Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 878 din 28 iulie 2005

privind accesul publicului la informatia privind mediul

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 760 din 22 august 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al dispozitiilor Conventiei privind accesul la informatie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justitie in probleme de mediu, semnata la Aarhus la 25 iunie 1998, ratificata prin Legea nr. 86/2000,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezenta hotarare asigura dreptul de acces la informatia privind mediul detinuta de sau pentru autoritatile publice si stabileste conditiile, termenii de baza si modalitatile de exercitare a acestui drept.
    (2) Informatia privind mediul este in mod progresiv diseminata si pusa la dispozitia publicului in scopul realizarii celei mai largi posibile si sistematice accesibilitati si diseminari a acestei informatii. In vederea atingerii scopului propus se promoveaza, in special, utilizarea tehnologiei electronice si/sau a telecomunicatiilor computerizate.
    Art. 2
    Pentru aplicarea prezentei hotarari, termenii si expresiile de mai jos semnifica dupa cum urmeaza:
    1. informatia privind mediul - orice informatie scrisa, vizuala, audio, electronica sau sub orice forma materiala despre:
    a) starea elementelor de mediu, cum sunt aerul si atmosfera, apa, solul, suprafata terestra, peisajul si ariile naturale, inclusiv zonele umede, marine si costiere, diversitatea biologica si componentele sale, inclusiv organismele modificate genetic, precum si interactiunea dintre aceste elemente;
    b) factorii, cum sunt substantele, energia, zgomotul, radiatiile sau deseurile, inclusiv deseurile radioactive, emisiile, deversarile si alte evacuari in mediu, ce afecteaza sau pot afecta elementele de mediu prevazute la lit. a);
    c) masurile, inclusiv masurile administrative, cum sunt politicile, legislatia, planurile, programele, conventiile incheiate intre autoritatile publice si persoanele fizice si/sau juridice privind obiectivele de mediu, activitatile care afecteaza sau pot afecta elementele si factorii prevazuti la lit. a) si b), precum si masurile sau activitatile destinate sa protejeze elementele prevazute la lit. a);
    d) rapoartele referitoare la implementarea legislatiei privind protectia mediului;
    e) analizele cost - beneficiu sau alte analize si prognoze economice folosite in cadrul masurilor si activitatilor prevazute la lit. c);
    f) starea sanatatii si sigurantei umane, inclusiv contaminarea, ori de cate ori este relevanta, a lantului trofic, conditiile de viata umana, siturile arheologice, monumentele istorice si orice constructii, in masura in care acestea sunt sau pot fi afectate de starea elementelor de mediu prevazute la lit. a) sau, prin intermediul acestor elemente, de factorii, masurile si activitatile prevazute la lit. b) si c);
    2. autoritate publica:
    a) Guvernul, alte organe ale administratiei publice, inclusiv organismele lor publice consultative, constituite la nivel national, regional sau local;
    b) orice persoana fizica sau juridica care indeplineste functii publice administrative conform legislatiei nationale, inclusiv responsabilitati, activitati sau servicii in legatura cu mediul;
    c) orice persoana fizica sau juridica care indeplineste responsabilitati sau functii ori furnizeaza servicii publice in legatura cu mediul si este sub controlul unui organism sau al unei persoane prevazute la lit. a) sau b).
    Prezenta definitie nu include institutii sau organisme, atunci cand acestea actioneaza in calitate de organ judiciar sau legislativ;
    3. informatia detinuta de o autoritate publica - informatia privind mediul aflata in posesia sa si care a fost elaborata sau primita de acea autoritate;
    4. informatia detinuta pentru o autoritate publica - informatia privind mediul care este detinuta in fapt de o persoana fizica sau juridica, in numele unei autoritati publice;
    5. solicitant - orice persoana fizica sau juridica care solicita informatii privind mediul, indiferent de cetatenie, nationalitate sau domiciliu, iar in cazul persoanelor juridice, indiferent de locul in care sunt inregistrate sau in care se afla centrul efectiv al activitatii lor;
    6. public - una sau mai multe persoane fizice sau juridice si, in conformitate cu legislatia ori practica nationala, asociatiile, organizatiile sau grupurile acestora.

    CAP. 2
    Accesul, la cerere, la informatia privind mediul

    SECTIUNEA 1
    Prevederi generale

    Art. 3
    (1) Solicitarea si furnizarea informatiei privind mediul se fac in conformitate cu prevederile Conventiei privind accesul la informatie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justitie in probleme de mediu, semnata la Aarhus la 25 iunie 1998, ratificata prin Legea nr. 86/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 22 mai 2000.
    (2) Primirea cererilor de informatii privind mediul si furnizarea raspunsurilor se realizeaza de catre compartimentele specializate de informare si relatii publice organizate in cadrul autoritatilor publice.
    (3) Autoritatile publice sunt obligate sa puna la dispozitia oricarui solicitant, la cererea acestuia, informatia privind mediul detinuta de sau pentru ele, fara justificarea scopului in care aceasta informatie a fost ceruta.
    Art. 4
    (1) Informatia privind mediul se pune la dispozitia solicitantului, tinand cont de termenul specificat de acesta, cat mai repede posibil sau cel mai tarziu in termen de o luna de la data primirii cererii de catre autoritatea publica.
    (2) In cazul in care volumul si complexitatea informatiei solicitate sunt atat de mari incat termenul de o luna prevazut la alin. (1) nu poate fi respectat, informatia privind mediul se pune la dispozitia solicitantului in termen de doua luni de la data primirii cererii de catre autoritatea publica. In astfel de cazuri solicitantul este informat, cat mai curand posibil si cel mai tarziu inaintea expirarii termenului de o luna, despre prelungirea termenului de raspuns si motivele care stau la baza acestei prelungiri.
    Art. 5
    (1) In cazul in care cererea este generala, neclara sau nu permite identificarea informatiei solicitate, autoritatea publica cere solicitantului, cat mai curand posibil si cel mai tarziu in termenul prevazut la art. 4 alin. (1), sa specifice ce solicita. In acest sens autoritatea publica ajuta solicitantul si prin furnizarea de informatii cu privire la utilizarea registrelor publice prevazute in art. 7 alin. (2) lit. c).
    (2) Autoritatea publica poate refuza cererea de informatii, in baza prevederilor art. 11 alin. (1) lit. c), daca solicitantul nu a specificat ceea ce cere, conform prevederilor alin. (1), in termen de doua luni de la data transmiterii de catre autoritatea publica a indicatiilor de specificare.
    Art. 6
    (1) In cazul in care solicitantul cere autoritatii publice punerea la dispozitie a informatiei privind mediul intr-o anumita forma sau intr-un anumit format, inclusiv sub forma de copii, autoritatea publica pune la dispozitie informatia in forma sau in formatul cerut, cu exceptia cazului in care:
    a) este deja pusa la dispozitia publicului, conform art. 20 - 25, intr-o alta forma sau intr-un alt format usor accesibil solicitantului;
    b) este convenabil pentru autoritatea publica sa o puna la dispozitia publicului intr-o alta forma sau intr-un alt format, caz in care motiveaza furnizarea informatiei in forma sau in formatul disponibil.
    (2) In acest scop autoritatile publice sunt obligate sa pastreze informatia privind mediul detinuta de ele sau pentru ele, in forme sau in formate care sunt usor reproductibile si accesibile prin folosirea telecomunicatiilor computerizate sau a altor mijloace electronice.
    (3) Respingerea cererii de furnizare a informatiei privind mediul, in totalitate sau in parte, in forma sau in formatul solicitat, se motiveaza si se comunica solicitantului in termenul prevazut la art. 4 alin. (1).
    Art. 7
    (1) Pentru a facilita accesul oricarei persoane la informatia privind mediul, autoritatile publice sunt obligate sa asigure:
    a) indrumarea publicului, prin reprezentantii proprii din compartimentele specializate de informare si relatii publice, in exercitarea dreptului de acces la informatia privind mediul;
    b) accesul publicului la listele cu autoritati publice.
    (2) In vederea exercitarii efective a dreptului de acces la informatia privind mediul, autoritatile publice asigura:
    a) desemnarea persoanelor responsabile cu furnizarea informatiilor, din cadrul compartimentelor specializate de informare si relatii publice;
    b) infiintarea si mentinerea spatiilor si a altor facilitati pentru examinarea informatiei solicitate;
    c) punerea la dispozitia publicului a registrelor sau listelor continand informatia privind mediul detinuta de acestea ori infiintarea unor puncte de informare unde se gasesc indicatii precise asupra locului in care poate fi gasita informatia privind mediul detinuta de autoritatile publice.
    Art. 8
    (1) Autoritatile publice au obligatia de a informa publicul despre drepturile ce decurg din prevederile prezentei hotarari, scop in care furnizeaza informatiile necesare, indruma si ajuta publicul.
    (2) In vederea indeplinirii prevederilor alin. (1), autoritatile publice au urmatoarele obligatii:
    a) afisarea pe propria pagina web a drepturilor pe care le are publicul in baza prezentei hotarari, potrivit prevederilor art. 38;
    b) editarea si punerea la dispozitia publicului de pliante continand drepturile pe care le are publicul in baza prezentei hotarari, potrivit prevederilor art. 39;
    c) utilizarea oricaror alte mijloace de informare corespunzatoare.

    SECTIUNEA a 2-a
    Masuri de implementare

    Art. 9
    (1) Cererile pentru furnizarea informatiilor privind mediul, modalitatea si termenul de rezolvare a acestora se inscriu intr-un registru pentru inregistrarea solicitarilor de informatii la nivelul fiecarei autoritati publice.
    (2) Autoritatile publice raporteaza lunar evidenta cererilor prevazute la alin. (1), pana la data de 10 a lunii ulterioare celei pentru care se face raportarea, la autoritatea publica centrala in a carei subordine, coordonare sau autoritate se afla, precum si la autoritatea publica locala pentru protectia mediului in a carei raza teritoriala isi au sediul.
    (3) Autoritatile publice locale pentru protectia mediului centralizeaza rapoartele prevazute la alin. (2) si transmit autoritatii publice regionale pentru protectia mediului situatia centralizata a rapoartelor, pana la data de 15 a lunii ulterioare celei pentru care se face raportarea. Autoritatile regionale pentru protectia mediului intocmesc evidenta centralizata pe regiuni si o transmit Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului in termen de 5 zile de la primirea rapoartelor.
    (4) Agentia Nationala pentru Protectia Mediului intocmeste evidenta centralizata la nivel national a rapoartelor prevazute la alin. (2), pe care o reactualizeaza lunar si o afiseaza pe propria pagina web pana la sfarsitul lunii ulterioare celei pentru care se face raportarea.
    (5) Autoritatile publice centrale controleaza furnizarea informatiilor privind mediul detinute de unitatile aflate in subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea acestora, la termenele si in conditiile prevazute in prezenta hotarare.
    Art. 10
    (1) In vederea aplicarii dispozitiilor art. 7 alin. (2) lit. b), autoritatile publice doteaza spatiile pentru examinarea informatiei solicitate cu urmatoarele facilitati: un computer, mobilierul necesar consultarii pe loc a informatiei solicitate privind mediul, precum si registrele sau listele cu informatiile privind mediul detinute de sau pentru autoritatea publica.
    (2) Consultarea pe loc a informatiei privind mediul se inregistreaza in registrul de evidenta tinut de compartimentul specializat de informare si relatii publice.

    CAP. 3
    Exceptii

    Art. 11
    (1) Autoritatile publice pot refuza o cerere privind solicitarea de informatii privind mediul, in cazul in care:
    a) informatia solicitata nu este detinuta de sau pentru autoritatea publica la care a fost inaintata cererea. In acest caz, daca autoritatea publica are cunostinta ca informatia este detinuta de sau pentru o alta autoritate publica, transmite cererea acelei autoritati cat mai repede posibil, dar nu mai tarziu de 15 zile de la data primirii solicitarii, si informeaza solicitantul despre aceasta ori informeaza solicitantul despre autoritatea publica la care considera ca este posibil sa fie depusa cererea de informatii;
    b) cererea este in mod evident nerezolvabila;
    c) cererea este formulata intr-o maniera prea generala, luand in considerare dispozitiile art. 5;
    d) cererea priveste materiale in curs de completare sau documente ori date nefinalizate;
    e) cererea priveste sistemul de comunicatii interne, luand in considerare satisfacerea interesului public prin furnizarea informatiilor.
    (2) In cazul in care o cerere pentru solicitarea de informatii privind mediul este refuzata pe motivul ca priveste un material in curs de realizare, autoritatea publica este obligata sa comunice solicitantului denumirea autoritatii care realizeaza materialul si data estimativa a finalizarii acestuia.
    Art. 12
    (1) Autoritatile publice pot refuza o cerere privind solicitarea de informatii privind mediul, in cazul in care divulgarea informatiilor afecteaza:
    a) confidentialitatea procedurilor autoritatilor publice, atunci cand aceasta este prevazuta de legislatia in vigoare;
    b) relatiile internationale, securitatea publica sau apararea nationala;
    c) cursul justitiei, posibilitatea oricarei persoane de a fi subiectul unui proces corect sau posibilitatea unei autoritati publice de a conduce o ancheta penala ori disciplinara;
    d) confidentialitatea informatiilor comerciale sau industriale, atunci cand aceasta este prevazuta de legislatia nationala sau comunitara in vigoare privind protejarea unui interes economic legitim, inclusiv interesul public in pastrarea confidentialitatii statistice si a secretului taxelor;
    e) drepturile de proprietate intelectuala;
    f) confidentialitatea datelor personale si/sau a dosarelor privind o persoana fizica, in cazul in care acea persoana nu a consimtit la divulgarea catre public a informatiilor, atunci cand confidentialitatea este prevazuta de legislatia nationala sau comunitara in vigoare;
    g) interesele sau protectia oricarei persoane care a oferit voluntar informatiile cerute, fara ca acea parte sa aiba obligatia legala sau sa fie posibil a fi obligata legal sa furnizeze informatiile, cu exceptia cazului in care acea persoana a consimtit la divulgarea informatiei respective;
    h) protectia mediului la care se refera astfel de informatii cum ar fi localizarea speciilor rare.
    (2) Motivele de refuz prevazute la alin. (1) si la art. 11 alin. (1) se interpreteaza in sens restrictiv, luandu-se in considerare, pentru fiecare caz in parte, satisfacerea interesului public prin divulgarea informatiilor.
    (3) Pentru fiecare caz in parte, satisfacerea interesului public prin divulgare este analizata in comparatie cu interesul satisfacut prin pastrarea confidentialitatii.
    (4) Autoritatile publice nu pot refuza o cerere de informatii care se refera la emisiile in mediu, invocand motivele prevazute la alin. (1) lit. a), d), f), g) si h).
    Art. 13
    In vederea aplicarii prevederilor art. 11 alin. (1) si ale art. 12 alin. (1), autoritatile publice pot elabora o lista de criterii, accesibila publicului, pe baza careia autoritatea interesata poate decide cum sa gestioneze cererile de informatie privind mediul.
    Art. 14
    In aplicarea prevederilor art. 12 alin. (1) lit. f), autoritatile publice iau in considerare prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 790 din 12 decembrie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 15
    (1) Informatia privind mediul detinuta de sau pentru autoritatile publice, care a fost solicitata, este furnizata partial cand este posibila separarea acesteia de informatia ce intra in domeniul de aplicare a prevederilor art. 11 alin. (1) lit. d) si e) sau ale art. 12 alin. (1).
    (2) Respingerea partiala sau in totalitate a cererii de furnizare a informatiilor privind mediul se transmite solicitantului in scris sau electronic, in cazul in care cererea a fost formulata in scris sau solicitantul a cerut astfel, in termenul prevazut la art. 4 alin. (1) sau, dupa caz, la art. 4 alin. (2).
    (3) Respingerea cererii de furnizare a informatiilor privind mediul contine motivele refuzului, precum si informatiile privind procedura de revizuire prevazuta la art. 16 - 19.

    CAP. 4
    Accesul la justitie

    Art. 16
    (1) Orice solicitant care considera ca cererea sa pentru furnizarea unor informatii privind mediul a fost respinsa nejustificat, partial sau in totalitate, a fost ignorata ori rezolvata cu un raspuns necorespunzator din partea unei autoritati publice sau ca nu au fost respectate prevederile art. 3 - 8, art. 11 - 15 si ale art. 29 - 31, se poate adresa cu plangere prealabila conducatorului respectivei autoritati publice, solicitand reconsiderarea actelor sau omisiunilor.
    (2) Plangerea prealabila prevazuta la alin. (1) se solutioneaza potrivit dispozitiilor art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004.
    (3) Procedura administrativa prealabila prevazuta la alin. (1) este scutita de taxe.
    Art. 17
    (1) Solicitantul care, ca urmare a aplicarii prevederilor art. 16 alin. (1), se considera lezat intr-un drept al sau prevazut de prezenta hotarare sau care nu a primit raspuns la plangerea sa prealabila in termenul legal stabilit poate depune o cerere la instanta de contencios administrativ competenta, unde sunt examinate actele sau omisiunile autoritatii publice in cauza.
    (2) Solutionarea cererii se face in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 554/2004.
    Art. 18
    Potrivit Legii nr. 554/2004, se poate adresa instantei de contencios administrativ competente si terta persoana vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim ca urmare a furnizarii de informatii privind mediul.
    Art. 19
    (1) Hotararile judecatoresti definitive si irevocabile prin care s-au admis actiunile formulate potrivit dispozitiilor Legii nr. 554/2004 constituie titluri executorii impotriva autoritatii publice care detine informatia privind mediul.
    (2) Hotararile instantelor de judecata se redacteaza in scris si se motiveaza in fapt si in drept.

    CAP. 5
    Diseminarea informatiei privind mediul

    Art. 20
    (1) Autoritatile publice sunt obligate sa organizeze informatia privind mediul, relevanta activitatii lor si care este detinuta de sau pentru acestea, in scopul realizarii diseminarii active si sistematice catre public a informatiei privind mediul, in special prin utilizarea telecomunicatiei computerizate si/sau a tehnologiei electronice.
    (2) Autoritatile publice au obligatia de a asigura organizarea, in mod progresiv, a informatiilor privind mediul in baze de date electronice usor accesibile publicului prin intermediul retelelor de telecomunicatii publice, luand in considerare prevederile art. 34.
    (3) Autoritatile publice au obligatia de a emite comunicate de presa lunare care cuprind sinteza evenimentelor si actiunilor care au avut loc in luna precedenta in legatura cu informatiile privind mediul prevazute in art. 22.
    Art. 21
    Informatia privind mediul pusa la dispozitia publicului prin mijloacele telecomunicatiei computerizate si/sau ale tehnologiei electronice poate sa nu includa informatia privind mediul colectata inainte de data de 14 februarie 2003, cu exceptia cazului in care informatia privind mediul exista deja in forma electronica.
    Art. 22
    Informatia privind mediul pusa la dispozitia publicului si diseminata in mod activ trebuie sa fie permanent actualizata si sa includa cel putin:
    a) textele tratatelor, conventiilor si acordurilor internationale la care Romania este parte, precum si legislatia locala, regionala, nationala sau comunitara privind mediul ori in legatura cu mediul;
    b) politicile, planurile si programele in legatura cu mediul;
    c) rapoartele progreselor privind implementarea documentelor si instrumentelor prevazute la lit. a) si b), atunci cand sunt elaborate sau detinute in forma electronica de autoritatile publice;
    d) rapoartele privind starea mediului, prevazute la art. 23;
    e) datele sau rezumatele datelor rezultate din monitorizarea activitatilor ce afecteaza sau pot afecta mediul;
    f) avizele, acordurile si autorizatiile pentru activitatile cu impact semnificativ asupra mediului, precum si conventiile incheiate intre autoritatile publice si persoanele fizice si/sau juridice privind obiectivele de mediu ori indicarea locului unde o asemenea informatie poate fi solicitata sau gasita, in conditiile prevederilor art. 3 - 8;
    g) studiile de impact asupra mediului si evaluarile de risc privind elementele de mediu prevazute la art. 2 pct. 1 lit. a) ori indicarea locului unde o asemenea informatie poate fi solicitata sau gasita, in conditiile prevederilor art. 3 - 8.
    Art. 23
    (1) Fara a aduce atingere oricarei obligatii specifice de raportare prevazuta de legislatia comunitara, autoritatile publice pentru protectia mediului sunt obligate sa publice anual pe propriile pagini web rapoarte nationale, regionale sau locale, dupa caz, privind starea mediului.
    (2) Rapoartele prevazute la alin. (1) includ informatii privind atat calitatea mediului, cat si presiunile asupra mediului si se publica pana la data de 15 octombrie a anului urmator raportarii.
    Art. 24
    In cazul unor amenintari iminente asupra sanatatii umane sau asupra mediului, datorate unor activitati umane ori unor cauze naturale, autoritatile publice sunt obligate sa asigure in mod gratuit diseminarea imediata si fara intarziere a tuturor informatiilor privind mediul detinute de sau pentru aceste autoritati, care ar permite publicului posibil a fi afectat sa ia masurile de prevenire ori de ameliorare a daunelor rezultate din acea amenintare.
    Art. 25
    (1) Obligatiile prevazute la art. 20 - 22 pot face obiectul exceptiilor prevazute la art. 11, 12 si 14.
    (2) Autoritatile publice pot duce la indeplinire prevederile art. 20 - 24 prin crearea de legaturi la paginile web unde poate fi gasita informatia privind mediul respectiva.
    Art. 26
    (1) In scopul diseminarii active a informatiei privind mediul prevazute la art. 22 lit. e), operatorii economici care isi desfasoara activitatea pe baza unei autorizatii/autorizatii integrate de mediu au obligatia de a informa trimestrial publicul, prin afisare pe propria pagina web sau prin orice alte mijloace de comunicare, despre consecintele activitatilor si/sau ale produselor lor asupra mediului.
    (2) Constituie contraventie neindeplinirea obligatiei prevazute la alin. (1) si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei (RON) la 2.500 lei (RON).
    (3) Constatarea contraventiei si aplicarea amenzii se fac de personalul imputernicit din cadrul autoritatilor publice centrale si teritoriale pentru protectia mediului, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 440/2005 pentru reorganizarea si functionarea Garzii Nationale de Mediu, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 448 din 26 mai 2005.
    (4) Contraventiei prevazute la alin. (2) i se aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 27
    In vederea aplicarii dispozitiilor art. 23 alin. (1), autoritatile publice pentru protectia mediului sunt obligate sa-si asigure resursele financiare necesare.

    CAP. 6
    Calitatea informatiei privind mediul

    Art. 28
    (1) Autoritatile publice asigura, in masura posibilitatilor, ca orice informatie privind mediul compilata de acestea sau in numele lor sa fie actualizata, corecta si comparabila.
    (2) La cerere, autoritatile publice sunt obligate sa raspunda solicitantului unei informatii privind mediul, prevazuta la art. 2 pct. 1 lit. b), despre locul unde poate fi gasita informatia referitoare la procedurile de determinare, inclusiv despre metodele de analiza, prelevare si prelucrare a probelor folosite in compilarea informatiei sau despre procedura standard utilizata, daca informatia este disponibila.

    CAP. 7
    Tarife

    Art. 29
    Accesul la orice liste sau registre publice elaborate si puse la dispozitia publicului, conform prevederilor art. 7 alin. (1) lit. b) si alin. (2) lit. c), precum si examinarea pe loc a informatiei solicitate se fac in mod gratuit.
    Art. 30
    In cazul in care solicitarea informatiilor privind mediul implica realizarea de copii de pe documentele detinute, autoritatea publica aplica tarife pentru copiere; tariful este suportat de solicitant.
    Art. 31
    Autoritatile publice sunt obligate sa publice si sa puna la dispozitia solicitantilor lista tarifelor percepute, precum si informatii privind exceptiile de la plata tarifelor.

    CAP. 8
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 32
    (1) Pana la data de 14 februarie 2009, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului elaboreaza un raport privind experienta dobandita in aplicarea prevederilor prezentei hotarari.
    (2) Raportul se comunica Comisiei Europene de catre Agentia Nationala pentru Protectia Mediului pana cel mai tarziu la data de 14 august 2009.
    (3) In vederea indeplinirii obligatiei prevazute la alin. (1), autoritatea publica centrala pentru protectia mediului, prin intermediul Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului, transmite celorlalte autoritati publice ghidul privind modalitatea de raportare, pana la data de 14 iunie 2008.
    (4) Autoritatile publice au obligatia de a transmite Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului datele solicitate conform prevederilor alin. (3), pana la data de 14 noiembrie 2008.
    Art. 33
    Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului informeaza Comisia Europeana despre actele normative nationale ce asigura conformarea cu prevederile Directivei Parlamentului European si a Consiliului 2003/4/CE din 28 ianuarie 2003 privind accesul publicului la informatia privind mediul si abrogarea Directivei Consiliului 90/313/CEE, in termen de o luna de la intrarea in vigoare a fiecarui act normativ.
    Art. 34
    (1) Autoritatile publice sunt obligate sa elaboreze baze de date cu informatia privind mediul. Aceste baze de date cuprind:
    a) baza de date cu informatia privind mediul detinuta de sau pentru autoritatea publica;
    b) baza de date cu informatia privind mediul diseminata in mod activ, al carui continut este prevazut de art. 22.
    (2) Bazele de date prevazute la alin. (1) se infiinteaza in termen de maximum 8 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    (3) Autoritatile publice sunt obligate sa asigure accesibilitatea bazei de date prevazute la alin. (1) lit. b) prin intermediul retelelor de telecomunicatii publice si includerea acesteia pe pagina proprie web in termen de maximum 8 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    (4) Autoritatile publice sunt obligate sa reactualizeze permanent bazele de date prevazute la alin. (1).
    (5) Infiintarea si gestionarea bazelor de date prevazute la alin. (1) se realizeaza de catre personalul specializat din cadrul compartimentului relatii publice, angajat in acest scop.
    Art. 35
    Autoritatile publice sunt obligate sa infiinteze la sediul lor spatiile prevazute la art. 7 alin. (2) lit. b) pentru examinarea informatiei privind mediul si sa le doteze conform prevederilor art. 10 alin. (1) in termen de maximum 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 36
    Autoritatile publice sunt obligate sa realizeze registrele sau listele prevazute la art. 7 alin. (1) lit. b), art. 9 alin. (1) si la art. 10, in termen de maximum 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, si sa le reactualizeze lunar.
    Art. 37
    (1) In termen de o luna de la data expirarii termenului prevazut la art. 36, autoritatile publice centrale au obligatia de a transmite Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului urmatoarele documente:
    a) lista centralizata cu autoritatile publice din subordinea sau din coordonarea lor, care detin informatii privind mediul, precizandu-se datele de contact pentru fiecare autoritate publica, respectiv denumire, sediu, telefon, fax, adresa de e-mail si a paginii web, numele si prenumele persoanei de contact;
    b) listele centralizate cu informatiile privind mediul detinute de sau pentru autoritatile publice din subordinea sau din coordonarea lor.
    (2) Agentia Nationala pentru Protectia Mediului elaboreaza si afiseaza pe propria pagina web:
    a) lista la nivel national cu autoritatile publice care detin informatii privind mediul, cu datele de contact pentru fiecare autoritate publica;
    b) listele la nivel national cu informatiile privind mediul detinute de sau pentru autoritatile publice.
    (3) Listele prevazute la alin. (1) se actualizeaza anual si se transmit Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului in termen de o luna de la reactualizarea lor, dar nu mai tarziu de data de 31 martie 2005.
    (4) In termen de o luna de la data primirii lor, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului reactualizeaza si afiseaza pe propria pagina web listele la nivel national prevazute la alin. (2).
    Art. 38
    Autoritatile publice sunt obligate sa afiseze pe propria pagina web drepturile pe care le are publicul potrivit prevederilor prezentei hotarari, in termen de o luna de la data intrarii in vigoare a acesteia.
    Art. 39
    (1) Autoritatile publice sunt obligate sa elaboreze pliantele anuale prevazute la art. 8 alin. (2) lit. b) pana la data de 31 martie a anului urmator celui pentru care se realizeaza pliantele si sa le puna la dispozitia publicului in spatiile pentru examinarea informatiei privind mediul.
    (2) Prima editie a pliantelor se realizeaza si se pune la dispozitia publicului in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 40
    In termen de 3 luni de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari se aproba, prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, metodologia de colectare, gestionare si punere la dispozitia publicului a informatiei privind mediul pentru autoritatile publice aflate in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea sa.
    Art. 41
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 3 luni de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 42
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.115/2002 privind accesul liber la informatia privind mediul, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 781 din 28 octombrie 2002.
    Prezenta hotarare transpune prevederile Directivei Parlamentului European si a Consiliului nr. 2003/4/CE din 28 ianuarie 2003 privind accesul publicului la informatia privind mediul si abrogarea Directivei Consiliului nr. 90/313/CEE, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (J.O.U.E.) nr. L 41 din 14 februarie 2003.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
                       Sulfina Barbu

                       Ministrul agriculturii,
                       padurilor si dezvoltarii rurale,
                       Gheorghe Flutur

                       Ministrul integrarii europene,
                       Ene Dinga

                       p. Ministrul administratiei si internelor,
                       Anghel Andreescu,
                       secretar de stat

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 878/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 878 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu