Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

MEMORANDUM Nr

MEMORANDUM   Nr. 0 din 22 aprilie 2009

privind viitorul Retelei de sanatate din Europa de Sud-Est în cadrul Procesului de cooperare în Europa de Sud-Est (2008 si mai departe)*)

ACT EMIS DE: ACT INTERNATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 467 din 7 iulie 2009



Reţeaua de sănătate din Europa de Sud-Est Acţiunea de dezvoltare a sănătăţii în Europa de Sud-Est

PREAMBUL

Ministerele sănătăţii din Republica Albania, Bosnia şi Herţegovina, Republica Bulgaria, Republica Croaţia, Republica Moldova, Republica Muntenegru, România, Republica Serbia şi Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei, denumite în continuare membri ai Reţelei de sănătate din Europa de Sud-Est (ESE),

confirmând faptul că dezvoltarea pozitivă în ESE din ultima decadă şi nevoia de a proteja realizările importante ale Pactului de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est necesită dezvoltarea unui cadru de cooperare, realizat şi condus în principal la nivel regional, cu sprijin continuu din partea comunităţii internaţionale,

recunoscând cooperarea regională drept cel mai important factor în susţinerea stabilităţii politice şi a recuperării economice în regiune, facilitarea construirii siguranţei şi un instrument de sprijin pentru integrarea europeană şi euroatlantică,

înţelegând importanţa cooperării regionale în sănătate în ceea ce priveşte aspiraţiile membrilor ESE pentru integrarea şi aderarea la Uniunea Europeană şi, de asemenea, importanţa contribuţiei acesteia la dezvoltarea economică a acestora,

reamintind că Reţeaua de sănătate din ESE a acţionat timp de 6 ani, veghind asupra implementării proiectelor tehnice regionale în domeniul sănătăţii publice, şi că această cooperare regională în sănătate a fost formalizată cu acordul şi angajamentul miniştrilor sănătăţii din statele membre ale ESE cu privire la prevederile angajamentelor de la Dubrovnik şi Skopje, avizate la primul forum al miniştrilor sănătăţii în 2001 şi, respectiv, la cel de-al doilea forum al miniştrilor sănătăţii în 2005,

reamintind că statutul Reţelei de sănătate din ESE a fost adoptat la Skopje, la cel de-al doilea forum al miniştrilor sănătăţii în 2005,

recunoscând sprijinul politic, tehnic şi financiar şi importantele resurse umane furnizate în vederea asigurării funcţionării Reţelei de sănătate din ESE, de la înfiinţarea acesteia, ca urmare a Angajamentului de la Dubrovnik şi Skopje, de către Biroul Regional pentru Europa al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, Consiliul Europei, Banca pentru Dezvoltare a Consiliului Europei şi Pactul de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est,

recunoscând colaborarea strânsă, implicarea şi contribuţia în cadrul Reţelei de sănătate din ESE a unui număr de state europene, în special Belgia, Franţa, Grecia, Ungaria, Italia, Norvegia, Slovenia, Suedia, Elveţia şi Marea Britanie,

recunoscând faptul că în prezent cooperarea regională în ESE în domeniul sănătăţii publice se află într-o fază importantă, în care schimbările în organizarea politică şi apariţia unor noi entităţi, în special Consiliul de Cooperare Regională şi intrarea în Uniunea Europeană a două state membre ale Reţelei de sănătate din ESE (Bulgaria şi România), obligă Reţeaua de sănătate din ESE să se adapteze la noile realităţi,

au convenit următoarele:

*) Traducere din limba engleză.

TITLUL I

Viziune, scop şi principii ale Reţelei de sănătate din ESE

ARTICOLUL I

Viziune

1.  Reţeaua de sănătate din ESE va continua să coordoneze şi să menţină cooperarea regională în sectorul sănătăţii publice în vederea accelerării reformelor din sistemele de sănătate ale statelor membre din Europa de Sud-Est, contribuind astfel la dezvoltarea economică şi socială în secolul XXI.

2.  Capacităţile instituţionale şi organizaţionale viitoare vor fi construite pe baza resurselor instituţionale, umane şi de cunoştinţe din regiunea sud-est europeană, transformând treptat Reţeaua de sănătate din ESE într-un mecanism viabil, autocentrat, capabil să servească scopurile avizate de miniştrii sănătăţii din ESE în cadrul Angajamentului de la Dubrovnik din 2001 şi Angajamentului de la Skopje din 2005.

ARTICOLUL II

Scop

Scopul Reţelei de sănătate din ESE este acela de a îmbunătăţi sănătatea oamenilor din regiunea ESE şi de a susţine autoritatea şi controlul ţărilor din regiune în ceea ce priveşte implementarea acţiunilor concertate în domeniile prioritare de sănătate definite de ministerele sănătăţii din ţările membre ale Europei de Sud-Est.

ARTICOLUL III

Principii

1. Colaborarea în cadrul Reţelei de sănătate din ESE se va baza în continuare pe următoarele principii:

1.1. autoritatea regională;

1.2.  parteneriatul;

1.3. transparenţă şi responsabilitate;

1.4. complementaritate;

1.5. sustenabilitate;

1.6.  implicare egală şi activă a tuturor statelor membre din ESE;

1.7.   distribuirea activităţilor şi resurselor pe baza unei evaluări a nevoilor ţărilor;

1.8. descentralizarea activităţilor şi resurselor;

1.9. eficienta.

TITLUL II

Membri şi parteneri

ARTICOLUL IV

Membri şi parteneri

1.  Reţeaua de sănătate din ESE este iniţiativa comună a ministerelor sănătăţii din Republica Albania, Bosnia şi Herţegovina, Republica Bulgaria, Republica Croaţia, Republica Moldova, Republica Muntenegru, România, Republica Serbia şi Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei (denumite în continuare statele membre ale ESE).

2.  Reţeaua de sănătate din ESE va colabora cu celelalte state şi organizaţii de integrare, precum şi cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale internaţionale şi regionale, denumite în continuare colectiv drept parteneri. Aceştia pot deveni state partenere sau organizaţii după acceptarea deciziilor relevante şi a statutelor Reţelei de sănătate din ESE şi după aprobarea Reţelei de sănătate din ESE.

3.  Reţeaua de sănătate din ESE va căuta opinia avizată şi suportul unui număr mare de instituţii precum Organizaţia Mondială a Sănătăţii, Consiliul Europei, Consiliul Băncii Europene pentru Dezvoltare, Consiliul pentru Cooperare Regională, Comisia Europeană, Banca Europeană de Investiţii şi Organizaţia Mondială pentru Migrare, cu care aceasta a avut colaborări de succes şi perspectiva reală a unor activităţi comune.

4. Statele membre ale ESE sunt de acord să se angajeze din punct de vedere politic şi financiar pentru o perioadă minimă de 5 ani.

TITLUL III

Structura organizaţională

ARTICOLUL V

Prevederi generale

1.  Structura organizaţională a Reţelei de sănătate din ESE, conform statutului, este compusă din guvernare şi conducere (preşedinţie, Comitetul executiv, şedinţe regionale), administraţie (Secretariat) şi structurile tehnice (comitetele directoare ale proiectelor regionale în domeniile de sănătate publică, birourile de conducere regionale şi directorii, birourile proiectelor de ţară şi directorii acestora).

2.   Rolurile şi responsabilităţile preşedinţiei, Comitetului executiv, şedinţelor regionale, Secretariatului, birourilor proiectelor regionale şi birourilor proiectelor de ţară funcţionează pe baza prevederilor Angajamentului de la Skopje din 2005 şi a Statutului Reţelei de sănătate din ESE.

3. Limba Reţelei de sănătate din ESE, a Secretariatului şi celorlalte organisme este limba engleză.

ARTICOLUL VI

Administrare şi conducere: preşedinţie, Comitetul executiv şi şedinţele regionale

1.   Preşedinţia va fi deţinută de unul dintre ministerele sănătăţii din statele membre. Acesta va fi numit prin rotaţie la fiecare 6 luni în ordinea alfabetică a statelor şi va funcţiona conform principiului „troika" (foştii, actualii şi viitorii preşedinţi formează o echipă). Statul membru al ESE care deţine preşedinţia Reţelei de sănătate din ESE va găzdui o şedinţă regională a Reţelei şi o şedinţă a Comitetului său executiv.

2.  Şedinţele regionale ale Reţelei de sănătate din ESE vor include un membru reprezentant la nivel înalt, denumit coordonator naţional de sănătate, şi un suplinitor numit de ministerul sănătăţii al fiecărui stat, membru al ESE sau partener şi va fi deschisă pentru câte un reprezentant din fiecare organizaţie parteneră. Coordonatorii naţionali de sănătate şi suplinitorii vor avea putere de decizie şi/sau influenţă în luarea deciziilor la nivelul viceministrului şi/sau conform celor ordonate de respectivul ministru al sănătăţii.

3.    Comitetul executiv va fi compus din 5 membri: 3 reprezentanţi ai statelor membre ale ESE, un reprezentant al statelor partenere şi un membru numit de comun acord de organizaţiile de integrare interesate şi de organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale regionale. Membrii Comitetului executiv vor fi aleşi de Reţeaua de sănătate din ESE dintre membrii săi pe baza meritului personal, pe o perioadă de 2 ani. In cazul în care un membru se retrage sau este retras înainte de finalizarea termenului de funcţionare a Comitetului executiv, Reţeaua de sănătate din ESE va fi responsabilă pentru numirea unui înlocuitor, în cadrul următoarei sale şedinţe regionale. Reprezentanţii organizaţiilor de integrare şi ai organizaţiilor guvernamentale şi neguvernamentale regionale şi internaţionale au dreptul de a participa la şedinţe în calitate de observatori cu dreptul de a interveni în discuţii.

4. Reţeaua de sănătate din ESE poate alege consilieri pentru Comitetul executiv pe baza meritelor personale ale acestora, cu un mandat ce are drept scop consolidarea şi îmbunătăţirea muncii Comitetului executiv şi a Reţelei de sănătate din ESE.

5.  Comitetul executiv va numi un preşedinte, un suplinitor şi un raportor, pe o perioadă de 2 ani. Raportorul va acţiona, de asemenea, în calitate de raportor al şedinţelor regionale semianuale ale Reţelei de sănătate din ESE.

6.  Rolurile şi responsabilităţile preşedinţiei şi Comitetului executiv sunt prevăzute în Statutul Reţelei de sănătate din ESE.

ARTICOLUL VII

Administraţie: Secretariat

1.   Secretariatul va asigura suport administrativ pentru preşedinţia şi Comitetul executiv ale Reţelei de sănătate din ESE.

2.  Rolurile şi responsabilităţile Secretariatului sunt reflectate în anexa nr. 1 la prezentul memorandum de înţelegere, conform Statutului actual al Reţelei de sănătate din ESE. Trebuie reţinut că a fost adăugat un punct suplimentar (pct. 8).

3.  Sediul permanent al Secretariatului va fi stabilit în unul dintre statele membre ale Reţelei de sănătate din ESE.

4. Adresa sediului permanent al Secretariatului va fi stabilită în cadrul unui proces public de selecţie pe baza propunerilor statelor membre ale ESE interesate, luând în consideraţie toate aranjamentele necesare, inclusiv logistica, resursele umane şi alte aspecte tehnice şi de conducere. Reţeaua de sănătate din ESE va adopta proceduri de selecţie, indicatori şi criterii pe baza propunerilor prezentate de Comitetul executiv. Propunerile vor fi evaluate de un comitet ales de Reţeaua de sănătate din ESE, compus din 3 reprezentanţi ai statelor membre ale ESE şi din 2 evaluatori independenţi (din afara regiunii ESE), pe baza procedurilor, indicatorilor şi criteriilor menţionate mai sus, în mod transparent şi deschis.

5.  Orice propunere din partea unei posibile ţări gazde cu privire la Secretariatul Reţelei de sănătate din ESE trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe de bază:

a) statutul legal al Secretariatului, astfel încât să îşi exercite funcţiile şi să funcţioneze fără obstacole;

b) scutirea Secretariatului de la plata taxelor şi impozitelor locale pentru achiziţii şi servicii;

c) scutirea oficialilor Secretariatului care nu sunt cetăţeni ai statului gazdă (sau care au devenit rezidenţi permanenţi în ţara gazdă imediat înainte de a fi angajaţi în cadrul Secretariatului) de la restricţiile legate de imigrare şi de la plata impozitului pe venit şi a contribuţiilor la asigurarea socială din salariu;

d)  asigurarea unor spaţii adecvate pentru birouri, gratuit, inclusiv infrastructura şi comunicaţiile necesare actualizate, precum şi suportul şi întreţinerea administrativă şi logistică.

6. Personalul Secretariatului va fi ales din 4 membri aleşi din regiunea ESE selectaţi de Comitetul executiv pe baza meritului lor profesional. Personalul va fi recrutat de Reţeaua de sănătate din ESE pe baza competenţelor cerute, fără discriminări şi având în vedere un echilibru adecvat în ceea ce priveşte sexul şi criteriile geografice, printr-un proces de selecţie deschis, fiind invitate să aplice toate statele membre din regiunea ESE. In plus, Reţeaua de sănătate din ESE poate accepta detaşări de personal către Secretariat pentru atribuţii specifice.

ARTICOLUL VIII

Structuri şi reţele tehnice: centre regionale de dezvoltare a sănătăţii

1.   Implementarea de programe, proiecte şi activităţi în domeniile tehnice acceptate de miniştrii sănătăţii va fi organizată şi efectuată prin intermediul structurilor şi reţelelor tehnice adecvate, inclusiv prin centrele regionale de dezvoltare a sănătăţii, instituţiile naţionale, birourile pentru proiectele naţionale şi de omologii regionali şi naţionali. Centrele regionale de dezvoltare a sănătăţii vor acţiona în calitate de coordonatori ai respectivelor reţele.

2.  Reţeaua de sănătate din ESE poate desemna ca centru regional de dezvoltare a sănătăţii atât o instituţie existentă, cât şi una înfiinţată special într-un stat membru care desfăşoară activităţi în sprijinul programului Reţelei de sănătate din ESE într-un domeniu tehnic specificat de miniştrii sănătăţii.

3.  Centrele regionale de dezvoltare a sănătăţii vor căuta opinii avizate asupra instrucţiunilor generale ştiinţifice şi tehnice şi, de asemenea, vor asigura sprijin direct pentru programele de cooperare regională de dezvoltare a sănătăţii.

4. Funcţiile centrelor regionale de dezvoltare a sănătăţii sunt specificate în anexa nr. 2 la prezentul memorandum de înţelegere.

5.  Un centru regional de dezvoltare va efectua activităţi corespunzător planului său anual de lucru, elaborat de centrul regional de dezvoltare a sănătăţii şi aprobat de Reţeaua de sănătate din ESE în conformitate cu procedurile acesteia, ţinând seama de nevoile statelor membre ale ESE şi de recomandările partenerilor internaţionali, precum şi de activităţile care au loc la nivel de ţară şi regional.

6.   Criteriile ce vor fi aplicate în înfiinţarea/desemnarea centrelor regionale de dezvoltare a sănătăţii sunt detaliate în anexa nr. 3 la prezentul memorandum de înţelegere.

7.  Reţeaua de sănătate din ESE este responsabilă pentru înfiinţarea/desemnarea centrelor regionale de dezvoltare a sănătăţii în regiunea ESE. Iniţiativa propunerilor poate veni numai de la statele membre. Propunerile pentru înfiinţare/desemnare sunt revizuite de Reţeaua de sănătate din ESE conform criteriilor stabilite în anexa nr. 3 la prezentul memorandum de înţelegere. Ca prim pas în procesul de desemnare, statele membre ale Reţelei de sănătate din ESE, consultându-se cu aceasta din urmă, vor elabora un plan de lucru, identificând produsele şi activităţile legate de unul dintre domeniile tehnice de lucru aprobate de Reţeaua de sănătate din ESE în care centrul regional de dezvoltare a sănătăţii este capabil şi doritor să colaboreze. Reţeaua de sănătate din ESE va aproba înfiinţarea/desemnarea centrelor regionale de dezvoltare a sănătăţii în cadrul şedinţelor sale regionale, cu condiţia ca toate criteriile prevăzute în prezentul memorandum de înţelegere să fie îndeplinite, şi va informa statele membre care au prezentat propunerile cu privire la rezultat.

8.   Un centru regional de dezvoltare a sănătăţii are responsabilitatea de a monitoriza şi de a evalua munca sa, conform indicatorilor dezvoltaţi. Activităţile vor fi monitorizate pe tot parcursul implementării lor. Centrul regional de dezvoltare a sănătăţii va prezenta Reţelei de sănătate din ESE, regulat, la fiecare 6 luni, rapoarte cu privire la evoluţia şi finanţarea programelor.

9.  Verificările şi evaluările vor fi elaborate pentru fiecare proiect cu scopul de a colecta informaţii cu privire la evoluţia şi rezultatul activităţilor/programelor, mai exact pentru a stabili măsura în care obiectivele programelor au fost îndeplinite şi pentru a da sugestii cu privire la dezvoltarea etapelor următoare ale proiectului. Centrul regional de dezvoltare a sănătăţii va fi responsabil cu verificările în evaluările interne ale programului, stabilind, de asemenea, instrumentele de evaluare şi planificând şi desfăşurând procesul de evaluare.

TITLUL IV

Prevederi financiare

ARTICOLUL IX

Secretariat

1.  Bugetul anual al Secretariatului Reţelei de sănătate din ESE va acoperi costurile activităţilor sale (inclusiv ale şedinţelor Comitetului executiv, dar şi ale şedinţelor regionale) şi ale celor 4 membri ai personalului său (2 profesionişti tehnici în sănătatea publică, un director financiar şi un asistent administrativ). Numărul angajaţilor Secretariatului Reţelei de sănătate din ESE poate creşte în funcţie de volumul de lucru şi de dezvoltările viitoare.

2.   Secretariatul Reţelei de sănătate din ESE va primi contribuţii de la statele membre din regiunea ESE.

3. Suma anuală estimată pentru funcţionarea Secretariatului Reţelei de sănătate din ESE şi pentru şedinţele Comitetului executiv este de 202.000 EUR. Această sumă va fi acoperită de contribuţiile anuale ale statelor membre ale ESE.

4. Suma cu care va contribui fiecare stat membru al ESE va fi calculată pe baza metodologiei dezvoltate pentru contribuţiile către Consiliul pentru Cooperare Regională, conform căreia statele membre ale ESE sunt clasificate în 4 grupuri în funcţie de produsul intern brut al acestora. Contribuţiile fiecărui stat sunt determinate în anexa nr. 4 la prezentul memorandum de înţelegere.

5. Contribuţiile financiare la Secretariatul Reţelei de sănătate din ESE vor fi efectuate de toate statele membre la începutul fiecărui an şi nu mai târziu de 1 aprilie.

6.   Costurile locale pentru organizarea şi desfăşurarea şedinţelor regionale vor fi suportate de statul care deţine preşedinţia pe perioada în care are loc şedinţa. Costurile locale vor include: logistica şedinţei (transport de la şi către aeroport, transport local, asigurarea locului în care se va ţine şedinţa şi echipamentul necesar) şi materiale de reproducere a şedinţei, inclusiv raportul şedinţei.

7.   Toate costurile legate de participarea la şedinţele regionale, inclusiv tariful transportului aerian, cazarea şi diurnele vor fi suportate de ministerul sănătăţii participant.

ARTICOLUL X

Centrele regionale de dezvoltare a sănătăţii

1. In etapa iniţială, centrele de dezvoltare a sănătăţii vor fi finanţate din resurse ale ţării gazdă. Termenul fazei iniţiale va fi stabilit de Reţeaua de sănătate din ESE, în cadrul uneia dintre şedinţele sale regulate.

2. In faza de funcţionare, centrele de dezvoltare a sănătăţii vor fi finanţate în comun de către ţara gazdă şi ceilalţi membri ai ESE prin contribuţii financiare şi în natură, după caz.

3. Donatorii, inclusiv organizaţiile de integrare, internaţionale şi organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale internaţionale şi regionale şi ţările partenere pot contribui financiar şi în natură la centrele regionale de dezvoltare a sănătăţii.

ARTICOLUL XI

Contribuţii

1. In plus faţă de contribuţiile anuale ale Statelor Membre stabilite în anexa nr. 4, contribuţiile suplimentare ale membrilor şi partenerilor pot lua forma unor contribuţii în natură şi/sau financiare directe către Reţeaua de sănătate din ESE prin intermediul Secretariatului şi/sau centrelor regionale de dezvoltare a sănătăţii.

2.   Contribuţiile vor fi utilizate exclusiv în desfăşurarea activităţilor Reţelei de sănătate din ESE, conform planului anual de lucru.

TITLUL V

Prevederi finale

ARTICOLUL XII

Amendamente

1. Amendamentele prezentului memorandum de înţelegere vor fi efectuate numai în scris, cu acordul comun al părţilor semnatare.

ARTICOLUL XIII

Conflicte

1. Orice conflict care apare între părţile semnatare cu privire la interpretarea şi implementarea memorandumului de înţelegere va fi soluţionat în mod amiabil prin negociere sau prin alte mijloace juridice convenite între părţi.

ARTICOLUL XIV

Anexe

1. Toate cele 4 anexe constituie parte integrantă a prezentului memorandum de înţelegere.

ARTICOLUL XV

Intrarea în vigoare şi durata prezentului memorandum de înţelegere

1.  Prezentul memorandum de înţelegere va intra în vigoare la data semnării sale de către toţi semnatarii.

2. Fără a aduce atingere oricărui drept de retragere, Reţeaua de sănătate din ESE şi structurile sale au durată nelimitată.

3. In absenţa unei decizii de încetare a contribuţiilor statelor membre, Reţeaua de sănătate din ESE şi structurile sale vor fi reînnoite pentru perioade ulterioare de 5 ani.

4.   Prezentul memorandum de înţelegere îşi va înceta valabilitatea cu acordul tuturor semnatarilor.

Drept mărturie a celor de mai sus, subsemnaţii, legal împuterniciţi de guvernele lor, au semnat prezentul memorandum de înţelegere.

Intocmit la data de 22 aprilie 2009 într-un singur exemplar original, în limba engleză.

Pentru Republica Albania

Pentru Republica Muntenegru

Pentru Bosnia şi Herţegovina

Pentru România

Pentru Republica Bulgaria

Pentru Republica Serbia

Pentru Republica Croaţia

Pentru Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei

Pentru Republica Moldova

ANEXA Nr. 1 la memorandumul de înţelegere

Rolurile şi responsabilitatea Secretariatului Reţelei de sănătate din ESE

1.  să asiste Comitetul executiv în elaborarea propunerilor pentru planul strategic pe 2 ani;

2.  să asiste Comitetul executiv în elaborarea propunerilor pentru planul de lucru anual şi buget;

3.   să  sprijine  implementarea  planului  de   lucru  şi  să administreze activităţile Reţelei de sănătate din ESE;

4.   să sprijine eforturile de strângere de fonduri pentru Reţeaua de sănătate din ESE;

5.  să asiste Comitetul executiv în elaborarea rapoartelor tehnice şi financiare anuale pentru şedinţele regulate ale Reţelei de sănătate din ESE;

6. să asiste Comitetul executiv în elaborarea unui scurt raport al progresului intermediar pentru fiecare an bugetar;

7.  să asiste Comitetul executiv în vederea asigurării unei utilizări adecvate a resurselor;

8.  să asiste Comitetul executiv şi preşedinţia Reţelei de sănătate din ESE în elaborarea şedinţelor semianuale regionale ale Reţelei de sănătate din ESE.

ANEXA Nr. 2 la memorandumul de înţelegere

Funcţii ale centrelor regionale de dezvoltare a sănătăţii

1. promovarea politicilor şi priorităţilor Reţelei de sănătate din ESE în diverse domenii tehnice;

2.  colectarea, colaţionarea şi difuzarea informaţiei, inclusiv prin dezvoltarea unor stocuri şi librării regionale;

3.  participarea la cercetări în colaborare, desfăşurate sub conducerea Reţelei de sănătate din ESE, inclusiv la planificarea, conducerea, monitorizarea şi evaluarea cercetării, precum şi la promovarea şi aplicarea rezultatelor cercetării;

4. formarea;

5.  armonizarea standardelor şi instrucţiunilor în domeniile specifice;

6. dezvoltarea de politici regionale şi bune practici;

7.  dezvoltarea şi coordonarea implementării programelor şi activităţilor;

8. monitorizarea şi evaluarea practicilor, legislaţiei, strategiilor existente etc;

9. facilitarea interconectării statelor membre ale ESE;

10.  cooperarea cu organizaţiile de integrare, precum şi cu instituţiile guvernamentale şi neguvernamentale internaţionale şi regionale în domeniul lucrărilor tehnice;

11. strângerea de fonduri;

12. înfiinţarea şi menţinerea unui sistem de raportare;

13. administrarea proiectelor, programelor şi activităţilor.

In scopul îndeplinirii funcţiilor de mai sus, centrele regionale de dezvoltare a sănătăţii vor promova, de asemenea, drepturile omului şi abordările interdisciplinare şi intersectoriale.

ANEXA Nr. 3 la memorandumul de înţelegere

Criterii pentru desemnarea centrelor regionale de dezvoltare a sănătăţii

1. capacitate ştiinţifică, tehnică, administrativă, de finanţare şi de resurse umane, în special adresate domeniilor tehnice de lucru;

2. abilitatea de a contribui la programele regionale de dezvoltare a sănătăţii;

3. sustenabilitate pentru durate îndelungate;

4. capacitate de comunicare;

5. capacitatea de a desfăşura activităţi de monitorizare şi evaluare;

6. capacitatea   de   a   desfăşura   activităţi   în   sprijinul programului Reţelei de sănătate a ESE;

7. capacitate de management administrativ şi financiar în cadre multinaţionale.

ANEXA Nr. 4 la memorandumul de înţelegere

Contribuţii ale statelor membre ale ESE la Reţeaua de sănătate din ESE

Grup

PIB la PPP* Milioane $

Ţări

Costuri tară % (Grup %)

Parte € per ţară

Parte € per grup

I

<10,0

Republica Moldova

Muntenegru

5% (10%)

10.000

20.000

II

<50.0

Republica Albania

Bosnia şi Herţegovina

Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei

Republica Serbia

10% (40%)

20.000

80.000

III

>50,0

Republica Croaţia

15% (15%)

30.000

30.000

IV

>70,0

Republica Bulgaria România

18% (36%)

36.000

72.000

* Produs intern brut la paritatea puterii de cumpărare.

Total (în €): 202.000

Bugetul anual al Secretariatului Reţelei de sănătate din ESE Bugetul anual - Secretariatul Reţelei de sănătate din ESE

Unitate

Număr

Cost/unitate (€)

Sumă (€)

Total

Personal

108.000

Director tehnic

persoană

2

36.000

72.000

Director financiar

persoană

1

24.000

24.000

Asistent administrativ

persoană

1

12.000

12.000

Birou

Chirie birou

spaţiu

1 în natură de la ministerul local al sănătăţii

Echipament birou

echipament

1 în natură de la ministerul local al sănătăţii

Costuri de funcţionare

25.000

Telefon

cost

5

4.000

20.000

Papetărie

cost

1

5.000

5.000

Website

9.600

Elaborare

cost

1

4.800

4.800

Intreţinere

cost

1

4.800

4.800

Transport

40.000

Director tehnic

cost

2

20.000

40.000

Şedinţe ale Comitetului Executiv

19.440

Transport aerian

cost

16

1.000

16.000

Hotel

cost

16

80

1.280

Transport local

cost

16

65

1.040

Diurne

cost

16

70

1.120

Total (în €):       202.000

NOTA:

Salariile personalului naţional şi internaţional vor fi ajustate corespunzător, în funcţie de statutul de contribuabil individual.


SmartCity5

COMENTARII la Memorandum 0/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Memorandum 0 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu