E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 246 din 12 iulie 2007

privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului de Drept Public si Stiinte Administrative al Romaniei

ACT EMIS DE: PARLAMENTUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 485 din 19 iulie 2007



Parlamentul României adoptă prezenta lege.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Se înfiinţează Institutul de Drept Public şi Ştiinţe Administrative al României, denumit în continuare Institut, for naţional ştiinţific, cu personalitate juridică, de drept public, sub control parlamentar.

(2) Institutul este continuatorul tradiţiei ştiinţifice a Institutului de Ştiinţe Administrative înfiinţat în anul 1925, tradiţie reluată şi promovată prin Asociaţia Institutul de Ştiinţe Administrative „Paul Negulescu".

(3)   Institutul reuneşte personalităţi reprezentative din domeniul dreptului şi al ştiinţelor administrative, de înaltă competenţă profesională, cu titlul ştiinţific de doctor şi doctoranzi, cu experienţă în activitatea de cercetare ştiinţifică ori în învăţământul juridic superior sau care ocupă funcţii în administraţia publică sau în autoritateajudecătorească.

(4)   Sediul Institutului este în municipiul Sibiu, Calea Dumbrăvii nr. 28-32, judeţul Sibiu.

(5)  Institutul editează Revista de drept public. Redacţia revistei are sediul în Bucureşti, bd. Mihail Kogălniceanu nr. 64, sectorul 5.

Art. 2. - (1) Institutul are ca scop fundamentarea ştiinţifică a soluţiilor de perfecţionare a organizării şi funcţionării autorităţilor publice centrale şi locale, prezentând rapoarte ştiinţifice anuale Parlamentului şi, după caz, Guvernului şi Consiliului Superior al Magistraturii.

(2) Rapoartele ştiinţifice anuale ale Institutului vor cuprinde şi propunerile de perfecţionare a legislaţiei şi de armonizare a dreptului public intern cu dreptul public comunitar.

Art. 3. - (1) Pentru desfăşurarea de cursuri postuniversitare, Institutul se poate asocia cu instituţii de învăţământ superior sau cu instituţii de profil din ţară, acreditate în acest scop, precum şi cu instituţii similare din străinătate, în condiţiile legii, şi poate organiza cursuri de specializare şi de perfecţionare.

(2) Institutul realizează studii, proiecte şi publicaţii în domeniul dreptului public şi al ştiinţelor administrative şi dezvoltă relaţii de colaborare cu autorităţi, instituţii şi organizaţii neguvernamentale de profil din ţară sau din străinătate.

Art. 4. - (1) Finanţarea Institutului se realizează de la bugetul de stat şi din alte surse, în condiţiile legii.

(2) Institutul poate dobândi bunuri prin sponsorizări, legate, donaţii sau alte mijloace legale, pe baza aprobării consiliului ştiinţific.

CAPITOLULII

Organizarea şi funcţionarea Institutului

Art. 5. - Institutul se organizează şi funcţionează potrivit prezentei legi şi regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.

Art. 6. - Conducerea Institutului se asigură de:

a) adunarea generală;

b) consiliul ştiinţific;

c) preşedinte.

Art. 7. - (1) Adunarea generală este forul suprem de conducere, alcătuit din totalitatea membrilor Institutului.

(2) Adunarea generală alege consiliul ştiinţific, preşedintele şi vicepreşedintele Institutului, în condiţiile prevăzute de regulament.

Art. 8. - (1) Consiliul ştiinţific este organul care asigură conducerea curentă a Institutului între şedinţele adunării generale şi se compune din membri de onoare şi membri activi, persoane fizice române sau străine. Numărul de membri în consiliul ştiinţific se stabileşte prin regulamentul propriu de organizare şi funcţionare a Institutului.

(2) Alegerea consiliului ştiinţific, a preşedintelui şi a vicepreşedintelui este validată de Senat, iar rapoartele anuale de activitate a Institutului se analizează de către comisiile parlamentare de specialitate, care informează plenul fiecărei Camere a Parlamentului.

Art. 9. - (1) Preşedintele Institutului este ales pentru un mandat de 3 ani şi poate fi reales. Preşedintele asigură conducerea operativă a Institutului şi are calitatea de ordonator principal de credite.

(2)  Preşedintele Institutului este preşedintele consiliului ştiinţific şi conduce lucrările adunării generale la care participă.

(3)  Preşedintele reprezintă Institutul în raporturile cu terţe persoane fizice sau juridice din ţară ori din străinătate.

(4)In exercitarea atribuţiilorsale, preşedintele emite ordine.

(5) In cazul în care preşedintele nu îşi poate exercita prerogativele pe o perioadă mai mare de 30 de zile, el va fi înlocuit de vicepreşedinte, delegat, după caz, de consiliul ştiinţific sau de preşedinte.

Art. 10. - (1) Vicepreşedintele Institutului este ales pentru un mandat de 3 ani, poate fi reales şi îndeplineşte atribuţiile specifice coordonării direcţiilor pe domenii, precum şi atribuţiile stabilite de consiliul ştiinţific sau de preşedinte.

(2) Secretarul general este înalt funcţionar public, numit de consiliul ştiinţific.

(3)  Secretarul general asigură, prin aparatul de lucru al Institutului, realizarea legăturilor funcţionale între direcţiile pe domenii şi celelalte structuri ale Institutului, precum şi cu terţe persoane, îndeplinind atribuţiile încredinţate de preşedinte, consiliul ştiinţific şi adunarea generală.

Art. 11. - Mandatul preşedintelui şi al vicepreşedintelui încetează la expirarea duratei pentru care au fost aleşi sau prin hotărârea consiliului ştiinţific, dacă aceştia sunt în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile sau îşi depun demisia.

Art. 12. - Preşedintele, vicepreşedintele, secretarul general şi directorii de departamente nu pot face parte din partide politice.

Art. 13. - (1) Desfăşurarea activităţii Institutului este asigurată prin aparatul propriu de lucru, constituit din funcţionari publici şi personal contractual.

(2)Arecalitateadefuncţionarpublic, potrivit Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, numai personalul aparatului de lucru care nu îndeplineşte atribuţii de cercetare în cadrul departamentelor.

(3) Salarizarea personalului aparatului de lucru al Institutului, care are calitatea de funcţionar public, se face potrivit dispoziţiilor Legii nr. 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, cu modificările şi completările ulterioare.

(4) Personalul contractual din cadrul Institutului este salarizat potrivit anexei nr. Ib (cap. II/B) şi anexei nr. VI/2b la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobată prin Legea nr. 383/2001, cu modificările ulterioare.

(5) Statul de personal, structura posturilor pe compartimente şi fişa postului se aprobă prin decizie a consiliului ştiinţific.

(6)  Numirea, modificarea, suspendarea şi/sau încetarea raporturilor de serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă ale personalului din aparatul de lucru al Institutului se aprobă prin ordin al preşedintelui.

(7) Structura organizatorică şi numărul maxim de posturi din aparatul de lucru al Institutului se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, la propunerea consiliului ştiinţific al Institutului.

Art. 14. - (1) In vederea realizării scopului şi atribuţiilor stabilite prin prezenta lege, imobilul proprietate publică a statului, situat în municipiul Sibiu, Calea Dumbrăvii nr. 28-32, judeţul Sibiu, identificat ca Pavilionul A din cazarma 562 Sibiu, se transmite din administrarea Ministerului Apărării în administrarea Institutului.

(2) Predarea-preluarea imobilului prevăzut la alin. (1) se face pe bază de protocol încheiat între Ministerul Apărării şi Institut, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi.

(3)  La data încheierii protocolului prevăzut la alin. (2), Institutul se subrogă Ministerului Apărării în contractele încheiate referitoare la acest imobil.

Art. 15. - (1) Prezenta lege intră în vigoare la 60 de zile de la publicareaîn Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2)  La data publicării prezentei legi, Asociaţia Institutul de Ştiinţe Administrative „Paul Negulescu" se dizolvă după procedura prevăzută de Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005.

(3) In termen de 30 de zile de la publicarea prezentei legi, Institutul va prezenta Guvernului, spre aprobare, regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR

BOGDAN OLTEANU

PRESEDINTELE SENATULUI

NICOLAE VĂCĂROIU


SmartCity5

COMENTARII la Legea 246/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 246 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu