E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Articolul 1 din actul Hotărârea 978 1999 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1017 2000
Articolul 3 din actul Hotărârea 978 1999 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1017 2000
Articolul 5 din actul Hotărârea 978 1999 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1017 2000
Articolul 11 din actul Hotărârea 978 1999 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1017 2000
Articolul 1 din actul Hotărârea 978 1999 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1017 2000
Articolul 2 din actul Hotărârea 978 1999 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1017 2000
Articolul 3 din actul Hotărârea 978 1999 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1017 2000
Articolul 8 din actul Hotărârea 978 1999 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1017 2000
Articolul 3 din actul Hotărârea 978 1999 modificat de Hotărârea 139 2000
Hotărârea 978 1999 in legatura cu Ordin 45 1999
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 978 din 24 noiembrie 1999

privind unele masuri pentru implementarea Programului de restructurare a intreprinderilor si de reconversie profesionala (RICOP)

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 574 din 25 noiembrie 1999


SmartCity3


    Pentru pregatirea structurilor de implementare corespunzatoare, astfel incat imediat dupa semnarea Memorandumului de finantare sa se poata trece la implementarea Programului de restructurare a intreprinderilor si de reconversie profesionala (RICOP), a carui propunere financiara a fost aprobata de Comisia Europeana la Bruxelles la 28 iulie 1999, si pentru sprijinirea Programului pentru ajustarea sectorului privat (PSAL),

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Primul-ministru, in calitate de autoritate nationala de implementare a RICOP, deleaga intreaga responsabilitate decurgand din aceasta domnului Traian Basescu, denumit in continuare coordonatorul Programului de restructurare a intreprinderilor si de reconversie profesionala (RICOP). Coordonatorul RICOP va asigura corelarea acestui program cu Programul pentru ajustarea sectorului privat (PSAL) si cu Programul de dezvoltare institutionala a sectorului privat (PIBL).
    Art. 2
    (1) Se constituie Comitetul de coordonare a RICOP, denumit in continuare CCP, in componenta si cu atributiile prevazute in anexa nr. 1. Presedintele CCP este coordonatorul RICOP.
    (2) Se constituie comitete de coordonare zonala a RICOP, denumite in continuare CCZ, in componenta si cu atributiile prevazute in anexa nr. 3. Componenta nominala a fiecarui CCZ se stabileste prin ordin al coordonatorului RICOP, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (3) Se stabilesc cinci zone, denumite in continuare zone RICOP, in functie de numarul persoanelor afectate de programele de restructurare si de distributia geografica a acestora, precum si de rata somajului la nivel de judet. Activitatea din fiecare zona RICOP este coordonata de un CCZ.
    (4) Zonele RICOP si lista cuprinzand societatile comerciale din fiecare zona, supuse procesului de restructurare/privatizare/lichidare, sunt prezentate in anexa nr. 7, care constituie baza Planului de restructurare.
    Art. 3
    (1) Pentru asigurarea conditiilor de derulare a RICOP se constituie Unitatea de Management a Proiectului - RICOP, denumita in continuare UMP - RICOP.
    (2) UMP - RICOP se organizeaza ca directie in cadrul Unitatii de management a proiectului, infiintata in structura Ministerului Transporturilor, pentru asigurarea conditiilor de implementare a prevederilor Programului pentru ajustarea sectorului privat (PSAL) si ale Programului de dezvoltare institutionala a sectorului privat (PIBL). Structura organizatorica si atributiile UMP - RICOP sunt prevazute in anexa nr. 2.
    (3) UMP - RICOP este condusa in activitatea curenta de un administrator de programe cu finantare externa, denumit in continuare administrator PFE, care este si directorul UMP - RICOP. Coordonarea activitatilor la nivelul zonelor prevazute la art. 2 alin. (3) este asigurata de cate un administrator PFE cu statut de sef de serviciu. UMP - RICOP este in directa subordine a coordonatorului programelor PSAL, PIBL si RICOP.
    (4) Personalul UMP - RICOP este angajat si salarizat potrivit art. 4 si 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finantate prin imprumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialistilor romani care isi desfasoara activitatea in cadrul unitatilor de management de proiect, sursa de finantare fiind asigurata potrivit art. 7^2 din Hotararea Guvernului nr. 374/1999 privind asigurarea conditiilor de implementare a prevederilor Programului pentru ajustarea sectorului privat (PSAL) si a Programului de dezvoltare institutionala a sectorului privat (PIBL), cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru personalul angajat in UMP - RICOP, care nu indeplineste conditiile de selectare acceptate de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (B.I.R.D.), se aplica reglementarile in vigoare privind salarizarea personalului din sectorul bugetar.
    Art. 4
    (1) Pe teritoriul fiecarei zone RICOP se constituie unitati locale de implementare a proiectelor, denumite in continuare ULIP. ULIP se constituie, in principal, pe structurile teritoriale ale Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala (A.N.O.F.P.), ale Agentiei Nationale de Dezvoltare Regionala (A.N.D.R.), ale administratiei publice locale sau ale altor agenti cu capacitate de implementare a unor segmente ale RICOP. Atributiile ULIP sunt stabilite in anexa nr. 4.
    (2) In cadrul fiecarei ULIP vor fi nominalizate persoane responsabile pentru fiecare componenta. Persoanele nominalizate si componenta RICOP de care acestea raspund pe plan local vor fi facute cunoscute public, impreuna cu toate datele necesare in vederea contactarii lor (adresa, telefon, fax).
    Art. 5
    (1) Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, impreuna cu directiile generale de munca si protectie sociala judetene si a municipiului Bucuresti, Ministerul Industriei si Comertului, Ministerul Transporturilor, Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare Profesionala si agentiile pentru ocupare si formare profesionala judetene si a municipiului Bucuresti, Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala si agentiile de dezvoltare regionala, Fondul Proprietatii de Stat si sucursalele judetene ale acestuia, Ministerul Finantelor si Oficiul de Plati si Contractare PHARE, Departamentul pentru Administratie Publica Locala, Departamentul pentru Integrare Europeana si Comisia Nationala pentru Statistica au atributii si responsabilitati in realizarea obiectivelor RICOP si se subordoneaza coordonatorului RICOP, strict pentru acest scop.
    (2) Sarcinile si responsabilitatile Oficiului de Plati si Contractare PHARE, denumit in continuare OPCP, sunt prevazute in anexa nr. 5, iar responsabilitatile agentiilor de dezvoltare regionala pe teritoriul carora se formeaza zone RICOP sunt prevazute in anexa nr. 6.
    Art. 6
    In cadrul UMP - RICOP si al ULIP vor fi utilizati, in principal, specialisti in managementul proiectelor cu finantare externa.
    Art. 7
    Pentru a sprijini actul decizional la nivel local si central, in scopul implementarii eficiente si corecte a RICOP, precum si al corelarii masurilor luate in cadrul acestuia cu obiectivele PSAL, toate societatile comerciale, companiile si societatile nationale, regiile autonome din subordinea F.P.S. sau a ministerelor, precum si institutiile publice si agentiile subordonate Guvernului au obligatia sa puna imediat la dispozitie structurilor locale si centrale ale RICOP toate documentele si informatiile solicitate.
    Art. 8
    (1) Obiectivul principal al RICOP este sprijinirea aplicarii Planului de restructurare, care este realizat, in principal, prin aplicarea programelor de restructurare a societatilor comerciale supuse procesului de restructurare/privatizare/lichidare in cadrul Programului PSAL si care au constituit, alaturi de situatia somajului din fiecare judet, elementul de baza in stabilirea zonelor RICOP. Pe baza datelor detinute de Fondul Proprietatii de Stat si de Ministerul Industriei si Comertului, lista cuprinzand societatile comerciale incluse in Programul PSAL a fost completata cu alte societati comerciale care au programe de restructurare aprobate sau in curs de aprobare si care au sediul social in zonele RICOP.
    (2) Directorii, managerii sau administratorii societatilor comerciale mentionate in anexa nr. 7 vor actualiza si vor prezenta Fondului Proprietatii de Stat, in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, programele de restructurare, in vederea intocmirii Planului de restructurare prevazut in Memorandumul de finantare.
    (3) Fondul Proprietatii de Stat, Ministerul Industriei si Comertului si Ministerul Muncii si Protectiei Sociale vor supune spre aprobare Guvernului Planul de restructurare in conformitate cu Memorandumul de finantare, in termen de maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    (4) Anexa nr. 7 si, implicit, Planul de restructurare se pot completa pe parcursul implementarii RICOP si cu alti agenti economici, in functie de resursele financiare disponibile si de viteza de implementare a Planului de restructurare, la solicitarea institutiilor publice responsabile cu aprobarea si aplicarea programelor de restructurare/privatizare/lichidare.
    (5) Includerea unor noi societati comerciale in anexa nr. 7 si, implicit, in Planul de restructurare se face prin note aprobate de Guvern, cu conditia ca agentul economic sa aiba sediul social, filiale, sucursale sau puncte de lucru in una dintre zonele RICOP.
    Art. 9
    Abrevierele utilizate in prezenta hotarare sunt prevazute in anexa nr. 8.
    Art. 10
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari coordonatorul RICOP are obligatia de a realiza structura de implementare prin crearea structurilor prevazute la art. 2, 3, 4 si 5 si va raporta Guvernului despre aceasta.
    Art. 11
    (1) Atributiile Ministerului Transporturilor, prevazute in Hotararea Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 154 din 14 aprilie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza, pe toata durata de functionare a UMP - RICOP, cu atributiile prevazute in anexa nr. 2 la prezenta hotarare.
    (2) Numarul de posturi aprobat pentru Ministerul Transporturilor, potrivit art. 6 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 263/1999, se suplimenteaza cu 20.

                PRIM-MINISTRU
                 RADU VASILE

                      Contrasemneaza:
                      Ministrul transporturilor,
                      Traian Basescu

                      p. Ministrul muncii
                      si protectiei sociale,
                      Mariana Basuc,
                      secretar de stat

                      Ministrul finantelor,
                      Decebal Traian Remes

                      Presedintele
                      Agentiei Nationale de
                      Dezvoltare Regionala,
                      Liviu Marcu

                      Ministru delegat pe langa
                      primul-ministru pentru
                      integrare europeana,
                      Alexandru Herlea

                      Ministrul industriei si comertului,
                      Radu Berceanu

                      Presedintele
                      Consiliului de administratie al
                      Fondului Proprietatii de Stat,
                      Radu Sarbu

    ANEXA 1

                    COMITETUL DE COORDONARE A RICOP (CCP)

    Componenta CCP:
    1. Traian Basescu,       - Ministerul Transporturilor
       presedintele CCP
    2. Decebal Traian Remes  - Ministerul Finantelor
    3. Alexandru Athanasiu   - Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
    4. Radu Berceanu         - Ministerul Industriei si Comertului
    5. Nicolae Noica         - Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii
                               Teritoriului
    6. Alexandru Herlea      - Departamentul pentru Integrare Europeana
    7. Radu Sarbu            - Fondul Proprietatii de Stat
    8. Bogdan Bujor Teodoriu - Ministerul Finantelor
    9. Dorin Nicolae Parvu   - Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare
                               Profesionala
    10. Liviu Marcu          - Agentia Nationala de Dezvoltare Regionala
    11. Vlad Rosca           - Departamentul pentru Administratie Publica
                               Locala
    12. George Cojocaru      - Camera de Comert si Industrie a Romaniei
    13. Victor Dinculescu    - Comisia Nationala pentru Statistica
    14. Mirel Tariuc         - Agentia pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii
    15. Anca Daniela Boagiu, - Ministerul Transporturilor
        administrator PFE,
        director UMP - RICOP
    16.*)                    - CARTEL ALFA
    17.*)                    - CNSLR-FRATIA
    18.*)                    - BNS
    19.*)                    - MERIDIAN
------------
    *) Reprezentanti care vor fi desemnati de centralele sindicale si ale caror nume vor fi comunicate coordonatorului RICOP in termen de 15 zile de la data publicarii hotararii in Monitorul Oficial al Romaniei.

                    Sarcini si responsabilitati ale CCP:

    1. andoseaza strategia de implementare a RICOP;
    2. asigura aducerea la indeplinire a conditionalitatilor RICOP, astfel cum sunt stabilite prin Memorandumul de finantare;
    3. asigura, prin coordonatorul RICOP, monitorizarea, derularea si realizarea obiectivelor RICOP, conform Memorandumului de finantare;
    4. stabileste cadrul general de implementare a RICOP, in conformitate cu scopul acestuia si, pe cat posibil, cu planurile de dezvoltare regionala;
    5. In functie de numarul de salariati disponibilizati, aproba alocarile de buget pentru fiecare zona RICOP, in conformitate cu prevederile Memorandumului de finantare;
    6. aproba realocari bugetare intre zonele afectate de disponibilizari, in functie de necesitatile aparute in desfasurarea programului de restructurare a societatilor comerciale, in conformitate cu prevederile Memorandumului de finantare;
    7. analizeaza trimestrial rapoartele primite de la UMP - RICOP si propune optimizarea strategiei de implementare, atunci cand este cazul;
    8. fiecare membru al CCP supravegheaza derularea RICOP in zona sa de responsabilitate si ia masurile necesare atunci cand este cazul.

    ANEXA 2

           UNITATEA DE MANAGEMENT A PROIECTULUI RICOP (UMP - RICOP)

    Structura organizatorica a UMP - RICOP
    UMP - RICOP se organizeaza ca directie in cadrul Unitatii de management a proiectului, infiintata in structura Ministerului Transporturilor.
    UMP - RICOP este condusa in activitatea curenta de un director, administrator PFE.
    Administratorii PFE vor fi specialisti in managementul proiectelor cu finantare externa.
    Structura organizatorica si regulamentul de organizare si functionare a UMP - RICOP se aproba prin ordin al ministrului transporturilor.

    Sarcini si responsabilitati ale UMP - RICOP
    UMP - RICOP actioneaza in numele coordonatorului RICOP si, in acest sens, are urmatoarele atributii:
    1. asigura implementarea si managementul tehnic global al RICOP si corelarea acestuia cu programul de reforma al Guvernului, finantat din imprumutul PSAL, precum si cu celelalte programe care au obiective complementare RICOP;
    2. realizeaza planuri de actiune care sa sustina implementarea strategiei andosate de CCP;
    3. urmareste si supravegheaza toate aspectele legate de realizarea si implementarea RICOP;
    4. sprijina CCP si coordonatorul RICOP in luarea deciziilor privind atingerea obiectivelor RICOP si in stabilirea programului si a masurilor de implementare a acestuia;
    5. transmite catre structurile locale (CCZ si agenti de implementare) lista aprobata, cuprinzand denumirile societatilor comerciale, numarul de salariati ce urmeaza a fi asistati prin RICOP, precum si alte instructiuni ale coordonatorului RICOP;
    6. acorda asistenta structurilor angajate in derularea RICOP, in probleme tehnice si de procedura PHARE, prin serviciile de asistenta tehnica angajate in acest scop;
    7. primeste rapoartele de la structurile teritoriale ale RICOP si face propuneri pentru aplicarea si realizarea programului catre coordonatorul RICOP;
    8. asigura armonizarea masurilor luate in interiorul fiecarei componente a RICOP, precum si intre componentele acestuia, in vederea realizarii obiectivelor RICOP;
    9. asista in activitatea curenta secretariatele CCZ, ULIP sau alti agenti de implementare in probleme legate de managementul tehnic al proiectelor;
    10. asigura monitorizarea implementarii din punct de vedere tehnic a fiecarui proiect;
    11. solicita si primeste informatii si raportari de la institutiile centrale responsabile de implementarea unor segmente ale programului;
    12. primeste, conform procedurilor stabilite prin mecanismul de implementare, rapoarte cu privire la stadiul implementarii proiectelor, direct de la structurile teritoriale ale RICOP;
    13. monitorizeaza respectarea programelor de restructurare a societatilor comerciale si a Planului de restructurare, astfel cum acestea au fost aprobate;
    14. organizeaza o campanie publicitara intensiva, editeaza periodic brosuri, organizeaza conferinte de presa si emite comunicate cu privire la proiectele finantate prin RICOP;
    15. centralizeaza si analizeaza rapoartele de asistenta tehnica de la toate structurile RICOP;
    16. asigura, prin asistenta tehnica, expertiza pentru procesul de selectare si implementare a proiectelor locale;
    17. poate cere CCZ, la solicitarea coordonatorului RICOP, anularea aprobarii date pentru selectarea unor proiecte, daca acestea nu respecta criteriile de selectare, au eficienta scazuta sau daca nu se justifica din punct de vedere al obiectivelor RICOP si al strategiei de implementare a programului, andosata de CCP;
    18. coordoneaza activitatea de asistenta tehnica;
    19. aproba criteriile de selectare a proiectelor;
    20. verifica prin sondaj respectarea criteriilor in procesul de selectare a proiectelor, in baza listelor de proiecte depuse si a listelor de proiecte aprobate, transmise de secretariatul CCZ. Listele vor fi insotite de fise-standard de evaluare a fiecarui proiect. Continutul fiselor-standard de evaluare se elaboreaza de UMP - RICOP;
    21. atunci cand, ca urmare a verificarilor facute prin sondaj, constata nerespectarea criteriilor de selectie, UMP - RICOP informeaza coordonatorul RICOP, care poate dispune anularea aprobarii date de catre CCZ;
    22. intocmeste lunar raportarea privind evolutia RICOP, in baza activitatilor proprii si a raportarilor primite de la secretariatele CCZ si de la unitatile de implementare;
    23. dispune efectuarea de catre structurile teritoriale ale RICOP a oricaror alte activitati care ar putea rezulta din procesul de implementare ca fiind necesare pentru cresterea eficientei si operativitatii in realizarea obiectivelor RICOP si care sunt in concordanta cu Memorandumul de finantare.

    ANEXA 3

                   COMITETELE DE COORDONARE ZONALA (CCZ)

    Componenta CCZ:
    1. prefecti ai judetelor componente ale fiecarei zone RICOP;
    2. presedinti ai consiliilor judetene din judetele care intra in componenta zonei RICOP;
    3. lideri sindicali din societatile comerciale aflate sub incidenta RICOP, corespunzator fiecarei zone;
    4. directori ai societatilor comerciale incluse in Planul de restructurare corespunzator zonei RICOP;
    5. directori executivi ai agentiilor pentru ocupare si formare profesionala judetene din judetele componente ale zonei RICOP;
    6. directori ai directiei generale de munca si protectie sociala judetene din judetele componente ale zonei RICOP;
    7. directori ai directiilor judetene ale finantelor publice si controlului financiar de stat din judetele componente ale zonei RICOP;
    8. reprezentanti ai camerelor de comert din judetele componente ale zonei RICOP.
    Componenta nominala a fiecarui CCZ se stabileste prin ordin al ministrului transporturilor, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    Sarcini si responsabilitati ale CCZ:
    1. analizeaza cerintele si oportunitatile zonale si supune spre aprobare CCP, prin UMP - RICOP, strategii si programe de dezvoltare care, pe cat posibil, trebuie sa se incadreze in Planul national de dezvoltare;
    2. intocmeste criteriile de selectare a proiectelor si le supune aprobarii UMP - RICOP;
    3. asigura realizarea obiectivelor RICOP in zona lor de activitate, astfel cum au fost aprobate de catre CCP in strategia de implementare a RICOP si in conformitate cu planurile de actiune realizate de UMP - RICOP;
    4. aproba raportul lunar intocmit de secretariat cu privire la stadiul implementarii programului in zona si il transmite UMP - RICOP;
    5. aproba rapoartele de implementare a proiectelor pregatite de ULIP, inaintea transmiterii acestora, impreuna cu facturile de plata catre OPCP. O copie de pe fiecare raport se transmite UMP - RICOP;
    6. asigura la nivel zonal echilibrul dintre cele cinci obiective ale RICOP, si anume:
    - interventii in caz de concedieri colective;
    - lucrari publice;
    - initiative de promovare a ocuparii fortei de munca;
    - finantarea crearii de microafaceri si IMM;
    - masuri de ocupare/asistenta in domeniul social.
    7. CCZ este sprijinit in activitate de un secretariat permanent format din minimum 6 persoane care trebuie sa fie salariati ai agentiei de dezvoltare regionala pe teritoriul careia s-a constituit zona de sub responsabilitatea fiecarui CCZ. Pentru zona RICOP nr. 4 CCZ va fi cel aferent agentiei de dezvoltare regionala din Regiunea 4;
    8. aproba lista cuprinzand proiectele eligibile, in ordinea punctajelor obtinute prin aplicarea criteriilor de selectie, si o transmite pentru andosare la UMP - RICOP;
    9. raspunde de corecta aplicare a criteriilor de selectie pentru fiecare dintre proiectele primite pentru analiza si aprobare;
    10. analizeaza trimestrial activitatea asistentei tehnice acordate CCZ si ULIP si raporteaza despre calitatea si eficienta acesteia la UMP - RICOP;
    11. asigura suportul logistic (spatii, telefoane, echipamente informatice etc.) pentru functionarea secretariatului permanent si a asistentei tehnice repartizate fiecarui CCZ;
    12. aproba strategia pentru o campanie publicitara intensiva, organizeaza conferinte de presa si remite comunicate de presa cu privire la proiectele finantate prin RICOP, insarcineaza secretariatul cu editarea unor brosuri publicitare, pliante etc.

    Sarcini si responsabilitati ale secretariatului CCZ:
    1. in baza datelor primite de la ULIP din fiecare judet, pregateste si supune spre aprobare CCZ raportul lunar cu privire la stadiul implementarii RICOP in zona RICOP pe care o deserveste;
    2. pregateste si supune spre aprobare CCZ raportul cu privire la stadiul implementarii proiectelor, inaintea transmiterii acestora impreuna cu facturile de plata catre OPCP;
    3. analizeaza si selecteaza propunerile de proiecte transmise de catre ULIP, in conformitate cu criteriile de selectie aprobate de UMP - RICOP;
    4. fundamenteaza si supune spre aprobare CCZ lista cuprinzand proiectele selectate si informeaza despre proiectele propuse a fi respinse;
    5. asigura editarea de brosuri publicitare, pliante etc. precum si organizarea unei campanii publicitare in mass-media locala cu privire la facilitatile oferite prin RICOP;
    6. colaboreaza cu personalul care asigura asistenta tehnica fiecarui CCZ si cu UMP - RICOP in pregatirea documentatiei pe care o supune spre aprobare CCZ, precum si pentru pregatirea campaniei publicitare;
    7. asigura transmiterea catre UMP - RICOP a rapoartelor aprobate de CCZ si a oricaror date de evaluare solicitate de UMP - RICOP.

    ANEXA 4

    Unitati locale de implementare a RICOP (ULIP):
    1. agentia pentru ocupare si formare profesionala din fiecare judet component al zonei, denumita in continuare AOFPJ;
    2. administratia publica locala - pentru lucrarile publice de interes local;
    3. organizatii, servicii ale administratiei publice locale sau centrale, agentii, institutii, fundatii sau structuri independente ale societatii civile, carora li se pot incredinta pentru implementare, pe baza procedurilor PHARE, proiecte si programe locale pentru care AOFPJ nu are capacitate de implementare.

    Sarcini si responsabilitati ale AOFPJ:
    Actioneaza ca principal agent de implementare a RICOP conform procedurilor stabilite prin Memorandumul de finantare si prin Memorandumul de intelegere si, cu ajutorul asistentei tehnice, asigura urmatoarele:
    a) aduce la indeplinire:
    - interventii in caz de concedieri colective: masuri de preconcediere si plati compensatorii;
    - initiative de promovare a ocuparii fortei de munca;
    - masurile de ocupare/asistenta in domeniul social; si,
    b) acorda asistenta pentru pregatirea documentatiei, prin structurile proprii existente sau pe care si le formeaza, in vederea implementarii urmatoarelor componente:
    - lucrari publice;
    - finantarea crearii de microafaceri;
    - finantarea crearii de IMM;
    1. colecteaza dosarele proiectelor de la toate ULIP din judet, verifica daca dosarele sunt complete din punct de vedere al existentei documentelor si le inainteaza la CCZ in vederea evaluarii si aprobarii;
    2. dupa caz, lanseaza licitatii pentru realizarea acelor obiective de care este responsabila in cadrul programului si pentru care nu are capacitate de implementare;
    3. atributiile AOFPJ se transfera automat oricarui alt agent de implementare, atunci cand AOFPJ este desemnata sa implementeze proiecte sau programe locale pentru care nu are capacitate;
    4. prin structurile sale sprijina echipele de experti care asigura asistenta tehnica locala pe fiecare componenta a RICOP din judet;
    5. isi adapteaza structura organizatorica si de personal pentru a raspunde necesitatilor de implementare a tuturor componentelor RICOP care sunt in sarcina sa, urmarind ca, pe toata perioada de derulare a programului, sa aiba loc un transfer de know-how de la expertii angajati in cadrul asistentei tehnice la personalul agentiei, pentru a asigura continuarea activitatii si dupa incheierea RICOP;
    6. tine evidenta personalului eligibil pentru plati compensatorii din RICOP si asigura platile compensatorii conform prevederilor Memorandumului de finantare si ale Memorandumului de intelegere;
    7. asigura respectarea criteriilor de eligibilitate pentru platile compensatorii si raporteaza la UMP - RICOP/OPCP situatia platilor compensatorii realizate in cadrul RICOP;
    8. propune M.M.P.S. si UMP - RICOP masuri pentru buna derulare a RICOP;
    9. asigura corelarea intre componentele RICOP aplicate pe plan local;
    10. tine evidenta locurilor de munca create prin componenta de lucrari publice si cea de finantare pentru crearea de IMM si microafaceri ale RICOP, asigura ocuparea locurilor de munca create prin acestea, precum si calificarea fortei de munca necesare acestor activitati;
    11. colaboreaza cu administratia publica locala pentru a asigura colectarea tuturor informatiilor care pot fi utile in implementarea componentelor RICOP;
    12. asigura incheierea si realizarea contractelor conform procedurilor Manualului PHARE SID sau cu procedurile speciale acceptate de Delegatia UE;
    13. raporteaza la CCZ si UMP - RICOP stadiul realizarii proiectelor:
    14. asigura suport logistic (spatii, telefoane etc.) pentru personalul de asistenta tehnica angajat in cadrul RICOP.

    Sarcini si responsabilitati ale administratiei publice locale beneficiare de finantare prin RICOP:
    1. identifica proiecte de lucrari publice la nivel local, in conformitate cu strategiile si planurile de actiune aprobate de CCP si, respectiv, UMP - RICOP;
    2. transmite spre aprobare la CCZ propunerile de proiecte, astfel cum au fost elaborate cu sprijinul AOFPJ si al asistentei tehnice acordate in acest scop;
    3. semneaza cu OPCP conventiile pentru finantarea executarii lucrarilor publice aprobate de CCZ pentru a fi executate;
    4. dupa primirea aprobarii de la CCZ, cu ajutorul asistentei tehnice, organizeaza licitatiile pentru aceste proiecte si incheie contractele cu furnizorii, conform procedurilor Manualului PHARE SID sau conform procedurilor specifice acceptate de Delegatia Comisiei Europene la Bucuresti;
    5. raspunde de aducerea la indeplinire a contractelor incheiate cu furnizorii si raporteaza la UMP si CCZ asupra stadiului acestora;
    6. informeaza AOFPJ despre numarul de locuri de munca create si despre necesitatile de personal aferente contractelor de care raspunde, solicitand programe de instruire specifice, unde este cazul;
    7. prin AOFPJ transmite spre aprobare la CCZ lista cuprinzand proiectele propuse;
    8. asigura plata aferenta contractelor de lucrari incheiate cu furnizorii, in conformitate cu prevederile Memorandumului de finantare;
    9. asigura realizarea obiectivelor componentei de lucrari publice a RICOP;
    10. asigura contributia locala financiara sau in bunuri, obligatorie pentru acordarea finantarii pentru realizarea proiectelor de lucrari publice, conform prevederilor Memorandumului de finantare;
    11. organizeaza o campanie publicitara intensiva, editeaza materiale informative, organizeaza conferinte de presa si remite comunicate cu privire la proiectele finantate prin RICOP.

    ANEXA 5

                       SARCINI SI RESPONSABILITATI
ale Oficiului de Plati si Contractare PHARE (OPCP)

    Sarcini
    1. Licitatii: primirea de la Autoritatile de implementare, in formate standard, a termenilor de referinta, a cererilor de oferta si a fiselor rezumative privind licitatia; furnizarea informatiilor catre ofertanti, conform procedurilor PHARE, si solicitarea publicarii de catre Comisia Europeana a licitatiilor pe Internet (in pagina web PHARE), conform prevederilor art. 118, cu modificarile ulterioare, al Reglementarii financiare; verificarea actualizarii corespunzatoare a rapoartelor trimestriale privind implementarea programelor, elaborate de Autoritatile de implementare; verificarea procedurala a listelor scurte si a documentatiei de licitatie, pregatite de catre Autoritatile de implementare care primesc, de asemenea, toate scrisorile continand expresii de interes; verificarea si solicitarea de modificari, daca este necesar, pentru asigurarea conformitatii cu reglementarile PHARE, asigurarea pregatirii corespunzatoare a dosarelor de licitatie; transmiterea dosarelor de licitatie catre ofertanti; verificarea componentei comisiilor de evaluare, participarea la sesiunile de evaluare ca observator sau presedinte al comisiei de evaluare (in functie de optiunea OPCP), pentru a asigura respectarea procedurilor; furnizarea consultantei si a sprijinului administrativ necesar pentru efectuarea evaluarilor, asigurarea pregatirii corespunzatoare a raportului de evaluare care trebuie intocmit de comisia de evaluare respectiva.
    2. Contractare: supervizarea evaluarii si atribuirii contractelor, in vederea asigurarii respectarii procedurilor administrative PHARE (dar nu implicarea propriu-zisa - cu exceptia acordarii de consultanta in probleme procedurale - in evaluarea tehnica sau financiara, in selectare, care raman in responsabilitatea Autoritatii de implementare); negocierea contractelor, unde este cazul, (Autoritatea de implementare trebuie sa furnizeze asistenta tehnica necesara), elaborarea proiectelor de contract, pregatirea si semnarea acestora, in baza solicitarii si a recomandarilor tehnice primite din partea Autoritatii de implementare, asigurarea conformitatii cu cerintele PHARE administrative si juridice (in cazul neconformitatii, directorul OPCP trebuie sa informeze, in scris, autoritatea de implementare respectiva), RAP detine responsabilitatea semnarii contractului (andosat de catre Comisia Europeana), inregistrarea contractului incheiat, prin atribuirea codului de legatura cu numarul programului si al proiectului.
    3. Administrare: verificarea, din punct de vedere administrativ, a Planurilor strategice, a Programelor de lucru si a Rapoartelor de monitorizare si evaluare, inaintate de catre Autoritatea de implementare responsabila de respectivele proiecte finantate din fonduri PHARE, inainte de andosarea documentelor mentionate de catre Comisia Europeana, conform procedurilor Manualului PHARE SID in vigoare. Autoritatea de implementare este responsabila pentru pregatirea documentelor mentionate, care trebuie semnate de catre PAO (sau de catre directorul OPCP). OPCP trebuie sa inainteze Comisiei Europene un Program de lucru pentru fiecare program, indiferent de numarul Autoritatilor de implementare implicate in administrarea tehnica a programului.
    4. Contabilitate: operationalizarea si asigurarea functionarii in continuare a sistemului contabil necesar; utilizarea unor registre contabile separate pentru fiecare program sectorial si inregistrarea contabila adecvata a tuturor platilor la nivel de program, proiect, contract etc.; operarea conturilor financiare in conditiile efectuarii tuturor verificarilor standard si a reconcilierilor bancare necesare; inregistrarea tuturor tranzactiilor in sistemul de raportare furnizat de Comisia Europeana, in conformitate cu prevederile Manualului PHARE SID.
    5. Plati: efectuarea corecta si la timp a platilor, in conformitate cu procedurile Manualului PHARE SID in vigoare; primirea solicitarilor de plata de la contractori si verificarea conformitatii acestor cereri; solicitarea autorizarii de plata ("citit si aprobat") din partea Autoritatii de implementare sau, dupa caz, returnarea la contractor a cererii de plata, pentru modificari.
    6. Raportare: elaborarea Rapoartelor lunare privind situatia financiara a fiecarui program; distribuirea acestor rapoarte catre Autoritatile de implementare, Departamentul pentru Integrare Europeana, Delegatia Comisiei Europene in Romania si Comisia Europeana; furnizarea periodica de informatii la zi privind planificarea licitatiilor, a evaluarii ofertelor si a atribuirii contractelor, in conformitate cu prevederile Manualului PHARE SID.
    7. Cont PHARE: operarea unui cont bancar separat pentru fiecare program gestionat de OPCP, conform intelegerii dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana; mentinerea, monitorizarea si intreprinderea masurilor necesare pentru realimentarea conturilor bancare, in baza Programelor de lucru elaborate de fiecare Autoritate de implementare si a platilor efectuate de Autoritatea de implementare, raportarea lunara a situatiei contului bancar, pregatirea cererilor, catre Comisia Europeana, de efectuare a platilor in avans.
    7. Responsabilitati
    1. OPCP va detine intreaga responsabilitate privind toate aspectele procedurale si administrative ale problemelor bugetare, licitatiilor, administrarii contractelor, efectuarii platilor, tinerii evidentei contabile si raportarii financiare, in legatura cu achizitiile de servicii, bunuri si lucrari, in cadrul Programului PHARE in Romania. OPCP trebuie sa asigure respectarea regulilor, reglementarilor si procedurilor PHARE privind achizitiile de servicii, bunuri si lucrari, precum si functionarea unui sistem de raportare corespunzator. Autoritatile insarcinate cu implementarea fiecarui program (Autoritatile de implementare) vor detine intreaga responsabilitate privind aspectele tehnice ale implementarii programului.
    2. La solicitarea Autoritatilor de implementare, OPCP va acorda acestora consultanta privind procedurile de implementare a programelor PHARE (structura Programelor de lucru, a Planurilor strategice, procedurile de achizitii si contractare etc.); cu toate acestea, responsabilitatea privind aspectele tehnice ale implementarii revine in intregime Autoritatilor de implementare. OPCP va asigura expertiza si documentatia necesara in acest scop.
    Prezentele sarcini si responsabilitati se completeaza conform Memorandumului privind infiintarea si functionarea OPCP.

    ANEXA 6

    Sarcini si responsabilitati ale Agentiei de dezvoltare regionala
    1. participa la pregatirea strategiilor pentru implementarea componentelor RICOP, pentru cele cinci zone ale acestuia, in conformitate cu obiectivele RICOP si ale prevederilor Parteneriatului de aderare;
    2. asigura cu personal calificat secretariatul tehnic pentru fiecare CCZ;
    3. colaboreaza strans cu UMP - RICOP pentru a asigura corelarea dintre RICOP si celelalte programe pe care le gestioneaza direct din fondurile de dezvoltare structurala;
    4. sprijina CCP prin UMP - RICOP in indeplinirea obiectivelor RICOP.

    ANEXA 7

                     ZONELE RICOP SI SOCIETATILE COMERCIALE
            SUPUSE PROCESULUI DE RESTRUCTURARE/PRIVATIZARE/LICHIDARE

    Zona RICOP nr. 1, formata din judetele: Bacau, Iasi, Neamt, Vaslui
___________________________________________
Nr.  Societatea comerciala          Judetul
crt.
___________________________________________
 1.  CHIMCOMPLEX                    Bacau
 2.  AEROSTAR                       Bacau
 3.  COMPREL                        Bacau
 4.  FORAJ SONDE                    Bacau
 5.  RAFO                           Bacau
 6.  CAROM                          Bacau
 7.  STOFE                          Bacau
 8.  COMTOM                         Iasi
 9.  FORTUS                         Iasi
10.  TEROM                          Iasi
11.  NICOLINA                       Iasi
12.  ANTIBIOTICE                    Iasi
13.  TOMIRIS                        Iasi
14.  PETROTUB                       Neamt
15.  POLIROM                        Neamt
16.  MELANA                         Neamt
17.  FIBREX                         Neamt
18.  VASTEX                         Vaslui
19.  MOLDOSIN                       Vaslui
20.  RULMENTI                       Vaslui
___________________________________________

    Zona RICOP nr. 2, formata din judetele: Galati, Buzau, Braila
___________________________________________
Nr.  Societatea comerciala          Judetul
crt.
___________________________________________
 1.  CELHART DONARIS                Braila
 2.  ROTEC                          Buzau
 3.  CORD                           Buzau
 4   I.C.M.R.S.                     Galati
 5.  SIDEX                          Galati
 6.  INTFOR                         Galati
___________________________________________

    Zona RICOP nr. 3, formata din judetele: Arges, Dambovita, Teleorman
_____________________________________________
Nr.  Societatea comerciala          Judetul
crt.
_____________________________________________
 1.  ARGESANA                       Arges
 2.  ARO                            Arges
 3.  U.P.E.T.                       Dambovita
 4.  C.O.S.T.                       Dambovita
 5.  S.A.R.O.                       Dambovita
 6.  ROMARM - SUCURSALA MORENI      Dambovita
 7.  ROMARM - SUCURSALA MIJA        Dambovita
 8.  ELSID                          Dambovita
 9.  TURNU                          Teleorman
10.  ROVA                           Teleorman
11.  ELECTROTURIS                   Teleorman
_____________________________________________

    Zona RICOP nr. 4, formata din judetele: Dolj, Gorj, Olt, Valcea, Hunedoara
_____________________________________________
Nr.  Societatea comerciala          Judetul
crt.
_____________________________________________
 1.  I.U.G.                         Dolj
 2.  M.A.T.                         Dolj
 3.  ELECTROPUTERE                  Dolj
 4.  ROMARM - SUCURSALA FILIASI     Dolj
 5.  BIOSIN                         Dolj
 6.  ROBUR                          Gorj
 7.  TRANSPORT PRESTARI SERVICII
     CU UTILAJE TERASIERE R         Gorj
 8.  TRANSPORT PRESTARI SERVICII
     CU UTILAJE TERASIERE M         Gorj
 9.  ELECTROCARBON                  Olt
10.  RULMENTI                       Olt
11.  ALRO                           Olt
12.  ROMVAG                         Olt
13.  CORAPET                        Olt
14.  ALPROM                         Olt
15.  UZINELE SODICE GOVORA          Valcea
16.  C.E.T. GOVORA                  Valcea
17.  ROMARM - SUCURSALA BABENI      Valcea
18.  ROMARM - SUCURSALA DRAGASANI   Valcea
19.  UMIROM                         Hunedoara
20.  SIDERURGICA                    Hunedoara
21.  I.C.S.H.                       Hunedoara
22.  REMPES                         Hunedoara
23.  SIDERMET                       Hunedoara
24.  ROMARM - SUCURSALA ORASTIE     Hunedoara
_____________________________________________

    Zona RICOP nr. 5, formata din judetele: Brasov si Covasna
___________________________________________
Nr.  Societatea comerciala          Judetul
crt.
___________________________________________
 1.  NITRAMONIA                     Brasov
 2.  COLOROM                        Brasov
 3.  ELECTROPRECIZIA                Brasov
 4.  CELOHART                       Brasov
 5.  UPRUC                          Brasov
 6.  BRAFOR                         Brasov
 7.  TRACTORUL                      Brasov
 8.  RULMENTUL                      Brasov
 9.  ROMAN                          Brasov
10.  I.A.R.                         Brasov
11.  HIDROMECANICA                  Brasov
12.  VIROMET                        Brasov
13.  ROMARM - FILIALA TOHAN         Brasov
14.  ROMARM - FILIALA CARFIL        Brasov
15.  ROMARM - SUCURSALA METROM      Brasov
16.  FABRICA DE SCULE               Brasov
17.  POIANA BRASOV                  Brasov
18.  SUBANSAMBLE AUTO               Covasna
19.  M.T.S.                         Covasna
___________________________________________

    ANEXA 8

               PROGRAMUL DE RESTRUCTURARE A INTREPRINDERILOR
                  SI DE RECONVERSIE PROFESIONALA (RICOP)
                     - Finantat de Uniunea Europeana -

    Abrevieri folosite

    CCP           Comitetul de coordonare a programului
    CCZ           Comitetul de coordonare zonala
    ULIP          Unitatea locala de implementare a proiectelor
    OPCP          Oficiul de Plati si Contractare PHARE
    RICOP         Programul de restructurare a intreprinderilor si de
                  reconversie profesionala
    PSAL          Programul pentru ajustarea sectorului privat
    PIBL          Programul de dezvoltare institutionala a sectorului privat
    UMP - RICOP   Unitatea de management a proiectului - RICOP
    PFE           proiecte cu finantare externa
    IMM           intreprinderi mici si mijlocii
    D.I.E.        Departamentul pentru Integrare Europeana
    M.M.P.S.      Ministerul Muncii si Protectiei Sociale
    A.N.O.F.P.    Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare Profesionala
    AOFPJ         Agentia pentru ocupare si formare profesionala judeteana
    D.A.P.L.      Departamentul pentru Administratie Publica Locala
    B.I.R.D.      Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 978/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 978 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu