E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA URGENTA Nr

ORDONANTA URGENTA   Nr. 63 din 27 iunie 2007

privind regimul veniturilor incasate de autoritatile contractante pe parcursul licitarii si implementarii contractelor din cadrul proiectelor ex-ISPA si PHARE finantate de Uniunea Europeana

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 439 din 28 iunie 2007



Având în vedere că:

-   pe parcursul implementării programelor de preaderare PHARE şi ISPA pot apărea o serie de venituri din vânzarea caietelor de sarcini, executarea garanţiilor bancare sau din sumele reţinute şi din penalităţile de întârziere în executarea obligaţiilor contractuale, precum şi din dobânzi;

-  aceste venituri trebuie să fie introduse imediat în finanţarea proiectelor şi în fluxul de plăţi;

-  Comisia Europeană a instruit autorităţile naţionale cu privire la utilizarea acestor venituri, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

Art. 1. - (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă stabileşte cadrul financiar general pentru utilizarea veniturilor încasate de autorităţile contractante pe parcursul licitării şi implementării contractelor din cadrul proiectelor ex-ISPA şi PHARE finanţate de Uniunea Europeană.

(2) In sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:

a) autoritate contractantă - organismul responsabil pentru implementare, procedura de achiziţie, licitaţie, contractare şi efectuare de plăţi eligibile, desemnat în memorandumurile de finanţare/acordurile de finanţare/ deciziile Comisiei Europene;

b) contractant - ofertantul care a devenit, în condiţiile legii, parte într-un contract de achiziţie publică;

c) documentaţia de atribuire - documentaţia ce cuprinde toate informaţiile legate de obiectul contractului de achiziţie publică şi de procedura de atribuire a acestuia, inclusiv caietul de sarcini sau, după caz, documentaţia descriptivă;

d) garanţie de participare - scrisoare de garanţie bancară, care se prezintă în original de către ofertant, în cuantumul şi pentru perioada prevăzută în documentaţia de atribuire, şi care, în principiu, se returneaza ofertantului care nu a câştigat licitaţia sau se transformă în garanţia de bună execuţie, în cazul în care ofertantul semnează contractul, ori se execută, în cazul în care ofertantul refuză să semneze contractul de achiziţie publică/acordul-cadru în perioada de valabilitate a ofertei;

e) contract de achiziţie publică - acordul scris semnat de autoritatea contractantă şi contractant, având ca obiect execuţia de lucrări, prestarea de servicii sau furnizarea de produse în conformitate cu cerinţele specificate de autoritatea contractantă prin documentaţia de atribuire;

f) garanţie de bună execuţie - scrisoare de garanţie bancară, care se prezintă în original de către contractant, în scopul asigurării autorităţii contractante de îndeplinirea cantitativă, calitativă şi în perioada convenită a contractului;

g) sume reţinute - sumele cuvenite contractorului, reţinute de autoritatea contractantă din plăţile efectuate către contractor pe parcursul implementării proiectului, până la expirarea perioadei de notificare a defectelor;

h) garanţie bancară aferentă sumelor reţinute - scrisoare de garanţie bancară, care se prezintă în original de către contractant, în cuantumul sumelor reţinute acestuia şi pentru perioada prevăzută după finalizarea proiectului până la expirarea perioadei de notificare a defectelor;

i) relicitare - relansarea procedurii de achiziţii, în scopul atribuirii unui contract pentru îndeplinirea obiectivelor din documentaţia de atribuire iniţială;

j) costuri suplimentare - costuri care depăşesc bugetul prevăzut în memorandumurile de finanţare/acordurile de finanţare/deciziile Comisiei Europene, necesare pentru îndeplinirea obiectivelor prevăzute de acestea;

k) venituri - sume încasate de autorităţile contractante din:

1. vânzarea documentaţiei de atribuire;

2. executarea garanţiilor de bună execuţie, în cazul în care sunt necesare remedieri cauzate de contractant, a garanţiilor de participare, în cazul în care ofertantul declarat câştigător nu îşi menţine oferta până la termenul convenit şi nu semnează contractul, şi a garanţiilor aferente sumelor reţinute, emise pentru acoperirea plăţilor efectuate înainte de termenul convenit;

3. sumele reţinute şi penalităţile de întârziere în executarea contractelor;

4. dobânzi acumulate în conturile proiectelor ex-ISPA, pentru fondurile transferate de Comisia Europeană.

Art. 2. - (1) Veniturile încasate din vânzarea documentaţiei de atribuire se utilizează pentru acoperirea costurilor administrative în scopul organizării şi desfăşurării procedurii de achiziţie, în cadrul programului care Ie-a generat, şi anume:

a) servicii pentru publicarea anunţurilor de licitaţie;

b) consumabile şi servicii pentru multiplicarea şi imprimarea documentaţiei de atribuire;

c) costuri aferente liniilor de fax necesare asigurării comunicării cu ofertanţii pe parcursul desfăşurării licitaţiilor.

(2) Preţul documentaţiei de atribuire trebuie să fie rezonabil şi să nu fie prohibitiv pentru competitorii potenţiali. Ca regulă generală, preţul trebuie să se limiteze la costurile administrative.

Art. 3. - (1) Veniturile încasate din executarea garanţiilor de bună execuţie, din sumele reţinute şi garanţiile bancare aferente acestora şi din penalităţile de întârziere în executarea contractelor se utilizează pentru:

a) remedierea defecţiunilor rezultate din culpa contractantului şi continuarea implementării proiectelor în scopul realizării obiectivelor prevăzute în contracte;

b) costuri suplimentare rezultate inclusiv ca urmare a extinderii sau relicitarii contractelor, rezultate din culpa contractantului.

(2)  Autorităţile contractante trebuie să asigure că aceste sume sunt raportate de o manieră clară şi auditabila şi că vor fi prezentate atât comitetelor de monitorizare, cât şi în cadrul raportului final.

(3) Veniturile neangajate pentru scopurile propuse la alin. (1) lit. a) şi b) vor fi avute în vedere la calculul plăţii finale a contribuţiei financiare a Comunităţii Europene.

Art. 4. - (1) Veniturile încasate din dobânzi acumulate în conturile proiectelor ex-ISPA, pentru fondurile transferate de Comisia Europeană, se utilizează pentru:

a)  înlocuirea cofinanţării naţionale a cheltuielilor eligibile;

b) alte cheltuieli eligibile pentru proiect, cu acordul Comisiei Europene.

(2) Raportul final va evidenţia valoarea dobânzii şi modul în care a fost utilizată.

Art. 5. - Prin derogare de la art. 75 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, veniturile încasate de autorităţile contractante rămân la dispoziţia acestora şi se utilizează, de regulă, pe durata de implementare a memorandumurilor de finanţare/acordurilor de finanţare/deciziilor Comisiei Europene şi, în mod excepţional, dar nu mai târziu de un an de la data de finalizare a acestora, în conformitate cu destinaţiile prevăzute la art. 2-4.

Art. 6. - Veniturile neutilizate până la termenele prevăzute la art. 5, aflate în conturile autorităţilor contractante, au următoarele destinaţii:

a) veniturile încasate din vânzarea documentaţiei de atribuire se utilizează pentru reîntregirea bugetelor din care au fost efectuate cheltuielile aferente multiplicării documentaţiei de atribuire, până la limita cheltuielilor efectuate; în cazul proiectelor PHARE, diferenţa rămasă după reîntregirea bugetelor din care au fost efectuate cheltuielile se repartizează bugetului Comisiei Europene;

b) veniturile încasate din executarea garanţiilor de participare la licitaţii, executarea garanţiilor de bună execuţie şi a garanţiilor aferente sumelor reţinute, precum şi din sumele reţinute şi penalităţile de întârziere în executarea contractelor se repartizează finanţatorilor prevăzuţi în contract, în mod corespunzător procentelor de participare a acestor surse; sumele aferente contribuţiei Comunităţii Europene vor fi lichidate, de regulă, cu ocazia declaraţiilor finale;

c)  veniturile încasate din dobânzi acumulate în conturile proiectelor ex-ISPA, pentru fondurile transferate de Comisia Europeană, pot fi alocate unor proiecte corelate în cadrul programelor finanţate din fonduri nerambursabile ale Comunităţii Europene pentru perioada de programare 2007-2013.

Art. 7. - Autorităţile contractante vor asigura gestionarea veniturilor definite la art. 1 alin. (2) lit. k) în conformitate cu principiile unui management financiar sănătos, precum şi:

a) reflectarea distinctă în contabilitate a operaţiunilor privind încasarea şi utilizarea veniturilor, potrivit reglementărilor legale în vigoare;

b) stabilirea procedurilor adecvate şi menţinerea unei piste de audit corespunzătoare;

c) asigurarea accesului autorităţilor de audit interne şi externe, precum şi a reprezentanţilor Ministerului Economiei şi Finanţelor, pentru o perioadă de 5 ani după finalizarea fiecărui proiect, la documentele justificative şi la înregistrările scrise referitoare la gestionarea acestor venituri.

Art. 8. - In termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Economiei şi Finanţelor emite normele metodologice de aplicare, aprobate prin ordin al ministrului.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul economiei şi finanţelor,

Cătălin Doica,

secretar de stat


SmartCity5

COMENTARII la OUG 63/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 63 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu