Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1523/C din 21 octombrie 2005

privind aprobarea Regulamentului pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, din Ministerul Justitiei

ACT EMIS DE: MINISTERUL JUSTITIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 962 din 31 octombrie 2005


SmartCity3


    Avand in vedere dispozitiile art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata,
    in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul justitiei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, din Ministerul Justitiei, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                            Ministrul justitiei,
                            Monica Luisa Macovei

    ANEXA 1

                                REGULAMENT
pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, din Ministerul Justitiei

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Poate ocupa un post de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, in Ministerul Justitiei, persoana care indeplineste conditiile prevazute la art. 14 alin. (2) lit. a) - e) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, denumita in continuare lege, si a promovat concursul organizat de Ministerul Justitiei.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica si personalului transferat din alte institutii sau profesii in Ministerul Justitiei, cu exceptia judecatorilor, procurorilor, precum si a personalului de specialitate juridica asimilat acestora, care pot fi numiti fara concurs, in conditiile legii.
    (3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru ocuparea posturilor de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor - inspector general, este necesara o vechime in specialitate de cel putin 5 ani.
    (4) Numirea pe posturi de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor a persoanelor care indeplinesc conditiile prevazute de prezentul regulament se face prin ordin al ministrului justitiei.
    Art. 2
    Pentru inscrierea la concurs candidatii vor prezenta:
    a) copie de pe actul de identitate;
    b) copie de pe certificatul de nastere si, unde este cazul, certificatul de casatorie;
    c) copie de pe diploma de licenta si foaia matricola a anilor de studii;
    d) certificatul de cazier judiciar;
    e) certificatul de cazier fiscal;
    f) cerere-tip;
    g) curriculum vitae;
    h) copie de pe carnetul de munca sau alte acte doveditoare ale vechimii in specialitate;
    i) chitanta de plata a taxei de inscriere;
    j) doua fotografii color tip buletin.

    CAP. 2
    Procedura de desfasurare a concursului

    Art. 3
    Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, din Ministerul Justitiei consta din sustinerea unui interviu, a unei probe scrise de limba straina, la alegere dintre engleza, franceza, germana, italiana, spaniola, si a unei probe scrise de verificare a cunostintelor teoretice.
    Art. 4
    Disciplinele specifice prevazute la art. 15 si tematica pe materii pentru toate probele de concurs se propun de directiile in care exista posturi vacante scoase la concurs si se inainteaza Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justitiei, care le supune spre aprobare ministrului justitiei.
    Art. 5
    (1) Data si locul sustinerii concursului, modul de desfasurare, numarul posturilor vacante, termenul pentru depunerea actelor de inscriere la concurs si cuantumul taxei de inscriere se aduc la cunostinta celor interesati prin afisare la sediul Ministerului Justitiei, prin publicarea pe pagina de Internet a Ministerului Justitiei si prin intermediul mass-media, cu cel putin 30 de zile inainte de data concursului. Disciplinele de concurs, precum si tematica se publica pe pagina de Internet a Ministerului Justitiei si se afiseaza la sediul Ministerului Justitiei.
    (2) Cererile pentru inscrierea la concurs se adreseaza ministrului justitiei si se depun cu cel putin 15 zile inainte de data concursului la Ministerul Justitiei, Directia pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
    (3) In cuprinsul cererii de inscriere la concurs candidatul specifica directia pentru care doreste sa sustina concursul, respectiv directiile pentru care doreste sa sustina concursul, in ordinea preferintei, in cazul in care exista posturi vacante in cadrul directiilor pentru care au fost stabilite tematici identice, precum si optiunea pentru limba straina.
    Art. 6
    Pentru fiecare proba de concurs, in functie de numarul candidatilor, ministrul justitiei numeste, prin ordin, comisia de intervievare, comisiile de examinare a lucrarilor scrise la o limba straina, de verificare a cunostintelor teoretice, precum si comisiile de solutionare a contestatiilor.
    Art. 7
    (1) Candidatii sustin un interviu in fata unei comisii compuse din directorul directiei in cadrul careia exista postul vacant pentru care s-au inscris la concurs, un psiholog, precum si alti specialisti, desemnati prin ordin al ministrului justitiei.
    (2) Interviul va urmari motivatia, abilitatile de comunicare, atitudinea si experienta profesionala a candidatilor.
    (3) In cadrul interviului se pot testa si cunostintele la limba straina.
    (4) Intrebarile si raspunsurile la interviu se consemneaza in fisa de interviu de catre secretarul comisiei de intervievare si se semneaza de membrii comisiei si de candidat.
    (5) Interviul este eliminatoriu, candidatii fiind declarati admisi sau respinsi.
    Art. 8
    Candidatii nemultumiti de rezultatul interviului pot depune contestatie la Directia pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justitiei in termen de 48 de ore de la data afisarii rezultatelor.
    Art. 9
    Candidatii declarati admisi in urma interviului sustin proba scrisa la o limba straina.
    Art. 10
    (1) Comisiile de examinare a lucrarilor scrise la o limba straina si de verificare a cunostintelor teoretice intocmesc, cu o zi inainte de data desfasurarii concursului, 3 variante de subiecte pentru fiecare materie de concurs, care vor fi puse in plicuri separate si sigilate.
    (2) Prin tragere la sorti, in ziua concursului, in prezenta membrilor comisiilor de examinare si a unui reprezentant al candidatilor, se aleg subiectele pentru probele mentionate.
    Art. 11
    (1) Intrarea candidatilor in salile de concurs se face pe baza listelor intocmite pentru fiecare sala si a actului de identitate. Dupa verificarea identitatii, fiecare candidat pastreaza pe banca actul de identitate, pana la predarea lucrarii scrise. Pe lista se mentioneaza prezenta fiecarui candidat.
    (2) Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba scrisa.
    (3) Inainte de dictarea subiectelor, candidatii inscriu numele si prenumele pe coltul foii ce urmeaza a fi lipit, dupa care se aplica stampila Ministerului Justitiei (Directia pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii).
    (4) Plicul cu subiectele de concurs se desface de un candidat care semneaza si procesul-verbal incheiat in ziua sustinerii probei scrise.
    (5) Pe toata durata desfasurarii probei scrise la limba straina, in salile de concurs au acces numai membrii comisiei de examinare, persoanele care supravegheaza desfasurarea probei si persoanele desemnate cu aplicarea stampilei pe coltul indoit al colilor destinate probei scrise.
    (6) In vederea elaborarii lucrarii scrise, candidatii primesc coli de hartie avand stampila Ministerului Justitiei. Se poate folosi numai cerneala de culoare albastra sau pix cu pasta de culoare albastra. La cerere, se pot pune la dispozitie, in mod suplimentar, coli de hartie, iar daca este necesar, cerneala sau pixuri.
    (7) La expirarea timpului prevazut la art. 12, delegatul care a supravegheat desfasurarea probei strange toate lucrarile in ordinea predarii lor de catre candidati, sub semnatura, dupa care le preda comisiei de examinare, care le inscrie intr-un borderou.
    (8) Daca examinarea se face in mai multe sali, se intocmeste cate un borderou pentru lucrarile din fiecare sala.
    (9) Lucrarea se considera predata de candidat dupa verificarea starii acesteia de catre delegatul care a supravegheat desfasurarea probei si dupa semnarea borderoului de catre candidat.
    (10) Pe toata durata desfasurarii probei scrise este interzisa parasirea salii de concurs de catre candidati. In cazuri exceptionale, parasirea temporara a salii de concurs se poate face numai cu insotitor.
    (11) Orice frauda sau tentativa de frauda dovedita se sanctioneaza cu eliminarea din concurs. In aceste cazuri, delegatii care supravegheaza lucrarile il sesizeaza de indata pe presedintele comisiei de examinare, care intocmeste un proces-verbal despre constatarile facute si masurile luate, iar lucrarea se anuleaza cu mentiunea "frauda".
    Art. 12
    Timpul destinat pentru elaborarea lucrarii scrise la limba straina este de doua ore din momentul comunicarii subiectelor.
    Art. 13
    Pentru a fi declarati admisi la proba scrisa la o limba straina, candidatii trebuie sa obtina cel putin nota 7.
    Art. 14
    (1) Candidatii nemultumiti de rezultatul la proba scrisa la o limba straina pot depune contestatie la Directia pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justitiei in termen de 48 de ore de la data afisarii rezultatelor.
    (2) In vederea solutionarii contestatiilor, colturile lucrarilor se lipesc din nou. Nota obtinuta in urma contestatiei nu poate fi mai mica decat nota contestata.
    (3) Contestatiile se solutioneaza de catre comisia de solutionare a contestatiilor, numita in conformitate cu art. 6.
    Art. 15
    Candidatii care au obtinut cel putin nota 7 la proba scrisa la o limba straina vor sustine lucrarile scrise de verificare a cunostintelor teoretice la urmatoarele discipline: drept civil, drept procesual civil, drept penal si drept procesual penal, precum si la alte doua discipline specifice, la propunerea conducatorilor compartimentelor in care se afla posturile vacante, in functie de specificul activitatii compartimentului respectiv.
    Art. 16
    (1) Verificarea cunostintelor teoretice are loc pe parcursul a doua zile consecutive. In prima zi se sustin lucrarile la disciplinele drept civil, drept penal, drept procesual civil, drept procesual penal, iar in cea de-a doua zi se sustin lucrarile la disciplinele specifice.
    (2) Timpul alocat pentru elaborarea lucrarilor scrise destinate verificarii cunostintelor teoretice, in fiecare dintre cele doua zile de concurs, este stabilit de comisia de examinare si nu poate depasi 3 ore din momentul comunicarii subiectelor.
    Art. 17
    Dispozitiile art. 11 se aplica in mod corespunzator.
    Art. 18
    (1) Corectarea lucrarilor scrise de verificare a cunostintelor teoretice se face pe baza baremului stabilit de membrii comisiei de examinare.
    (2) Notele acordate la fiecare disciplina, de la 1 la 10, potrivit baremului afisat imediat dupa fiecare proba scrisa, vor fi trecute, in cifre si in litere, in borderoul de notare, care va fi semnat pe fiecare fila de comisia de examinare.
    (3) Nota probei scrise de verificare a cunostintelor teoretice o reprezinta media aritmetica a notelor obtinute la fiecare dintre cele 6 discipline de concurs.
    Art. 19
    Pentru a fi declarati admisi la proba scrisa de verificare a cunostintelor teoretice, candidatii trebuie sa obtina cel putin media 7, dar nu mai putin de nota 5 la fiecare disciplina de concurs.
    Art. 20
    (1) Candidatii nemultumiti de notele acordate pot depune contestatie la Directia pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justitiei in termen de 48 de ore de la data afisarii rezultatelor.
    (2) Dispozitiile art. 14 alin. (2) si (3) se aplica in mod corespunzator.
    Art. 21
    (1) Media generala de promovare a concursului este de cel putin 7.
    (2) Media generala a concursului reprezinta media aritmetica a notelor obtinute la proba scrisa la o limba straina si la proba scrisa de verificare a cunostintelor teoretice.
    (3) Departajarea candidatilor cu note egale, care concureaza pentru posturile vacante din cadrul aceleiasi directii, se face in ordinea descrescatoare a mediilor de la examenul de licenta si apoi in ordinea descrescatoare a mediilor aritmetice obtinute in facultate la disciplinele de concurs prevazute la art. 15.
    Art. 22
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 5, in cazul in care intre data anuntarii concursului si data incheierii probelor de concurs se vacanteaza posturi, acestea pot fi ocupate in ordinea descrescatoare a mediilor de catre candidatii care au obtinut media prevazuta la art. 21, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
    a) posturile vacante sunt la directiile pentru care au candidat ori la directiile pentru care au fost sustinute probe de concurs pentru aceleasi discipline;
    b) candidatul sa fi obtinut media generala stabilita de art. 21 alin. (1).
    (2) Dispozitiile art. 21 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.
    Art. 23
    Candidatii declarati admisi potrivit art. 21 - 22 sunt supusi unei examinari medicale si psihologice.
    Art. 24
    In termen de cel mult 30 de zile de la data finalizarii concursului, comisiile de examinare vor preda documentatia de concurs Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justitiei, care va lua masuri pentru afisarea rezultatelor concursului, la sediul Ministerului Justitiei.
    Art. 25
    Candidatii declarati admisi in urma concursului si apti din punct de vedere medical si psihologic vor fi numiti in functia de consilier juridic, respectiv inspector general, personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, prin ordin al ministrului justitiei.
    Art. 26
    Consilierii juridici, respectiv inspectorii generali, incadrati in urma promovarii concursului ca definitivi, vor depune juramantul in fata secretarului de stat coordonator al Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justitiei.

    CAP. 3
    Dispozitii finale

    Art. 27
    Fisele interviului, lucrarile scrise, procesele-verbale privind rezultatele concursului si, dupa caz, procesul-verbal incheiat cu ocazia depunerii juramantului vor fi anexate la dosarele profesionale ale candidatilor declarati admisi.
    Art. 28
    Dosarele, lucrarile scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalti candidati si alte lucrari privind concursul se arhiveaza si se pastreaza potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
    Art. 29
    Taxa de inscriere se restituie candidatilor care isi anunta retragerea cu cel putin 15 zile inainte de prima proba de concurs.
    Art. 30
    La data intrarii in vigoare a prezentului regulament se abroga Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridica asimilat magistratilor, din Ministerul Justitiei.
    Art. 31
    Prezentul regulament se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1523/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1523 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1523/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu