Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1059 din 23.08.2021

privind componenţa şi funcţionarea Comisiei fiscale centrale
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 883 din 14 septembrie 2021



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 5 alin. (3) şi (5)-(7), art. 41 alin. (5) şi art. 43 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 6 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 3 alin. (1) pct. 36 din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 alin. (4) şi art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor emite următorul ordin: Articolul 1Comisia fiscală centrală, denumită în continuare Comisia, este un organ colegial din cadrul Ministerului Finanţelor, denumit în continuare MF, abilitată să asigure, în temeiul art. 5 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală, şi al art. 6 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal, aplicarea unitară a legislaţiei fiscale şi procedural-fiscale. Articolul 2
(1) Comisia fiscală centrală are responsabilităţi de emitere a deciziilor cu privire la aplicarea dispoziţiilor Codului fiscal, Codului de procedură fiscală, legislaţiei subsecvente acestora, precum şi a legislaţiei a cărei aplicare intră în sfera de competenţă a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, denumită în continuare ANAF.
(2) Comisia adoptă soluţii fiscale prin emiterea de decizii în situaţia în care:a)există opinii contrare formulate de către două sau mai multe structuri din cadrul MF sau de către o structură din cadrul MF şi de către o structură din cadrul aparatului central al ANAF cu privire la interpretarea prevederilor Codului fiscal, Codului de procedură fiscală, a legislaţiei subsecvente acestora, precum şi a legislaţiei a cărei aplicare intră în sfera de competenţă a ANAF, denumită în continuare legislaţie fiscală şi procedural-fiscală; b)există aplicare neunitară a legislaţiei prevăzute la lit. a) de către organele fiscale competente; c)există conflict de competenţă între organul fiscal central şi o instituţie publică ce administrează creanţe fiscale, astfel cum se prevede la art. 41 alin. (5) din Codul de procedură fiscală; d)există conflict de competenţă între organele fiscale locale sau între organul fiscal central şi un organ fiscal local, astfel cum se prevede la art. 43 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, în cazul în care acesta nu se poate soluţiona pe cale amiabilă.
Articolul 3
(1) Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei fiscale centrale, prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Comisia fiscală centrală are componenţa prevăzută în anexa nr. 2.
(3) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 5 La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.733/2018 privind componenţa şi funcţionarea Comisiei fiscale centrale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.082 din 20 decembrie 2018. Ministrul finanţelor, Dan Vîlceanu ANEXA Nr. 1REGULAMENT de organizare şi funcţionare a Comisiei fiscale centrale Articolul 1Dispoziţii generale Comisia fiscală centrală (Comisia) îşi desfăşoară activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor (MF) şi este coordonată de secretarul de stat din MF care răspunde de politicile şi legislaţia fiscală, în calitate de preşedinte al acesteia. Articolul 2Reguli privind funcţionarea Comisiei
(1) Comisia este compusă din 5 membri cu drept de vot în cadrul şedinţelor, menţionaţi în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.059/2021 privind componenţa şi funcţionarea Comisiei fiscale centrale.
(2) În cazul dezbaterii cauzelor ce reprezintă soluţionarea unei probleme ce vizează impozitele şi taxele locale prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare (Codul fiscal) sau în cazul conflictelor de competenţă ivite între organele fiscale locale sau între organul fiscal central şi un organ fiscal local, care nu s-au soluţionat pe cale amiabilă, Comisia se completează cu încă 8 membri cu drept de vot, respectiv secretarul general din Ministerul Finanţelor, directorul general al Direcţiei generale juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, câte 2 reprezentanţi desemnaţi ai Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi câte un reprezentant al structurilor asociative ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi consiliilor judeţene din România.
(3) În funcţie de problematica înscrisă pe ordinea de zi, la lucrările Comisiei pot fi invitaţi specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate ale MF şi din cadrul aparatului central al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) sau alte persoane care pot oferi informaţii relevante pentru soluţionarea problematicii ce face obiectul analizei.
(4) Comisia funcţionează în prezenţa tuturor membrilor acesteia, care au dreptul la un singur vot. În cazul absenţei unuia dintre membrii prevăzuţi în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.059/2021, în vederea participării la lucrările Comisiei, va participa înlocuitorul de drept sau o persoană desemnată în scris, de regulă, din structura coordonată de acest membru, care îi va prelua atribuţiile şi dreptul de vot.
(5) În cazul în care, în absenţa preşedintelui Comisiei, persoana desemnată ca preşedinte de şedinţă este membru al Comisiei, aceasta va nominaliza în scris o altă persoană care să exercite drepturile derivate din calitatea sa de membru.
Articolul 3Sesizarea Comisiei
(1) Sesizarea Comisiei se face în situaţiile prevăzute la art. 2 alin. (2) din Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.059/2021, cu respectarea condiţiilor de sesizare dispuse în prezentul articol.
(2) Sesizarea Comisiei se face de către:a)structura din cadrul MF sau ANAF învestită cu soluţionarea cauzei pentru care au fost emise opinii contrare; b)structura din cadrul MF sau ANAF care a constatat aplicarea neunitară a legislaţiei fiscale şi procedural-fiscale; c)oricare dintre organele fiscale/instituţiile publice ce administrează creanţe fiscale aflate în conflict.
(3) Sesizarea trebuie să cuprindă situaţia de fapt şi temeiul de drept în legătură cu problematica ce face obiectul acesteia, opiniile contrare exprimate cu privire la această problematică sau modul de aplicare neunitară a legislaţiei fiscale şi procedural-fiscale ori deciziile părţilor aflate în conflict, după caz, precum şi propunerile de soluţii ale structurii/organului fiscal/instituţiei publice care face sesizarea.
(4) Ori de câte ori sesizarea este făcută de o structură din cadrul ANAF, aceasta trebuie să prezinte punctul de vedere consolidat al acestei autorităţi. Sesizarea trebuie să fie semnată de preşedintele ANAF.
(5) În situaţia conflictelor de competenţă prevăzute la art. 41 alin. (5) sau la art. 43 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare (Codul de procedură fiscală), sesizarea Comisiei se face de către una dintre părţile aflate în conflict, cu anexarea documentelor care probează existenţa conflictului şi notificarea celeilalte părţi cu privire la sesizarea Comisiei.
(6) Sesizarea şi documentele aferente se transmit Compartimentului comisia fiscală centrală, denumit în continuare Compartimentul, care este coordonat de secretarul de stat din MF care răspunde de politicile şi legislaţia fiscală. Dacă sunt întrunite condiţiile de sesizare, Compartimentul înregistrează sesizarea în Registrul de evidenţă a solicitărilor de înscriere pe ordinea de zi a Comisiei fiscale centrale.
Articolul 4Organizarea şedinţelor de lucru ale Comisiei
(1) Comisia se întruneşte lunar, la datele stabilite de preşedintele acesteia, şi adoptă decizii numai în prezenţa membrilor săi, în condiţiile prevăzute la art. 2. Comisia nu se întruneşte dacă, pe baza datelor din Registrul de evidenţă a solicitărilor de înscriere pe ordinea de zi a Comisiei fiscale centrale, Compartimentul informează preşedintele Comisiei că nu există sesizări pentru care trebuie emise decizii.
(2) Pe baza sesizărilor primite, Compartimentul întocmeşte ordinea de zi, până la data de 20 a fiecărei luni, în care se înscriu problematicile aflate pe rolul Comisiei, în ordinea vechimii din registru. Ordinea de zi se aprobă de către preşedintele acesteia.
(3) Adresa de convocare însoţită de ordinea de zi, aprobate de preşedintele Comisiei, împreună cu sesizarea şi documentaţia aferentă sesizării, se transmit de către Compartiment membrilor Comisiei cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea şedinţei.
(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), în cazuri excepţionale şi temeinic justificate, preşedintele Comisiei poate convoca de urgenţă membrii acesteia, caz în care adresa de convocare însoţită de ordinea de zi a şedinţei şi de documentaţia aferentă care a stat la baza întocmirii acesteia se comunică de către Compartiment cu cel puţin o zi înainte de data stabilită pentru desfăşurarea lucrărilor şedinţei.
(5) În cadrul şedinţei, un reprezentant al Compartimentului prezintă conţinutul pe scurt al sesizării, propunerile de soluţii ale structurii/organului fiscal/instituţiei publice care a sesizat Comisia, precum şi actele de procedură îndeplinite.
(6) După dezbaterea soluţiilor propuse în sesizare, Comisia se pronunţă prin vot asupra soluţiei ce urmează să fie adoptată.
(7) Modalitatea de vot în cadrul Comisiei este votul deschis, nefiind posibilă abţinerea de la vot.
(8) Soluţiile se adoptă prin emiterea de decizii ale Comisiei prin intermediul cărora se stabileşte modul de aplicare a legislaţiei fiscale şi procedural-fiscale în cazurile ce fac obiectul sesizărilor.
(9) Deciziile se adoptă cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor Comisiei.
(10) Membrii Comisiei care nu au fost de acord cu soluţia adoptată îşi vor exprima opinia separată, care va cuprinde expunerea motivelor şi soluţia pe care au propus-o, alta decât cea adoptată.
(11) Dacă niciuna dintre soluţiile propuse nu a întrunit majoritatea absolută de voturi, membrii Comisiei propun o altă soluţie care urmează să fie votată sau, în cazul în care se consideră necesară o documentare suplimentară, propun amânarea luării deciziei. Luarea deciziei poate fi amânată pe perioada cuprinsă între data solicitării informaţiilor suplimentare şi data prezentării acestora în cadrul şedinţei Comisiei, dar nu mai mult de 3 luni de la formularea propunerii.
Articolul 5Regulile şi documentele de lucru ale Comisiei
(1) Solicitările de înscriere a problematicilor pe ordinea de zi a şedinţei Comisiei, dacă au fost formulate cu respectarea condiţiilor de sesizare prevăzute în prezentul regulament, se evidenţiază în Registrul de evidenţă a solicitărilor de înscriere pe ordinea de zi a Comisiei fiscale centrale.
(2) În cazul în care Compartimentul, în urma verificării documentaţiei, constată nerespectarea procedurii de sesizare, va restitui documentaţia direcţiei de specialitate care a propus înscrierea problematicii pe ordinea de zi a Comisiei, în vederea refacerii şi a retransmiterii acesteia, după caz.
(3) În situaţia în care Compartimentul consideră că sunt necesare precizări suplimentare legate de cauza ce face obiectul sesizării Comisiei, poate solicita clarificări de la structura/organul fiscal/instituţia publică care a sesizat Comisia sau de la orice altă instituţie în măsură să furnizeze informaţii care să ajute la soluţionarea cauzei.
(4) Separat de registrul prevăzut la alin. (1), Compartimentul ţine şi un Registru de evidenţă a deciziilor Comisiei fiscale centrale, în care se vor consemna următoarele informaţii:a)data şedinţei; b)participanţii (nominal); c)ordinea de zi; d)modul de votare a deciziei, fără nominalizarea votului exprimat de fiecare membru al Comisiei; e)numărul atribuit deciziei; f)observaţii.
(5) Reprezentantul Compartimentului desemnat cu gestiunea cauzei întocmeşte un proces-verbal al şedinţei, în care consemnează îndeplinirea formalităţilor de convocare, data şi locul şedinţei, dezbaterile în rezumat, precum şi hotărârile luate. Procesul-verbal se semnează de către toţi membrii Comisiei sau de persoanele desemnate ca înlocuitori ai acestora, participanţi la dezbateri, precum şi de invitaţii la şedinţă.
(6) Membrii Comisiei care fac parte din structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale sau alte persoane care au calitatea de invitat, care locuiesc în altă localitate, pot transmite, pentru deciziile emise de Comisie şi procesele-verbale ale şedinţei, acordul pe cale electronică, acesta ţinând locul semnăturii.
(7) În termen de 10 zile lucrătoare de la data şedinţei, Compartimentul va redacta proiectul deciziei şi proiectul de ordin privind aprobarea acesteia.
(8) Deciziile emise de Comisie pentru oricare dintre situaţiile prevăzute la art. 2 alin. (2) din Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.059/2021 se semnează de către toţi membrii Comisiei sau de persoanele desemnate ca înlocuitori ai acestora, participanţi la dezbateri.
(9) Deciziile emise de Comisie conform art. 2 alin. (2) din Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.059/2021 se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor.
(10) În vederea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului prevăzut la alin. (9) se întocmeşte un referat de aprobare în care sunt redate motivele care au stat la baza emiterii deciziei şi a ordinului de aprobare a acesteia.
(11) După aprobarea prin ordin al ministrului finanţelor şi publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a deciziilor cu privire la conflictele de competenţă prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. c) şi d) din Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.059/2021, acestea se comunică instituţiilor publice, respectiv organelor fiscale aflate în conflict, pentru a fi duse la îndeplinire.
Articolul 6 Efectele deciziilor adoptate de Comisie
(1) Deciziile Comisiei aprobate prin ordin al ministrului finanţelor sunt aplicabile de la data intrării în vigoare a prevederilor legale aplicabile în cauza pentru care s-a adoptat decizia.
(2) Deciziile de aplicare unitară a legislaţiei fiscale şi a celei procedural-fiscale, emise de Comisie, nu produc efecte asupra actelor administrative fiscale rămase definitive în sistemul căilor de atac şi nu au valoare de date suplimentare în sensul art. 128 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.
ANEXA Nr. 2COMPONENŢA Comisiei fiscale centrale

Nr. crt. Funcţia şi domeniul Statutul în Comisia fiscală centrală
1. Secretar de stat cu atribuţii în domeniul politicii şi legislaţiei fiscale preşedinte - membru
2. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală membru
3.* Secretar general din Ministerul Finanţelor membru
4. Director general al Direcţiei generale juridice din Ministerul Finanţelor membru
5. Director general al Direcţiei generale de legislaţie fiscală şi reglementări vamale şi contabile membru
6. Director general al Direcţiei generale de asistenţă pentru contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală membru
7.* Director general al Direcţiei generale juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală membru
8.* Reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România membru
9.* Reprezentant al Asociaţiei Oraşelor din România membru
10.* Reprezentant al Asociaţiei Municipiilor din România membru
11.* Reprezentant al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România membru
12.* Reprezentant al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei membru
13.* Reprezentant al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei membru

* Numai în cazul în care se emit decizii potrivit art. 2 alin. (2) din anexa nr. 1 la ordin.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1059/2021

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1059 din 2021
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1059/2021
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu