Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 38 din 16 iunie 1994

pentru ratificarea Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Federatiei Ruse pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Moscova la 27 septembrie 1993

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 158 din 24 iunie 1994


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Federatiei Ruse pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Moscova la 27 septembrie 1993.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 29 martie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                 PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                         ADRIAN NASTASE

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 2 iunie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE SENATUI
                 prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

                           CONVENTIE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Federatiei Ruse pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital

    Guvernul Romaniei si Guvernul Federatiei Ruse, dorind sa promoveze si sa stranga relatiile economice intre cele doua tari,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se va aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se va aplica impozitelor pe venit si pe capital stabilite in numele fiecarui stat contractant, subdiviziunilor sau autoritatilor sale locale, indiferent de modul de percepere.
    2. Vor fi considerate impozite pe venit si pe capital toate impozitele stabilite pe venitul total, pe capitalul total sau pe elementele de venit sau de capital, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
    3. Impozitele existente asupra carora se va aplica prezenta conventie sunt:
    a) In cazul Romaniei, impozitele percepute in concordanta cu legislatia Romaniei:
    (i) impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice;
    (ii) impozitul pe profiturile persoanelor juridice;
    (iii) impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe veniturile realizate din activitati agricole;
    (v) impozitul pe dividende,
    (denumite in continuare impozit roman).
    b) In cazul Federatiei Ruse, impozitele percepute in concordanta cu legislatia Federatiei Ruse:
    (i) impozitul pe profiturile intreprinderilor si organizatiilor;
    (ii) impozitul pe venitul bancilor;
    (iii) impozitul pe venitul activitatilor de asigurare;
    (iv) impozitul pe venitul persoanelor fizice;
    (v) impozitul pe capitalul intreprinderilor;
    (vi) impozitul pe capitalul persoanelor fizice,
    (denumite in continuare impozit rus).
    4. Conventia se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau in esenta similare, care sunt stabilite dupa data semnarii acestei conventii, in plus sau in locul impozitelor existente la care se face referire in paragraful 3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra oricaror modificari importante aduse in legislatiile lor fiscale.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant, inseamna Romania sau Federatia Rusa, dupa cum cere contextul;
    b) termenul Romania inseamna Romania si, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva, asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, drepturile suverane sau jurisdictia in concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si subsolul acestor ape;
    c) termenul Federatia Rusa (Rusia), cand este folosit in sens geografic, inseamna teritoriul sau, inclusiv apele sale teritoriale, precum si zona economica si platoul continental, asupra carora Federatia Rusa poate sa exercite drepturi suverane sau drepturi si jurisdictie, in conformitate cu dreptul international si asupra carora legislatia sa fiscala este aplicabila;
    d) termenul persoana include o societate sau orice alta asociere de persoane, legal constituita in fiecare dintre statele contractante, precum si o persoana fizica;
    e) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice alta entitate care este considerata ca o persoana juridica, in scopul impozitarii;
    f) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    g) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava, vapor, aeronava, vehicul feroviar sau rutier, exploatate de un rezident al unui stat contractant, cu exceptia cazului cand asemenea transport este efectuat numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    h) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in cazul Federatiei Ruse, Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    i) termenul subdiviziune inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, o unitate administrativ-teritoriala;
    (ii) in cazul Federatiei Ruse, o subdiviziune politica.
    2. In ce priveste aplicarea acestei conventii de un stat contractant, orice termen care nu este definit in conventie va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acestui stat cu privire la impozitele la care prezenta conventie se aplica.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana, care, potrivit legislatiei acelui stat contractant, este supusa impunerii urmare domiciliului sau, rezidentei sale, locului de inregistrare, locului de conducere sau oricarui alt criteriu de natura similara. Dar aceasta expresie nu include o persoana care este supusa impozitului in acel stat contractant numai pentru faptul ca realizeaza venituri din surse aflate in acel stat contractant ori are capital situat acolo.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statului sau va fi determinat dupa cum urmeaza:
    a) aceasta va fi considerata rezidenta a statului contractant in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa; daca dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state contractante, va fi considerata rezidenta a statului contractant cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul contractant, in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale, nu poate fi determinat, sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre statele contractante, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant a carui cetatenie o are;
    d) daca ambele state contractante considera ca persoana are cetatenia lor sau a nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, atunci ea va fi considerata rezidenta a statului contractant in care se afla locul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediul permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi desfasoara in intregime sau in parte activitatea sa.
    2. Expresia sediu permanent include, indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier; si
    f) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Expresia sediu permanent include, de asemenea, un santier de constructii, un proiect de constructie, montaj sau instalatie cu activitatile de supraveghere, inclusiv asistenta tehnica legata de acestea, dar numai cand asemenea santier, proiect sau activitati continua pentru o perioada mai mare de 12 luni.
    4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, expresia sediu permanent va fi considerata ca nu include:
    a) folosirea de instalatii exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii, exclusiv in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    d) vanzarea mostrelor de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ sau expozitii temporare ocazionale internationale intr-o perioada de 15 zile, dupa inchiderea targului sau expozitiei mentionate;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul cumpararii de produse sau de marfuri sau colectarii de informatii pentru intreprindere;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul desfasurarii, pentru intreprindere, a oricarei alte activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar;
    g) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv pentru orice combinatie de activitati mentionate in subparagrafele a) - f), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri, ce rezulta din aceasta combinatie, sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Cand o persoana, alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 6, desfasoara activitate intr-un stat contractant in numele unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, acea intreprindere va fi considerata a avea un sediu permanent in primul stat contractant mentionat, daca persoana are, si in mod obisnuit in acel stat contractant, imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, in afara cazului cand activitatile sale sunt limitate la cele mentionate in paragraful 4.
    6. O intreprindere nu va fi considerata ca are un sediu permanent intr-un stat contractant numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea in acel stat contractant printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant, sau care isi exercita activitatea in acel celalalt stat contractant (printr-un sediu permanent sau in alt mod), nu este suficient pentru a face una din aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venitul din proprietati imobiliare
    1. Venitul realizat de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv venitul din agricultura sau din exploatari forestiere), situate in celalalt stat contractant, poate fi impus in acel celalalt stat contractant.
    2. Expresia proprietatii imobiliare are intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Termenul va include, in orice caz, toate accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatarile forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, vapoarele, aeronavele, vehiculele feroviare si rutiere nu vor fi considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se vor aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul cand intreprinderea exercita activitati in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitati in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitatea sa in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, se atribuie in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, profiturile pe care le-ar fi putut realiza, daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare, in conditii identice sau similare, si tratand cu toata independenta cu intreprinderea a carui sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent vor fi admise la scadere cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul contractant in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte. Aceste prevederi vor fi aplicabile sub rezerva restrictiilor prevazute de legislatia interna.
    4. In masura in care intr-un stat contractant profitul care se atribuie unui sediu permanent este determinat prin repartizarea profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu va impiedica acel stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare adoptata va fi, totusi, aceea prin care rezultatul va fi in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul care se atribuie unui sediu permanent va fi determinat in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cand exista motive temeinice si suficiente de a proceda altfel.
    7. Cand profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, prevederile acelor articole nu vor fi afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Venituri provenite din transporturi internationale
    1. Veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant din exploatarea in trafic international a navelor, vapoarelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare sau rutiere vor fi impozabile numai in acest stat contractant.
    2. In sensul prezentei conventii, venitul provenit din exploatarea navelor, vapoarelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare sau rutiere inseamna venitul provenit din folosirea directa, inchirierea sau folosirea sub orice alta forma a mijloacelor de transport, inclusiv folosirea, intretinerea sau inchirierea conteinerelor si echipamentului aferent.
    3. Prevederile paragrafului 1 se vor aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    Art. 9
    Posibilitati de ajustare a venitului
    1. Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; sau
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si ale unei intreprinderi a celuilalt stat contractant;
si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci veniturile, care fara aceste conditii ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in veniturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Cand un stat contractant include in veniturile unei intreprinderi apartinand acelui stat contractant si impune, in consecinta, veniturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impozitarii in acel celalalt stat contractant si veniturile astfel incluse sunt venituri care ar fi revenit intreprinderii primului stat contractant mentionat, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci celalalt stat contractant va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei impozitului stabilit asupra acelor venituri. La efectuarea unei astfel de modificari se va tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii, iar autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi, aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 15% din suma bruta a dividendelor.
    Prezentul paragraf nu va afecta impunerea societatii in ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende folosit in acest articol indica veniturile provenind din actiuni, din actiuni sau drepturi de folosinta, din parti miniere, din parti de fondator sau din alte drepturi care nu sunt titluri de creanta, din participari la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca veniturile din actiuni de catre legislatia statului in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitatea in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara in acel celalalt stat contractant profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat contractant nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului cand asemenea dividende sunt platite unui rezident al acelui stat sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un sediu permanent sau baza fixa situate in acel celalalt stat, nici sa depuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta, in intregime sau in parte, profituri sau venituri provenind din acel celalalt stat contractant.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi, aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 15% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2 ale acestui articol, dobanzile provenind din:
    a) Romania si platite Guvernului Federatiei Ruse sau Bancii sale Centrale ori Bancii de Comert Exterior vor fi scutite de impozitul roman;
    b) Federatia Rusa si platite Guvernului Romaniei sau Bancii sale Nationale, Bancii Romane de Comert Exterior - S.A. ori la Eximbank - S.A., vor fi scutite de impozitul rus.
    4. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din titluri de creanta de orice natura insotite sau nu de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la profiturile debitorului si, in special, veniturile din efecte publice, titluri de creanta sau obligatiuni, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, titluri de creanta sau obligatiuni. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi in sensul prezentului articol.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, isi desfasoara activitatea in celalalt stat contractant, din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat contractant profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care sunt platite dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau o baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    6. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat contractant, o subdiviziune, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de acel sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste dobanzi vor fi considerate ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cand datorita relatiilor speciale existente intre debitor si creditor sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre debitor si creditor in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va fi impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi, aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente, folosit in prezentul articol, inseamna plati de orice natura primite pentru folosirea sau concesionarea oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf si filmelor sau benzilor folosite pentru emisiunile de radio sau televiziune, orice patent sau marca de comert, desen sau model, plan, formula secreta sau procedeu de fabricatie, programe pentru computer sau pentru folosirea ori pentru dreptul de a folosi un echipament industrial, comercial sau stiintific, ori pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara o activitate in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat contractant profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele sunt efectiv legate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    5. Redeventele vor fi considerate ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat contractant, o subdiviziune, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de a plati redeventele, si aceste redevente sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste redevente sunt considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand datorita relatiilor speciale existente intre platitorul si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avand in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va fi impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Castiguri de capital
    1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatii imobiliare, astfel cum este definita la art. 6, situata in celalalt stat contractant, pot fi impuse in statul contractant in care este situata aceasta proprietate.
    2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare, facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatii mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acelei baze fixe, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    3. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea navelor, vapoarelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare si rutiere exploatate in trafic international sau a proprietatii mobiliare necesare exploatarii acestor nave, vapoare, aeronave, vehicule feroviare si rutiere vor fi impozabile numai in acest stat contractant.
    4. Castigurile provenind din instrainarea oricarei proprietati, alta decat cea la care se face referire in paragrafele 1, 2 si 3, vor fi impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 14
    Venituri provenite din exercitarea unei profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent vor fi impozabile numai in acel stat contractant, daca nu dispune in mod obisnuit in celalalt stat contractant de o baza fixa pentru exercitarea activitatilor sale. Daca dispune de o astfel de baza fixa, veniturile pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai partea care este atribuibila acelei baze fixe.
    2. Expresia profesii independente cuprinde, in special, activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 15
    Venituri provenite din exercitarea unei profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 16, 18, 19, 20 si 21, salariile si alte remuneratii similare obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata vor fi impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul cand activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant, remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant vor fi impozabile numai in primul stat contractant mentionat daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat contractant pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 zile intr-un an calendaristic; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat contractant; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau o baza fixa pe care cel care angajeaza le are in celalalt stat contractant.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, salariile si alte remuneratii similare, pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant, vor fi scutite de impozit in acel celalalt stat contractant:
    a) in legatura cu un santier de constructii, un proiect de constructie, montaj sau instalare sau activitati de supraveghere, inclusiv asistenta tehnica legata de acestea, in conformitatea cu paragraful 3 al art. 5 al acestei conventii;
    b) pentru activitatea salariata exercitata la bordul unei nave, vapor, aeronava, vehicul feroviar sau rutier, exploatat in trafic international de catre o intreprindere a statului contractant al carui rezident este;
    c) pentru remuneratia primita de un ziarist sau un corespondent de presa, cu conditia ca aceasta plata sa fie facuta din surse aflate in statul contractant al carui rezident este, pentru o perioada de 2 ani de la data sosirii sale in celalalt stat contractant.
    Art. 16
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Remuneratiile si alte plati similare primite de un rezident al unui stat contractant, in calitatea sa de membru al consiliului de administratie sau al oricarui alt organ de conducere similar al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    Art. 17
    Venituri obtinute de artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 14 si 15, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant, in calitate de artist de spectacol, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau de televiziune ori ca interpreti muzicali, sau ca sportivi, din activitatea lor personala desfasurata in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale desfasurate de un artist de spectacol sau un sportiv nu revin artistului de spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 14 si 15, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, veniturile obtinute din activitati desfasurate in cadrul schimburilor culturale, stabilite prin acorduri culturale incheiate intre cele doua state contractante, vor fi scutite reciproc de impozit, cu conditia ca aceste activitati sa fie finantate de guvernul unui stat contractant, iar activitatile sa nu fie exercitate in scopul de a obtine profituri.
    Art. 18
    Pensii
    Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    Art. 19
    Remuneratii platite pentru exercitarea de functii guvernamentale
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant, o subdiviziune, o autoritate locala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat, subdiviziunii sau autoritatii sale locale, vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    b) Totusi aceste remuneratii vor fi impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat contractant si persoana fizica este rezidenta a acelui stat contractant si
    (i) poseda cetatenia acelui stat contractant; sau
    (ii) nu a devenit rezidenta a acelui stat contractant, numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Orice pensie platita de sau din fonduri create de un stat contractant, o subdiviziune, o autoritate locala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat contractant, subdiviziunii sau autoritatii sale locale vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    b) Totusi, aceste pensii vor fi impozabile numai in celalalt stat contractant, daca persoana fizica este rezidenta si poseda cetatenia acelui stat contractant.
    3. Prevederile art. 15, 16 si 18 se vor aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant, de o subdiviziune sau de o autoritate locala a acestuia.
    Art. 20
    Plati primite de studenti si practicanti
    1. Un student sau un practicant care este sau a fost, imediat inainte de sosirea sa intr-un stat contractant, rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat contractant mentionat numai in scopul educarii sau pregatirii sale nu va fi impus in acel stat pentru platile primite in scopul intretinerii, educarii sau pregatirii, cu conditia ca aceste plati sa provina din surse aflate in afara acelui stat contractant.
    Art. 21
    Remuneratii primite de profesori si cercetatori
    O persoana fizica care este sau a fost rezidenta a unui stat contractant, imediat inainte de sosirea sa in celalalt stat contractant, si care, la invitatia oricarei universitati, colegiu, scoala sau alta institutie educationala similara, nonprofit, care sunt recunoscute de guvernul acelui stat contractant, potrivit legislatiei sale interne, este prezent in acest celalalt stat contractant pentru o perioada care nu depaseste 2 ani de la data primei sale sosiri in acel celalalt stat contractant, numai in scopul de a preda sau a cerceta sau pentru ambele, la astfel de institutii educationale, va fi scutita de impozit pentru aceasta perioada in acel celalalt stat contractant pentru remuneratia primita pentru predare sau cercetare.
    Art. 22
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, indiferent de unde provin, care nu sunt tratate la articolele precedente ale prezentei conventii, vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica asupra veniturilor, altele decat veniturile provenite din proprietatile imobiliare, asa cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, daca primitorul unor astfel de venituri, fiind un rezident al unui stat contractant desfasoara activitati in celalalt stat contractant, printr-un sediu permanent situat acolo, sau exercita in acel celalalt stat contractant profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, si dreptul sau proprietatea in legatura cu care venitul este platit este efectiv legat de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie, se vor aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    Art. 23
    Impunerea capitalului
    1. Capitalul reprezentat de proprietati imobiliare, astfel cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, poate fi impus in statul contractant in care sunt situate aceste proprietati.
    2. Capitalul reprezentat de proprietati mobiliare facand parte din activul unui sediu permanent al unei intreprinderi sau din proprietati mobiliare apartinand unei baze fixe, utilizata pentru exercitarea unei profesii independente, poate fi impus in statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    3. Navele, vapoarele, aeronavele, vehiculele feroviare si rutiere, exploatate in trafic international de un rezident al unui stat contractant, si proprietatile mobiliare, tinand de exploatarea unor asemenea mijloace de transport, vor fi impozabile numai in acest stat contractant.
    4. Toate celelalte elemente de capital ale unui rezident al unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    Art. 24
    Metode pentru eliminarea dublei impuneri
    Cand un rezident al unui stat contractant obtine venituri din celalalt stat contractant, care, in concordanta cu prevederile acestei conventii, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant, nivelul impozitului pe acel venit platibil in celalalt stat contractant poate fi dedus din impozitul perceput in primul stat contractant mentionat. Nivelul deducerii, totusi, nu va depasi nivelul impozitului care s-ar fi datorat in primul stat contractant mentionat, pe acel venit, potrivit legislatiei fiscale si reglementarilor sale.
    Art. 25
    Nediscriminarea
    1. Rezidentii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant la nici o impozitare sau obligatie legate de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impozitarea sau obligatia la care sunt sau pot fi supusi rezidentii acelui celuilalt stat contractant, aflati in aceeasi situatie.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile in acel celalalt stat contractant decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat contractant care desfasoara aceleasi activitati.
    3. Prevederile acestui articol nu vor fi interpretate ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant nici o deducere personala, inlesnire sau reducere in ce priveste impunerea pe considerente privind statutul civil ori responsabilitatile pe care le acorda rezidentilor sai.
    4. Cu exceptia cazului cand se aplica prevederile art. 9, ale paragrafului 7 al art. 11 sau ale paragrafului 6 al art. 12, dobanzile, redeventele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant se vor deduce, in scopul determinarii profiturilor impozabile ale unei asemenea intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat contractant mentionat.
    In mod similar, orice datorii ale unei intreprinderi a unui stat contractant fata de un rezident al celuilalt stat contractant vor fi deductibile, in scopul determinarii capitalului impozabil al unei asemenea intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cand acestea ar fi fost contractate de un rezident al primului stat contractant mentionat.
    5. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut sau controlat, in mod direct sau indirect, de unul sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale acelui prim stat contractant mentionat.
    Art. 26
    Procedura amiabila
    1. Cand un rezident al unui stat contractant considera ca, datorita masurilor luate de unul sau de ambele state contractante, rezulta sau va rezulta pentru el o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, el poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state contractante, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este.
    Cazul trebuie prezentat celuilalt stat contractant intr-o perioada de 3 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta ca impunerea este contrara prevederilor conventiei.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu prezenta conventie.
    Orice intelegere realizata va fi aplicata indiferent de perioada de prescriptie prevazuta in legislatia interna a statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve, pe calea intelegerii amiabile, orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii acestei conventii. De asemenea, se pot consulta reciproc pentru eliminarea dublei impuneri in cazurile neprevazute de prezenta conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul realizarii unei intelegeri, in sensul paragrafelor precedente.
    Art. 27
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare aplicarii prevederilor prezentei conventii sau ale legislatiei interne ale statelor contractante privitoare la impozitele vizate de conventie, in masura in care impozitarea la care se refera nu este contrara prevederilor prezentei conventii.
    Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne ale acelui stat contractant, si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv la instante judecatoresti si organe administrative), insarcinate cu stabilirea sau incasarea, aplicarea sau urmarirea, sau solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul prezentei conventii. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti sau deciziile judiciare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor impune, in nici un caz, unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret de afaceri, industrial, comercial sau profesional, sau un procedeu de fabricatie sau informatii, a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 28
    Functionari ai institutiilor diplomatice si consulare
    Nici o prevedere a prezentei conventii nu va afecta privilegiile de care beneficiaza functionarii institutiilor diplomatice si consulare in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 29
    Intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie va fi ratificata si instrumentele de ratificare vor fi schimbate cat mai curand posibil.
    2. Conventia va intra in vigoare la data schimbului instrumentelor de ratificare si prevederile conventiei se vor aplica:
    a) in ce priveste impozitul retinut prin stopaj la sursa, la venitul realizat, incepand cu sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care prezenta conventie intra in vigoare; si
    b) in ce priveste celelalte impozite pe venitul si pe capitalul realizate in perioada impozabila, incepand cu sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care prezenta conventie intra in vigoare.
    3. In relatiile reciproce dintre Romania si Federatia Rusa, Conventia multilaterala pentru evitarea dublei impuneri cu privire la venitul si capitalul persoanelor fizice, semnata la Miskolc la 27 mai 1977, si Conventia multilaterala pentru evitarea dublei impuneri cu privire la venitul si capitalul persoanelor juridice, semnata la Ulan-Bator la 19 mai 1978, vor inceta sa aiba efect din momentul aplicarii acestei conventii.
    Art. 30
    Denuntarea
    1. Prezenta conventie va ramane in vigoare pana la denuntarea acesteia de catre un stat contractant.
    2. Fiecare dintre statele contractante poate sa denunte conventia prin remiterea pe canale diplomatice a unei note de denuntare scrisa, cu cel putin 6 luni inainte de sfarsitul fiecarui an calendaristic, incepand cu al 5-lea an urmator celui in care conventia a intrat in vigoare.
    In asemenea caz, conventia va inceta sa aiba efect:
    a) in ce priveste impozitul retinut prin stopaj la sursa, la venitul realizat, incepand cu sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare; si
    b) in ce priveste celelalte impozite pe venitul si pe capitalul realizate in perioada impozabila, incepand cu sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare.
    Intocmita la Moscova, la 27 septembrie 1993, in trei exemplare originale, in limbile romana, rusa si engleza, toate textele fiind egal autentice. In caz de divergente in interpretare, se va folosi textul in limba engleza.

                    Pentru Guvernul Romaniei,
                    NICOLAE VACAROIU
                    PRIM-MINISTRU

                    Pentru Guvernul Federatiei Ruse,
                    VIKTOR CERNOMIRDIN
                    PRIM MINISTRU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 38/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 38 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 38/1994
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu