Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.- din 24.11.2011

privind compensarea parţială a dobânzii plătite de operatorii economici la creditele în lei (NI-CST-15-II/0)
ACT EMIS DE: Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 857 din 05 decembrie 2011



SmartCity1

Prezenta normă este elaborată în conformitate cu Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicată1), cu Hotărârea Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. în numele şi în contul statului2), cu modificările şi completările ulterioare, şi cu Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis3).____1) Republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 18 aprilie 2007.2) Publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 417 din 22 iunie 2007.3) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 379 din 28 decembrie 2006. Capitolul I Dispoziţii generale Articolul 1Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., denumită în continuare EximBank, compensează parţial dobânda plătită de operatorii economici la contractele de credit în lei, contractate de la bănci. Articolul 2Prezenta normă stabileşte condiţiile de acordare a compensaţiei de dobândă în cadrul schemei transparente de ajutor de minimis, pentru perioada suplimentară de implementare, respectiv 2012-2014, denumită în continuare schemă, cu respectarea criteriilor prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis. Articolul 3(1) Pentru facilităţile acordate conform schemei, EximBank acţionează în numele şi în contul statului şi are calitatea de furnizor de ajutor de stat.(2) Sursa de finanţare a acestor operaţiuni este, potrivit art. 10 lit. c) din Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicată, „fondul destinat stimulării operaţiunilor de comerţ exterior, precum şi pentru finanţarea, cofinanţarea şi refinanţarea activităţilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilităţilor de interes public, dezvoltare regională, susţinere a activităţii de cercetare-dezvoltare, protecţia mediului înconjurător, ocupare şi formare a personalului, susţinere şi dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a tranzacţiilor internaţionale“. Capitolul II Definiţii Articolul 4În sensul prezentei norme, următoarele noţiuni se definesc astfel: a)credit - creditul în lei acordat de banca finanţatoare operatorului economic, sub forma creditului de investiţii, contractat ulterior datei de 1 ianuarie 2006; b)transport rutier - transportul de marfă şi transportul de pasageri pe cale rutieră; c)tranzacţii imobiliare - cumpărarea/construirea de imobile în scopul vânzării/închirierii; d)produse agricole - produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, cu excepţia produselor din pescuit; e)operator economic - întreprinderi mici şi mijlocii şi întreprinderi mari. Capitolul III Bugetul şi durata schemei Articolul 5(1) Bugetul total al schemei pe perioada suplimentară de implementare 2012-2014, defalcat pe ani şi pe trimestre, este următorul:
2012 2013 2014
Total T1 T2 T3 T4 Total T1 T2 T3 T4 Total T1 T2 T3 T4
Ajutorul de minimis - milioane lei - 14 3,5 3,5 3,5 3,5 14 3,5 3,5 3,5 3,5 12 3 3 3 3
Numărul estimat de beneficiari 600 150 150 150 150 600 150 150 150 150 400 100 100 100 100

(2) Sumele neutilizate într-un trimestru se reportează în trimestrul următor. Sumele rămase disponibile la finele trimestrului IV se reportează la bugetul pentru anul următor. În acest sens, sumele rămase disponibile la finele trimestrului IV 2011 se reportează la bugetul aferent trimestrului I 2012.(3) Sumele aferente compensaţiilor de dobândă aprobate în cursul anului 2011, dar care nu s-au plătit până la data de 31 decembrie 2011, se vor plăti în trimestrul I 2012. Capitolul IVCriterii de eligibilitate Articolul 6Operatorul economic este eligibil pentru a beneficia de compensarea dobânzii în cadrul schemei dacă, la data depunerii cererii, îndeplineşte cumulativ următoarele criterii: a)nu este în dificultate în sensul Comunicării Comisiei - Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate4); b)în cazul în care a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat împotriva sa, aceasta a fost deja executată, creanţa fiind integral recuperată; c)nu se află în litigiu, în calitate de pârât, cu Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi cu EximBank; d)suma ajutoarelor de minimis de care a beneficiat într-o perioadă de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent), inclusiv ajutoarele de minimis acordate de EximBank, nu depăşeşte echivalentul în lei al 200.000 euro (100.000 euro pentru transport rutier); e)nu înregistrează datorii restante către bugetul general consolidat al statului, al căror mod de plată nu a fost reglementat conform prevederilor legale în vigoare; f)nu figurează cu sume restante în baza de date a Centralei Riscurilor Bancare (C.R.B.)5); g)nu figurează cu incidente majore cu cecuri şi bilete la ordin în ultimele 12 luni în baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi (C.I.P.)6); h)nu s-a instituit procedura judiciară a insolvenţei. Articolul 7(1) Nu sunt eligibile pentru a fi selectate în cadrul schemei creditele de investiţii pentru proiecte din sectorul/domeniul:a)pescuitului şi acvaculturii, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/20007) al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură; b)producţiei primare a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul privind instituirea Comunităţii Europene; c)procesării şi marketingului produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul privind instituirea Comunităţii Europene, în următoarele cazuri:când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii primari ori puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producătorilor primari (fermieri); d)sectorului carbonifer, astfel cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui8); e)activităţilor care favorizează utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor din import; f)producţiei de armament; g)jocurilor de noroc; h)producţiei şi comerţului cu alcool şi tutun; i)tranzacţiilor imobiliare; j)achiziţiei de mijloace de transport utilizate pentru transportul rutier de marfă pentru terţi; k)achiziţiei de mijloace de transport de persoane, cu o capacitate de până la 8 persoane; l)servicii de contabilitate, consultanţă, alte activităţi similare, dacă finanţarea este destinată construirii/achiziţionării/ amenajării/renovării de imobile cu destinaţie de sedii sociale/puncte de lucru;4) Publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 244 din 1 octombrie 2004. 5) În cazul în care din verificarea C.R.B. rezultă existenţa unei sume restante, iar solicitantul compensaţiei prezintă documente din care să reiasă că a reglementat restanţa, se consideră criteriul îndeplinit. 6) În cazul în care solicitantul figurează cu incidente de plată accidentale, care nu denotă un comportament financiar defectuos, se poate accepta la compensare, cu justificarea corespunzătoare. 7) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 17 din 21 ianuarie 2000. 8) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 205 din 2 august 2002. m)activităţilor de poştă şi de curierat; n)publicitate şi activităţi de studiere a pieţei; o)activităţilor de închiriere şi leasing; p)activităţilor de investigare şi protecţie. (2) Nu se poate acorda ajutor de minimis pentru activităţi legate de exportul către state terţe sau state membre ale Uniunii Europene, respectiv ajutor legat direct de cantităţile exportate, de organizarea şi funcţionarea reţelei de distribuţie ori de alte cheltuieli curente legate de activitatea de export. Capitolul VDescrierea măsurii de sprijin Articolul 8Schema are ca obiect reducerea cheltuielilor cu dobânda pentru creditele în lei contractate de operatorii economici de la bănci. Articolul 9(1) Compensaţia de dobândă reprezintă maximum 50% din dobânda curentă plătită în trimestrul anterior solicitării de compensare, pentru creditele în lei.(2) Valoarea maximă a ajutorului obţinut de un beneficiar în cadrul schemei nu poate să depăşească echivalentul în lei a 200.000 euro (100.000 euro pentru transportul rutier) pe o perioadă de până la 3 ani fiscali.(3) Nu se compensează dobânzile restante sau penalizatoare.(4) Solicitările pentru acordarea compensării dobânzii vor fi analizate şi selectate în limita bugetului trimestrial alocat schemei, în ordinea descrescătoare a punctajului aferent fiecărui contract de credit, stabilit pe baza sistemului prezentat în anexa care face parte integrantă din prezenta normă. În cazul în care se obţine punctaj egal, selecţia se face în ordinea depunerii la EximBank a dosarelor complete şi eligibile. Articolul 10(1) Operatorul economic poate solicita compensarea parţială a dobânzii doar pentru trimestrul calendaristic anterior solicitării.(2) Compensaţia parţială a dobânzii se acordă doar pentru trimestrele calendaristice în care operatorul economic întruneşte condiţiile stipulate în prezenta normă. Refuzul de acordare a compensaţiei aferente unui anumit trimestru calendaristic nu exclude posibilitatea ca operatorul economic să solicite şi să primească compensaţia parţială a dobânzii plătite, aferentă trimestrelor calendaristice în care întruneşte condiţiile de acordare.(3) Operatorul economic poate solicita compensarea parţială a dobânzii, aferentă unui trimestru calendaristic, doar în condiţiile stipulate la art. 13 din prezenta normă.(4) Operatorul economic poate solicita compensarea dobânzii pentru unul sau mai multe contracte de credit, cu respectarea prevederilor prezentei norme. Articolul 11Acordarea compensaţiei se aprobă de către Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări (C.I.F.G.A.). Articolul 12Plata compensaţiei se face în lei. Capitolul VIRegula de cumul Articolul 13(1) Ajutorul de minimis nu va fi cumulat cu niciun alt ajutor de stat acordat pentru aceleaşi costuri eligibile (legate de acelaşi proiect de investiţii), în cazul în care un asemenea cumul ar duce la depăşirea intensităţii maxime admise prevăzute în legislaţia specifică aplicabilă, după caz.(2) Ajutorul de minimis va fi acordat numai după ce EximBank a verificat respectarea regulii cumulului, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic. Capitolul VII Documentaţia necesară solicitării de acordare a compensaţiei de dobândă Articolul 14În vederea analizării solicitării de acordare a compensaţiei de dobândă, operatorii economici eligibili vor depune la EximBank documentaţia, cuprinzând: a)cererea de acordare a compensării parţiale a dobânzii plătite la credite; b)situaţia dobânzilor plătite, în lei, completată separat pentru fiecare contract, avizată de banca finanţatoare; situaţia va indica obiectul/destinaţia creditului; c)declaraţia pe propria răspundere a operatorului economic referitoare la:cuantumul ajutoarelor de minimis, primite într-o perioadă de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent), prin care acesta confirmă că solicitarea se încadrează în pragul de minimis şi nu ridică totalul cumulat al ajutoarelor primite anterior, situate sub pragul de minimis, la o sumă care să depăşească acest prag, conform legislaţiei în vigoare;faptul că la data solicitării compensării dobânzii nu se află în litigiu, în calitate de pârât, cu Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi cu EximBank;faptul că nu a fost emisă împotriva sa o decizie de recuperare a unui ajutor de stat sau, dacă a fost emisă, s-a executat;respectarea destinaţiei/utilizării creditului şi a domeniilor eligibile; d)copia de pe contractele de credit pentru care se solicită compensarea parţială a dobânzii plătite; e)alte documente solicitate de EximBank, în funcţie de specificul finanţării pentru care se solicită compensaţia de dobândă; f)dovada plăţii comisionului de angajare a cererii de acordare a compensaţiei dobânzii plătite. Articolul 15Informaţiile şi declaraţiile furnizate de operatorul economic stau la baza stabilirii de către EximBank a valorii compensaţiei de dobândă. Capitolul VIIIAnaliza şi aprobarea solicitării de acordare a compensării parţiale a dobânzii Articolul 16(1) Cererea şi documentaţia necesare pentru acordarea compensării dobânzii se depun la sediul unităţilor teritoriale ale EximBank ulterior încheierii fiecărui trimestru calendaristic; nu se acceptă transmiterea cererii şi a documentaţiei prin poştă.(2) Termenul-limită de depunere a solicitărilor este de 5 zile lucrătoare, începând cu data de 15 a primei luni din trimestrul calendaristic. Articolul 17Operatorii economici care solicită compensarea parţială a dobânzii plătite la credite au obligaţia deschiderii unui cont curent la EximBank. Articolul 18Pentru compensarea parţială a dobânzii plătite, operatorul economic va plăti comisioane conform Caietului de comisioane al EximBank. Articolul 19EximBank va analiza solicitarea de compensare parţială a dobânzii pe următoarele coordonate:urmărirea încadrării solicitării de compensaţie în criteriile de eligibilitate prevăzute de prezenta normă;verificarea încadrării în pragul de minimis, respectiv suma totală a ajutoarelor de minimis primite de operatorul economic într-o perioadă de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent) în cadrul unor măsuri separate de ajutor de acest tip, inclusiv compensarea acordată prin EximBank, nu trebuie să depăşească pragul de minimis stabilit de legislaţia în vigoare;stabilirea punctajului aferent solicitărilor de compensaţie de dobândă;calcularea valorii compensaţiei aferente perioadei pentru care se solicită, conform următoarei formule:Compensaţia = maximum 50% x dobânda plătită. Articolul 20În baza hotărârii C.I.F.G.A. de aprobare a solicitării de compensare parţială a dobânzii, EximBank va comunica operatorului economic valoarea maximă a ajutorului acordat şi caracterul de minimis al acestuia. Capitolul IXMonitorizarea şi raportarea ajutorului de minimis Articolul 21(1) În cazul în care, ulterior acordării compensării de dobândă, se constată că au fost încălcate condiţiile prevăzute de legislaţia în domeniul ajutorului de minimis, EximBank va lua toate măsurile necesare pentru recuperarea sumelor plătite din fondurile statului sub formă de compensaţie de dobândă.(2) Recuperarea prin executare silită se efectuează prin Corpul executorilor fiscali al EximBank, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind Codul de procedură fiscală şi prevederilor normelor interne privind recuperarea creanţelor administrate de EximBank în numele şi în contul statului. Articolul 22EximBank va păstra evidenţa ajutoarelor de minimis acordate în baza schemei şi informaţiile referitoare la acestea, pe o perioadă de 10 ani de la data ultimei alocări specifice de ajutor în cadrul acesteia, pentru a stabili dacă sunt respectate toate condiţiile prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006. Articolul 23EximBank va transmite anual Consiliului Concurenţei un raport cu privire la implementarea schemei în forma prevăzută la cap. III din Regulamentul (CE) nr. 794/20049) al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE. Articolul 24Operatorii economici beneficiari de ajutor de stat vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite, în conformitate cu legislaţia în domeniul ajutorului de stat. Articolul 25În vederea asigurării transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de minimis, EximBank va aplica prevederile referitoare la schemele de minimis prevăzute la art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi va transmite spre informare Consiliului Concurenţei schema de ajutor de minimis în termen de 15 zile de la data adoptării. Articolul 26Schema va fi publicată integral pe site-ul EximBank, la adresa web http://www.eximbank.ro Articolul 27EximBank va furniza Consiliului Concurenţei toate informaţiile solicitate de Comisia Europeană cu privire la schema de ajutor de minimis, pentru a fi transmise acesteia, în termen de 20 de zile lucrătoare de la primirea solicitării. Capitolul XDispoziţii finale Articolul 28Valoarea maximă a compensaţiei de dobândă care poate fi acordată în cadrul schemei se actualizează automat la modificarea pragului de minimis al ajutorului. Articolul 29În scopul aplicării prezentei norme, EximBank emite proceduri, care se supun aprobării C.I.F.G.A. Articolul 30Prezenta normă intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2012. 9) Regulamentul Comisiei (CE) nr. 794/2004 cu privire la implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 659/1999 referitor la aplicarea art. 93 al Tratatului CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 140 din 30 aprilie 2004. ANEXAla normă MATRICE pentru determinarea punctajului aferent solicitărilor de compensaţii de dobândă

Nr. crt. Indicator/Caracteristică Punctaj
1. Domeniul de activitate* corespunzător proiectului susţinut prin acordarea compensaţiei de dobândă
Industrie Secţiunile B-D 4
Construcţii Secţiunea F 3
Comerţ şi servicii Secţiunea G 2
Hoteluri şi restaurante Secţiunea I 1
Altele 0
2. Activitatea de export a solicitantului (ponderea** exporturilor în total cifră de afaceri)
Mai mult de 50% 5
Mai puţin de 50% 2
Nu are activitate de export 0
3. Tipul investiţiei
Investiţie de modernizare/extindere 2
Investiţie de înlocuire 1
Alt tip de investiţie 0
4. Proiectul de investiţii contribuie la protecţia mediului
Da 1
Nu 0
TOTAL: maximum 12 pct.

* Secţiunea CAEN, conform anexei nr. 1 la Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN. ** La 31 decembrie 20..., anul anterior solicitării.



SmartCity5

COMENTARII la Norma -/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma - din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu