Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 582 din 24 octombrie 2002

pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Suediei privind protectia informatiilor secrete din domeniul apararii, semnat la Bucuresti la 9 aprilie 2002

ACT EMIS DE:                PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 792 din 30 octombrie 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Suediei privind protectia informatiilor secrete din domeniul apararii, semnat la Bucuresti la 9 aprilie 2002.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 9 septembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                              GHEORGHE BUZATU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 30 septembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                    p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                           OVIDIU CAMELIU PETRESCU

                                 ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Suediei privind protectia informatiilor secrete din domeniul apararii

    Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Suediei, denumite in continuare parti contractante, au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Scopul acordului
    Scopul prezentului acord consta in protectia informatiilor militare secrete care fac obiectul schimbului dintre categoriile de forte ale Armatei Romaniei si categoriile de forte ale Armatei Regatului Suediei, pentru cercetare in domeniul apararii, programe si inzestrare in domeniul apararii.
    Art. 2
    Prevederi generale
    (1) In cazul in care prezentul acord mentioneaza categorii de forte ale armatei, este necesar sa se inteleaga ca fiind structuri care apartin Ministerului Apararii Nationale din Romania si Guvernului Regatului Suediei.
    (2) Nu se intentioneaza ca obligatiile partilor contractante rezultand din prezentul acord sa intre in conflict cu reglementarile internationale sau cu legislatia nationala a partilor contractante. In cazul unui conflict reglementarile nationale si internationale vor prevala. Partile contractante se vor informa reciproc in eventualitatea unui astfel de conflict.
    Art. 3
    Definitii
    Pentru scopul prezentului acord, in interesul claritatii, se vor defini urmatorii termeni:
    a) - informatii secrete - informatii si/sau materiale din domeniul apararii, care necesita protectie impotriva divulgarii neautorizate si care au fost mentionate astfel in clasificarea pe linie de securitate;
    - material - orice document, precum si orice tip de aparat, echipament sau armament fabricat sau in curs de fabricatie;
    - document - orice informatii inregistrate, indiferent de caracteristicile sau forma lor fizica, incluzand, fara restrictii, date scrise sau tiparite, benzi magnetice si cartele procesate pe computer, harti, planuri, fotografii, desene, grafice, gravuri, schite, note si documente de serviciu, indigouri si benzi dactilografice sau reproduceri prin orice mijloace ori procedee, inregistrari sub orice forma, video, optice, electronice, magnetice, voce sau sunet, precum si echipamente portabile de procesare automata a datelor, cu posibilitati de stocare interne sau externe;
    b) contractant - persoana fizica sau juridica care poseda capacitatea legala sa incheie contracte, implicata ori interesata in probleme de aparare, cercetare, programe si inzestrare in domeniul apararii;
    c) contract - acord intre doi sau mai multi contractanti, care creeaza si defineste drepturi si obligatii pentru parti;
    d) contract secret - contract care contine sau presupune informatii secrete;
    e) autoritate nationala de securitate (ANS)/autoritate de securitate desemnata (DSA) - autoritatea responsabila, cu competente in domeniul sigurantei apararii din fiecare stat;
    f) parte contractanta furnizoare - partea contractanta la acest acord, care transmite informatii secrete;
    g) parte contractanta primitoare - partea contractanta la acest acord, care primeste informatii secrete;
    h) vizitatori - persoane care sunt reprezentanti ai unei parti contractante si care au acces la informatii secrete, conform prevederilor prezentului acord, pe teritoriul statului celeilalte parti contractante.
    Art. 4
    Clasificarile de securitate
    (1) Clasificarile de securitate si echivalentele lor pentru partile contractante:
________________________________________________________
      IN ROMANIA           Echivalenta in  IN REGATUL
                           limba engleza   SUEDIEI
________________________________________________________
 STRICT SECRET             TOP SECRET      KVALIFICERAT
 DE IMPORTANTA DEOSEBITA                   HEMLIG
 STRICT SECRET             SECRET          HEMLIG
 SECRET                    CONFIDENTIAL    HEMLIG
 SECRET DE SERVICIU        RESTRICTED      HEMLIG
________________________________________________________

    (2) Informatiile suedeze clasificate HEMLIG se pot marca cu o mentiune de protectie de securitate indicand un nivel de clasificare mai scazut, precum RESTRICTED sau CONFIDENTIAL. Informatiile trebuie protejate ca SECRET daca nu este adaugata o astfel de mentiune.
    Art. 5
    Autoritati competente de securitate si puncte de contact
    (1) Autoritatile responsabile cu aplicarea prevederilor prezentului acord, pentru fiecare dintre partile contractante, sunt urmatoarele:

    In Romania
    DSA responsabila este:
    Directia generala de informatii a apararii din Ministerul Apararii Nationale, str. Izvor nr. 3 - 5, Bucuresti, Romania

    In Suedia
    ANS din Suedia responsabila pentru aspecte legate de siguranta apararii in general este:
    Statul Major al Fortelor Armate Suedeze Securitate si Informatii Militare, SE-107 85 Stockholm, Suedia
    DSA din Suedia responsabila pentru aspecte legate de produse de aparare este:
    Administratia Suedeza a Produselor de Aparare Afaceri Juridice si Securitate, SE-115 88 Stockholm, Suedia
    (2) Punctele de contact pentru toate aspectele prezentului acord sunt:

    Pentru Romania
    Atasatul apararii, militar, aero si naval Ambasada Romaniei, Strandagervej 27, DK-2900 Hellerup, Danemarca

    Pentru Suedia
    Ambasada Suediei, str. Sofia nr. 5, casuta postala 63 - 11, 71276 Bucuresti, Romania
    Art. 6
    Restrictii de utilizare si divulgare
    (1) Partea contractanta primitoare nu va transmite sau nu va divulga, fara consultari anterioare cu partea contractanta furnizoare, nici o informatie secreta unui tert. Mai mult, partea contractanta primitoare nu va utiliza si nu va permite divulgarea sau utilizarea nici unei informatii secrete decat in scopul si in limitele impuse de partea contractanta furnizoare.
    (2) Partea contractanta primitoare nu va dezvalui in mod public informatii secrete fara o consultare prealabila cu partea contractanta furnizoare. Mai mult, partea contractanta primitoare nu va divulga nici unui tert vreo informatie incredintata, cu caracter secret sau nu, fara consultarea prealabila cu autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata a partii contractante furnizoare.
    (3) Nici o prevedere din prezentul acord nu va fi considerata drept autorizare sau permisiune pentru transmiterea, utilizarea, schimbul ori divulgarea unor informatii ce presupun existenta unor drepturi de proprietate intelectuala, pana ce nu a fost obtinuta o autorizare speciala, in scris, a proprietarului acestor drepturi, chiar daca proprietarul este una dintre partile contractante sau un tert.
    Art. 7
    Protectia informatiilor secrete
    (1) Partea contractanta furnizoare se va asigura ca partea contractanta primitoare este informata cu privire la:
    a) categoria de clasificare a informatiilor si la toate conditiile de furnizare si de limitare a utilizarii acestora, precum si la marcarea documentelor;
    b) orice modificare ulterioara a categoriei de clasificare.
    (2) Partea contractanta primitoare:
    a) in conformitate cu legislatia nationala, va acorda informatiilor primite de la cealalta parte contractanta acelasi nivel de protectie ca cel acordat propriilor informatii secrete de categorie de clasificare echivalenta;
    b) se va asigura ca informatiile secrete sunt marcate cu propriile sale categorii de clasificare, in concordanta cu art. 4;
    c) se va asigura ca nu au fost modificate categoriile de clasificare, cu exceptia unei autorizari in scris de la sau din partea partii contractante furnizoare.
    (3) In vederea obtinerii si mentinerii unor standarde comparabile de securitate, fiecare autoritate nationala de securitate/autoritate de securitate desemnata, la cerere, va pune la dispozitia celeilalte date referitoare la propriile norme de securitate, proceduri si practici de protectie a informatiilor secrete si va facilita in acest scop vizite ale reprezentantilor autoritatii nationale de securitate/autoritatii de securitate desemnate a celeilalte parti contractante.
    Art. 8
    Accesul la informatiile secrete
    Accesul la informatiile secrete va fi limitat la acele persoane carora le sunt necesare in indeplinirea atributiilor de serviciu si care au fost autorizate de catre autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata a partii contractante primitoare, potrivit legislatiei nationale in materie de protectie a informatiilor, la nivelul corespunzator clasificarii informatiilor la care urmeaza sa aiba acces.
    Art. 9
    Transmiterea informatiilor secrete
    (1) Informatiile secrete vor fi transmise intre cele doua parti contractante in conformitate cu legislatia statului partii contractante furnizoare in materie de protectie a informatiilor. Calea obisnuita va fi prin canale oficiale diplomatice, dar se pot stabili si alte cai, daca acest lucru este acceptat de ambele parti contractante.
    (2) Intre o companie romaneasca si o companie suedeza din Romania, precum si intre o companie suedeza si o companie romaneasca din Regatul Suediei se pot transmite informatii secrete, respectandu-se prevederile reglementarilor nationale de transmitere a informatiilor in vigoare in statul in care companiile respective sunt infiintate. Diseminarea informatiilor se poate realiza numai intre companiile care detin autorizatiile necesare de securitate si in cazul in care s-a aprobat diseminarea de informatii celeilalte parti contractante.
    Art. 10
    Vizite
    (1) In cazul vizitatorilor se va impune obtinerea aprobarii prealabile a autoritatii nationale de securitate/autoritatii de securitate desemnate a partii contractante gazda, inclusiv in cazul vizitatorilor detasati in interes de serviciu din celalalt stat, acolo unde este necesar accesul la informatii secrete sau in institutii din domeniul apararii/sedii ale contractantilor din domeniul apararii, care desfasoara activitati secrete. Cererile pentru efectuarea acestor vizite vor fi inaintate prin punctele de contact mentionate la art. 5 alin. (2).
    (2) Cererile vor contine urmatoarele date:
    a) numele vizitatorului propus, data si locul nasterii, nationalitatea si numarul pasaportului/cartii de identitate;
    b) statutul oficial al vizitatorului si numele institutiei, firmei sau organizatiei pe care o reprezinta ori de care apartine;
    c) certificarea nivelului de acces la informatiile secrete al vizitatorului;
    d) denumirea si sediul institutiei, firmei sau organizatiei care va fi vizitata;
    e) numele si statutul persoanelor care vor fi vizitate, daca sunt cunoscute;
    f) scopul vizitei;
    g) data vizitei; in cazul unor vizite care se repeta, va trebui declarata durata totala a acestora.
    (3) Toti vizitatorii vor respecta legislatia nationala a statului gazda in materie de protectie a informatiilor secrete.
    (4) Cererile pentru efectuarea vizitelor vor trebui inaintate autoritatii nationale de securitate/autoritatii de securitate desemnate a partii contractante gazda, in conformitate cu prevederile prezentului acord. Vizitele anuntate in timp scurt pot fi stabilite, in cazuri de urgenta, prin proceduri speciale stabilite din timp, de comun acord.
    (5) In cazul unui anumit proiect sau al unui anumit contract se pot intocmi liste ale vizitatorilor frecventi, daca ambele parti contractante vor fi de acord. Aceste liste vor fi valabile pentru o perioada initiala ce nu va depasi 12 luni, cu posibilitatea de a fi prelungita pe o noua perioada care sa nu depaseasca 12 luni, cu aprobarea prealabila a autoritatii nationale de securitate/autoritatii de securitate desemnate a partilor contractante. Acestea vor fi transmise respectandu-se procedurile obisnuite ale autoritatii nationale de securitate/autoritatii de securitate desemnate a partii contractante gazda. De indata ce o lista a fost aprobata, detaliile vizitei pot fi stabilite direct intre institutiile sau firmele implicate, cu respectarea participarii persoanelor nominalizate in lista.
    (6) Orice informatie care poate fi furnizata vizitatorilor sau care ar putea fi cunoscuta de vizitatori va fi tratata de catre acestia ca fiind furnizata in baza prevederilor prezentului acord.
    Art. 11
    Contracte
    (1) In cazul in care se propune incheierea unui contract sau autorizarea unui contractant din statul sau de a incheia un contract care implica informatii secrete cu un contractant din statul celeilalte parti contractante, autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata a partii contractante furnizoare va obtine in prealabil asigurarea din partea autoritatii nationale de securitate/autoritatii de securitate desemnate a celeilalte parti contractante ca respectivul contractant este autorizat pe linie de securitate pentru un nivel adecvat si, de asemenea, ca detine mijloace necesare pentru a asigura o protectie adecvata informatiilor secrete. In asigurarea respectiva se va mentiona obligatia contractantului autorizat de a se comporta in conformitate cu legislatia nationala in materie de protectie a informatiilor si faptul ca va fi monitorizat de propria autoritate nationala de securitate/autoritate de securitate desemnata.
    (2) Autoritatile nationale de securitate/autoritatile de securitate desemnate ale partilor contractante se vor asigura ca acei contractanti care obtin contracte in urma acestor investigatii precontractuale cunosc urmatoarele:
    a) definitia termenului "informatii secrete" si echivalentele categoriilor de clasificare ale celor doua parti contractante, in conformitate cu prevederile prezentului acord;
    b) denumirea autoritatii nationale de securitate/autoritatii de securitate desemnate a fiecarei parti contractante imputernicite sa autorizeze furnizarea si sa coordoneze protectia informatiilor secrete referitoare la un contract;
    c) canalele ce urmeaza sa fie utilizate pentru transferul informatiilor secrete intre autoritatile nationale de securitate/autoritatile de securitate desemnate ale partilor contractante si contractantii implicati;
    d) procedurile de comunicare a schimbarilor ce pot surveni in privinta informatiilor secrete, fie datorita schimbarii categoriei de clasificare, fie pentru ca protectia acestora nu mai este necesara;
    e) procedurile referitoare la aprobarea vizitelor, a accesului sau inspectiei personalului la companiile localizate in fiecare stat, care sunt implicate in contract;
    f) obligatia ca un contractant sa transmita informatiile secrete numai persoanelor care au fost autorizate anterior in privinta accesului, care trebuie sa cunoasca informatiile respective pentru indeplinirea atributiilor de serviciu si care sunt implicate sau angajate in derularea contractului;
    g) obligatia contractantului de a nu divulga informatii secrete si de a nu permite divulgarea acestora nici unei persoane care nu este autorizata in mod expres de propria autoritate nationala de securitate/autoritate de securitate desemnata pentru a avea acces la aceste informatii secrete;
    h) obligatia contractantului de a notifica imediat propriei autoritati nationale de securitate/autoritati de securitate desemnate orice pierdere sau presupusa pierdere, scurgere ori compromitere de informatii secrete din contractul respectiv.
    (3) Autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata a partii contractante furnizoare va pune la dispozitie autoritatii nationale de securitate/autoritatii de securitate desemnate a partii contractante primitoare doua exemplare ale documentului continand parti relevante ale contractului, pentru a permite o monitorizare adecvata a masurilor de securitate.
    (4) Fiecare contract va contine instructiuni privind conditiile de securitate si categoriile de clasificare a fiecarui element/aspect al contractului. Instructiunile trebuie sa identifice fiecare aspect secret al contractului sau orice aspect cu caracter secret care urmeaza sa fie stabilit prin contractul respectiv si sa ii acorde o anumita categorie de clasificare. Modificarile conditiilor de securitate sau ale elementelor/aspectelor vor fi comunicate ori de cate ori este necesar, iar partea contractanta furnizoare va informa partea contractanta primitoare in momentul in care toate informatiile au fost declasificate.
    Art. 12
    Cerinte privind securitatea industriala din domeniul apararii
    (1) Fiecare autoritate nationala de securitate/autoritate de securitate desemnata va informa, la cererea autoritatii nationale de securitate/autoritatii de securitate desemnate a celeilalte parti contractante, despre regimul de securitate a contractantului infiintat pe teritoriul statului sau. Fiecare autoritate nationala de securitate/autoritate de securitate desemnata va informa, de asemenea, despre regimul autorizatiei de acces la informatii secrete al unei persoane apartinand contractantului, daca i se solicita acest lucru. Aceste notificari se vor intitula Asigurare privind autorizatia de securitate a obiectivului si, respectiv, Asigurare privind autorizatia de securitate a personalului.
    (2) La cerere, autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata va stabili regimul autorizatiei de securitate a persoanei/contractantului supus investigatiei si va inainta o asigurare privind autorizatia de securitate a obiectivului/personalului, daca persoana/contractantul este deja autorizata/autorizat. Daca contractantul/persoana nu detine Autorizatia de securitate a personalului/obiectivului sau daca autorizatia vizeaza o categorie inferioara de clasificare decat cea solicitata, se va notifica faptul ca nu se poate emite imediat o asigurare privind autorizatia de securitate a personalului/obiectivului, dar ca se vor lua masuri urgente pentru a raspunde solicitarii. In urma unor investigatii cu rezultat favorabil se va inainta o asigurare privind autorizatia de securitate a personalului/obiectivului, ceea ce va permite apoi emiterea unei autorizatii de securitate reciproce.
    (3) Un contractant care este suspectat de catre autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata, in statul in care este inregistrat, ca se afla in proprietatea, sub controlul sau sub influenta unui tert, ale carui scopuri nu sunt compatibile cu cele ale acestui stat, nu poate obtine o autorizatie de securitate a obiectivului, informandu-se despre aceasta si autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata solicitanta.
    (4) Daca una dintre autoritatile nationale de securitate/autoritatile de securitate desemnate detine informatii nefavorabile despre o persoana pentru care s-a emis o asigurare privind autorizatia de securitate a personalului, aceasta va informa cealalta autoritate nationala de securitate/autoritate de securitate desemnata despre natura informatiilor respective si despre masurile pe care le-a luat sau pe care intentioneaza sa le ia. Fiecare autoritate nationala de securitate/autoritate de securitate desemnata poate solicita o revizuire a oricarei asigurari privind autorizatia de securitate a personalului, care a fost anterior emisa de cealalta autoritate nationala de securitate/autoritate de securitate desemnata, cu conditia ca solicitarea sa fie insotita de o justificare. Autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata care face solicitarea va fi informata in legatura cu rezultatele revizuirii si cu masurile ce vor fi luate ulterior.
    (5) Daca exista informatii care genereaza suspiciuni privind dreptul contractantului autorizat de a continua sa aiba acces la informatii secrete pe teritoriul celuilalt stat, atunci detalii cu privire la acestea vor fi aduse cu promptitudine la cunostinta autoritatii nationale de securitate/autoritatii de securitate desemnate, pentru a permite efectuarea unei investigatii.
    (6) Daca una dintre autoritatile nationale de securitate/autoritatile de securitate desemnate suspenda sau ia masuri privind anularea unei autorizatii de securitate a personalului, suspenda sau ia masuri de interzicere a accesului acordat cetatenilor celuilalt stat pe baza unei autorizatii de securitate, autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata a celeilalte parti contractante va fi informata si i se vor oferi justificari pentru o asemenea hotarare.
    (7) Fiecare autoritate nationala de securitate/autoritate de securitate desemnata poate solicita celeilalte autoritati nationale de securitate/autoritati de securitate desemnate revizuirea oricarei asigurari privind autorizatia de securitate a obiectivului, cu conditia ca solicitarea sa fie insotita de motivele pentru care se solicita revizuirea. In urma revizuirii autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata care a solicitat aceasta va fi informata asupra rezultatelor si i se vor pune la dispozitie dovezi care sa vina in sprijinul hotararilor luate.
    (8) La solicitarea unei autoritati nationale de securitate/autoritati de securitate desemnate, cealalta autoritate nationala de securitate/autoritate de securitate desemnata va colabora la derularea revizuirilor si investigatiilor privind autorizatiile de securitate ale personalului/obiectivului.
    Art. 13
    Pierderea sau compromiterea
    (1) In cazul unor incalcari ale regulilor de securitate, care implica pierderea informatiilor secrete sau suspiciunea ca au fost divulgate informatii secrete unor terti, autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata a partii contractante primitoare va informa imediat autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata a partii contractante furnizoare.
    (2) Autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata a partii contractante primitoare va initia imediat o investigatie, in conformitate cu legislatia statului respectiv cu privire la protectia informatiilor secrete, cu asistenta din partea autoritatii nationale de securitate/autoritatii de securitate desemnate a partii contractante furnizoare, daca se solicita. Autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata a partii contractante primitoare va informa autoritatea nationala de securitate/autoritatea de securitate desemnata a partii contractante furnizoare asupra circumstantelor pierderii sau compromiterii informatiilor secrete, rezultatului investigatiilor si masurilor luate, in cel mai scurt timp.
    Art. 14
    Cheltuieli
    Fiecare parte contractanta va suporta cheltuielile proprii rezultate din aplicarea prezentului acord.
    Art. 15
    Divergente
    Orice divergenta privind interpretarea sau aplicarea prezentului acord va fi rezolvata prin consultari intre partile contractante si nu va fi inaintata spre solutionare nici unui tribunal national sau international ori unui tert.
    Art. 16
    Dispozitii finale
    (1) Prezentul acord va intra in vigoare la data primirii ultimei notificari prin care partile contractante isi comunica in scris, prin canale diplomatice, ca au fost indeplinite procedurile interne legale pentru intrarea in vigoare a acestuia.
    (2) Prezentul acord este incheiat pentru o perioada nelimitata. Prezentul acord poate inceta prin acordul scris al partilor contractante. De asemenea, poate fi denuntat de oricare parte contractanta dupa 6 luni de la data primirii de catre cealalta parte contractanta a unei notificari scrise exprimand intentia sa de a-l denunta.
    (3) Amendamentele la prezentul acord se vor face prin acordul comun al partilor contractante si vor intra in vigoare conform prevederilor alin. (1).
    (4) In cazul denuntarii sau iesirii din vigoare a prezentului acord, toate informatiile secrete, generate sau furnizate potrivit acestuia, vor fi in continuare protejate conform prevederilor prezentului acord.
    Prezentul acord a fost semnat la Bucuresti la 9 aprilie 2002, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana, suedeza si engleza, toate textele fiind egal autentice. In cazul unor divergente de interpretare textul in limba engleza va prevala.

                      Pentru
                      Guvernul Romaniei,
                      Ministrul apararii nationale,
                      Ioan Mircea Pascu

                      Pentru
                      Guvernul Regatului Suediei,
                      Ministrul pentru aparare,
                      Bjorn Von Sydow



SmartCity5

COMENTARII la Legea 582/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 582 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu