Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

NORME DE LUCRU Nr

NORME DE LUCRU Nr. 61379 din 27 mai 1991

pentru aparatul de control financiar de stat al Ministerului Economiei si Finantelor

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR


SmartCity3

PUBLICATE IN: Colectia "CONTROLUL FINANCIAR" - editia 1992

    Aprobate prin Ordinul ministerului economiei si finantelor nr. 316 din 27.05.1991

    I. Programarea si organizarea activitatii de control
    1. Activitatea aparatului de control financiar de stat al Ministerului Economiei si Finantelor se desfasoara pe baza de programe trimestriale aprobate de Consiliul de Administratie al Ministerului Economiei si Finantelor, urmarind aplicarea actelor normative in domeniile financiar-contabil, bugetar, fiscal si de preturi, potrivit modelului din anexa 1.
    2. Proiectul programului de activitate pentru intregul aparat de control financiar de stat al Ministerului Economiei si Finantelor se intocmeste de Directia Generala a Controlului Financiar de Stat pana la data de 10 ale ultimei luni din trimestru, pentru trimestrul urmator, pe baza sarcinilor primite de la conducerea Ministerului Economiei si Finantelor si a propunerilor directiilor generale si directiilor din minister, compartimentelor din Directia generala a controlului financiar de stat si directiilor generale ale controlului financiar de stat din teritoriu.
    Actiunile de control pe linie de preturi si tarife ce urmeaza a se realiza prin compartimentele de preturi din cadrul directiilor generale de control din teritoriu se inscriu in programul de activitate pe baza propunerilor primite de la Inspectia generala pentru controlul preturilor si tarifelor din cadrul Departamentului pentru preturi si protectia concurentei.
    3. Directiile generale ale controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti, pe baza sarcinilor ce le revin din programul aprobat vor intocmi propriul program de activitate potrivit modelului anexa 2.
    Orice actiune de control inscrisa in capitolul "alte actiuni" trebuie sa fie dispusa sau aprobata in prealabil de catre Directia generala a controlului financiar de stat.
    4. Nominalizarea agentilor economici la care se va efectua controlul si stabilirea duratei acestuia se vor face cu respectarea stricta a prevederilor art. 10 si 11 din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii Financiare. In acest scop pentru evitarea controalelor repetate, depasirii duratei verificarii si asigurarea cuprinderii in control a tuturor unitatilor in cadrul perioadelor de prescriptie fiecare directie va tine o evidenta stricta a actiunilor de control pe fiecare agent economic, cu ajutorul fiselor sau a unui registru, potrivit modelului din anexa 3.
    In anexa 4 se stabilesc duratele maxime diferentiate ale actiunilor de control ce se vor avea in vedere la intocmirea programului de activitate. In situatiile in care in efectuarea controlului nu se pot respecta duratele stabilite prin program, directorul directiei generale a controlului financiar de stat va analiza conditiile concrete si va putea dispune prelungirea duratei actiunii fara a influenta realizarea celorlalte actiuni prevazute in programul de activitate si fara depasirea duratei maxime prevazute de lege.
    5. Precizari asupra modului de organizare si desfasurare a actiunilor din programele de activitate aprobate, precum si nominalizarea unor actiuni necuprinse in programe se efectueaza prin directivele de lucru lunare, aprobate de conducerea Directiei generale a controlului financiar de stat.
    Directivele de lucru se transmit la directiile generale ale controlului financiar de stat din teritoriu pana la data de 25 ale lunii premergatoare celei la care se refera.
    6. Activitatile de informare si documentare sistematica a intregului aparat, din centrala si teritoriu, asupra reglementarilor financiar - contabile si fiscale, a problemelor care apar in realizarea bugetului, precum si de pregatire a actiunilor de control pe baza indreptarilor, tematicilor si a obiectivelor de control se desfasoara la sediu, la inceputul fiecarei luni, potrivit unui program a carui durata se prevede prin directivele de lucru lunare.
    7. In vederea folosirii eficiente a timpului afectat controlului, agentul economic ce urmeaza sa fie controlat va fi avizat despre data inceperii controlului pentru a lua masurile necesare indeplinirii obligatiilor ce ii revin potrivit legii. Avizarea se face prin scrisoare, care trebuie expediata cu minimum 5 zile inaintea inceperii controlului "Avizul de control" are continutul prevazut in anexa 5.
    In cazul actiunilor de control inopinat, avizul de control se preda conducerii agentului economic la prima prezentare.

    II. Intocmirea actelor de control
    8. Organele de control financiar ale Ministerului Economiei si Finantelor intocmesc de regula urmatoarele documente:
    - proces-verbal;
    - proces-verbal de constatare a contraventiilor;
    - nota de constatare;
    - nota unilaterala;
    - nota de prezentare.
    9. Procesul verbal se intocmeste potrivit modelului din anexa 6. Constatarile ce se inscriu in procesul verbal trebuie sa fie proprii ale organelor de control, bazate pe date si documente expuse clar si precis eliminindu-se orice elemente si descrieri personale, inutile si neconcludente, care incarca nejustificat continutul procesului verbal.
    Neregulile constatate se vor consemna in procesul verbal in mod obligatoriu cu precizarea concreta a actelor normative incalcate (articol, alineat) si cu determinarea exacta a influentelor financiare, bugetare, fiscale si gestionare nefavorabile.
    Pentru fiecare abatere inscrisa in procesul-verbal se vor nominaliza persoanele si functiile acestora care nu au respectat prevederile legale.
    In procesul verbal se vor inscrie la fiecare abatere constatata masurile luate operativ in timpul controlului, cu mentiunea documentelor pe baza carora s-au materializat sau masurile ce urmeaza a fi luate in continuare, cu indicarea termenului de comunicare la directia generala a controlului financiar de stat.
    10. Procesul-verbal se semneaza de organele de control si de conducerea agentilor economici controlati. Procesul-verbal in care sunt consemnate fapte ce atrag raspunderea penala se semneaza obligatoriu si de persoanele facute raspunzatoare.
    11. In cazul in care conducerea sau salariatii agentilor economici controlati, au unele obiectiuni asupra constatarilor organelor de control, ele vor fi clarificate si solutionate inainte de semnarea procesului-verbal. Daca in continuare se mentin obiectiunile, acestea vor fi prezentate in scris, odata sau in termen de maximum trei zile de la semnarea procesului-verbal. Obiectiunile respective vor fi analizate de organele de control care isi vor formula punctul lor de vedere, legal si fundamentat pe baza datelor inscrise in procesul verbal iar materialul va fi anexat la procesul-verbal si va fi analizat in mod temeinic de seful serviciului.
    In cazul cand din diferite motive nu se pot finaliza constatarile si nu se poate incheia actul de control, se refuza sau se tergiverseaza semnarea actelor de control nu se depun obiectiunile in termenul stabilit, precum si atunci cand obiectiunile facute sunt de natura sa modifice total sau partial unele constatari, seful serviciului notifica agentului economic constatarile pe care le retine in urma analizei efectuate, stabilind si un termen de maximum 15 zile pana la care agentul economic e obligat sa raspunda punct cu punct.
    Notificarea cuprinde in ordine sistematica pe puncte, toate constatarile, numerotate, pentru fiecare punct trebuind sa rezulte fara echivoc urmatoarele elemente (anexa 7):
    - constatarea;
    - actul normativ incalcat (articol alineat);
    - consecinta financiara sau fiscala;
    - masura ce urmeaza sa se ia;
    - consecinta neluarii masurii pentru agentul economic controlat.
    Pe baza raspunsurilor primite, seful serviciului face propuneri conducerii directiei cu privire la modul de valorificare a constatarilor si masurile ce trebuie dispuse agentului economic respectiv; in acelasi mod va proceda seful serviciului si in cazul in care agentul economic nu raspunde la termenul stabilit.
    12. La procesul-verbal se vor anexa situatii, tabele, documente, acte note explicative, strict necesare sustinerii constatarilor.
    Tabelele sau situatiile se intocmesc in cazurile in care deficienta se repeta, constatarea se bazeaza pe un numar mai mare de acte sau operatiuni ori alte cazuri pentru a se putea sintetiza expunerea constatarilor in procesul-verbal. Se va evita intocmirea de situatii si tabele inutile voluminoase. Tabelele si situatiile anexate la procesul-verbal vor fi semnate de organele de control si, dupa caz de conducerea si salariatii agentilor economici.
    Documentele sau actele in care sunt consemnate operatiuni financiar - contabile necesare confirmarii sau fundamentarii constatarilor se anexeaza dupa necesitati in copie certificata de organul de control si seful compartimentului de la care emana actul. Acestea se anexeaza in original cand sunt considerate fictive sau dubioase precum si cand exista indicii ca s-ar urmari sustragerea sau distrugerea lor de cei interesati. In acest caz se lasa agentilor economici controlati copii confirmate de conducerea acestora si de organele de control.
    13. Notele explicative se intocmesc potrivit modelului anexa 8 si se iau in toate cazurile de la persoanele facute raspunzatoare de abaterile constatate si consemnate in procesul-verbal si care pot atrage raspunderi in sarcina acestora precum si de la alte persoane pentru clarificarea cauzelor si imprejurarilor care au condus la nerespectarea prevederilor actelor normative. Notele explicative se pot lua in orice etapa a controlului insa numai dupa ce s-a epuizat controlul asupra obiectivului la care s-a constatat abaterea ce necesita explicatii, astfel incat organele de control sa fie in masura sa puna intrebari precise si sa combata eventualele raspunsuri necorespunzatoare. Organele de control vor analiza raspunsurile primite si in functie de concluzii vor inscrie constatarea in procesul-verbal.
    Daca cei in cauza refuza sa dea nota explicativa sau sa raspunda la unele intrebari, organele de control vor formula intrebarile printr-o adresa scrisa (inregistrata la agentul economic controlat), stabilind termenul in cadrul caruia trebuie primit raspunsul. In cazul in care nu se primeste raspuns, va consemna refuzul in procesul-verbal (anexind copia adresei) si se vor aplica sanctiunile prevazute de lege.
    14. In cazul controlului prin inventariere a unor gestiuni, la procesele-verbale se vor anexa declaratiile date de gestionari, inainte de inceperea inventarierii, potrivit modelului anexa 9; liste de inventariere, situatia plusurilor si a lipsurilor constatate dupa caz, si explicatiile gestionarilor asupra cauzelor care le-au determinat.
    15. In cazul in care din control a rezultat savarsirea unor fapte prevazute de legea penala, constatarile se consemneaza in proces-verbal separat.
    Procesele verbale se semneaza de organele de control, conducerea agentilor economici, persoanele raspunzatoare, precum si de eventualii martori in asistenta carora s-a facut constatarea.
    Procesele verbale in care sunt consemnate fapte prevazute in Legea penala, avand atasate anexele respective si alte probe se inainteaza procurorului in termenele si conditiunile prevazute de dispozitiile legale.
    16. Procesul-verbal de constatare a contraventiilor se incheie in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, potrivit carora organele de control ale Ministerului Economiei si Finantelor sunt organe constatatoare.
    Pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor se va intocmi proces - verbal potrivit modelului anexa 10. La constatarea, stabilirea, sanctionarea si incasarea contraventiilor se vor aplica prevederile legilor speciale si generale cu privire la contraventii.
    In cazul in care agentul constatator aplica sanctiunea, el dispune si confiscarea; atat in acest caz cat si atunci cand sanctiunea se aplica de un alt organ, agentul constatator va descrie in procesul verbal lucrurile supuse confiscarii si va lua in privinta lor masurile de conservare sau de valorificare prevazute in dispozitiile legale. Despre masurile luate se fac mentiunile corespunzatoare in procesul verbal.
    Daca lucrurile confiscate apartin altei persoane decat contravenientului in procesul-verbal se vor arata numele prenumele si domiciliul persoanei ori denumirea si sediul persoanei juridice, in masura in care aceste date sunt cunoscute.
    Cand prin savarsirea contraventiei s-a pricinuit si o paguba si exista tarif de evaluare a acesteia, agentul constatator, daca are dreptul sa aplice sanctiunea, stabileste si despagubirea, facand mentiunea corespunzatoare in procesul-verbal.
    Daca pentru contraventia constatata se incaseaza amenda, nu se mai incheie proces-verbal de constatare a contraventiilor, despre toate acestea se va face mentiune in actul de control de baza.
    17. Notele de constatare se intocmesc atunci cand in cursul controlului se fac constatari a caror reconstituire ulterioara nu este intotdeauna posibila sau care nu pot fi dovedite, sau in alte situatii apreciate de organele de control.
    In notele de constatare se consemneaza situatiile de fapt precum si masurile luate operativ pentru remedierea deficientelor constatate. In situatii mai deosebite este indicat: folosirea martorilor asistenti la stabilirea realitatii faptelor constatate.
    Notele de constatare se semneaza de organul de control, de conducatorul agentului economic, subunitatii, compartimentului si de persoanele la care se refera constatarea, precum si de martorii asistenti, dupa caz.
    18. Notele unilaterale se intocmesc in cazurile in care in urma controlului nu s-au constatat abateri ori acestea prin volumul si importanta lor nu justifica intocmirea de procese verbale. In acestea organele de control vor arata concret ce anume documente au controlat, constatarile facute.
    19. La actele de control incheiate se anexeaza notele de prezentare care vor cuprinde, in principal, urmatoarele:
    - organele sau persoanele, dupa caz, in afara agentului economic controlat, care au dat dispozitii ce au determinat abaterile constatate;
    - problemele care necesita control in continuare, facandu-se propunerile corespunzatoare;
    - masurile ce mai trebuie luate in continuare de agentul economic controlat si de organul care a dispus controlul;
    - propunerile de aplicare a unor sanctiuni disciplinare, de imputare sau stabilire a raspunderii penale, dupa caz.
    In cazul in care organul de control nu are nimic de aratat sau propus fata de cele cuprinse in actul de control nu se mai intocmeste nota de prezentare.
    20. Procesul verbal si dupa caz notele de constatare, impreuna cu anexele respective se inregistreaza la agentii economici controlati, imediat dupa semnarea lui de catre cei indreptatiti, dandu-se acelasi numar si data pentru toate exemplarele.
    Exemplarele procesului verbal si dupa caz a notelor de constatare care se depun sau se inainteaza Directiei generale a controlului financiar de stat sau directiilor generale din teritoriu se inregistreaza si la acestea, imediat dupa primirea lor.

    III. Valorificarea constatarilor controlului
    21. Masurile care se dispun in aplicarea prevederilor art. 7 din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare se iau pe baza actelor de control legal intocmite de organele Directiei generale a controlului financiar de stat si ale directiilor generale judetene si a municipiului Bucuresti si se adreseaza in toate cazurile conducatorului agentului economic controlat.
    22. Documentul cuprinzand dispozitiile date unitatii controlate ce se emite pentru luarea masurilor legale se intocmeste potrivit modelului din anexa 11 si se transmite dupa incheierea actului de control dar nu mai tarziu de 30 de zile de la data terminarii controlului la sediul agentului economic controlat. Totodata se va fixa si termenul pana la care agentul economic este obligat sa comunice masurile luate.
    23. In termen de 15 zile de la sfarsitul fiecarei actiuni de control din care au rezultat sume datorate bugetului statului, se intocmeste documentul "Aviz de urmarire-incasare" (anexa 12) care se trimite sub semnatura sefului de serviciu si a directorului directiei la Directia generala a finantelor publice.
    Copiile avizelor de urmarire-incasare se pastreaza la contabilitatea directiei de control, unde dupa confruntarea cu datele din "Fisa actiunii", serveste la completarea datelor in "Registrul de incasari si varsaminte la buget" (anexa 13)

    IV. Evidenta, urmarirea si raportarea rezultatelor activitatii de control
    24. Compartimentele de lucru din Directia generala a controlului financiar de stat si conducerile directiilor generale din teritoriu vor asigura ori de cate ori este necesar urmarirea la agentii economici controlati a aplicarii masurilor stabilite in timpul controlului sau a celor transmise prin documentele de valorificare, precum si raportarea rezultatelor controlului pe baza urmatoarelor evidente:
    a) Fisa cu rezultatele controlului - model anexa 14 - se intocmeste in mod obligatoriu de fiecare echipa (organ) de control si se anexeaza la actul de control.
    In fisa se vor inscrie numai acele realizari obtinute ca efect al muncii organelor de control.
    Datele din fisa vor fi analizate de conducerile directiilor care vor face si aprecieri asupra activitatii si muncii desfasurate de organele de control.
    b) Evidenta urmaririi aplicarii masurilor dispuse prin documentele de valorificare a controlului - model anexa 15.
    c) Evidenta proceselor verbale de imputatii si pentru fapte penale model anexa 16.
    d) Evidenta cererilor reclamatiilor sesizarilor si propunerilor - model anexa 17 - in care se vor inscrie atat cererile, reclamatiile, sesizarile primite direct, cat si cele primite de la Ministerul Economiei si Finantelor sau alte organe, pentru control.
    Reclamatiile, sesizarile, cererile si propunerile primite care presupun controale la sediul agentilor economici se analizeaza de conducerea directiei de control si cu respectarea prevederilor art. 10 si 11 din Legea privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare, vor fi programate pentru control in luna sau trimestrul urmator, dupa caz in partida agentului economic (fisa sau registru) facandu-se mentiunea cu privire la natura actiunii desfasurate.
    25. Raportarea controalelor efectuate si rezultatele acestora se face dupa cum urmeaza:
    a) La termenele fixate pentru trimiterea actelor de control la Directia generala a controlului financiar de stat sau in 5 zile de la terminarea controlului (in situatiile in care: nu s-a precizat termenul de trimitere a actelor de control; nu s-a solicitat trimiterea actelor de control; pentru actiuni incluse in program de conducerea directiei de control financiar de stat) se trimite la Directia generala a controlului financiar de stat "fisa actiunii" (anexa 18).
    b) in termen de 15 zile de la incheierea trimestrului, se trimite la Directia generala a controlului financiar de stat situatia privind realizarea programului de control pe trimestrul expirat, completandu-se formularul prezentat in anexa 19.
    Toate actiunile intreprinse care nu se regasesc in programul aprobat de conducerea ministerului transmis directiilor din teritoriu la inceputul trimestrului, se inscriu in formular la capitolul "alte actiuni" facandu-se mentiune in legatura cu natura actiunii si cine a aprobat-o (actiuni dispuse de Ministerul Economiei si Finantelor prin telex sau scrisoare, actiuni dispuse de conducerea directiei de control, sesizari, reclamatii).
    26. Pana la 30 aprilie, 31 iulie si 31 octombrie, Directia generala a controlului financiar de stat va intocmi o informare pentru activitatea desfasurata in trimestrul expirat, pe care o va prezenta conducerii Ministerului Economiei si Finantelor.
    Directia generala a controlului financiar de stat va intocmi pana la 1 februarie raportul pentru anul precedent asupra activitatii aparatului de control din centrala si teritoriu, care se va supune spre dezbatere Consiliului de Administratie al Ministerului Economiei si Finantelor.

    ANEXA 1
    MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
    Departamentul controlului financiar
    de stat si al contabilitatii
    Directia Generala a Controlului
    Finantelor de Stat

                       PROGRAM DE ACTIVITATE
--------------------------------------------------------------------------------
Nr.          Denumirea actiunii de control      Perioada        Sfera de
crt.                                            controlului    activitate
--------------------------------------------------------------------------------
  Cap. I  Actiuni de control privind realizarea veniturilor statului
  1......................................................
  2......................................................
--------------------------------------------------------------------------------
  Cap. II Actiuni de control privind alocatiile si subventiile de la buget
          - control regii autonome
  1......................................................
  2......................................................
--------------------------------------------------------------------------------
  Cap. III Actiuni de control privind executia bugetului de stat
  1......................................................
  2......................................................
--------------------------------------------------------------------------------
  Cap. IV Actiuni de control in domeniul preturilor si tarifelor
  1......................................................
  2......................................................
--------------------------------------------------------------------------------
  Cap. V Alte actiuni de control
  1......................................................
  2......................................................
--------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 2

    Directia Generala a Controlului Financiar de Stat
    Judetul............................

                    PROGRAM DE ACTIVITATE
                       pe trim II. 1991
--------------------------------------------------------------------------------
Nr.  Pozitia din progra-                        Unitatile ce vor    Perioada
crt. mul aprobat de con-   Denumirea actiunii   fi controlate      programata
     ducerea M.E E
--------------------------------------------------------------------------------
    I. Actiuni de control privind realizarea veniturilor statului
 1.         I/1          Controlul respectarii re-  - Comet S.A.    aprilie
                         glementarilor legale       - Laromet S.A.  mai
                         privind                    - Select S.A.   iunie
    II. Actiuni de control privind alocatiile si subventiile de la buget-control regii autonome
 2.       II/6           Controlul legalitatii sub-  - S.A          aprilie
                         ventiilor incasate .......
    III. Actiuni de control privind executia bugetului de stat
 3.      III/2           Controlul executiei bu-   - Institutul X    mai
                         getului                   - Teatrul National iunie
                                                   - Universitate    iunie
     IV. Actiunile de control in domeniul preturilor si tarifelor
     V. Alte actiuni
 4.        V/3
--------------------------------------------------------------------------------

    NOTA:
    Actiunile care nu se regasesc in programul aprobat de conducerea M.E.F. se inscriu la capitolul V "Alte actiuni" indicandu-se si cine le-a dispus.


    ANEXA 3
    (fisa sau fila registru

           Societatea comerciala/regie autonoma
--------------------------------------------------------------------------------
                                      Impozite si taxe suplimentare stabilite
                                         la control, inclusiv majorarile
                                      ------------------------------------------
Nr.   Obiectul  Perioada  Durata      Impozit  Impozit  Impozit  Alte    Alte
     contro-    contro-  contro-        pe       pe        pe  impozite varsa-
      lului     lata      lului       profit    circ.  salarii    si    minte
     numarul                                   marfii           taxe   la buget
     si data
     actului
    de control
--------------------------------------------------------------------------------
 0      1         2         3           4        5        6       7       8
--------------------------------------------------------------------------------


    ANEXA 4

                      DURATA MAXIMA
diferentiata a actiunilor de control ce vor fi avute in vedere la DCFS la intocmirea programelor proprii de activitate si la efectuarea controlului
--------------------------------------------------------------------------------
   Cifra de afaceri            Duratele maxime (in luni) ale controlului
   anuala - lei                       in functie de perioadele
                                         supuse controlului
                               ------------------------------------------------
                                    1 an      2 ani      3 ani si peste
--------------------------------------------------------------------------------
   - pana la 10 mil.                0,25       0,3            0,5
   - intre 10 - 100 mil.            0,3        0,5            0,7
   - intre 100 - 500 mil.           0,5        0,7            1,0
   - intre 500 - 1.000 mil.         0,7        1,0            2,0
   - peste 1.000 mil.               1,0        2,0            3,0
--------------------------------------------------------------------------------


    ANEXA 5

    Directia Generala a Controlului
    Financiar de Stat

                        AVIZ DE CONTROL

  Domnului Presedinte al Consiliului de Administratie al Societatii Comerciale (Regie Autonoma)
                Str. ........... Nr. ..............

    Va facem cunoscut ca, in baza legii nr. 30/1991, societatea comerciala
    (regie autonoma) ................ va face obiectul unui control financiar si fiscal, incepand cu data de.............................................
    Va rugam sa luati masurile necesare pentru punerea la dispozitie a bilanturilor contabile, registrelor, actelor si pieselor justificative si a celorlalte documente precum si pentru asigurarea tuturor conditiilor necesare desfasurarii controlului potrivit art. 8 din Legea mentionata.
    Va reamintim totodata ca in baza art. 12 din Legea nr. 30/1991 aveti dreptul sa fiti asistat de catre un consilier, la alegere.

                    DIRECTOR GENERAL,


    ANEXA 6

                   PROCES VERBAL
             (ziua ......... luna ........... anul .........)

  Subsemnatul(ii) .............................................. dir. DCFS a
                  (numele si prenumele organului de control)
judetului........... in baza Legii nr. 30/1991 si a delegatiei nr. .......... /din ............... am efectuat in perioada ................................. controlul ................................
    (Denumirea exacta a tematicii controlului si perioada supusa verificarii)
la..............................................................................
 (denumirea agentului economic, fara prescurtari) din (localitatea si adresa) inmatriculata in registrul comertului sub nr....................................
Unitatea este reprezentata de ..................................................
                                    (numele, prenumele si functia)
    Din controlul efectuat au rezultat constatarile inscrise mai jos.
(Ordinea in care se redau datele si elementele legate de fiecare constatare).
  - continutul constatarii (abaterii) concret, clar si precis;
  - dispozitii legale incalcate - numarul ei data, articolul si alineatul;
  - consecintele economice, financiare, bugetare, fiscale si gestionare ale constatarii (abaterii) cu evaluarea exacta a acestora;
  - numele, prenumele si functia persoanelor raspunzatoare (in cazul in care sunt antrenate raspunderi);
  - masuri luate operativ in timpul controlului, cu mentiunea documentului pe baza caruia s-au materializat;
  - masuri ce urmeaza a fi luate in continuare, cu indicarea termenelor de comunicare la DCFS.
    La terminarea controlului au fost restituite toate actele si documentele
puse la dispozitia organelor de control.
    Prezentul proces-verbal s-a intocmit in ............... exemplare, din care
unul inregistrat sub nr. ........ din a fost lasat unitatii verificate,
iar ............. exemplare au fost luate de organele de control.

    ORGANE DE CONTROL,                  PRESEDINTE (DIRECTOR),



    ANEXA 7

    DGCFS
    ..................
    (Notificarea agentului economic
    pentru finalizarea constatarilor
    controlului)

              Domnului Presedinte (Director General)
              al Societatii comerciale (Regii autonome)
              Str ............... Nr. .............

    In urma controlului efectuat m baza Legii nr. 30/1991 la:
................................................. s-au constatat urmatoarele:
            (denumirea unitatii)
    1. a) constatarea (abaterea)
    b) actul normativ incalcat
    c) consecinte financiare, bugetare, fiscale, dupa caz
    d) masura ce urmeaza a se lua de conducerea agentului economic controlat
    e) consecinta neluarii masurii pentru agentul economic controlat
    2. a)....................................................
    b)......................................................
    c) .....................................................
    d) .....................................................
    e) .....................................................
    Pana la data de ................... ne veti face cunoscute eventualele observatii, fundamentate pe texte de lege, punct cu punct, asupra
tuturor constatarilor de mai sus.

           DIRECTOR (GENERAL)                     SEF SERVICIU,



    ANEXA 8

                    NOTA EXPLICATIVA

    Subsemnatul ........................ salariat la ..........................
............................ in functia de ................................... de la data de .............................. la intrebarile puse de ............
................................................................... din DCFS
   (numele si prenumele organului de control care pune intrebari)
............. in baza art. 8 din Legea nr. 30/1991 dau urmatoarele explicatii:
   1. Intrebare: ............................................................
................................................................................
   1. Raspuns: ...............................................................
................................................................................
   2. Intrebare: ...............................................................
................................................................................
   2. Raspuns: ..............................................................
...............................................................................
   Daca mai aveti ceva de adaugat ..............................................

                                  Semnatura ................. Data ............

    Data in fata noastra
    (organ de control)


    ANEXA 9

               DECLARATIE

    Subsemnatul.................................................................
                                (numele si prenumele)
gestionar la ............................... declar urmatoarele:
            (denumirea agentului economic)
    - daca are cunostinta ca are plusuri sau valori banesti sau materiale in gestiunea sa;
    - daca are in pastrare si alte valori apartinand tertilor;
    - daca a primit sau eliberat valori fara documente legale;
    - existenta in gestiune a unor bunuri nereceptionate sau care trebuie expediate, pentru care s-au intocmit documentele respective;
    - existenta unor documente de primire - eliberare care nu au fost operate in evidenta gestiunii sau care nu au fost predate la contabilitate;
    - daca gestioneaza valori materiale si in alte locuri de depozitare decat acelea cu privire la care se ia declaratia si unde anume;
    - daca detine numerar rezultat din vanzarea marfurilor din gestiune;
    - numarul si data ultimelor documente de intrare si iesire a valorilor materiale si banesti;
    - alte date si elemente pe care organul de control sau gestionarul le considera necesare, pentru buna desfasurare a inventarierii gestiunii.

    Semnatura .................. Data .................



    ANEXA 10

    MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
    DIRECTIA GENERALA A CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
    Jud. (Municipiul) ..............................

                        PROCES VERBAL
        de constatare si sanctionare a contraventiilor

    Incheiat in ............. ziua ..... luna ...... anul ...... ora ........
    Subsemnatul ............................... avand functia de ..............
.................................... in Ministerul Finantelor - DCFS ..........
    in urma controlului efectuat la ...........................................
    am constatat urmatoarele: .................................................
    Fapta consemnata constituie contraventie prevazuta la art. ................ din .................... si este sanctionata cu ..................... amenda de
la ................. lei la .......................... lei
    De savarsirea abaterilor de mai sus se face raspunzator dl. (d-na).........
............................. avand ocupatia .................................. domiciliat in .................... str. .................  nr. .... bl ........ scara .............. etaj ........ apartament ............... judet ...........
sector............... posesor al Buletinului de identitate seria ........ nr. ................ eliberat de ............................... la data de ........ ..........................
    1. Se amendeaza cu: ....................... lei, conform ..................
................................................................................
    2. Totodata, conform prevederilor .......................................... contravenientului i-au fost confiscate urmatoarele bunuri:
................................................................................
    3. Contravenientul a formulat urmatoarele obiectiuni si a indicat urmatoarele probe de care intelege sa se serveasca ............................
................................................................................
    Cu drept de plangere la .................. in termen de .................... zile de ................ la comunicarea prezentului proces-verbal.
    Prezentul proces-verbal s-a incheiat in trei exemplare, din care cate un exemplar se comunica: contravenientului, organului care a instrumentat actul si sectiei financiare care executa amenda.
        Organ constatator,                              Contravenient,
     ...............................         ..............................
    Martor: numele si prenumele ............................................... domiciliat in ........................ str. ................. nr. ............. jud. ..................... sector ......... Buletin de identitate seria ....... nr. ............. eliberat de .................. la data de ...................

                Semnatura martorului,
           ..............................

    Se confirma de noi ca prezentul proces-verbal s-a incheiat in lipsa de martor deoarece.............................................................

                 Organ constatator,
          .....................................


                           DOVADA
    Bunurile aratate in prezentul proces-verbal au fost predate in ziua de ..... ............ luna ............. anul .............. d-lui (d-nei) .............. ..................... avand functia de ............... la ..................... cu sediul
                    Predator,                       Primitor,
        ..........................       ...............................



    ANEXA 11

    DGCFS
....................
    (Dispozitie de inlaturare si
    prevenire a deficientelor constatate
    respectiv de suspendare a aplicarii
    masurilor nelegale)

    Catre, ....................................................................
                  (denumirea unitatii controlate si adresa)
    Domnului ..................................................................
             (numele, prenumele si functia persoanei care asigura conducerea)
    In baza art. 7 din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar ai a Garzii financiare

                          DISPUN:

    I. (masurile pentru inlaturarea ai prevenirea neregulilor constatate in activitatea financiar-contabila a administratiei centrale si locale si a regiilor autonome)
    II. (masuri pentru combaterea si corectarea bilanturilor contabile).
    III. (masuri pentru varsarea la buget a impozitelor si a altor venituri legal datorate statului).
    IV. (masuri pentru respectarea prevederilor legale in domeniul preturilor si tarifelor).
    V. (alte masuri ce rezulta ca se impun in functie de abaterile consemnate in documentele de control).
    VI. (masuri privind suspendarea aplicarii unor masuri contrar reglementarilor financiar-contabile si fiscale).
    Asupra celor de mai sus ne veti comunica pana la data de ...................
    Eventualele contestatii se depun la Ministerul Economiei al Finantelor - Directia generala a controlului financiar de stat in termen de 30 de zile de la data primirii prezentei.

            DIRECTOR GENERAL,


    ANEXA 12

                   Catre

                        DIRECTIA GENERALA A
                        FINANTELOR PUBLICE
                        ...................

    AVIZ DE URMARIRE - INCASARE nr. .............. din .................
    In urma controlului efectuat in baza Legii nr. 30/1991 privind organizarea
si functionarea controlului financiar si a Garzii Financiare la ................
...................................... s-au constatat urmatoarele sume datorate
(denumirea si adresa agentului economic)
bugetului de stat (proces-verbal inregistrat la unitate sub nr. ................
din ..................................
--------------------------------------------------------------------------------
Nr.   Explicatii   Impozit pe     I.C.M.   Impozit   Taxe       Alte impozite
crt.                profit                  salarii  vamale        si taxe
                   ----------------------------------------------
                   prin- majo- prin- majo- prin- majo- prin- majo
                   cipal rari  cipal rari  cipal rari  cipal rari
--------------------------------------------------------------------------------
1. Stabilit la
control
2. Varsate
efectiv in
timpul
controlului*
3. Diferenta
de incasat
--------------------------------------------------------------------------------

    Va rugam a lua masurile necesare potrivit legii pentru urmarirea si incasarea in totalitate a sumelor stabilite; un punctaj asupra rezultatelor obtinute se va face lunar, pana la data de 5 ale lunii urmatoare.

             DIRECTOR,                           SEF SERVICIU,


---------------
    * conform documentelor mentionate pe verso


    ANEXA 13

                   REGISTRU
           de incasari si varsaminte la buget
--------------------------------------------------------------------------------
                              Incasari si
                              varsaminte
                              facute in       Incasari si varsaminte ulterioare
                              timpul
Nr. Agentul   Nr. si Stabilit controlului
crt. economic data   la       --------------------------------------------------
    controlat actului con-    Nr. si        Nr. si              Confirmat la
              de      trol    data    Suma  data avi-    Suma   punctajul cu
              control         docu          zului de            DGFP
                              men-          urmarire           ----------------
                              tului         incasare            Data    Suma
--------------------------------------------------------------------------------


    ANEXA 14

                          FISA
               rezultatelor controlului
    I. Agentul economic verificat ............................................
    2. Denumirea actiunii ....................................................
    3. Data: - inceperii actiunii ............................................
       - terminarea actiunii .................................................
    4. Numar zile/om utilizate ...............................................
    5 . Perioada cuprinsa in control .........................................
    6. Impozite si taxe suplimentare stabilite la control
       - impozit pe profit - principal .......................................
                           - majorari ........................................
       - din care varsat
       in timpul controlului .................................................
    - impozit pe circulatia marfurilor: - principal ..........................
                                        -  majorari ...........................
       - din care varsat
       in timpul controlului ..................................................
    - impozite salarii: - principal ..........................................
                         - majorari ...........................................
      - din care varsat
      in timpul controlului ... ...............................................
    - taxe vamale .............................................................
         - din care varsate
         in timpul controlului ................................................
    - alte impozite si taxe ...................................................
         - din care varsate
         in timpul controlului ................................................
    - alte varsaminte la buget stabilite ......................................
         - din care efectuate
         in timpul controlului ................................................
    - reduceri de subventii ...................................................
    7. Contraventii aplicate: - numar .........................................
                              - suma ..........................................
    8. Amenzi incasate efectiv:- numar ........................................
                               - suma .........................................
    9. Valori confiscate: - lei ...............................................
                          - dolari ............................................
    10. Acte de imputatii: - numar ............................................
                           - valoare ..........................................
    11. Acte de raspundere penala: - numar ...................................
                                   - valoare .................................
    12 Plusuri in gestiuni: ...................................................
    13. Alte rezultate: .......................................................

                               Echipa de control,


    ANEXA 15

                             EVIDENTA
urmaririi aplicarii masurilor dispuse prin documentele de valorificare
--------------------------------------------------------------------------------
Nr.  Nr. si data documentului  Agentul eco-                        Observatii
crt.    de valorificare        nomic caruia  Termen  Nr. si data   - reveniri
                                  i s-a      de ras-   document.   - contestatii
                               transmis       puns    de raspuns   - clasare
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
 * evidenta se tine separat pentru masuri si separat pentru suspendari


    ANEXA 16

                            EVIDENTA
      proceselor verbale de imputatii si pentru fapte penale
--------------------------------------------------------------------------------
Nr.  Nr. si data        Agentul   Valoarea   Nr. si data Nr. si data Observatii
crt. procesului verbal  econo-    pagubei    deciziei de  documentu-     3)
     prin care se       mic       constatate imputare    lui prin
     stabileste paguba  verificat    1)         2)        care pagu-
     sau infractiunea                                     ba a ramas
                                                          definitiva
--------------------------------------------------------------------------------



    - Evidenta se tine separat pentru imputatii si separat pentru fapte penale
    - La fapte penale: 1) daca exista; 2) nr. si data inceperii actiunii penale; 3) in cazul in care nu se retin faptele penale, pentru paguba constatata se va trece la imputatii si urmarire pe cale civila

    ANEXA 17

                            EVIDENTA
         cererilor, reclamatiilor, sesizarilor si propunerilor
--------------------------------------------------------------------------------
                                                  Actiuni
Nr.    Nr. de inregistrare            De unde    intreprinse     Nr. si data
crt.        la DCFS       Petentul   a venit 1) pentru           adresei de
                                                solutionare 2)   raspuns 3)
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
    1) se va mentiona direct de la petent, DGCFS, politie, procuratura, prefectura etc.
    2) se va mentiona control, transmisa la alte organe, analiza la directie etc.
    3) se va mentiona petent, DGCFS, politie, procuratura, prefectura etc.


    ANEXA 18

    DGCFS (DCFS)

                            FISA
         privind actiunea .......................

                            Data: - inceperii actiunii
                                  - terminarii actiunii
                                  - trimiterii actelor de control si a fisei
                                    actiunii la DGCFS
--------------------------------------------------------------------------------
Nr.  Denumirea   Nr.                            Rezultatele obtinute
crt. agentului   zile/om    ---------------------------------------------------
     economic    afectate     Impozite si                          Va-
                                  taxe      Alte  Contraventii     lori   Alte
                              suplimentare  vars.   aplicate       con-  rezul-
                           ----------------  la                   fiscate tate
                           Consta-  Platite buget------------------------
                             tate                      Nr. suma
                           mii lei   mii lei           mii lei/$
--------------------------------------------------------------------------------



     ANEXA 19

    DGCFS
    ................

                      REALIZAREA PROGRAMULUI DE ACTIVITATE
                    pe tr. ................ / ................
--------------------------------------------------------------------------------
      Pozitia din
Nr.   programul de   Denumirea actiunii Unitatile controlate Perioada zile/om
crt.   activitate al                                         realizata consumate
        Directiei
--------------------------------------------------------------------------------
        I. Actiuni de control privind realizarea veniturilor statului
  1.    I/I Controlul respectarii regle-     - Comet S.A.         aprilie
        mentarilor legale privind            - Laromet S.A.       mai
      .................................      - Select S.A.        iunie
       II. Actiuni de control privind alocatiile si subventiile de la buget-control regii autonome
  2.    II/6 Controlul legalitatii sub-      - S.A                aprilie
        ventiilor incasate ...............
        IIl. Actiuni de control privind executia bugetului de stat
  3.    III/I 1. Controlul executiei bugetu- - Institutul X       mai
                 lui                         - Teatrul National   iunie
                                             - Universitate X     iunie
        IV. Actiuni de control in domeniul preturilor si tarifelor
        V. Alte actiuni

    4.    V/13
--------------------------------------------------------------------------------

    NOTA:
    Actiunile care nu se regasesc in programul aprobat de conducerea MEF se inscriu la capitolul V "Alte actiuni" indicandu se si cine Ie a dispus.




SmartCity5

COMENTARII la Norma 61379/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 61379 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu