rambursare intermediară a cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul Proiectului va fi transmisă OIMECTS separat pe ani calendaristici, conform formatului standard prezentat în anexa 8 - Cerere de rambursare a cheltuielilor.

(6)   In cazuri excepţionale, ce vizează implementarea continuă şi fără întrerupere a Proiectului, Beneficiarul va putea transmite o cerere de rambursare intermediară şi atunci când cheltuielile declarate reprezintă un procent mai mic decât cel stabilit din valoarea totală eligibilă a Proiectului, conform art. 7 alin. (4), cu o justificare adecvată privind condiţiile de implementare a Proiectului, în conformitate cu art. 6 alin. (1); OIMECTS îşi rezervă dreptul de a nu accepta cererea de rambursare respectivă dacă va considera că justificarea transmisă de Beneficiar privind condiţiile de implementare a Proiectului nu este fundamentată suficient.

(7) AMPOSDRU va face transferul sumelor aferente plăţilor în contul deschis de către Beneficiar, în sistemul Trezoreriei Statului, în cazul în care Beneficiarul are calitatea de instituţie publică, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare sau, pentru celelalte categorii de beneficiari, la banca comercială pentru care au optat.

(8) Suma prefinanţării/prefinanţărilorşi a plăţilor intermediare nu poate să depăşească 95% din valoarea eligibilă a contractului.

(9)  Beneficiarul va transmite OIMECTS, după caz, cererile de rambursare însoţite de Evidenţa cheltuielilor (anexa 15), de Raportul privind constatările factuale emis de auditorul financiar independent şi de Raportul tehnic şi financiar (anexa 11).

(10) In funcţie de categoria de risc stabilită pentru proiect de către AMPOSDRU, Beneficiarul, pe baza solicitărilor OIMECTS, după caz, va transmite documentele-suport justificative solicitate. Prin excepţie, pentru prima cerere de rambursare intermediară, Beneficiarul va transmite toate documentele-suport justificative de natură financiară.

(11) Documentele originale pe baza cărora se înregistrează în contabilitate cheltuielile efectuate în cadrul Proiectului vor avea aplicată de către responsabilul financiar ştampila cu menţiunea „Solicitat rambursare FSE - POSDRU ID nr. xxxx" şi „Numărul de identificare al contractului, în vederea evitării dublei finanţări".

(12)   Cererea de rambursare finală va fi transmisă la OIMECTS, după caz, în termen de 30 de zile de la finalizarea perioadei de implementare a Proiectului, aşa cum a fost definită la art. 2.

(13)  Odată cu transmiterea fiecărei cereri de rambursare intermediară sau finală, Beneficiarul va transmite la OIMECTS, după caz, un raport privind constatările factuale aferente cererilor de rambursare respective, emis de către un auditor financiar independent şi autorizat în condiţiile legii. Cererea de rambursare cu menţiunea anterioară „Transmis spre auditare" va fi semnată şi datată de către auditorul financiar independent.

(14) Auditorul financiar, independent şi autorizat în condiţiile legii, verifică faptul că toate cheltuielile declarate de Beneficiar în cererea de rambursare intermediară sau finală sunt reale, înregistrate corect şi eligibile în conformitate cu prevederile contractului de finanţare şi prevederile legale în vigoare şi emite un raport privind constatările factuale în conformitate cu formatul standard furnizat de AMPOSDRU. Sunt exceptate de la verificare cheltuielile aferente valorilor forfetare şi finanţărilor la rate forfetare.

(15) Raportul privind constatările factuale, întocmit de către auditor şi transmis odată cu cererea de rambursare intermediară sau finală, va viza toate cheltuielile declarate de Beneficiar care nu au fost verificate prin raportul/rapoartele anterior/anterioare de verificare a cheltuielilor.

(16)  Beneficiarul trebuie să pună la dispoziţia auditorului financiar independent şi autorizat în condiţiile legii toate documentele şi/sau informaţiile solicitate şi să asigure toate condiţiile pentru verificarea cheltuielilor de către acesta.

(17)   Auditorul financiar independent va fi selectat cu respectarea condiţiilor prevederilor legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice sau ale instrucţiunilor emise de AMPOSDRU, în cazul în care Beneficiarul nu reprezintă autoritate contractantă în sensul legislaţiei naţionale privind atribuirea contractelor de achiziţie publică.

Prin excepţie, pentru beneficiarii instituţii publice care au constituit la nivelul instituţiei o structură specializată de audit intern, auditorul financiar poate fi reprezentat de către şeful/auditorul intern desemnat din cadrul acestei structuri pentru a verifica faptul că toate cheltuielile declarate de Beneficiar în cererea de rambursare intermediară şi finală sunt reale, înregistrate corect şi eligibile în conformitate cu prevederile contractului de finanţare.

Prin decizia administrativă a conducătorului instituţiei publice se poate angaja şi un auditor financiar independent, care va fi selectat din cadrul membrilor activi ai Camerei Auditorilor Financiari din România, pentru a verifica faptul că toate cheltuielile declarate de Beneficiar în cererea de rambursare intermediară şi finală au fost efectuate în conformitate cu prevederile contractului de finanţare.

(18) Auditorul financiar va fi selectat din cadrul membrilor activi ai Camerei Auditorilor Financiari din România cu o conduită profesională corespunzătoare, respectiv nu a fost sancţionat pentru abateri disciplinare în ultimii 3 ani.

(19) In situaţia rezilierii contractului de servicii încheiat cu auditorul financiar independent, Beneficiarul va transmite la OIMECTS, după caz, o notificare, conform art. 9.A alin. (15) lit. g), şi va justifica motivele care au condus la luarea acestei decizii.

(20)   In cazul în care activităţile Proiectului necesită efectuarea de plăţi în valută, Beneficiarul va solicita spre rambursare contravaloarea în lei a plăţii, la cursul Băncii Naţionale a României din data întocmirii documentelor de plată în valută.

(21)  AMPOSDRU va rambursa categoriilor de beneficiari prevăzuţi la art. 15 alin. (1) din O.U.G. nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările ulterioare, sumele aferente contravalorii TVA plătite, aferente cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul Proiectului.

(22)  AMPOSDRU va efectua rambursarea TVA plătite, aferentă cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul Proiectului în termen de maximum 45 (patruzecişicinci) de zile de la data înregistrării cererii de rambursare a TVA la OIMECTS, după caz.

(23)  Beneficiarii şi partenerii care nu intră sub incidenţa aplicării dispoziţiilor art. 15 din O.U.G. nr. 64/2009, cu modificările ulterioare, au obligaţia respectării prevederilor Codului fiscal ce vizează deducerea TVA şi a legislaţiei naţionale în vigoare.

(24) Beneficiarii şi partenerii prevăzuţi la art. 15 alin. (1) din O.U.G. nr. 64/2009, cu modificările ulterioare, care potrivit Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, îşi exercită dreptul de deducere a TVA aferentă cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din POSDRU, au obligativitatea restituirii la bugetul de stat în termen de 3 zile lucrătoare de la data încasării acestora a sumelor reprezentând TVAdedusă, a cărei contravaloare a fost plătită de AMPOSDRU.

Articolul 8 - Informarea şi publicitatea Proiectului

(1)  Beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile regulamentelor comunitare şi ale legislaţiei naţionale în vigoare cu privire la măsurile de informare şi publicitate.

(2) Beneficiarul are obligaţia de a:

a) asigura vizibilitatea adecvată, transparenţa şi promovarea corespunzătoare a Proiectului, a obiectivelor şi rezultatelor obţinute;

b)   asigura resursele bugetare corespunzătoare pentru activităţile şi produsele de informare şi comunicare;

c)  notifica în mod clar şi prin mijloace adecvate faptul că proiectul implementat a fost selectat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, cofinanţat din Fondul Social European;

d) asigura permanent informarea tuturor părţilor implicate în Proiect cu privire la finanţarea obţinută şi la rezultatele proiectului, cu menţionarea faptului că acordarea cofinanţării s-a realizat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane din Fondul Social European;

e)   asigura că orice document, inclusiv certificatele de participare sau diplomele obţinute în cadrul Proiectului, va include un paragraf sau o menţiune care să facă referire la faptul că proiectul este cofinanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 din Fondul Social European;

f)   asigura informarea opiniei publice prin mijloace de informare adecvate privind asistenţa financiară nerambursabilă obţinută din fondurile europene.

(3)  Toate măsurile de informare şi publicitate care vor fi implementate în cadrul proiectului vor respecta prevederile Manualului de identitate vizuală pentru POSDRU 2007-2013, anexa 13, şi vor include următoarele:

a)  logoul Uniunii Europene, în conformitate cu standardele grafice prevăzute de regulamentele comunitare, cu textul „UNIUNEA EUROPEANĂ";

b)   logoul Guvernului României, cu textul „GUVERNUL ROMÂNIEI, MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Şl PROTECŢIEI SOCIALE, AMPOSDRU";

c)  emblema Fondului Social European cu textul „Fondul Social European, POSDRU 2007-2013";

d)  logoul Instrumentelor Structurale în România cu textul „Instrumente Structurale 2007-2013";

e) declaraţia „Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane  2007-2013"  însoţită  de  expresia  „Investeşte  în oameni!".

Articolul 9 - Obligaţiile părţilor A. Obligaţiile Beneficiarului

(1)   Beneficiarul trebuie să asigure managementul şi implementarea Proiectului în concordanţă cu prevederile acestui contract, ale legislaţiei comunitare şi naţionale şi cu instrucţiunile emise de AMPOSDRU, cu maximum de profesionalism şi eficienţă, şi în conformitate cu cele mai bune practici în domeniu.

(2)    Beneficiarul va fi singurul răspunzător în faţa AMPOSDRU pentru implementarea proiectului atât pentru acţiunile sau inacţiunile sale, cât şi ale partenerului/partenerilor.

(3) Beneficiarul are obligaţia de a solicita punctul de vedere oficial al AMPOSDRU sau OIMECTS, după caz, cu privire la orice aspect survenit în implementarea Proiectului de natură să afecteze buna implementare a acestuia, precum şi în orice situaţie în care apar neclarităţi cu privire la clauzele prezentului contract.

(4) Beneficiarul este obligat să respecte prevederile cuprinse în cererea de finanţare şi să asigure conformitatea cu legislaţia şi politicile Uniunii Europene şi naţionale, în special cele privind achiziţiile/achiziţiile publice, egalitatea de şanse şi nediscriminarea, informarea şi publicitatea, concurenţa loială, dezvoltarea durabilă şi ajutorul de stat, acolo unde este cazul.

(5) Beneficiarul are obligaţia de a utiliza fondurile transferate de către AMPOSDRU prin conturile deschise pentru Proiect prin care se vor efectua plăţile aferente implementării Proiectului.

(6)  Beneficiarul va deschide conturi de proiect în sistemul Trezoreriei Statului, în cazul în care face parte din categoria instituţii publice prevăzute la art. 5 şi 6 din O.U.G. nr. 64/2009, cu modificările ulterioare, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare.

(7)   Beneficiarul este obligat să utilizeze fondurile din contul/conturile Proiectului exclusiv pentru plăţile necesare implementării activităţilor Proiectului, în conformitate cu anexa 1 - Cererea de finanţare.

(8) Beneficiarul trebuie să ţină o evidenţă contabilă analitică distinctă pentru Proiect, utilizând conturi analitice distincte pentru reflectarea tuturor operaţiunilor referitoare la implementarea Proiectului, în conformitate cu dispoziţiile legale. Inregistrările contabile aferente Proiectului vor fi realizate de către un contabil/contabil autorizat/expert contabil în condiţiile legii, care va semna şi data documentele contabile aferente operaţiunilor din cadrul Proiectului.

Documentele originale pe baza cărora se înregistrează în contabilitatea Beneficiarului cheltuielile efectuate în cadrul Proiectului vor fi ştampilate cu menţiunea „Solicitat rambursare FSE - POSDRU ID nr. xxxx" şi „Numărul de identificare al contractului în vederea evitării dublei finanţări".

(9) Contabilul/Contabilul autorizat/Expertul contabil organizează o evidenţă contabilă distinctă a Proiectului, folosind conturi analitice distincte.

Pentru beneficiarii instituţii publice care au constituit la nivelul instituţiei un compartiment de contabilitate, aceştia pot decide, în vederea organizării evidenţei contabile distincte a Proiectului, desemnarea unui contabil din cadrul compartimentului respectiv al instituţiei publice.

Prin excepţie, prin act administrativ, conducătorul instituţiei publice va putea achiziţiona un contabil autorizat/expert contabil pentru a asigura contabilitatea Proiectului, în conformitate cu prevederile naţionale privind atribuirea contractelor de achiziţii publice.

(10)  Beneficiarii care nu se încadrează în categoria de beneficiari prevăzuţi la art. 9A alin. (9) şi care au constituit la nivelul entităţii un compartiment de contabilitate vor desemna în vederea organizării evidenţei contabile distincte a Proiectului, folosind conturi analitice distincte, un contabil/contabil autorizat/expert contabil din cadrul compartimentului care are raporturi juridice de muncă ori civile anterioare sau ulterioare momentului semnării contractului de finanţare.

Prin excepţie, în situaţia în care la nivelul entităţii nu este constituit un compartiment de contabilitate, beneficiarul va putea achiziţiona un contabil autorizat/expert contabil pentru a asigura evidenţa contabilă distinctă a Proiectului, în conformitate cu prevederile naţionale privind atribuirea contractelor de achiziţii publice sau ale instrucţiunilor privind achiziţiile din cadrul Proiectului emise de AMPOSDRU.

(11)    Contabilul autorizat/Expertul contabil, în cazul achiziţionării de servicii prevăzut la art. 9Aalin. (9) şi (10), va fi selectat de către Beneficiar din cadrul membrilor activi ai Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România.

(12) In vederea efectuării reconcilierii contabile între conturile contabile ale AMPOSDRU şi cele ale Beneficiarului pentru operaţiunile gestionate în cadrul Proiectului, beneficiarii au obligaţia transmiterii unei notificării cu privire la reconcilierea contabilă conform formularului-standard prevăzut în legislaţia în vigoare în termen de 30 de zile de la plata cererii de rambursare finale.

(13)  Beneficiarul are obligaţia de a include în echipa de management a Proiectului un expert cu studii juridice aflat în raporturi juridice de muncă sau civile cu Beneficiarul sau un consilier juridic angajat al Beneficiarului sau de către Beneficiar, în cadrul Proiectului, care să asigure consultanţă specializată Beneficiarului în vederea conformării cu toate prevederile legale aplicabile, aferente implementării activităţilor Proiectului.

(14) In situaţia în care implementarea Proiectului presupune achiziţionarea de bunuri, servicii sau execuţia de lucrări, Beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile legislaţiei naţionale privind achiziţiile publice sau ale instrucţiunilor privind achiziţiile emise de AMPOSDRU.

(15) Beneficiarul are obligaţia de a notifica în scris OIMECTS, cu cel puţin 15 (cincisprezece) zile înainte de data la care doreşte ca modificarea să producă efecte, în următoarele situaţii:

a)  modificări intervenite în bugetul estimat al Proiectului în limita a 15% între capitole bugetare, cu excepţia cheltuielilor generale de administraţie, cu justificarea detaliată a motivelor care au condus la aceasta;

b) schimbarea adresei sediului social al beneficiarului;

c) schimbarea contului special deschis pentru Proiect;

d)  înlocuirea sau introducerea de membri în echipa de management sau a experţilor pe termen lung din cadrul echipei de implementare a Proiectului;

e) înlocuirea reprezentantului legal;

f) modificarea planului de implementare a activităţilor;

g) înlocuirea auditorului.

(16) Orice notificare transmisă de Beneficiar către OIMECTS, în conformitate cu art. 9 A alin. (15), va fi considerată valabilă numai dacă a fost făcută în scris în conformitate cu anexa 9 - Notificare pentru modificarea contractului, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal. Beneficiarul va considera notificarea aprobată tacit dacă în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data înregistrării la sediul AMPOSDRU nu sunt formulate obiecţiuni cu privire la modificarea solicitată.

(17)  Beneficiarul are obligaţia de a solicita încheierea unui act adiţional la contractul de finanţare, în conformitate cu anexa 10 -Act adiţional în următoarele situaţii:

a)   orice modificare intervenită în bugetul estimat al Proiectului, care depăşeşte limita a 15% între capitole bugetare, cu excepţia cheltuielilor generale de administraţie, cu justificarea detaliată a motivelor care au condus la aceasta;

b)  includerea de noi activităţi eligibile şi/sau introducerea unor noi categorii de participanţi în conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului aferent Proiectului finanţat care să contribuie la atingerea rezultatelor şi obiectivului specific al Proiectului;

c)  modificarea duratei de implementare a Proiectului în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (3);

d) suspendarea executării contractului.

(18) Beneficiarul va solicita AMPOSDRU încheierea unui act adiţional pentru aspectele menţionate la art. 9 A alin. (17) cu cel puţin 30 (treizeci) de zile înainte de data la care doreşte ca modificarea să producă efecte, cu excepţia solicitării de încheiere a unui act adiţional privind prelungirea perioadei de implementare prevăzută la art. 2 alin. (3) care va fi realizată cu respectarea termenului prevăzut la art. (12) alin. (2). Actul adiţional va fi considerat valabil numai dacă a fost făcut în conformitate cu anexa 10-Act adiţional, semnat şi ştampilat de către reprezentantul legal. Un act adiţional nu poate avea scopul sau efectul de a produce schimbări în contract care ar pune în discuţie decizia de acordare a finanţării nerambursabile sau care ar fi contrare principiului tratamentului egal al solicitanţilor.

(19) In orice altă situaţie care nu a fost enunţată la art. 9A alin. (15) şi (17), Beneficiarul are obligaţia de a solicita AMPOSDRU sau OIMECTS, după caz, un punct de vedere oficial.

(20)    Beneficiarul are obligaţia de a raporta stadiul implementării Proiectului prin transmiterea de Rapoarte tehnice şi financiare (anexa 11 - Raport tehnic şi financiar), în conformitate cu art. 7 alin. (9). Beneficiarul are obligaţia de a completa, în format electronic, Formularul individual de înregistrare a grupului-ţintă (anexa 16 - Formular individual de înregistrare a grupului-ţintă), care va fi verificat cu ocazia vizitelor la faţa locului de către OIMECTS.

(21)  Beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile Directivei CE/95/46 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 677/2001, precum şi prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 506/2004. Beneficiarul va informa persoanele din grupul-ţintă al Proiectului despre obligativitatea sa de a furniza datele lor personale, cu respectarea dispoziţiilor legale menţionate. In acest sens, participanţii sau reprezentanţii lor legali vor semna o declaraţie de consimţământ prin care îşi dau acordul cu privire la utilizarea şi prelucrarea datelor personale.

(22) Beneficiarul are obligaţia de a asigura accesul neîngrădit al autorităţilor naţionale cu atribuţii de verificare, control şi audit al serviciilor Comisiei Europene, al Curţii Europene de Conturi, al reprezentanţilor serviciului specializat al Comisiei Europene - Oficiul European pentru Lupta Antifraudă - OLAF, precum şi al reprezentanţilor Departamentului pentru Luptă Antifraudă - DLAF, AMPOSDRU şi OIMECTS, în limitele competenţelor care le revin, în cazul în care aceştia efectuează verificări/ controale/audit la faţa locului şi solicită declaraţii, documente, informaţii.

(23)  In vederea efectuării activităţilor prevăzute la art. 9A alin. (22), Beneficiarul se angajează să acorde neîngrădit dreptul de acces la locurile şi spaţiile unde se implementează sau a fost implementat Proiectul în conformitate cu art. 2 alin. (2), art. 9A alin. (24) şi (27), inclusiv acces la sistemele informatice, şi să pună la dispoziţie documentele solicitate privind gestiunea tehnică şi financiară a Proiectului atât pe suport de hârtie, cât şi în format electronic. Documentele trebuie să fie uşor accesibile, îndosariate şi arhivate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006, astfel încât să permită verificarea lor.

Beneficiarul este obligat să informeze AMPOSDRU şi OIMECTS, după caz, cu privire la locaţia arhivării documentelor, în termen de 3 (trei) zile de la transmiterea solicitării.

(24)   Beneficiarul are obligaţia de a păstra în condiţii corespunzătoare şi adecvate toate documentele originale, inclusiv documentele contabile, privind activităţile şi cheltuielile eligibile în vederea asigurării unei piste de audit adecvate, în conformitate cu regulamentele comunitare şi naţionale. Toate documentele vor fi păstrate până la 31 decembrie 2021, cu posibilitatea prelungirii acestui termen până la închiderea oficială a POSDRU.

(25) In cazul nerespectării prevederilor art. 9A alin. (22),(23) şi (24), Beneficiarul este obligat să restituie întreaga sumă primită, aferentă Proiectului, reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă din cofinanţarea FSE, cofinanţarea prin bugetul naţional şi finanţarea contravalorii taxei pe valoare adăugată plătite din fonduri de la bugetul de stat, după caz, inclusiv dobânzile şi/sau penalităţile aferente.

(26) Beneficiarul este obligat şi responsabil de declararea pe propria răspundere, atât pentru el, cât şi pentru partener/ parteneri, că finanţarea obţinută pentru implementarea Proiectului nu se suprapune cu alte finanţări primite din bugetul de stat sau alte bugete ale Comunităţii Europene, conform anexei 12 - Declaraţie privind evitarea dublei finanţări, şi să comunice cu celeritate la AMPOSDRU orice modificări survenite pe parcursul implementării Proiectului.

(27)  Beneficiarul şi partenerul/partenerii săi se obligă să menţină destinaţia şi să asigure exploatarea şi mentenanţa echipamentelor achiziţionate şi a lucrărilor efectuate în cadrul Proiectului pe o perioadă de cel puţin 3 (trei) ani după finalizarea Proiectului. In cazul nerespectării acestei obligaţii, Beneficiarul se obligă să restituie contravaloarea echipamentelor achiziţionate şi a lucrărilor efectuate în cadrul Proiectului, de către el şi de către partener.

(28)  Beneficiarul îşi va asuma integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul implementării Proiectului. AMPOSDRU şi OIMECTS va fi degrevată de orice responsabilitate pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa Beneficiarului.

(29)  Beneficiarul va asigura în implementarea Proiectului respectarea prevederilor privind măsurile de informare şi publicitate în conformitate cu prevederile art. 8 din prezentul contract.

B. Obligaţiile AMPOSDRU şi OIMECTS

(1) OIMECTS are obligaţia de a informa Beneficiarul, în timp util, cu privire la orice decizie luată care poate afecta implementarea Proiectului.

(2)  OIMECTS are obligaţia de a informa Beneficiarul cu privire la rapoartele, concluziile şi recomandările care au impact asupra Proiectului acestuia, formulate de către Comisia Europeană şi de orice altă autoritate competentă.

(3) AMPOSDRU sau OIMECTS, după caz, are obligaţia de a sprijini Beneficiarul prin furnizarea informaţiilor sau clarificărilor pe care acesta le consideră necesare pentru implementarea Proiectului.

(4)  AMPOSDRU va efectua transferul prefinanţării, în condiţiile prevăzute în prezentul contract de finanţare, în termen de maximum 15 (cincisprezece) zile de la data înregistrării cererii de prefinanţare la OIMECTS. Termenul de 15 (cincisprezece) zile se suspendă în cazul în care beneficiarul nu trimite cererea de prefinanţare cu respectarea condiţiilor din prezentul contract.

(5)  AMPOSDRU va efectua rambursarea cheltuielilor în termen de maximum 45 (patruzecişicinci) de zile de la data înregistrării cererii de rambursare la AMPOSDRU. Termenul de 45 (patruzecişicinci) de zile se suspendă în cazul în care Beneficiarul nu trimite cererea de rambursare cu respectarea condiţiilor din prezentul contract.

Cheltuielile din contribuţia comunitară, declarate prin cererile de rambursare de către beneficiarii care au calitatea de ordonator de credite al bugetului de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau al bugetelor fondurilor speciale sau de către beneficiarii care reprezintă entităţi aflate în subordinea sau în coordonarea acestuia şi care sunt finanţaţi integral de la bugetele acestuia, vor fi virate de către AMPOSDRU, ca venituri la bugetul din care a fost finanţat proiectul respectiv. In acest sens, AMPOSDRU va transmite notificări privind validarea cheltuielilor efectuate din contribuţia comunitară la finanţarea acordată.

(6) OIMECTS are obligaţia verificării operaţiunilor efectuate pentru implementarea Proiectului atât prin efectuarea de verificări administrative, tehnice şi financiare, cât şi prin verificări la faţa locului, anunţate sau organizate ad-hoc, în vederea asigurării unei monitorizări judicioase a derulării Proiectului.

(7)  OIMECTS monitorizează implementarea Proiectului în vederea asigurării legalităţii, regularităţii, conformităţii şi realităţii tuturor activităţilor aferente implementării Proiectului care face obiectul prezentului contract de finanţare.

(8)  OIMECTS are obligaţia de a efectua verificarea la faţa locului a activităţilor aferente implementării Proiectului, în conformitate cu prevederile art. 9 B alin. (7), asigurând cel puţin o vizită de monitorizare pentru fiecare an de implementare a Proiectului.

(9) AMPOSDRU sau OIMECTS, după caz, are obligaţia de a răspunde la o solicitare prevăzută la art. 9 A alin. (19) în termen de maximum 15 (cincisprezece) zile de la primirea acesteia.

(10)   AMPOSDRU va informa despre data închiderii oficiale/parţiale a POSDRU prin intermediul mijloacelor publice de informare.

Articolul 10 - Subcontractarea şi cesiunea

(1)   In cazul subcontractării unor activităţi din cadrul Proiectului, responsabilitatea totală revine în exclusivitate Beneficiarului, în conformitate cu dispoziţiile legale.

(2) Valoarea maximă care va face obiectul subcontractării nu poate depăşi 30% din valoarea contractului.

(3) Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din implementarea acestuia nu pot face obiectul cesiunii.

Articolul 11 - Nereguli

(1) Prin neregulă se înţelege orice abatere de la legalitate, regularitate şi conformitate în raport cu dispoziţiile legale naţionale şi/sau comunitare, precum şi cu prevederile contractelor ori ale altor angajamente legale încheiate în baza acestor dispoziţii, care prejudiciază bugetul general al Comunităţii Europene şi/sau bugetele administrate de aceasta ori în numele ei, precum şi bugetele din care provine cofinanţarea aferentă printr-o cheltuială necuvenită.

(2)  Constatarea neregulilor şi recuperarea sumelor plătite necorespunzător se realizează conform prevederilor legale în domeniu, respectiv Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 1.306/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003.

(3)  In cazul sumelor plătite necorespunzător de către AMPOSDRU, Beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele respective în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data primirii notei de debit de la AMPOSDRU, în conformitate cu dispoziţiile legale. Incepând cu ziua a 16-a (şaisprezecea) se vor calcula majorări de întârziere în procentul stabilit conform dispoziţiilor legale în vigoare la data respectivă pentru fiecare zi de întârziere.

(4)   Comisioanele bancare ocazionate de rambursarea sumelor datorate AMPOSDRU cad în sarcina exclusivă a Beneficiarului.

Articolul 12 - Modificări şi completări la contract

(1)  Orice modificare a contractului se va face cu acordul ambelor părţi, prin aprobarea unei notificări sau prin încheierea unui act adiţional, cu excepţia modificărilor determinate de schimbări în legislaţia naţională şi europeană care vor fi efectuate de AMPOSDRU fără a fi necesar în prealabil acordul Beneficiarului.

(2)   Beneficiarul trebuie să informeze AMPOSDRU sau OIMECTS, după caz, despre orice situaţie care poate determina întârzierea executării contractului în termen de 5 (cinci) zile de la data luării la cunoştinţă despre aceasta. Beneficiarul poate solicita, cu cel puţin 60 de zile înainte de sfârşitul perioadei de implementare a Proiectului, prelungirea duratei de implementare a Proiectului, cu respectarea duratei maxime de implementare a Proiectului specificată în Ghidul solicitantului, fără a afecta bugetul Proiectului. Beneficiarul va transmite solicitarea însoţită de documente justificative.

(3)  Orice modificare a valorii totale a Proiectului nu poate conduce la creşterea valorii totale eligibile a Proiectului, menţionată la art. 3, efectuându-se exclusiv prin majorarea valorii neeligibile a Proiectului.

(4)   Beneficiarul este obligat să transmită, împreună cu solicitarea de modificare a Contractului, şi documentele din care să reiasă angajamentul acestuia că va asigura, din resurse proprii, pe toată durata implementării Proiectului, fondurile suplimentare necesare, rezultate din majorarea valorii neeligibile a Proiectului, precum şi disponibilitatea acestor fonduri.

(5) In situaţii bine justificate, atunci când există dificultăţi în selectarea numărului de persoane propus de Beneficiar în cadrul grupului/grupurilor-ţintă, aşa cum a fost specificat în cadrul Cererii de finanţare, anexa 1 la prezentul contract, Beneficiarul va putea solicita o reducere a indicatorilor propuşi pentru grupul/grupurile-ţintă, într-un procent de maximum 25% din valoarea stabilită iniţial pentru fiecare grup-ţintă, acolo unde este cazul. Această reducere a numărului de persoane din cadrul grupului/grupurilor-ţintă va determina şi o reducere corespunzătoare a valorii totale eligibile a Proiectului.

Articolul 13 - Forţa majoră

(1) Prin forţă majoră se înţelege acel eveniment imprevizibil, insurmontabil şi imposibil de înlăturat, independent de voinţa părţilor, intervenit după data semnării contractului, care împiedică executarea în tot sau în parte a contractului şi care exonerează de răspundere partea care o invocă.

(2) Pot constitui cauze de forţă majoră evenimente cum ar fi: calamităţile naturale (cutremure, inundaţii, alunecări de teren), război, revoluţie, embargo.

(3) Partea care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi cazul de forţă majoră, în termen de 5 (cinci) zile de la data apariţiei, şi de a dovedi existenţa situaţiei de forţă majoră, în termen de cel mult 15 (cincisprezece) zile, în baza unui certificat eliberat de autorităţile competente. De asemenea, are obligaţia de a comunica data încetării situaţiei de forţă majoră în termen de 5 (cinci) zile.

(4)  Părţile au obligaţia de a lua orice măsuri care le stau la dispoziţie, în vederea limitării consecinţelor acţiunii de forţă majoră.

(5)  Dacă partea care invocă forţa majoră nu procedează la notificarea începerii şi încetării cazului de forţă majoră, în condiţiile şi termenele prevăzute, va suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin lipsa de notificare.

(6)  Executarea contractului va fi suspendată de la data apariţiei cazului de forţă majoră pe perioada de acţiune a acesteia, fără a prejudicia drepturile ce se cuvin părţilor.

(7)  In cazul în care forţa majoră şi/sau efectele acesteia obligă la suspendarea executării prezentului contract pe o perioadă mai mare de 3 (trei) luni, părţile se vor întâlni într-un termen de cel mult 10 (zece) zile de la expirarea acestei perioade, pentru a conveni asupra modului de continuare, modificare sau reziliere a contractului.

Articolul 14 - Incetarea şi suspendarea contractului

(1)  In situaţia în care Beneficiarul, din motive imputabile acestuia, nu a început implementarea Proiectului în termen de 3 (trei) luni de la data precizată la art. 2 alin. (2), contractul se consideră reziliat de drept.

(2)  AMPOSDRU va rezilia contractul dacă se constată neconcordanţă între starea de fapt dovedită şi cele declarate de către Beneficiar în Cererea de finanţare, referitor la faptul că Proiectul nu face obiectul unei alte finanţări din fonduri publice naţionale şi/sau comunitare şi/sau nu a mai beneficiat de finanţare din alte programe naţionale sau comunitare. In acest caz, Beneficiarul este obligat să restituie integral sumele primite.

(3) In cazul nerespectării prevederilor prezentului contract de către Beneficiar, AMPOSDRU poate dispune rezilierea contractului. In situaţia rezilierii, Beneficiarul va fi obligat la restituirea în întregime a sumelor deja primite în cadrul contractului din asistenţa financiară nerambursabilă, la plata de majorări de întârziere şi/sau daune interese.

(4)   Anterior rezilierii contractului, AMPOSDRU poate suspenda plăţile ca o măsură de precauţie, după notificarea prealabilă a Beneficiarului.

(5) In cazul în care prezentul contract este reziliat din culpa Beneficiarului, acesta va fi exclus de la participarea la selecţia publică de proiecte şi neacordarea finanţării nerambursabile pentru o perioadă de 2 (doi) ani.

(6) In cazul unor situaţii determinate de condiţii speciale care pot afecta grav implementarea Proiectului, altele decât cazul de forţă majoră, AMPOSDRU va putea suspenda temporar executarea contractului pe o perioadă de maximum 3 luni la solicitarea Beneficiarului, în baza unui memoriu justificativ însoţit de documente  relevante,  cu  respectarea duratei  maxime prevăzute în art. 2 (3) din contractul de finanţare.

(7) Prezentul contract de finanţare încetează de drept, fără a mai fi necesară intervenţia unui tribunal arbitrai/unei instanţe judecătoreşti, la data rezilierii acestuia de către AMPOSDRU sau, după caz, la data prevăzută la art. 2 din prezentul contract de finanţare.

Articolul 15 - Legea aplicabilă

(1)   Prevederile prezentului contract vor fi interpretate, înţelese şi aplicate în conformitate cu legislaţia comunitară şi/sau cea naţională în vigoare.

(2) Contractul este guvernat de legea română.

Articolul 16 - Anexele contractului

(1)   Următoarele documente sunt anexate la prezentul contract şi constituie parte integrantă a contractului:

Anexa 1     Cererea de finanţare;

Anexa 2     Bugetul proiectului;

Anexa 3     Acord de parteneriat;

Anexa 4     CV-urile echipei de management şi ale experţilor pe termen lung;

Anexa 5     Cerere de prefinanţare (model);

Anexa 6     Formular de identificare financiară (model);

Anexa 7    Graficul estimativ privind depunerea cererilor de rambursare (model);

Anexa 8     Cerere de rambursare a cheltuielilor (model);

Anexa 9     Notificare pentru modificarea contractului (model);

Anexa 10   Act adiţional (model);

Anexa 11    Raport tehnic şi financiar (model);

Anexa 12   Declaraţie privind evitarea dublei finanţări (model);

Anexa 13   Manual de identitate vizuală pentru POSDRU 2007-2013;

Anexa 14   Lista de achiziţii publice (model);

Anexa 15   Evidenţa cheltuielilor (model);

Anexa 16   Formular individual  de înregistrare a grupului-ţintă (model).

(2) In cazul unor neconcordanţe între prevederile anexelor şi cele din contract, prevederile contractului prevalează.

(3) In cazul unor neconcordanţe între prevederile anexelor la contractul de finanţare, prevederile anexei 1 - Cererea de finanţare prevalează, cu excepţia situaţiei în care nu se dispune altfel prin act administrativ.

Articolul 17 - Dispoziţii finale

(1) Proprietatea, titlurile şi drepturile de proprietate intelectuală şi industrială privind rezultatele Proiectului, raportările şi alte documente legate de acesta vor rămâne Beneficiarului. Beneficiarul va acorda AMPOSDRU dreptul de a utiliza gratuit şi după cum consideră necesar toate documentele rezultate în urma Proiectului, oricare ar fi forma acestora, dacă nu se încalcă drepturile existente de proprietate industrială şi intelectuală.

(2) AMPOSDRU îşi rezervă dreptul de a aproba o solicitare de modificare a procentului stabilit la art. 10 alin. (2) numai în situaţia în care consideră acest lucru ca fiind oportun.

(3) AMPOSDRU îşi rezervă dreptul de a reduce parţial sau total finanţarea dacă această diminuare este cauzată de dificultăţi în cadrul bugetului de stat. In acest sens, semnarea contractului de finanţare nu reprezintă în mod automat obligaţia necondiţionată a AMPOSDRU de a finanţa până la finalizarea Proiectului valoarea angajată în cazul menţionat mai sus. Riscul financiar asumat de beneficiar va fi luat în calcul la semnarea contractului, la modificarea sau prelungirea acestuia. Acordarea prezentei finanţări nu presupune obligaţia AMPOSDRU de a acorda şi alte finanţări similare în viitor.

(4)   AMPOSDRU îşi rezervă dreptul de a diminua corespunzător finanţarea acordată în situaţia în care indicatorii tehnici ai Proiectului prevăzuţi în Cererea de finanţare sunt neîndepliniţi şi/sau nerealizaţi conform cererii de finanţare aprobate.

(5) In cazul în care una dintre prevederile prezentului contract nu mai produce efecte juridice, celelalte prevederi rămân valabile, iar părţile semnatare vor proceda în aşa fel încât să înlocuiască clauza fără efecte juridice cu una permisă de lege, care să aibă scopul avut de clauza ce nu mai produce efecte juridice.

(6) Termenul zi reprezintă ziua calendaristică, dacă nu se specifică în mod distinct.

(7)   In eventualitatea unui litigiu între AMPOSDRU şi Beneficiar, survenit în executarea acestui contract, se vor depune toate diligentele pentru soluţionarea acestuia pe cale amiabilă. In situaţia în care nu se poate ajunge la o înţelegere pe cale amiabilă în termen de 30 (treizeci) de zile de la data solicitării uneia dintre părţile semnatare, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecătoreşti competente din România.

(8) Prezentul contract constituie titlu executoriu.

(9) Prezentul contract este condiţionat de primirea din partea Solicitantului a bugetului Proiectului (anexa 2) la contractul de finanţare.

Dacă Solicitantul nu transmite AMPOSDRU anexa 2 - Bugetul proiectului în termen de 10 zile lucrătoare de la data semnării contractului sau se constată că Solicitantul şi/sau partenerii au furnizat informaţii false, contractul devine nul şi neavenit.

(10) Având în vedere începerea anului universitar 2009-2010 aferent studiilor universitare de doctorat la data de 1 octombrie 2009, prin excepţie de la dispoziţiile art. 2 alin. 2 din contract, toate cheltuielile efectuate începând cu data de 1 octombrie 2009 şi declarate ca fiind „eligibile" vor fi rambursate numai după intrarea în vigoare a modificărilor Ordinului comun MMFES/MEF nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013".

(11) Prezentul contract a fost încheiat în 2 (două) exemplare originale în limba română, un exemplar pentru AMPOSDRU şi un exemplar pentru Beneficiar.

Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane,

Reprezentant legal,

Semnătura

Beneficiar,

Reprezentant legal,

Semnătura

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 7 la modelul contractului de finanţare prevăzut în anexa la Ordinul nr. 131/2010)

GRAFIC ESTIMATIV PRIVIND DEPUNEREA CERERILOR DE RAMBURSARE

Investeşte în oameni!

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Axa prioritară.............

Domeniul major de intervenţie...............

Numărul de identificare al contractului: POSDRU/Call/DMI/G(S)/ID proiect

Titlul proiectului:.............

Data transmiterii:

GRAFIC ESTIMATIV PRIVIND DEPUNEREA CERERILOR DE RAMBURSARE (Versiune xxx)

Cerere de rambursare

Cheltuieli efectuate în perioada

Total cheltuieli

efectuate

în intervalul de timp

menţionat

Total cheltuieli

efectuate/  Valoarea

totală eligibilă

a proiectului

Total cheltuieli aferente finanţării

nerambursabile

ce vor fi declarate

în cererea

de rambursare

Suma estimată a fi solicitată în cererea de rambursare (după deducerea contravalorii prefinanţării din sursa FSE), astfel:

Data depunerii

cererii de rambursare la OI MECTS

Estimare contravaloare TVA de restituit, aferentă cheltuielilor eligibile

Valoarea

rambursabilă din

FSE

Valoarea

rambursabilă

din bugetul naţional

Cofinanţarea proprie

Număr

Luna/An - Luna/An

lei

%

lei

lei

lei

lei

Luna/An

lei

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

ANUL DE IMPLEMENTARE Nr. 1

1

2

3

4

TOTAL

ANUL DE IMPLEMENTARE Nr. 2

5

6

7

8

TOTAL

ANUL DE IMPLEMENTARE Nr. 3

9

10

11

12

Cerere finală de rambursare

TOTAL

[semnătura]

[ştampila]

[nume şi prenume]

[funcţia]

Tranşa de prefinanţare

Număr

Suma solicitată lei

Data estimativă a solicitării

Luna/An

11

12

13

Transa 2

Transa 3

ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 8 la modelul contractului de finanţare prevăzut în anexa la Ordinul nr. 131/2010)

Nr. înreg. (Beneficiar)/Data                                                                 

................/................................

Nr. înreg.(Ol MECTS)/Data

................/................................                                                          

Investeşte în oameni!

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Axa prioritară nr..............

Domeniul major de intervenţie...............

Titlul proiectului:.............

Numărul de identificare al contractului: POSDRU/Call/DMI/G (S)/ID proiect

Cerere de rambursare

Nr...............

Numele Beneficiarului:...............................................................................

Adresa Beneficiarului:.................................................................................

CUI/CIF:..........................................

Nr. telefon/fax:...................................

Adresă e-mail:....................................

Perioada de referinţă: de la...../...../.........până la...../....../........

Tip cerere: intermediară/finală

Subsemnatul/a, .................................., prin prezenta cerere de rambursare solicit suma totală de1 (nume reprezentant legal).................. lei, reprezentând cheltuielile efectuate în perioada declarată, atât în calitate de Beneficiar, cât şi de către partenerii din proiectul cu finanţare prin POSDRU.

                                                                                                                                                                                                                       - lei -

Valoarea totală a Cererii de rambursare2

din care:

Deducerea prefinanţării

acordate beneficiarului/

partenerilor

Cheltuieli solicitate spre rambursare

Valoare rambursabilă din FSE

Valoare rambursabilă din bugetul naţional

Cofinanţarea beneficiarului

1=A+B

2 = (1-4)*%FSE

3 = (1-4)*%BN

4 = 1*%CP

5 = (2+3)*35%

6 = 1-4-5

din care:

A. Sume reprezentând plăţile efectuate de către Beneficiar (A = A1 sau A = A2)

A.1. Sume transmise spre validare, reprezentând cheltuielile efectuate de către Beneficiar, finanţat integral de la bugetul de stat/bugetul asigurărilor sociale de stat/bugetul fondurilor speciale/bugetele locale:

- în anul calendaristic curent:

- în anul calendaristic precedent:

A2. Sume reprezentând plăţile efectuate de către Beneficiar, care nu este finanţat integral din bugetul de stat/bugetul asigurărilor sociale de stat/bugetul fondurilor speciale

B. Sume reprezentând plăţile efectuate de către partener/parteneri (B = B1 + B2)

B.1. Sume reprezentând plăţile efectuate de către partenerul/partenerii Beneficiarului, care este finanţat/sunt finanţaţi integral din bugetul de stat/bugetul asigurărilor sociale de stat/bugetul fondurilor speciale (care vor primi spre rambursare doar sumele aferente FSE)

B.2. Sume reprezentând plăţile efectuate de către partenerul/partenerii Beneficiarului, care se încadrează în alte categorii decât cei finanţaţi integral din bugetul de stat/bugetul asigurărilor sociale de stat/bugetul fondurilor speciale

NOTĂ:

Rândurile B1 şi/sau B2 se vor completa, de la caz la caz, în funcţie de tipul partenerilor implicaţi în implementarea activităţilor Proiectului.

1  Se preia suma totală din tabel, primul rând, coloana 6 „Cheltuieli eligibile solicitate spre rambursare".

2 Se preia suma din Evidenţa cheltuielilor pe ani calendaristici şi pe parteneri, coloana 8 „Valoarea cheltuielii".

Plata va fi efectuată de către AMPOSDRU, în următoarele conturi distincte ale Beneficiarului:

contul bancar:.................................3 deschis la:.......................................CUI/CIF (aferent titularului de cont)..............

contul bancar:.................................4 deschis la:.......................................CUI/CIF (aferent titularului de cont)..............

contul bancar:.................................5 deschis la:.......................................CUI/CIF (aferent titularului de cont)..............

In calitate de Beneficiar declar următoarele:

A. Cererea de rambursare se bazează doar pe cheltuieli efectuate.

B. Cheltuielile solicitate sunt eligibile şi au survenit în perioada de eligibilitate.

C. Contribuţia pentru cofinanţare este determinată în conformitate cu prevederile contractului de finanţare.

D.  Proiectul nu este finanţat prin alte instrumente ale Comisiei Europene şi nici prin alte instrumente naţionale de cofinanţare decât cele precizate în contractul de finanţare.

E. Toate tranzacţiile sunt înregistrate în sistemul contabil si suma cerută corespunde cu datele din documentele contabile.

F. Cerinţele în ceea ce priveşte publicitatea au fost îndeplinite în conformitate cu prevederile din contractul de finanţare.

G.  Regulile privind achiziţiile publice şi oportunităţi egale au fost respectate.

H. Suma solicitată este în conformitate cu prevederile contractului de finanţare şi ale contractelor de achiziţie publică.

I. Progresul fizic şi financiar al Proiectului face obiectul monitorizării, incluzând verificările la faţa locului.

J. Toate documentele-suport sunt înregistrate în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale.

K. Declar că prezenta cerere de rambursare a fost completată cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal, cu privire la falsul în declaraţii.

L. Declar că toate documentele originale aşa cum sunt definite în lista de anexe sunt păstrate de instituţie, ştampilate, semnate şi sunt la dispoziţia consultării în scopul auditului.

M. Sunt conştient de faptul că, în cazul nerespectării prevederilor contractuale sau în cazul fondurilor solicitate nejustificat din cadrul acestei cereri de rambursare, este posibil să nu se plătească, să fie corectate sau să se recupereze sumele plătite nejustificat.

In calitate de Beneficiar, certific faptul că totalul cheltuielilor solicitate prin intermediul acestei cereri de rambursare sunt eligibile şi sunt realizate în vederea îndeplinirii scopului Proiectului şi în concordanţă cu legislaţia în vigoare. Totodată, se certifică faptul că documentele anexate sunt conforme, iar orice fel de informaţie descoperită ca fiind incorectă sau falsă va atrage reţinerea sumelor sau neplata acestora.

Lista anexe

Număr

Titlul anexei

Raport tehnic şi financiar

Evidenţa cheltuielilor pe ani calendaristici şi pe parteneri

Facturi/Documente justificative

Extrase de cont

[semnătura]

[ştampila]

[nume şi prenume]

[funcţia]

A se completa de către instituţii oficiale:

Data primirii de către Ol MECTS:

Observaţii:

Nume/Semnătura:

Responsabil

.......................................................................(data..........)

Verificat si aprobat

.......................................................................(data..........)

3 Se înscrie codul IBAN al contului precizat în Comunicarea deschiderii contului de la Trezoreria Statului/instituţii de credit /bănci comerciale (formularul de identificare financiară).

4 Se înscrie codul IBAN al contului precizat în Comunicarea deschiderii contului de venit la buget, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor din POSDRU (formularul de identificare financiară) - anul calendaristic curent.

5 Se înscrie codul IBAN al contului precizat în Comunicarea deschiderii contului de venit la buget, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor din POSDRU (formularul de identificare financiară) - anul calendaristic precedent.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 162/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 162 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu