Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 324 din 24 august 2005

pentru aprobarea Regulamentului privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor

ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII


SmartCity3

              PLENUL
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 823 din 12 septembrie 2005

    In temeiul dispozitiilor art. 133 alin. (5) si (7) din Constitutia Romaniei, republicata, si ale art. 24 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, cu modificarile si completarile ulterioare,
    avand in vedere art. 106 lit. h) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor, cuprins in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 163/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de evaluare a activitatii profesionale a magistratilor, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 880 din 27 septembrie 2004, se abroga.
    Art. 3
    Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

              Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                         judecator dr. Dan Lupascu

    ANEXA 1

                                REGULAMENT
privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor

    Art. 1
    Evaluarea judecatorilor si procurorilor vizeaza imbunatatirea performantelor profesionale ale acestora, cresterea eficientei activitatii instantelor si parchetelor si a increderii publice in autoritatea judecatoreasca.
    Art. 2
    Pentru verificarea indeplinirii criteriilor de competenta profesionala si de performanta, judecatorii si procurorii sunt supusi la fiecare 3 ani unei evaluari privind eficienta, calitatea activitatii si integritatea, obligatia de formare profesionala continua si absolvirea unor cursuri de specializare. In cazul judecatorilor si procurorilor numiti in functii de conducere, evaluarea se face si asupra modului de indeplinire a atributiilor manageriale.
    Art. 3
    Indicatorii de evaluare stabiliti pe baza criteriilor de la art. 2 sunt prevazuti in ghidul de evaluare a performantelor judecatorilor si procurorilor, care se adopta de Consiliul Superior al Magistraturii si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 4
    (1) Prima evaluare a judecatorilor si procurorilor se face la 2 ani de la numirea in functie, iar urmatoarele evaluari se fac la fiecare 3 ani, de regula, in luna februarie a anului urmator.
    (2) Pentru judecatorii si procurorii membri ai Consiliului Superior al Magistraturii evaluarea se face dupa 3 ani de la incetarea mandatului.
    (3) Evaluarea judecatorilor si procurorilor detasati se face de institutia la care acestia functioneaza, in raport de specificul activitatii desfasurate si de reglementarile existente la acele institutii. Dupa incetarea detasarii evaluarea va avea loc, conform prezentului regulament, la implinirea a 3 ani de activitate efectiva ca judecator sau procuror.
    Art. 5
    (1) Evaluarea judecatorilor si procurorilor se face de comisii constituite prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, separat pentru judecatori si procurori, formate astfel:
    a) pentru judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, din presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si 2 judecatori desemnati de colegiul de conducere al instantei supreme;
    b) pentru judecatorii de la judecatorii, tribunale, tribunale specializate si curti de apel si procurorii de la parchetele de pe langa acestea, din presedintele instantei sau, dupa caz, conducatorul parchetului si 2 judecatori, respectiv 2 procurori, desemnati de colegiul de conducere al instantei sau parchetului;
    c) pentru procurorii din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, din conducatorul sectiei sau directiei si 2 procurori desemnati de colegiul de conducere;
    d) pentru procurorii din cadrul Directiei de investigare a infractiunilor de criminalitate organizata si terorism si Parchetului National Anticoruptie, din procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, respectiv procurorul general al Parchetului National Anticoruptie, si cate 2 procurori desemnati de colegiile de conducere.
    (2) Evaluarea judecatorilor si procurorilor care fac parte din comisiile de evaluare se efectueaza de comisiile de evaluare de la instantele sau de la parchetele ierarhic superioare.
    (3) Evaluarea celor 2 judecatori care fac parte din comisia Inaltei Curti de Casatie si Justitie se face de o comisie formata din 2 judecatori desemnati de sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, dintre membrii sai.
    (4) Evaluarea procurorilor care fac parte din Comisia Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si din comisia Parchetului National Anticoruptie se face de o comisie formata din 2 procurori desemnati de sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, dintre membrii sai.
    (5) Presedintele fiecarei comisii este judecatorul sau, dupa caz, procurorul cu functia cea mai mare.
    Art. 6
    (1) Comisiile de evaluare se numesc pentru o perioada de 3 ani. Membrii comisiilor trebuie sa aiba, de regula, o atestare ca evaluatori in urma absolvirii cursurilor speciale organizate de Institutul National al Magistraturii.
    (2) Comisiile functioneaza cu participarea tuturor membrilor si hotarasc cu majoritate de voturi.
    (3) In cazul in care unul sau unii dintre membri sunt in imposibilitate de a se prezenta la lucrarile comisiei, evaluarea se va face dupa completarea comisiei potrivit procedurii prevazute pentru numirea acesteia.
    Art. 7
    In procedura de evaluare, comisiile pot consulta orice evidenta a instantelor sau parchetelor, inclusiv actele de control, precum si mapele profesionale ale judecatorilor si procurorilor. Mapele profesionale se pot consulta numai la sediul Consiliului Superior al Magistraturii.
    Art. 8
    (1) Raportul de evaluare a activitatii profesionale se intocmeste separat, pentru fiecare judecator si procuror.
    (2) Prin raportul de evaluare a activitatii profesionale a judecatorului sau procurorului se acorda unul dintre urmatoarele calificative: "Foarte bine", "Bine", "Satisfacator" sau "Nesatisfacator".
    (3) Daca in perioada pentru care se face evaluarea judecatorul sau procurorul a fost sanctionat disciplinar prin hotarare irevocabila, se acorda calificativul imediat inferior celui care rezulta din evaluare.
    Art. 9
    Daca judecatorul sau procurorul primeste la anumiti indicatori unul dintre calificativele "Bine", "Satisfacator" ori "Nesatisfacator", in raportul de evaluare se va motiva acordarea calificativului si se vor face recomandarile necesare.
    Art. 10
    (1) Judecatorii sau procurorii nemultumiti de calificativul acordat pot face contestatie la sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de 30 de zile de la comunicare.
    (2) Contestatiile formulate de judecatori se solutioneaza de sectia pentru judecatori, iar contestatiile formulate de procurori se solutioneaza de sectia pentru procurori.
    (3) Contestatia se depune la presedintele comisiei de evaluare, care, in cursul aceleiasi zile, o transmite sectiei competente din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, impreuna cu raportul de evaluare si copii de pe documentele avute in vedere la evaluare.
    (4) Pentru solutionarea contestatiei, sectiile Consiliului Superior al Magistraturii pot cere comisiilor de evaluare orice informatii pe care le considera necesare. Contestatia se solutioneaza cu citarea obligatorie a judecatorului sau, dupa caz, a procurorului, pentru a fi audiat.
    (5) Judecatorii si procurorii evaluati de comisiile de evaluare din cadrul sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii pot face contestatie la sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, in termenul prevazut la alin. (1). Magistratii care au facut parte din comisia de evaluare nu pot participa la solutionarea contestatiei de catre sectia Consiliului Superior al Magistraturii.
    (6) Hotararile sectiilor pot fi atacate, in termen de 5 zile de la comunicare, la Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
    (7) Hotararile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii sunt definitive si irevocabile.
    Art. 11
    (1) Judecatorii si procurorii care primesc calificativul "Nesatisfacator" sunt obligati sa urmeze, pentru o perioada cuprinsa intre 3 si 6 luni, cursuri speciale organizate de Institutul National al Magistraturii.
    (2) Judecatorii si procurorii care primesc calificativul "Satisfacator" in urma a doua evaluari consecutive sunt obligati sa urmeze, pentru o perioada cuprinsa intre 3 si 6 luni, cursuri speciale organizate de Institutul National al Magistraturii.
    (3) Pentru judecatorii sau procurorii cu privire la care comisia de evaluare a facut recomandari conform art. 9, recomandarile vor fi inaintate sectiei corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, pentru a dispune cu privire la obligatia de a efectua cursuri de specializare. Daca se dispune organizarea acestor cursuri, va fi informat Institutul National al Magistraturii.
    (4) Pentru judecatorul sau procurorul cu functie de conducere, caruia i s-au facut recomandari conform art. 9, va fi sesizata sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii pentru a dispune, potrivit legii.
    Art. 12
    (1) Cursurile prevazute la art. 11 alin. (1) si (2) se incheie cu sustinerea unui examen, constand in verificarea cunostintelor teoretice si practice, prin probe scrise si orale, de catre comisii numite de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, formate dintr-un membru al personalului de instruire al acestuia si 2 judecatori sau, dupa caz, 2 procurori.
    (2) Tematica si bibliografia pentru disciplinele care fac obiectul examenului sunt propuse de Institutul National al Magistraturii si aprobate de Consiliul Superior al Magistraturii. Ele se afiseaza cu cel putin 30 de zile inainte de examen, la instantele si parchetele in cadrul carora exista judecatori sau, dupa caz, procurori participanti la cursuri.
    Art. 13
    (1) Probele scrise teoretice constau in lucrari scrise, cu subiecte distincte pentru judecatori si procurori, din dreptul civil, dreptul procesual civil, dreptul penal si dreptul procesual penal.
    (2) Probele scrise practice constau in solutionarea unor spete si intocmirea unor acte procedurale, distincte pentru judecatori si procurori.
    (3) Probele scrise teoretice si practice se vor sustine pe parcursul a doua zile, dupa urmatoarea repartizare:
    a) prima zi: proba teoretica constand in dreptul civil, dreptul procesual civil si proba practica constand in solutionarea unei spete si intocmirea de acte procedurale;
    b) a doua zi: proba teoretica constand in dreptul penal, dreptul procesual penal si proba practica constand in solutionarea unei spete si intocmirea de acte procedurale.
    (4) Timpul alocat pentru probele scrise este stabilit de comisia de examinare, in raport de complexitatea subiectelor, dar nu mai mult de 4 ore.
    (5) La proba practica este permisa consultarea legislatiei, cu exceptia celei comentate si adnotate.
    (6) Notarea se face cu note de la 1 la 10, cu doua zecimale. Nota 1 se acorda atunci cand punctajul obtinut este mai mic sau egal cu aceasta nota.
    (7) Nota probei scrise teoretice este media aritmetica a notelor acordate de membrii comisiei de examinare pentru fiecare materie.
    (8) Nota probei scrise practice este media aritmetica a notelor acordate de membrii comisiei de examinare pentru fiecare materie.
    (9) Nota finala a probei scrise este media aritmetica dintre nota probei scrise teoretice si nota probei scrise practice.
    (10) Rezultatul examenului poate fi contestat in termen de 48 de ore de la afisare, la sediul Institutului National al Magistraturii. Contestatiile se solutioneaza de catre comisiile de contestatii numite de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, formate dintr-un membru reprezentant al personalului de instruire al acestuia si 2 judecatori sau, dupa caz, 2 procurori, altii decat cei care fac parte din comisia de examinare. In urma contestatiei lucrarea va fi reanalizata, candidatul neputand sa obtina o nota inferioara celei contestate. Nota astfel acordata este definitiva.
    Art. 14
    (1) Probele orale teoretice si practice se sustin la urmatoarele materii: fundamentele constitutionale ale statului de drept, institutiile de baza din dreptul civil, dreptul procesual civil, dreptul penal, dreptul procesual penal, organizarea judiciara, dreptul comunitar, jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului si Codul deontologic al judecatorilor si procurorilor.
    (2) Examinarea se face pe baza de bilete, care contin atat subiecte teoretice, cat si subiecte practice.
    (3) Pentru pregatirea raspunsurilor, judecatorul sau procurorul va beneficia de un timp de gandire de 30 de minute.
    (4) Notarea se face cu note de la 1 la 10, cu doua zecimale. Nota 1 se acorda atunci cand punctajul obtinut este mai mic sau egal cu aceasta nota.
    (5) Nota pentru proba orala este media aritmetica a notelor acordate de fiecare membru al comisiei. Nota astfel acordata este definitiva.
    Art. 15
    (1) Nota finala este media aritmetica dintre nota probei scrise si cea a probei orale, determinate potrivit art. 13 alin. (9) si art. 14 alin. (5).
    (2) Pentru absolvirea cursurilor speciale, candidatul trebuie sa obtina cel putin media generala 7 (sapte) si nu mai putin de 5 (cinci) la fiecare dintre materiile de examen.
    Art. 16
    Absenta nejustificata echivaleaza cu nepromovarea examenului. Pentru cei care, din motive temeinice, nu pot participa la examen, acesta se va sustine in termen de maximum o luna de la incetarea cauzei ce a determinat neprezentarea. In aceste situatii, judecatorul sau procurorul are obligatia de a instiinta conducerea Institutului National al Magistraturii atat cu privire la motivul neprezentarii la examen, cat si referitor la data incetarii acestuia, prezentand dovada motivelor invocate.
    Art. 17
    Raportul de evaluare se inainteaza Consiliului Superior al Magistraturii.
    Art. 18
    Pentru judecatorii sau procurorii care primesc in urma a doua evaluari consecutive calificativul "Nesatisfacator" sau care nu au promovat examenul prevazut la art. 12 alin. (1), Consiliul Superior al Magistraturii propune presedintelui Romaniei eliberarea din functie, pentru incapacitate profesionala.
    Art. 19
    Personalul de specialitate juridica asimilat magistratilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, Ministerului Public, Institutului National al Magistraturii si Scolii Nationale de Grefieri va fi evaluat in termenele prevazute de prezentul regulament, de catre o comisie constituita prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, potrivit criteriilor specifice activitatii desfasurate.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 324/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 324 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 324/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu