Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

INSTRUCTIUNI Nr

INSTRUCTIUNI   Nr. 16298 din  8 decembrie 1994

privind incheierea exercitiului financiar-bugetar la finele anului 1994

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR


SmartCity3

PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 352 din 20 decembrie 1994

    In vederea asigurarii incheierii in bune conditii a executiei bugetului de stat, a bugetelor locale, a bugetului asigurarilor sociale de stat, a bugetelor fondurilor speciale, precum si a mijloacelor extrabugetare, pe anul 1994, ordonatorii de credite, bancile si organele financiare vor dispune masuri, pana la finele anului, pentru plata obligatiilor catre stat, utilizarea cu maxima eficienta si economicitate a fondurilor aprobate in conditiile legii, efectuarea inventarierii patrimoniului, intocmirea bilanturilor contabile si a conturilor de executie. La stabilirea masurilor se va urmari aplicarea si respectarea instructiunilor de mai jos.
    I. Norme cu caracter general
    1.1. Agentii economici, indiferent de forma de proprietate, precum si institutiile publice au obligatia, in conditiile reglementarilor in vigoare, sa calculeze, sa retina si sa vireze, la termenele stabilite, impozitele, taxele, majorarile de intarziere, amenzile si alte venituri datorate bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor cu destinatie speciala.
    Unitatile platitoare vor intocmi si vor prezenta unitatilor bancare la care au conturile deschise documentele de plata care sa fie inregistrate in conturile de venituri bugetare si ale bugetelor fondurilor speciale extrabugetare deschise la unitatile bancilor comerciale, pe anul 1994. Se reaminteste ca in documentele de plata se vor inscrie, in mod obligatoriu, denumirea completa a agentilor economici, codul fiscal, codul contului de venituri si denumirea unitatii bancare la care se afla acesta, iar in locul rezervat pentru obiectul platii se va inscrie natura sursei de venit virata (impozit pe profit, taxa pe valoarea adaugata, accize, taxe de timbru etc.).
    In judetele in care functioneaza trezorerii ale finantelor publice (Arad, Arges, Bacau, Bistrita-nasaud, Botosani, Brasov, Braila, Buzau, Caras-severin, Covasna, Dolj, Giurgiu, Gorj, Galati, Iasi, Harghita, Hunedoara, Neamt, Prahova, Satu-Mare, Salaj, Sibiu, Tulcea, Vrancea si Valcea), impozitele si taxele datorate de catre agentii economici se vireaza in contul curent al trezoreriei finantelor publice, deschis la sucursalele judetene ale Bancii Nationale a Romaniei.
    1.2. Agentii economici care administreaza fondul locativ de stat au obligatia ca pana la finele anului 1994 sa vireze integral la bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale, pe raza carora se afla locuintele respective, sumele incasate din avansuri si rate scadente pentru locuintele construite din fondurile statului si vandute persoanelor fizice, care la data vanzarii aveau calitatea de chirias. Dobanzile aferente ratelor se varsa la bugetul de stat, in contul 60.22.x.11 "Incasarea dobanzilor aferente ratelor lunare din vanzarea locuintelor construite din fondurile statului", deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., iar la trezoreriile finantelor publice in contul 20.22.1.11.
    1.3. In documentele de virare a sumelor datorate bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale, precum si in cele care privesc plati dispuse din bugetele mentionate mai sus, intocmite incepand cu data de 20 decembrie 1994, se va inscrie pe manseta de sus a formularului "Priveste executia pe anul 1994".
    1.4. Unitatile bancilor comerciale la care agentii economici au deschise conturile vor verifica completarea documentelor cu toate elementele si vor lua masurile necesare pentru accelerarea operatiilor de decontare, astfel incat documentele privind virarea sumelor datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale si extrabugetare, cu termen de plata pana la 31 decembrie 1994, sa fie inregistrate si transmise in mod operativ in conturile de venituri deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sau in contul trezoreriei statului de la sucursala judeteana a Bancii Nationale a Romaniei, prevenindu-se astfel, la finele anului, existenta de documente in expeditie. Aceleasi masuri vor fi luate si in cazul dispozitiilor de plata prezentate de catre institutiile publice.
    Bancile comerciale raspund, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, de nedecontarea din conturile agentilor economici sau ale institutiilor publice, dupa caz, care au disponibilitati, a sumelor dispuse de acestia drept plata a obligatiilor catre stat sau catre furnizori si creditori, precum si a dispozitiilor de incasare emise de catre organele fiscale ale Ministerului Finantelor, conform art. 40 din Legea nr. 36/1994. De asemenea, raspund de netransmiterea sau transmiterea cu intarziere a documentelor de plata, la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sau la sucursalele Bancii Nationale a Romaniei, dupa caz, la care sunt deschise conturile de venituri bugetare, ale fondurilor speciale sau contul trezoreriei statului, dupa caz.
    1.5. Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, a municipiului Bucuresti si a sectorului agricol Ilfov vor lua masurile necesare pentru asigurarea incasarii impozitelor si taxelor de la persoanele fizice, vor intensifica controlul la agentii economici, indiferent de forma de proprietate, asupra modului de respectare a termenelor de varsare la bugetul de stat, bugetele locale, bugetele asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale a impozitelor si taxelor datorate si vor aplica, in cazul abaterilor, sanctiunile prevazute de reglementarile in vigoare.
    Totodata, organele fiscale vor urmari la bancile comerciale modul de decontare din conturile agentilor economici a documentelor de plata privind impozitele si taxele, precum si de virare a sumelor in conturile veniturilor bugetare, fondurilor speciale, mijloacelor extrabugetare si vor stabili raspunderile persoanelor vinovate, dupa caz, in conditiile legii.
    1.6. Casa de Economii si Consemnatiuni va dispune masurile necesare ca unitatile din subordine sa vireze in contul bugetului de stat si al bugetelor locale impozitele si taxele incasate pana in ultima zi lucratoare a anului 1994. Nerespectarea acestui termen atrage aplicarea majorarilor de intarziere prevazute de reglementarile in vigoare.
    1.7. Fondurile alocate de la bugetul de stat si de la bugetele locale pentru subventii si diferente de pret vor fi utilizate pana la 31 decembrie 1994, in conformitate cu prevederile art. 72 din Legea nr. 10/1991 si ale normelor metodologice specifice ale Ministerului Finantelor.
    Sumele ramase disponibile la 31 decembrie 1994 in conturile bancare 64.14 si 64.15, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., Bancii Agricole - S.A. si Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A., vor fi restituite de catre titularii beneficiari in conturile bugetare ale ordonatorilor de credite care le-au acordat. In cazul in care aceasta operatiune nu se efectueaza de catre titularul contului, unitatile bancare, la care sunt deschise conturile de mai sus, vor dispune din oficiu virarea sumelor respective in ultima zi lucratoare a anului.
    Regiile autonome si societatile comerciale cu capital majoritar de stat au obligatia ca pana la 30 ianuarie 1994 sa intocmeasca si sa prezinte pentru verificare, directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, deconturile definite privind justificarea subventiilor si a diferentelor de pret cuvenite, intocmite pe baza datelor de executie pe anul 1994 (structura deconturilor este cea prevazuta de normele metodologice specifice). In cazul in care din verificarea deconturilor prezentate rezulta ca s-au primit subventii si diferente de pret de la bugetul de stat sau bugetele locale mai mari decat cele cuvenite, sumele respective vor fi virate, de catre agentii economici, in termen de 5 zile de la data incheierii si comunicarii rezultatelor verificarii de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat. Sumele astfel calculate se vor vira in contul bugetului de stat pe anul 1995 (60.22.x.05 sau 20.22.1.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti") sau al bugetelor locale, dupa caz (63 ... "Disponibil al bugetelor locale" sau 21.22.1.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti"), deschis la unitatile bancilor comerciale sau la trezoreriile finantelor publice, dupa caz.
    1.8. Fondurile alocate de la bugetul de stat regiilor autonome si societatilor comerciale cu capital majoritar de stat, dupa caz, drept cheltuieli de capital, vor fi inregistrate pana la finele anului 1994 in contul "Capital social", acestea constituind participarea statului la cresterea capitalului social. Concomitent cu inregistrarea in contabilitatea proprie, agentii economici respectivi vor intocmi si formele prevazute de lege pentru majorarea capitalului social.
    1.9. Regiile autonome si societatile comerciale cu capital majoritar de stat, carora li s-au preluat creditele neperformante in baza Legii nr. 7/1992, au obligatia ca din disponibilul fondului de dezvoltare constituit in conditiile legii si ramas la finele anului 1994 sa verse o cota de 50% in contul 64.01 "Disponibil din sumele incasate din reactivarea si rambursarea obligatiilor agentilor economici reprezentand credite bancare pentru investitii preluate conform Legii nr. 7/1992", deschis pe seama Ministerului Finantelor la sucursalele judetene si a municipiului Bucuresti ale Bancii Nationale a Romaniei. Virarea se efectueaza in termen de 5 zile de la incheierea bilantului contabil pe anul 1994. Aceasta operatiune reprezinta, potrivit Legii nr. 7/1992, reactivarea unei parti din creditele neperformante preluate de catre stat.
    Bancile comerciale in a caror evidenta sunt inregistrate credite neperformante, precum si organele de control financiar de stat ale Ministerului Finantelor vor verifica la fiecare agent economic, pe baza bilantului contabil incheiat pe anul 1994, posibilitatile de reactivare a debitelor prin identificarea si preluarea unor surse disponibile in contul creditelor neperformante.
    1.10. Banca Nationala a Romaniei efectueaza regularizarea bugetului de stat a diferentelor inregistrate in bilantul anual, potrivit art. 38 din Legea nr. 34/1991 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, astfel:
    - soldul diferentelor favorabile se varsa la bugetul de stat pe anul 1995, in contul 60.22.x.20 "Incasari din alte surse", in termen de 5 zile de la depunerea la Ministerul Finantelor a bilantului contabil pe anul 1994;
    - in cazul soldului diferentelor nefavorabile, o data cu depunerea bilantului contabil anual, se prezinta la Ministerul Finantelor si cererea de fundamentare din care sa rezulte provenienta soldului nefavorabil, pe categorii de operatiuni si influente.
    1.11. Agentii economici, platitori de taxa pe valoarea adaugata, care au primit in anul 1994 alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, pentru investitii isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta procurarilor de bunuri si servicii pentru lucrarile de investitii cu finantare bugetara, in conditiile prevazute la cap. VI din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992.
    Sumele rezultate din aceasta operatiune, compensate si, respectiv, rambursate de catre organele fiscale competente, reprezinta alocatii bugetare neutilizate si se vireaza, pana la 25 decembrie 1994, in contul institutiei publice de la care s-au primit alocatiile respective, astfel: in cazul alocatiilor primite de la bugetul de stat, sumele se vireaza in contul 61..., deschis la Banca Comerciala Romana - S.A. pe seama ministerului, prin care s-au acordat alocatiile respective; in cazurile bugetelor locale, suma se vireaza in contul consiliului local de la care s-au primit alocatiile, respectiv contul 63..., deschis la Banca Comerciala Romana - S.A., (in judetele in care nu functioneaza trezorerii), sau in contul 51.000 al trezoreriei statului, deschis la sucursalele judetene ale Bancii Nationale a Romaniei pentru contul 24... "Cheltuieli ale bugetului local".
    Cu sumele virate in conturile de mai sus se reconstituie (se diminueaza) platile de casa la cheltuielile de capital.
    Taxa pe valoarea adaugata dedusa si nerecuperata din anul 1994, inclusiv luna decembrie 1994, se vireaza de catre agentii economici la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, pe anul 1995 la capitolul 22.1.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 5 zile de la data recuperarii prin rambursare de la organul fiscal competent.
    II.  Incheierea executiei bugetare la institutiile publice
    2.1. Institutiile publice care incaseaza venituri pentru bugetul de stat sau pentru bugetele locale, dupa caz, prin conturi colectoare, deschise la unitatile bancilor comerciale, au obligatia sa verse la bugetul respectiv, pana la 31 decembrie 1994, pe capitole si subcapitole ale clasificatiei bugetare, soldurile aflate in conturile colectoare aferente. Conturile colectoare de venituri nu pot aparea cu sold in bilantul incheiat la 31 decembrie 1994.
    Sumele incasate in numerar, reprezentand veniturile bugetare, vor fi varsate direct in conturile de venituri ale bugetului de stat sau ale bugetelor locale, dupa caz.
    2.2. Sumele ramase neutilizate la finele anului 1994 din veniturile realizate de catre Ministerul Apararii Nationale (Hotararea Guvernului nr. 629/1994), Ministerul de Interne (Hotararea Guvernului nr. 630/1994), Serviciul Roman de Informatii (Hotararea Guvernului nr. 631/1994), in scopul acoperirii unor cheltuieli materiale si de capital, se varsa la bugetul de stat in contul 60.21.30 "Alte venituri de la institutiile publice", deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sau in contul 20.21.1.30 "Alte venituri de la institutiile publice", deschis la trezoreriile finantelor publice. Virarea se efectueaza de catre unitatile din subordinea ministerelor mentionate mai sus, care au incasat si au utilizat veniturile respective. Ordonatorii principali de credite vor dispune masurile necesare pentru aplicarea in bune conditii a prevederilor de mai sus.
    2.3. Directia generala a vamilor va dispune masuri, la unitatile din subordine, ca in perioada ramasa pana la finele anului, sumele incasate in conturile colectoare de venituri sa fie defalcate si virate saptamanal (in ultima zi lucratoare) in conturile de venituri, deschise pe capitole si subcapitole, la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si la trezoreriile finantelor publice, dupa caz.
    Unitatile bancare si trezoreriile finantelor publice vor urmari efectuarea operatiunilor de virare la termenul stabilit mai sus. 2.4. Ordonatorii de credite vor dispune masuri severe privind angajarea fondurilor pana la finele anului 1994, in limita creditelor bugetare aprobate si deschise si numai pentru cheltuieli strict necesare functionarii institutiilor publice, prevenindu-se risipa, formarea de stocuri de materiale si marfuri peste necesar, efectuarea de cheltuieli neeconomicoase etc. In acest scop se va urmari:
    a) repartizarea creditelor bugetare in limita alocarilor de fonduri prevazute, aprobarea virarilor de credite in cazuri strict justificate, inainte de efectuarea cheltuielilor si cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;
    b) achitarea materialelor si marfurilor primite si receptionate din creditele bugetare aprobate cu aceasta destinatie;
    c) acordarea de avansuri spre decontare pentru actiuni care se incheie pana la finele anului;
    d) interzicerea acordarii de avansuri furnizorilor pentru cheltuieli ce se finanteaza in anul 1995;
    e) suplimentarea carnetelor de cecuri cu limita de suma numai pentru cheltuielile strict necesare si care pot fi utilizate pana la finele anului bugetar;
    f) verificarea zilnica a operatiunilor privind deschiderea si repartizarea de credite bugetare, precum si a platilor inregistrate in extrasele de cont, iar in cazul in care unele dintre acestea nu apartin institutiei, se vor lua masuri pentru corectarea erorilor in mod operativ.
    2.5. Ordonatorii principali si secundari de credite, finantati din bugetul de stat, vor repartiza credite bugetare institutiilor publice din subordine, cel mai tarziu pana la 20 decembrie 1994, asigurandu-se timpul necesar efectuarii cheltuielilor pana la finele anului. Exceptie fac creditele bugetare deblocate dupa aceasta data, care vor fi repartizate cel mai tarziu la 25 decembrie 1994.
    2.6. Institutiile publice vor dispune masurile necesare pentru incasarea de la clienti, pana la finele anului curent, a contravalorii produselor livrate, a lucrarilor executate si a serviciilor prestate.
    Avansurile acordate in anul 1994, conform Hotararii Guvernului nr. 404/1994, de catre institutiile publice, pe baza contractelor economice incheiate cu furnizorii, vor fi regularizate in cursul lunii decembrie, astfel incat la 31 decembrie 1994 sa se reflecte in bunuri achizitionate, lucrari executate si servicii prestate, iar sumele ramase neutilizate vor fi restituite pana la finele anului.
    Fac exceptie de la aceasta regula avansurile acordate regiilor autonome si societatilor economice care, potrivit normelor interne, presteaza servicii numai pe baza de garantii (posta, telefon, furnizarea energiei electrice si a gazului metan si servicii comunale).
    2.7. Institutiile publice vor asigura plata salariilor personalului, inclusiv chenzina a II-a a lunii decembrie, a premiilor, indemnizatiilor de asigurari sociale si a altor drepturi banesti, pana la 30 decembrie 1994, atat din credite bugetare, cat si din mijloace speciale extrabugetare.
    In acest scop, unitatile bancare si trezoreriile finantelor publice, dupa caz, vor esalona institutiile publice pentru ridicarea numerarului necesar, incepand cu data de 20 decembrie 1994. La data stabilita se vor prezenta si dispozitiile de plata pentru virarea contributiei de asigurari sociale, a impozitului pe salarii, a contributiei pentru fondul pentru plata ajutorului de somaj, a contributiei pentru pensia suplimentara etc.
    In cazul in care, din anumite cauze speciale, au ramas drepturi de personal neplatite, acestea se achita in anul 1995 din fondurile prevazute cu aceasta destinatie.
    Sumele aferente fondului de salarii pentru plata medicilor pe trimestrul IV/1994 din judetele Bistrita-nasaud, Brasov, Buzau, Neamt, Sibiu, Suceava, Valcea, Vrancea, cuprinse in experimentarea introducerii noului sistem de acordare a asistentei medicale si de alocare a resurselor din acest domeniu, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 370/1994, se rezerva de catre directiile sanitare judetene la finele anului 1994, pe baza de calcule fundamentale, in contul "Sume de mandat si sume in depozit". Aceste sume vor fi utilizate, pana cel mai tarziu la 28 februarie 1995, pentru plata medicilor potrivit regularizarii efectuate pentru activitatea trimestrului IV/1994, in raport cu numarul de puncte calculate conform art. 8 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 370/1994, modificat prin Hotararea Guvernului nr. 841/1994.
    Eventualele sume ramase neutilizate vor fi varsate la bugetul de stat pe anul 1995, la cap. 22.1.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 2 zile de la plata drepturilor de personal.
    2.8. Alocatiile de stat pentru copii vor fi achitate pana la finele anului 1994; in acest scop, ministerele platitoare vor lua masurile corespunzatoare.
    2.9. Institutiile publice, inclusiv cele care au primit subventii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, au obligatia ca pana la finele lunii decembrie 1994 sa depuna in conturile bancare corespunzatoare sumele aflate in casieria proprie, precum si soldul ramas nefolosit in carnete de cecuri cu limita de suma, inclusiv a celor procurate din fondurile de investitii, in vederea reconstituirii platilor de casa. In anul 1995 nu vor fi admise, de catre unitatile bancare, cecurile cu limita de suma procurate din fondurile anului 1994, cu exceptia acelora care au fost emise pentru plati si prezentate bancilor comerciale pana la data de 31 decembrie 1994.
    2.10. Institutiile publice au obligatia ca, pana cel mai tarziu la 24 decembrie 1994, sa lichideze operatiunile de mandat primite de la alte institutii sau agenti economici si sa restituie sumele ramase neutilizate. In contul "Sume de mandat si sume in depozit" nu pot fi mentinute sume la finele anului 1994, cu exceptia cazurilor prevazute in anexa nr. 1.
    2.11. Institutiile publice vor lua masurile necesare ca eventualele acreditive in lei, deschise pentru procurari de materiale si marfuri, ramase neutilizate pana la finele anului 1994, sa fie restituite in conturile din care au fost acordate, in vederea reconstituirii platilor de casa.
    Acreditivele in valuta, deschise de catre institutiile publice pentru importurile care sunt in curs de derulare, se mentin in continuare pana la lichidarea contractului respectiv. Sumele ramase nefolosite in valuta se vireaza la fondul valutar al statului, iar contravaloarea in lei se varsa la bugetul de stat pe anul 1995 la cap. 22.1.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    2.12. Institutiile publice care au rezervat in cursul anului la banci, in conturi distincte, sume de la bugetul de stat, bugetele locale, din mijloace extrabugetare si din fonduri speciale, pentru procurarea prin licitatie de valuta, potrivit normelor in vigoare, vor dispune restituirea, pana la 31 decembrie 1994, a disponibilitatilor neutilizate aflate in conturile deschise la bancile comerciale, pentru reintregirea platilor de casa in conturile din care au fost achitate. Ordonatorii de credite raspund de efectuarea acestei operatiuni in timp util.
    Valuta procurata din credite bugetare si ramasa neutilizata la finele anului se depune la banca in contul fondului de rezerva valutara, iar cu contravaloarea in lei a valutei se reconstituie platile de casa la subdiviziunea respectiva. Valuta procurata din fonduri extrabugetare sau din alte fonduri speciale, precum si garantiile in valuta depuse la unitatile vamale, aflate la bancile comerciale in conturile institutiilor publice, se reporteaza in anul urmator pentru a fi utilizate in scopul stabilit de dispozitiile legale.
    Institutiile publice care au incasat in conturi distincte valute pentru serviciile prestate sau pentru lucrarile executate si care, potrivit legii, reprezinta venituri bugetare, au obligatia de a vira valuta respectiva la fondul de rezerva valutara, iar contravaloarea in lei se va vira la bugetul de stat, la bugetul asigurarilor sociale de stat si la bugetele locale, dupa caz, pana la 31 decembrie 1994, la subdiviziunea la care se incaseaza venitul respectiv.
    Ordonatorii de credite si conducatorii compartimentelor financiar-contabile raspund de eventualele sume neregularizate, asa cum s-a precizat mai sus.
    2.13. Reprezentantele Romaniei din strainatate aplica normele prevazute in prezentele instructiuni cu privire la plata salariilor, incasarea sumelor de la debitori si plata obligatiilor pentru procurari de bunuri si servicii si efectuarea inventarierii patrimoniului.
    Disponibilitatile in valuta, ramase la finele anului 1994 la reprezentantele Romaniei din strainatate, se reporteaza in anul urmator si se regularizeaza cu bugetul de stat de catre Ministerul Afacerilor Externe, inclusiv de celelalte ministere care finanteaza cheltuieli de aceasta natura, astfel:
    - in termen de 45 de zile, pentru reprezentantele din Europa, si de 60 de zile, pentru cele din celelalte continente, contravaloarea in lei a valutelor existente la 31 decembrie 1994, stabilite la cursul de schimb de la data cand are loc operatiunea de regularizare, se vireaza de Ministerul Afacerilor Externe si de celelalte ministere, din creditele bugetare aprobate pentru anul 1995 privind intretinerea si functionarea reprezentantelor respective, la bugetul de stat pe anul 1995, in contul bugetar 60.22.x.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    2.14. Institutiile publice care au primit in anul 1994 subventii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, in completarea veniturilor proprii, au obligatia de a proceda la regularizarea subventiilor cu bugetul de la care le-a primit, astfel:
    - la totalul platilor de casa efectuate in anul 1994 se adauga soldul obligatiilor catre furnizori si creditori;
    - totalul cheltuielilor de mai sus se acopera cu veniturile proprii realizate efectiv, iar diferenta se suporta din subventia de la buget;
    - diferenta in plus, rezultata intre subventia primita si subventia utilizata, se restituie bugetului, in limita disponibilitatilor aflate in cont.
    Operatiunea de regularizare se efectueaza pana la data de 25 ianuarie 1995, iar sumele se varsa in anul 1995 la bugetul de stat sau la bugetele locale de la care au fost alocate, la subcapitolul 22.1.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    Regularizarea de mai sus se aplica si Centrului National al Cinematografiei, care, potrivit Hotararii Guvernului nr. 748/1994, beneficiaza de subventii de la bugetul de stat pentru finantarea productiei de filme.
    Subventiile acordate institutiilor publice se justifica de ordonatorii principali de credite, pe baza situatiei-model din anexa nr. 2, la darea de seama contabila anuala asupra executiei bugetare.
    2.15. Sumele constituite pentru organizarea taberelor si a satelor de vacanta, necheltuite, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    Sumele alocate de la bugetul de stat in baza art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 38/1994, pentru completarea fondurilor proprii necesare intretinerii si functionarii unitatilor de cult, fara venituri sau cu venituri reduse, precum si pentru sustinerea unor actiuni cu caracter international, se reporteaza in anul urmator in cazul in care, in anul 1994, au ramas sume neutilizate. Acelasi regim urmeaza sa se aplice si pentru sumele alocate ca transferuri pentru construirea unor lacasuri de cult sau pentru alte destinatii, stabilite prin lege si neutilizate pana la finele anului 1994.
    2.16. Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat, care au conturile la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., isi vor reintregi contul de finantare, deschis pe capitole, cu sumele retrase din:
    - disponibilitatile banesti ramase la finele anului in conturile corespunzatoare de la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. si Banca Agricola - S.A., dupa caz, care provin din alocatiile bugetare pentru finantarea investitiilor proprii si a investitiilor la regiile autonome si societatile comerciale cu capital de stat, alocatiile pentru cheltuielile de prospectiuni geologice si cheltuielile pentru reparatii capitale pentru drumuri si poduri;
    - disponibilitatile banesti ramase neutilizate la finele anului in conturile institutiilor publice subordonate, deschise la unitatile Bancii Agricole - S.A., pentru finantarea cheltuielilor de intretinere si functionare;
    - disponibilitatile banesti din conturile "Titularii de avansuri", deschise pe seama institutiilor publice din subordine care nu au calitatea de ordonatori tertiari de credite, la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., Bancii Agricole - S.A. si la trezoreriile finantelor publice, dupa caz (operatiunea poate avea loc si la ordonatorii secundari si tertiari de credite care le-au transmis).
    Ordonatorii tertiari de credite, finantati din bugetul de stat, isi reintregesc contul de finantare bugetara, deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sau la trezoreriile finantelor publice, dupa caz, cu disponibilitatile banesti retrase din contul pentru finantarea investitiilor proprii, deschis la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. si Banca Agricola - S.A., dupa caz.
    Virarea sumelor mentionate mai sus se efectueaza de catre ordonatorii respectivi impreuna cu unitatea bancara finantatoare la care sunt deschise conturile, fiind interzisa ramanerea, la finele anului, in conturile pentru finantarea investitiilor sau in conturile pentru cheltuieli de intretinere si functionare, a sumelor provenite din alocatii bugetare.
    2.17. Ordonatorii principali de credite, finantati din bugetele locale, care au conturile deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. isi reintregesc la finele anului mijloacele banesti din contul de disponibil al bugetului local cu sumele ramase in conturile institutiilor publice din subordine. Operatiunea de virare se efectueaza de catre institutia respectiva, impreuna cu unitatea Bancii Comerciale Romane - S.A. si a Bancii Agricole - S.A., dupa caz, la care sunt deschise conturile respective.
    De asemenea, ordonatorii principali si tertiari de credite, finantati din bugetele locale, isi mai reintregesc mijloacele banesti din cont cu disponibilitatile ramase neutilizate si care se regasesc in contul de finantare a investitiilor deschis la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. sau la Banca Agricola - S.A., dupa caz.
    2.18. Soldul aflat la finele anului 1994 in contul de disponibil al institutiilor publice, din mijloace extrabugetare, se regularizeaza astfel:
    - soldul anual de disponibil al institutiilor publice finantate integral din mijloace extrabugetare se reporteaza in anul urmator, fiind preluat ca venituri (art. 69 din Legea nr. 10/1991);
    - soldul anual de disponibil inregistrat la celelalte categorii si activitati finantate in regimul mijloacelor extrabugetare se regularizeaza potrivit prevederilor din actele normative prin care s-au reglementat activitatile respective, inclusiv Decretul nr. 151/1975.
    In cazul in care in reglementarile respective se prevede ca din soldul de disponibil la finele anului se varsa o anumita cota la bugetul de stat sau la bugetele locale, operatiunea respectiva se va efectua pana la 25 ianuarie 1995, avandu-se in vedere ca din soldul disponibil se reduc sumele aferente platii furnizorilor si creditorilor.
    2.19. Institutiile publice au obligatia de a lua masurile necesare pentru lichidarea, pana la finele anului, a imobilizarilor de fonduri in debitori, clienti si alte active, iar cu sumele incasate vor fi reconstituite platile de casa sau vor fi virate la buget (cont 60.22.x.05 la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si cont 20.22.1.05 la trezoreriile finantelor publice) in cazul in care acestea provin din finantarea bugetara a anilor precedenti.
    In raportul la darea de seama contabila pe anul 1994 se va analiza in mod deosebit situatia imobilizarilor de fonduri pe categorii de operatiuni si cauzele care le-au determinat, precum si masurile preconizate pentru lichidarea acestora.
    2.20. Institutiile publice au obligatia, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, sa efectueze inventarierea patrimoniului si sa reflecte rezultatele acestuia in bilantul contabil de la finele anului 1994.
    2.21. Institutiile publice au obligatia de a prezenta unitatilor bancare sau trezoreriilor finantelor publice, dupa caz, unde acestea au conturile deschise, darile de seama contabile asupra executiei bugetare pe anul 1994, pentru obtinerea vizei privind exactitatea platilor de casa si a soldurilor conturilor de disponibilitati cu cele din conturile bancare corespunzatoare.
    Unitatile Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A. vor viza bilanturile contabile ale institutiilor publice si ale ministerelor numai pentru platile pe investitii efectuate in cursul anului; viza se acorda pe formularul nr. 17 "Finantarea investitiilor", anexa la darea de seama contabila.
    Ordonatorii principali si secundari de credite vor centraliza datele din darile de seama contabile primite de la unitatile din subordine numai daca acestea sunt vizate de organele bancare sau trezoreriile finantelor publice, dupa caz. Darile de seama contabile centralizate ale ordonatorilor principali de credite vor fi vizate de Banca Nationala a Romaniei - Directia credit si operatiuni de piata, pentru soldurile de disponibil si pentru platile de casa pe capitole de cheltuieli efectuate prin unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. In acest scop, ordonatorii principali de credite vor prezenta la Banca Nationala a Romaniei o situatie privind platile de casa pe capitole de cheltuieli si soldurile de disponibil separat pentru cele primite prin unitatile bancare si separat pentru cele primite prin trezoreriile finantelor publice.
    2.22. Ordonatorii principali si secundari de credite si organele de control care au obligatia de a verifica realitatea si exactitatea datelor din bilanturile contabile pe anul 1994 vor dispune masurile necesare pentru corectarea acestora si pentru aplicarea prevederilor privind tragerea la raspundere a celor vinovati, potrivit legii.
    III.  Incheierea executiei bugetelor locale
    3.1. Ordonatorii principali de credite, finantati din bugetele locale ale judetelor in care nu functioneaza trezorerii ale finantelor publice, vor dispune virarea soldului de disponibil ramas la finele anului in contul de disponibil deschis pe seama acestora la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si Bancii Agricole - S.A., in contul de disponibil al bugetului local, deschis pe seama directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana, a municipiului Bucuresti si sectorului agricol Ilfov, a administratiilor financiare si a circumscriptiilor fiscale, dupa caz.
    3.2. Consiliile locale comunale, orasenesti si municipale care au primit in cursul anului 1994 imprumuturi temporare din fondul de tezaur al consiliului judetean, al Consiliului Local al Municipiului Bucuresti si al Consiliului Local al Sectorului Agricol Ilfov (inregistrate la capitolul 45.1) sau au folosit temporar fondul de rulment in conditiile art. 59 lit. b) din Legea nr. 10/1991 privind finantele publice au obligatia sa ramburseze aceste imprumuturi si sa-si reconstituie fondul de rulment pana la 31 decembrie 1994.
    Bugetul local care nu poate rambursa integral imprumutul primit din fondul de tezaur nu va putea ramane cu sold la finele anului 1994.
    3.3. Fiecare buget local care in anul 1994 a primit transferuri cu afectatie speciala de la bugetul de stat, potrivit legii, regularizeaza soldul la finele anului 1994 in urmatoarea ordine:
    a) disponibilul in plus, stabilit intre sumele primite si inregistrate, pe fiecare buget local, la subcapitolul 35.1.01, reprezentand subventii primite pentru asigurarea protectiei sociale a populatiei pentru energia termica si transportul urban de calatori, si platile de casa inregistrate la capitolul 62 "Gospodarie comunala si locuinte" (art. 35.03 "Subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif") si la capitolul 77.1 "Transporturi si comunicatii" se vireaza cu dispozitie de plata in contul 61.90.x.01 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru asigurarea protectiei sociale a populatiei pentru energie termica si transport urban de calatori", deschis la sucursala judeteana sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, a Bancii Comerciale Romane - S.A. pe seama directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, a municipiului Bucuresti si a Administratiei financiare a sectorului agricol Ilfov. Cu aceasta suma se reconstituie pe anul 1994 platile de casa inregistrate in contul 61.90.x.01;
    b) diferenta in plus dintre sumele primite si inregistrate in contul 35.1.02, reprezentand subventii primite de bugetele locale pentru investitii finantate integral de la bugetul de stat, si platile de casa la capitolul 62 "Gospodarie comunala si locuinte" si capitolul 77 "Transporturi si comunicatii" (art. 72 si 73 din Clasificatia bugetara) se vireaza cu dispozitie de plata in contul 61.90.x.02 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii", deschis la Banca Comerciala Romana - S.A., asa cum s-a precizat pentru contul 61.90.x.01.
    3.4. Soldul excedentar al bugetelor locale ramas dupa operatiunile de regularizare mentionate mai sus, precum si soldul bugetelor locale care si-au acoperit integral cheltuielile din venituri proprii si din sume defalcate din impozitul pe salarii se repartizeaza astfel:
    - 50% se varsa la fondul de tezaur judetean, al municipiului Bucuresti si sectorului agricol Ilfov;
    - diferenta ramasa constituie fond de rulment propriu al fiecarui buget local aferent anului 1994, dar fara a depasi 5% din veniturile proprii, aprobate prin bugetul local pe anul 1994. Fondul de rulment se pastreaza in contul de disponibil al bugetului local (la judetele in care nu functioneaza trezorerii ale finantelor publice) sau in contul 50.11 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local" (la judetele in care functioneaza trezorerii ale finantelor publice). Suma care depaseste limita de 5%, calculata potrivit celor mentionate anterior, se varsa la fondul de tezaur judetean, al municipiului Bucuresti sau sectorului agricol Ilfov, dupa caz.
    Operatiunea de regularizare si repartizare a soldului anual excedentar al bugetelor locale se efectueaza pe baza contului de executie intocmit de catre fiecare consiliu local, care se prezinta si se depune organului financiar astfel:
    a) La judetele in care nu functioneaza trezorerii ale finantelor publice
    - consiliile locale comunale si consiliile judetene, la directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana;
    - consiliile locale orasenesti, la circumscriptiile fiscale;
    - consiliile locale municipale, la administratiile financiare;
    b) La judetele in care functioneaza trezorerii ale finantelor publice
    - la trezoreria perceptiei, orasului sau municipiului, dupa caz, unde consiliile locale respective au deschise conturile de venituri si cheltuieli ale bugetului local.
    Operatiunile de regularizare a soldului anual al bugetului local se efectueaza in primele 7 zile lucratoare ale lunii ianuarie 1995.
    3.5. Fondul de tezaur al judetului, municipiului Bucuresti si sectorului agricol Ilfov se pastreaza in contul 65.12 "Disponibil din fondul de tezaur", deschis pe seama consiliilor judetene,  Consiliului Local al Municipiului Bucuresti si Consiliului Local al Sectorului Agricol Ilfov, la sucursalele Bancii Comerciale Romane - S.A. (in judetele in care nu functioneaza trezorerii ale finantelor publice) sau in contul 50.08 "Disponibil din fondul de tezaur judetean" (in judetele in care functioneaza trezorerii ale finantelor publice).
    3.6. Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, impreuna cu sucursalele Bancii Nationale a Romaniei, Bancii Comerciale Romane - S.A., Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A., precum si directiile de trezorerie, vor stabili masurile necesare pentru efectuarea in bune conditii si la timp a tuturor operatiunilor privind incheierea executiei bugetare la finele anului 1994.
    Totodata, se vor stabili comunele, orasele si municipiile la care urmeaza sa se efectueze defalcarea soldului anual excedentar, potrivit precizarilor de la pct. 3.4 din prezentele instructiuni.
    IV.  Incheierea executiei bugetului asigurarilor sociale de stat
    4.1. Executia de casa a bugetului asigurarilor sociale de stat se incheie la finele anului 1994, la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., astfel:
    - soldul contului 66.09 "Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat" si al contului 66.59 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" se vireaza in ultima zi lucratoare a anului 1994 la Sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A. Dupa colectarea tuturor operatiunilor, Sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A. inchide soldurile conturilor de mai sus prin contul 64.25 "Disponibil din excedentul bugetului asigurarilor sociale de stat din anii precedenti".
    Pentru trezoreriile finantelor publice se transmit norme distincte.
    V.  Incheierea executiei bugetare de catre unitatile bancare
    5.1. Banca Nationala a Romaniei si bancile comerciale care efectueaza operatiuni de incasari si plati in contul trezoreriei statului vor lua masurile necesare ca documentele primite pana la 31 decembrie 1994 de la agentii economici, reprezentand plati si impozite, taxe si alte venituri in contul bugetului de stat, al bugetului asigurarilor sociale de stat, al bugetelor locale si al bugetelor fondurilor speciale extrabugetare sa fie decontate din conturile indicate, dupa care vor fi transmise operativ la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sau la trezoreriile finantelor publice, dupa caz, unde se afla conturile de venituri ale bugetelor mentionate mai sus.
    In cazul in care documentele de virare a veniturilor bugetare primite si decontate de bancile comerciale nu au fost transmise pana la 31 decembrie 1994 la unitatile bancare sau la trezorerii ale finantelor publice, aceasta operatiune se efectueaza in mod obligatoriu in primele 2 zile lucratoare ale anului 1995, cu conditia inregistrarii veniturilor in contul exercitiului bugetar pe anul 1994.
    In acest scop, Banca Nationala a Romaniei si bancile comerciale centrale vor stabili masurile necesare ca toate operatiunile legate de incheierea executiei bugetare pe anul 1994, inclusiv regularizarea soldurilor bugetelor locale, sa fie terminate si inregistrate intr-o perioada de cel mult 7 zile lucratoare ale lunii ianuarie 1995.
    Documentele de plati primite pana la 31 decembrie 1994 de la institutiile publice vor fi decontate in limita creditelor bugetare deschise sau a disponibilitatilor din conturi, dupa caz, si inregistrate in conturile corespunzatoare exercitiului bugetar al anului 1994.
    Documentele de plati, care nu au acoperire in credite bugetare deschise sau in disponibilitati in conturi, vor fi restituite institutiei respective si vor fi solutionate conform prevederilor art. 72 din Legea nr. 10/1991 privind finantele publice.
    5.2. Unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A. vor urmari prezentarea de catre ordonatorii de credite a documentelor de retragere a disponibilitatilor aflate in conturile institutiilor publice (ordonatori tertiari si secundari, dupa caz) in vederea virarii in conturile ordonatorilor principali de credite din care acestea au fost alimentate, avandu-se in vedere urmatoarele:
    a) Unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A., dupa caz, pe baza dispozitiilor de plata prezentate de institutiile publice, vor proceda la retragerea disponibilitatilor aflate in conturile 64.13 "Titularii de avansuri", 64.14 "Disponibil din subventii pentru regii autonome si societati comerciale cu capital de stat", 64.15 "Disponibil din subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif, potrivit normelor legale", 64.42 "Disponibil din alocatii bugetare ale institutiilor publice", deschise la unitatile Bancii Agricole - S.A., si vor fi virate in conturile ordonatorilor principali si tertiari de credite, dupa caz, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. pentru reconstituirea platilor de casa.
    Unitatile Bancii Agricole - S.A., impreuna cu unitatile vamale, vor vira, in ultima zi a anului, soldul contului 64.43 deschis pe seama Directiei generale a vamilor (in care s-au inregistrat taxele vamale, accizele, taxa pe valoarea adaugata), defalcat pe conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului de stat deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.
    b) Unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., impreuna cu institutiile publice, vor proceda la retragerea disponibilitatilor din conturile ordonatorilor tertiari de credite de subordonare locala in contul ordonatorilor principali de credite finantati din bugetele locale si de aici in conturile de disponibil ale bugetelor locale deschise pe seama organelor financiare judetene, municipale si orasenesti, dupa caz.
    c) Unitatile Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A., impreuna cu ordonatorii de credite, vor proceda la retragerea disponibilitatilor din conturile de disponibil al institutiilor publice cod 64.27 "Disponibil din alocatii bugetare pentru investitii la institutiile publice", care reprezinta alocatii de la bugetul de stat pentru finantarea investitiilor neutilizate si se vor vira in conturile de cheltuieli bugetare ale ordonatorilor principali si tertiari de credite, dupa caz, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sau la trezoreriile finantelor publice de la care au fost primite initial. Dupa aceasta operatiune, contul 64.27 nu va mai prezenta sold la finele anului 1994.
    Retragerea sumelor de mai sus se efectueaza dupa decontarea tuturor documentelor legale de plati, avizate de organele in drept si primite pana la 31 decembrie 1994.
    d) Unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., ale Bancii Agricole - S.A., Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bankcoop - S.A. vor vira, pe data de 31 decembrie 1994, soldul contului de disponibil al trezoreriei locale din care s-au efectuat platile in numerar pentru sectorul public, in contul curent al trezoreriei deschis la sucursala judeteana a Bancii Nationale a Romaniei.
    5.3. Banca Comerciala Romana - S.A., Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A., Banca Agricola - S.A. si Banca Romana de Comert Exterior - S.A., precum si celelalte banci comerciale, vor verifica disponibilitatile existente in conturile speciale pentru procurarea valutei prin licitatie, care apartin institutiilor publice, si vor dispune, din oficiu, virarea acestora (in cazul in care institutiile nu au prezentat dispozitiile de virare pana in ziua de 26 decembrie 1994) in conturile bugetare corespunzatoare ale institutiilor publice respective, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.
    5.4. Banca Comerciala Romana - S.A., Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. si Banca Agricola - S.A. vor dispune masurile necesare de inregistrare a tuturor operatiunilor care privesc executia bugetara pe anul 1994 in contul 51.. "Contul general al trezoreriei statului - mandat banci comerciale", asigurandu-se concordanta deplina dintre soldul acestui cont deschis la Banca Nationala a Romaniei si soldurile conturilor componente 64, 65 si 66 din contabilitatea fiecarei banci. La finele anului 1994, este interzisa existenta in contul 51... a contului "Operatiuni tranzitorii".
    5.5. Unitatile bancare si trezoreriile finantelor publice la care institutiile publice au deschise conturile vor elibera institutiilor respective extrase de cont cu operatiunile efectuate pana la 31 decembrie 1994 inclusiv si vor solicita acestora confirmarea scrisa a concordantei soldurilor conturilor cu cele din evidenta proprie, pana la data de 10 ianuarie 1995.
    Totodata, unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. vor elibera extrase de cont pentru conturile de venituri ale bugetului de stat directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, administratiilor financiare si circumscriptiilor fiscale, dupa caz, cu toate operatiunile inregistrate pana la 31 decembrie 1994 inclusiv.
    Soldurile conturilor de venituri vor fi confirmate in scris de catre organele financiare respective pana la data prevazuta mai sus.
    5.6. Unitatile bancare si trezoreriile finantelor publice la care institutiile publice au deschise conturile vor verifica si vor aviza pentru exactitate soldurile conturilor de disponibilitati, precum si cele privind platile de casa ale bugetului de stat, raportate in bilantul contabil incheiat pe anul 1994 (viza se acorda de contabilul-sef al unitatii bancare in spatiul rezervat in acest scop pe ultima fila a formularului de bilant, precum si in contul de executie).
    VI. Incheierea executiei fondurilor speciale
    6.1. Soldurile fondurilor speciale constituite potrivit dispozitiilor legale in vigoare si ramase la finele anului 1994 in conturile respective se reporteaza in anul urmator potrivit anexei nr. 3.
    6.2. Soldurile urmatoarelor fonduri cu destinatie speciala se regularizeaza la finele anului 1994, astfel:
    a) soldul contului 65.15 "Disponibil din fondul special pentru taxe locale" deschis la Banca Comerciala Romana - S.A., respectiv al contului 30.11 deschis la trezoreriile finantelor publice, se vireaza la bugetul local, la capitolul 22.1.20 "Incasari din alte surse", in conformitate cu prevederile art. 73 din Legea nr. 27/1994 si ale anexei nr. 8 la Legea nr. 36/1994. Dupa operatiunea de virare, contul de mai sus se inchide si nu mai functioneaza incepand cu anul 1995;
    b) disponibilitatile ramase din contributia baneasca a populatiei, precum si alte sume aflate in conturile consiliilor locale comunale, orasenesti si municipale (contul 65.11 deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sau ale Bancii Agricole - S.A. si contul 50.02 deschis la trezoreriile finantelor publice) a caror baza legala de constituire a fost abrogata, se varsa la bugetul local, la capitolul 22.1.20 "Incasari din alte surse", potrivit precizarilor din subsolul anexei nr. 8 la Legea nr. 36/1994;
    c) eventualul sold aflat in contul 64.44 "Fond special pentru terminarea unor blocuri de locuinte" (Hotararea Guvernului nr. 511/1992), deschis la Sucursala judetului Dambovita a Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A., se varsa la bugetul de stat la capitolul 22.1.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti". Contul 64.44 nu mai functioneaza incepand cu anul 1995;
    d) soldul contului 64.46 "Disponibil din Fondul special pentru inlaturarea efectelor calamitatilor naturale", deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. (in judete, municipiul Bucuresti si sectorul agricol Ilfov, unde nu functioneaza trezorerii ale finantelor publice) si al contului 50.12 cu aceeasi denumire, deschis la trezoreriile finantelor publice, care provin din alocatiile bugetare acordate in anul 1994, in baza hotararilor Guvernului nr. 431/1994, nr. 579/1994 si nr. 773/1994, se restituie de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, precum si de catre consiliile judetene in contul Ministerului Finantelor, cod 61.86.50001.60 "Cheltuieli din fondul de interventie" deschis la Sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A., reconstituindu-se platile de casa pe anul 1994. Operatiunea de restituire se efectueaza pana in ziua de 27 decembrie 1994. Acelasi regim se aplica si in cazul in care s-a folosit contul 64.11., deschis la Banca Comerciala Romana - S.A., si contul 50.01 deschis la trezoreriile finantelor publice.
    In cazul in care in contul 64.46 se mai afla sume alocate de la bugetul de stat din anii precedenti pentru inlaturarea efectelor calamitatilor, acestea vor fi virate in bugetul de stat, in termenul prevazut mai sus, la capitolul 22.1.05 "Restituiri din fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti". Dupa efectuarea operatiunii de virare, contul 64.46 nu mai functioneaza incepand cu anul 1995;
    e) soldul contului 64.32 "Disponibil din Fondul special pentru agricultura", deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., si al contului 30.12 deschis la trezoreriile finantelor publice ramas la finele anului 1994, se varsa la bugetul de stat la capitolul 22.1.20 "Incasari din alte surse". Dupa aceasta operatiune contul se inchide si nu mai functioneaza;
    f) disponibilitatile ramase la finele anului 1994 in conturile 15.78 si 15.79 deschise la unitatile Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A., pe seama consiliilor locale, din fondurile alocate in baza Ordonantei Guvernului nr. 12/1992, ca urmare a terminarii obiectivelor pentru care au fost acordate fondurile respective, precum si in cazul sistarii unor obiective prevazute in ordonanta mai sus mentionata, vor fi virate in contul 64.10.3.01.60, deschis la Banca Nationala a Romaniei (centrala) pe seama Ministerului Finantelor.
    In cazul in care disponibilitatile aflate in conturile respective privesc obiective in curs de executie, acestea se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    6.3. Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale si institutiile subordonate acestora au obligatia de a verifica toate sumele aflate in contul 64.11 "Disponibil din fondul cu destinatie speciala si de redistribuire" deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si in contul 50.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate" deschis la trezoreriile finantelor publice, avandu-se in vedere ca in aceste conturi pot ramane, la finele anului, numai mijloace cu destinatie speciala prevazute expres prin dispozitiile legale in vigoare si care, de drept, se reporteaza in anul urmator. In acest scop, pana la data de 27 decembrie 1994, institutiile respective vor prezenta unitatii bancare sau trezoreriilor finantelor publice, dupa caz, la care au deschis contul 64.11 sau 50.01, situatia sumelor privind fondurile speciale si temeiul legal in baza carora se pot reporta in anul urmator (se reporteaza, din oficiu, sumele alocate in anul 1994 din contributia in lei a ajutoarelor externe pentru finantarea unor obiective, donatiile de la persoane fizice si juridice). Sumele care nu se incadreaza in aceasta categorie vor fi virate la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, la capitolul 22.1.20 "Incasari din alte surse" pana la 31 decembrie 1994.
    VII. Alte precizari privind incheierea executiei bugetare pe anul 1994
    7.1. Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, administratiile financiare, circumscriptiile fiscale si autoritatile publice judetene si locale, dupa caz, vor lua masuri pentru inregistrarea tuturor operatiunilor privind incasarea veniturilor de stat si ale bugetelor locale pe anul 1994, precum si a celorlalte operatiuni privind gestionarea fondurilor cu destinatie speciala, dupa care vor proceda la incheierea evidentei sintetice si analitice a veniturilor si a cheltuielilor. Operatiunea de incheiere se va efectua numai dupa verificarea veniturilor incasate si a platilor efectuate cu extrasele de cont eliberate de unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.
    7.2. Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat vor stabili, impreuna cu sucursalele Bancii Comerciale Romane - S.A., ale Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A., masurile necesare pentru incheierea in bune conditii a executiei bugetare la finele anului 1994 la institutiile publice, precum si la bugetele locale.
    7.3. Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale vor lua masurile necesare, fiecare in domeniul sau de activitate, pentru asigurarea efectuarii inventarierii intregului patrimoniu public, potrivit normelor legale si valorificarii rezultatului acesteia, efectuarii tuturor operatiunilor financiare legate de incheierea executiei bugetare pe anul 1994, precum si pentru intocmirea si prezentarea darilor de seama contabile pe anul 1994 asupra executiei bugetare la Ministerul Finantelor (Directia generala de contabilitate publica si trezorerie a statului), pana la data de 15 februarie 1995.
    7.4. Organele abilitate prin dispozitii legale vor verifica la institutiile publice modul in care ordonatorii de credite si conducatorii compartimentului financiar-contabil actioneaza pentru asigurarea inventarierii patrimoniului, a incheierii executiei bugetare pe anul 1994, a intocmirii si depunerii bilantului contabil si vor lua masurile necesare in cazul constatarii de abateri de la dispozitiile legale in vigoare.

                     Secretar de stat la
                     Ministerul Finantelor,
                     Nicusor Constantinescu

    ANEXA 1

                       LISTA
operatiunilor pentru care unele institutii publice pot pastra sume la finele anului 1994 in contul "Sume de mandat si sume in depozit" deschis la bancile comerciale si la trezorerii ale finantelor publice
------------------------------------------------------------------------------
Nr.           Denumirea operatiunilor                   Institutiile care
crt.                                                    efectueaza operatiunile
-------------------------------------------------------------------------------
 1. Garantiile vamale, inclusiv drepturile vamale
    achitate in avans, precum si sumele consemnate de
    persoanele fizice la unitatile vamale               Unitatile vamale
 2. Cotizatii pentru sport retinute de la personalul    Unitatile militare din
    militar si civil, contributia pentru pensia         cadrul Ministerului
    suplimentara retinuta de la personalul militar,     Apararii Nationale
   sponsorizari si donatii in lei
 3. Drepturi de personal si burse calculate,
    ordonantate dar neridicate de catre
    persoanele beneficiare
    (evidentiate in contul 231 "Creditori")             Institutiile publice
 4. Garantii depuse de agentii economici la
    institutiile publice pentru participarea
    la licitatii                                        Institutiile publice
 5. Operatiuni de mandat efectuate din sumele puse la
    dispozitie de catre agentii economici, care nu
    au putut fi restituite pana la finele anului        Institutiile publice
 6. Sume aferente fondului de salarii pentru plata
    medicilor pe trim. IV/1994 in cele 8 judete         Directiile sanitare
    prevazute la pct. 2.7 din instructiuni              judetene
 7. Sumele neutilizate pana la finele anului 1994
    pentru decontarea cheltuielilor efectuate pe
    suprafetele calamitate vor fi trecute de
    Ministerul Agriculturii si Alimentatiei in contul   Ministerul Agriculturii
    "Sume de mandat", astfel incat platile efective     si Alimentatiei
    sa poata continua pana la 31 martie 1995
    (Legea nr. 116/1994)
 8. Sumele alocate pentru acoperirea diferentei de
    dobanda aferenta creditelor bancare contractate
    regiile autonome de interes local pentru
    asigurarea stocurilor de combustibil lichid usor
    si pacura (anexa nr. 3/51 la Legea nr. 116/1994)    Ministerul Finantelor
------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 2

  MINISTERUL ..............
                       SITUATIA
justificarii subventiilor acordate institutiilor publice pe anul 1994
------------------------------------------------------------------------------
 Denumirea      Venituri    Cheltuieli     Diferente          Subventii
institutiilor   proprii     (plati de      intre          --------------------
subventionate   realizate    casa)         cheltuieli si  prevazute  acordate
                                           venituri
-----------------------------------------------------------------------------
     1             2           3              4              5          6
-----------------------------------------------------------------------------
Capitolul ....
..............
..............
Total
din care :
Institutia ....
Institutia ....
 - ............
 - ............
 - ............
------------------------------------------------------------------------------
            Ordonator de credite,                  Director,

    NOTA:
    Datele din anexa trebuie sa corespunda cu contul de executie.

    ANEXA 3
                      LISTA
fondurilor speciale aprobate pe baza de legi, care se reporteaza la finele anului 1994, in anul urmator
------------------------------------------------------------------------------
Nr.     Denumirea fondului special       Baza legala                   Cod/cont
crt.
------------------------------------------------------------------------------
 1. Fondul special pentru sanatate    Legea nr. 36/1994 - art. 31        64.39
                                      Ordonanta Guvernului nr. 22/1992
 2. Fondul special pentru invatamant  Legea nr. 36/1994                  64.11
 3. Fondul special pentru             Legea nr. 36/1994 - art. 29        64.12
    cercetare-dezvoltare              Legea nr. 67/1993
 4. Fondul de risc si accident        Legea nr. 36/1994 - art. 32        64.11
    pentru protectia speciala a       Legea nr. 53/1992
    persoanelor handicapate
 5. Fondul special pentru             Legea nr. 36/1994 - art. 33         64.33
    dezvoltarea si modernizarea
    punctelor de control pentru
    trecerea frontierei, precum
    si a celorlalte
    unitati vamale
 6. Fondul special pentru             Legea nr. 36/1994 - art. 34         64.55
   dezvoltarea sistemului energetic
 7. Fondul special pentru
    dezvoltarea si modernizarea
    drumurilor publice                Legea nr. 36/1994 - art. 35         64.29
 8. Fondul special pentru             Legea nr. 36/1994 - art. 37         64.38
    protejarea asiguratilor           Hotararea Guvernului
                                      nr. 574/1991
 9. Fondul special pentru             Legea nr. 80/1992                   64.34
    asigurarile sociale ale
    agricultorilor                    Legea nr. 1/1994
                                                                               



SmartCity5

COMENTARII la Instrucţiuni 16298/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Instrucţiuni 16298 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu