Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 11 din  6 martie 2000

privind ratificarea Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Kazahstan pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Bucuresti la 21 septembrie 1998

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 109 din 13 martie 2000


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Kazahstan pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Bucuresti la 21 septembrie 1998.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 4 octombrie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                  p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                               VASILE LUPU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 7 februarie 2000, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                       p. PRESEDINTELE SENATUI,
                           ULM NICOLAE SPINEANU

                                CONVENTIE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Kazahstan pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Kazahstan,
    confirmand dorinta lor de a dezvolta si intari cooperarea economica, stiintifica, tehnica si culturala dintre ambele state si dorind sa incheie o conventie pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit si pe capital, stabilite in numele unui stat contractant sau al unitatilor sale administrativ-teritoriale ori al autoritatilor sale locale, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Sunt considerate impozite pe venit si pe capital toate impozitele stabilite pe venitul total, pe capitalul total sau pe elementele de venit sau de capital, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
    3. Impozitele existente asupra carora se aplica prezenta conventie sunt, in special:
    a) in Romania:
    (i) impozitul pe venitul persoanelor fizice;
    (ii) impozitul pe profit;
    (iii) impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe venitul agricol;
    (v) impozitul pe dividende;
    (vi) impozitul pe cladiri si impozitul pe terenul ocupat de cladiri si constructii,
denumite in continuare impozit roman;
    b) in Republica Kazahstan:
    (i) impozitul pe venitul persoanelor juridice si fizice;
    (ii) impozitul pe proprietate,
denumite in continuare impozit kazah.
    4. Conventia se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau in esenta similare, care sunt stabilite dupa data semnarii acestei conventii in plus sau in locul impozitelor existente. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc despre orice modificari importante aduse in legislatiile lor fiscale respective.
    Art. 3.
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Romania sau Kazahstan, dupa cum cere contextul;
    b) termenii:
    (i) Romania inseamna Romania, iar atunci cand este folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, drepturile suverane si jurisdictia in concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si in subsolul acestor ape; si
    (ii) Kazahstan inseamna Republica Kazahstan. Cand este folosit in sens geografic, termenul Kazahstan include apele teritoriale si, de asemenea, zona economica exclusiva si platoul continental asupra carora Kazahstan, pentru scopuri specifice, isi poate exercita drepturile suverane si jurisdictia in concordanta cu dreptul international si in care este aplicabila legislatia referitoare la impozitele din Kazahstan;
    c) termenul persoana include o persoana fizica, o societate si orice alta grupare de persoane;
    d) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice entitate care este considerata persoana juridica in scopul impozitarii;
    e) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    f) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava, aeronava sau vehicul feroviar exploatat de o intreprindere a unui stat contractant, cu exceptia cazului in care nava, aeronava sau vehiculul feroviar este exploatat numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    g) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in Romania: Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in Kazahstan: Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau autorizat
    h) termenul national inseamna:
    (i) orice persoana fizica avand cetatenia unui stat contractant;
    (ii) orice persoana juridica, societate, societate de persoane sau orice alta asociatie avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare intr-un stat contractant.
    2. In ceea ce priveste aplicarea acestei conventii de un stat contractant, orice termen care nu este definit in conventie va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acestui stat cu privire la impozitele la care prezenta conventie se aplica.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acestui stat, este supusa impunerii in acest stat datorita domiciliului sau, rezidentei sale, locului de conducere, locului de incorporare, locului de inregistrare sau oricarui alt criteriu de natura similara. Dar aceasta expresie nu include orice persoana care este supusa impunerii in acest stat numai pentru faptul ca realizeaza venituri din surse sau capital situat in acest stat.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau se determina dupa cum urmeaza:
    a) aceasta va fi considerata rezidenta a statului in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa; daca dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state, va fi considerata rezidenta a statului cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor sale vitale);
    b) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre state, ea va fi considerata rezidenta a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state sau daca nu locuieste in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state sau al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, autoritatile competente vor rezolva problema de comun acord. Daca autoritatile competente nu ajung la un asemenea acord, respectiva persoana nu va fi considerata rezidenta a nici unuia dintre statele contractante si nu va beneficia de prevederile acestei conventii.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care activitatea unei intreprinderi este desfasurata in intregime sau in parte.
    2. Expresia sediu permanent include indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o fabrica;
    e) un atelier;
    f) o ferma sau orice plantatie; si
    g) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Expresia sediu permanent cuprinde, de asemenea:
    a) un santier de constructii sau un proiect de constructii, instalare sau montaj ori activitatile de supraveghere in legatura cu acestea, dar numai atunci cand un asemenea santier sau proiect dureaza o perioada mai mare de 12 luni ori asemenea activitati continua o perioada mai mare de 12 luni; si
    b) utilizarea unei instalatii sau a unei instalatii de forare ori a unui vapor sau activitatile de supraveghere legate de acestea intr-un stat contractant pentru a explora sau a exploata resursele naturale, numai daca aceasta utilizare dureaza mai mult de 12 luni sau asemenea activitati continua mai mult de 12 luni; si
    c) furnizarea de servicii, inclusiv servicii de consultanta, de o intreprindere prin angajatii sai sau prin alt personal angajat de intreprindere in acest scop, dar numai cand activitatile de aceasta natura continua (pentru acelasi proiect sau un proiect conex) o perioada sau perioade care insumeaza mai mult de 12 luni.
    4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol expresia sediu permanent se considera ca nu include:
    a) folosirea de instalatii numai in scopul depozitarii, expunerii ori livrarii de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii, fara a se obtine venit;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii, fara a se obtine venit;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii numai in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    d) vanzarea de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ ori unei expozitii temporare ocazionale dupa inchiderea targului sau expozitiei mentionate;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri numai in scopul cumpararii de produse sau de marfuri ori colectarii de informatii pentru intreprindere;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri numai in scopul desfasurarii pentru intreprindere a oricarei alte activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar;
    g) mentinerea unui loc fix de afaceri numai pentru orice combinare de activitati mentionate la subparagrafele a) - f), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, cand o persoana, alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 7, actioneaza in numele unei intreprinderi, are si exercita in mod obisnuit intr-un stat contractant autoritatea de a incheia contracte in numele intreprinderii, acea intreprindere se considera ca are un sediu permanent in acel stat in legatura cu orice activitati pe care acea persoana le desfasoara pentru intreprindere, in afara cazului in care activitatile acestei persoane sunt limitate la cele mentionate in paragraful 4, care, daca ar fi exercitate printr-un loc fix de afaceri, nu ar face acest loc fix de afaceri un sediu permanent potrivit prevederilor acestui paragraf.
    6. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, o intreprindere de asigurari a unui stat contractant, cu exceptia reasigurarilor, se considera ca are un sediu permanent in celalalt stat contractant, daca incaseaza prime pe teritoriul celuilalt stat contractant sau asigura riscuri situate acolo prin intermediul unei persoane, alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 7.
    7. O intreprindere nu se considera ca are un sediu permanent intr-un stat contractant numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea de afaceri in acel stat printr-un broker, agent comisionar general sau prin orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    8. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi exercita activitatea de afaceri in acel celalalt stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este suficient pentru a face una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv veniturile din agricultura sau din exploatari forestiere) situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Expresia proprietatii imobiliare are intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia include, in orice caz, accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatari forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, aeronavele si vehiculele feroviare nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenite din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor provenite din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile numai in acel stat, in afara cazului in care intreprinderea desfasoara sau a desfasurat activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea desfasoara sau a desfasurat activitate de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai acea parte din ele care este atribuibila:
    a) acelui sediu permanent;
    b) vanzarilor in acel celalalt stat de produse sau de marfuri de natura identica sau similara cu a celor vandute prin acel sediu permanent; sau
    c) altor activitati de afaceri desfasurate in acel celalalt stat, de natura identica sau similara cu a celor efectuate prin acel sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant exercita sau a exercitat activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci in fiecare stat contractant se atribuie acelui sediu permanent profiturile pe care le-ar fi putut realiza, daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare in conditii identice sau similare si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise la scadere cheltuielile ce pot fi dovedite ca fiind efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte. Totusi sediului permanent nu i se va permite sa deduca sumele platite sediului central sau oricarui alt sediu al rezidentului sub forma de redevente, taxe sau alte plati similare realizate pentru utilizarea patentelor sau a altor drepturi ori sub forma de comisioane pentru anumite servicii prestate sau pentru management ori sub forma de dobanzi pentru sumele imprumutate sediului permanent.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profitul care se atribuie unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu impiedica acest stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare adoptata trebuie totusi sa fie aceea prin care rezultatul obtinut sa fie in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. Cand profiturile includ elemente de venit sau castiguri de capital care sunt tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, prevederile acelor articole nu sunt afectate de prevederile prezentului articol.
    7. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente profitul care se atribuie unui sediu permanent se determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara cazului in care exista motive temeinice si suficiente de a se proceda altfel.
    Art. 8
    Transporturi internationale
    1. Profiturile obtinute din exploatarea navelor, aeronavelor sau vehiculelor feroviare in trafic international sunt impozabile numai in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Daca locul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval se afla la bordul unei nave, atunci acesta se considera a fi situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau, daca nu exista un astfel de port, in statul contractant in care este rezident cel care exploateaza nava.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    4. Profiturile la care se refera paragraful 1 al prezentului articol nu cuprind profiturile care se obtin din exploatarea unui hotel a carui activitate este distincta de exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor sau vehiculelor feroviare.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; sau
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor comerciale sau financiare prin conditii acceptate sau impuse, care difera de cele care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile care, fara aceste conditii, ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat - si impune in consecinta - profiturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impozitarii in acel celalalt stat si profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii primului stat mentionat, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost cele care ar fi fost convenite intre intreprinderi independente, atunci acel celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei impozitului stabilit asupra acestor profituri. La efectuarea acestei modificari se tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii si, daca este necesar, autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a dividendelor. Prezentul paragraf nu afecteaza impunerea societatii in ceea ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende folosit in acest articol inseamna veniturile provenite din actiuni sau din alte drepturi, care nu sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile provenite din alte parti sociale, care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca veniturile din actiuni de legislatia statului contractant in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende printr-un sediu permanent situat acolo sau desfasoara in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 (Profiturile intreprinderii) sau ale art. 15 (Profesii independente), dupa caz.
    5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului in care asemenea dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un sediu permanent sau o baza fixa situata in acel celalalt stat.
    6. Independent de prevederile prezentei conventii, sediul permanent al unei societati care este rezidenta a unui stat contractant si care desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant poate fi supus in acel celalalt stat si la un impozit aditional pe profit. In sensul prezentei prevederi, impozitul aditional pe profit va fi determinat in conformitate cu legislatia interna a fiecarui stat contractant.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenite dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile provenite dintr-un stat contractant sunt scutite de impozit in acel stat, daca sunt obtinute si detinute efectiv de guvernul celuilalt stat contractant, de o unitate administrativ-teritoriala sau de o autoritate locala a acestuia ori de orice agentie sau unitate bancara ori institutie a acelui guvern, a unitatii administrativ-teritoriale sau a autoritatii locale ori daca creantele unui rezident al celuilalt stat contractant sunt garantate, asigurate sau finantate direct de o institutie financiara apartinand in intregime guvernului celuilalt stat contractant.
    4. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din titluri de creanta de orice natura, insotite sau nu de garantii ipotecare ori de o clauza de participare la profiturile debitorului, si in special veniturile din efecte publice si veniturile din obligatiuni sau titluri de creanta, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, obligatiuni sau titluri de creanta. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi in sensul prezentului articol.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care sunt platite dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 (Profiturile intreprinderii) sau ale art. 15 (Profesii independente), dupa caz.
    6. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acestui stat. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de acest sediu permanent sau baza fixa, aceste dobanzi se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, avand in vedere creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    8. Prevederile acestui articol nu se aplica daca scopul principal sau unul dintre scopurile principale ale unei persoane in ceea ce priveste crearea sau transferul creantelor in legatura cu care sunt platite dobanzile este de a obtine avantaje prin aceasta creare sau acest transfer de creante ca urmare a aplicarii acestui articol.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenite dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente folosit in prezentul articol inseamna plati de orice fel, inclusiv cele in natura, primite pentru folosirea sau concesionarea oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf si filmelor sau benzilor folosite pentru emisiunile de radio ori de televiziune, transmisiilor prin satelit, cablu, fibre optice sau tehnologii similare, pentru orice patent sau marca de comert, desen ori model, plan, formula secreta sau procedeu de fabricatie ori pentru utilizarea sau dreptul de a utiliza orice echipament industrial, comercial sau stiintific ori pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara o activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele printr-un sediu permanent situat acolo sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 (Profiturile intreprinderilor) sau ale art. 15 (Profesii independente), dupa caz.
    5. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acestui stat. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legat dreptul sau proprietatea care genereaza obligatia de a plati redeventele si acestea sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, aceste redevente se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avand in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    7. Prevederile acestui articol nu se aplica daca scopul principal sau unul dintre scopurile principale ale unei persoane in ceea ce priveste crearea sau transferul drepturilor in legatura cu care sunt platite redeventele este de a obtine avantaje prin aceasta creare sau acest transfer de drepturi ca urmare a aplicarii acestui articol.
    Art. 13
    Comisioane
    1. Comisioanele provenite dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste comisioane pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al comisioanelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a comisioanelor.
    3. Termenul comisioane folosit in prezentul articol inseamna platile facute unui broker, agent comisionar general sau oricarei alte persoane asimilate unui broker sau comisionar general de legislatia fiscala a statului contractant din care provin asemenea plati.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al comisioanelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara o activitate in celalalt stat contractant din care provin comisioanele printr-un sediu permanent situat acolo sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar serviciul pentru care se platesc comisioanele este efectiv legat de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 (Profiturile intreprinderii) sau ale art. 15 (Profesii independente), dupa caz.
    5. Comisioanele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acestui stat. Totusi, cand platitorul comisioanelor, fie ca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care sunt legate activitatile care genereaza obligatia de plata si comisioanele se suporta de sediul permanent sau baza fixa, aceste comisioane se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma comisioanelor, avand in vedere serviciile pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 14
    Castiguri de capital
    1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatii imobiliare, astfel cum este definita la art. 6 (Venituri din proprietati imobiliare), situata in celalalt stat contractant, sau a actiunilor la o societate ale carei active sunt formate in totalitate sau in principal dintr-o asemenea proprietate ori a participarii la o asociere de persoane sau la un trust ale carui active sunt formate in totalitate sau in principal din proprietate imobiliara situata in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare care face parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatii mobiliare care tine de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenite din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) ori a acelei baze fixe, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    3. Castigurile obtinute din instrainarea navelor, aeronavelor sau a vehiculelor feroviare exploatate in trafic international ori a proprietatii mobiliare legate de exploatarea unor asemenea nave, aeronave sau vehicule feroviare vor fi impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Castigurile provenite din instrainarea oricaror proprietati, altele decat cele la care se face referire in paragrafele 1, 2 si 3, sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 15
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent sunt impozabile numai in acest stat, in afara de cazul in care serviciile sunt sau au fost prestate in celalalt stat contractant si
    a) venitul este atribuibil unei baze fixe pe care persoana fizica o are sau a avut-o in mod obisnuit la dispozitia sa in acel celalalt stat; sau
    b) aceasta persoana fizica este sau a fost prezenta in acel celalalt stat pentru o perioada sau perioade care depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni care incepe sau se sfarseste in anul calendaristic respectiv.
    In situatia prevazuta la subparagraful a) sau b) venitul atribuibil serviciilor poate fi impus in acel celalalt stat in conformitate cu principiile similare celor mentionate la art. 7 (Profiturile intreprinderii) pentru determinarea sumei profitului din afaceri si pentru atribuirea profiturilor din afaceri unui sediu permanent sau unei baze fixe.
    2. Expresia profesii independente cuprinde in special activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 16
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 17 (Remuneratiile membrilor consiliului de administratie), ale art. 19 (Pensii si alte plati) si ale art. 20 (Functii publice), salariile si alte remuneratii similare obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul in care activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este astfel exercitata, remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat mentionat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni care incepe sau se sfarseste in anul calendaristic vizat; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat.
    8. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile obtinute in legatura cu activitatea salariata exercitata la bordul unei nave, aeronave sau al unui vehicul feroviar exploatat in trafic international pot fi impuse numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 17
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Remuneratiile si alte plati similare primite de un rezident al unui stat contractant in calitate de membru al consiliului de administratie sau al unui organism similar al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    Art. 18
    Artisti de spectacol si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 15 (Profesii independente) si ale art. 16 (Profesii dependente), veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant in calitate de artist de spectacol, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau de televiziune ori ca interpret muzical, sau de sportiv din activitatile sale personale desfasurate in aceasta calitate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale desfasurate de un artist de spectacol sau de un sportiv in aceasta calitate nu revin artistului de spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7 (Profiturile intreprinderii), ale art. 15 (Profesii independente) si ale art. 16 (Profesii dependente), pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau ale sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, veniturile obtinute din activitatile mentionate la paragraful 1, in cadrul schimburilor culturale sau sportive convenite de guvernele celor doua state contractante, si care nu sunt exercitate in scopul de a obtine profituri sunt scutite de impozit in statul contractant in care sunt exercitate aceste activitati.
    Art. 19
    Pensii si alte plati
    1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 20 (Functii publice), pensiile si alte remuneratii similare, platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut, si orice anuitate platita acestui rezident vor fi impozabile numai in acel stat.
    2. Termenul anuitate inseamna o suma determinata, platibila unei persoane fizice in mod periodic, la scadente fixe, in timpul vietii sau in timpul unei perioade specificate ori determinabile, in virtutea unui angajament, cu obligatia de a face in schimb platile pentru deplina si corespunzatoare recompensare in bani sau in echivalent banesc.
    Art. 20
    Functii publice
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant sau de o unitate administrativ-teritoriala ori de o autoritate locala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acestui stat sau acestei unitati ori autoritati, sunt impozabile numai in acest stat.
    b) Totusi aceste remuneratii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat si persoana fizica este rezidenta a acelui stat si
    (i) este un national al acelui stat; sau
    (ii) nu a devenit rezident al acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Pensiile platite de sau din fonduri create de un stat contractant ori de o unitate administrativ-teritoriala sau de o autoritate locala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat sau acelei unitati ori autoritati sunt impozabile numai in acel stat.
    b) Totusi aceste pensii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca persoana fizica este rezident si national al acelui stat.
    3. Prevederile art. 16 (Profesii dependente), ale art. 17 (Remuneratiile membrilor consiliului de administratie) si ale art. 19 (Pensii si alte plati) se aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant sau de o unitate administrativ-teritoriala ori de o autoritate locala a acestuia.
    Art. 21
    Studenti si practicanti
    1. Un rezident al unui stat contractant, care este prezent in mod temporar in celalalt stat contractant ca student sau practicant pentru a dobandi o calificare tehnica, profesionala sau de afaceri, nu va fi impus in celalalt stat contractant o perioada de 7 ani pentru sumele primite din strainatate in scopul intretinerii, educarii ori instruirii sale sau ca bursa pentru continuarea studiilor.
    2. Remuneratiile platite studentului sau practicantului, dupa caz, rezident al unui stat contractant, pentru serviciile prestate in celalalt stat nu vor fi impuse in acest celalalt stat pentru o perioada de 3 ani, cu conditia ca asemenea servicii sa fie in legatura cu studiile, intretinerea sau cu instruirea sa.
    Art. 22
    Profesori si cercetatori
    1. O persoana fizica care este sau a fost rezidenta a unui stat contractant imediat inainte de sosirea sa in celalalt stat contractant si care, la invitatia unei universitati, unui colegiu, unei scoli sau a altei institutii educationale similare nonprofit, care este recunoscuta de guvernul acelui celalalt stat contractant, este prezenta in acel celalalt stat pentru o perioada care nu depaseste 2 ani de la data primei sale sosiri in acel celalalt stat contractant, numai in scopul predarii sau al cercetarii ori pentru ambele situatii la astfel de institutii educationale, va fi scutita de impozit in acel celalalt stat contractant pentru remuneratia primita in legatura cu predarea sau cu cercetarea sa.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se aplica venitului din cercetare, daca asemenea cercetare nu este intreprinsa in interes public, ci in interesul obtinerii unui castig in folosul unei anumite persoane sau al unui grup de persoane.
    Art. 23
    Alte venituri
    Elementele de venit al unui rezident al unui stat contractant, provenite din celalalt stat contractant si care nu sunt tratate la articolele precedente ale prezentei conventii, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    Art. 24
    Capital
    1. Capitalul reprezentat de proprietati imobiliare, astfel cum sunt definite la art. 6 (Venituri din proprietati imobiliare), detinute de un rezident al unui stat contractant si care sunt situate in celalalt stat contractant, poate fi impus in acel celalalt stat.
    2. Capitalul reprezentat de proprietati mobiliare care fac parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau de proprietati mobiliare care apartin unei baze fixe pe care un rezident al unui stat contractant o are in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente poate fi impus in acel celalalt stat.
    3. Capitalul constituit din nave, aeronave si vehicule feroviare, exploatate in trafic international, si din proprietatile mobiliare care tin de exploatarea unor asemenea nave, aeronave si vehicule feroviare este impozabil numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Toate celelalte elemente de capital ale unui rezident al unui stat contractant sunt impozabile numai in acel stat.
    Art. 25
    Eliminarea dublei impuneri
    1. In cazul Romaniei dubla impunere va fi eliminata dupa cum urmeaza:
    Cand un rezident al Romaniei realizeaza venituri sau elemente de venit, la care se face referire la art. 10 (Dividende), la art. 11 (Dobanzi), la art. 12 (Redevente) si la art. 13 (Comisioane), sau profituri, castiguri ori detine capital care, potrivit legislatiei din Kazahstan si in conformitate cu prevederile prezentei conventii, pot fi impuse in Kazahstan, Romania va recunoaste un credit fiscal fata de impozitul sau pe venituri, elemente de venit, profituri, castiguri sau capital intr-o suma egala cu impozitul platit in Kazahstan.
    Totusi suma creditului nu va depasi suma impozitului roman pe acele venituri, elemente de venit, profituri sau castiguri ori pe capital, calculat in conformitate cu prevederile legislatiei fiscale si cu reglementarile din Romania.
    2. In cazul Kazahstanului dubla impunere va fi eliminata dupa cum urmeaza:
    a) Cand un rezident al Kazahstanului obtine venituri sau detine capital care, in conformitate cu prevederile prezentei conventii, poate fi impus in Romania, Kazahstan va permite:
    (i) ca o deducere din impozitul pe venit al acelui rezident, o suma egala cu impozitul pe venit platit in Romania;
    (ii) ca o deducere din impozitul pe capital al acelui rezident, o suma egala cu impozitul pe capital platit in Romania.
    Totusi aceasta deducere nu va putea depasi acea parte a impozitului pe venit sau pe capital, astfel cum este calculata inainte ca deducerea sa fie acordata, care este atribuibila, dupa caz, venitului sau capitalului care poate fi impus in Romania.
    b) Cand un rezident al Kazahstanului obtine venituri sau detine capital care, in conformitate cu prevederile prezentei conventii, va fi impus numai in Romania, Kazahstan poate include acest venit sau capital in baza impozabila, dar numai pentru a determina cota impozitului pe acest venit sau pe capital ca si cand ar fi impozabil in Kazahstan.
    Art. 26
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impuneri sau obligatii legate de aceasta, diferita ori mai impovaratoare decat impunerea sau obligatia la care sunt sau pot fi supusi nationalii acelui celalalt stat, aflati in aceeasi situatie.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile in acel celalalt stat contractant decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat, care desfasoara aceleasi activitati. Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant vreo deducere personala, inlesnire si reducere in ceea ce priveste impunerea, pe considerente privind statutul civil ori responsabilitatile familiale pe care le acorda rezidentilor sai.
    3. Cu exceptia cazului in care se aplica prevederile paragrafului 1 al art. 9 (Intreprinderi asociate), paragrafului 7 al art. 11 (Dobanzi) sau ale paragrafului 6 al art. 12 (Redevente) ori ale paragrafului 6 al art. 13 (Comisioane), dobanzile, redeventele, comisioanele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant se vor deduce, in scopul determinarii profiturilor impozabile ale unei asemenea intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat mentionat. In mod similar, orice datorii ale unei intreprinderi a unui stat contractant fata de un rezident al celuilalt stat contractant vor fi deductibile, in vederea determinarii capitalului impozabil al acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cand ar fi fost contractate fata de un rezident al primului stat mentionat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut ori controlat in mod direct sau indirect de unul ori de mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat mentionat nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale primului stat mentionat.
    Art. 27
    Procedura amiabila
    1. Cand o persoana considera ca datorita masurilor luate de unul sau de ambele state contractante rezulta sau va rezulta pentru ea o impunere care nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatiile interne ale acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este sau, daca situatia sa se incadreaza in prevederile paragrafului 1 al art. 26 (Nediscriminarea), acelui stat contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat in termen de 3 ani de la prima notificare a masurii din care rezulta o impunere contrara prevederilor conventiei.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impuneri care nu este in conformitate cu prevederile conventiei. Orice intelegere realizata va fi aplicata, indiferent de perioada de prescriptie prevazuta in legislatiile interne ale statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii acestei conventii. De asemenea, se pot consulta reciproc pentru eliminarea dublei impuneri in cazurile neprevazute de conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele in scopul realizarii unei intelegeri in sensul paragrafelor precedente. Cand pentru a se ajunge la o intelegere apare necesar un schimb oral de opinii, un atare schimb poate avea loc prin intermediul unei comisii formate din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 28
    Asistenta la incasare
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante se angajeaza sa isi acorde reciproc asistenta la incasarea impozitelor, impreuna cu dobanzile, majorarile de intarziere si amenzile care nu au caracter penal, referitoare la aceste impozite, denumita in continuare solicitare fiscala.
    2. Solicitarea fiscala a unei autoritati competente a unui stat contractant va include o certificare din partea unei asemenea autoritati, conform careia, potrivit legilor acelui stat, solicitarea fiscala este stabilita definitiv. In sensul acestui articol o solicitare fiscala este stabilita definitiv cand un stat contractant are dreptul, conform legislatiei sale interne, sa aplice solicitarea fiscala pentru colectarea impozitelor si contribuabilul nu mai are nici un drept sa impiedice incasarea.
    3. Solicitarea care este supusa cererii pentru asistenta nu va avea prioritate fata de impozitele datorate in statul contractant care acorda asistenta, iar prevederile paragrafului 1 al art. 27 (Procedura amiabila) se aplica, de asemenea, oricarei informatii care, in virtutea prevederilor acestui articol, este furnizata autoritatii competente a unui stat contractant.
    4. O solicitare fiscala a autoritatii competente a unui stat contractant, care a fost acceptata de autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, va fi incasata de autoritatea competenta a celuilalt stat ca si cum aceasta solicitare s-ar referi la propriile sale impozite.
    5. Sumele incasate de autoritatea competenta a unui stat contractant in conformitate cu prevederile prezentului articol vor fi transmise autoritatii competente a celuilalt stat contractant.
    6. Asistenta, in sensul prezentului articol, nu se va acorda de un stat contractant in legatura cu un contribuabil pentru care solicitarea fiscala se refera la o perioada in care acest contribuabil a fost rezident al celuilalt stat.
    7. Independent de prevederile art. 2 (Impozite vizate), dispozitiile prezentului articol se aplica tuturor impozitelor de orice fel si natura, definite in conformitate cu legislatiile fiscale ale statelor contractante.
    8. Prevederile prezentului articol nu vor fi considerate ca impunand unui stat contractant obligatia de a lua masuri administrative diferite de cele utilizate pentru incasarea propriilor sale impozite ori care ar fi contrare ordinii sale publice.
    Art. 29
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare pentru aplicarea prevederilor prezentei conventii sau ale legislatiilor interne ale statelor contractante, referitoare la impozitele vizate de conventie, in masura in care impunerea la care se refera nu este contrara prevederilor conventiei. Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile art. 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne a acestui stat si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv instantelor judecatoresti si organelor administrative) insarcinate cu stabilirea sau incasarea, aplicarea ori urmarirea impozitelor sau cu solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul conventiei. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti sau in deciziile judiciare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor fi interpretate ca impunand unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret comercial, industrial, profesional ori un procedeu de fabricatie sau comercial ori informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 30
    Membrii misiunilor diplomatice si ai posturilor consulare
    Prevederile prezentei conventii nu vor afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza membrii misiunilor diplomatice sau ai posturilor consulare in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 31
    Intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie va fi supusa ratificarii si va intra in vigoare in a 30-a zi de la data ultimei notificari prin care se atesta ca ambele state contractante au indeplinit procedurile legale interne necesare in fiecare stat contractant pentru intrarea in vigoare a acesteia.
    2. Conventia se va aplica:
    a) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa la venitul realizat, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia a intrat in vigoare; si
    b) in ceea ce priveste celelalte impozite pe profit, venit si pe capital realizate, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia a intrat in vigoare.
    Art. 32
    Denuntarea
    1. Prezenta conventie va ramane in vigoare o perioada nedeterminata.
    2. Fiecare stat contractant poate sa remita celuilalt stat contractant, pe canale diplomatice, o nota de denuntare scrisa in sau inainte de a 30-a zi a lunii iunie a fiecarui an calendaristic, incepand din al 5-lea an urmator celui in care conventia a intrat in vigoare.
    In aceasta situatie prezenta conventie va inceta sa aiba efect:
    a) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa la venitul realizat, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare; si
    b) in ceea ce priveste celelalte impozite pe profit, venit si pe capital realizate, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare.
    Drept care, subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma de guvernele lor, au semnat prezenta conventie.
    Semnata la Bucuresti la 21 septembrie 1998, in dublu exemplar, in limbile romana, kazaha, rusa si engleza, toate textele fiind egal autentice. In caz de divergente intre texte va prevala textul in limba engleza.

                       Pentru Guvernul Romaniei,
                       Dan Radu Rusanu,
                       secretar de stat la

                       Ministerul Finantelor
                       Pentru Guvernul
                       Republicii Kazahstan,
                       K. Tokaev,
                       ministru de externe



SmartCity5

COMENTARII la Legea 11/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 11 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu