Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1190 din 13.04.2016

pentru aprobarea Normelor tehnice de verificare ulterioară a dovezilor de origine şi a certificatelor A.TR.
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 312 din 22 aprilie 2016



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 64 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii (Codul vamal al Uniunii) şi ale titlului II cap. 1 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte normele detaliate ale anumitor dispoziţii ale Codului vamal al Uniunii,ţinând seama de prevederile cuprinse în titlul II cap. 2 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziţii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii,în conformitate cu art. 16 din Decizia nr. 1/2006 a Comitetului de Cooperare Vamală CE-Turcia din 26 iulie 2006 de stabilire a normelor detaliate de aplicare a Deciziei nr. 1/95 a Consiliului de asociere CE-Turcia,în temeiul dispoziţiilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Normele tehnice de verificare ulterioară a dovezilor de origine şi a certificatelor A.TR., prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Direcţia Generală a Vămilor va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3(1) Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 mai 2016.(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 4.821/2007*) privind procedura de verificare ulterioară a dovezilor de origine emise în baza acordurilor ce reglementează comerţul preferenţial dintre Comunitate şi ţările partenere, a certificatelor A.TR. care atestă statutul de marfă în liberă circulaţie în cadrul Uniunii vamale UE-Turcia şi a declaraţiilor furnizorilor emise în baza Regulamentului Consiliului CE nr. 1.207/2001.*) Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 4.821/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Eugen-Dragoş Doroş ANEXĂNORME TEHNICE de verificare ulterioară a dovezilor de origine şi a certificatelor A.TR. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prevederile prezentelor norme tehnice se aplică pentru verificarea ulterioară a dovezilor de origine preferenţială folosite în cadrul acordurilor care reglementează comerţul preferenţial dintre Uniune şi ţările partenere, a certificatelor A.TR. care atestă statutul de marfă în liberă circulaţie în cadrul Uniunii vamale UE-Turcia, precum şi a certificatelor de origine pentru produsele care fac obiectul unor regimuri speciale de import nepreferenţiale. Articolul 2Verificarea ulterioară a dovezilor de origine şi a certificatelor A.TR. se efectuează în conformitate cu prevederile protocoalelor şi anexelor privind definirea noţiunii de „produse originare" şi metodele de cooperare administrativă din acordurile preferenţiale în cadrul cărora Uniunea acordă preferinţe tarifare, ale Deciziei 2013/93/UE a Consiliului din 14 aprilie 2011 privind semnarea, în numele Uniunii Europene, a Convenţiei regionale cu privire la regulile de origine preferenţiale pan-euro-mediteraneene, ale Deciziei nr. 1/2006 a Comitetului de Cooperare Vamală CE-Turcia din 26 iulie 2006 şi ale art. 59 şi 66 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447. Capitolul IIVerificarea ulterioară a dovezilor de origine care acoperă mărfuri importate în România Articolul 3Verificarea ulterioară a dovezilor de origine care acoperă mărfuri importate în România se solicită de structurile de specialitate din Direcţia Generală a Vămilor, de direcţiile regionale vamale sau de birourile vamale atunci când există dubii rezonabile sau prin sondaj. În acest scop, dovada de origine se transmite la Direcţia Generală a Vămilor, în vederea retransmiterii acesteia spre verificare administraţiilor competente. Articolul 4Solicitarea de verificare se completează conform modelului cuprins în anexa care face parte din prezentele norme tehnice. La cerere se anexează următoarele documente, în original sau fotocopie lizibilă, faţă-verso: a)dovada de origine; b)factura aferentă; c)documentul de transport; d)orice alte documente considerate necesare în susţinerea cererii de control. Articolul 5În cazul certificatelor de circulaţie a mărfurilor EUR.1/EUR-MED sau A.TR. pentru care se solicită verificarea ulterioară, acestea se completează, se semnează şi se ştampilează de către solicitanţii menţionaţi la art. 3, în rubrica 13, respectiv rubrica 14. Articolul 6Rezultatul verificării comunicat de administraţia competentă este transmis de Direcţia Generală a Vămilor solicitanţilor menţionaţi la art. 3, pentru luarea măsurilor legale care se impun în conformitate cu legislaţia în vigoare. Capitolul IIIVerificarea ulterioară a dovezilor de origine care acoperă mărfuri exportate din România Articolul 7Verificarea ulterioară a dovezilor de origine care acoperă mărfuri exportate din România se efectuează la solicitarea administraţiilor vamale ale ţărilor partenere în care au fost importate mărfuri din România sau din iniţiativa autorităţii vamale române. Articolul 8Solicitările de verificare ulterioară a dovezilor de origine primite de Direcţia Generală a Vămilor de la administraţiile vamale ale ţărilor importatoare se înaintează de aceasta direcţiilor regionale vamale în subordinea cărora se află birourile vamale de export sau, în cazul declaraţiilor de origine date de exportatori pe facturi sau alte documente comerciale, la direcţiile regionale vamale în a căror rază de competenţă este situat sediul social al exportatorului. Articolul 9(1) În cadrul controlului se verifică dacă la eliberarea dovezii de origine au fost respectate condiţiile de autenticitate şi legalitate cerute. La iniţierea controlului direcţia regională vamală ia următoarele măsuri:a)solicită biroului vamal de export un raport referitor la formalităţile vamale de export şi toate documentele puse la dispoziţie de declarant împreună cu declaraţia vamală de export; b)solicită exportatorului ca, în termen de 30 de zile de la data primirii cererii, să transmită copii ale documentelor referitoare la exportul verificat, precum şi documente justificative privind originea mărfurilor în cauză. (2) În scopul realizării controlului, direcţia regională vamală are dreptul să solicite orice document şi să efectueze orice verificare a evidenţelor contabile sau a documentelor exportatorului referitoare la mărfurile în cauză. (3) În situaţia în care, în urma verificării documentelor prezentate de biroul vamal de export şi de exportator, există suspiciuni privind stabilirea originii mărfurilor, se efectuează un control la sediul exportatorului care se finalizează prin întocmirea actelor de control conform prevederilor legale în vigoare referitoare la realizarea controalelor de supraveghere vamală sau control vamal ulterior. Articolul 10În cazul în care exportatorul se află în raza de competenţă a altei direcţii regionale vamale, verificarea se execută de această direcţie regională vamală, la solicitarea scrisă a direcţiei regionale vamale în subordinea căreia se află biroul vamal de export. În solicitare se menţionează elementele furnizate de administraţia vamală care a solicitat verificarea, precum şi cele furnizate de biroul vamal. Copiile actelor de control întocmite la finalizarea controlului se transmit direcţiei regionale vamale solicitante însoţite de copiile documentelor justificative. Articolul 11Dacă controlul nu este finalizat în termen de 6 luni de la iniţiere, direcţia regională vamală comunică administraţiei vamale solicitante şi Direcţiei Generale a Vămilor acest fapt şi ia măsurile necesare pentru finalizarea controlului în termenul prevăzut de actele normative în baza cărora acesta a fost iniţiat. Articolul 12În urma efectuării controlului, direcţia regională vamală căreia i-a fost transmisă cererea de verificare întocmeşte un raport şi comunică rezultatul direct administraţiei vamale solicitante. O copie a adresei prin care se comunică rezultatul controlului se transmite Direcţiei Generale a Vămilor. Capitolul IVVerificarea certificatelor de circulaţie A.TR. Articolul 13Prevederile art. 3-12 se aplică corespunzător şi în cazul verificării certificatelor de circulaţie a mărfurilor A.TR. În acest caz se verifică statutul de marfă aflată în liberă circulaţie în cadrul Uniunii vamale UE-Turcia, conform prevederilor Deciziei nr. 1/2006 a Comitetului de Cooperare Vamală CE-Turcia. Capitolul VVerificarea declaraţiei furnizorului Articolul 14(1) Declaraţia furnizorului, prezentată la biroul vamal de export în scopul obţinerii unei dovezi a originii preferenţiale, este supusă verificării în cazul în care există suspiciuni privind exactitatea sau autenticitatea acesteia.(2) În scopul verificării unei declaraţii a furnizorului, biroul vamal de export la care se prezintă această declaraţie solicită exportatorului obţinerea de la furnizor a unui certificat de informaţii INF.4, conform modelului prevăzut în anexa 22-02 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446. Articolul 15(1) Dacă exportatorul nu este în măsură să prezinte un certificat de informaţii INF.4 în termen de 4 luni, biroul vamal de export informează Direcţia Generală a Vămilor prin intermediul direcţiei regionale vamale în subordinea căreia se află şi solicită ca emiterea unui astfel de certificat să fie adresată administraţiei vamale din statul în care este stabilit furnizorul. (2) În cerere se vor menţiona motivele de formă sau de fond care justifică solicitarea. De asemenea, se vor furniza toate documentele şi informaţiile obţinute care ridică suspiciuni asupra declaraţiei furnizorului. Articolul 16(1) Cererea unui furnizor român de eliberare a unui certificat de informaţii INF.4, în scopul confirmării exactităţii sau autenticităţii unei declaraţii emise de acesta, se depune la direcţia regională vamală în a cărei rază de competenţă îşi desfăşoară activitatea.(2) Direcţia regională vamală efectuează verificările necesare pentru a stabili originea mărfurilor în cauză şi eliberează certificatul INF.4 în termen de 3 luni de la data depunerii cererii de către furnizor, menţionând dacă declaraţia acestuia a fost sau nu exactă. Articolul 17(1) În cazul în care autorităţile vamale din alt stat membru solicită confirmarea statutului produselor acoperite de declaraţia furnizorului, direcţia regională vamală în raza căreia îşi desfăşoară activitatea furnizorul efectuează verificările necesare pentru a stabili originea mărfurilor în cauză şi comunică rezultatul prin intermediul unui certificat INF.4. Certificatul este eliberat în maximum 5 luni de la data solicitării, menţionând dacă declaraţia a fost sau nu exactă. (2) Originalul certificatului INF.4 este transmis direct autorităţii vamale solicitante, iar o copie va fi transmisă Direcţiei Generale a Vămilor. ANEXĂla normele tehnice

Antetul oficial al solicitantului

Nr. înregistrare ......../data ....... Către Direcţia Generală a Vămilor Solicitare de verificare ulterioară a dovezilor de origine şi a certificatelor A.TR. Vă rugăm să transmiteţi autorităţii vamale din ........ ................, în vederea efectuării verificării ulterioare conform prevederilor ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ...........1,1 Se menţionează articolele şi reglementarea legală în baza căreia se solicită verificarea ulterioară. următoarele documente: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........22 Se menţionează numerele şi datele dovezilor de origine/certificatelor A.TR. Menţionăm că preferinţele tarifare  au fost acordate  nu au fost acordate Solicităm controlul din următoarele motive:  control prin sondaj;  există neconcordanţe între datele din dovada de origine şi documentele aferente;  există modificări nevizate pe certificatul EUR.1/EUR-MED/Tip A/A.TR./certificatul de origine;  una dintre casetele obligatorii din certificatul EUR.1/EUR-MED/Tip A/A.TR./certificatul de origine nu a fost completată;  ştampila aplicată în caseta „Viza vămii" nu este lizibilă;  ştampila din caseta „Viza vămii" nu corespunde cu specimenele notificate;  certificatul EUR.1/EUR-MED/Tip A/A.TR./certificatul de origine nu a fost semnat sau datat de autoritatea emitentă;  certificatul EUR.1/EUR-MED/Tip A/A.TR./certificatul de origine a fost eliberat după exportul bunurilor la care se referă şi în caseta „Observaţii" nu a fost menţionat „emis a posteriori";  textul declaraţiei pe factură/de origine/atestatului de origine nu corespunde cu modelul de text din legislaţia aplicabilă;  certificatul A.TR./dovada de origine nu a fost semnat(ă) sau datat(ă) de către exportator;  mărcile inscripţionate pe mărfuri, ambalaje sau alte documente însoţitoare fac referire la altă origine decât cea declarată;  există dubii privind îndeplinirea criteriilor de origine/statut (detalii); ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ alte motive şi informaţii suplimentare (detalii); ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... Anexăm următoarele documente: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... Numele şi funcţia persoanei care semnează ........ ................ ............ Semnătură şi ştampilă ........ ................ ................ ...............


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1190/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1190 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1190/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu