HOTARARE Nr.
662 din 3 iunie 2009
privind organizarea si
functionarea Sectiei asistenta veterani de razboi din cadrul Ministerului
Apararii Nationale
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 399 din 12 iunie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. II alin. (2) din Legea nr. 303/2007 pentru modificarea
şi completarea Legii nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele
drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, în cadrul Ministerului Apărării Naţionale se constituie Secţia
asistenţă veterani de război, denumită în continuare SAVR, ca autoritate
învestită cu responsabilitatea coordonării, la nivel naţional, a problematicii
veteranilor, invalizilor şi văduvelor de război.
Art. 2. -In scopul îndeplinirii responsabilităţii
prevăzute la art. 1, SAVR se învesteşte cu următoarele atribuţii:
a) formulează propuneri privind iniţierea, avizarea
şi promovarea proiectelor de acte normative ce privesc problematica
veteranilor, invalizilor şi văduvelor de război şi monitorizează modul de
aplicare a legislaţiei specifice;
b) participă la procesul de planificare a fondurilor
necesare pentru asigurarea drepturilor ce se cuvin veteranilor, invalizilor şi
văduvelor de război, precum şi pentru desfăşurarea unor activităţi ale
structurilor asociative ale veteranilor de război, care, potrivit legii, pot
beneficia de finanţare de la bugetul de stat;
c) monitorizează modul în care sunt rezolvate
problemele veteranilor, invalizilor şi văduvelor de război de către structurile
guvernamentale şi neguvernamentale cu responsabilităţi în domeniu, fiind
abilitată să solicite şi să primească informaţii şi documente specifice, în
condiţiile legii, de la instituţiile care au responsabilităţi în acest sens;
d) iniţiază şi coordonează analize periodice ale
cadrului legislativ şi instituţional privind problematica veteranilor,
invalizilor şi văduvelor de război, împreună cu celelalte autorităţi ale
administraţiei publice care au responsabilităţi în domeniu, în scopul
optimizării sistemului de asigurare a drepturilor specifice;
e) menţine un dialog sistematic şi mediază o
relaţionare eficientă între autorităţile statului si structurile asociative ale
veteranilor de război, acordând acestor asociaţii asistenţa de specialitate
necesară;
f) participă la procesul de elaborare, promovare şi
implementare a unor programe de sprijin social destinate veteranilor,
invalizilor şi văduvelor de război care se află în dificultate din cauza
vârstei înaintate sau a stării de sănătate, cooperând cu instituţiile publice
specializate şi cu organizaţiile neguvernamentale ce au în responsabilitate
această problematică;
g) participă la procesul de organizare a unor
festivităţi comemorative şi de cinstire a eroilor sau la alte asemenea
evenimente ce presupun implicarea veteranilor de război;
h) iniţiază şi derulează schimburi de experienţă sau
alte asemenea acţiuni cu structuri similare din alte state, pentru
îmbunătăţirea şi diversificarea activităţii privind veteranii, invalizii şi
văduvele de război.
Art. 3. - (1) Personalul SAVR se asigură prin redistribuirea
unor funcţii din cadrul Serviciului reconversie profesională, asistenţă
veterani şi postcarieră personal militar, din subordinea Direcţiei management
resurse umane a Ministerului Apărării Naţionale.
(2) Funcţiile prevăzute la alin. (1) pot fi
transformate, cu aprobarea ministrului apărării naţionale, în condiţiile legii,
în funcţii militare sau civile, în raport cu noile atribuţii.
(3) Structura organizatorică a SAVR şi statul de
funcţii se aprobă de către ministrul apărării naţionale.
Art. 4. - Finanţarea cheltuielilor curente şi de
capital ale SAVR se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Apărării Naţionale.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul apărării naţionale,
Mihai Stănisoară
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor,
Dan Nica
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea