Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Legea Nr.859 din 13.08.2021

pentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis privind monitorizarea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, aferentă obiectivului specific 6.2 - Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, finanţată din axa prioritară 6 - Promovarea energiei curate şi eficienţei energetice în vederea susţinerii unei economii cu emisii scăzute de carbon şi din fondurile REACT-EU, după caz, din cadrul Programului operaţional Infrastructură mare (POIM 2014-2020)
ACT EMIS DE: Parlamentul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 823 din 27 august 2021



SmartCity1

Având în vedere:dispoziţiile Regulamentului (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare;Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 din 18 decembrie 2013 pentru aplicarea art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, cu modificările şi completările ulterioare;prevederile Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, aprobat prin Decizia de punere în aplicare C(2015) 4823, cu modificările şi completările ulterioare,în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 398/2015 pentru stabilirea cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020, cu modificările ulterioare, şi Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere Avizul favorabil al Consiliului Concurenţei nr. 7.376 din 21.07.2021 pentru proiectul de ordin al ministrului investiţiilor şi proiectelor europene privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis privind monitorizarea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, obiectivul specific 6.2 - Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali şi a Schemei de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în infrastructura energetică în scopul preluării energiei produse din resurse regenerabile în condiţii de siguranţă a SEN, precum şi implementarea sistemelor de măsurare inteligentă a energiei electrice la consumatorii casnici, obiectivul specific 6.1 - Creşterea producţiei de energie din resurse regenerabile mai puţin exploatate (biomasă, biogaz, geotermal), sectorul distribuţie şi obiectivul specific 6.3 - Reducerea consumului mediu de energie electrică la nivelul locuinţelor, având în vedere Referatul de aprobare nr. 79.098 din data de 10.08.2021 al Direcţiei generale programe europene Infrastructură mare, în temeiul art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul investiţiilor şi proiectelor europene emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Schema de ajutor de minimis privind monitorizarea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, aferentă obiectivului specific 6.2 - Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, finanţată din axa prioritară 6 - Promovarea energiei curate şi eficienţei energetice în vederea susţinerii unei economii cu emisii scăzute de carbon şi din fondurile REACT-EU, după caz, din cadrul Programului operaţional Infrastructură mare (POIM 2014-2020), al cărei conţinut este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Fondurile alocate în cadrul schemei de ajutor de minimis privind monitorizarea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali sunt asigurate prin POIM, din Fondul European de Dezvoltare Regională. Articolul 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, Mihaela-Cătălina Bădoiu, secretar de stat ANEXĂSCHEMĂ DE AJUTOR DE MINIMIS privind monitorizarea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, aferentă obiectivului specific 6.2 - Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, finanţată din axa prioritară 6 - Promovarea energiei curate şi eficienţei energetice în vederea susţinerii unei economii cu emisii scăzute de carbon şi din fondurile REACT-EU, după caz, din cadrul Programului operaţional Infrastructură mare (POIM 2014-2020) Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1
(1) Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis privind monitorizarea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, aferentă Programului operaţional Infrastructură mare (POIM 2014-2020) pentru axa prioritară 6, obiectivul specific 6.2 „Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali".
(2) Acordarea ajutorului de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea prevederilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulament.
(3) Prezenta schemă de ajutor de minimis nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană în conformitate cu prevederile Regulamentului.
Capitolul IIBaza legală Articolul 2Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu: a)Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020, cu modificările şi completările ulterioare; b)Strategia Europa 2020; c)Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare; d)Directiva 2012/27/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 octombrie 2012 privind eficienţa energetică; e)Hotărârea Guvernului nr. 1.069/2007 privind aprobarea Strategiei energetice a României pentru perioada 2007-2020; f)Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare; g)Hotărârea Guvernului nr. 163/2004 privind aprobarea Strategiei naţionale în domeniul eficienţei energetice; h)Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei privind aplicarea art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, cu modificările şi completările ulterioare; i)Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime; j)Regulamentul (UE) nr. 1.301/2013 privind Fondul european de dezvoltare regională şi dispoziţiile specifice aplicabile obiectivului referitor la investiţiile pentru creştere economică şi locuri de muncă şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006; k)Hotărârea Guvernului nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020, cu modificările ulterioare. Capitolul IIIDefiniţii Articolul 3În sensul prezentei scheme, următorii termeni se definesc astfel: a)administrator/furnizor al schemei de ajutor de minimis - Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de management al Programului operaţional Infrastructură mare; b)întreprindere - orice entitate implicată într-o activitate economică şi care este constituită conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; c)întreprinderile mici şi mijlocii - întreprindere cu mai puţin de 250 de angajaţi şi care are o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 de milioane de euro, echivalent în lei, sau deţine active totale de până la echivalentul în lei a 43 de milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate; d)întreprinderea unică - include toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare:

(i) o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi;
(ii) o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;
(iii) o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
(iv) o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.

Întreprinderile care întreţin cu una sau mai multe întreprinderi relaţiile la care se face referire mai sus sunt considerate întreprinderi unice; e)produse agricole - produsele enumerate în anexa I la tratat, cu excepţia produselor obţinute din pescuit şi acvacultură prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură; f)prelucrarea produselor agricole - orice operaţiune efectuată asupra unui produs agricol care are drept rezultat un produs care este tot un produs agricol, cu excepţia activităţilor desfăşurate în exploataţiile agricole, necesare în vederea pregătirii unui produs de origine animală sau vegetală pentru prima vânzare; g)comercializarea produselor agricole - deţinerea sau expunerea unui produs agricol în vederea vânzării, a punerii în vânzare, a livrării sau a oricărei alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau prelucrători şi a oricărei alte activităţi de pregătire a produsului pentru această primă vânzare; o vânzare efectuată de către un producător primar către consumatori finali este considerată comercializare în cazul în care se desfăşoară în localuri distincte, rezervate acestei activităţi; h)eficienţa energetică - raportul dintre rezultatul constând în performanţă, servicii, bunuri sau energie şi energia folosită în acest scop. Capitolul IVObiectivul schemei Articolul 4
(1) Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis îl constituie creşterea capacităţii societăţilor din industrie de a identifica şi implementa măsuri de eficienţă energetică prin introducerea de sisteme de monitorizare, în vederea înregistrării de economii în consumul de energie şi evitarea emisiilor de gaze cu efect de seră la nivelul societăţilor sprijinite.
(2) Activităţile realizate trebuie să fie direct legate de elaborarea şi implementarea proiectelor finanţate în cadrul obiectivului specific 6.2 - Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali şi în cadrul măsurii aferente REACT-EU, după caz.
Capitolul VDomeniul de aplicare Articolul 5Prezenta schemă de ajutor de minimis se aplică întreprinderilor cu consumuri de energie de peste 1.000 tep/an, care activează în sectoarele aferente secţiunii B „Industria extractivă" şi secţiunii C „Industria prelucrătoare", definite conform codificării CAEN Rev. 2, aşa cum sunt menţionate în Ghidul solicitantului pentru obiectivul specific 6.2 - Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali şi conform măsurii aferente REACT-EU, după caz, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 6. Articolul 6
(1) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentei scheme:a)ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului; b)ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole; c)ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul prelucrării şi comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri:

(i) atunci când valoarea ajutoarelor este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii unor astfel de produse achiziţionate de la producători primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile respective;
(ii) atunci când ajutoarele sunt condiţionate de transferarea lor parţială sau integrală către producătorii primari;

d)ajutoarele destinate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către alte state membre, respectiv ajutoarele direct legate de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export; e)ajutoarele condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate; f)ajutoarele pentru achiziţia de vehicule de transport rutier de mărfuri acordate societăţilor care efectuează transport rutier de mărfuri în numele unor terţi sau contra cost; g)proiectele implementate în regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov.
(2) În cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea atât în unul dintre sectoarele exceptate, cât şi în unul sau mai multe sectoare sau domenii de activitate incluse în domeniul de aplicare al prezentei scheme, prevederile acesteia se aplică ajutoarelor acordate pentru sectoarele neexceptate.
(3) Pentru a beneficia de prevederile prezentei scheme, beneficiarul de ajutor trebuie să se asigure, prin mijloace corespunzătoare, precum separarea activităţilor sau o distincţie între costuri, că activităţile desfăşurate în sectoarele excluse din domeniul de aplicare nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu prezenta schemă.
Capitolul VICondiţii de eligibilitate pentru proiecte Articolul 7Proiectele finanţate prin prezenta schemă îndeplinesc următoarele condiţii: a)proiectele ce pot fi finanţate în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis trebuie să vizeze obligatoriu implementarea de sisteme de monitorizare a consumurilor de energie la consumatorii industriali; b)activităţile sunt implementate pe teritoriul României, în regiunile de dezvoltare: Vest, Nord-Vest, Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Centru; c)îndeplinesc şi alte condiţii specificate în cererea de propuneri de proiecte şi Ghidul solicitantului aferent obiectivului specific 6.2 - Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, precum şi alte condiţii prevăzute de măsura REACT-EU, după caz, şi care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de minimis. Capitolul VIICondiţii de eligibilitate pentru beneficiari Articolul 8Pot beneficia de ajutorul de minimis prin prezenta schemă întreprinderile din industrie cu consumuri de energie de peste 1.000 tep/an, pentru care, conform Legii nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare, este necesară implementarea unor măsuri de îmbunătăţire a eficienţei energetice, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: a)sunt societăţi înregistrate potrivit Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele aferente secţiunii B „Industria extractivă" şi secţiunii C „Industria prelucrătoare", definite conform codificării CAEN Rev. 2, cu excepţia sectoarelor şi obiectivelor prevăzute în art. 6; b)sunt legal constituite în România şi îşi desfăşoară activitatea menţionată la lit. a) în România, la momentul depunerii cererii de finanţare; c)nu se încadrează în una dintre situaţiile de mai jos:

(i) sunt în incapacitate de plată, în stare de insolvenţă conform prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, după caz;
(ii) sunt în stare de faliment, lichidare, au afacerile conduse de un administrator judiciar sau activităţile lor comerciale sunt suspendate ori fac obiectul unui aranjament cu creditorii sau sunt într-o situaţie similară cu cele anterioare, reglementată prin lege, ori fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor în una dintre situaţiile prevăzute anterior;
(iii) nu şi-au îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat;
(iv) solicitantul/reprezentantul legal al solicitantului a suferit condamnări definitive datorate unei conduite profesionale îndreptate împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţă de res judicata;
(v) solicitantul/reprezentantul legal al solicitantului a fost subiectul unei judecăţi de tip res judicata pentru fraudă, corupţie, implicarea în organizaţii criminale sau în alte activităţi ilegale, în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţii Europene;
(vi) fac obiectul unui ordin de recuperare neexecutat în urma unei decizii anterioare a Consiliului Concurenţei sau a Comisiei Europene, prin care un ajutor de stat a fost declarat ilegal şi incompatibil cu piaţa internă;

d)valoarea maximă totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat întreprinderea unică pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro; e)îndeplinesc şi alte condiţii specificate în cererea de propuneri de proiecte şi Ghidul solicitantului aferent obiectivului specific 6.2 - Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, precum şi alte condiţii prevăzute de măsura REACT-EU, după caz, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de minimis. Capitolul VIIIActivităţi eligibile Articolul 9Următoarele activităţi prevăzute în proiect pot fi eligibile: a)achiziţionarea sistemului de monitorizare a consumului de energie la nivelul platformei industriale; b)pregătirea proiectului (elaborarea studiilor, obţinerea avizelor, autorizaţiilor etc.); c)managementul proiectului, auditul proiectului; d)informare şi publicitate. Capitolul IXCheltuieli eligibile Articolul 10Cheltuielile efectuate în cadrul proiectelor aprobate în cadrul schemei trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: a)cheltuielile eligibile în cadrul prezentei scheme trebuie să fie în concordanţă cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020, cu modificările ulterioare, şi trebuie să fie angajate de către beneficiar şi plătite de acesta în condiţiile legii între 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023; b)cheltuielile eligibile îndeplinesc condiţiile din Ghidul solicitantului pentru obiectivul specific 6.2 - Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali şi condiţiile aferente măsurii REACT-EU, după caz. Capitolul XCalcularea plafonului de minimis şi întreprinderea unică Articolul 11
(1) Valoarea maximă totală a ajutoarelor de minimis de care beneficiază solicitantul întreprindere/ întreprindere unică pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu trebuie să depăşească echivalentul în lei a 200.000 euro.
(2) În cazul în care întreprinderea desfăşoară şi alte activităţi pe lângă cea din industrie, aceasta va dovedi fie separarea contabilă a activităţilor, fie o distincţie între costuri pentru evitarea subvenţionării încrucişate.
(3) Respectarea plafonului de minimis are în vedere o întreprindere sau o întreprindere unică. Astfel, dacă între întreprinderile care beneficiază de sprijinul prezentei scheme de finanţare există cel puţin una dintre relaţiile menţionate la art. 3 lit. d), respectivele structuri vor fi tratate ca o singură „întreprindere unică", iar valoarea ajutorului de minimis acordat întreprinderii unice se va raporta la valoarea cumulată a ajutoarelor de minimis primite de întreprinderile între care există aceste relaţii pe ultimii 3 ani fiscali consecutivi.
(4) În cazul fuziunilor sau al achiziţiilor, atunci când se stabileşte dacă un nou ajutor de minimis acordat unei întreprinderi noi sau întreprinderii care face achiziţia depăşeşte plafonul relevant, se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor întreprinderilor care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziţie rămân legal acordate.
(5) În cazul în care o întreprindere se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a beneficiat de acestea, şi anume, în principiu, întreprinderii care preia activităţile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. În cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis se alocă proporţional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor întreprinderi la data la care separarea produce efecte.
(6) Ajutoarele de minimis se consideră acordate în momentul în care dreptul legal de a beneficia de aceste ajutoare este conferit întreprinderii în temeiul legislaţiei naţionale aplicabile, indiferent de data la care ajutoarele de minimis se plătesc întreprinderii respective.
(7) Plafonul stabilit va fi exprimat sub formă financiară ca valoare brută înainte de deducerea taxelor sau a altor obligaţii fiscale.
Capitolul XIModalitatea de acordare a ajutorului de minimis Articolul 12
(1) Măsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în finanţare nerambursabilă din fonduri europene şi naţionale.
(2) Măsurile de sprijin acordate întreprinderilor în cadrul prezentei scheme se acordă în baza unei cereri de finanţare depuse în condiţiile detaliate în Ghidul solicitantului pentru obiectivul specific 6.2 - Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, precum şi în condiţiile prevăzute de măsura REACT-EU, după caz.
Articolul 13În cazul în care valoarea totală a unui ajutor de minimis ce se intenţionează a se acorda, cumulată cu valoarea ajutoarelor de minimis pe o perioadă de trei ani fiscali, depăşeşte plafonul de minimis specific, respectiv 200.000 euro, solicitantul poate beneficia de prevederile prezentei scheme fie prin reducerea finanţării solicitate, fie prin renunţarea, integrală sau parţială, la ajutoare anterioare deja primite, pentru a nu depăşi acest plafon. Articolul 14
(1) Ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu prezenta schemă pot fi cumulate cu ajutoare de minimis acordate în conformitate cu alte scheme de minimis, în limita plafonului relevant prevăzut la art. 8 din prezenta schemă.
(2) Ajutoarele de minimis acordate prin prezenta schemă se cumulează cu alte ajutoare de stat legate de aceleaşi costuri eligibile, fără a se depăşi intensitatea ajutorului de stat stabilită prin regulamente sau decizii adoptate de către Comisia Europeană.
Capitolul XIIDurata schemei Articolul 15Prezenta schemă se aplică pe durata valabilităţii Regulamentului, respectiv până la 31 decembrie 2023. Capitolul XIIIBugetul schemei şi numărul estimat de beneficiari Articolul 16
(1) Bugetul total estimat alocat al prezentei scheme este de 19.414.000 euro (echivalent în lei) şi reprezintă fonduri europene nerambursabile asigurate prin Fondul European de Dezvoltare Regională în cadrul axei prioritare 6/REACT-EU, după caz, din POIM.
(2) Bugetul este defalcat indicativ pe ani, astfel:

Anul Buget (euro)
2021 18.414.000
2022 600.000
2023 400.000
Total 19.414.000

NOTĂ: Sumele neutilizate într-un an vor fi reportate pentru anul viitor. Dacă proiectele depuse permit utilizarea sumelor din anii următori, bugetul este utilizat în avans. Bugetul prezentei scheme reflectă sumele alocate prin POIM, la care s-au adăugat sume din supracontractare, conform art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 17Numărul estimat de beneficiari de ajutor de minimis în cadrul prezentei scheme este de 70 de întreprinderi. Capitolul XIVModalitatea de implementare a schemei Articolul 18
(1) Furnizorul prezentei scheme de ajutor de minimis stabileşte îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi de selecţie şi semnează contracte de finanţare cu beneficiarii de ajutor de minimis.
(2) Procedura de implementare şi derulare a prezentei scheme se desfăşoară în conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului pentru obiectivul specific 6.2 - Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali şi cu cele prevăzute în cadrul măsurii REACT-EU, după caz.
(3) Întreprinderea solicitantă va da o declaraţia pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali, precum şi în anul fiscal în curs (fie din surse ale statului sau autorităţilor locale, fie din surse europene).
(4) Întreprinderea solicitantă va da o declaraţie pe propria răspundere că nu a beneficiat de ajutoare din alte surse publice pentru aceleaşi costuri eligibile.
(5) Întreprinderea solicitantă va da o declaraţie pe propria răspundere privind solicitările de ajutor de minimis aflate în curs pentru una sau mai multe dintre cheltuielile care fac obiectul cererii de finanţare.
(6) Furnizorul prezentei scheme de minimis va acorda ajutorul de minimis după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a întreprinderii solicitante, că prin acordarea finanţării nerambursabile în cadrul prezentei schemei nu se depăşeşte plafonul de minimis.
(7) Evaluarea propunerilor de proiecte se face în concordanţă cu criteriile prevăzute de Ghidul solicitantului pentru obiectivul specific 6.2 - Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali, precum şi cu cele prevăzute de măsura REACT-EU, după caz.
Capitolul XVEfecte şi beneficii Articolul 19Prin aplicarea prezentei scheme se vizează obţinerea următoarelor efecte şi beneficii: a)întărirea capacităţii întreprinderilor din industrie cu consumuri de energie de peste 1.000 tep/an de a identifica şi implementa măsuri de eficienţă energetică ca urmare a realizării sistemelor de monitorizare; b)obţinerea de economii în consumul de energie şi evitarea emisiilor de gaze cu efect de seră la nivelul întreprinderilor sprijinite, ca urmare a implementării de măsuri de eficienţă, în perioada de sustenabilitate a proiectului. Capitolul XVIReguli privind transparenţa Articolul 20
(1) Furnizorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa în scris beneficiarii ajutorului de minimis cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia, făcând referire expresă la Regulament.
(2) Prezenta schemă de ajutor de minimis va fi publicată integral pe pagina de internet a Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de administrator/furnizor, la adresa http://www.fonduri-ue.ro, www.mfe.gov.ro.
(3) În vederea asigurării transparenţei şi în vederea unui control eficient al ajutoarelor de minimis, administratorul/ furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei ordinul prin care a fost aprobată prezenta schemă, în termen de 15 zile de la data aprobării.
Capitolul XVIIReguli privind raportarea şi monitorizarea ajutorului de minimis Articolul 21Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme se realizează în conformitate cu legislaţia europeană şi cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 22Furnizorul prezentei scheme de ajutor de minimis păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de cel puţin 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia europeană în domeniul ajutorului de minimis. Articolul 23
(1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională ori europeană aplicabilă la momentul respectiv.
(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzute de Regulament privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel naţional.
(3) În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.
(4) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulările, recalculările, recuperările, rambursările se raportează Consiliului Concurenţei până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.
Articolul 24Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în termen de 20 de zile lucrătoare de la adoptarea prezentei scheme sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor prezentei scheme de ajutor de minimis. Articolul 25Beneficiarii de ajutoare de minimis au obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de minimis, în formatul şi în termenul solicitate de acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului.
Capitolul XVIIIRecuperarea ajutorului de minimis Articolul 26
(1) Recuperarea ajutorului de minimis se realizează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Ajutorul de minimis care trebuie recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii până la data recuperării. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.589/2015 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.
Articolul 27În vederea verificării ex-ante a eligibilităţii potenţialilor beneficiari ai măsurilor de ajutor, în conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016, furnizorul de ajutor de stat are obligaţia încărcării schemei în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS), în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 859/2021

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 859 din 2021
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 859/2021
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu