Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 48 din  7 iulie 1993

pentru ratificarea Conventiei consulare dintre Romania si Republica Albania, semnata la Bucuresti la 31 iulie 1992

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 166 din 19 iulie 1993


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia consulara dintre Romania si Republica Albania, semnata la Bucuresti la 31 iulie 1992.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 15 iunie 1993, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                   PRESEDINTELE SENATUI
               prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 28 iunie 1993, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

               PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                        ADRIAN NASTASE


                     CONVENTIE CONSULARA
             intre Romania si Republica Albania

    Romania si Republica Albania,
    animate de dorinta de a dezvolta si intari relatiile prietenesti traditionale intre cele doua tari,
    dorind sa continue dezvoltarea cooperarii si a relatiilor consulare intre cele doua state, pe baza principiilor respectului reciproc, egalitatii suverane a statelor si integritatii lor teritoriale, ca si a neamestecului in treburile lor interne,
    au hotarat sa incheie o conventie consulara si au convenit urmatoarele:

    CAP. 1
    Dispozitii preliminare

    Art. 1
    Definitii
    1. In intelesul prezentei conventii, expresiile urmatoare se inteleg asa cum se precizeaza mai jos:
    a) post consular - orice consulat general, consulat, viceconsulat sau agentie consulara;
    b) circumscriptie consulara - teritoriul atribuit unui post consular pentru exercitarea functiilor consulare;
    c) stat trimitator - partea contractanta care desemneaza functionarul consular;
    d) stat de resedinta - partea contractanta pe teritoriul careia functionarul isi exercita functiile;
    e) sef de post consular - persoana insarcinata sa actioneze in aceasta calitate;
    f) functionar consular - orice persoana, inclusiv seful de post consular, insarcinata in aceasta calitate cu exercitarea functiilor consulare;
    g) angajat consular - orice persoana angajata in serviciile administrative sau tehnice;
    h) membru al personalului de serviciu - orice persoana afectata serviciului casnic al unui post consular;
    i) membru al postului consular - functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu;
    j) membru al personalului particular - o persoana folosita in mod exclusiv in serviciul particular al unui membru al postului consular;
    k) membru de familie - sotul (sotia) membrului postului consular, copiii si parintii sai, ca si copiii sotului (sotiei) si parintii sotului (sotiei), cu conditia ca acestia sa faca parte din familia sa si sa ramana in intretinerea membrului postului consular;
    l) localuri consulare - cladirile sau partile de cladiri si terenul aferent care, indiferent in a cui proprietate se afla, sunt folosite exclusiv pentru postul consular;
    m) arhive consulare - toate hartiile, documentele, corespondenta, cartile, filmele, benzile magnetice si registrele postului consular, precum si materialul de cifru, fisierele si mobilierul destinate sa le protejeze si sa le conserve;
    n) nava - orice unitate plutitoare, autorizata sa arboreze pavilionul statului trimitator sau care este inregistrata in acest stat, cu exceptia navelor militare;
    o) aeronava - orice unitate aeriana inregistrata in statul trimitator si autorizata sa se foloseasca de insemnul care indica apartenenta la acest stat, cu exceptia avioanelor militare.
    2. Dispozitiile prezentei conventii aplicabile cetatenilor statului trimitator sunt aplicabile, de asemenea, atunci cand contextul admite, persoanelor juridice care isi au sediul social pe teritoriul statului trimitator si care sunt constituite conform legislatiei acestui stat.

    CAP. 2
    Stabilirea de posturi consulare si numirea functionarilor si angajatilor consulari

    Art. 2
    Stabilirea unui post consular
    1. Un post consular nu poate fi stabilit pe teritoriul statului de resedinta decat cu consimtamantul acestui stat.
    2. Sediul postului consular, rangul si circumscriptia sunt fixate, de comun acord, de statele contractante. Modificari ulterioare nu pot fi aduse de statul trimitator decat cu consimtamantul statului de resedinta.
    Art. 3
    Numirea si admiterea sefului de post consular
    1. Seful de post consular este numit de statul trimitator si este admis pentru exercitarea functiilor sale de catre statul de resedinta.
    2. Sub rezerva dispozitiilor prezentei conventii, modalitatile de numire si de admitere a sefului de post consular sunt fixate prin legile, regulamentele si uzantele statului trimitator si, respectiv, ale statului de resedinta.
    Art. 4
    Patenta consulara sau notificarea numirii
    1. Seful de post consular primeste de la statul trimitator un document, sub forma de patenta sau un act similar, intocmit pentru fiecare numire, atestand calitatea sa si indicand, ca regula generala, numele si prenumele sau, categoria si clasa sa, circumscriptia consulara si sediul postului consular.
    2. Statul trimitator transmite patenta sau actul similar, pe cale diplomatica sau pe orice alta cale potrivita, guvernului statului pe teritoriul caruia seful de post consular trebuie sa-si exercite functiile.
    3. Daca statul de resedinta este de acord, statul trimitator poate inlocui patenta sau actul similar printr-o notificare cuprinzand indicatiile prevazute in paragraful 1 din prezentul articol.
    Art. 5
    Exequaturul
    1. Seful de post consular este admis sa-si exercite functiile printr-o autorizatie a statului de resedinta denumita exequatur, oricare ar fi forma acestei autorizatii.
    2. Statul care refuza sa elibereze un exequatur nu este obligat sa comunice statului trimitator motivele refuzului sau.
    3. Sub rezerva prevederilor art. 6 si 8, seful de post consular nu poate intra in functie inainte de a fi primit exequaturul.
    Art. 6
    Admiterea provizorie a sefilor de post consular
    In timpul cat asteapta eliberarea exequaturului, seful de post consular poate fi admis, in mod provizoriu, sa exercite functiile sale. In acest caz, dispozitiile prezentei conventii sunt aplicabile.
    Art. 7
    Exercitarea cu titlu temporar a functiilor sefului de post consular
    1. Daca din anumite cauze seful postului consular este impiedicat sa-si exercite functiile sau daca postul sau este vacant, statul trimitator poate desemna, in calitate de gerant interimar al postului consular, un functionar consular din unul dintre posturile sale consulare in statul de resedinta sau un membru al personalului diplomatic din cadrul misiunii sale diplomatice; numele acestei persoane este notificat in prealabil Ministerului Afacerilor Externe al statului de resedinta. Statul de resedinta poate conditiona de consimtamantul sau admiterea ca gerant interimar a unei persoane care nu este nici agent diplomatic, nici functionar consular al statului trimitator in statul de resedinta.
    2. Dispozitiile prezentei conventii sunt aplicabile gerantului interimar al postului consular, care se bucura de aceleasi drepturi, privilegii si imunitati ca si seful postului consular.
    3. Daca functiile consulare sunt incredintate in virtutea paragrafului 1 din prezentul articol unuia dintre membrii personalului diplomatic al misiunii diplomatice a statului trimitator, acesta se bucura pe deplin de privilegiile si imunitatile diplomatice la care are dreptul.
    Art. 8
    Notificarea catre autoritatile circumscriptiei consulare
    De indata ce seful postului consular a fost admis, chiar cu titlu provizoriu, sa-si exercite functiile, statul de resedinta este obligat sa informeze imediat autoritatile competente ale circumscriptiei consulare si sa ia masurile necesare pentru a-i permite sa se achite de obligatiile misiunii sale si sa beneficieze de tratamentul prevazut prin prezenta conventie.
    Art. 9
    Nationalitatea functionarilor consulari
    1. Functionarii consulari trebuie sa aiba, in principiu, nationalitatea statului trimitator.
    2. Functionarii consulari nu pot fi alesi dintre cetatenii statului de resedinta decat cu consimtamantul expres al acestui stat, care poate oricand sa-l retraga.
    3. Statul de resedinta isi poate rezerva acelasi drept in ceea ce priveste cetatenii unui stat tert care nu sunt, totodata, si cetateni ai statului trimitator.
    Art. 10
    Notificarea catre statul de resedinta a numirilor, sosirilor si plecarilor
    Sunt notificate Ministerului Afacerilor Externe al statului de resedinta:
    a) numirea membrilor unui post consular, sosirea lor dupa numire la postul consular, plecarea lor definitiva sau incetarea functiilor lor, precum si orice alte schimbari referitoare la statutul lor, care pot sa se produca in cursul serviciului lor la postul consular;
    b) sosirea si plecarea definitiva a unei persoane din familia unui membru al postului consular si, daca este cazul, faptul ca o persoana devine sau inceteaza a mai fi membru al familiei;
    c) sosirea si plecarea definitiva a membrilor personalului particular si incetarea serviciului lor in aceasta calitate;
    d) angajarea si concedierea persoanelor care isi au resedinta in statul de resedinta ca membri ai postului consular sau ca membri ai personalului particular.
    Art. 11
    Documente de identitate
    1. Serviciile competente ale statului de resedinta elibereaza in mod gratuit functionarului consular un document care sa ateste identitatea sa, mentionand functiile pe care le indeplineste.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 din prezentul articol se aplica si angajatilor consulari si membrilor personalului de serviciu, cu conditia ca aceste persoane sa nu fie nici cetateni, nici rezidenti ai statului de resedinta.
    Art. 12
    Incetarea functiilor unui membru al unui post consular
    Functiile unui membru al unui post consular inceteaza, indeosebi, prin:
    a) notificarea de catre statul trimitator catre statul de resedinta despre faptul ca functiile lui au incetat;
    b) retragerea exequaturului;
    c) notificarea statului de resedinta catre statul trimitator despre faptul ca el a incetat sa mai considere persoana in cauza ca membru al personalului consular.
    Statul de resedinta poate, in orice moment si fara a fi obligat sa-si motiveze decizia, sa comunice pe cale diplomatica faptul ca refuza acordarea exequaturului unui sef de post consular, ca retrage exequaturul acordat sau ca un functionar consular sau angajat consular este indezirabil.
    In acest caz, statul trimitator recheama persoana in cauza, daca aceasta a intrat deja in exercitiul functiilor sale. Daca statul trimitator nu executa intr-un termen rezonabil aceasta obligatie, statul de resedinta poate refuza sa recunoasca acestei persoane calitatea de functionar consular sau angajat consular.

    CAP. 3
    Facilitati, privilegii si imunitati

    Art. 13
    Facilitati acordate postului consular pentru activitatea sa
    Statul de resedinta acorda postului consular orice inlesniri pentru indeplinirea functiilor consulare si ia masurile necesare pentru ca membrii postului consular sa-si poata exercita activitatea oficiala si sa beneficieze de privilegiile si imunitatile prevazute in prezenta conventie.
    Art. 14
    Folosirea drapelului si a stemei nationale
    1. Statul trimitator are dreptul de a-si folosi drapelul sau national si scutul cu stema sa de stat in statul de resedinta, conform prevederilor prezentului articol.
    2. Drapelul national al statului trimitator poate fi arborat pe cladirea ocupata de postul consular, pe resedinta sefului postului consular si pe mijloacele sale de transport, atunci cand acestea sunt folosite in interes oficial.
    3. Stema statului trimitator, avand o inscriptie corespunzatoare care sa indice postul consular, poate fi pusa pe cladirea postului consular si pe resedinta sefului postului consular.
    Art. 15
    Locuinte
    Statul de resedinta sprijina statul trimitator, in cadrul legilor si reglementarilor sale, sa-si procure localurile necesare postului consular si, in caz de nevoie, locuinte convenabile pentru membrii postului consular.
    Art. 16
    Achizitionarea de terenuri si de cladiri
    1. Statul trimitator are dreptul, in cadrul dispozitiilor in vigoare ale statului de resedinta:
    a) sa achizitioneze si sa posede sau sa utilizeze terenuri, cladiri sau parti de cladiri destinate birourilor postului consular, resedintei sefului de post consular sau locuintelor celorlalti membri ai postului consular;
    b) sa construiasca sau sa amenajeze in aceleasi scopuri cladirile aflate pe terenurile cumparate;
    c) sa transfere proprietatea terenurilor, cladirilor sau a unor parti din cladiri astfel achizitionate sau construite.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 din prezentul articol nu dispenseaza statul trimitator de obligatia de a respecta reglementarile si restrictiile in materie de constructii si urbanism, cu aplicare pe teritoriul unde se afla terenurile, cladirile sau parti de cladiri destinate localurilor consulare.
    Art. 17
    Inviolabilitatea localurilor consulare si a resedintei
    1. Localurile consulare, ca si resedinta sefului postului consular, sunt inviolabile. Autoritatile statului de resedinta nu pot patrunde in acestea decat cu consimtamantul sefului postului consular, sefului misiunii diplomatice a statului trimitator sau al persoanei desemnate de unul dintre acestia.
    2. Statul de resedinta are obligatia speciala de a lua orice masuri necesare pentru a impiedica violarea sau deteriorarea localurilor consulare si pentru a impiedica tulburarea linistii postului consular sau atingerea demnitatii sale.
    Art. 18
    Scutirea de rechizitie
    Localurile consulare, resedinta sefului de post consular si a celorlalti functionari consulari, mobilierul lor, bunurile postului consular ca si mijloacele de transport nu pot face obiectul vreunei forme de rechizitie in scopuri de aparare nationala sau de utilitate publica. In cazul cand o expropriere ar fi necesara in aceste scopuri, vor fi luate toate masurile corespunzatoare pentru a evita impiedicarea exercitarii functiilor consulare si statului trimitator ii va fi varsata o indemnizatie efectiva corespunzatoare, prompta, imediat dupa sfarsitul procedurii de expropriere.
    Art. 19
    Scutirea fiscala a localurilor consulare
    1. Localurile consulare si resedinta sefului de post consular, asupra carora statul trimitator este proprietar sau locatar, sunt scutite de orice impozite si taxe de orice fel, nationale, regionale sau comunale, cu exceptia taxelor percepute ca remunerare pentru servicii prestate.
    2. Scutirea fiscala prevazuta la paragraful 1 al prezentului articol nu se aplica acestor impozite si taxe cand, dupa legile si regulamentele statului de resedinta, ele sunt in sarcina persoanei care a contractat cu statul trimitator.
    3. Dispozitiile paragrafelor 1 si 2 din prezentul articol se aplica, de asemenea, mijloacelor de transport folosite pentru nevoile postului consular.
    Art. 20
    Inviolabilitatea arhivelor si documentelor consulare
    Arhivele si documentele consulare sunt inviolabile in orice moment si in orice loc s-ar gasi.
    Art. 21
    Libertatea de comunicare
    1. Statul de resedinta permite si protejeaza libertatea de comunicare a postului consular pentru orice scopuri oficiale.
    Comunicand cu guvernul, cu misiunile diplomatice si cu celelalte posturi consulare ale statului trimitator, oriunde s-ar gasi ele, postul consular poate folosi toate mijloacele de comunicatie potrivite, inclusiv curierii diplomatici sau consulari, valiza diplomatica sau consulara si mesajele in cod sau cifrate. Totusi, postul consular nu poate instala si utiliza un post de radioemisie decat cu asentimentul statului de resedinta.
    2. Corespondenta oficiala a postului consular este inviolabila. Prin expresia corespondenta oficiala se intelege intreaga corespondenta referitoare la postul consular si la functiile sale.
    3. Valiza consulara nu trebuie sa fie nici deschisa si nici retinuta. Totusi, daca autoritatile competente ale statului de resedinta au motive serioase sa creada ca valiza contine alte obiecte decat corespondenta, documentele si obiectele vizate la paragraful 4 din prezentul articol, ele pot cere ca valiza sa fie deschisa in prezenta lor de catre un reprezentant autorizat al statului trimitator. Daca autoritatile statului trimitator refuza sa satisfaca cererea, valiza este inapoiata la locul de origine.
    4. Coletele care constituie valiza consulara trebuie sa poarte semne exterioare vizibile ale caracterului lor si nu pot contine decat corespondenta oficiala si documente sau obiecte destinate exclusiv pentru folosinta oficiala.
    5. Curierul consular trebuie sa poarte un document oficial in care sa se ateste calitatea sa si sa se precizeze numarul de colete care constituie valiza consulara. Afara de cazul cand statul de resedinta consimte la aceasta, el nu trebuie sa fie nici cetatean al statului de resedinta, nici, cu exceptia cand el este cetatean al statului trimitator, o persoana cu resedinta permanenta in statul de resedinta. In exercitarea functiilor sale, acest curier este protejat de catre statul de resedinta. El se bucura de inviolabilitatea persoanei sale si nu poate fi supus nici unei forme de arest sau de detentie.
    6. Statul trimitator, misiunile sale diplomatice si posturile sale consulare pot desemna curieri consulari ad-hoc. In acest caz, prevederile paragrafului 5 din prezentul articol sunt, de asemenea, aplicabile, sub rezerva ca imunitatile care sunt mentionate vor inceta sa se aplice din momentul in care curierul va fi remis destinatarului valiza consulara pe care o are in grija.
    7. Valiza consulara poate fi incredintata comandantului unei nave sau al unei aeronave care trebuie sa soseasca intr-un punct de intrare autorizat. Acest comandant trebuie sa poarte un document oficial indicand numarul de colete care constituie valiza, dar el nu este considerat curier consular. Printr-un aranjament cu autoritatile locale competente, postul consular poate trimite pe unul din membrii sai sa ia valiza, in mod direct si liber, de la comandantul navei sau al aeronavei.
    Art. 22
    Protectia functionarilor consulari
    Statul de resedinta va trata pe functionarii consulari cu respectul cuvenit si va lua toate masurile necesare pentru a impiedica orice atingere adusa persoanei, libertatii si demnitatii lor.
    Art. 23
    Inviolabilitatea personala a functionarilor consulari
    1. Functionarii consulari nu pot fi pusi in stare de arest sau de detentie preventiva decat in caz de crima grava si in urma unei hotarari a autoritatilor judiciare competente.
    2. Cu exceptia cazului prevazut la paragraful 1 al prezentului articol, functionarii consulari nu pot fi incarcerati sau supusi vreunei forme de limitare a libertatii lor personale, decat in executarea unei hotarari judecatoresti definitive.
    3. Cand o procedura penala este angajata impotriva unui functionar consular, acesta este obligat sa se prezinte in fata autoritatilor competente. Totusi, procedura trebuie sa fie condusa cu menajamentele care se cuvin functionarului consular in virtutea pozitiei sale oficiale si, cu exceptia cazului prevazut la paragraful 1 al prezentului articol, in asemenea mod incat ea sa stanjeneasca cat mai putin posibil exercitarea functiilor consulare. Atunci cand, in imprejurarile mentionate la paragraful 1 din prezentul articol, a devenit necesar ca functionarul consular sa fie pus in stare de detentie preventiva, procedura indreptata impotriva lui trebuie sa fie deschisa in termenul cel mai scurt.
    Art. 24
    Imunitatea de jurisdictie
    1. Functionarii consulari si angajatii consulari nu pot fi chemati in fata autoritatilor judiciare si administrative ale statului de resedinta pentru actele savarsite in exercitarea functiilor consulare.
    2. Totusi, prevederile paragrafului 1 din prezentul articol nu se aplica in caz de actiune civila:
    a) care rezulta din incheierea unui contract de catre un functionar consular sau un angajat consular, pe care acesta nu l-a incheiat in mod expres sau implicit in calitatea sa de mandatar al statului trimitator; sau
    b) intentata de un tert pentru o paguba rezultand dintr-un accident cauzat in statul de resedinta de un vehicul, o nava sau de o aeronava.
    Art. 25
    Obligatia de a depune ca martor
    1. Membrii postului consular pot fi chemati sa depuna ca martori la cererea autoritatilor judiciare sau administrative ale statului de resedinta.
    Totusi, nici o masura coercitiva sau alta sanctiune nu va putea fi luata fata de aceste persoane.
    2. Autoritatea care solicita marturia trebuie sa evite a impiedica functionarul consular in indeplinirea functiilor sale. Ea poate sa obtina marturia lui la resedinta lui, la postul consular, sau sa accepte o declaratie scrisa din partea sa ori de cate ori acest lucru este posibil.
    3. Membrii postului consular nu sunt obligati sa depuna marturie asupra faptelor care au legatura cu exercitarea functiilor lor si sa prezinte corespondenta si documentele oficiale referitoare la acestea. Ei au, de asemenea, dreptul de a refuza sa depuna marturie in calitate de experti asupra legislatiei statului trimitator.
    Art. 26
    Renuntarea la privilegii si imunitati
    1. Statul trimitator poate renunta la privilegiile si imunitatile prevazute la art. 23, 24 si 25. Aceasta renuntare trebuie sa fie intotdeauna expresa si comunicata in scris statului de resedinta.
    2. Daca un functionar consular sau un angajat consular angajeaza o procedura intr-o materie in care ar beneficia de imunitatea de jurisdictie, el nu poate invoca imunitatea de jurisdictie fata de nici o cerere reconventionala legata direct de cererea principala.
    3. Renuntarea la imunitatea de jurisdictie pentru o activitate civila sau administrativa nu este considerata ca renuntare la imunitate in ceea ce priveste masurile de executare a hotararii. Pentru aceste masuri de executare este necesara o renuntare distincta.
    Art. 27
    Scutirea de prestatii personale si reale
    Statul de resedinta scuteste pe membrii postului consular de orice prestatie personala si de orice serviciu de interes public, indiferent de caracterul lui, ca si de sarcinile militare, cum ar fi rechizitiile, contributiile si incartiruirile militare.
    Art. 28
    Scutirea de obligatia de inmatriculare a strainilor
    Functionarul consular si angajatul consular sunt scutiti de toate obligatiile prevazute de legile si regulamentele statului de resedinta in materie de inmatriculare a strainilor, de permise de sedere ca si de alte formalitati privind strainii.
    Art. 29
    Scutirea fiscala a functionarului si angajatului consular
    1. Functionarul consular si angajatul consular sunt scutiti de orice impozite si taxe, nationale, regionale si comunale, cu exceptia:
    a) impozitelor indirecte incorporate in mod normal in pretul marfurilor sau serviciilor;
    b) impozitelor si taxelor pe bunurile imobile particulare situate pe teritoriul statului de resedinta, sub rezerva dispozitiilor art. 19;
    c) drepturilor de succesiune si de mutatie percepute de catre statul de resedinta, sub rezerva prevederilor art. 31;
    d) impozitelor si taxelor pe orice fel de venituri particulare care isi au sursa in statul de resedinta;
    e) drepturilor percepute ca remunerare a serviciilor particulare prestate;
    f) taxelor de inregistrare, de grefa, de ipoteca si de timbru, sub rezerva dispozitiilor art. 19.
    2. Membrii postului consular care angajeaza persoane ale caror retributii sau salarii nu sunt scutite de impozitul pe venit in statul de resedinta trebuie sa respecte obligatiile pe care legile si regulamentele acestui stat le impun in materie de percepere a impozitului pe venit.
    Art. 30
    Scutirea de taxe vamale si de control vamal
    1. In conformitate cu legile si regulamentele sale, statul de resedinta autorizeaza intrarea si iesirea si acorda scutirea de orice taxe vamale, taxe si alte redevente conexe, altele decat cheltuielile de depozitare, de transport si cheltuieli pentru servicii similare pentru:
    a) obiectele destinate folosirii oficiale a postului consular;
    b) obiectele destinate uzului personal al functionarului consular, inclusiv efectele destinate instalarii sale.
    2. Angajatul consular beneficiaza de privilegiile si scutirile prevazute la paragraful 1 lit. b) din prezentul articol in ceea ce priveste obiectele importate cu ocazia primei sale instalari.
    3. Functionarul consular este scutit de controlul bagajului sau personal daca nu exista motive serioase sa se presupuna ca acesta contine obiecte care nu beneficiaza de scutirile mentionate la paragraful 1 lit. b) din prezentul articol sau obiecte al caror import sau export este interzis de legile statului de resedinta sau supus regulamentelor sale de carantina. Intr-un asemenea caz, controlul nu se poate face decat in prezenta functionarului consular, a unui membru al familiei sale sau a reprezentantului lor autorizat.
    Art. 31
    Succesiunea unui membru al postului consular
    In caz de deces al unui membru al postului consular, statul de referinta:
    a) va permite exportul bunurilor mobile ale defunctului;
    b) nu va percepe taxe de succesiune sau de mutatie asupra bunurilor mobile, a caror prezenta in statul de resedinta se datora exclusiv prezentei in acest stat a defunctului in calitate de membru al postului consular.
    Art. 32
    Libertatea de deplasare
    Sub rezerva legilor si a regulamentelor referitoare la zonele in care accesul este interzis sau reglementat din motive de securitate nationala, statul de resedinta asigura tuturor membrilor postului consular libertatea de deplasare si de circulatie pe teritoriul sau.
    Art. 33
    Asigurarea mijloacelor de transport
    Mijloacele de transport proprietate a statului trimitator si destinate uzului postului consular sau care sunt proprietate a membrilor postului consular trebuie sa faca obiectivul unei asigurari obligatorii.
    Art. 34
    Privilegii si imunitati ale membrilor de familie
    Membrii familiei unui membru al postului consular beneficiaza de privilegiile prevazute la art. 11, 23 paragraful 3, art. 25 paragraful 3 si la art. 27, 28, 29, 30 paragraful 1 lit. b) si paragraful 2, ca si la art. 31 si 32 din prezenta conventie, cu conditia ca acestia sa nu fie cetateni ai statului de resedinta, sa nu domicilieze in acest stat si sa nu exercite nici o activitate lucrativa.
    Art. 35
    Excluderea privilegiilor si imunitatilor
    Membrii postului consular care sunt cetateni ai statului de resedinta sau rezidenti permanenti in acest stat nu beneficiaza de privilegiile si imunitatile definite prin prezenta conventie sub rezerva paragrafului 3 de la art. 25.

    CAP. 4
    Functii consulare

    Art. 36
    Functii consulare generale
    Functionarul consular are dreptul sa favorizeze, sub toate formele, dezvoltarea relatiilor economice, comerciale, culturale si stiintifice, precum si a turismului, intre statul trimitator si statul de resedinta, sa promoveze, in orice alt mod, relatiile prietenesti intre statul trimitator si statul de resedinta si sa protejeze drepturile si interesele statului trimitator si ale cetatenilor sai.
    Art. 37
    Comunicarea cu autoritatile statului de resedinta
    1. Functionarul consular isi exercita functiile in circumscriptia sa consulara. Totusi, in cazuri exceptionale, el isi poate exercita functiile in afara acestei circumscriptii cu consimtamantul statului de resedinta.
    2. In exercitarea functiilor sale, functionarul consular se poate adresa:
    a) autoritatilor locale competente ale circumscriptiei consulare;
    b) autoritatilor centrale competente ale statului de resedinta, in masura in care acest lucru este permis de legile, regulamentele si uzantele acestui stat, ca si de acordurile internationale.
    Art. 38
    Reprezentarea cetatenilor in fata tribunalelor statului de resedinta
    1. Functionarul consular are dreptul, sub rezerva practicilor si procedurilor in vigoare in statul de resedinta, sa reprezinte cetatenii statului trimitator sau sa ia masuri in scopul reprezentarii corespunzatoare a acestora in fata tribunalelor sau altor autoritati ale statului de resedinta, pentru a cere, conform legilor si regulamentelor statului de resedinta, adoptarea de masuri provizorii in vederea apararii drepturilor si intereselor cetatenilor sai atunci cand, datorita absentei lor sau din oricare alta cauza, ei nu isi pot apara in timp util drepturile si interesele.
    2. Reprezentarea la care se refera paragraful 1 al prezentului articol ia sfarsit in momentul in care persoana reprezentata isi desemneaza mandatarul sau isi asigura ea insasi apararea drepturilor si intereselor.
    Art. 39
    Inregistrarea cetatenilor, eliberarea de pasapoarte si vize
    Functionarul consular are dreptul:
    a) sa inregistreze cetatenii statului trimitator;
    b) sa elibereze cetatenilor statului trimitator pasapoarte sau alte documente de calatorie, sa le reinnoiasca, sa faca modificari in acestea si sa le anuleze;
    c) sa acorde vize de intrare in statul trimitator.
    Art. 40
    Functii referitoare la starea civila
    1. Seful postului consular are dreptul sa celebreze casatorii cu conditia ca cei doi soti sa nu aiba decat cetatenia statului trimitator. Postul consular informeaza autoritatile competente ale statului de resedinta in legatura cu casatoriile incheiate, daca legislatia statului de resedinta o impune.
    2. Functionarul consular are dreptul sa tina registrul de nasteri, casatorii si decese pentru cetatenii statului trimitator si sa elibereze documentele corespunzatoare. Totusi, aceasta dispozitie nu dispenseaza cetatenii statului trimitator de obligatia de a respecta legislatia statului de resedinta in materie de inregistrare a nasterilor, casatoriilor si deceselor.
    3. Autoritatile competente ale statului de resedinta vor transmite postului consular, in scopuri oficiale, la cererea sa, imediat si gratuit, copiile si extrasele documentelor de stare civila privind cetatenii statului trimitator.
    Art. 41
    Functii notariale
    1. Functionarul consular are dreptul:
    a) sa primeasca, sa intocmeasca si sa legalizeze declaratiile cetatenilor statului trimitator;
    b) sa primeasca, sa intocmeasca si sa legalizeze dispozitiile de ultima vointa si alte documente constatand acte juridice unilaterale ale statului trimitator, intocmite conform legilor acestui stat;
    c) sa legalizeze documentele, semnaturile si sigiliile pe documentele cetatenilor statului trimitator;
    d) sa legalizeze orice documente eliberate de autoritatile statului trimitator sau ale statului de resedinta, sa legalizeze copiile si extrasele acestor documente;
    e) sa traduca documentele si sa certifice traducerea conforma;
    f) sa intocmeasca si sa legalizeze contractele incheiate intre cetatenii statului trimitator, daca acestea nu se refera la stabilirea, transferul sau extinderea drepturilor reale asupra bunurilor imobile situate in statul de resedinta;
    g) sa intocmeasca si sa legalizeze contractele, indiferent de nationalitatea partilor, daca aceste contracte privesc bunurile sau drepturile situate in statul trimitator si daca acestea trebuie sa produca efecte juridice numai in acest stat;
    h) sa legalizeze sau sa elibereze certificatele de origine, ca si alte documente similare, pentru marfuri;
    i) sa publice, in localurile consulare, anunturi privind orice probleme legate de drepturile si obligatiile sau interesele cetatenilor statului trimitator.
    2. Documentele enumerate la paragraful 1 din prezentul articol eliberate, legalizate sau certificate de functionarul postului consular sunt considerate ca documente oficiale valabil legalizate si avand aceeasi forta probanta si producand aceleasi efecte ca si documentele legalizate de autoritatile competente ale statului de resedinta, cu conditia, totusi, ca ele sa nu contravina legilor si regulamentelor acestui stat.
    Art. 42
    Primirea in depozit
    1. Functionarul consular are dreptul sa primeasca in depozit documente, sume de bani si obiecte de valoare care ii sunt remise de cetatenii statului trimitator.
    2. Functionarul consular are, de asemenea, dreptul sa primeasca, pentru a le transmite proprietarului lor, obiectele pierdute de cetatenii statului trimitator in timpul sejurului lor in statul de resedinta.
    Art. 43
    Tutela si curatela
    1. Autoritatile statului de resedinta informeaza postul consular in legatura cu necesitatea de a institui tutela sau curatela pentru un cetatean al statului trimitator minor sau care are o capacitate limitata de a contracta sau de a asigura protectia bunurilor aflate in statul de resedinta si ca cetateanul statului trimitator nu este in stare sa administreze, indiferent de motive.
    2. Functionarul consular poate comunica subiectilor sai probleme avute in vedere la paragraful 1 al prezentului articol cu autoritatile competente ale statului de resedinta si, in special, propune persoana care sa actioneze in calitate de tutore sau curator.
    Art. 44
    Comunicarea cu cetatenii statului trimitator
    Functionarul consular are dreptul de a comunica cu orice cetatean al statului trimitator, sa-i acorde asistenta, sa-l indrume si, in caz de nevoie, sa-i asigure asistenta juridica. Statul de resedinta nu va limita in nici un fel posibilitatile de comunicare ale cetatenilor statului trimitator cu postul consular si nici accesul la acest post.
    Art. 45
    Comunicarea cu cetatenii privati de libertate
    1. Functionarul consular va fi informat fara intarziere si cel mai tarziu in 48 de ore de catre autoritatile competente ale statului de resedinta in legatura cu arestarea, detentia sau oricare alta masura privativa de libertate care ar lovi un cetatean al statului trimitator in circumscriptia sa.
    2. In cazul prevazut la paragraful 1, functionarul consular, dupa ce a fost informat, are dreptul de a vizita imediat cetateanul respectiv si de a se intretine cu el in vederea luarii masurilor necesare pentru a face recurs in justitie. Prin urmare, autoritatile competente ale statului de resedinta acorda, in caz de nevoie, dreptul functionarului consular de a vizita susnumitul cetatean la intervale rezonabile. Totusi functionarul consular se va abtine de a interveni in favoarea cetateanului respectiv atunci cand acesta se opune in mod expres in prezenta functionarului consular. Orice comunicare a acestui cetatean destinata postului consular va fi transmisa fara intarziere si cel mai tarziu in 3 zile, acestuia din urma, prin grija autoritatilor competente ale statului de resedinta.
    3. Atunci cand un cetatean al statului trimitator executa, dupa condamnare, o pedeapsa privativa de libertate, el va fi informat de autoritatile statului de resedinta in legatura cu posibilitatea de a comunica cu functionarul consular. Functionarul consular va avea dreptul sa-l viziteze si sa se intretina cu el.
    4. Vizitele mentionate la paragrafele 1, 2 si 3 din prezentul articol vor avea loc in conformitate cu legile si regulamentele statului de resedinta. Se intelege ca aceste legi si regulamente nu trebuie sa impiedice exercitarea functiilor consulare.
    Art. 46
    Accidente de circulatie
    Autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa, intr-un termen de 3 zile, functionarul consular in legatura cu toate accidentele grave de circulatie ale cetatenilor statului trimitator.
    Art. 47
    Decesul unui cetatean
    Autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa, intr-un termen de 24 de ore, functionarul consular in legatura cu decesul unui cetatean al statului trimitator.
    Art. 48
    Succesiunea
    Autoritatile competente ale statului de resedinta informeaza, fara intarziere, functionarul consular in legatura cu deschiderea in acest stat a unei succesiuni, ca urmare a decesului unui cetatean al statului trimitator, precum si in legatura cu deschiderea unei succesiuni, indiferent de nationalitatea persoanei decedate, la care poate fi interesat un cetatean al statului trimitator in calitate de mostenitor, titular de drepturi sau legatar.
    2. Autoritatile competente ale statului de resedinta vor lua masurile necesare prevazute de legile si regulamentele acestui stat pentru a proteja succesiunea si pentru a transmite functionarului consular copia testamentului, daca acesta a fost intocmit de defunct, precum si toate informatiile de care acestea dispun in legatura cu titularii de drepturi, domiciliul lor permanent sau temporar, valoarea si compozitia succesiunii, inclusiv sumele provenind din asigurari sociale, veniturile, politele de asigurare. Ele vor informa, de asemenea, asupra datei de deschidere a procedurii succesorale sau a stadiului acestei proceduri.
    3. Functionarul consular este autorizat sa reprezinte, conform legilor si regulamentelor statului de resedinta, direct sau indirect prin intermediul reprezentantului sau, in fata tribunalelor sau a altor autoritati competente ale statului de resedinta, un cetatean al statului trimitator care are dreptul la o succesiune sau care are pretentii la o succesiune in statul de resedinta, in cazul in care acest mostenitor este absent sau nu a desemnat un alt mandatar.
    4. Functionarul consular are dreptul sa ceara autoritatilor competente ale statului de resedinta:
    a) conservarea succesiunii, punerea sau ridicarea de sigilii, luarea de masuri in vederea conservarii succesiunii, inclusiv desemnarea unui administrator al succesiunii, precum si sa participe la aceste operatiuni;
    b) vanzarea bunurilor care fac parte din succesiune ca si comunicarea datei fixate pentru aceasta vanzare, astfel incat el sa poata fi prezent.
    5. In momentul incheierii procedurii succesorale sau a altor formalitati oficiale, autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa, fara intarziere, functionarul consular si, dupa plata datoriilor, taxelor si impozitelor, ii vor transmite in termen de 3 luni succesiunea sau partile personale ale persoanelor pe care le reprezinta.
    6. In cazul in care valoarea succesiunii nu este importanta, functionarul consular va putea cere ca bunurile succesorale sa-i fie remise. El va avea atunci dreptul de a le transmite persoanelor interesate.
    7. Functionarul consular are dreptul de a primi, pentru a le transmite persoanelor interesate, partile personale si legatele revenind cetatenilor statului trimitator, care nu domiciliaza in statul de resedinta, precum si de a primi sumele care revin persoanelor interesate cu titlul de indemnizatie, de pensie, de asigurari sociale, arierate de salarii si de polite de asigurare.
    8. Transferul bunurilor si al activelor in statul trimitator, in aplicarea dispozitiilor paragrafelor 5, 6 si 7 din prezentul articol, nu se va putea face decat in conformitate cu legislatia statului de resedinta.
    Art. 49
    Asistenta acordata navelor
    Functionarul consular are dreptul sa acorde orice fel de asistenta prevazuta in prezenta conventie navelor statului trimitator, precum si echipajelor acestor nave in timpul sejurului lor in apele teritoriale sau interioare ale statului de resedinta, inclusiv in porturi, de indata ce aceste nave au fost admise la libera practica. El poate beneficia de dreptul de control si de inspectie asupra navelor acestui stat si al echipelor lor. In acest scop, el poate vizita navele statului trimitator si primi comandantii si echipajele acestor nave.
    Art. 50
    Dreptul functionarului consular privind nava si echipajul sau
    In ce priveste navele statului trimitator, functionarul consular are dreptul, cu conditia ca aceasta sa nu contravina legislatiei statului de resedinta:
    a) sa chestioneze pe comandantul navei sau pe oricare alt membru al echipajului, sa verifice, sa primeasca, sa vizeze, sa intocmeasca sau sa semneze orice fel de certificat sau alte documente privind nava, sa primeasca declaratii privind nava, incarcatura sau voiajul, precum si sa elibereze documentele indispensabile pentru a facilita intrarea, sejurul si iesirea navei;
    b) sa intervina in vederea solutionarii sau facilitarii solutionarii, conform legislatiei statului trimitator, a oricaror diferende intre comandant si ceilalti membri ai echipajului, inclusiv diferendele privind contractele de angajare si conditiile de munca;
    c) sa dispuna in legatura cu inrolarea sau concedierea comandantului si a altor membri ai echipajului;
    d) sa ia masurile necesare in vederea asigurarii spitalizarii si repatrierii comandantului sau oricarui alt membru al echipajului;
    e) sa acorde sprijin si asistenta comandantului navei sau oricarui membru al echipajului in raporturile lor cu tribunalele si alte autoritati ale statului de resedinta;
    f) sa ia toate masurile utile pentru a apara disciplina si ordinea la bordul navei.
    Art. 51
    Interventia autoritatilor statului de resedinta la bordul navelor
    1. In cazul in care un tribunal sau oricare alta autoritate din statul de resedinta are intentia sa aresteze sau sa retina la bordul navei statului trimitator pe comandant, un alt membru al echipajului, un pasager al acestei nave sau oricare alta persoana care nu este cetatean al statului de resedinta sau sa sechestreze un bun aflat la bord sau sa angajeze o ancheta oficiala la bord, autoritatile competente ale statului de resedinta trebuie sa informeze in prealabil functionarul consular astfel incat el sa poata asista la executarea unor astfel de masuri. Daca datorita urgentei afacerii nu a fost posibil sa fie informat functionarul consular sau nici un functionar consular nu a fost prezent la executarea masurilor, autoritatile statului de resedinta informeaza fara intarziere si in mod complet functionarul consular in legatura cu masurile pe care le-a luat. Autoritatile competente ale statului de resedinta vor facilita functionarului consular vizita la persoana arestata sau retinuta, ca si comunicarea cu aceasta persoana si luarea de masuri corespunzatoare menite sa protejeze interesele persoanei sau navei interesate.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 din prezentul articol nu se aplica in cazul unui control uzual, efectuat de autoritatile statului de resedinta, in materie de pasapoarte, vama, sanatate publica, poluarea marii si apararea vietii umane pe mare sau in cazul oricarui alt demers intreprins la cererea sau cu consimtamantul comandantului navei.
    Art. 52
    Avaria sau naufragiul navei
    1. Daca o nava a statului trimitator naufragiaza, este deteriorata, esuata, aruncata pe tarm sau sufera orice alta avarie in apele teritoriale sau interioare ale statului de resedinta, inclusiv in porturi, autoritatile competente ale acestui stat vor informa fara intarziere functionarul consular in legatura cu aceasta.
    2. In cazurile enumerate la paragraful 1 din prezentul articol autoritatile competente ale statului de resedinta vor lua, conform legilor statului de resedinta, masurile necesare pentru a organiza salvarea si protectia navei, a pasagerilor, echipajului, echipamentului navei, incarcaturii, proviziilor si a altor obiecte aflate la bord si, de asemenea, pentru a evita orice prejudiciu adus proprietatii si orice dezordine la bord sau pentru a le elimina. Aceste masuri vor fi luate, de asemenea, si fata de obiectele care fac parte din nava sau din incarcatura sa si care au fost aruncate peste bord. Autoritatile statului de resedinta vor informa functionarul consular in legatura cu masurile luate. Aceste autoritati vor ajuta functionarul consular pentru a putea lua toate masurile ca urmare a avariei, esuarii sau naufragiului.
    3. Atunci cand o nava naufragiata a statului trimitator, echipamentul sau, incarcatura, proviziile sau alte obiecte care erau la bord sunt gasite pe tarmul statului de resedinta sau in apropiere sau sunt aduse in portul acestui stat si nici comandantul navei, nici mandatarul sau, nici agentul maritim, nici reprezentantii asigurarilor nu sunt prezenti sau nu pot lua masurile necesare de conservare sau de administrare, functionarul consular este autorizat sa ia, in calitate de reprezentant al proprietarului navei, masurile pe care proprietarul le-ar fi putut lua in acelasi scop, daca ar fi fost prezent.
    4. Functionarul consular poate, de asemenea, sa ia masurile prevazute in paragraful 3 al prezentului articol, in legatura cu orice obiect apartinand unui cetatean al statului trimitator si provenind de la bordul sau din incarcatura unei nave, indiferent de nationalitatea sa, adusa intr-un port sau gasita pe tarm sau in apropierea tarmului sau de pe nava avariata, esuata sau naufragiata.
    Autoritatile competente ale statului de resedinta trebuie sa informeze, fara intarziere, functionarul consular despre existenta unui asemenea obiect.
    5. Functionarul consular are dreptul sa participe la ancheta deschisa pentru a determina cauzele avariei, esuarii sau naufragiului, conformandu-se legilor si regulamentelor statului de resedinta.
    Art. 53
    Decesul sau disparitia unui membru al echipajului
    1. Daca comandantul sau oricare membru al echipajului unei nave a statului trimitator moare sau dispare in statul de resedinta la bordul navei sau pe uscat, comandantul sau inlocuitorul sau, ca si functionarul consular al statului trimitator, sunt singurii competenti sa faca inventarul obiectelor, valorilor sau al altor bunuri lasate de defunct sau disparut si sa efectueze celelalte demersuri necesare pentru conservarea bunurilor si pentru transmiterea lor in vederea lichidarii succesiunii. Totusi, daca defunctul sau disparutul este cetatean al statului de resedinta, comandantul sau inlocuitorul sau intocmeste inventarul in momentul constatarii decesului sau al disparitiei. O copie a acestui inventar este remisa autoritatilor statului de resedinta care sunt competente sa efectueze orice demersuri necesare pentru conservarea bunurilor si, in caz de nevoie, pentru lichidarea succesiunii. Aceste autoritati vor informa postul consular al statului trimitator in legatura cu demersurile lor.
    2. In cazul in care un functionar consular exercita drepturile in materie succesorala prevazute la paragraful 1 din prezentul articol, el trebuie sa se conformeze legilor si regulamentelor statului de resedinta.
    Art. 54
    Aeronave
    Dispozitiile art. 49, 50, 51, 52 si 53 sunt aplicabile si aeronavelor statului trimitator, in masura in care ele sunt susceptibile a fi aplicate.
    Art. 55
    Drepturi si taxe consulare
    1. Postul consular poate percepe, pe teritoriul statului de resedinta, drepturi si taxe pentru serviciile consulare efectuate, conform legilor si regulamentelor statului trimitator.
    2. Sumele percepute pentru serviciile consulare efectuate, mentionate la paragraful 1 al prezentului articol, sunt exceptate de orice impozite si taxe in statul de resedinta.
    Art. 56
    Alte functii consulare
    Functionarul consular poate indeplini orice fel de alte functii consulare cu care il insarcineaza statul trimitator, daca acestea nu sunt contrare legilor si regulamentelor statului de resedinta.

    CAP. 5
    Dispozitii generale si finale

    Art. 57
    Respectarea legilor si regulamentelor statului de resedinta
    1. Toate persoanele care se bucura de privilegii si imunitati in virtutea prezentei conventii sunt obligate sa respecte legile si regulamentele statului de resedinta, fara a prejudicia privilegiile si imunitatile lor.
    2. Localurile consulare nu vor fi utilizate in mod incompatibil cu exercitarea functiilor consulare.
    Art. 58
    Exercitarea functiilor consulare de catre misiunea diplomatica
    1. Dispozitiile prezentei conventii se aplica si in cazul in care functiile consulare sunt exercitate de misiunea diplomatica.
    2. Numele si prenumele membrilor misiunii diplomatice afectati la serviciul consular al misiunii diplomatice vor fi notificate la Ministerul Afacerilor Externe al statului de resedinta.
    3. Membrii misiunii diplomatice mentionati la paragraful 2 al prezentului articol continua sa beneficieze de privilegiile si imunitatile pe care le confera statutul diplomatic.
    Art. 59
    Ratificarea si intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie va fi supusa ratificarii si va intra in vigoare in a treizecea zi de la data schimbului instrumentelor de ratificare.
    2. La intrarea in vigoare a prezentei conventii, Conventia consulara semnata la Tirana, la 12 septembrie 1960, isi inceteaza valabilitatea.
    3. Prezenta conventie va intra in vigoare pentru o perioada nedeterminata. Ea poate fi denuntata prin notificare scrisa de fiecare dintre partile contractante. In acest caz, ea isi va inceta valabilitatea dupa 6 luni de la data denuntarii.
    Facuta la Bucuresti la data de 31 iulie 1992, in doua exemplare originale, in limbile romana si albaneza, ambele texte avand aceeasi valoare.

               Pentru Romania,
               Adrian Nastase

               Pentru Republica Albania,
               Alfred Serreki



SmartCity5

COMENTARII la Legea 48/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 48 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 48/1993
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu