Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1182 din 18 decembrie 2002

pentru aprobarea Metodologiei de gestionare si furnizare a informatiei privind mediul, detinuta de autoritatile publice pentru protectia mediului

ACT EMIS DE: MINISTERUL APELOR SI PROTECTIEI MEDIULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 331 din 15 mai 2003


SmartCity3


    In temeiul prevederilor Legii protectiei mediului nr. 137/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
    avand in vedere Legea nr. 86/2000 pentru ratificarea Conventiei privind accesul la informatie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justitie in probleme de mediu, semnata la Aarhus la 25 iunie 1998,
    in baza prevederilor art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 1.115/2002 privind accesul liber la informatia privind mediul si pentru punerea in aplicare a prevederilor art. 9 si 11 din aceeasi hotarare,
    in baza Hotararii Guvernului nr. 17/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, cu modificarile ulterioare,

    ministrul apelor si protectiei mediului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Metodologia de gestionare si furnizare a informatiei privind mediul, detinuta de autoritatile publice pentru protectia mediului, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului si autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului, prin intermediul compartimentelor specializate, duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului, prin Directia relatii publice si cu sprijinul tuturor celorlalte directii de specialitate, asigura instruirea personalului din cadrul autoritatilor publice teritoriale pentru protectia mediului, in scopul asigurarii implementarii dispozitiilor legislatiei din domeniul accesului liber la informatia privind mediul.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    Ministrul apelor si protectiei mediului,
                               Petru Lificiu

    ANEXA 1

                                METODOLOGIE
de gestionare si furnizare a informatiei privind mediul, detinuta de autoritatile publice pentru protectia mediului

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    (1) Prezenta metodologie stabileste conditiile in care autoritatile publice pentru protectia mediului gestioneaza si pun la dispozitia publicului informatiile privind mediul, in conformitate cu prevederile Conventiei privind accesul la informatie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justitie in probleme de mediu, semnata la Aarhus la 25 iunie 1998, ratificata prin Legea nr. 86/2000, ale Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, ale Hotararii Guvernului nr. 1.115/2002 privind accesul liber la informatia privind mediul si in baza Hotararii Guvernului nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.
    (2) Prin prezenta metodologie se stabilesc conditiile necesare pentru ca informatia privind mediul sa fie disponibila si furnizata publicului prin mijloace si tehnologii de telecomunicare computerizata si/sau prin tehnologii electronice de informare si comunicare, pe masura dezvoltarii acestora.
    Art. 2
    (1) Definitiile unor termeni utilizati in prezenta metodologie sunt cele din actele normative mentionate la art. 1, la care se adauga definitiile si interpretarile specificate in alineatele urmatoare.
    (2) Factorii la care se refera informatia privind mediul sunt:
    a) emisiile de poluanti chimici, inclusiv emisiile de gaze cu efect de sera si cele de substante care afecteaza stratul de ozon, emisiile de poluanti fizici, cum sunt cele de energie, zgomot, radiatii etc., si emisiile de poluanti biologici si bacteriologici care rezulta din activitatile social-economice;
    b) substantele si preparatele chimice periculoase care sunt fabricate, introduse pe piata, utilizate, depozitate temporar sau definitiv, transportate intern, eliminate, manipulate, introduse sau scoase din tara;
    c) substantele si preparatele cu caracter special, ca de exemplu: ingrasamintele chimice si produsele de uz fitosanitar, bifenilipolicloruratii si compusii acestora sau substantele inscrise in anexele la Protocolul de la Montreal privind substantele care epuizeaza stratul de ozon, care se supun prevederilor legislatiei specifice;
    d) deseurile de orice fel.
    (3) Informatia privind mediul, detinuta de o autoritate publica pentru protectia mediului, se refera atat la informatia privind mediul, generata de o autoritate publica, cat si la informatia privind mediul, primita de respectiva autoritate.
    (4) Compartimente specializate reprezinta unitati de specialitate organizate ca: servicii, birouri sau compartimente de informare si relatii publice, conform prevederilor Legii nr. 544/2001.

    CAP. 2
    Mecanisme de acces la informatia privind mediul

    Art. 3
    Mecanismele de acces la informatia privind mediul corespund urmatoarelor sisteme:
    a) un sistem prin care autoritatile publice pentru protectia mediului colecteaza informatia privind mediul si o difuzeaza publicului din oficiu, asigurand fluxul activ al informatiei privind mediul;
    b) un sistem care permite publicului solicitarea si obtinerea informatiei privind mediul de la autoritatile publice pentru protectia mediului, asigurand fluxul pasiv al acesteia; mecanismul de acces pasiv la informatia privind mediul cuprinde accesul general la informatia privind mediul si accesul la datele folosite in procesul de luare a deciziei care poate afecta mediul.
    Art. 4
    Sistemele mentionate la art. 3 vor fi organizate in cadrul compartimentelor specializate constituite in acest scop in termen de 60 de zile de la publicarea prezentei metodologii. Aceste compartimente specializate asigura, la nivelul fiecarei autoritati publice pentru protectia mediului, continuitatea furnizarii informatiei privind mediul atat prin flux activ, cat si prin flux pasiv, cu implicarea tuturor compartimentelor tehnice din cadrul respectivei autoritati publice.
    Art. 5
    (1) Principalele responsabilitati ale autoritatilor publice pentru protectia mediului, legate de gestionarea si furnizarea informatiei privind mediul, includ:
    a) colectarea, stocarea si actualizarea informatiei privind mediul, prin compartimentele responsabile pentru reglementarea, monitorizarea si controlul conformarii activitatilor cu impact semnificativ asupra mediului;
    b) stabilirea si coordonarea, cu implicarea compartimentului specializat, a fluxului corespunzator si cantitatii informatiei, dupa caz, inclusiv in cazul situatiilor de risc ce pot ameninta sanatatea populatiei sau mediul, ca urmare a producerii unor accidente;
    c) initierea mecanismelor de incurajare a titularilor de activitati pentru informarea directa a publicului.
    (2) Responsabilitatile specifice, pe directii/compartimente de specialitate ale autoritatilor publice pentru protectia mediului sunt descrise in sectiunea a 3-a a cap. III.

    CAP. 3
    Fluxul activ al informatiei privind mediul

    SECTIUNEA 1
    Clasificarea informatiei privind mediul, detinuta de autoritatile publice pentru protectia mediului

    Art. 6
    In functie de subiect, informatiile privind mediul, furnizate prin flux activ de catre autoritatile publice pentru protectia mediului, sunt de doua categorii:
    a) informatii propriu-zise privind mediul;
    b) tipuri de informatii privind mediul detinute de autoritatile publice pentru protectia mediului.
    Art. 7
    (1) Informatia privind mediul detinuta de autoritatile publice pentru protectia mediului cuprinde toate categoriile mentionate la art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.115/2002. Clasificarea si codificarea acestor informatii pe domenii, subdomenii si tipuri se fac conform anexei A si sunt detaliate in continuare:
    a) informatie privind starea mediului (A):
    (i) raportul (pe 3 ani) privind calitatea mediului, realizat in conformitate cu cerintele specifice de raportare ale Agentiei Europene de Mediu;
    (ii) rapoarte periodice privind starea mediului la nivel local (semestriale si anuale) sau national (anuale), rezultate din prelucrarea datelor din sistemul integrat de monitoring de mediu (Sistemul national de evaluare si gestionare integrata a calitatii aerului, Sistemul national de supraveghere a calitatii apelor, Reteaua nationala de supraveghere a radioactivitatii mediului etc.);
    (iii) informari zilnice privind calitatea aerului ambiental cu informatii generale privind efectele asupra sanatatii umane si a mediului in cazul depasirii concentratiilor maxim admise ale unor poluanti;
    (iv) informari in regim de urgenta privind poluarile accidentale sau producerea unor evenimente deosebite si amenintarile potentiale sau iminente ale acestora asupra sanatatii umane sau a mediului (ca, de exemplu, in cadrul: Sistemului de alarmare in cazul poluarii accidentale a apelor, Sistemului de alarmare in caz de accident nuclear etc.);
    b) informatia despre factori, masuri sau activitati care afecteaza sau pot afecta mediul, analize si prognoze folosite la luarea deciziei de mediu (B):
    (i) legislatie privind mediul, acorduri, conventii si alte documente internationale privind mediul;
    (ii) documente privind strategia si politicile de mediu, programe, planuri de actiune (inclusiv rapoarte privind stadiul realizarii acestora);
    (iii) rapoarte privind factorii specificati la art. 2 alin. (2) lit. a), rezultate din prelucrarea datelor din sistemele proprii de monitorizare a emisiilor detinute de titularii de activitati;
    (iv) rapoarte privind generarea si gestionarea deseurilor;
    (v) registrele autoritatilor publice pentru protectia mediului privind: inventarul surselor de poluare si a principalelor emisii ale acestora; poluantii emisi si transferati; autorizarea activitatilor cu impact redus si semnificativ asupra mediului, inclusiv a celor care privesc obtinerea, testarea, utilizarea si comercializarea organismelor modificate genetic; avizarea planurilor si programelor; avizarea schimbarii proprietarului unei activitati; avizarea producerii, utilizarii si comercializarii produselor de uz fitosanitar; procesele-verbale de inspectie si de constatare a contraventiilor sau infractiunilor;
    (vi) lista persoanelor fizice si juridice atestate pentru realizarea studiilor de evaluare a impactului asupra mediului si a bilanturilor de mediu, domeniu de atestare, perioada de valabilitate a atestarii si mentiunile speciale, dupa caz;
    (vii) anunturi privind analizele cost-beneficiu sau alte analize si prognoze economice folosite in luarea deciziei de mediu;
    (viii) buletine informative si rapoarte de activitate, care includ analiza performantelor functiilor publice, intocmite anual de autoritatile publice pentru protectia mediului;
    c) informatia privind starea sanatatii si a sigurantei populatiei, conditiile de viata, zonele culturale si constructiile, in masura in care acestea sunt sau pot fi afectate de starea elementelor de mediu si/sau de factorii, activitatile ori masurile cuprinse la lit. a) si b) (C):
    (i) informatii privind constructii hidrotehnice de tip baraje, referitoare la procedura de declarare publica a caracteristicilor generale, a categoriei de importanta si a gradului de risc asociat barajelor;
    (ii) informatii privind mediul, generate conform cerintelor legislatiei in vigoare.
    (2) Tipurile de informatii privind mediul detinute de alte autoritati publice si referitoare la oricare dintre categoriile de informatii enumerate la art. 7 alin. (1) lit. a), b) sau c) vor fi centralizate la nivel local si national sub forma de liste si gestionate conform fluxului descris in prezenta metodologie.

    SECTIUNEA a 2-a
    Organizarea fluxului activ al informatiei privind mediul

    Art. 8
    In vederea indeplinirii obligatiilor legate de gestionarea informatiei privind mediul, prevazute la art. 10 - 12, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei metodologii, la nivelul autoritatii publice centrale pentru protectia mediului se vor realiza urmatoarele:
    a) fiecare directie de specialitate va identifica si va defini informatiile privind mediul pe care le detine/trebuie sa le detina conform cerintelor legale privind evidenta si raportarea rezultatelor propriei activitati sau a unitatilor teritoriale subordonate si va comunica lista acestor informatii, frecventa de actualizare, formatul centralizat de raportare si, dupa caz, restrictiile de difuzare (legate de: interese strategice, nationale, secrete de stat/serviciu si/sau de eventuale clauze de confidentialitate) compartimentului specializat;
    b) la primirea listelor de informatii transmise de directiile de specialitate conform prevederilor mentionate la lit. a), compartimentul specializat va identifica dintre acestea informatia privind mediul care poate fi efectiv furnizata publicului;
    c) cerinta transmiterii informatiei privind mediul de interes public, totalitatea formatelor centralizate de raportare, termenul limita de transmitere si/sau de actualizare a acesteia se vor aduce la cunostinta tuturor directiilor de specialitate si unitatilor subordonate autoritatii centrale pentru protectia mediului de catre compartimentul specializat;
    d) toate informatiile de interes public, generate sau centralizate prin directiile de specialitate ori transmise in format electronic catre compartimentul specializat, care le introduce in baza de date conectata in retea. Aceste informatii reprezinta, impreuna cu listele de informatii privind mediul detinute de alte autoritati publice (solicitate si centralizate de catre compartimentul specializat conform prevederilor art. 13), informatia privind mediul detinuta de autoritatea publica centrala pentru protectia mediului;
    e) listele centralizate ale tuturor informatiilor privind mediul, detinute atat de autoritatile publice pentru protectia mediului, cat si de alte autoritati publice, cu mecanisme de cautare si/sau indicarea posibilitatilor de accesare, dupa caz, precum si textul informatiilor detinute de autoritatea publica centrala pentru protectia mediului vor fi aduse la cunostinta publicului prin pagina de Internet;
    f) la propunerea compartimentului specializat, autoritatea publica centrala pentru protectia mediului emite si elaboreaza, dupa caz, dispozitii si indrumari metodologice privind organizarea fluxului activ de gestionare si furnizare a informatiei privind mediul, corelate cu cerintele legale privind evidenta si raportarea fiecarei directii de specialitate sau unitate subordonata.
    Art. 9
    Responsabilitatile autoritatilor publice teritoriale pentru protectia mediului privind organizarea fluxului activ de gestionare si furnizare a informatiei decurg din:
    a) completarea corecta si la termen a informatiei privind mediul, constand din rapoartele, registrele, informarile etc., prevazute in prezentul articol, precum si la art. 7, 10 si 11, impreuna cu lista acestor informatii si transmiterea informatiilor si a listei completate, in forma electronica, catre autoritatea publica centrala pentru protectia mediului, concomitent cu publicarea lor pe pagina proprie de Internet;
    b) transmiterea formularelor catre alte autoritati publice si prelucrarea raspunsurilor primite in vederea realizarii listei informatiilor detinute de alte autoritati publice (conform prevederilor art. 13) si inaintarea acestor liste catre autoritatea publica centrala pentru protectia mediului, concomitent cu publicarea lor pe pagina proprie de Internet;
    c) transmiterea de catre conducatorul autoritatii publice teritoriale pentru protectia mediului catre compartimentele de specialitate si unitati controlate, dupa caz, a dispozitiilor si indrumarelor metodologice privind organizarea fluxului activ de gestionare si furnizare a informatiei privind mediul, corelate cu cerintele legale privind evidenta si raportarea datelor privind monitorizarea starii mediului, a activitatilor si performantelor.

    SECTIUNEA a 3-a
    Gestionarea informatiei privind starea mediului (A)

    Art. 10
    Gestionarea informatiei privind starea mediului, mentionata la art. 7 alin. (1) lit. a), se asigura de catre autoritatile publice pentru protectia mediului prin compartimentele direct responsabile de generarea si/sau colectarea acestor informatii, dupa cum urmeaza:
    a) rapoartele privind starea mediului se pun la dispozitia publicului pe pagina proprie de Internet a autoritatii publice centrale pentru protectia mediului si, de asemenea, pot fi consultate gratuit la compartimentul specializat din cadrul autoritatii publice centrale pentru protectia mediului;
    b) gestionarea informatiilor privind mediul referitoare la starea de calitate a aerului si atmosferei se realizeaza conform prevederilor cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 243/2000 privind protectia atmosferei, aprobata si modificata prin Legea nr. 655/2001, si in legislatia subsecventa;
    c) gestionarea informatiilor privind mediul referitoare la starea de calitate a apelor se realizeaza conform prevederilor legale stabilite in cadrul Sistemului national de supraveghere a calitatii apelor, iar informarea publicului in caz de poluari accidentale ale apelor se realizeaza conform prevederilor privind Sistemul de alarmare in caz de poluari accidentale ale apelor din Romania;
    d) informatiile cu privire la starea de calitate a solurilor cu destinatie agricola si a celor forestiere precum si la starea de calitate a vegetatiei forestiere, pe care le detin autoritatile publice pentru protectia mediului, se pun la dispozitia publicului prin raportul anual privind starea mediului;
    e) gestionarea informatiilor privind mediul, referitoare la biodiversitate si componentele sale, se realizeaza conform prevederilor legale privind Sistemul informational national al diversitatii biologice, in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 236/2000 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, aprobata prin Legea nr. 462/2001;
    f) gestionarea informatiilor privind mediul referitoare la radioactivitate se face conform metodologiei privind organizarea si functionarea Retelei Nationale de Supraveghere a Radioactivitatii Mediului.

    SECTIUNEA a 4-a
    Gestionarea informatiei despre factori, masuri sau activitati care afecteaza sau pot afecta mediul, analize si prognoze folosite la luarea deciziei de mediu (B)

    Art. 11
    (1) Gestionarea informatiei privind mediul, mentionata la art. 7 alin. (1) lit. b), se asigura de catre autoritatile publice pentru protectia mediului prin compartimentele direct responsabile de generarea si/sau colectarea acestor informatii, dupa cum urmeaza:
    a) lista actelor normative in vigoare in domeniul protectiei mediului, precum si lista tratatelor internationale, conventiilor si intelegerilor privind mediul, actualizate la zi, sunt disponibile publicului pe website-ul autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, cu indicarea website-ului pe care pot fi consultate textele integrale ale respectivelor reglementari. Propunerile de acte normative privind mediul vor fi incluse intr-o lista electronica de discutie care sa permita tuturor factorilor interesati, inclusiv publicului, transmiterea comentariilor catre emitent pana la o data limita mentionata de acesta;
    b) strategiile, politicile, programele si planurile de actiune in domeniul mediului, precum si rapoartele privind realizarea acestora vor fi aduse la cunostinta publicului inainte de adoptare sau aprobare;
    c) gestionarea informatiilor privind mediul referitoare la emisiile de poluanti in aer se realizeaza de catre autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului, conform prevederilor legale stabilite in cadrul Sistemului national de inventariere a emisiilor de poluanti atmosferici;
    d) gestionarea informatiilor privind mediul referitoare la emisiile de poluanti in apa se realizeaza de catre filialele teritoriale ale Administratiei Nationale "Apele Romane" pe baza prevederilor legale stabilite in cadrul Sistemului national de supraveghere a calitatii apelor;
    e) gestionarea informatiilor privind mediul referitoare la deseuri se realizeaza de catre autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului, conform prevederilor legale in vigoare;
    f) registrele autoritatii publice centrale si regionale pentru protectia mediului privind: inventarul national al principalelor surse de poluare si al emisiilor acestora; poluantii emisi si transferati; autorizarea activitatilor care privesc obtinerea, testarea, utilizarea si comercializarea organismelor modificate genetic; avizarea planurilor si programelor; avizarea producerii, utilizarii si comercializarii produselor de uz fitosanitar vor fi realizate de compartimentele de specialitate in conformitate cu cerintele legale in vigoare privind evidentele activitatilor mentionate;
    g) registrele autoritatilor publice teritoriale pentru protectia mediului privind: inventarul surselor de poluare si al principalelor emisii ale acestora; registrul substantelor si preparatelor chimice periculoase; poluantii emisi si transferati; autorizarea activitatilor cu impact redus si semnificativ asupra mediului; avizarea/contributii la avizarea planurilor si programelor; avizarea schimbarii proprietarului unei activitati; avizarea producerii, utilizarii si comercializarii produselor de uz fitosanitar; procesele-verbale de inspectie vor fi realizate de compartimentele de specialitate in conformitate cu raspunderile ce le revin pentru realizarea cerintelor legale in vigoare privind evidenta si raportarea activitatilor mentionate;
    h) lista cuprinzand persoanele fizice si juridice atestate pentru realizarea studiilor de evaluare a impactului asupra mediului si a bilanturilor de mediu, domeniul de atestare si perioada de valabilitate a atestarii va fi realizata si actualizata trimestrial de catre directia de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale pentru protectia mediului;
    i) specificarea efectuarii si disponibilitatii analizelor cost-beneficiu sau a altor analize si prognoze economice folosite in luarea deciziei de mediu se va face in cadrul gestionarii diverselor tipuri de informatii privind mediul, prezentate la lit. a) - h);
    j) masurile administrative care afecteaza sau pot afecta mediul vor fi aduse la cunostinta publicului inainte de adoptarea acestora. Informatiile privind masurile administrative, care includ si performantele functiilor sau serviciilor publice pentru protectia mediului, fac parte integranta din buletinul informativ si raportul de activitate pe care autoritatile publice pentru protectia mediului le intocmesc anual conform art. 5 alin. (1), (2) si (3) din Legea nr. 544/2001.
    (2) Informatiile privind mediul referitoare la emisiile de poluanti se vor corela cu cerintele elaborarii si implementarii Registrului de poluanti emisi si transferati.

    SECTIUNEA a 5-a
    Gestionarea informatiei privind starea sanatatii si sigurantei populatiei, conditiile de viata, zonele culturale si constructiile in masura in care acestea sunt sau pot fi afectate (C)

    Art. 12
    Gestionarea informatiei privind mediul, mentionata la art. 7 alin. (1) lit. c), se asigura de catre autoritatile publice pentru protectia mediului prin compartimentele direct responsabile de generarea si/sau colectarea acestor informatii, dupa cum urmeaza:
    a) informatiile privind constructii hidrotehnice de tip baraje se realizeaza si se actualizeaza conform NTLH-036/Ordin nr. 147/2002 cu privire la procedura de declarare publica a caracteristicilor generale, a categoriei de importanta si a gradului de risc asociat barajelor;
    b) informatiile privind mediul, raportate conform cerintelor legislatiei in vigoare, vor fi generate de compartimentele responsabile pentru raportarea acestora, conform prevederilor legale.

    SECTIUNEA a 6-a
    Gestionarea tipurilor de informatii privind mediul detinute de autoritatile publice

    Art. 13
    (1) Listele intocmite si transmise de alte autoritati publice, care contin date privind tipurile, domeniile, modalitatile de acces al publicului si de furnizare a informatiei privind mediul, precum si datele de identificare a autoritatii publice respective, conform prevederilor art. 5 alin. (1) din Legea nr. 544/2001, vor fi inscrise de catre compartimentele specializate din cadrul autoritatilor publice pentru protectia mediului in baza de date, conform formularului model din anexa B, respectandu-se codificarea pe domenii si tipuri a informatiei conform prevederilor anexei A. Realizarea acestor liste cuprinde urmatoarele etape:
    a) transmiterea de catre autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului a formularului prevazut in anexa B catre toate autoritatile publice locale cu cel putin doua saptamani inainte de termenul stabilit pentru transmiterea datelor de catre acestea;
    b) verificarea de catre autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului a incadrarii pe domenii si tipuri a datelor primite de la autoritatile publice locale si inscrierea acestora intr-un formular de raportare catre autoritatea publica centrala pentru protectia mediului, conform modelului prezentat in anexa C. Informatiile privind mediul detinute de autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului vor fi inscrise de catre acestea in acelasi formular de raportare;
    c) raportarea catre autoritatea publica centrala atat a listelor de informatii colectate, cat si a celor privind informatiile proprii, in forma electronica;
    d) colectarea de catre autoritatea publica centrala pentru protectia mediului a tipurilor de informatii detinute de alte autoritati publice centrale se face urmandu-se aceleasi etape prevazute la lit. a) - c), utilizandu-se formularele prevazute in anexele B si C;
    e) centralizarea in baza de date a autoritatii publice centrale pentru protectia mediului a listelor primite de la autoritatile publice teritoriale si centrale pentru protectia mediului, la care se adauga lista cu informatiile de mediu detinute de catre autoritatea publica centrala pentru protectia mediului;
    f) punerea la dispozitia publicului, pe pagina proprie de Internet, a listei centralizate de catre autoritatea publica centrala pentru protectia mediului.
    (2) Listele prevazute la alin. (1) vor fi actualizate la sfarsitul fiecarui an.

    SECTIUNEA a 7-a
    Furnizarea activa a informatiei privind mediul detinuta de autoritatile publice pentru protectia mediului

    Art. 14
    (1) Informatiile privind mediul din categoriile mentionate la art. 7, detinute de catre autoritatile publice centrale si teritoriale pentru protectia mediului, se pun la dispozitia publicului prin Internet, impreuna cu indicarea modalitatilor de cautare pe website si/sau a posibilitatilor de obtinere a celorlalte categorii de informatii mentionate in art. 7, detinute de catre alte autoritati.
    (2) Publicarea pe Internet a acestor informatii nu exclude, acolo unde este posibil, utilizarea altor mijloace de difuzare a informatiei privind mediul, ca de exemplu: brosuri, articole in presa, materiale tiparite, utilizarea radioului sau a televiziunii.

    CAP. 4
    Fluxul pasiv al informatiei privind mediul

    SECTIUNEA 1
    Gestionarea si furnizarea la cerere a informatiei privind mediul

    Art. 15
    (1) Informatiile privind mediul, furnizate publicului la cerere, se pot regasi atat in informatiile privind mediul detinute de autoritatile publice pentru protectia mediului, cat si in categoria informatiilor detinute de alte autoritati publice.
    (2) In cazul in care informatiile solicitate fac parte din categoria informatiilor privind mediul detinute de autoritatile publice pentru protectia mediului, accesul publicului la informatia privind mediul se realizeaza in conditiile prevazute de Hotararea Guvernului nr. 1.115/2002 si in conformitate cu dispozitiile cap. IV din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 123/2002.
    (3) In cazul in care informatiile solicitate fac parte din categoria informatiilor privind mediul detinute de alte autoritati publice, compartimentul specializat din cadrul autoritatii publice pentru protectia mediului, pe baza informatiilor cuprinse in lista centralizata prevazuta la art. 13 alin. (1) lit. e), redirectioneaza cererea catre autoritatea publica care detine informatia solicitata si il informeaza pe solicitant despre aceasta.
    Art. 16
    (1) Informatiile privind mediul, furnizate publicului la cerere, se gestioneaza in functie de natura solicitarii si se furnizeaza contra platii tarifului pentru procesare/copiere, conform prevederilor anexei G.
    (2) Informatiile privind mediul referitoare la avize, acorduri si autorizatii de mediu, emise de autoritatile publice pentru protectia mediului, se pun la dispozitia publicului de catre autoritatea emitenta, dupa cum urmeaza:
    a) in cadrul procedurii de emitere a avizului, acordului sau autorizatiei, conform prevederilor specifice referitoare la consultarea si participarea publicului, stabilite prin procedura de emitere a avizului, acordului sau autorizatiei de mediu;
    b) dupa emiterea actului de reglementare, la cerere, scop in care se va pune la dispozitia solicitantului o copie a avizului, acordului sau autorizatiei din care s-au exclus datele confidentiale, convenite astfel impreuna cu titularul de activitate.
    (3) Pentru orice fel de poluant autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului vor pune la dispozitia publicului, la cerere, rezultatele monitorizarii emisiilor de poluanti primite de la agentii economici, comparativ cu conditiile prevazute in autorizatie.
    (4) In cazul in care exista decizii de mediu pentru care au fost necesare analize cost-beneficiu si/sau alte analize si prognoze economice prin care se cuantifica si se internalizeaza beneficiile si cheltuielile de mediu, aceste analize vor fi puse la dispozitia publicului, la cerere.

    SECTIUNEA a 2-a
    Evidenta solicitarilor si raportare

    Art. 17
    (1) Autoritatea publica centrala si autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului tin evidenta solicitarilor de furnizare a informatiilor privind mediul intr-un registru alcatuit pe baza formularului-model din anexa D.
    (2) Evidenta solicitarilor de furnizare a informatiilor privind mediul si modul de rezolvare a acestora se solicita lunar si celorlalte autoritati publice locale si se inregistreaza in evidenta autoritatilor publice teritoriale pentru protectia mediului, in conditiile prevazute la art. 9 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 1.115/2002, intr-un registru alcatuit pe baza formularului-model din anexa E.
    (3) Autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului prelucreaza datele din registrele prevazute la alin. (1) si (2) si intocmesc o situatie centralizata a acestora pe baza formularului-model din anexa F, pe care o transmit autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, in format electronic, la termenele prevazute la art. 9 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 1.115/2002.
    (4) Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului prelucreaza datele din registrul prevazut la alin. (1) si intocmeste o situatie centralizata pe baza formularului-model din anexa F, pe care o adauga la centralizarea prevazuta la alin. (3).
    (5) Situatia centralizata finala prevazuta la alin. (4) se publica lunar pe pagina proprie de Internet de catre autoritatea publica centrala pentru protectia mediului. Evidenta anuala a acestei situatii se transmite la Ministerul Informatiilor Publice, conform art. 27 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 123/2002.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 18
    Autoritatile publice pentru protectia mediului au obligatia de a actualiza permanent baza de date referitoare la informatia privind mediul existenta la sediul acestora si de a comunica datele actualizate conform fluxului informatiei, la termenele stabilite.
    Art. 19
    In afara publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, metodologia si procedurile de solicitare a informatiei de la autoritatile publice pentru protectia mediului vor fi facute publice si, unde este posibil, comentate suplimentar prin intermediul paginilor de Internet ale Ministerului Apelor si Protectiei Mediului (MAPM) si autoritatilor publice pentru protectia mediului (APM), diverselor publicatii, organizatiilor neguvernamentale etc.
    Art. 20
    Anexele A - G*) fac parte integranta din prezenta metodologie.
-----------
    *) Anexele A - G sunt reproduse in facsimil.

    ANEXA A
    la metodologie

          Domenii, subdomenii si tipuri de informatii privind mediul

 ______________________________________________________________________________
|       Domeniul informatiei      | Subdomeniul |       Tipul informatiei      |
|_________________________________| informatiei |______________________________|
|          Denumire           |Cod|             |         Denumire         |Cod|
|_____________________________|___|_____________|__________________________|___|
| Starea elementelor de mediu | A |             | aerul si atmosfera       | A1|
|                             |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | apa                      | A2|
|                             |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | solul                    | A3|
|                             |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | suprafata terestra,      |   |
|                             |   |             | peisajul si ariile       |   |
|                             |   |             | naturale, diversitatea   |   |
|                             |   |             | biologica si             |   |
|                             |   |             | componentele sale        | A4|
|                             |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | radioactivitatea mediului| A5|
|                             |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | interactiunea dintre     |   |
|                             |   |             | aceste elemente          | A6|
|_____________________________|___|_____________|__________________________|___|
| - Factori; activitati ori   | B | factori     | substante                | B1|
|   masuri                    |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | energie                  | B2|
| care afecteaza sau pot      |   |             |__________________________|___|
| afecta mediul               |   |             | zgomot                   | B3|
|                             |   |             |__________________________|___|
| - analize economice si      |   |             | radiatii                 | B4|
|   ipoteze                   |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | deseuri                  | B5|
| folosite la luarea deciziei |   |_____________|__________________________|___|
| de mediu                    |   | activitati  | avize, acorduri si       |   |
|                             |   | ori masuri  | autorizatii de mediu     | B6|
|                             |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | activitati legate de     |   |
|                             |   |             | organisme modificate     |   |
|                             |   |             | genetic                  | B7|
|                             |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | masuri administrative    | B8|
|                             |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | strategii si politici    | B9|
|                             |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | legislatie               |B10|
|                             |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | planuri si programe      |   |
|                             |   |             | de actiune               |B11|
|                             |   |_____________|__________________________|___|
|                             |   | analize     | analize cost-beneficiu   |B12|
|                             |   | economice si|__________________________|___|
|                             |   | ipoteze     | alte analize si prognoze |   |
|                             |   |             | economice folosite in    |   |
|                             |   |             | luarea deciziei de mediu |B13|
|_____________________________|___|_____________|__________________________|___|
| Starea sanatatii si         | C |             | sanatatea populatiei     | C1|
| sigurantei populatiei,      |   |             |__________________________|___|
| conditiile de viata, zonele |   |             | siguranta populatiei     | C2|
| culturale si constructiile, |   |             |__________________________|___|
|                             |   |             | conditiile de viata      | C3|
| in masura in care acestea   |   |             |__________________________|___|
| sunt sau pot fi afectate de |   |             | zonele culturale         | C4|
| starea elementelor de mediu |   |             |__________________________|___|
| si/sau de factorii,         |   |             |                          |   |
| activitatile ori masurile   |   |             | constructiile            | C5|
| cuprinse la A si B          |   |             |                          |   |
|_____________________________|___|_____________|__________________________|___|

    ANEXA B
    la metodologie

                Formular de colectare a datelor de catre IPM/MAPM*)

 _________________________________________________________________________
| Anul de raportare ......................                                |
|_________________________________________________________________________|
| Denumirea autoritatii publice care completeaza formularul ..........    |
| Sediul .................................                                |
| Nr. telefon/fax ........................                                |
| Adresa e-mail ..........................                                |
| Adresa pagina Internet .................                                |
|_________________________________________________________________________|
| Denumirea compartimentului specializat de informatii si relatii publice |
| caruia i se poate solicita informatia .....................             |
| Nr. telefon/fax ........................                                |
| Adresa e-mail ..........................                                |
| Persoane de contact ....................                                |
|_________________________________________________________________________|
|Nr. | Tipul informatiei privind mediul detinuta |    Conditiile de       |
|crt.|___________________________________________|    disponibilizare     |
|    |   Descriere     |   Denumire   |   Cod    |    a informatiei*1)    |
|    |   succinta*2)   |              |          |                        |
|____|_________________|______________|__________|________________________|
    *) Prezentul formular se utilizeaza de catre IPM pentru colectarea datelor de la alte autoritati publice locale si de catre MAPM pentru colectarea datelor de la alte autoritati publice centrale

    Nota:
    *1) - se completeaza intervalul orar in care se poate obtine informatia solicitata, daca informatia este disponibila la cerere sau din oficiu, orice alte informatii care sa indice publicului suficiente detalii privind modalitatea de acces.
    *2) - elemente definitorii pentru indicarea continutului informatiei respective.

    ANEXA C
    la metodologie

               Formulare de centralizare a datelor de catre MAPM

    a) informatii privind mediul detinute de autoritatile publice pentru protectia mediului*
 _________________________________________________________________________
|Nr. | Anul de raportare ......................                           |
|crt.|____________________________________________________________________|
|    | Judetul/Municipiul Bucuresti                                       |
|    |____________________________________________________________________|
|    | Denumirea IPM care completeaza formularul ...............          |
|    | Sediul .................................                           |
|    | Nr. telefon/fax ........................                           |
|    | Adresa e-mail ..........................                           |
|    | Adresa pagina Internet .................                           |
|    |____________________________________________________________________|
|    | Compartimentul specializat de informatii si relatii publice caruia |
|    | i se poate solicita informatia ..............                      |
|    | Nr. telefon/fax ........................                           |
|    | Adresa e-mail ..........................                           |
|    | Persoane de contact ....................                           |
|    |____________________________________________________________________|
|    |Nr. | Tipul informatiei privind mediul detinuta | Conditiile de     |
|    |crt.|___________________________________________| disponibilizare a |
|    |    |   Descriere     |   Denumire   |   Cod    | informatiei       |
|    |    |   succinta      |              |          |                   |
|____|____|_________________|______________|__________|___________________|
    * Formularul trebuie sa cuprinda lista informatiilor privind mediul detinute de:
    - IPM-uri pe fiecare judet/regiune in parte
    - MAPM

    b) informatii privind mediul detinute de alte autoritati publice*
 _________________________________________________________________________
|Nr. | Anul de raportare ......................                           |
|crt.|____________________________________________________________________|
|    | Judetul/Municipiul Bucuresti                                       |
|    |____________________________________________________________________|
|    | Denumirea autoritatii publice care completeaza formularul ........ |
|    | Sediul .................................                           |
|    | Nr. telefon/fax ........................                           |
|    | Adresa e-mail ..........................                           |
|    | Adresa pagina Internet .................                           |
|    |____________________________________________________________________|
|    | Compartimentul specializat de informatii si relatii publice caruia |
|    | i se poate solicita informatia ..............                      |
|    | Nr. telefon/fax ........................                           |
|    | Adresa e-mail ..........................                           |
|    | Persoane de contact ....................                           |
|    |____________________________________________________________________|
|    |Nr. | Tipul informatiei privind mediul detinuta | Conditiile de     |
|    |crt.|___________________________________________| disponibilizare a |
|    |    |   Descriere     |   Denumire   |   Cod    | informatiei       |
|    |    |   succinta      |              |          |                   |
|____|____|_________________|______________|__________|___________________|
    * Formularul trebuie sa cuprinda lista informatiilor privind mediul detinute de:
    - alte autoritati publice locale, pe fiecare judet/regiune in parte
    - alte autoritati publice centrale (alte ministere)

    ANEXA D
    la metodologie

         Formular de registru pentru evidenta solicitarilor de furnizare
             a informatiilor privind mediul detinute de IPM si MAPM

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    NI - nr. de inregistrare a raspunsului -
    M - Motivul respingerii*
    U - Urmarea respingerii (reclamatii administrative, plangeri in instanta)
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Date de identificare| Tipul      |   Modalitatea de rezolvare  |Termenul |
|crt.|a solicitantului    | informatiei|                             |de       |
|    |                    | solicitate |                             |rezolvare|
|    |____________________|____________|_____________________________|_________|
|    |F/J* |Adresa|Telefon|Denumire|Cod|Favorabil (prin |Nefavorabil | - data -|
|    |&    |      |       |        |   |disponibilizarea|(prin       |         |
|    |Nume |      |       |        |   |informatiei sau |respingerea |         |
|    |     |      |       |        |   |directionarea   |solicitarii)|         |
|    |     |      |       |        |   |catre alte      |            |         |
|    |     |      |       |        |   |autoritati      |            |         |
|    |     |      |       |        |   |publice care    |            |         |
|    |     |      |       |        |   |detin informatia|            |         |
|    |     |      |       |        |   |solicitata)     |            |         |
|    |     |      |       |        |   |________________|____________|         |
|    |     |      |       |        |   |- nr. de        | NI| M | U  |         |
|    |     |      |       |        |   |inregistrare a  |   |   |    |         |
|    |     |      |       |        |   |raspunsului -   |   |   |    |         |
|____|_____|______|_______|________|___|________________|___|___|____|_________|
|____|_____|______|_______|________|___|________________|___|___|____|_________|
    * "F" reprezinta codul pentru persoana fizica; "J" reprezinta codul pentru persoana juridica.

    Continuare tabel anexa D
 ______________________________________________________________________________
|  Forma solicitarii  |            Urmarea respingerii solicitarii             |
|_____________________|________________________________________________________|
| Suport | Suport     |    Reclamatii        |       Plangeri in instanta      |
| hartie | electronic |    administrative    |                                 |
|________|____________|______________________|_________________________________|
|   nr.  |    nr.     | Rezolvate | Respinse |Rezolvate |Respinse | In curs de |
|        |            | favorabil |          |favorabil |         | solutionare|
|        |            |___________|__________|__________|_________|____________|
|        |            |     nr.   |    nr.   |    nr.   |   nr.   |     nr.    |
|________|____________|___________|__________|__________|_________|____________|
|________|____________|___________|__________|__________|_________|____________|

    Nota: solicitarea formulata necorespunzator (N), lipsa informatiilor solicitate (L), caracterul clasificat al informatiilor solicitate (C)

    ANEXA E
    la metodologie

       Formular de registru pentru evidenta solicitarilor de furnizare a
    informatiilor privind mediul detinute de alte autoritati publice locale

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    NI - nr. de inregistrare a raspunsului -
    M - Motivul respingerii
    U - Urmarea respingerii (reclamatii administrative, plangeri in instanta)
 ______________________________________________________________________________
| Luna si anul de raportare            |                                       |
|______________________________________|_______________________________________|
| Date proprii de identificare:        |                                       |
| Judet ...............                |                                       |
| Denumire autoritatea publica ....... |                                       |
| Compartimentul specializat de        |                                       |
| informatii si relatii publice ...... |                                       |
| Nr. telefon/fax .......              |                                       |
| Adresa e-mail .........              |                                       |
| Persoane de contact ...........      |                                       |
|______________________________________|_______________________________________|
|Nr. |Date de identificare| Tipul      |   Modalitatea de rezolvare  |Termenul |
|crt.|a solicitantului    | informatiei|                             |de       |
|    |                    | solicitate |                             |rezolvare|
|    |____________________|____________|_____________________________|_________|
|    |F/J  |Adresa|Telefon|Denumire|Cod|Favorabila (prin|Nefavorabila| - data -|
|    |&    |      |       |        |   |disponibilizarea|(prin       |         |
|    |Nume |      |       |        |   |informatiei     |respingerea |         |
|    |     |      |       |        |   |                |solicitarii)|         |
|    |     |      |       |        |   |________________|____________|         |
|    |     |      |       |        |   |- nr. de        | NI| M | U  |         |
|    |     |      |       |        |   |inregistrare a  |   |   |    |         |
|    |     |      |       |        |   |raspunsului -   |   |   |    |         |
|____|_____|______|_______|________|___|________________|___|___|____|_________|
|____|_____|______|_______|________|___|________________|___|___|____|_________|

    Continuare tabel anexa E
 ______________________________________________________________________________
|  Forma solicitarii  |            Urmarea respingerii solicitarii             |
|_____________________|________________________________________________________|
| Suport | Suport     |    Reclamatii        |       Plangeri in instanta      |
| hartie | electronic |    administrative    |                                 |
|________|____________|______________________|_________________________________|
|   nr.  |    nr.     | Rezolvate | Respinse |Rezolvate |Respinse | In curs de |
|        |            | favorabil |          |favorabil |         | solutionare|
|        |            |___________|__________|__________|_________|____________|
|        |            |     nr.   |    nr.   |    nr.   |    nr.  |     nr.    |
|________|____________|___________|__________|__________|_________|____________|
|________|____________|___________|__________|__________|_________|____________|

    Nota: solicitarea formulata necorespunzator (N), lipsa informatiilor solicitate (L), caracterul clasificat al informatiilor solicitate (C)

    ANEXA F
    la metodologie

    Formular de centralizare a anexelor D si E

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    RJ - resedinta de judet
    AL - alte localitati
    F - Favorabila
    NF - Nefavorabila
 ___________________________________________________________________________
| Luna si anul de raportare                                                 |
|___________________________________________________________________________|
| Datele proprii de identificare ale MAPM/IPM/alte autoritati publice       |
|___________________________________________________________________________|
|Tipul         | Categoria       |  Domenii (si    | Modalitate| Motivatia  |
|localitatii de| solicitantului  |  tipuri de      | de        | respingerii|
|unde provine  |                 |  informatii)    | rezolvare |            |
|solicitantul  |                 |                 |           |            |
|______________|_________________|_________________|___________|____________|
|      |       |persoana|persoana|  A  |  B  |  C  |  F  |  NF | (N) |  (L) |
|  RJ  |   AL  |fizica  |juridica|     |     |     |     |     |     |      |
|______|_______|________|________|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|nr.| %| nr.| %|nr. | % |nr. | % |nr.|%|nr.|%|nr.|%|nr.|%|nr.|%|nr.|%|nr.| %|
|___|__|____|__|____|___|____|___|___|_|___|_|___|_|___|_|___|_|___|_|___|__|
|___|__|____|__|____|___|____|___|___|_|___|_|___|_|___|_|___|_|___|_|___|__|

    Continuare tabel anexa F
 ________________________________________________________________________
| Forma solicitarii  |         Urmarea respingerii solicitarii           |
|____________________|___________________________________________________|
| Suport | Suport    | Reclamatii        |   Plangeri in instanta        |
| hartie | electronic| administrative    |                               |
|________|___________|___________________|_______________________________|
|    |   |      |    |Rezolvate|Respinse |Rezolvate|Respinse |In curs de |
|nr. | % | nr.  | %  |favorabil|         |favorabil|         |solutionare|
|    |   |      |    |_________|_________|_________|_________|___________|
|    |   |      |    |nr. | %  | nr. | % | nr. | % | nr. | % | nr.  |  % |
|____|___|______|____|____|____|_____|___|_____|___|_____|___|______|____|
|____|___|______|____|____|____|_____|___|_____|___|_____|___|______|____|

    Nota: solicitarea formulata necorespunzator (N), lipsa informatiilor solicitate (L), caracterul clasificat al informatiilor solicitate (C).

    ANEXA G
    la metodologie

         Tarife pentru procesarea/copierea informatiei privind mediul
  furnizate la cerere de catre autoritatile publice pentru protectia mediului

 ______________________________________________________________________________
| Taxe si tarife                                                               |
|______________________________________________________________________________|
| Cautarea informatiei        | Informatii constand in pana la 5 |  50.000 lei |
|                             | documente                        |             |
|                             |__________________________________|_____________|
|                             | Informatii constand in 6 pana la | 100.000 lei |
|                             | 20 documente                     |             |
|                             |__________________________________|_____________|
|                             | Informatii constand in mai mult  | 150.000 lei |
|                             | de 20 documente                  |             |
|_____________________________|__________________________________|_____________|
| Servicii de copiere a documentelor                                           |
|______________________________________________________________________________|
| Format A4 | Copiere documente pana la 30 pagini                |  50.000 lei |
|           |____________________________________________________|_____________|
|           | Copiere documente de 31 - 50 pagini                | 100.000 lei |
|           |____________________________________________________|_____________|
|           | Copierea fiecaror 10 pagini care depasesc primele  |  20.000 lei |
|           | 50 pagini ale unui document                        |             |
|___________|____________________________________________________|_____________|
| Format A3 | Copiere documente pana la 30 pagini                |  75.000 lei |
|           |____________________________________________________|_____________|
|           | Copiere documente de 31 - 50 pagini                | 150.000 lei |
|           |____________________________________________________|_____________|
|           | Copierea fiecaror 10 pagini care depasesc primele  |  35.000 lei |
|           | 50 pagini ale unui document                        |             |
|___________|____________________________________________________|_____________|
| Format A2 | Copiere documente pana la 30 pagini                | 100.000 lei |
|           |____________________________________________________|_____________|
|           | Copiere documente de 31 - 50 pagini                | 150.000 lei |
|           |____________________________________________________|_____________|
|           | Copierea fiecaror 10 pagini care depasesc primele  |  60.000 lei |
|           | 50 pagini ale unui document                        |             |
|___________|____________________________________________________|_____________|
| Format A1 | Copiere documente pana la 30 pagini                | 125.000 lei |
|           |____________________________________________________|_____________|
|           | Copiere documente de 31 - 50 pagini                | 175.000 lei |
|           |____________________________________________________|_____________|
|           | Copierea fiecaror 10 pagini care depasesc primele  |  75.000 lei |
|           | 50 pagini ale unui document                        |             |
|___________|____________________________________________________|_____________|
| Format A0 | Copiere documente pana la 30 pagini                | 150.000 lei |
|           |____________________________________________________|_____________|
|           | Copiere documente de 31 - 50 pagini                | 200.000 lei |
|           |____________________________________________________|_____________|
|           | Copierea fiecaror 10 pagini care depasesc primele  |  90.000 lei |
|           | 50 pagini ale unui document                        |             |
|___________|____________________________________________________|_____________|
| Trimiterea informatiei                                                       |
|______________________________________________________________________________|
| Copii dupa documente si date                | Conform legislatiei in vigoare |
|_____________________________________________|________________________________|
| Informatii inregistrate in format electronic| Un tarif fix de 50.000 lei     |
| furnizat de solicitant (de exemplu:         |                                |
| discheta, CD etc.)                          |                                |
|_____________________________________________|________________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1182/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1182 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu