Ordinul Nr.1493 din 27.10.2011privind desemnarea componenţei Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare şi privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Secretariatului Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare ACT EMIS DE: Ministerul Sanatatii ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 75 din 30 ianuarie 2012
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei sănătate publică şi control în sănătate publică nr. RL 2.218/2011 din cadrul Ministerului Sănătăţii,având în vedere prevederile art. 7 şi 8 din Hotărârea Guvernului nr. 723/2011 privind stabilirea cadrului legal necesar pentru aplicarea Regulamentului (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind menţiunile nutriţionale şi de sănătate înscrise pe produsele alimentare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale şi preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emit următorul ordin: Articolul 1Se aprobă componenţa nominală a Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare, denumită în continuare Comisia, prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 2Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Secretariatului Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare, prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 3Se aprobă Declaraţia de confidenţialitate, prevăzută în anexa nr. 3. Articolul 4Se aprobă Declaraţia de interese, prevăzută în anexa nr. 4. Articolul 5Declaraţiile prevăzute la art. 3 şi 4 vor fi făcute de către membrii Comisiei, personalul Secretariatului, experţi, invitaţi sau observatori. Articolul 6Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătăţii, Ritli Ladislau Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Valeriu Tabără Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, Radu Roatiş Cheţan ANEXA Nr. 1COMPONENŢA Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare Preşedinte: Mihaela Armanu - Ministerul Sănătăţii Vicepreşedinţi: Daniel Velicu - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Liviu Rusu - Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Membri: Camelia Parvan - Institutul Naţional de Sănătate Publică Corina Zugravu - Institutul Naţional de Sănătate Publică Rodica Ferezan - Institutul Naţional de Sănătate Publică Silvia Ştefan - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Nastasia Belc - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Monica Neagu - Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Georgeta Popovici - Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Secretar: Cardoş Coca ANEXA Nr. 2REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE al Secretariatului Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare Articolul 1(1) Se înfiinţează Secretariatul tehnic ca organism executiv al Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare, denumită în continuare Comisia, în cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, fără să facă parte din structura organizatorică a acestuia.(2) Personalul Secretariatului este desemnat prin decizia conducerii Institutului Naţional de Sănătate Publică. Articolul 2Principalele atribuţii ale Secretariatului sunt: a)confirmă primirea dosarului de solicitare a autorizării menţiunii de sănătate asociate alimentelor, denumit în continuare dosar, prin înregistrarea acestuia; b)convoacă Comisia; c)supune dosarul Comisiei pentru aplicarea procedurii de evaluare; d)solicită, la cererea Comisiei, date suplimentare pentru susţinerea ştiinţifică a menţiunii de sănătate propuse spre autorizare; e)desfăşoară activitatea de secretariat pentru Comisie; f)transmite dosarul către Ministerul Sănătăţii pentru a fi înaintat Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentelor; g)introduce în registrul naţional toate informaţiile privind menţiunea de sănătate autorizată de Comisia Europeană; h)îndeplineşte orice alte activităţi solicitate de către Comisie. Articolul 3(1) Procedura de evaluare a conformităţii constă în confirmarea că dosarul de solicitare a autorizării menţiunii/ menţiunilor de sănătate cuprinde documentele menţionate la art. 15 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind menţiunile nutriţionale şi de sănătate înscrise pe produsele alimentare:a)cererea solicitantului, cu menţionarea numelui şi a adresei; b)nutrientul, substanţa sau alimentul, ori categoria de alimente care face obiectul menţiunii de sănătate; c)caracteristicile menţiunii de sănătate pentru care se solicită autorizarea; d)copie a studiilor care au fost efectuate pentru susţinerea menţiunii de sănătate şi alte documente care să susţină menţiunea; e)informaţii, proprietate a solicitantului, care susţin menţiunea; f)copie a altor studii ştiinţifice relevante pentru acea menţiune de sănătate; g)propunere privind formularea menţiunii de sănătate pentru care se solicită autorizarea; h)date privind condiţiile specifice de utilizare; i)rezumatul solicitării. (2) Comisia va ţine seamă în cadrul procedurii de evaluare şi de următoarele aspecte:a)rezultatele evaluării riscurilor, în special relaţia dintre expunere şi efect; b)beneficiile ce rezultă în urma utilizării menţiunii de sănătate; c)orice efecte inacceptabile relevante; d)concluziile care rezultă din examinarea de către grupul de experţi a efectelor asupra sănătăţii umane. Articolul 4(1) Persoanele nominalizate în anexa nr. 1 la ordin, denumite în continuare membri ai Comisiei, îşi exercită activitatea pe o perioadă de 5 ani.(2) Cu 30 de zile înainte de expirarea perioadei de 5 ani, mandatul poate fi reînnoit sau membrii pot fi înlocuiţi.(3) Comisia funcţionează la sediul unde îşi desfăşoară activitatea Secretariatul, respectiv Institutul Naţional de Sănătate Publică. Articolul 5(1) Şedinţele Comisiei sunt conduse de preşedinte şi sunt convocate prin Secretariat, la cererea acestuia.(2) În lipsa preşedintelui, Comisia este coordonată de unul dintre cei 2 vicepreşedinţi, care preia toate atribuţiile preşedintelui, fiind desemnat în scris de preşedinte.(3) În cazul în care oricare dintre membrii Comisiei nu poate participa la şedinţă, acesta anunţă Secretariatul Comisiei în scris cu privire la mandatarea cu drepturi depline a unui înlocuitor; înlocuitorul este unul dintre membrii Comisiei.(4) În cazul în care nici preşedintele şi niciunul dintre vicepreşedinţii desemnaţi nominal prin anexa nr. 1 la ordin nu sunt prezenţi, fiind reprezentaţi de înlocuitori, şedinţa Comisiei se va reprograma la o dată ulterioară. (5) Membrii Comisiei pot fi schimbaţi pe baza cererii scrise a acestora sau la propunerea conducătorilor structurilor cărora aparţin, precum şi în cazul în care nu îşi îndeplinesc responsabilităţile. Articolul 6În cazul în care este necesară prezenţa unui expert în cadrul şedinţei, se va transmite o invitaţie de către Secretariatul Comisiei; invitaţia se transmite prin fax sau prin email. Expertul va participa la şedinţă numai pentru problematica pentru care a fost solicitat şi are statut de invitat. Articolul 7(1) La şedinţele Comisiei pot participa, în calitate de invitaţi sau observatori, delegaţi din partea instituţiilor reprezentate în Comisie, cu rol de consultanţi tehnici.(2) Observatorii, înainte de începerea şedinţei Comisiei, vor prezenta Secretariatului Comisiei un document prin care au fost desemnaţi să participe la lucrările Comisiei de către instituţia pe care o reprezintă. În document se va preciza domeniul pentru care au fost delegaţi. Articolul 8(1) Ordinea de zi a şedinţei va fi transmisă în format electronic de către Secretariatul Comisiei membrilor Comisiei, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării lucrărilor şedinţei.(2) În cazuri excepţionale, preşedintele Comisiei poate adăuga pe ordinea de zi noi subiecte de discuţie, motivat şi cu avizul tuturor membrilor Comisiei, dar nu cu mai mult de 3 zile calendaristice înainte de data desfăşurării şedinţei; în caz contrar, acestea vor fi discutate la o şedinţă ulterioară a Comisiei. Motivarea va fi menţionată în procesul-verbal al şedinţei Comisiei.(3) Şedinţa Comisiei se declară deschisă de către preşedintele Comisiei, numai dacă se asigură cvorumul în ceea ce priveşte numărul de participanţi cu drept de vot, respectiv cel puţin 6 dintre persoanele reprezentante ale celor 3 autorităţi şi nominalizate în anexa nr. 1 la ordin.(4) În procesul-verbal al şedinţei se va consemna situaţia prezenţei componenţei Comisiei, a invitaţilor, a experţilor şi a observatorilor.(5) Discuţiile din timpul şedinţei se consemnează în procesul-verbal de către secretarul Comisiei.(6) Documentele adresate Comisiei sunt prezentate în timpul şedinţei, consemnându-se rezoluţia în procesul-verbal al şedinţei.(7) Comisia decide prin vot cu majoritate simplă.(8) La sfârşitul şedinţelor Comisiei, procesul-verbal al şedinţei împreună cu ordinea de zi este semnat de către fiecare participant la şedinţă. Articolul 9(1) Membrii Comisiei, personalul Secretariatului şi experţii completează Declaraţia de confidenţialitate (anexa nr. 3 la ordin) şi Declaraţia de interese (anexa nr. 4 la ordin) anual, la prima şedinţă din an şi ori de câte ori intervin modificări în cadrul componenţei acesteia.(2) Invitaţii şi observatorii la şedinţele Comisiei completează Declaraţia de confidenţialitate (anexa nr. 3 la ordin), cu ocazia participării la aceste şedinţe. ANEXA Nr. 3DECLARAŢIE DE CONFIDENŢIALITATE Numele ........ ................ ................, prenumele ........ ................ .......... Instituţia ........ ................ ................ ................ ................ ........ ........... Cunosc că am obligaţia să nu divulg nicio informaţie la care am acces prin activitatea mea în calitate de component al Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare (Comisia)/personal al Secretariatului/expert/invitat sau observator, dacă această informaţie face obiectul unei solicitări privind păstrarea confidenţialităţii. Mă angajez: 1. să păstrez confidenţialitatea şi să respect restricţiile privind orice informaţie la care am acces pe parcursul activităţii mele în calitate de component al Comisiei, personal al Secretariatului, expert, invitat sau observator; 2. să nu divulg unor terţi*) şi/sau să pun la dispoziţia acestora informaţiile la care am acces în cadrul Comisiei; 3. să păstrez confidenţialitatea rapoartelor şi discuţiilor din cadrul Comisiei; 4. să respect caracterul confidenţial al opiniilor, părerilor şi propunerilor exprimate de membrii Comisiei/personal al Secretariatului/expert/invitat sau observator; 5. să nu folosesc nicio informaţie în beneficiu personal şi/sau al unei terţe părţi. Data ........ ............. Semnătura ........ ........ *) Prin terţi se înţelege orice persoană care nu este invitat, observator, expert, component al Comisiei sau personal al Secretariatului Comisiei. ANEXA Nr. 4 DECLARAŢIE DE INTERESE Numele ........ ................ ................, prenumele ........ ........ ............ Instituţia ........ ................ ................ ................ ................ .............. Declar pe propria răspundere că nu am interese*) financiare şi nefinanciare, directe şi indirecte, cu industria alimentară, care pot afecta activitatea mea, în calitate de component al Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare (Comisia)/personal al Secretariatului. Mă angajez ca în situaţia în care, pe parcursul activităţii mele, ar putea apărea un potenţial conflict de interese, voi informa fără întârziere preşedintele Comisiei şi Secretariatul Comisiei, pentru a se decide în consecinţă. Data ........ ............ Semnătura ........ ......... NOTĂ: Declaraţia se semnează de către membrii Comisiei şi personalul Secretariatului. Aceştia au obligaţia de a actualiza anual declaraţia şi ori de câte ori intervin modificări în cadrul acesteia. *) Prin interes se înţelege orice asociere, orice aspect sau avantaj financiar, adică deţinerea de acţiuni sau obligaţiuni, deţinerea de titluri diferite, de exemplu, titluri de participaţie, sau deţinerea unei proprietăţi la o societate comercială, companie, grup de interes economic, naţional sau internaţional, public sau privat.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1493/2011
|