HOTARARE Nr.
901 din 20 august 2008
pentru modificarea si
completarea Hotararii Guvernului nr. 437/1995 privind infiintarea Consiliului
Interministerial pentru Siguranta Rutiera
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 635 din 3 septembrie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului
nr. 437/1995 privind înfiinţarea Consiliului Interministerial pentru Siguranţa
Rutieră, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 134 din 3 iulie 1995, cu
modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 1. - Se înfiinţează Consiliul Interministerial
pentru Siguranţa Rutieră, denumit în continuare C.I.S.R., organ consultativ al Guvernului, fără personalitate juridică, care asigură
concepţia de ansamblu şi coordonarea pe plan naţional, pe baza strategiei
naţionale de siguranţă rutieră şi a programului naţional de acţiuni prioritare
pentru implementarea strategiei, a activităţilor privind îmbunătăţirea
siguranţei rutiere, desfăşurate de organele de specialitate ale administraţiei
publice şi de alte instituţii şi organizaţii cu atribuţii în aceste domenii, şi
evaluarea politicilor publice privind siguranţa rutieră."
2. Articolul 2 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 2. - (1) Membrii C.I.S.R. sunt conducătorii sau,
după caz, reprezentanţii
conducătorilor următoarelor organe de specialitate ale administraţiei publice
centrale:
a) Ministerul Transporturilor;
b) Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative;
c) Ministerul Economiei şi Finanţelor;
d) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi
Locuinţelor;
e) Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile;
f) Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei
Informaţiei;
g) Ministerul Sănătăţii
Publice;
h) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
(2) Din C.I.S.R. mai fac parte reprezentanţii
autorităţilor administraţiei publice locale ale municipiului Bucureşti şi ai
structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale
recunoscute de lege, şi anume: ai Federaţiei Autorităţilor Locale din România,
ai Asociaţiei Municipiilor din România, ai Asociaţiei Oraşelor din România, ai
Asociaţiei Comunelor din România şi ai Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România.
(3) Primul-ministru coordonează activitatea C.I.S.R.
Activitatea curentă a C.I.S.R. este condusă de ministrul transporturilor, având
calitatea de preşedinte.
(4) Pentru asigurarea nivelului decizional necesar, la
reuniunile C.I.S.R. se asigură participarea, la nivel
de ministru, secretar de stat sau secretar general al ministerelor prevăzute la alin. (1), respectiv la nivel de
primar general, viceprimar ori secretar general al municipiului Bucureşti.
Structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale sunt, de
asemenea, reprezentate la nivel de preşedinte, vicepreşedinte sau secretar
general.
(5) Activitatea C.I.S.R. se desfăşoară în reuniuni
plenare ordinare care au loc, de regulă, semestrial. Primul-ministru sau
preşedintele C.I.S.R. poate hotărî convocarea unor reuniuni extraordinare
pentru soluţionarea unor probleme urgente.
(6) La lucrările C.I.S.R. pot participa, în calitate
de invitaţi, reprezentanţi ai comisiilor de specialitate ale Parlamentului
României şi, după caz, reprezentanţi ai mediului universitar, ai institutelor
de cercetare, organizaţiilor neguvernamentale sau ai companiilor publice ori
private din domeniul siguranţei rutiere. De asemenea, la lucrările C.I.S.R. pot
fi invitaţi reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale din
unităţile administrativ-teritoriale interesate.
(7) In structura C.I.S.R. funcţionează Delegaţia
Permanentă Interministerială de Siguranţă Rutieră, denumită în continuare D.P.I.S.R.
(8) D.P.I.S.R. este alcătuită din experţi ai
autorităţilor publice reprezentate în C.I.S.R., care sunt delegaţi în cadrul
D.P.I.S.R., în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu păstrarea
drepturilor, inclusiv salariale, avute la instituţiile de la care provin."
3. După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 21, cu următorul cuprins:
„Art. 21. - Sub
egida C.I.S.R. se organizează anual Conferinţa Naţională pentru Siguranţă
Rutieră, care reuneşte reprezentanţi ai C.I.S.R., ai Parlamentului României, ai
autorităţilor administraţiei publice locale şi reprezentanţi ai
universităţilor, institutelor de cercetare, organizaţiilor neguvernamentale şi
ai companiilor publice sau private din domeniul siguranţei rutiere."
4. Articolul 3 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 3. - (1) Atribuţiile
C.I.S.R. constau în elaborarea strategiei naţionale de siguranţă rutieră şi a programului naţional de acţiuni prioritare pentru
implementarea acestei strategii, evaluarea impactului politicilor publice de
siguranţă rutieră şi coordonarea cercetării şi comunicării privind siguranţa
rutieră.
(2) Pentru realizarea programului naţional de acţiuni
prioritare de siguranţă rutieră, C.I.S.R. emite hotărâri care sunt duse la
îndeplinire de entităţile din cadrul C.I.S.R. Hotărârile C.I.S.R. sunt făcute
publice prin grija Secretariatului C.I.S.R., pe site-ul Ministerului
Transporturilor.
(3) Pentru problemele cu caracter normativ, C.I.S.R.
elaborează propuneri de reglementare legală care sunt înaintate autorităţilor
publice cu drept de iniţiativă legislativă.
(4) Pentru problemele care interesează autorităţile
administraţiei publice locale, acestea, consultând hotărârile C.I.S.R., pot
elabora reglementări proprii, prin hotărâri ale consiliului local sau judeţean
ori, după caz, prin dispoziţii ale primarului."
5. Articolul 4 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 4. - Ministrul transporturilor, în calitatea sa
de preşedinte al C.I.S.R., prezintă semestrial
Guvernului informări cu privire la activitatea consiliului."
6. După articolul 4
se introduce un nou articol, articolul 41, cu următorul cuprins:
„Art. 41. -
Secretariatul C.I.S.R. este asigurat de Ministerul Transporturilor, prin
Autoritatea Rutieră Română-A.R.R."
7. Anexa se modifică
şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.
Art. II. - Prezenta hotărâre
intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Art. III. - Hotărârea
Guvernului nr. 437/1995 privind înfiinţarea Consiliului Interministerial pentru
Siguranţa Rutieră, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 134 din 3 iulie 1995, cu
modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin
prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi
locuinţelor,
Horvath Anna,
secretar de stat
Ministrul mediului şi
dezvoltării durabile,
Attila Korodi
Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei,
Borbely Karoly
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,
Cristian Mihai Adomniţei
Ministrul economiei şi
finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXĂ (Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 437/1995)
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Consiliului
Interministerial pentru Siguranţa Rutieră
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Consiliul
Interministerial pentru Siguranţa Rutieră, denumit în continuare C.I.S.R., organ consultativ al
Guvernului, se compune din conducătorii sau, după caz, reprezentanţii
conducătorilor ministerelor transporturilor, internelor şi reformei
administrative, economiei şi finanţelor, dezvoltării, lucrărilor publice şi
locuinţelor, mediului şi dezvoltării durabile, comunicaţiilor şi tehnologiei
informaţiei, sănătăţii publice, educaţiei, cercetării şi tineretului.
(2) De asemenea, din C.I.S.R. fac parte şi
reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale ale municipiului
Bucureşti şi ai structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei
publice locale recunoscute de lege, şi anume: ai Federaţiei Autorităţilor
Locale din România, ai Asociaţiei Municipiilor din România, ai Asociaţiei
Oraşelor din România, ai Asociaţiei Comunelor din România şi ai Uniunii
Naţionale a Consiliilor Judeţene din România.
(3) La reuniunile C.I.S.R. se asigură participarea la
nivel de ministru, secretar de stat sau secretar general al ministerelor
menţionate, respectiv la nivel de primar general, viceprimar sau secretar
general al municipiului Bucureşti. Structurile asociative ale autorităţilor
administraţiei publice locale sunt, de asemenea, reprezentate la nivel de
preşedinte, vicepreşedinte sau secretar general.
(4) La lucrările C.I.S.R. pot participa, în calitate
de invitaţi, reprezentanţi ai comisiilor de specialitate ale Parlamentului
României şi, după caz, reprezentanţi ai mediului universitar, ai institutelor
de cercetare, organizaţiilor neguvernamentale sau ai companiilor publice ori
private din domeniul siguranţei rutiere. De asemenea, la lucrările C.I.S.R. pot
fi invitaţi reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale din
unităţile administrativ-teritoriale interesate.
Art. 2. - (1) Obiectivul C.I.S.R. îl constituie
asigurarea unei concepţii de ansamblu şi coordonarea pe plan naţional, pe baza
strategiei naţionale de siguranţă rutieră şi a programului naţional de acţiuni
prioritare pentru implementarea strategiei, a activităţilor privind
îmbunătăţirea siguranţei rutiere, desfăşurate de organele de specialitate ale
administraţiei publice şi de alte instituţii şi organizaţii cu atribuţii în
acest domeniu, elaborarea de propuneri de acte normative, precum şi elaborarea
de propuneri către Guvern privind asigurarea şi utilizarea mijloacelor financiare
necesare pentru realizarea programului, evaluarea politicilor publice de
siguranţă rutieră şi coordonarea activităţilor de cercetare şi comunicare
privind siguranţa rutieră.
(2) Pentru atingerea obiectivului propus, C.I.S.R.
adoptă hotărâri care sunt duse la îndeplinire de entităţile care fac parte din
C.I.S.R.
Art. 3. - Principalele domenii de activitate ale
C.I.S.R. sunt:
a) colectarea şi analizarea datelor referitoare la
accidentele rutiere, a indicatorilor de performanţă ai siguranţei rutiere şi a
datelor de expunere la riscul de accident şi informarea publică;
b) modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii rutiere,
îndeosebi a marcajelor şi semnalizării rutiere;
c) educarea şi instruirea participanţilor la traficul
rutier şi desfăşurarea de campanii de sensibilizare a publicului;
d) supravegherea siguranţei traficului rutier şi a
transporturilor rutiere;
e) îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei rutiere pe
drumurile publice, în special în zonele cu risc ridicat de producere a
accidentelor rutiere: zone rezidenţiale, parcuri, locuri dejoacă, spitale,
pieţe şi altele asemenea din zonele urbane din România, şi îmbunătăţirea
siguranţei participanţilor la trafic vulnerabili: pietoni, biciclişti;
f) creşterea gradului de siguranţă activă şi pasivă a vehiculelor
rutiere;
g) participarea României
alături de statele membre ale Uniunii Europene şi ale Organizaţiei Naţiunilor
Unite la efortul global de reducere a numărului de victime datorate
accidentelor rutiere;
h) constituirea unorcentre-pilot pentru introducerea
măsurilor de creştere calitativă a transportului şi siguranţei circulaţiei
rutiere în mediul urban şi rural.
CAPITOLUL II
Organizarea C.I.S.R.
Art. 4. - (1) Primul-ministru coordonează activitatea
C.I.S.R. Activitatea curentă a C.I.S.R. este condusă de ministrul
transporturilor, având calitatea de preşedinte.
(2) Sediul C.I.S.R. este la Ministerul Transporturilor,
situat în municipiul Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1.
(3) Secretariatul C.I.S.R., denumit în continuare S.C.I.S.R.,
este asigurat de Ministerul Transporturilor, prin
Autoritatea Rutieră Română -A.R.R.
Art. 5. - In structura C.I.S.R. funcţionează Delegaţia
Permanentă Interministerială de Siguranţă Rutieră, denumită în continuare D.P.I.S.R.
Art. 6. - (1) D.P.I.S.R. este alcătuită din experţi ai
autorităţilor publice reprezentate în C.I.S.R., desemnaţi de conducătorii
autorităţilor publice reprezentate în C.I.S.R., prin ordin al ministrului sau dispoziţie a primarului general. C.I.S.R.
validează componenţa D.P.I.S.R.
(2) Pentru asigurarea eficienţei activităţii, pe durata
desfăşurării proiectelor şi acţiunilor prioritare necesare pentru implementarea
strategiei naţionale de siguranţă rutieră, experţii sunt delegaţi în cadrul
D.P.I.S.R., în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu păstrarea
drepturilor, inclusiv salariale, avute la instituţiile de la care provin.
(3) Activitatea D.P.I.S.R. se desfăşoară la sediul
Ministerului Transporturilor sub coordonarea secretarului de stat pentru
transport rutier, în cadrul următoarelor grupuri de lucru:
a) Grupul de lucru pentru
colectare şi analiză a datelor şi informare publică;
b) Grupul de lucru pentru infrastructură şi
semnalizare rutieră;
c) Grupul de lucru pentru educaţie rutieră;
d) Grupul de lucru pentru supravegherea circulaţiei
rutiere;
e) Grupul de lucru pentru
dezvoltare urbană, mediu şi sănătate;
f) Grupul de lucru pentru intervenţia în caz de
accident;
g) Grupul de lucru pentru vehicule rutiere;
h) Grupul de lucru pentru transporturi rutiere, formare
a conducătorilor auto şi comunicare de siguranţă rutieră.
(4) Fiecare grup de lucru are un preşedinte ales prin
vot deschis de către membrii D.P.I.S.R. şi un secretar din cadrul S.C.I.S.R.
Art. 7. -Activitatea D.P.I.S.R. are în vedere:
a) creşterea siguranţei infrastructurii şi a
semnalizării rutiere, îndeosebi în zonele de risc sau punctele negre,
eliminarea punctelor negre, reabilitarea localităţilor liniare, construirea de
pasaje denivelate sau de rute ocolitoare;
b) sistematizarea traficului în zonele urbane şi
adiacente, având în vedere creşterea gradului de siguranţă rutieră şi
armonizarea intereselor tuturor participanţilor la trafic (utilizatori
vulnerabili, autovehicule, transport public), protecţia mediului şi a sănătăţii
cetăţenilor;
c) limitarea vitezei pe toată reţeaua de drumuri
publice şi, îndeosebi, în localităţile liniare, aflate de-a lungul drumurilor
naţionale, europene, în oraşe şi în zonele rezidenţiale;
d) îmbunătăţirea supravegherii circulaţiei şi dotarea
cu mijloace tehnice automate în acest scop;
e) identificarea şi înlăturarea cauzelor accidentelor
rutiere prin studii şi investigaţii ale echipelor multidisciplinare de analiză
a modului de producere a acestora;
f) îmbunătăţirea indicatorilor de performanţă ai
siguranţei rutiere: rata de purtare a centurii de siguranţă, viteza medie de
deplasare, rata de folosire a luminii de întâlnire pe timp de zi şi altele
asemenea şi a indicatorilor de risc: număr de victime raportat la populaţie,
parc auto, milioane vehicul-kilometru;
g) îmbunătăţirea calităţii inspecţiilor tehnice
periodice şi eliminarea din trafic a vehiculelor care nu mai corespund normelor
de siguranţă a circulaţiei;
h) îmbunătăţirea predării în şcoli a cunoştinţelor
privind siguranţa circulaţiei şi introducerea formelor moderne de educaţie cu
mijloace multimedia, îndeosebi pentru copii şi tineret, îmbunătăţirea
mijloacelor de pregătire şi reabilitare a conducătorilor auto, asigurarea
permanenţei campaniilor de comunicare şi sensibilizare a publicului, cu
ajutorul mass-mediei;
i) îmbunătăţirea operativităţii şi calităţii primului
ajutor medical acordat victimelor evenimentelor rutiere, prin îmbunătăţirea
managementului comun al intervenţiei factorilor implicaţi în această acţiune şi
introducerea de dotări moderne, inclusiv logistice;
j) armonizarea reglementărilor naţionale privind
siguranţa activă şi pasivă a vehiculelor rutiere şi protecţia mediului de către
acestea, în acord cu directivele Uniunii Europene, cu reglementările Comisiei
Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite, şi sprijinirea
implementării noilor tehnologii din domeniul siguranţei rutiere;
k) încurajarea cercetărilor şi a colaborării
internaţionale din domeniul siguranţei rutiere, în cadrul programelor de
consultanţă şi auditare, pentru stabilirea de soluţii moderne în domeniul
siguranţei rutiere, conforme cu bunele practici la nivel mondial;
l) încurajarea parteneriatelor
public-private între instituţii ale statului, autorităţile administraţiei
publice locale, organizaţii neguvernamentale, companii private care au ca scop
reducerea numărului de accidente rutiere;
m) îmbunătăţirea finanţării siguranţei rutiere;
n) diseminarea informaţiei privitoare la siguranţa
rutieră prin intermediul paginilor web, editării de broşuri, cursurilor de
formare şi conferinţelor de specialitate.
CAPITOLUL III
Atribuţiile C.I.S.R.
Art. 8. - C.I.S.R. are următoarele atribuţii:
a) elaborează şi supune aprobării Guvernului, prin
Ministerul Transporturilor, strategia naţională de siguranţă rutieră şi
programele naţionale de acţiuni prioritare pentru implementarea strategiei,
precum şi propuneri pentru finanţarea acestora, pe baza propunerilor
D.P.I.S.R., armonizând interesele tuturor instituţiilor cu activitate în
domeniul siguranţei circulaţiei şi pe cele ale participanţilor la trafic;
b) elaborează propuneri de acte normative; propunerile
de reglementare adoptate de C.I.S.R. sunt înaintate autorităţilor publice
competente, potrivit legii, în vederea aprobării;
c) evaluează rezultatele politicilor publice de
siguranţă rutieră şi ale programelor naţionale de acţiuni prioritare pentru
implementarea strategiei de siguranţă rutieră;
d) elaborează programe comune de siguranţă rutieră
împreună cu autorităţile administraţiei publice locale;
e) asigură relaţia instituţionalizată cu reprezentanţi
ai Parlamentului, ai autorităţilor administraţiei publice locale, ai sectorului
economic şi social, mediului universitar şi ai asociaţiilor interesate de
domeniul siguranţei rutiere, prin intermediul participării acestora la
lucrările grupurilor de lucru din cadrul C.I.S.R. şi prin organizarea anuală a
Conferinţei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră;
f) coordonează activităţile publice de colectare,
interpretare şi diseminare a datelor privind accidentele rutiere într-un format
accesibil tuturor celor interesaţi;
g) coordonează activităţile publice de informare şi
comunicare privind siguranţa rutieră, precum şi activităţile de evaluare şi
diseminare a rezultatelor;
h) stimulează formarea experţilor naţionali în domeniul
siguranţei rutiere;
i) participă la lucrările organismelor internaţionale
dedicate siguranţei rutiere;
j) cooperează cu organisme internaţionale sau naţionale
similare.
Art. 9. - D.RI.S.R. are următoarele atribuţii:
a) elaborează strategia naţională de siguranţă rutieră
şi programele naţionale de acţiuni prioritare pentru implementarea acesteia şi
asigură punerea în practică a tuturor hotărârilor C.I.S.R.;
b) elaborează rapoartele semestriale şi anuale
referitoare la stadiul implementării strategiei naţionale de siguranţă rutieră
şi rapoartele anuale privind situaţia generală a siguranţei rutiere la nivel
naţional. Informările se prezintă în cadrul reuniunilor C.I.S.R. şi apoi sunt
prezentate Guvernului de către ministrul transporturilor, în calitatea sa de
preşedinte al C.I.S.R.;
c) elaborează raportările semestriale privind planul
general de finanţare a programelor de acţiuni, elaborează propuneri de măsuri
legislative, prognoze, studii şi iniţiază acţiuni corective sau suplimentare,
cu aprobarea C.I.S.R., atunci când este necesar, în scopul îmbunătăţirii
gradului de siguranţă rutieră din România;
d) elaborează raportările semestriale privind
activităţile publice de informare şi comunicare de siguranţă rutieră;
e) organizează anual Conferinţa Naţională pentru
Siguranţă Rutieră.
Art. 10. - Pentru asigurarea implementării hotărârilor C.I.S.R. şi a strategiei naţionale de siguranţă
rutieră şi pentru asigurarea condiţiilor de desfăşurare a activităţii D.PI.S.R,
în calitate de ordonatori principali de credite, conducătorii instituţiilor reprezentate
în C.I.S.R. îşi prevăd în bugetele proprii resurse
financiare necesare, în cadrul sumelor aprobate anual prin legea bugetului de
stat.
CAPITOLUL IV
Funcţionarea C.I.S.R.
Art. 11. -Activitatea C.I.S.R. se desfăşoară în
reuniuni plenare ordinare care au loc, de regulă, semestrial. Primul-ministru
sau preşedintele C.I.S.R. poate hotărî convocarea unor reuniuni extraordinare
pentru soluţionarea unor probleme urgente.
Art. 12. - Lucrările pregătitoare, necesare pentru reuniunile
C.I.S.R., se efectuează de către D.PI.S.R. cu sprijinul S.C.I.S.R. şi se
prezintă, prin grija S.C.I.S.R., tuturor participanţilor la reuniuni, odată cu
convocarea şi transmiterea ordinii de zi, cu cel puţin 5 zile lucrătoare
înaintea datei reuniunii; orice participant la reuniune poate prezenta
materiale scrise conţinând studii, propuneri, proiecte de recomandări, care
sunt difuzate odată cu celelalte materiale.
Art. 13. - Activitatea D.PI.S.R. este permanentă şi se
desfăşoară la sediul Ministerului Transporturilor, sub coordonarea secretarului
de stat pentru transporturi rutiere. La întâlnirile grupurilor de lucru ale
D.PI.S.R. pot fi invitaţi ca membri, fără drept de vot, specialişti şi experţi
din universităţi sau institute de cercetare, experţi din organizaţii
neguvernamentale, din companii publice sau private interesate în problemele
siguranţei rutiere.
Art. 14. - (1) S.C.I.S.R. are activitate permanentă.
(2) El pregăteşte şi distribuie materialele prevăzute
la art. 12 şi gestionează proiectele de acte normative elaborate şi hotărârile
formulate de C.I.S.R.
(3) Dezbaterile din plenul C.I.S.R. şi din şedinţele
grupurilor de lucru ale D.PI.S.R., propunerile de acte normative şi hotărârile
adoptate se consemnează prin grija S.C.I.S.R., care gestionează aceste
informaţii.
(4) S.C.I.S.R. asigură secretariatul tehnic al D.PI.S.R.
Art. 15. - Preşedintele C.I.S.R. informează consiliul
asupra stadiului de aplicare a recomandărilor formulate anterior de către
acesta.
Art. 16. - Hotărârile C.I.S.R. sunt adoptate prin vot
deschis, cu unanimitate, în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul
membrilor consiliului, cu respectarea condiţiilor de reprezentativitate
prevăzute la art. 2 alin. (4) din hotărâre.