E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 71 din  6 noiembrie 1997

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare - Proiectul privind reabilitarea scolilor -, semnat la Washington la 2 octombrie 1997

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 307 din 12 noiembrie 1997


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare - Proiectul privind reabilitarea scolilor -, in valoare de 70 milioane dolari S.U.A. echivalent, prevazut in anexa la prezenta ordonanta de urgenta.
    Art. 2
    Implementarea acordului va fi realizata de catre Ministerul Educatiei Nationale, desemnat ca agentie de implementare.
    Art. 3
    Ministerul Finantelor va incheia cu Ministerul Educatiei Nationale un acord de imprumut subsidiar, prin care i se vor delega acestuia din urma intreaga autoritate si responsabilitate in implementarea eficienta si rapida a acordului de imprumut.
    Art. 4
    Rambursarea imprumutului, achitarea dobanzilor, a comisioanelor si a altor costuri interne si externe vor fi suportate de catre Ministerul Educatiei Nationale, din surse proprii si din sume cu aceasta destinatie, alocate anual de la bugetul de stat in bugetul propriu.
    Art. 5
    Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca, pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile concrete de derulare a acordului de imprumut, amendamente la continutul acestuia, care privesc modificari in structura imprumutului pe categorii, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.

                PRIM-MINISTRU
                VICTOR CIORBEA

                       Contrasemneaza:
                       Ministru de stat,
                       ministrul finantelor,
                       Mircea Ciumara

                       Ministrul educatiei nationale,
                       Virgil Petrescu

                       p. Ministru de stat,
                       ministrul afacerilor externe,
                       Lazar Comanescu,
                       secretar de stat


    IMPRUMUT Nr. 4.213/1997 RO

                           ACORD DE IMPRUMUT

               (Proiect privind reabilitarea scolilor)
                            intre Romania si
        Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare*)

    *) Traducere.

    Acord, din data 2 octombrie 1997, intre Romania (Imprumutatul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)
    Avand in vedere ca:
    (A) Imprumutatul, fiind convins in ceea ce priveste fezabilitatea si prioritatea Proiectului descris in anexa nr. 2 a acestui acord, a solicitat Bancii sprijin pentru finantarea Proiectului;
    (B) Imprumutatul intentioneaza sa contracteze de la Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei (F.D.S.C.E.) un imprumut, denumit in continuare imprumut F.D.S.C.E., in suma totala de treisprezece milioane opt sute mii de dolari S.U.A. echivalent (13.800.000 U.S.D.), pentru sprijinirea finantarii partii A a Proiectului, in termenii si in conditiile stabilite intr-un acord de imprumut incheiat intre Imprumutat si F.D.S.C.E. (Acord de imprumut F.D.S.C.E.); si
    avand in vedere ca Banca a convenit, si pe aceasta baza, inter alia, sa acorde Imprumutatului imprumutul, in cadrul termenilor si conditiilor stabilite in acest acord,
    prin prezentul, partile convin asupra urmatoarelor:

    Art. 1
    Conditii generale. Definitii
    Sectiunea 1.01. - Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantii ale Bancii, din 1 ianuarie 1985, cu modificarile stabilite mai jos (Conditii generale), constituie parte integranta a acestui acord:
    a) ultima propozitie a sectiunii 3.02 se sterge;
    b) a doua propozitie a sectiunii 5.01 se modifica si se va citi:
    "Cu exceptia cazului in care Banca si Imprumutatul convin altfel, nu se vor face trageri: a) in contul cheltuielilor in teritoriul oricarei tari care nu este membra a Bancii sau pentru bunuri produse in sau servicii furnizate din astfel de teritorii; sau b) in scopul platii persoanelor sau entitatilor ori pentru importuri de bunuri, daca astfel de plati sau importuri, aduse la cunostinta Bancii, sunt interzise ca urmare a deciziei Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite, luata in cadrul cap. VII al Cartei Natiunilor Unite";
    c) in sectiunea 6.02, subparagraful k) este rescris ca subparagraf l) si un nou subparagraf k) este adaugat si se va citi:
    "k) va fi aparut o situatie extraordinara, conform careia orice alta tragere viitoare din imprumut ar fi in contradictie cu prevederile art. III al sectiunii 3 a articolelor acordului Bancii";
    d) sectiunea 6.03 se modifica si se va citi:
    "Sectiunea 6.03 - Anularea de catre Banca
    Daca: a) dreptul Imprumutatului de a face trageri din contul de imprumut, cu privire la orice suma din imprumut, va fi fost suspendat pentru o perioada de 30 de zile consecutive; sau
    b) ori de cate ori Banca stabileste, prin consultare cu Imprumutatul, ca o suma din imprumut nu va fi necesara pentru finantarea costurilor Proiectului, care va fi finantat din sumele imprumutului; sau
    c) ori de cate ori Banca constata, cu privire la orice contract care va fi finantat din sumele imprumutului, ca reprezentantii Imprumutatului sau ai beneficiarilor imprumutului au urmat anumite practici de coruptie sau frauduloase pe parcursul achizitionarii sau executarii unui astfel de contract, fara ca Imprumutatul sa fi intreprins la timp actiuni satisfacatoare Bancii pentru remedierea situatiei, si stabileste nivelul cheltuielilor referitoare la un astfel de contract, care altfel ar fi fost eligibil pentru finantarea din sumele imprumutului; sau
    d) ori de cate ori Banca constata ca achizitiile in cadrul oricarui contract, care va fi finantat din sumele imprumutului, contravin procedurilor stabilite sau la care se face referire in acordul de imprumut si stabileste nivelul cheltuielilor, corespunzator unui astfel de contract, care altfel ar fi fost eligibile pentru finantarea din sumele imprumutului; sau
    e) dupa data limita de tragere, o suma din contul de imprumut va ramane netrasa din contul de imprumut; sau
    f) Banca va fi primit o notificare de la Garant, conform sectiunii 6.07, in ceea ce priveste o suma din imprumut, Banca poate, prin notificare catre Imprumutat si Garant, sa anuleze dreptul Imprumutatului de a face trageri privind suma respectiva. Dupa transmiterea acestei notificari, suma respectiva din imprumut va fi anulata."
    Sectiunea 1.02. - In cazul in care contextul nu impune altfel, diferitii termeni definiti in Conditiile generale au aceleasi intelesuri, asa cum au fost stabilite in acestea, si, in plus, urmatorii termeni vor avea urmatoarele intelesuri:
    a) MEN inseamna Ministerul Educatiei Nationale al Imprumutatului;
    b) contul special inseamna contul la care se face referire in sectiunea 2.02 b) a acestui acord.
    Art. 2
    Imprumutul
    Sectiunea 2.01. - Banca accepta sa imprumute Imprumutatului, in termenii si conditiile stabilite sau la care se face referire in prezentul acord de imprumut, diferite monede, a caror valoare totala va fi echivalentul a saptezeci milioane dolari S.U.A. (70.000.000 USD), fiind egala cu suma tragerilor din sumele imprumutului, fiecare tragere fiind evaluata de Banca la data unei astfel de trageri.
    Sectiunea 2.02. - a) Sumele din imprumut pot fi trase din contul de imprumut, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord, pentru cheltuielile efectuate (sau daca Banca va conveni altfel), care vor fi facute pe baza costurilor rezonabile ale bunurilor si serviciilor necesare pentru Proiectul descris in anexa nr. 2 la prezentul acord si care vor fi finantate din sumele imprumutului.
    b) Imprumutatul poate, pentru scopurile Proiectului, deschide si mentine, in dolari, un cont special de depozit la o banca comerciala, in termenii si conditiile satisfacatoare Bancii, incluzand protectia corespunzatoare impotriva daunelor, sechestrului si confiscarii. Depozitele in si platile din contul special vor fi facute conform prevederilor anexei nr. 5 la prezentul acord.
    Sectiunea 2.03. - Data limita de tragere va fi 31 ianuarie 2003 sau o alta data ulterioara pe care o va stabili Banca. Banca va notifica prompt pe Imprumutat despre aceasta data ulterioara.
    Sectiunea 2.04. - Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament la o rata egala cu trei patrimi din unu la suta (3/4 din 1 %), pe an, aplicat asupra valorii imprumutului, netrasa de la o perioada la alta.
    Sectiunea 2.05. - Imprumutatul va plati dobanda valorii capitalului imprumutului, trasa din imprumut si nerestituita periodic, la o rata egala, pentru fiecare perioada de dobanda, cu costul imprumuturilor calificate, stabilit pentru semestrul anterior, plus jumatate dintr-un procent (1/2 din 1%). La fiecare data specificata in sectiunea 2.06 a acestui acord, Imprumutatul va plati dobanda acumulata pentru rata de capital scadenta pe parcursul perioadei de dobanda precedente, calculata la rata aplicabila pe parcursul perioadei de dobanda respective.
    b) Imediat ce este posibil, la sfarsitul fiecarui semestru, Banca va notifica catre Imprumutat costul imprumuturilor calificate, stabilit pentru semestrul respectiv.
    c) In scopul acestei sectiuni:
    (i) perioada de dobanda inseamna o perioada de 6 luni, care se incheie la data imediat precedenta fiecarei date specificate in sectiunea 2.06 a acestui acord, incepand cu perioada de dobanda in care acest acord este semnat;
    (ii) costul imprumuturilor calificate inseamna costul, asa cum este stabilit in mod rezonabil de catre Banca si exprimat ca un procent anual din imprumuturile neachitate ale Bancii, angajate inainte de 30 iunie 1982, excluzand acele imprumuturi sau portiuni ale acestora pe care Banca le-a alocat pentru a finanta: (A) investitiile Bancii; si (B) imprumuturi care au putut fi facute de Banca dupa 1 iulie 1989, care au o rata de dobanda calculata altfel decat asa cum se specifica in paragraful a) al acestei sectiuni;
    (iii) semestru inseamna primele 6 luni sau ultimele 6 luni ale unui an calendaristic;
    d) la acea data pe care Banca o poate specifica Imprumutatului printr-o notificare cu cel putin 6 luni in avans, paragrafele a), b) si c) (iii) ale acestei sectiuni vor fi amendate pentru a se citi dupa cum urmeaza:
    "a) Imprumutatul va plati dobanda aferenta valorii capitalului imprumutului, trasa si nerambursata periodic, la o rata egala, pentru fiecare trimestru, cu costul imprumuturilor calificate, stabilit pentru trimestrul precedent, plus jumatate dintr-un procent (1/2 din 1%). La fiecare dintre datele specificate in sectiunea 2.06 a acestui acord, Imprumutatul va plati dobanda acumulata la capitalul nerambursat pe parcursul perioadei de dobanda precedente, calculata la ratele aplicabile pe parcursul perioadei de dobanda respective;
    b) imediat ce este posibil, dupa sfarsitul fiecarui trimestru, Banca va notifica Imprumutatului costul imprumuturilor calificate, stabilit pentru acel trimestru;
    c) (iii) <<trimestru>> inseamna o perioada de 3 luni, incepand cu 1 ianuarie, 1 aprilie, 1 iulie sau 1 octombrie ale unui an calendaristic."
    Sectiunea 2.06. - Dobanda si alte costuri vor fi platite, semianual, la 15 iunie si 15 decembrie in fiecare an.
    Sectiunea 2.07. - Imprumutatul va rambursa capitalul imprumutului, conform graficului de amortizare specificat in anexa nr. 3 la prezentul acord.
    Art. 3
    Executarea Proiectului
    Sectiunea 3.01. - Imprumutatul se obliga sa indeplineasca obiectivele Proiectului, asa cum sunt stabilite in anexa nr. 2 la prezentul acord; in acest scop, va realiza proiectul prin MEN (ca agentie de implementare), cu maxima diligenta si eficienta si in conformitate cu practici adecvate administrative, financiare, economice, ingineresti si privind mediul inconjurator, si va asigura, cu promptitudinea ceruta, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare pentru Proiect.
    Sectiunea 3.02. - Cu exceptia cazului in care Banca nu va stabili altfel, achizitionarea bunurilor, a lucrarilor si a serviciilor de consultanta necesare Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului vor fi guvernate de prevederile anexei nr. 4 la prezentul acord.
    Sectiunea 3.03. - Pentru scopul sectiunii 9.08 din Conditiile generale si fara nici o limitare la acestea, Imprumutatul:
    a) va pregati, pe baza instructiunilor acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, intr-un interval de 6 (sase) luni de la data limita de tragere sau la o alta data ulterioara, asa cum a fost stabilita in acest scop, de comun acord, intre Banca si Imprumutat, un plan pentru desfasurarea viitoare a Proiectului; si
    b) va acorda Bancii posibilitatea de a se consulta cu Imprumutatul in legatura cu planul respectiv.
    Sectiunea 3.04. - Imprumutatul:
    a) va urmari criteriile, procedurile si standardele de proiectare, convenite cu Banca, referitoare la: (i) reabilitarea, modernizarea si dotarea cu mobilier a scolilor in cadrul partii A a Proiectului; si (ii) prioritizarea reabilitarii, modernizarii si dotarii cu mobilier a acestor scoli; si
    b) va prezenta Bancii, spre aprobare, orice modificare propusa la aceste criterii, proceduri si standarde de proiectare mentionate mai sus, inainte ca astfel de modificari sa fie introduse.
    Sectiunea 3.05. - Imprumutatul:
    a) pana la data de 30 aprilie 2000, va prezenta Bancii, spre analiza, un proiect de studiu cu recomandari privind alternative ale metodelor de alocare eficienta pentru cheltuielile de intretinere ale unitatilor scolare din invatamantul preuniversitar;
    b) imediat dupa aceea, va finaliza studiul mentionat si recomandarile acestuia, luand in considerare comentariile Bancii; si
    c) va aduce la indeplinire recomandarile acestui studiu, in conformitate cu termenele stabilite.
    Sectiunea 3.06. - Imprumutatul va lua toate masurile necesare ce tin de competenta sa, pentru a se asigura ca:
    a) pentru fiecare an fiscal, incepand cu anul fiscal al Imprumutatului - 2001 -, alocatiile bugetare permit intretinerea adecvata a scolilor reabilitate, modernizate si dotate cu mobilier in cadrul partii A a Proiectului; si ca
    b) astfel de alocatii bugetare sunt utilizate in scopurile propuse.
    Sectiunea 3.07. - Imprumutatul:
    a) va mentine politicile si procedurile adecvate pentru a-i permite sa monitorizeze si sa evalueze permanent realizarea Proiectului si a obiectivelor acestuia, in conformitate cu indicatorii acceptabili Bancii*);
    b) va pregati, conform termenilor de referinta satisfacatori Bancii, si va furniza Bancii, la data sau in jurul datei de 30 aprilie 2000, un raport care sa cuprinda rezultatele monitorizarii si ale evaluarii activitatilor realizate conform paragrafului a) al acestei sectiuni, privind progresul obtinut in realizarea Proiectului, pe parcursul perioadei precedente datei acestui raport, si care sa stabileasca masurile recomandate pentru a asigura realizarea eficienta a Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia pe parcursul perioadei urmatoare; si
    c) va analiza, impreuna cu Banca, la data de 31 august 2000 sau la o data ulterioara, care va fi solicitata de Banca, raportul specificat in paragraful b) al acestei sectiuni si, ulterior, va lua toate masurile necesare pentru a asigura realizarea eficienta a Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si a recomandarilor acestui raport si a punctelor de vedere ale Bancii in aceasta problema.
-----------------
    1) Se va specifica in scrisoarea aditionala.

    Art. 4
    Clauze financiare
    Sectiunea 4.01.
    a) Imprumutatul va tine sau va face sa fie tinute inregistrari si conturi adecvate, care sa reflecte, in conformitate cu practicile contabilitatii, operatiunile, resursele si cheltuielile, referitoare la Proiect, ale departamentelor si ale agentiilor Imprumutatului, responsabile cu realizarea Proiectului sau a oricarei parti a acestuia;
    b) Imprumutatul:
    (i) va tine evidentele si conturile la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni, inclusiv acelea pentru contul special, pentru fiecare an fiscal auditat, in conformitate cu principiile de audit corespunzatoare, aplicate, in mod consecvent, de catre auditori independenti, acceptati de catre Banca;
    (ii) va furniza Bancii, de indata ce este posibil, dar in nici un caz nu mai tarziu de 6 (sase) luni de la sfarsitul fiecarui an fiscal, raportul de audit intocmit de catre auditorii mentionati anterior, avand aria de cuprindere si detalierea pe care Banca le va fi cerut in mod rezonabil; si
    (iii) va furniza Bancii alte informatii privind inregistrarile, conturile si auditul aferent acestora, asa cum Banca le va solicita, periodic, in mod rezonabil;
    c) pentru toate cheltuielile pentru care tragerile din contul de imprumut au fost efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul:
    (i) va tine sau va face sa fie tinute, in conformitate cu paragraful a) al acestei sectiuni, inregistrari si conturi care sa reflecte astfel de cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul in care s-a facut ultima tragere din contul de imprumut, toate documentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente), care evidentiaza astfel de cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze aceste documente; si
    (iv) va asigura ca astfel de documente si conturi sunt incluse in auditul anual, la care se face referire in paragraful b) al acestei sectiuni, si ca raportul acestui audit contine o opinie separata a auditorilor mentionati, din care sa rezulte ca declaratiile de cheltuieli prezentate spre aprobare pe parcursul acelui an fiscal, impreuna cu procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor, pot fi folosite ca fundamentare a cererilor de tragere aferente.
    Art. 5
    Clauze asiguratorii pentru Banca
    Sectiunea 5.01. - Conform sectiunii 6.02 (1) a Conditiilor generale, sunt specificate urmatoarele elemente suplimentare, si anume:
    a) coroborat cu paragraful b) al acestei sectiuni:
    (i) dreptul Imprumutatului de a trage sume din orice grant sau imprumut, acordat Imprumutatului pentru finantarea Proiectului, va fi fost suspendat, anulat sau terminat, total sau partial, conform termenilor prevazuti in acord;
    (ii) orice astfel de imprumut va fi datorat si platibil inainte de scadenta convenita;
    b) paragraful a) al acestei sectiuni nu se va aplica, daca Imprumutatul demonstreaza Bancii ca:
    (i) o astfel de suspendare, anulare, terminare sau plata anticipata nu este datorata neindeplinirii de catre Imprumutat a oricarei obligatii asumate in cadrul acestui acord; si
    (ii) fonduri adecvate pentru Proiect sunt disponibile Imprumutatului din alte surse, in termenii si conditiile conforme cu obligatiile asumate de Imprumutat in cadrul acestui acord.
    Sectiunea 5.02. - Conform sectiunii 7.01 (h) a Conditiilor generale este specificata urmatoarea situatie suplimentara si anume ca va aparea situatia specificata la sectiunea 5.01 a) (ii) a acestui acord, coroborata cu prevederile sectiunii 5.01 b) a acestui acord.
    Art. 6
    Data intrarii in efectivitate. Terminare
    Sectiunea 6.01. - Urmatorul eveniment este specificat drept conditie suplimentara pentru intrarea in efectivitate a acordului de imprumut, in intelesul sectiunii 12.01 (c) din Conditiile generale, si anume ca Acordul de imprumut F.D.S.C.E. a fost executat si remis si ca toate conditiile precedente intrarii sale in efectivitate sau dreptul Imprumutatului de a face trageri din acesta, exceptand intrarea in efectivitate a prezentului acord de imprumut, au fost indeplinite.
    Sectiunea 6.02. - Termenul de 120 (o suta douazeci) de zile de la data semnarii prezentului acord este specificat, prin prezenta, pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.
    Art. 7
    Reprezentantul Imprumutatului. Adrese
    Sectiunea 7.01. - Ministerul Finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului, pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.
    Sectiunea 7.02. - Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 11.01. din Conditiile generale:

    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor
    Str. Apolodor Nr. 17
    Bucuresti
    Romania
    Telex: 11230

    Pentru Banca:
    International Bank for Reconstruction and
    Development
    1818 H Street, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    United States of America

    Adresa telegrafica:
                        Telex:
    INTBAFRAD           248423 (MCI) sau
    Washington, D.C.    64145 (MCI)

    Drept urmare, partile la prezentul acord, actionand prin reprezentantii lor legal autorizati, au dispus ca acest acord sa fie semnat in numele lor in Districtul Columbia, Statele Unite ale Americii, in ziua si anul mentionate la inceput.

                      ROMANIA,
                       prin
              reprezentantul autorizat

      BANCA INTERNATIONALA PENTRU RECONSTRUCTIE
                   SI DEZVOLTARE,
                       prin
                  vicepresedintele
       pentru Regiunea Europa si Asia Centrala


    ANEXA 1

               TRAGEREA SUMELOR DIN IMPRUMUT

    1. Tabelul de mai jos precizeaza categoriile de pozitii care vor fi finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor imprumutului pe fiecare categorie si procentajul cheltuielilor pentru pozitiile care vor fi astfel finantate in fiecare categorie:
-----------------------------------------------------------------------
                                     Suma alocata     Procentajul
        Categoria                    din imprumut     cheltuielilor
                                     (exprimata in      ce vor fi
                                     echivalent         finantate
                                     dolari S.U.A.)
-----------------------------------------------------------------------
 1. Lucrari pentru partea A a          50.000.000    69% pana la 31
    Proiectului                                      decembrie 1999
                                                     si 47% in
                                                     continuare
 2. Bunuri:
    a) mobilier scolar pentru           4.000.000    74%
    partea A a Proiectului;
    b) echipament si vehicule             400.000    100% din
    pentru partea B a Proiectului.                   cheltuielile
                                                     locale (preturi
                                                     franco-uzina) si
                                                     82% pentru
                                                     cheltuieli locale
                                                     pentru alte
                                                     articole procurate
                                                     local

 3. Servicii de consultanta si                       100% din
    instruire:                                       cheltuielile
                                                     externe
    a) servicii de consultanta;         7.300.000    82% din
                                                     cheltuielile
                                                     locale
    b) instruire.                         200.000    100%
    4. Nealocate                        8.100.000         -
-----------------------------------------------------------------------
                         TOTAL:        70.000.000
-----------------------------------------------------------------------

    2. Pentru scopurile acestei anexe:
    a) termenul cheltuieli externe inseamna cheltuielile in moneda oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului, pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului; si
    b) termenul cheltuieli locale inseamna cheltuielile in moneda Imprumutatului, pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului.
    3. Fara sa contravina prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nici o tragere nu va fi efectuata pentru plata cheltuielilor facute anterior datei incheierii acestui acord.
    4. Banca poate cere ca tragerile din contul de imprumut sa se faca pe baza declaratiilor de cheltuieli pentru cheltuieli aferente:
    a) contractelor de bunuri si lucrari care costa, fiecare, mai putin de 300.000 dolari echivalent; si
    b) contractelor care costa, fiecare, mai putin de 100.000 dolari echivalent, pentru angajarea firmelor de consultanta, si care costa, fiecare, 50.000 dolari echivalent, pentru angajarea consultantilor individuali, in termenii si conditiile pe care Banca le va specifica Imprumutatului printr-o notificare.


    ANEXA 2

                   DESCRIEREA PROIECTULUI

    Obiectivele Proiectului sunt: a) reabilitarea, modernizarea si dotarea cu mobilier a scolilor preuniversitare, prin aceasta asigurandu-se siguranta cladirilor scolilor, in ceea ce priveste pericolul iminent al prabusirii, si atenuand dezavantajele procesului educational pentru elevii acestor scoli; si b) imbunatatirea capacitatii institutionale a M.E.N., la nivel national si judetean, de planificare, dezvoltare si intretinere fizica a unitatilor publice de educatie.
    Proiectul cuprinde urmatoarele parti, sub rezerva acelor modificari care pot fi convenite periodic intre Imprumutat si Banca, in scopul realizarii acestor obiective.

    Partea A - Reabilitarea scolilor
    Furnizarea de bunuri, lucrari si servicii de consultanta pentru reabilitarea, modernizarea si dotarea cu mobilier a aproximativ 900 (noua sute) de scoli preuniversitare.

    Partea B - Imbunatatirea capacitatii institutionale
    Furnizarea de bunuri, servicii de consultanta si instruire pentru sprijinirea Imprumutatului de a imbunatati capacitatea M.E.N., la nivel national si judetean, pentru: a) planificarea, implementarea si conducerea programelor de reabilitare si de dezvoltare a scolilor Imprumutatului; si b) conducerea si intretinerea fizica a unitatilor publice de invatamant.

                               * * *

    Se preconizeaza ca Proiectul sa fie terminat pana la data de 31 iulie 2002.


    ANEXA 3
                     GRAFICUL DE AMORTIZARE
   ------------------------------------------------------------
                             Rambursarea ratelor de capital
      Data scadentei        - exprimate in dolari S.U.A. - *)
   ------------------------------------------------------------
    15 decembrie 2002                    1.390.000
    15 iunie 2003                        1.435.000
    15 decembrie 2003                    1.485.000
    15 iunie 2004                        1.535.000
    15 decembrie 2004                    1.585.000
    15 iunie 2005                        1.640.000
    15 decembrie 2005                    1.695.000
    15 iunie 2006                        1.750.000
    15 decembrie 2006                    1.810.000
    15 iunie 2007                        1.870.000
    15 decembrie 2007                    1.930.000
    15 iunie 2008                        1.995.000
    15 decembrie 2008                    2.065.000
    15 iunie 2009                        2.135.000
    15 decembrie 2009                    2.205.000
    15 iunie 2010                        2.280.000
    15 decembrie 2010                    2.355.000
    15 iunie 2011                        2.435.000
    15 decembrie 2011                    2.515.000
    15 iunie 2012                        2.600.000
    15 decembrie 2012                    2.685.000
    15 iunie 2013                        2.775.000
    15 decembrie 2013                    2.870.000
    15 iunie 2014                        2.965.000
    15 decembrie 2014                    3.065.000
    15 iunie 2015                        3.165.000
    15 decembrie 2015                    3.275.000
    15 iunie 2016                        3.385.000
    15 decembrie 2016                    3.495.000
    15 iunie 2017                        3.610.000
   ------------------------------------------------------------
    *) Cifrele din aceasta coloana reprezinta sumele in echivalent dolari S.U.A., stabilite la datele respective de trageri. Vezi Conditiile generale, sectiunile 3.04 si 4.03.


               Prima pentru platile anticipate

    Conform sectiunii 3.04 b) a Conditiilor generale, prima platibila pentru ratele de capital la oricare dintre datele scadente ale imprumutului, care urmeaza sa fie platit anticipat, va fi procentul specificat mai jos, aplicabil momentului platii anticipate:
 ----------------------------------------------------------------------
    Momentul platii anticipate                     Prima
                                        Rata de dobanda (exprimata ca
                                        un procent pe an), aplicabila
                                        imprumutului la data platii
                                         anticipate, inmultita cu:
 ----------------------------------------------------------------------
  Nu mai mult de 3 ani inainte de
  scadenta                                          0,15
  Mai mult de 3 ani, dar nu mai
  mult de 6 ani inainte de scadenta                 0,30
  Mai mult de 6 ani, dar nu mai
  mult de 11 ani inainte de scadenta                0,55
  Mai mult de 11 ani, dar nu mai
  mult de 16 ani inainte de scadenta                0,80
  Mai mult de 16 ani, dar nu mai
  mult de 18 ani inainte de scadenta                0,90
  Mai mult de 18 ani inainte de
  scadenta                                          1,00
 ----------------------------------------------------------------------

    ANEXA 4

                     ACHIZITII SI SERVICII

    Sectiunea I - Achizitii de bunuri si lucrari

    Partea A - Generalitati
    Bunurile si lucrarile vor fi procurate in conformitate cu prevederile sectiunii I a Ghidului pentru achizitii in cadrul imprumuturilor B.I.R.D si creditelor A.I.D., publicat de Banca in luna ianuarie 1995 si actualizat in lunile ianuarie si august 1996, denumit in continuare Ghidul, si cu urmatoarele prevederi ale sectiunii I a acestei anexe.

    Partea B - Licitatia competitiva internationala
    1. Cu exceptia celor prevazute in partea C a acestei sectiuni, bunurile si lucrarile vor fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii a II-a a Ghidului si ale paragrafului 5 al anexei nr. 1 la acesta.
    2. Urmatoarele prevederi se vor aplica bunurilor si lucrarilor care vor fi procurate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al acestei parti B.
    a) Preferinte pentru bunuri produse pe plan intern
    Pentru bunurile produse pe teritoriul Imprumutatului se vor aplica prevederile paragrafelor 2.54 si 2.55 ale Ghidului si ale anexei nr. 2 la acesta.
    b) Notificare si publicare
    Invitatia pentru precalificare sau licitatie pentru fiecare contract estimat sa coste 10.000.000 $ echivalent sau mai mult va fi facuta publica in conformitate cu procedurile aplicabile contractelor mari din cadrul paragrafului 2.8 al Ghidului.

    Partea C - Alte proceduri de achizitie
    1. Licitatie competitiva locala
    Lucrarile estimate sa coste mai putin de 1.000.000 $ echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 92.500.000 $ echivalent (aceasta suma incluzand suma totala maxima pentru lucrari care pot fi procurate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile partii C. 5 a acestei anexe) si bunurile din categoria 2 a) a anexei nr. 1 la prezentul acord, estimate sa coste mai putin de 300.000 $ echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 5.000.000 $ echivalent (aceasta suma incluzand suma totala maxima pentru bunurile din categoria 2 a) a anexei nr. 1 la prezentul acord, care pot fi procurate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile partii C. 3 a acestei anexe), pot fi procurate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.3 si 3.4 ale Ghidului.
    2. Cumparare internationala
    Bunurile din categoria 2 b) a anexei nr. 1 la prezentul acord, estimate sa coste mai putin de 300.000 $ echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 300.000 $ echivalent, pot fi procurate, in cadrul contractelor adjudecate pe baza procedurilor de cumparare internationala, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 ale Ghidului.
    3. Cumparare locala
    Bunurile din categoria 2 a) a anexei nr. 1 la prezentul acord, estimate sa coste mai putin de 30.000 $ echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 1.500.000 $ echivalent (aceasta suma fiind inclusa in suma totala maxima pentru bunurile din categoria 2 a) a anexei nr. 1 la prezentul acord, care pot fi procurate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile partii C.1 a acestei anexe), si bunurile din categoria 2 b) a anexei nr. 1 la prezentul acord, estimate sa coste mai putin de 30.000 $ echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 100.000 $ echivalent, pot fi procurate in cadrul contractelor adjudecate pe baza procedurilor de cumparare locala, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 ale Ghidului.
    4. Contractare directa
    Programe de calculator, carti si alte bunuri, care sunt de natura deosebita si care costa in total 100.000 $ echivalent sau mai putin, pot fi procurate in conformitate cu prevederile paragrafului 3.7 al Ghidului, cu acordul prealabil al Bancii.
    5. Achizitii de lucrari mici
    Lucrarile estimate sa coste mai putin de 70.000 $ echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 5.500.000 $ echivalent (aceasta suma fiind inclusa in suma totala maxima pentru lucrarile care pot fi procurate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile partii C. 1 a acestei anexe), pot fi procurate prin contracte adjudecate pe suma globala si la pret fix, pe baza cotatiilor obtinute de la 3 (trei) contractanti locali calificati, ca raspuns la invitatia primita in scris. Invitatia va include o descriere detaliata a lucrarilor, inclusiv specificatiile de baza, data solicitata pentru terminarea lucrarii, o forma initiala de contract, acceptata de Banca, si desene relevante, unde este cazul. Adjudecarea va fi facuta in favoarea contractantului care ofera cele mai mici cotatii de pret pentru lucrarea ceruta si care are experienta si resursele necesare terminarii in bune conditii a contractului.

    Partea D - Analiza Bancii privind deciziile de achizitii
    1. Planificarea achizitiilor
    Inaintea transmiterii invitatiilor pentru precalificarea la licitatie sau pentru licitatii de contracte, planul de achizitie propus pentru Proiect va fi remis Bancii pentru analiza si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al anexei nr. 1 la Ghid. Achizitionarea tuturor bunurilor si lucrarilor va fi efectuata in conformitate cu acel plan de achizitie care va fi fost aprobat de Banca si cu prevederile paragrafului mentionat mai sus.
    2. Analiza prealabila
    a) In ceea ce priveste: (i) contractele adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii I, partea B a acestei anexe; (ii) primul contract pentru lucrari, pentru fiecare judet, adjudecat in conformitate cu prevederile sectiunii 1, partea C a acestei anexe; si (iii) primul contract adjudecat pentru bunuri, in conformitate cu prevederile sectiunii I, partea C. 1 a acestei anexe, se vor aplica procedurile paragrafelor 2 si 3 ale anexei nr. 1 la Ghid.
    b) In ceea ce priveste primul contract adjudecat in conformitate cu prevederile sectiunii I partea C. 2 a acestei anexe, se vor aplica urmatoarele proceduri:
    (i) inaintea selectiei oricarui furnizor in cadrul procedurilor de cumparare internationala, Imprumutatul va furniza Bancii un raport privind compararea si evaluarea cotatiilor primite; si
    (ii) vor fi aplicate procedurile prevazute in paragrafele 2 f), 2 g) si 3 ale anexei nr. 1 la Ghid.
    3. Postanaliza
    In ceea ce priveste fiecare contract neguvernat de paragraful 2 al acestei parti, vor fi aplicate prevederile paragrafului 4 al anexei nr. 1 la Ghid.

    Sectiunea a II-a - Angajarea consultantilor

    Partea A - Generalitati
    Serviciile de consultanta vor fi angajate in conformitate cu prevederile "Introducerii" si sectiunii a IV-a a Ghidului: "Selectia si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale", publicat de Banca in luna ianuarie 1997 (Ghidul consultantilor) si cu urmatoarele prevederi ale sectiunii a II-a a acestei anexe.

    Partea B - Selectia pe baza costului si a calitatii
    Cu exceptia celor prevazute in partea C a acestei sectiuni, serviciile consultantilor vor fi angajate pe baza contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii a II-a a Ghidului consultantilor, paragrafului 3 al anexei nr. 1 la acesta, ale anexei nr. 2 la acesta si ale paragrafelor 3.13 - 3.18 ale acestuia, aplicabile selectiei consultantilor pe baza costului si calitatii.

    Partea C - Alte proceduri de selectie a consultantilor
    1. Selectia pe baza unui buget fix:
    Serviciile din cadrul partii B a) a Proiectului, altele decat cele pentru specialistii in harti scolare, specialistii pentru managementul Proiectului, specialistii in achizitii si specialistii in managementul intretinerii, pot fi procurate pe baza de contracte adjudecate, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.5 ale Ghidului consultantilor.
    2. Selectia din sursa unica
    Serviciile pentru instruire, pana la o suma totala care nu depaseste 200.000 $ echivalent, pot fi procurate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.8 - 3.11 ale Ghidului consultantilor, cu acordul prealabil al Bancii.
    3. Consultanti individuali
    Serviciile pentru specialistii in harti scolare, pentru specialistii in managementul Proiectului, pentru specialistii in achizitii si pentru specialistii in managementul intretinerii vor fi procurate in cadrul contractelor adjudecate consultantilor individuali, in conformitate cu prevederile paragrafelor 5.1 - 5.3 ale Ghidului consultantilor.

    Partea D - Analiza Bancii privind selectia consultantilor
    1. Planificarea selectiei
    Inaintea transmiterii catre consultanti a oricarei cereri de oferta, planul propus pentru selectia consultantilor in cadrul Proiectului va fi remis Bancii pentru analiza si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al anexei nr. 1 la Ghidul consultantilor. Selectia tuturor serviciilor de consultanta va fi efectuata conform acelui plan de selectie care va fi fost aprobat de Banca si conform prevederilor paragrafului 1 mentionat.
    2. Analiza prealabila
    a) In ceea ce priveste primul contract din fiecare judet si fiecare contract estimat sa coste 100.000 $ echivalent sau mai mult, pentru angajarea firmelor de consultanta pentru servicii de inginerie si arhitectura, se vor aplica prevederile paragrafelor 1, 2 [altele decat cele din al treilea subparagraf al paragrafului 2 a)] si 5 ale anexei nr. 1 la Ghidul consultantilor.
    b) In ceea ce priveste fiecare contract pentru angajarea firmelor de consultanta pentru audit se vor aplica prevederile paragrafelor 1, 2 [altele decat cele din al doilea subparagraf al paragrafului 2 a)] si 5 ale anexei nr. 1 la Ghidul consultantilor.
    c) In ceea ce priveste primele trei contracte pentru angajarea consultantilor individuali, calificarea, experienta, termenii de referinta si termenii de angajare ai consultantilor vor fi remise Bancii pentru analiza prealabila si aprobare. Contractul va fi adjudecat doar dupa ce aceasta va fi fost acordata.
    3. Postanaliza
    In ceea ce priveste fiecare contract neguvernat de prevederile paragrafului 2 al acestei parti, vor fi aplicate procedurile stabilite in paragraful 4 al anexei nr. 1 la Ghidul consultantilor.


    ANEXA 5
                      CONTUL SPECIAL

    1. Pentru scopurile acestei anexe:
    a) termenul categorii eligibile inseamna categoriile 1, 2 si 3, prevazute in tabelul paragrafului 1 al anexei nr. 1 la prezentul acord;
    b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile referitoare la costurile rezonabile pentru bunurile si serviciile necesare Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului, alocate periodic pe categorii eligibile, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord; si
    c) termenul alocatie autorizata inseamna o suma echivalenta cu 5.000.000 $, care va fi trasa din contul imprumutului si depozitata in contul special, conform paragrafului 3 a) al acestei anexe, cu conditia ca, totusi, daca Banca nu va conveni altfel, alocatia autorizata sa fie limitata la o suma echivalenta cu 2.500.000 $, pana cand suma totala a tragerilor din contul imprumutului, plus suma totala a tuturor angajamentelor speciale nerambursate, asumate de Banca, conform sectiunii 5.02 a Conditiilor generale, va fi egala sau va depasi 5.000.000 $ echivalent.
    2. Platile din contul special vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuielile eligibile, in conformitate cu prevederile acestei anexe.
    3. Dupa ce Banca a primit dovada, satisfacatoare pentru ea, ca a fost deschis, in mod corespunzator, contul special, tragerile pentru alocatia autorizata si urmatoarele trageri pentru realimentarea contului special vor fi efectuate dupa cum urmeaza:
    a) pentru tragerea alocatiilor autorizate, Imprumutatul va remite Bancii o cerere sau cereri pentru depozitarea in contul special a unei sume sau a unor sume care sa nu depaseasca valoarea totala a alocatiei autorizate. Pe baza unei sau unor astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, trage din contul imprumutului si depune in contul special acea suma sau acele sume pe care Imprumutatul le va fi solicitat;
    b) (i) pentru realimentarea contului special, Imprumutatul va remite Bancii cereri pentru depozite in contul special, la acele intervale de timp pe care Banca le va specifica;
    (ii) inainte de sau la momentul efectuarii unor astfel de cereri, Imprumutatul va remite Bancii documentele si alte evidente cerute conform paragrafului 4 al acestei anexe, pentru plata sau platile cu privire la care realimentarea este solicitata. Pe baza fiecarei astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va efectua trageri din contul imprumutului si va depozita in contul special acea suma pe care Imprumutatul o va fi cerut si care va fi fost fundamentata prin documentele mentionate si prin alte evidente pentru a fi platita din contul special pentru cheltuieli eligibile. Toate aceste depozite vor fi trase de Banca din contul imprumutului, pentru respectivele categorii eligibile si la valoarea respectiva echivalenta, asa cum va fi fost justificat prin documentele mentionate si alte evidente.
    4. Pentru fiecare plata efectuata de Imprumutat din contul special, Imprumutatul, la acele intervale de timp pe care Banca le va fi solicitat in mod rezonabil, va remite Bancii acele documente si alte evidente care sa demonstreze ca acea plata a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 3 al acestei anexe, Bancii nu i se va cere sa efectueze noi depozite in contul special:
    a) daca, in orice moment, Banca va fi stabilit ca toate tragerile ulterioare ar trebui efectuate de Imprumutat direct din contul imprumutului in conformitate cu prevederile art. V al Conditiilor generale si ale paragrafului a) al sectiunii 2.02 a acestui acord;
    b) daca imprumutatul nu isi va indeplini obligatia de a remite Bancii, in cadrul perioadei specificate in sectiunea 4.01 b) (ii) a acestui acord, oricare dintre rapoartele de audit cerute, pentru a fi remise Bancii, in conformitate cu prevederile sectiunii mentionate, referitoare la auditarea inregistrarilor si conturilor pentru contul special;
    c) daca, in orice moment, Banca va fi notificat Imprumutatului intentia de suspendare, totala sau partiala, a dreptului Imprumutatului de a face trageri din contul imprumutului, conform prevederilor sectiunii 6.02 a Conditiilor generale; sau
    d) atunci cand suma totala netrasa din imprumut, alocata categoriilor eligibile, minus suma totala a tuturor angajamentelor speciale nerambursate, asumate de Banca, conform sectiunii 5.02 a Conditiilor generale, referitoare la Proiect, va fi egala cu echivalentul dublului sumei alocatiei autorizate.
    Dupa aceea tragerea din contul imprumutului a sumelor ramase netrase din imprumut, alocate pentru categorii eligibile, va urma acele proceduri pe care Banca le va specifica printr-o notificare transmisa Imprumutatului. Astfel de trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa ce si in masura in care Banca va fi fost convinsa ca toate sumele ramase in depozit in contul special, la data unei astfel de notificari, vor fi utilizate pentru efectuarea platilor pentru cheltuieli eligibile.
    6. a) Daca Banca va fi stabilit, in orice moment, ca vreo plata din contul special: (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr-o suma neeligibila conform paragrafului 2 al acestei anexe; sau (ii) nu a fost justificata prin documentele remise Bancii, Imprumutatul, imediat dupa primirea notificarii din partea Bancii: (A) va remite acele documente suplimentare pe care Banca le poate solicita; sau (B) va depune in contul special (sau daca Banca va solicita astfel, va restitui Bancii) o suma egala cu suma unei astfel de plati sau a unei parti din aceasta, care nu este eligibila sau nu este justificata. Daca Banca nu va conveni altfel, nu se vor mai face noi depozite de catre Banca in contul special, pana cand Imprumutatul nu va fi remis acele documente sau nu va fi facut acea depunere sau restituire, dupa caz.
    b) Daca Banca va fi constatat, la un moment dat, ca vreo suma neutilizata din contul special nu va fi necesara pentru a acoperi platile viitoare pentru cheltuieli eligibile, Imprumutatul, imediat dupa primirea notificarii de la Banca, va restitui Bancii acea suma neutilizata.
    c) Imprumutatul poate, dupa notificarea Bancii, sa restituie Bancii toate sau o parte din fondurile depozitate in contul special.
    d) Restituirile catre Banca, efectuate conform paragrafelor 6 a), b) si c) ale acestei anexe, vor fi creditate in contul imprumutului, pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile corespunzatoare ale acestui acord, inclusiv ale Conditiilor generale.



SmartCity5

COMENTARII la OUG 71/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 71 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 71/1997
Hotărârea 92 2004
pentru aprobarea amendamentului convenit intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin schimbul de scrisori semnate la Zagreb la 9 octombrie 2003 si la Bucuresti la 20 noiembrie 2003, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Washington la 2 octombrie 1997
Hotărârea 1046 2003
pentru aprobarea amendamentului convenit prin scrisoarea semnata la Zagreb la 6 mai 2003 si la Bucuresti la 30 mai 2003, intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Washington la 2 octombrie 1997
Hotărârea 993 2002
pentru aprobarea amendamentului convenit intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin scrisoarea semnata la Zagreb la 18 aprilie 2002 si la Bucuresti la 27 mai 2002, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Washington la 2 octombrie 1997
Hotărârea 970 2001
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori semnate la Washington la 20 aprilie 2001 si la Bucuresti la 21 mai 2001 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare - Proiectul privind reabilitarea scolilor -, semnat la Washington la 2 octombrie 1997
Hotărârea 53 2000
pentru aprobarea unui amendament convenit la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Washington la 2 octombrie 1997
Hotărârea 246 1999
privind aprobarea dotarii Ministerului Educatiei Nationale cu autoturisme pentru activitatile specifice
Legea 63 1998
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 71/1997 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare - Proiectul privind reabilitarea scolilor -, semnat la Washington la 2 octombrie 1997
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu