Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 3 din  3 februarie 1997

privind ratificarea Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Thailandei pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Bucuresti la 26 iunie 1996

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 18 din  6 februarie 1997


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Thailandei pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Bucuresti la 26 iunie 1996.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 9 octombrie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                 PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                         ION DIACONESCU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 15 ianuarie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE SENATUI
                          PETRE ROMAN

                             CONVENTIE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Thailandei pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit

    Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Thailandei,
    dorind sa incheie o conventie pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit stabilite in numele fiecarui stat contractant, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Sunt considerate impozite pe venit toate impozitele stabilite pe venitul total sau pe elementele de venit, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, impozitul pe suma totala a salariilor platite de intreprinderi, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
    3. Impozitele existente, asupra carora se aplica prezenta conventie, sunt:
    a) In cazul Romaniei:
    (i) impozitul pe venitul persoanelor fizice;
    (ii) impozitul pe profit;
    (iii) impozitul pe salarii si pe alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe venitul agricol;
    (v) impozitul pe dividende,
        (denumite in continuare impozit roman).
    b) In cazul Thailandei:
    (i) impozitul pe venit; si
    (ii) impozitul pe venitul din petrol,
         (denumite in continuare impozit thailandez).
    4. Conventia se va aplica, de asemenea, oricaror impozite pe venit identice sau in esenta similare, care sunt stabilite dupa data semnarii acestei conventii, in plus, sau in locul impozitelor existente. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra oricaror modificari importante aduse in legislatiile lor fiscale respective.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In prezenta conventie, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) termenul Romania inseamna Romania si, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva, asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, drepturile suverane si jurisdictia in concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si subsolul acestor ape;
    b) termenul Thailanda inseamna Regatul Thailandei si include orice zona adiacenta apelor teritoriale ale Regatului Thailandei, care, conform legislatiei thailandeze si in conformitate cu dreptul international, a fost sau poate fi desemnata in viitor ca o zona in care Regatul Thailandei isi poate exercita drepturile in legatura cu fundul marii, subsolul si resursele naturale ale acesteia;
    c) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Romania sau Thailanda, dupa cum cere contextul;
    d) termenul persoana include o persoana fizica, o societate si orice alta asociere de persoane, care sunt tratate ca o entitate in vederea impozitarii;
    e) termenul societate inseamna orice persoana juridica, inclusiv o societate mixta, constituita in conformitate cu legislatia romana, sau orice entitate care este considerata ca o persoana juridica de catre legislatia fiscala a respectivelor state contractante;
    f) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    g) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in cazul Thailandei, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    h) termenul national inseamna:
    (i) in relatia cu Romania, orice cetatean al Romaniei si orice persoana juridica si asociere de persoane avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania;
    (ii) in relatia cu Thailanda, orice persoana fizica avand nationalitatea Thailandei, orice persoana juridica, societate de persoane, asociatie si orice alta entitate avand statutul in conformitate cu legile in vigoare in Thailanda;
    i) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava sau aeronava exploatata de o intreprindere a unui stat contractant, cu exceptia cazului cand nava sau aeronava este exploatata numai intre locuri situate in celalalt stat contractant.
    2. In ceea ce priveste aplicarea conventiei de catre un stat contractant, orice termen care nu este definit in aceasta va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legilor acelui stat contractant cu privire la impozitele la care prezenta conventie se aplica.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acestui stat, este supusa impunerii in acest stat, datorita domiciliului sau, rezidentei sale, locului conducerii locului infiintarii sau oricarui alt criteriu de natura similara.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau se determina dupa cum urmeaza:
    a) aceasta va fi considerata rezidenta a statului contractant in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa. Daca dispune de o locuinta permanenta in ambele state contractante, va fi considerata rezidenta a statului contractant cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul contractant, in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale, nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre statele contractante, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau nu locuieste in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state contractante sau al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o societate este rezidenta a ambelor state contractante, atunci se va considera ca este rezidenta a statului contractant in care este infiintata sau in conformitate cu a carui lege a obtinut statutul de societate. Daca societatea, conform acestui criteriu, este inca rezidenta a ambelor state contractante, in acest caz va fi considerata rezidenta a statului contractant in care este situat locul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi desfasoara, in intregime sau in parte, activitatea sa.
    2. Expresia sediu permanent include indeosebi:
    a) un loc de conducere.
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o fabrica;
    e) un atelier;
    f) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale;
    g) un santier de constructii sau un proiect de constructie, cand asemenea santier sau proiect dureaza o perioada mai mare de 6 luni;
    h) un proiect de montaj sau instalare, a carui durata depaseste 6 luni;
    i) o cladire folosita pentru vanzarea marfurilor;
    j) o magazie apartinand unei persoane care depoziteaza marfuri pentru altii;
    k) furnizarea de servicii, inclusiv servicii de consultanta de catre un rezident al unuia dintre statele contractante prin angajati sau alt personal, cu conditia ca activitatile de aceasta natura sa continue (pentru acelasi proiect sau un proiect conex) in celalalt stat contractant pentru o perioada sau perioade care insumeaza mai mult de 183 de zile.
    3. Expresia sediu permanent se considera ca nu include:
    a) folosirea de instalatii, exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, exclusiv in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    d) produsele sau marfurile apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ sau unei expozitii temporare ocazionale, organizata de guvernul tarii primitoare, cand sunt vandute dupa inchiderea targului sau al expozitiei mentionate;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul cumpararii de produse sau marfuri, sau al colectarii de informatii pentru intreprindere;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri, exclusiv in scopul de a face reclama, de a furniza informatii pentru cercetari stiintifice sau pentru activitati similare, care au un caracter pregatitor sau auxiliar pentru intreprindere.
    4. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, atunci cand o persoana - alta decat un agent cu statut independent, caruia i se aplica prevederile paragrafului 5 - actioneaza intr-un stat contractant in numele unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, aceasta intreprindere se considera ca are un sediu permanent in primul stat mentionat, daca aceasta persoana:
    a) are si exercita, in mod obisnuit, in primul stat mentionat, imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, in afara de cazul cand activitatile acestei persoane sunt limitate la cumpararea de produse sau marfuri pentru intreprindere;
    b) nu are o astfel de imputernicire, dar mentine, in mod obisnuit, in primul stat mentionat, un stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii de la care primeste in mod regulat dispozitii sau efectueaza livrari in numele intreprinderii; sau
    c) nu are o astfel de imputernicire, dar primeste, in mod obisnuit, comenzi in primul stat mentionat, in totalitate sau aproape in totalitate pentru intreprindere sau pentru intreprindere si pentru alte intreprinderi care sunt controlate de aceasta sau are interese in a le controla.
    5. O intreprindere a unui stat contractant nu se considera ca are un sediu permanent in celalalt stat contractant, numai pentru faptul ca aceasta isi exercita activitatea de afaceri in acel celalalt stat printr-un broker, agent comisionar general sau prin oricare alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite. In acest sens, un agent nu va fi considerat drept agent cu statut independent, daca desfasoara in acel celalalt stat o activitate descrisa in paragraful 4, in cea mai mare parte pentru intreprindere sau pentru intreprindere si alte intreprinderi care sunt controlate de aceasta sau are interese in a le controla.
    6. Faptul ca o societate, care este rezidenta a unui stat contractant, controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi exercita activitatea de afaceri in acel celalalt stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este suficient pentru a face una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    7. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, o intreprindere de asigurari a unui stat contractant va fi considerata ca are un sediu permanent in celalalt stat, daca incaseaza prime pe teritoriul acelui stat sau asigura riscuri situate acolo prin intermediul unui salariat sau printr-un reprezentant care nu este un agent cu statut independent in sensul paragrafului 5.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile provenind din proprietati imobiliare (inclusiv veniturile din agricultura sau din exploatari forestiere) pot fi impuse in statul contractant in care sunt situate aceste proprietati.
    2. In sensul prezentei conventii, expresia proprietati imobiliare are intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia include, in orice caz, accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura
si exploatari forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, vapoarele si aeronavele nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea, in orice alta forma, a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietatile imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Veniturile sau profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul cand intreprinderea exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, veniturile sau profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, veniturile sau profiturile pe care le-ar fi putut realiza, daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare in conditii identice sau similare si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent, sunt admise la scadere cheltuielile ce pot fi dovedite ca fiind efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul contractant in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte.
    4. In masura in care, intr-un stat contractant, se obisnuieste ca profitul care se atribuie unui sediu permanent sa fie determinat pe baza unui anumit procent din incasarile totale ale intreprinderii sau pe baza repartizarii profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 al acestui articol nu impiedica acest stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare adoptata trebuie totusi sa fie aceea prin care rezultatul obtinut sa fie in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un venit sau profit nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul care se atribuie unui sediu permanent se determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cand exista motive temeinice si suficiente de a proceda altfel.
    7. Cand veniturile sau profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, prevederile acelor articole nu sunt afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transporturi navale si aeriene
    1. Venitul obtinut de o intreprindere a unui stat contractant din exploatarea in trafic international a aeronavelor va fi impus numai in acel stat contractant.
    2. Venitul obtinut de o intreprindere a unui stat contractant din exploatarea in trafic international a navelor poate fi impus in celalalt stat contractant, dar impozitul stabilit in acel celalalt stat contractant va fi redus cu o suma egala cu 50% din acesta.
    3. Prevederile paragrafelor 1 si 2 se aplica, de asemenea, in legatura cu participarea intreprinderilor angajate in transporturi navale sau aeriene la un pool de orice fel.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, sau
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant,
    si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor comerciale sau financiare prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile, care, fara aceste conditii, ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul dividendelor este o societate, impozitul astfel stabilit nu va depasi:
    a) 15% din suma bruta a dividendelor, daca societatea care plateste dividendele desfasoara activitatea printr-o intreprindere industriala si primitorul este o societate, exceptand societatile de persoane, care detine direct cel putin 25% din capitalul primei societati;
    b) 20% din suma bruta a dividendelor, in toate celelalte cazuri.
    Prezentul paragraf nu afecteaza impunerea societatii in ceea ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. a) Termenul dividende, folosit in acest articol, inseamna veniturile provenind din actiuni, din actiuni sau drepturi de folosinta, din parti miniere, din parti de fondator sau din alte drepturi, care nu sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca si veniturile din actiuni, de catre legislatia statului in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    b) Expresia intreprindere industriala inseamna:
    (1) orice intreprindere angajata in:
    (i) confectionare, asamblare si prelucrare;
    (ii) constructii, constructii civile si constructii de nave;
    (iii) producerea de electricitate, energie hidraulica, gaz sau aprovizionare cu apa; sau
    (iv) agricultura, exploatare forestiera si pescuit, si exploatarea unei plantatii; si
    (2) orice alta activitate intreprinsa in baza privilegiilor acordate prin legea thailandeza privind promovarea investitiilor industriale; si
    (3) orice alta intreprindere care este declarata ca intreprindere industriala de autoritatile competente ale ambelor state contractante, in sensul prezentului articol.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant, in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului cand asemenea dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un sediu permanent sau de o baza fixa, situate in acel celalalt stat, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta in intregime sau in parte profituri sau venituri provenind din acel celalalt stat. Nici o prevedere a acestui paragraf nu va fi interpretata in sensul ca impiedica fiecare stat contractant sa perceapa impozit pe venit asupra profiturilor distribuite in conformitate cu legile acelui stat.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor si este o societate rezidenta a celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit nu va depasi:
    a) 10% din suma bruta a dobanzilor, daca sunt primite de orice institutie financiara (inclusiv o societate de asigurare);
    b) 20% din suma bruta a dobanzilor, in cazul dobanzilor pentru vanzarea pe credit;
    c) 25% din suma bruta a dobanzilor, in celelalte cazuri.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite guvernului celuilalt stat contractant vor fi scutite de impozit in primul stat contractant mentionat.
    4. In vederea aplicarii paragrafului 3, termenul Guvern:
    a) In cazul Romaniei, inseamna Guvernul Romaniei si include:
    (i) Banca Nationala a Romaniei; si
    (ii) Banca Romana de Comert Exterior - S.A., in masura in care activitatile lor se desfasoara in cadrul autoritatii obisnuite a unei banci centrale.
    b) In cazul Thailandei, inseamna Guvernul Regal al Thailandei si include:
    (i) Banca Thailandei, in masura in care activitatea sa se desfasoara in cadrul autoritatii obisnuite a unei banci centrale; si
     (ii) autoritatile locale.
    5. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din efecte publice, obligatiuni sau titluri de creanta insotite sau nu de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la profiturile debitorului si din creante de orice fel, precum si orice alte venituri asimilate veniturilor din surse imprumutate de legislatia fiscala a statului din care provine venitul. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi, in sensul prezentului articol.
    6. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta, in legatura cu care sunt platite dobanzile, este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau de o asemenea baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    7. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acestui stat. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa, in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de acest sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste dobanzi se considera ca provin din statul in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    8. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Comisioane
    1. Comisioanele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste comisioane pot fi impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acestui stat, dar impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a comisioanelor.
    3. Termenul comisioane, folosit in prezentul articol, inseamna platile facute catre un broker, agent comisionar general sau catre oricare alte persoane asimilate unui broker sau agent de catre legislatia fiscala a statului contractant din care provin asemenea plati.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca primitorul comisioanelor, fiind un rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant din care provin comisioanele un sediu permanent de care este legata efectiv activitatea generatoare de comisioane. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7.
    5. Comisioanele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acestui stat. Totusi, cand platitorul comisioanelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent de care sunt legate activitatile care genereaza obligatia de plata si comisioanele se suporta de sediul permanent, atunci aceste comisioane se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si primitor sau intre ambii si o alta persoana, suma comisioanelor, tinand seama de activitatile pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si primitor in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste redevente pot fi impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acestui stat, dar impozitul astfel stabilit nu va depasi 15% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente, folosit in prezentul articol, inseamna plati, de orice fel, primite pentru instrainarea, folosirea concesionarea folosirii unui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf si filmelor sau benzilor folosite pentru emisiunile de radio sau televiziune, orice patent, marci de fabrica sau orice alte drepturi sau proprietati asemanatoare, unui desen sau model, plan, formula secreta sau procedeu de fabricatie sau pentru utilizarea sau dreptul de a utiliza orice echipament industrial, comercial sau stiintific sau pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca primitorul redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant din care provin redeventele un sediu permanent de care se leaga efectiv dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7.
    5. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acestui stat. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent de care este efectiv legat dreptul sau proprietatea generatoare de redevente si aceste redevente sunt suportate de un asemenea sediu permanent, atunci acestea se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si primitor sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avand in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si primitor in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 14
    Castiguri din instrainarea proprietatii
    1. Castigurile realizate din instrainarea proprietatilor imobiliare, astfel cum sunt definite la paragraful 2 al art. 6, pot fi impuse in statul contractant in care sunt situate aceste proprietati.
    2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare, facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant, sau a proprietatii mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acelei baze fixe, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    3. Castigurile obtinute de o intreprindere a unui stat contractant din instrainarea navelor sau aeronavelor exploatate in trafic international sau a proprietatilor mobiliare necesare exploatarii acestor nave sau aeronave sunt impozabile numai in acel stat contractant.
    4. Castigurile provenind din instrainarea oricaror proprietati sau bunuri, altele decat cele la care se face referire in paragrafele 1, 2 si 3 ale prezentului articol, sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza. Nici o prevedere a acestui paragraf nu va impiedica fiecare stat contractant de a impune castigurile sau veniturile din vanzarea sau transferul de actiuni sau de alte titluri de valoare.
    Art. 15
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent sunt impozabile numai in acest stat, in afara de cazul in care activitatile au fost exercitate in celalalt stat contractant. Veniturile privind profesiile independente ori activitatile independente exercitate in acel celalalt stat pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant, din exercitarea pe cont propriu a unei profesii independente sau a altor activitati independente desfasurate in celalalt stat contractant, nu sunt impozabile in celalalt stat, daca:
    a) primitorul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in anul fiscal vizat;
    b) primitorul nu dispune de o baza fixa in celalalt stat; si
    c) veniturile nu sunt suportate de o intreprindere sau de un sediu permanent situat in celalalt stat.
    3. Expresia profesii independente cuprinde, in special, activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 16
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 17, 19, 20 si 21, salariile si alte remuneratii similare, obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata, sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul cand activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este astfel exercitata, remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat mentionat, daca:
    a) primitorul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in cursul anului fiscal vizat; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile obtinute pentru o activitate salariata, exercitata la bordul unei nave sau aeronave exploatate in trafic international de o intreprindere a unui stat contractant, sunt impozabile numai in acel stat.
    Art. 17
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Remuneratiile si alte plati similare, primite de un rezident al unui stat contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    Art. 18
    Artisti si atleti
    1. Independent de prevederile art. 15 si 16, veniturile obtinute de artistii de spectacol, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau de televiziune, de interpretii muzicali, si de atleti, din activitatile lor personale, desfasurate in aceasta calitate, pot fi impuse in statul contractant in care aceste activitati sunt exercitate.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale, desfasurate de un artist de spectacol sau de un atlet in aceasta calitate, nu revin artistului de spectacol sau atletului, ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 15 si 16, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau ale atletului.
    3. Independent de prevederile art. 7, cand activitatile mentionate la paragraful 1 al acestui articol sunt exercitate intr-un stat contractant de catre o intreprindere a celuilalt stat contractant, profiturile realizate din desfasurarea acestor activitati, de catre o astfel de intreprindere, pot fi impuse in primul stat contractant mentionat, in afara de cazul in care intreprinderea este finantata in cea mai mare parte din fondurile publice ale celuilalt stat contractant, inclusiv orice unitate administrativ-teritoriala, autoritate locala sau organizatie statutara a acestuia, in legatura cu astfel de activitati.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol nu se aplica remuneratiilor sau profiturilor, salariilor si altor venituri similare, obtinute din activitatile desfasurate intr-un stat contractant de catre artisti de spectacol sau atleti, daca vizita in acel stat contractant este suportata in mod substantial din fondurile publice ale celuilalt stat contractant, inclusiv orice unitate administrativ-teritoriala, autoritate locala sau organizatie statutara a acestora.
    Art. 19
    Pensii si anuitati
    1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 20, pensiile si alte remuneratii similare, platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut si orice anuitate platita unui astfel de rezident vor fi impuse numai in acel stat.
    2. Termenul anuitate inseamna o suma determinata, platibila; in mod periodic, la scadente fixe, in timpul vietii sau in timpul unei perioade specificate sau determinabile, in virtutea unui angajament, cu obligatia de a face in schimb platile pentru deplina si corespunzatoare recompensare in bani sau in echivalent banesc.
    Art. 20
    Functii publice
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant, de o unitate administrativ-teritoriala sau de o autoritate locala a acestuia, unei persoane fizice pentru serviciile prestate acestui stat sau unitatii sau autoritatii locale, sunt impozabile numai in acest stat.
    b) Totusi aceste remuneratii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat si persoana fizica este rezidenta a acelui stat, si
    (i) este un national al acelui stat, sau
    (ii) nu a devenit rezidenta a acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Orice pensie platita de, sau din fonduri create de un stat contractant, de o unitate administrativ-teritoriala sau de o autoritate locala a acestuia, unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat sau unitati administrativ-teritoriale ori autoritati locale a acestuia, este impozabila numai in acel stat.
    b) Totusi aceste pensii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca persoana fizica este national si rezident al acelui stat.
    3. Prevederile art. 16, 17 si 19 se aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri, desfasurata de un stat contractant sau de o unitate administrativ-teritoriala ori de o autoritate locala a acestuia.
    Art. 21
    Profesori, invatatori si cercetatori
    1. O persoana fizica, care este rezidenta unui stat contractant, imediat inainte de sosirea sa in celalalt stat contractant, si care, la invitatia unei universitati, colegiu, scoala sau alta institutie educationala similara, care este recunoscuta de autoritatea competenta a acelui celalalt stat contractant si care este prezenta in acel celalalt stat contractant pentru o perioada care nu depaseste 2 ani, numai in scopul de a preda sau a cerceta sau pentru ambele, la astfel de institutii educationale, va fi scutita de impozit in acel celalalt stat contractant pentru remuneratia primita in legatura cu activitatea sa de predare sau de cercetare.
    2. Prezentul articol nu se aplica venitului din cercetare, daca asemenea cercetare nu este intreprinsa in interes public ci, in principal, in interesul obtinerii unui castig in folosul unei anumite persoane sau al unui grup de persoane.
    Art. 22
    Studenti
    1. Sumele pe care le primeste un student, un practicant sau un stagiar, care este sau a fost, imediat anterior prezentei sale intr-un stat contractant, un rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat contractant mentionat, numai in scopul instruirii sau pregatirii sale, nu vor fi impuse in primul stat mentionat, pe o perioada de 6 ani, cu conditia ca astfel de sume sa provina din surse aflate in afara acelui stat.
    2. Un astfel de student, practicant sau stagiar va fi, de asemenea, scutit de impozite pe venit pe o perioada de 2 ani pentru remuneratiile primite din munca salariata exercitata in primul stat, cu conditia ca aceste activitati sa fie in legatura cu studiile sau cu pregatirea sa sau sa fie necesare intretinerii sale.
    Art. 23
    Venituri nementionate in mod expres
    Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, care nu sunt mentionate in mod expres la articolele precedente ale prezentei conventii, pot fi impuse in statul contractant din care provin veniturile.
    Art. 24
    Eliminarea dublei impuneri
    1. Cand venitul este impus in ambele state contractante, dubla impunere se va evita in conformitate cu urmatoarele paragrafe ale prezentului articol.
    2. In cazul Romaniei, impozitul thailandez platibil pentru venitul obtinut din Thailanda va fi recunoscut ca un credit fata de impozitul roman platibil cu privire la acest venit.
    3. In cazul Thailandei, impozitul roman platibil pentru venitul din surse aflate in Romania va fi recunoscut ca un credit fata de impozitul thailandez platibil cu privire la acel venit. Totusi creditul nu va depasi acea parte a impozitului thailandez, astfel cum a fost calculat inainte de acordarea creditului si care este aferent unor asemenea elemente de venit.
    4. In vederea aplicarii paragrafului 2 al prezentului articol, expresia impozit thailandez platibil va include cuantumul impozitului thailandez, care ar fi trebuit sa fie platit, daca nu ar fi fost acordata scutirea sau reducerea impozitului thailandez in concordanta cu legea referitoare la promovarea dezvoltarii economice a Thailandei, in vigoare la data semnarii conventiei, sau care se va introduce in locul acesteia, modificand sau adaugandu-se la legea existenta.
    Art. 25
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant, fie ca sunt sau nu rezidenti ai statului contractant mentionat, nu vor fi supusi in celalalt stat contractant la nici o impozitare sau obligatie legata de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supusi nationalii acelui celalalt stat, aflati in aceeasi situatie.
    2. Impunerea unui sediu permanent, pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant, nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile in acel celalalt stat decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat care desfasoara aceleasi activitati.
    3. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut sau controlat, in mod direct sau indirect, de unul sau de mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale primului stat mentionat.
    4. In prezentul articol termenul impunere indica impozitele care fac obiectul prezentei conventii.
    Art. 26
    Procedura amiabila
    1. Cand o persoana considera ca, datorita masurilor luate de unul sau de ambele state contractante rezulta sau va rezulta pentru ea o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este sau, daca situatia sa se incadreaza in prevederile paragrafului 1 al art. 25, acelui stat contractant al carui national este.
    Cazul trebuie prezentat in termen de 3 ani de la prima notificare a masurii din care rezulta o impunere contrara prevederilor conventiei.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu prezenta conventie.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve, pe calea intelegerii amiabile, orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii acestei conventii. De asemenea, se pot consulta reciproc pentru eliminarea dublei impuneri, in cazurile neprevazute de conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele in scopul realizarii unei intelegeri, in vederea aplicarii prevederilor conventiei. Cand, pentru a se ajunge la o intelegere, apare necesar un schimb oral de opinii, un atare schimb poate avea loc prin intermediul unei comisii formate din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 27
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare aplicarii prevederilor prezentei conventii sau ale legislatiei interne a statelor contractante, privitoare la impozitele vizate de conventie, in masura in care impozitarea la care se refera nu este contrara prevederilor conventiei. Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile art. 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne a acestui stat si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv la instante judecatoresti si organe administrative) insarcinate cu stabilirea sau cu incasarea, aplicarea sau cu urmarirea impozitelor sau solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul conventiei. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor fi interpretate ca impunand unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative, contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret comercial, industrial, profesional sau un procedeu de fabricatie sau comercial ori informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 28
    Agenti diplomatici si functionari consulari
    Prevederile prezentei conventii nu vor afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza agentii diplomatici sau functionarii consulari, in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 29
    Intrarea in vigoare
    Prezenta conventie va fi aprobata in conformitate cu procedurile constitutionale in vigoare in cele doua state contractante si va intra in vigoare la 30 (treizeci) de zile dupa data efectuarii schimbului de note prin care se certifica ca in ambele state au fost indeplinite formalitatile necesare si va avea efect:
    (i) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa, la sumele platibile la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia a intrat in vigoare;
    (ii) in ceea ce priveste celelalte impozite pe venit, pentru anii fiscali si perioadele contabile incepand la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia a intrat in vigoare.
    Art. 30
    Denuntarea
    Prezenta conventie va ramane in vigoare o perioada nedeterminata, dar fiecare dintre statele contractante va putea denunta conventia, pe canale diplomatice, dand celuilalt stat contractant o nota de denuntare scrisa la sau inainte de a 30-a zi a lunii iunie a fiecarui an calendaristic, incepand din al 5-lea an urmator celui in care conventia a intrat in vigoare.
    In aceasta situatie, prezenta conventie va inceta sa aiba efect:
    (i) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa, la suma platibila la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare;
    (ii) in ceea ce priveste celelalte impozite pe venit, pentru anii fiscali si perioadele contabile incepand la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare.
    Drept pentru care, subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au semnat prezenta conventie.
    Intocmita la Bucuresti la 26 iunie 1996, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana, thailandeza si engleza, toate cele trei texte fiind egal autentice. In caz de divergente in interpretarea textelor in limbile romana si thailandeza, textul in limba engleza va prevala.

               Pentru Guvernul Romaniei,
               Florin Georgescu,
               ministru de stat,
               ministrul finantelor

               Pentru Guvernul Regatului Thailandei,
               Amnuay Viravan,
               viceprim-ministru,
               ministrul afacerilor externe




SmartCity5

COMENTARII la Legea 3/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 3 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu