Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 5 din 24 ianuarie 1992

privind ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii


SmartCity3

Populare Chineze pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale
cu privire la impozitele pe venit
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 10 din 31 ianuarie 1992

    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Populare Chineze pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnat la Beijing la 16 ianuarie 1992.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 6 noiembrie 1991.

                          PRESEDINTELE SENATUI
                     academician ALEXANDRU BIRLADEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 20 ianuarie 1992, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                                MARTIAN DAN

                              ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Populare Chineze pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Populare Chineze, in dorinta de a promova si de a intari relatiile economice intre cele doua tari pe baza respectarii principiilor independentei si suveranitatii nationale, egalitatii in drepturi, avantajului reciproc si neamestecului in treburile interne, au hotarit sa incheie un Acord pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, convenind asupra celor ce urmeaza:
    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezentul acord se va aplica persoanelor rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezentul acord se va aplica impozitelor pe venit stabilite de unul dintre statele contractante sau de unitatile lor administrativ-teritoriale (sau autoritatile locale), indiferent de modul in care sint percepute.
    2. Sint considerate impozite pe venit toate impozitele stabilite pe venitul total ori asupra elementelor de venit, inclusiv impozitele pe cistigurile provenite din instrainarea bunurilor mobile ori imobile, precum si impozitele pe cresterea valorii averii.
    3. Impozitele existente carora li se va aplica prezentul acord sint:
    a) in cazul Romaniei:
    (i) impozitul pe veniturile obtinute de persoanele fizice si juridice;
    (ii) impozitul pe profitul reprezentantelor straine si societatilor cu participare de capital strain constituite potrivit legislatiei romane;
    (iii) impozitul pe venitul realizat din activitati agricole
    (denumite in continuare impozit roman);
    b) in cazul Republicii Populare Chineze:
    (i) impozitul pe venitul persoanelor fizice;
    (ii) impozitul pe veniturile societatilor mixte care folosesc investitii chineze si straine;
    (iii) impozitul pe venit privind societatile straine;
    (iv) impozitul local pe venit
    (denumite in continuare impozit chinez).
    4. Prezentul acord se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau substantial similare, care se vor stabili dupa data semnarii prezentului acord si care se vor adauga sau le vor inlocui pe cele mentionate la paragraful 3. Autoritatile competente ale statelor contractante isi vor notifica reciproc orice modificari substantiale aduse legislatiei fiscale respective, intr-un termen rezonabil dupa ce au fost efectuate aceste modificari.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentului acord, daca contextul nu cere altfel:
    a) termenii un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Romania si China, dupa cum cere contextul;
    b) termenul Romania inseamna Romania si, folosit in sens geografic, desemneaza teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva si platoul continental asupra carora Romania exercita, in conformitate cu dreptul international si propria sa legislatie, drepturi suverane privind explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale existente in apele marii, pe fundul si in subsolul acesteia;
    c) termenul China inseamna Republica Populara Chineza; cind este folosit in sens geografic, inseamna intreg teritoriul Republicii Populare Chineze, inclusiv marea sa teritoriala, in care se aplica legile referitoare la impozitele chineze si toata zona situata dincolo de marea sa teritoriala, inclusiv fundul marii si subsolul acesteia, asupra careia Republica Populara Chineza are drept de jurisdictie, in conformitate cu dreptul international si in care sint aplicabile legile chineze referitoare la impozite;
    d) termenul impozit inseamna impozit roman sau impozit chinez, dupa cum cere contextul;
    e) termenul persoana cuprinde o persoana fizica, o societate si orice alta entitate de persoane;
    f) termenul societate inseamna orice persoana juridica, inclusiv o societate mixta sau orice entitate care este considerata ca persoana juridica in scopul impozitarii;
    g) termenii intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant indica, respectiv, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    h) termenul nationali inseamna orice persoana fizica care poseda, dupa caz, cetatenia romana sau nationalitatea chineza si toate persoanele juridice constituite sau organizate in cadrul legislatiei acelui stat contractant si toate organizatiile fara personalitate juridica tratate de acel stat contractant in scopul impozitarii ca persoane juridice constituite sau organizate in cadrul legislatiei acelui stat contractant;
    i) termenul trafic international inseamna orice transport efectuat cu o nava sau aeronava exploatata de o intreprindere a unui stat contractant, cu exceptia cazului cind nava sau aeronava opereaza numai in doua locuri situate in celalalt stat contractant;
    j) termenul autoritate competenta inseamna, in cazul Romaniei, Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau autorizat si, in cazul Republicii Populare Chineze, Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau autorizat.
    2. In ce priveste aplicarea prezentului acord de catre un stat contractant, orice termen care nu este definit in acest acord va avea, daca contextul nu cere altfel, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acelui stat contractant cu privire la impozitele la care prezentul acord se aplica.
    Art. 4
    Domiciliu fiscal
    1. In sensul prezentului acord, termenul rezident al unui stat contractant desemneaza orice persoana care, in virtutea prevederilor legale ale acelui stat contractant, este subiect de impunere in acest stat datorita domiciliului sau, rezidentei sale, sediului conducerii sau in virtutea oricarui alt criteriu de natura similara.
    2. Cind, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, autoritatile competente ale statelor contractante vor determina de comun acord statul contractant al carui rezident se considera ca este acea persoana in sensul prezentului acord.
    3. Cind, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decit o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, se va considera ca este rezidenta a statului in care este situat sediul conducerii.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentului acord, expresia sediu permanent indica un loc fix de afaceri prin care intreprinderea exercita in totalitate sau in parte activitatea sa.
    2. Expresia sediu permanent va cuprinde, indeosebi:
    a) un sediu de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier;
    f) o mina, un put de extractie a petrolului sau a gazelor, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Expresia sediu permanent cuprinde, de asemenea:
    a) un santier de constructii, un proiect de constructii, de asamblare sau de instalatii sau activitatile de supraveghere in legatura cu acestea, dar numai in cazul cind un astfel de santier, proiect sau activitati dureaza o perioada mai mare de 12 luni;
    b) furnizarea de servicii, inclusiv servicii de consultanta, efectuata de catre o intreprindere a unui stat contractant prin intermediul angajatilor sai sau alt personal, in celalalt stat contractant, cu conditia ca asemenea activitati sa dureze (pentru acelasi proiect sau pentru proiecte conexe) o perioada sau perioade care insumeaza mai mult de 6 luni intr-o perioada de 12 luni.
    4. Independent de prevederile paragrafelor 1 - 3, expresia sediu permanent se considera ca nu include:
    a) folosirea instalatiilor numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau marfuri apartinind intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinind intreprinderii, numai in scopul de a fi depozitate, expuse sau livrate;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinind intreprinderii, numai in scopul de a fi prelucrate de catre o alta intreprindere;
    d) mentinerea unui loc stabil de afaceri numai in scopul exclusiv de a cumpara produse sau marfuri ori de a stringe informatii pentru intreprindere;
    e) mentinerea unui loc stabil de afaceri numai in scopul de a face pentru intreprindere reclama, de a furniza informatii, de a face cercetari stiintifice, ori pentru orice alta activitate care are caracter preparator sau auxiliar;
    f) bunurile sau marfurile care apartin intreprinderii numai in scopul expunerii in cadrul unui tirg sau expozitii ocazionale si temporare si care se vind dupa inchiderea tirgului sau expozitiei.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, cind o persoana, alta decit un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 6, actioneaza intr-un stat contractant in numele unei intreprinderi a celuilalt stat contractant are si, in mod uzual, exercita in primul stat contractant imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, acea intreprindere se va considera ca are un sediu permanent in primul stat contractant cu privire la orice activitati pe care acea persoana le efectueaza pentru intreprindere, afara de cazul cind activitatile sale sint limitate la acelea mentionate la paragraful 4, care, daca ar fi exercitate printr-un loc fix de afaceri, nu ar face din acest loc fix de afaceri un sediu permanent in conditiile acelui paragraf.
    6. Nu se considera ca o intreprindere a unui stat contractant are un sediu permanent in celalalt stat contractant numai pentru faptul ca aceasta isi exercita activitatea in acel stat contractant prin intermediul unui curier, a unui agent comisionar general sau al oricarui alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de catre o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care exercita activitatea sa in celalalt stat contractant (fie printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este prin el insusi suficient pentru a face din una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din bunuri imobile
    1. Venitul obtinut de un rezident al unui stat contractant din bunuri imobile situate in celalalt stat contractant poate fi impus in acel stat contractant.
    2. Expresia bunuri imobile este definita in conformitate cu legislatia statului contractant in care bunurile in discutie sint situate. Expresia va cuprinde, in orice caz, accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si mort al exploatarilor agricole si forestiere, drepturile asupra carora se aplica dreptul comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul bunurilor imobile si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, surselor si a altor resurse naturale ale solului; navele si aeronavele nu sint considerate ca bunuri imobile.
    3. Prevederile paragrafului 1 se vor aplica venitului obtinut din folosirea directa, inchirierea sau folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se vor aplica, de asemenea, venitului din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si venitului din bunuri imobile folosite pentru desfasurarea unei activitati de prestari de servicii cu caracter personal independent.
    Art. 7
    Beneficiile intreprinderilor
    1. Beneficiile unei intreprinderi a unui stat contractant sint impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul cind intreprinderea exercita activitatea sa in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat in acel stat. Daca intreprinderea exercita o activitate, astfel cum s-a mentionat anterior, beneficiile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai acea parte care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cind o intreprindere a unui stat contractant desfasoara activitate in celalalt stat contractant, prin intermediul unui sediu permanent situat in acel stat, se atribuie in fiecare stat contractant acelui sediu permanent beneficiile pe care le-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitind activitati identice sau analoage, in conditii identice sau analoage si tratind cu toata independenta cu intreprinderea al carui sediu permanent este.
    3. La determinarea beneficiilor unui sediu permanent se vor admite ca scaderi cheltuielile facute pentru scopurile urmarite de sediul permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul contractant in care se afla sediul permanent sau in alta parte. Totusi, nici o astfel de scadere nu se va acorda cu privire la sumele, daca este cazul, platite (cu alt titlu decit pentru rambursarea cheltuielilor efective) de un sediu permanent, sediului central al intreprinderii sau oricaror alte sedii sub forma de redevente, onorarii sau alte plati similare pentru folosirea brevetelor sau altor drepturi sau sub forma comisioanelor pentru anumite servicii efectuate sau pentru conducere, sau, cu exceptia intreprinderilor bancare, sub forma de dobinzi la imprumuturi banesti acordate sediului permanent.
    De asemenea, nici o suma nu va fi luata in calcul la determinarea beneficiilor unui sediu permanent, respectiv sumele datorate (cu alt titlu decit pentru rambursarea cheltuielilor efective) de un sediu permanent sediului central al intreprinderii sau oricaror altor sedii, sub forma de redevente, onorarii sau alte plati similare pentru folosirea brevetelor sau altor drepturi, ori sub forma comisioanelor pentru anumite servicii efectuate sau pentru conducere sau, cu exceptia intreprinderilor bancare, sub forma de dobinzi la imprumuturile banesti acordate sediului conducerii centrale a intreprinderii sau oricaror alte sedii ale sale.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca beneficiile de atribuit unui sediu permanent sa fie determinate prin repartizarea beneficiilor totale ale intreprinderii intre diversele ei parti componente, nici o dispozitie a paragrafului 2 nu impiedica acel stat contractant sa determine, dupa cum este uzual, beneficiile de impus pe baza unei astfel de repartizari; metoda de repartizare adoptata va fi insa in asa fel incit rezultatul sa concorde cu principiile cuprinse in prezentul articol.
    5. Nici un beneficiu nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul ca acel sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. In sensul paragrafelor 1 - 5, beneficiile de atribuit sediului permanent vor fi determinate in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cind exista motive suficiente si valabile de a proceda in alt mod.
    7. Cind beneficiile cuprind elemente de venit care sint tratate separat in alte articole ale prezentului acord, prevederile acelor articole nu vor fi afectate de dispozitiile acestui articol.
    Art. 8
    Transportul international
    Veniturile realizate din transporturile internationale de marfuri si pasageri de catre intreprinderile de transporturi maritime si aeriene ale unui stat contractant vor fi scutite de impozit in celalalt stat contractant.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    Cind:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa direct sau indirect la conducerea, controlul sau capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant,
    sau
    b) aceleasi persoane participa direct sau indirect la conducerea, controlul sau capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, si, in oricare din aceste doua situatii, se stabilesc sau se impun conditii, intre cele doua intreprinderi, in relatiile lor comerciale sau financiare ce difera de acelea care ar fi stabilite intre intreprinderi independente, atunci orice beneficii care, daca n-ar fi fost aceste conditii, ar fi fost obtinute, dar datorita acelor conditii, nu au putut fi obtinute, pot fi incluse in beneficiile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate rezidenta a unui stat contractant catre o persoana rezidenta a celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel stat contractant.
    2. Totusi, astfel de dividende pot sa fie, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar, daca cel care le incaseaza este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma avuta a dividendelor.
    Prevederile acestui paragraf nu vor afecta impozitarea societatii pentru beneficiile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende, asa cum este folosit in acest articol, inseamna veniturile provenind din actiuni sau alte drepturi care nu sint titluri de creanta ce participa la beneficii, precum si veniturile din alte parti sociale ce sint supuse aceluiasi regim de impunere ca venituri din actiuni de catre legislatia fiscala a statului contractant in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor. In acest context, beneficiile distribuite de o societate mixta a unui stat contractant, investitorilor de capital, sint asimilate dividendelor.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitati producatoare de venituri in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat in acel stat, sau efectueaza in acel stat contractant servicii independente, folosind o baza fixa situata acolo, iar pachetul de actiuni detinut, in legatura cu care se platesc dividendele, este efectiv legat de acest sediu permanent sau baza fixa. In astfel de cazuri se vor aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
    5. Cind o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza beneficii sau venituri din celalalt stat contractant, acel stat contractant nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de societate, exceptind situatia in care aceste dividende sint platite unui rezident al acelui stat contractant sau in masura in care pachetul de actiuni in legatura cu care se platesc dividendele este legat in mod efectiv de un sediu permanent sau o baza fixa situata in acel stat contractant, nici sa preleve vreun impozit asupra beneficiilor nedistribuite ale societatii, chiar daca dividendele platite sau beneficiile nedistribuite reprezinta, in total sau in parte, beneficii sau venituri provenind din acel stat contractant.
    Art. 11
    Dobinzi
    1. Dobinzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel stat contractant.
    2. Totusi, astfel de dobinzi pot sa fie, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si in conformitate cu legislatia acelui stat contractant, dar, daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobinzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a dobinzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobinzile provenind dintr-un stat contractant si obtinute de guvernul celuilalt stat contractant, de o unitate administrativ-teritoriala (o autoritate locala) a acestuia, de banca centrala a celuilalt stat contractant sau orice institutie financiara apartinind in totalitate acelui guvern sau de orice rezident al celuilalt stat contractant cu privire la titluri de creanta ale acelui rezident, care sint garantate sau in mod indirect finantate de guvernul celuilalt stat contractant, de o unitate administrativ-teritoriala (o autoritate locala) a acestuia, de banca centrala a celuilalt stat contractant sau de orice alta institutie financiara apartinind in totalitate acelui guvern, vor fi scutite de impozit in primul stat contractant mentionat.
    4. Termenul dobinzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna venituri din titluri de creanta de orice fel garantate sau nu ipotecar si indiferent daca dau sau nu dreptul de a participa la beneficiile debitorului si, in special, veniturile din efecte publice si veniturile din obligatiuni, inclusiv primele si premiile decurgind din aceste efecte publice sau obligatiuni.
    Penalitatile pentru plata cu intirziere nu sint considerate ca dobinzi in sensul prezentului articol.
    5. Prevederile paragrafelor 1, 2 si 3 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al dobinzilor, rezident al unui stat contractant, desfasoara activitati producatoare de venituri in celalalt stat contractant in care iau nastere dobinzile printr-un sediu permanent situat acolo sau efectueaza in celalalt stat contractant servicii personale cu caracter independent, folosind o baza fixa situata acolo, si daca titlurile de creante cu privire la care se platesc dobinzile sint legate in mod efectiv de un astfel de sediu permanent sau baza fixa.
    In astfel de cazuri se vor aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
    6. Dobinzile se vor considera ca iau nastere intr-un stat contractant, cind debitorul este guvernul acelui stat contractant, o unitate administrativ-teritoriala (o autoritate locala) a aceluia sau un rezident al acelui stat contractant. Cind, totusi, persoana platitoare a dobinzilor, fie ca este sau nu rezidenta a unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta asupra careia se platesc dobinzile si aceste dobinzi se suporta de acel sediu permanent sau baza fixa, aceste dobinzi se vor considera ca iau nastere in statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cind, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si beneficiarul efectiv sau dintre ambii si o alta persoana, suma dobinzilor, tinind cont de creanta pentru care ele sint platite, excede suma asupra careia ar fi convenit debitorul si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata.
    In acest caz, partea excedentara a platilor va ramine impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinindu-se cont de celelalte dispozitii ale prezentului acord.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel stat contractant.
    2. Totusi, astfel de redevente pot sa fie, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si in conformitate cu legislatia acelui stat contractant, dar, daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 7% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna platile de orice natura primite pentru folosirea sau concesionarea folosirii oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv pentru drepturi de autor, pentru filme de cinematograf, pentru filme si benzi magnetice folosite pentru emisiunile de radio sau televiziune, pentru orice brevet de inventie, know-how, marci de fabrica, design
sau model, plan, formula sau procedeu secret, ca si pentru folosirea sau concesionarea folosirii unui echipament industrial, comercial sau stiintific sau pentru informatii relative la experienta cistigata in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor, rezident al unui stat contractant, desfasoara activitati producatoare de venituri in celalalt stat contractant in care iau nastere redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau efectueaza in celalalt stat contractant servicii personale cu caracter independent, folosind o baza fixa situata acolo, si dreptul sau proprietatea in legatura cu care se platesc redeventele sint legate efectiv de acest sediu permanent sau baza fixa. In astfel de cazuri se vor aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
    5. Se va considera ca redeventele iau nastere intr-un stat contractant cind platitorul este guvernul acelui stat contractant, o unitate administrativ-teritoriala (o autoritate locala) a aceluia sau un rezident al acelui stat contractant. Cind, totusi, persoana platitoare de redevente, fie ca este sau nu rezidenta a unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa, in legatura cu care s-a nascut obligatia de a se plati redeventele si plata acestor redevente este suportata de acest sediu permanent sau baza fixa, aceste redevente se vor considera ca iau nastere in statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cind, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si beneficiarul efectiv sau dintre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, tinind seama de folosirea, concesionarea folosirii sau informatia pentru care se platesc, depaseste suma asupra careia s-ar fi convenit de catre debitor si beneficiaza efectiv in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va ramine impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinindu-se cont de celelalte dispozitii ale prezentului acord.
    Art. 13
    Cistiguri din capital
    1. Cistigurile obtinute de un rezident al unui stat contractant din instrainarea bunurilor imobile, astfel cum sint definite in art. 6, situate in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel stat contractant.
    2. Cistigurile care provin din instrainarea oricaror bunuri, altele decit cele imobile si care fac parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant, sau a oricaror alte bunuri, altele decit bunurile imobile, care apartin unei baze fixe de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant in scopul efectuarii unor servicii personale cu caracter independent, inclusiv cistigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a unei baze fixe, pot fi impuse in celalalt stat contractant.
    3. Cistigurile obtinute de un rezident al unui stat contractant din instrainarea navelor sau aeronavelor folosite in traficul international sau a oricaror alte bunuri, altele decit bunurile imobile tinind de exploatarea acestor nave sau aeronave, vor fi impuse numai in acel stat contractant.
    4. Cistigurile care provin din instrainarea actiunilor unei societati, a carei proprietate consta in mod direct sau indirect, in principal din bunuri imobile situate intr-un stat contractant, pot fi impuse in acel stat contractant.
    5. Cistigurile care provin din instrainarea actiunilor, altele decit cele mentionate la paragraful 4, si care reprezinta o participare de 25% in cadrul unei societati rezidente a unui stat contractant, pot fi impuse in acel stat contractant.
    6. Cistigurile obtinute de un rezident al unui stat contractant din instrainarea oricaror proprietati, altele decit cele mentionate in paragrafele 1 - 5 si provenind din celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel stat contractant.
    Art. 14
    Servicii personale cu caracter independent
    1. Veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii sau a altor activitati cu caracter independent vor fi impuse numai in acel stat contractant, cu exceptia urmatoarelor cazuri, cind astfel de venituri pot fi impuse si in celalalt stat contractant:
    a) daca are o baza fixa aflata in mod permanent la dispozitia sa in celalalt stat contractant in scopul exercitarii activitatilor sale; in acest caz, numai acea parte din venituri care poate sa fie atribuita acelei baze fixe poate fi impusa in celalalt stat contractant; sau
    b) daca este prezent in celalalt stat contractant pentru o perioada sau perioade care, insumate, depasesc in total 183 de zile in cursul anului calendaristic vizat; in acest caz, numai acea parte din veniturile care provin din activitati desfasurate in celalalt stat contractant poate fi impusa in acel stat contractant.
    2. Expresia profesii independente include, in special, activitati independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiunii de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 15
    Servicii personale dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 16, 17, 18, 19 si 20, salariile, retributiile si alte remuneratii similare, pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata, sint impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul cind aceasta activitate este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant, remuneratia primita din aceasta activitate este impozabila in acel stat contractant.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant, vor fi impozabile numai in primul stat contractant mentionat, daca:
    a) primitorul ramine in celalalt stat contractant o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in cursul anului calendaristic vizat; si
    b) remuneratiile sint platite de catre o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat contractant; si
    c) remuneratiile nu sint suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat contractant.
    3. Independent de dispozitiile paragrafului 1 si 2, remuneratiile pentru activitatea salariala exercitata la bordul unei nave sau al unei aeronave in trafic international apartinind unei intreprinderi a unui stat contractant pot fi impozabile in acel stat contractant.
    Art. 16
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie sau de conducere
    Remuneratiile directorilor si alte remuneratii similare primite de catre un rezident al unui stat contractant, in calitatea lui de membru al consiliului de administratie al unei societati rezidente in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel stat contractant.
    Art. 17
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 14 si 15, veniturile pe care un rezident al unui stat contractant, in calitate de artist de teatru, de cinema, de radio sau televiziune si interpretii muzicali, precum si sportivii le obtin din activitatea personala desfasurata in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel stat contractant.
    Astfel de venituri vor fi, totusi, scutite de impozit in celalalt stat contractant, daca aceste activitati sint exercitate de un rezident al primului stat contractant mentionat, in conformitate cu un program de schimburi culturale convenit intre guvernele statelor contractante.
    2. Cind veniturile privitoare la activitatile personale exercitate intr-un stat contractant de un artist sau sportiv, in aceasta calitate, nu revin acelui artist sau sportiv, ci altei persoane care este rezidenta a celuilalt stat contactant, acele venituri pot, prin derogare de le prevederile art. 7, 14 si 15, sa fie impuse in primul stat contractant mentionat.
    Astfel de venituri vor fi, totusi, scutite de impozit in primul stat contractant mentionat, daca aceste activitati sint exercitate in conformitate cu un program de schimburi culturale convenit intre guvernele statelor contractante.
    Art. 18
    Pensii
    1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, pensiile sau alte plati similare facute in baza unui program public din cadrul unui sistem de asigurari sociale sau fond special al unui stat contractant sau al unei unitati administrativ-teritoriale (autoritati locale) a acestuia vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    Art. 19
    Functii guvernamentale
    1. a) Remuneratiile, altele decit pensiile platite de guvernul unui stat contractant sau o unitate administrativ-teritoriala (o autoritate locala) a acestuia, unei persoane fizice pentru serviciile prestate guvernului acelui stat contractant sau unei unitati administrativ-teritoriale (autoritati locale) a acestuia in exercitarea unei functii de natura guvernamentala, vor fi impuse numai in acel stat contractant.
    b) Totusi, astfel de remuneratii vor fi impuse numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sint prestate in acel stat contractant si persoana fizica este rezidenta a acelui stat contractant care:
    i) este un national al acelui stat contractant; sau
    ii) nu a devenit rezident al acelui stat contractant numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Orice pensie platita de sau din fonduri create de guvernul unui stat contractant sau de o unitate administrativ-teritoriala (o autoritate locala) a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate guvernului acelui stat contractant sau unitatii administrativ-teritoriale (autoritatii locale) a acestuia va fi impusa numai in acel stat contractant.
    b) Totusi, astfel de pensii vor fi impuse numai in celalalt stat contractant, daca persoana fizica este rezidenta si national al acelui stat contractant.
    3. Prevederile art. 15, 16, 17 si 18 se vor aplica remuneratiilor si pensiilor referitoare la serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de guvernul unui stat contractant sau o unitate administrativ-teritoriala (o autoritate locala) a acestuia.
    Art. 20
    Profesori si cercetatori
    O persoana fizica care este sau a fost, imediat inaintea venirii sale intr-un stat contractant, rezidenta a celuilalt stat contractant si este temporar prezenta in primul stat contractant mentionat, numai in scopul de a preda, a tine conferinte sau de a conduce cercetari la o universitate, colegiu, scoala sau alte institutii educative autorizate, sau institutii de cercetari stiintifice, va fi scutita de impozit in primul stat contractant mentionat, pe o perioada care nu depaseste 2 ani de la data primei sale sosiri in statul contractant mai intii mentionat cu privire la remuneratia pentru predare, conferinte sau cercetare.
    Art. 21
    Studenti si persoane in curs de specializare
    Sumele sau veniturile pe care un student, un practicant sau o persoana in curs de specializare, care este sau a fost imediat anterior prezentei sale intr-un stat contractant, un rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat contractant mentionat numai in scopul educatiei, pregatirii sau dobindirii experientei speciale tehnice, le primeste pentru intretinere, educatie sau specializare, nu vor fi impuse in acel stat contractant.
    Art. 22
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, care nu sint tratate in articolele precedente ale prezentului acord si care provin din celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel stat contractant.
    2. Totusi, elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, altele decit cele mentionate in paragraful 1, indiferent de unde provin, care nu sint tratate in articolele precedente ale prezentului acord, sint impozabile numai in acel stat contractant.
    3. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu vor fi aplicate veniturilor, altele decit veniturile care provin din proprietati imobiliare, asa cum sint definite in paragraful 2 al art. 6, daca primitorul unor astfel de venituri, care este rezident al unui stat contractant, desfasoara activitati producatoare de venituri in celalalt stat contractant, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara in acel stat contractant servicii personale cu caracter independent, folosind o baza fixa situata acolo, si drepturile sau bunurile cu privire la venitul platit sint efectiv legate de acel sediu permanent sau baza fixa.
    In astfel de cazuri se vor aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
    Art. 23
    Metode pentru evitarea dublei impuneri
    1. In Romania, dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
    Cind un rezident al Romaniei obtine venituri din China care pot fi impuse in China potrivit prevederilor acestui acord, suma impozitului chinez aferent acelui venit va fi acordata ca un credit de impozit fata de impozitul roman stabilit in sarcina acelui rezident. Suma creditului de impozit nu va depasi, totusi, acea partea a impozitului roman care este aferent acelui venit.
    2. In China, dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
    a) in cazul in care un rezident al Chinei realizeaza venituri din Romania, suma impozitului roman platit cu privire la acel venit, in conformitate cu prevederile prezentului acord, va fi considerata drept credit privind impozitele chineze percepute unui astfel de rezident. Totusi, suma creditelor nu va depasi suma impozitelor chineze aferente acelor venituri, potrivit legislatiei fiscale si reglementarilor din China;
    b) in cazul in care venitul realizat din Romania este un dividend platit de o societate care este rezidenta a Romaniei unei societati care este rezidenta a Chinei si care detine cel putin 10 procente din actiunile societatii care plateste dividendul, creditul va tine seama de impozitul platibil de societatea care plateste dividendul privitor la venitul ei.
    Art. 24
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant la nici un impozit sau alta obligatie legata de acesta, care este diferita sau mai impovaratoare decit impunerea si cerintele legate de aceasta impunere, la care sint sau pot fi supusi nationalii celuilalt stat in aceleasi conditii.
    Prevederile acestui paragraf se vor aplica, prin derogare de la dispozitiile art. 1, si persoanelor care nu sint rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile, in celalalt stat contractant, decit impunerea stabilita intreprinderilor acestui stat contractant care desfasoara aceleasi activitati.
    Prevederile acestui paragraf nu vor fi interpretate ca obligind un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant orice inlesnire, reducere sau scutire, cu caracter personal, in ce priveste impunerea pe considerente privind politica sa sau statutul civil ori responsabilitatile familiale pe care le acorda rezidentilor sai.
    3. Cu exceptia cazului cind se aplica prevederile cuprinse in art. 9, paragraful 7 al art. 11 sau paragraful 6 al art. 12, dobinzile, redeventele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant se vor deduce in scopul determinarii beneficiilor impozabile ale acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat contractant mentionat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut sau controlat, in mod direct sau indirect, de unu sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat, nici unui impozit sau obligatie legata de acesta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decit impozitul sau obligatiile legate de acesta, la care sint sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale primului stat contractant mentionat.
    Art. 25
    Procedura amiabila
    1. Cind o persoana apreciaza ca masurile luate de un stat contractant sau de ambele state contractante ii atrag sau ii pot atrage o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentului acord, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia nationala a acestor state contractante, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant a carui rezidenta este sau, daca cazul sau intra sub incidenta prevederilor paragrafului 1 al art. 24, acesta va fi prezentat statului contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat in termen de 2 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta ca impunerea este contrara prevederilor prezentului acord.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve problema pe calea unei intelegeri mutuale cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este conforma cu acordul. Orice intelegere la care s-a ajuns va fi adusa la indeplinire independent de orice termen de prescriptie prevazut de legislatiile interne ale statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve, pe calea intelegerii mutuale, orice dificultati sau dubii cu privire la interpretarea sau la aplicarea acordului. Ele pot, de asemenea, sa se consulte in vederea evitarii dublei impuneri in cazurile neprevazute de acord.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul realizarii unei intelegeri in vederea aplicarii prevederilor prezentului acord. Cind, pentru a se ajunge la o intelegere, apare ca fiind recomandabil un schimb oral de opinii, un atare schimb poate avea loc intre reprezentantii autoritatilor competente ale ambelor state contractante.
    Art. 26
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii, daca este necesar pentru aplicarea prevederilor prezentului acord sau ale legilor interne ale statelor contractante privind impozitele prevazute de prezentul acord, in masura in care impozitarea nu este contrara prezentului acord, in special in vederea prevenirii fraudelor sau a evaziunii cu privire la aceste impozite. Schimbul de informatii nu este influentat de art. 1. Orice informatie, astfel obtinuta, va fi tratata ca secret privind stabilirea sau incasarea impozitelor vizate de prezentul acord, inclusiv de instantele insarcinate cu solutionarea apelurilor privind aceste impozite. Astfel de informatii pot fi divulgate in cadrul proceselor sau al deciziilor judiciare.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 al prezentului articol nu vor fi in nici un caz interpretate ca impunind unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii sau practicii administrative a unuia sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a celor doua state contractante; sau
    c) de a transmite informatii care ar divulga orice secret comercial, de afaceri, industrial, profesional sau procedeu comercial sau informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 27
    Functionari diplomatici si consulari
    Nici o prevedere a prezentului acord nu va afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza functionarii diplomatici si consulari, fie in virtutea regulilor generale ale dreptului international, fie in virtutea prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 28
    Intrarea in vigoare
    Prezentul acord va intra in vigoare in a 30-a zi de la data schimbului de note diplomatice prin care se notifica indeplinirea, de catre ambele state contractante, a procedurilor cerute de legislatia partilor pentru ca acest acord sa intre in vigoare. Prezentul acord se va aplica cu privire la veniturile obtinute in anul impozabil care incepe pe sau dupa 1 ianuarie al anului calendaristic urmator aceluia in care acordul intra in vigoare.
    Art. 29
    Denuntarea
    Prezentul acord va ramine in vigoare pe termen nedeterminat, dar oricare dintre statele contractante va putea sa-l denunte, la sau pina la 30 iunie al fiecarui an calendaristic, incepind din cel de-al 5-lea an urmator intrarii in vigoare a acordului, prin nota de denuntare remisa pe cale diplomatica.
    In asemenea situatie, prezentul acord va inceta sa produca efecte in ceea ce priveste veniturile realizate in anii impozabili, incepind cu sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului urmator celui in care a fost remisa nota de denuntare.
    Incheiat la Beijing la 16 ianuarie 1991, in doua exemplare in limbile romana, chineza si engleza, toate cele trei texte fiind egal autentice; in caz de divergente in interpretarea prevederilor prezentului acord, textul englez va prevala.
                      Pentru Guvernul Romaniei
                      Teodor Melescanu

                      Pentru Guvernul
                      Republicii Populare Chineze
                      Tian Zengpei

                              PROTOCOL

    La semnarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Populare Chineze pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit (denumit mai jos acord), ambele parti au convenit asupra urmatoarelor prevederi, ce formeaza parte integranta din acord:
    Comisioanele ce provin dintr-un stat contractant si care sint platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse conform prevederilor legii de impozite a acelui stat, dar daca beneficiarul efectiv al comisioanelor este rezident al celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit va fi de 5% din suma bruta a comisioanelor.
    Termenul comision folosit in acest protocol inseamna plati catre un broker, agent sau intermediar pentru activitatile desfasurate de acestia.
    Incheiat la Beijing la 16 ianuarie 1991, in doua exemplare in limbile romana, chineza si engleza, toate cele trei texte fiind egal autentice; in caz de divergente in interpretare, textul englez va prevala.

                      Pentru Guvernul Romaniei
                      Teodor Melescanu

                      Pentru Guvernul
                      Republicii Populare Chineze
                      Tian Zengpei



SmartCity5

COMENTARII la Legea 5/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 5 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 5/1992
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu