E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Vreau reclama pe legex.ro!
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Produse Tradiţionale Sibiu
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro


Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Legea Nr.166 din 09.10.2012

privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2011 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care reglementează acordarea de beneficii de asistenţă socială
ACT EMIS DE: Parlamentul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 699 din 11 octombrie 2012




Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articolul I Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124 din 27 decembrie 2011 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care reglementează acordarea de beneficii de asistenţă socială, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 938 din 30 decembrie 2011, cu următoarele modificări şi completări: 1. La articolul II punctul 3 , alineatul (1) al articolului 8 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 8(1) La stabilirea venitului net lunar al familiei sau, după caz, al persoanei singure se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară depunerii cererii, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurări sociale de stat, asigurări de şomaj, indemnizaţii, alocaţii şi ajutoare cu caracter permanent, indiferent de bugetul din care se suportă, obligaţii legale de întreţinere şi alte creanţe legale, cu excepţia alocaţiei pentru susţinerea familiei prevăzute de Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, cu modificările şi completările ulterioare, a bugetului personal complementar prevăzut de Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a ajutoarelor de stat acordate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 14/2010 privind măsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producătorilor agricoli, începând cu anul 2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 74/2010, cu completările ulterioare, a burselor de studiu şi a burselor sociale, precum şi a sprijinului financiar prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială «Bani de liceu», cu modificările şi completările ulterioare. 2. La articolul II, punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins: „5. La articolul 141, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 141 (1) După stabilirea dreptului de ajutor social, titularul ajutorului social are obligaţia de a depune, din 3 în 3 luni, la primăria localităţii sau, după caz, a sectorului municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul ori reşedinţa, o declaraţie pe propria răspundere privind componenţa familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia, care va conţine obligatoriu datele de identificare ale titularului şi membrilor familiei. Modelul declaraţiei pe propria răspundere se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi.
........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... (3) În vederea urmăririi respectării condiţiilor de acordare a dreptului la ajutorul social, primarii dispun efectuarea de anchete sociale la interval de 6 luni sau ori de câte ori este nevoie.
3. La articolul II, după punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 61 , cu următorul cuprins: 61 . La articolul 141, după alineatul (3) se introduce un nou alineat , alineatul (31), cu următorul cuprins: (31) În situaţia în care beneficiarii de ajutor social sunt şi beneficiari ai alocaţiei pentru susţinerea familiei prevăzute de Legea nr. 277/2010, cu modificările şi completările ulterioare, depunerea declaraţiei prevăzute la alin. (1) şi ancheta socială prevăzută la alin. (3) se efectuează o singură dată, pentru ambele beneficii de asistenţă socială acordate. 4. La articolul II punctul 7 , articolul 161 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 161 (1) Începând cu anul 2012, pentru menţinerea dreptului la ajutorul social, familiile şi persoanele singure beneficiare, cu drepturi stabilite de cel puţin 6 luni, au obligaţia să îşi achite impozitele şi taxele faţă de bugetul local pentru bunurile pe care le deţin în proprietate, conform prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Verificarea îndeplinirii obligaţiei prevăzute la alin. (1) se realizează anual, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, pentru obligaţiile de plată către bugetul local aferente anului anterior.
(3) Pentru beneficiarii ajutorului social prevăzuţi la alin. (1) care nu şi-au achitat impozitele şi taxele locale în termenul prevăzut la alin. (2), serviciul de specialitate al primarului are obligaţia să comunice acestora suma de plată, iar în cazul în care prin hotărâre a autorităţii administraţiei publice locale s-a stabilit eşalonarea, reducerea sau scutirea obligaţiilor legale de plată, se va comunica şi termenul scadent pentru acestea.
(4) În situaţia în care, până la data de 31 martie a fiecărui an, primarul constată că nu a fost îndeplinită obligaţia prevăzută la alin. (1), acesta suspendă, prin dispoziţie, dreptul la ajutorul social pe o perioadă de 5 luni, începând cu drepturile aferente lunii aprilie.
(5) Achitarea obligaţiilor legale faţă de bugetul local în perioada prevăzută la alin. (4) atrage reluarea, prin dispoziţia primarului, a dreptului la ajutorul social, începând cu luna următoare celei în care s-a achitat obligaţia, inclusiv pentru drepturile cuvenite în perioada suspendării.
(6) În situaţia în care, după termenul prevăzut la alin. (4), nu a fost îndeplinită obligaţia prevăzută la alin. (1), dreptul la ajutorul social încetează prin dispoziţia primarului.
(7) Pentru persoanele singure care se ocupă de creşterea şi îngrijirea unuia sau mai multor copii, menţinerea drepturilor reglementate de prezenta lege nu este condiţionată de obligaţia prevăzută la alin. (1).
5. La articolul II, după punctul 7 se introduce un nou punct, punctul 71 , cu următorul cuprins: 71 . După articolul 161 se introduc două noi articole, articolele 162 şi 163, cu următorul cuprins: Articolul 162 (1) În baza prevederilor art. 286 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 125 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile administraţiei publice locale pot aproba scutiri, reduceri, eşalonări sau amânări la obligaţiile de plată faţă de bugetele locale, pentru beneficiarii drepturilor prevăzute de prezenta lege.
(2) În situaţia în care au fost aprobate eşalonări sau amânări la plata obligaţiilor faţă de bugetele locale, suspendarea prevăzută la art. 161 alin. (4) se aplică numai familiilor şi persoanelor singure care până la data verificării nu şi-au achitat obligaţiile inclusiv în condiţiile alin. (1).
Articolul 163 În situaţia în care pe perioada suspendării prevăzute la art. 161 alin. (4) intervine o altă situaţie de suspendare, iar titularul aduce în această perioadă dovada prin care se confirmă plata obligaţiilor faţă de bugetul local, plata drepturilor se face numai pentru perioada în care nu se suprapun perioadele de suspendare, cu excepţia celei prevăzute la art. 18 şi 201. Dacă intervine o situaţie de încetare, plata drepturilor se face numai pentru perioada cuprinsă între data suspendării şi data încetării acordării acestora.
6. La articolul II, după punctul 8 se introduc două noi puncte, punctele 81 şi 82 , cu următorul cuprins: 81 . Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 18(1) Plata ajutorului social se poate suspenda numai prin decizie a directorului executiv, în următoarele situaţii:
a)în situaţia în care agenţia teritorială constată, pe baza documentelor transmise de primar prevăzute la art. 131 alin. (3), că s-a stabilit un cuantum eronat al ajutorului social; b)pe o perioadă de 3 luni consecutive se înregistrează mandate poştale returnate pentru titularul ajutorului social; c)în urma controlului efectuat de inspectorii sociali sau de reprezentanţi ai Curţii de Conturi a României s-au constatat date eronate cu privire la componenţa familiei sau a veniturilor beneficiarilor. (2) Plata ajutorului social se suspendă în condiţiile alin. (1), începând cu luna următoare celei în care s-a făcut constatarea.(3) În situaţia prevăzută la alin. (1), directorul agenţiei teritoriale solicită primăriei, în a cărei rază teritorială locuieşte familia sau persoana singură, verificarea situaţiei.(4) După verificare, drepturile neridicate de către titular se achită acestuia, după caz, în acelaşi cuantum sau în cuantum modificat, pe bază de cerere înregistrată la agenţia teritorială, dacă cele constatate nu conduc la încetarea dreptului.
82 . La articolul 20 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)în cazul în care, după verificarea prevederilor art. 18 alin. (3) se constată că beneficiarul ajutorului social nu mai îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege;
7. La articolul III punctul 1 , alineatul (1) al articolului 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 1(1) Pentru copiii născuţi, adoptaţi, încredinţaţi în vederea adopţiei, luaţi în plasament, în plasament în regim de urgenţă sau tutelă până la data de 31 decembrie 2010, persoanele care, în ultimul an anterior datei naşterii copilului ori producerii evenimentelor menţionate, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, precum şi de o indemnizaţie lunară reprezentând 85% din media veniturilor realizate în ultimele 12 luni. Începând cu luna ianuarie 2012, cuantumul minim, precum şi cuantumul maxim ale indemnizaţiei lunare se raportează la indicatorul social de referinţă, denumit în continuare ISR, şi nu poate fi mai mic de 1,2 ISR şi nici mai mare de 6,8 ISR. 8. La articolul III, punctul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins: 8. La articolul 7, după alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (2) -( 4 ), cu următorul cuprins:
(2) Începând cu anul 2012, pentru menţinerea drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, beneficiarii care au drepturi stabilite de cel puţin 6 luni au obligaţia să îşi achite impozitele şi taxele locale faţă de bugetul local pentru bunurile pe care le deţin în proprietate, conform prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Pentru persoanele singure care se ocupă de creşterea şi îngrijirea unuia sau mai multor copii, menţinerea drepturilor reglementate de prezenta ordonanţă de urgenţă nu este condiţionată de obligaţia prevăzută la alin. (2).(4) Pentru familiile legal constituite, obligaţia legală faţă de bugetul local se aplică asupra bunurilor familiei, indiferent de soţul care deţine în proprietate respectivele bunuri.
9. La articolul III, punctul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins: 9. După articolul 7 se introduc două noi articole, articolele 71 şi 72, cu următorul cuprins: Articolul 71 (1) Verificarea îndeplinirii obligaţiei prevăzute la art. 7 alin. (2) se realizează anual, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, pentru obligaţiile de plată către bugetul local aferente anului anterior.
(2) Pentru verificarea îndeplinirii obligaţiei în condiţiile alin. (1), agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale, transmit primăriilor, până la data de 15 ianuarie a fiecărui an, tabelul centralizator cuprinzând beneficiarii drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă existenţi în plată la această dată şi ale căror drepturi sunt stabilite de cel puţin 6 luni.
(3) Pe baza tabelului centralizator prevăzut la alin. (2), primarii verifică dacă beneficiarii au achitat pentru anul anterior obligaţiile de plată către bugetul local şi întocmesc situaţia centralizatoare cu persoanele care nu au respectat această condiţie, pe care o transmit agenţiilor teritoriale până la data de 31 ianuarie a fiecărui an.
(4) Pentru beneficiarii drepturilor reglementate de prezenta ordonanţă de urgenţă prevăzuţi la alin. (2), care nu şi-au achitat impozitele şi taxele locale până la data prevăzută la alin. (3), serviciul de specialitate al primarului are obligaţia să comunice acestora suma de plată, iar în cazul în care prin hotărâre a autorităţii administraţiei publice locale s-a stabilit eşalonarea, reducerea sau scutirea obligaţiilor legale de plată, se va comunica şi termenul scadent pentru acestea.
(5) La data de 31 martie a fiecărui an, primarii verifică dacă persoanele beneficiare ale drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă cuprinse în situaţia centralizatoare prevăzută la alin. (3) şi-au achitat impozitele şi taxele locale şi transmit agenţiilor teritoriale o nouă situaţie centralizatoare actualizată cu persoanele care nu şi-au îndeplinit această obligaţie, până la data de 5 aprilie a fiecărui an.
(6) Neachitarea obligaţiilor legale faţă de bugetele locale, în termenul prevăzut la alin. (5), conduce la suspendarea pe o perioadă de 5 luni a drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, începând cu drepturile aferente lunii aprilie.
(7) Achitarea obligaţiilor legale faţă de bugetul local în perioada prevăzută la alin. (6) atrage reluarea plăţii drepturilor, începând cu luna următoare celei în care s-a achitat obligaţia, inclusiv pentru drepturile cuvenite în perioada suspendării.
(8) În vederea aplicării prevederilor alin. (7), beneficiarii drepturilor transmit agenţiei teritoriale copia actului eliberat de autoritatea administraţiei publice locale prin care se face dovada achitării obligaţiilor de plată către bugetul local.
(9) În situaţia în care după termenul prevăzut la alin. (6) nu sunt achitate obligaţiile faţă de bugetul local, drepturile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă încetează.
(10) În situaţia în care în perioada de suspendare prevăzută la alin. (6) dreptul încetează, iar persoana îndreptăţită aduce în această perioadă dovada prin care se confirmă plata obligaţiilor faţă de bugetul local, plata drepturilor se face numai pentru perioada cuprinsă între data suspendării drepturilor şi data încetării acordării acestora.
(11) Suspendarea, reluarea şi încetarea drepturilor se fac prin decizie a directorului executiv al agenţiei teritoriale.
Articolul 72 (1) În baza prevederilor art. 286 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 125 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile administraţiei publice locale pot aproba scutiri, reduceri, eşalonări sau amânări la obligaţiile de plată faţă de bugetele locale, pentru beneficiarii drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă.
(2) În situaţia în care au fost aprobate eşalonări sau amânări la plata obligaţiilor faţă de bugetele locale, situaţiile centralizatoare prevăzute la art. 71 alin. (3) şi (5) vor cuprinde numai persoanele care până la termenele prevăzute nu şi-au achitat obligaţiile, inclusiv în condiţiile alin. (1).
10. La articolul IV punctul 3 , alineatele (2) şi (3) ale articolului 2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:(2) Indemnizaţia lunară prevăzută la alin. (1) lit. a) se stabileşte în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni şi nu poate fi mai mică de 1,2 ISR şi nici mai mare de 6,8 ISR.(3) Indemnizaţia lunară prevăzută la alin. (1) lit. b) se stabileşte în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni şi nu poate fi mai mică de 1,2 ISR şi nici mai mare de 2,4 ISR. 11. La articolul IV, punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins: 5. La articolul 2 alineatul (5), literele h) , m) şi n) se modifică şi vor avea următorul cuprins: h)au beneficiat de concediu şi indemnizaţie lunară pentru creşterea sau, după caz, pentru îngrijirea copilului cu handicap; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ........ m)frecventează, fără întrerupere, cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar, inclusiv în cadrul programului „A doua şansă“, sau, după caz, universitar la nivelul studiilor universitare de licenţă ori de master, precum şi ale învăţământului postuniversitar la nivel de masterat, organizate potrivit legii, în ţară sau în străinătate, într-un domeniu recunoscut de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu excepţia situaţiei de întrerupere a cursurilor din motive medicale; n)au calitatea de doctorand, în condiţiile prevăzute de Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare; 12. La articolul IV, punctul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins: 9. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 7(1) Persoanele care în perioada în care sunt îndreptăţite să beneficieze de concediul pentru creşterea copilului, prevăzut la art. 2 alin. (1), obţin venituri supuse impozitului prevăzute la art. 3 au dreptul la un stimulent de inserţie în cuantum lunar de 1 ISR.
(2) Stimulentul de inserţie prevăzut la alin. (1) se acordă după cum urmează:
a)pentru persoanele care beneficiază de concediul pentru creşterea copilului prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. a), dacă acestea obţin venituri supuse impozitului înainte de împlinirea de către copil a vârstei de un an, pentru perioada rămasă până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani; b)pentru persoanele care beneficiază de concediul pentru creşterea copilului prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. b), dacă acestea obţin venituri supuse impozitului, după împlinirea de către copil a vârstei de un an, pentru perioada rămasă până la împlinirea de către acesta a vârstei de 2 ani; c)pentru persoanele care beneficiază de concediul pentru creşterea copilului cu handicap în vârstă de până la 3 ani, prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. a), oricând, pe toată perioada. (3) În cazul persoanelor care beneficiază de indemnizaţia lunară şi solicită dreptul la stimulent de inserţie, plata acestei indemnizaţii se suspendă.
13. La articolul IV, punctul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins: 11. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 9(1) Concediul şi indemnizaţia lunară prevăzute la art. 2 alin. (1), art. 5 şi 6, precum şi stimulentul de inserţie prevăzut la art. 7 se cuvin pentru fiecare dintre naşteri sau, după caz, pentru fiecare dintre situaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2).
(2) Durata de acordare a concediului prevăzut la art. 2 alin. (1) se prelungeşte corespunzător în cazul suprapunerii a două sau mai multor situaţii de natură a genera acest drept.
(3) În cazurile prevăzute la alin. (2) se acordă o singură indemnizaţie, în cuantumul prevăzut de prezenta ordonanţă de urgenţă.
(4) Pe perioada suprapunerii situaţiilor prevăzute la alin. (2), cuantumul indemnizaţiei lunare se majorează cu suma de 1,2 ISR pentru fiecare dintre copii, începând cu cel de-al doilea.
(5) Prevederile alin. (4) se aplică inclusiv pentru situaţiile în care persoana se află cu primul copil în perioada de concediu şi indemnizaţie pentru creşterea copilului în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi naşte un alt/alţi copil/copii sau se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2).
14. La articolul IV, după punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 111 , cu următorul cuprins: 111 . Articolul 10 se abrogă. 15. La articolul IV, punctul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins: 13. La articolul 12, după alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (2) -( 4 ), cu următorul cuprins:
(2) Începând cu anul 2012, pentru menţinerea drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, beneficiarii care au drepturi stabilite de cel puţin 6 luni au obligaţia să îşi achite impozitele şi taxele locale faţă de bugetul local pentru bunurile pe care le deţin în proprietate, conform prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Pentru persoanele singure care se ocupă de creşterea şi îngrijirea unuia sau a mai multor copii, menţinerea drepturilor reglementate de prezenta ordonanţă de urgenţă nu este condiţionată de obligaţia prevăzută la alin. (2).(4) Pentru familiile legal constituite, obligaţia legală faţă de bugetul local se aplică asupra bunurilor familiei, indiferent de soţul care deţine în proprietate respectivele bunuri.
16. La articolul IV punctul 17 , partea introductivă a alineatului (1) al articolului 16 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 16(1) Dreptul la indemnizaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1), respectiv la art. 5 şi art. 9 alin. (4) şi (5) încetează cu ziua următoare celei în care: 17. La articolul IV punctul 19 , partea introductivă a alineatului (2) al articolului 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Dreptul la indemnizaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1), respectiv la art. 5 şi art. 9 alin. (4) şi (5) se suspendă începând cu ziua următoare celei în care: 18. La articolul IV, după punctul 19 se introduce un nou punct, punctul 191 , cu următorul cuprins: 191 . La articolul 16 alineatul (2), litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins: i)beneficiarul realizează venituri supuse impozitului şi copilul nu a împlinit vârsta de un an, 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap; 19. La articolul IV punctul 24 , alineatul (2) al articolului 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Dreptul la stimulentul de inserţie prevăzut la art. 7 se suspendă începând cu ziua următoare celei în care se constată una dintre situaţiile prevăzute la art. 16 alin. (2), cu excepţia lit. i). 20. La articolul IV, punctul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins: 26. La articolul 21, alineatele (1) -( 3 ) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 21(1) Pe perioada în care se beneficiază de indemnizaţia prevăzută la art. 2 alin. (1), respectiv la art. 5 şi art. 9 alin. (4) şi (5), precum şi pe perioada concediului fără plată prevăzut la art. 6, plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate pentru aceste persoane se asigură de la bugetul de stat.
(2) Pentru persoanele care beneficiază de indemnizaţia prevăzută la art. 2 alin. (1), respectiv la art. 5 şi art. 9 alin. (4) şi (5), contribuţia de asigurări sociale de sănătate se calculează prin aplicarea cotei prevăzute de lege asupra nivelului indemnizaţiei acordate.
(3) Perioada în care o persoană beneficiază de indemnizaţia prevăzută la art. 2 alin. (1), respectiv la art. 5 şi art. 9 alin. (4) şi (5) sau se află în concediul fără plată prevăzut la art. 6 constituie perioadă asimilată stagiului de cotizare în vederea stabilirii indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
21. La articolul IV, după punctul 26 se introduce un nou punct, punctul 261 , cu următorul cuprins: 261 . La articolul 21, alineatul (5) se abrogă. 22. La articolul IV, punctul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins: 27. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 22(1) Perioada în care o persoană beneficiază de drepturile prevăzute la art. 2 alin. (1), respectiv la art. 5, art. 6, art. 9 alin. (4) şi (5) constituie perioadă asimilată stagiului de cotizare în vederea stabilirii drepturilor de pensie în sistemul public şi a drepturilor stabilite de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Perioada concediului pentru creşterea copilului prevăzut la art. 2 alin. (1) şi art. 6 constituie vechime în muncă şi în serviciu, precum şi în specialitate şi se are în vedere la stabilirea drepturilor ce se acordă în raport cu acestea.
23. La articolul IV, după punctul 28 se introduce un nou punct, punctul 281 , cu următorul cuprins: 281 . La articolul 25, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 25(1) Angajatorul are obligaţia de a aproba concediul pentru creşterea copilului prevăzut la art. 2 alin. (1), precum şi concediul fără plată prevăzut la art. 6 alin. (1). Perioada de acordare se stabileşte de comun acord cu angajatul. 24. La articolul IV punctul 30, alineatul (2) al articolului 30 se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Pentru persoanele prevăzute la alin. (1), indemnizaţia pentru creşterea copilului se acordă în cuantum de 85% din media veniturilor nete lunare realizate în ultimele 12 luni anterioare naşterii copilului sau, după caz, anterioare adopţiei, încredinţării în vederea adopţiei, stabilirii măsurii plasamentului ori a plasamentului în regim de urgenţă sau a instituirii tutelei, dar nu mai puţin de 1,2 ISR şi nu mai mult de 6,8 ISR. 25. La articolul IV punctul 31, litera a) a alineatului (1) al articolului 32 se modifică şi va avea următorul cuprins: a)program de lucru redus la 4 ore pentru unul dintre părinţi sau pentru persoana aflată în una dintre situaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2) care se ocupă efectiv de îngrijirea copilului cu dizabilitate (gravă sau accentuată), până la împlinirea de către acesta a vârstei de 18 ani, la solicitarea părintelui, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 26. La articolul IV punctul 31 , alineatele (1) şi (2) ale articolului 33 se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 33(1) De drepturile prevăzute la art. 31 şi 32 nu poate beneficia părintele sau persoana aflată în una dintre situaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2) care, pentru acelaşi copil, are în acelaşi timp şi calitatea de asistent personal ori care primeşte indemnizaţia acordată în condiţiile art. 42 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Drepturile prevăzute la art. 31 alin. (2), art. 32 alin. (1) lit. c) şi d), alin. (2) şi (3) se acordă pentru fiecare dintre copiii aflaţi în întreţinerea persoanelor.
27. La articolul IV punctul 31, după alineatul (1) al articolului 33 se introduce un nou alineat, alineatul (11 ) , cu următorul cuprins: (11 ) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) persoanele singure care au în întreţinere un copil cu dizabilitate gravă şi care pot beneficia cumulat şi de indemnizaţia acordată în condiţiile art. 42 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 28. La articolul IV punctul 31 , litera f) a alineatului (1) al articolului 36 se modifică şi va avea următorul cuprins: f)beneficiarul se află în situaţia prevăzută la art. 38 alin. (9). 29. La articolul IV punctul 31 , litera j) a alineatului (1) al articolului 37 se modifică şi va avea următorul cuprins: j)beneficiarul se află în situaţia prevăzută la art. 38 alin. (6). 30. La articolul IV punctul 31 , articolul 38 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 38(1) Verificarea îndeplinirii obligaţiei prevăzute la art. 12 alin. (2) se realizează anual, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, pentru obligaţiile de plată către bugetul local aferente anului anterior.
(2) Pentru verificarea îndeplinirii obligaţiei în condiţiile alin. (1), agenţiile teritoriale transmit primăriilor, până la data de 15 ianuarie a fiecărui an, tabelul centralizator cuprinzând beneficiarii drepturilor prevăzute la art. 2, art. 7, art. 31 alin. (1) şi (2) şi art. 32 alin. (1) lit. c) şi d) existenţi în plată la această dată şi ale căror drepturi sunt stabilite de cel puţin 6 luni.
(3) Pe baza tabelului centralizator prevăzut la alin. (2) primarii verifică dacă persoanele au achitat pentru anul anterior obligaţiile de plată către bugetul local şi întocmesc situaţia centralizatoare cu persoanele care nu au respectat această condiţie, pe care o transmit agenţiilor teritoriale până la data de 31 ianuarie a fiecărui an.
(4) Pentru beneficiarii prevăzuţi la alin. (2) care nu şi-au achitat impozitele şi taxele locale până la data prevăzută la alin. (3), serviciul de specialitate al primarului are obligaţia să comunice acestora suma de plată, iar în cazul în care prin hotărâre a autorităţii administraţiei publice locale s-a stabilit eşalonarea, reducerea sau scutirea obligaţiilor legale de plată, se va comunica şi termenul scadent pentru acestea.
(5) La data de 31 martie primarii verifică dacă persoanele beneficiare ale drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă cuprinse în situaţia centralizatoare prevăzută la alin. (3) şi-au achitat impozitele şi taxele locale şi transmit agenţiilor judeţene o nouă situaţie centralizatoare actualizată cu persoanele care nu şi-au îndeplinit această obligaţie, până la data de 5 aprilie.
(6) Neachitarea obligaţiilor legale faţă de bugetele locale în termenul prevăzut la alin. (5) conduce la suspendarea pe o perioadă de 5 luni a drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă începând cu drepturile aferente lunii aprilie.
(7) Achitarea obligaţiilor legale faţă de bugetul local în perioada prevăzută la alin. (6) atrage reluarea plăţii drepturilor, începând cu luna următoare celei în care s-a achitat obligaţia, inclusiv pentru drepturile cuvenite în perioada suspendării.
(8) În vederea aplicării prevederilor alin. (7), beneficiarii drepturilor transmit agenţiei teritoriale copia actului eliberat de autoritatea administraţiei publice locale prin care se face dovada achitării obligaţiilor de plată către bugetul local.
(9) În situaţia în care, până la sfârşitul perioadei prevăzute la alin. (6), nu sunt achitate obligaţiile faţă de bugetul local, drepturile prevăzute la art. 2, art. 7, art. 31 alin. (1) şi (2) şi art. 32 alin. (1) lit. c) şi d) încetează.
(10) În situaţia în care în perioada de suspendare prevăzută la alin. (6) dreptul încetează, iar persoana îndreptăţită aduce în această perioadă dovada prin care se confirmă plata obligaţiilor faţă de bugetul local, plata drepturilor se face numai pentru perioada cuprinsă între data suspendării drepturilor şi data încetării acordării acestora.
(11) Suspendarea, reluarea şi încetarea drepturilor se fac prin decizie a directorului executiv al agenţiei teritoriale.
31. La articolul IV, după punctul 31 se introduce un nou punct, punctul 32 , cu următorul cuprins: 32. După articolul 38 se introduce un nou articol, articolul 39 , cu următorul cuprins: Articolul 39(1) În baza prevederilor art. 286 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 125 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile administraţiei publice locale pot aproba scutiri, reduceri, eşalonări sau amânări la obligaţiile de plată faţă de bugetele locale, pentru beneficiarii drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă.
(2) În situaţia în care au fost aprobate eşalonări sau amânări la plata obligaţiilor faţă de bugetele locale, situaţia centralizatoare prevăzută la art. 38 alin. (3) şi (5) va cuprinde numai persoanele care până la termenele reglementate nu şi-au achitat obligaţiile, inclusiv în condiţiile alin. (1).
32. La articolul V, după punctul 4 se introduc două noi puncte, punctele 41 şi 42 , cu următorul cuprins: 41 . La articolul 16, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Ancheta socială se efectuează, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, de către personalul serviciului public de asistenţă socială din subordinea consiliului local sau, după caz, de către personalul din compartimentul cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale din aparatul de specialitate al primarului. 42 . La articolul 25, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 25(1) Titularul alocaţiei depune la primăria comunei, oraşului, municipiului ori, după caz, a sectorului municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa familia, din 3 în 3 luni după stabilirea dreptului la alocaţie, o declaraţie pe propria răspundere privind componenţa familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia, al cărei model este stabilit prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi. 33. La articolul V, după punctul 5 se introduc două noi puncte, punctele 51 şi 52 , cu următorul cuprins: 51 . La articolul 26, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 26(1) În vederea urmăririi respectării condiţiilor de acordare a dreptului la alocaţie, primarii dispun efectuarea de anchete sociale la interval de 6 luni sau ori de câte ori este nevoie. 52 . La articolul 26, după alineatul (1) se introduce un nou alineat , alineatul (11), cu următorul cuprins: (11) În situaţia în care beneficiarii de alocaţie sunt şi beneficiari ai ajutorului social prevăzut de Legea nr. 416/2001, cu modificările şi completările ulterioare, ancheta socială se efectuează o singură dată, pentru ambele beneficii de asistenţă socială acordate. 34. La articolul V punctul 7 , alineatul (3) al articolului 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:(3) În situaţia în care unul dintre copii finalizează cursurile învăţământului general obligatoriu şi nu a împlinit vârsta de 18 ani sau unul dintre copii repetă anul şcolar din alte motive decât cele medicale, acesta este luat în calcul la stabilirea venitului mediu net lunar al familiei, dar este exclus din numărul de copii ai familiei avut în vedere la acordarea dreptului, iar alocaţia se va acorda corespunzător numărului de copii din familie care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege. 35. La articolul V, punctul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins: 8. La articolul 29 alineatul (1), după litera d) se introduc trei noi litere, literele e) - g) , cu următorul cuprins: e)familiile beneficiare nu au îndeplinit obligaţia prevăzută la art. 25 alin. (1); f)familiile beneficiare nu au îndeplinit obligaţia prevăzută la art. 291; g)în urma controlului efectuat de inspectorii sociali sau de reprezentanţi ai Curţii de Conturi a României s-au constatat date eronate cu privire la componenţa familiei sau a veniturilor beneficiarilor. 36. La articolul V, punctul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins: 10. După articolul 29 se introduc trei noi articole, articolele 291-293, cu următorul cuprins: Articolul 291 (1) Începând cu anul 2012, pentru menţinerea dreptului la alocaţie familiile beneficiare cu drepturi stabilite de cel puţin 6 luni au obligaţia să îşi achite obligaţiile legale faţă de bugetul local pentru bunurile pe care le deţin în proprietate, conform prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Verificarea îndeplinirii obligaţiei prevăzute la alin. (1) se realizează anual, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, pentru obligaţiile de plată către bugetul local aferente anului anterior, pentru familiile aflate în plată la această dată şi care au drepturi stabilite de cel puţin 6 luni.
(3) Pentru beneficiarii alocaţiei prevăzuţi la alin. (1) care nu şi-au achitat impozitele şi taxele locale în termenul prevăzut la alin. (2), serviciul de specialitate al primarului are obligaţia să comunice acestora suma de plată, iar în cazul în care prin hotărâre a autorităţii administraţiei publice locale s-a stabilit eşalonarea, reducerea sau scutirea obligaţiilor legale de plată, se va comunica şi termenul scadent pentru acestea.
(4) În situaţia în care, până la data de 31 martie a fiecărui an, primarul constată că nu a fost îndeplinită obligaţia prevăzută la alin. (1), acesta suspendă, prin dispoziţie, dreptul la alocaţie pe o perioadă de 5 luni, începând cu drepturile aferente lunii aprilie.
(5) Achitarea obligaţiilor legale faţă de bugetul local în perioada prevăzută la alin. (4) atrage reluarea prin dispoziţia primarului a dreptului la alocaţie, începând cu luna următoare celei în care s-a achitat obligaţia, inclusiv pentru drepturile cuvenite în perioada suspendării.
(6) În situaţia în care, până la sfârşitul perioadei prevăzute la alin. (4), nu a fost îndeplinită obligaţia prevăzută la alin. (1), dreptul la alocaţie încetează prin dispoziţia primarului.
(7) Dispoziţiile primarului privind suspendarea/reluarea/ încetarea dreptului la alocaţie în condiţiile alin. (3)-(5) se transmit agenţiilor teritoriale în termenul prevăzut la art. 22.
(8) Pentru persoanele singure care se ocupă de creşterea şi îngrijirea unuia sau mai multor copii, menţinerea drepturilor reglementate de prezenta lege nu este condiţionată de obligaţia prevăzută la alin. (1).
Articolul 292 (1) În baza prevederilor art. 286 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 125 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile administraţiei publice locale pot aproba scutiri, reduceri, eşalonări sau amânări la obligaţiile de plată faţă de bugetele locale pentru beneficiarii drepturilor prevăzute de prezenta lege.
(2) În situaţia în care au fost aprobate eşalonări sau amânări la plata obligaţiilor faţă de bugetele locale, suspendarea prevăzută la art. 291 alin. (4) se aplică numai familiilor care până la termenele de verificare nu şi-au achitat obligaţiile, inclusiv în condiţiile alin. (1).
Articolul 293 În situaţia în care pe perioada suspendării prevăzută la art. 291 alin. (4) intervine o altă situaţie de suspendare, iar titularul aduce în această perioadă dovada prin care se confirmă plata obligaţiilor faţă de bugetul local, plata drepturilor se face numai pentru perioada în care nu se suprapun perioadele de suspendare, cu excepţia celei prevăzute la art. 29 alin. (1) lit. b) şi c) şi alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 28. Dacă intervine o situaţie de încetare, plata drepturilor se face numai pentru perioada cuprinsă între data suspendării şi data încetării acordării acestora.
37. La articolul V, după punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 12 , cu următorul cuprins: 12. Articolul 36 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 36 Alocaţia este o formă de sprijin cu destinaţie specială, acordată din bugetul de stat, şi nu se ia în considerare la stabilirea obligaţiilor legale de plată sau a altor beneficii de asistenţă socială şi se supune executării silite, în condiţiile dispoziţiilor privind executarea silită a creanţelor bugetare, numai pentru recuperarea sumelor plătite necuvenit cu acest titlu.
Articolul II Modificările aduse prin prezenta lege la art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi la art. 2 alin. (2) şi (3), art. 7, 9 şi art. 30 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică începând cu drepturile lunii octombrie 2012, inclusiv pentru persoanele ale căror drepturi au fost stabilite până la această dată. Articolul III(1) Modificările aduse prin prezenta lege la art. 8 alin. (1) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică începând cu luna octombrie 2012.
(2) Pentru drepturile de ajutor social, respectiv de alocaţie pentru susţinerea familiei stabilite până la data prevăzută la alin. (1), noile cuantumuri, calculate potrivit prevederilor art. 8 din Legea nr. 416/2001, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, se aplică de la data la care se împlineşte termenul de verificare prevăzut la art. 141 din Legea nr. 416/2001, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv la art. 25 din Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, cu modificările şi completările ulterioare.
Articolul IV(1) În situaţia în care drepturile reglementate de Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 132/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, cu modificările şi completările ulterioare, au încetat ca urmare a neachitării impozitelor şi taxelor locale, acestea pot fi solicitate din nou, prin depunerea unei noi cereri şi, respectiv, acte doveditoare la primarul localităţii de domiciliu ori reşedinţă sau, în cazul drepturilor reglementate de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011, cu modificările şi completările ulterioare, la agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. (2) În situaţia drepturilor reglementate de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011, cu modificările şi completările ulterioare, dreptul se acordă de la data la care a fost depusă cererea şi pot fi luate în considerare documentele existente.
Articolul V(1) Persoanele care la data intrării în vigoare a prezentei legi se află în cele 4 luni de concediu fără plată pentru creşterea copilului, astfel cum au fost acordate în baza art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011, cu modificările şi completările ulterioare, anterior modificărilor aduse prin prezenta lege, sau care au finalizat acest concediu, dar copilul nu a împlinit vârsta de un an, 2 ani sau 3 ani în cazul copilului cu handicap, au dreptul la concediu pentru creşterea copilului şi indemnizaţia aferentă, de la data depunerii cererii.
(2) Angajatorii au obligaţia de a aproba concediul pentru creşterea copilului, în condiţiile art. 25 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în caz contrar fiindu-le aplicabile sancţiunile prevăzute la art. 26 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
Articolul VI În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale elaborează modificările şi completările Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 50/2011, cu modificările şi completările ulterioare, ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 52/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 38/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul VII Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, se vor republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR VALERIU ŞTEFAN ZGONEA PREŞEDINTELE SENATULUI GEORGE-CRIN LAURENŢIU ANTONESCU


Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 166 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 54 2014
    se você precisa de um empréstimo legítimo e garantido, sem estresse, é só pegar de volta para nós agora via e-mail como johnlutherloanfirm1@outlook.com nós podemos ajudá-lo envie-nos agora: johnlutherloanfirm1@outlook.com relação
ANONIM a comentat Circulara 7 2014
    se você precisa de um empréstimo legítimo e garantido, sem estresse, é só pegar de volta para nós agora via e-mail como johnlutherloanfirm1@outlook.com nós podemos ajudá-lo envie-nos agora: johnlutherloanfirm1@outlook.com relação
ANONIM a comentat Ordin 50 1990
    cum pot beneficia de vechime in munca conf. ordin 50/1990 daca am lucrat la serv. CTC laboratoare ,in mediu toxic ,incadrandu-ma in grupa I ,in perioada 1978--1986 ,dar nu este trecuta in cartea de munca ///??????? VA ROG UN RASPUNS VA MULTUMESC 25.03.2014
ANONIM a comentat Rectificare 1147 2008
     الامير عبدالقادر يما قوراية و القبايل البقرةالباكيةمن رسمها ولمادا رسمها تبكي وقصة السلاطان لكحل قصرالربوات و مسجده العتيق منالربواد
ANONIM a comentat Legea 340 2013
    BUNA ZIUA , AM O PROBLEMA LA LEGEA 340/2013 , AM DEPUS DOSARU DE PENSIE ANTICIPAT PE 07.05.2013 , MI SA COMUNICAT IN SEPTEMBRIE 2013 CA AM DE PLATA 2.100 LEI AM IMPRUMUTAT SI AM PLATIT SUMA , NU AM NICI UN VENIT DIN 2005 , AM 35 ANI VECHIME , MI SA COMUNICAT , CA TREBUIE SA PLATESC 40 LEI SI VOI IESI LA PENSIE ANTICIPATA IN MAI , PE 25.03.2014 AM PRIMIT SCRISOAREA DE LA CASA DE PENSI BACAU , CU LEGEA 340/2013 EU NU STIU CE TREABA AM CU LEGEA ASTA , ASTEPT SI EU UN RASPUNS , CU STIMA
ANONIM a comentat Ordin 1442 2013
    Sunteți în căutarea pentru un împrumut? Ai locul potrivit pentru soluții de împrumut chiar aici! Global Finance Limited da împrumuturi pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobândă de 3,2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail de astăzi, prin intermediul susanmichael911@hotmail.co.uk
ANONIM a comentat Decizia 469 2013
    Sunteți în căutarea pentru un împrumut? Ai locul potrivit pentru soluții de împrumut chiar aici! Global Finance Limited da împrumuturi pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobândă de 3,2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail de astăzi, prin intermediul susanmichael911@hotmail.co.uk
ANONIM a comentat Decretul 52 2014
    Sunteți în căutarea pentru un împrumut? Ai locul potrivit pentru soluții de împrumut chiar aici! Global Finance Limited da împrumuturi pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobândă de 3,2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail de astăzi, prin intermediul susanmichael911@hotmail.co.uk
ANONIM a comentat Hotărârea 2075 2004
    Sunt de adus retusuri,clarificari asupra unor termninologii,situatii si conditii de aplicabilitate.Emitentii actelor juridice sa ia legatura cu organe de specialitate, cum ar fi UPG Ploiesti,CNR-CME,SIPG s.a. C.Capraru ,petroleum independent consultant
ANONIM a comentat Ordin 440 2014
    Ai nevoie de un împrumut, dacă da, contactati-ne azi prin e-mail donaldwilliamsloanfirm@live.com puteți, de asemenea, sa ne contactati la site-ul nostru www.donaldwilliamsloanfirm.gnbo.com.ng
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu